ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 22-03-2015 20:38:24 ]
Op zondag 22 maart 2015 19:47 schreef icloud het volgende: Ik ben blij dat rikus niet bij prorail werkt, 20 uur om deze ravage op te ruimen en te herstellen dat kan alleen met een buslading slaven en geen regels van de overheid
Nee. Dat staat er niet. Lezen!
Punt is, dat ProRail niet concreet kan onderbouwen waarom alles maar liefst op vier (!!!) dagen is geprognotiseerd.
Als ze dan eerder klaar zijn is het net alsof ze een topprestatie hebt geleverd... als iemand vraagt hoelang iets gaat duren moet je nooit vertellen hoelang je daadwerkelijk nodig hebt!
uit onderzoek gebleken: Plan V ontspoord sneller bij een aanrijding dan al het andere materieel geen airco, geen magneet-remmen, geen internet, geen obis, ontspoord snel. maar verder top materieel.
is er ook ergens een beleid van "elk gesneuveld betonnen portaal wordt vervangen door staal"?
Beton is niet meer verkrijgbaar, dat wordt dus een zo'n standaard ding er voor in de plaats. Uitzondering is Blauwkapel - Hilversum, maar dat is dan ook een monument.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Beton is niet meer verkrijgbaar, dat wordt dus een zo'n standaard ding er voor in de plaats. Uitzondering is Blauwkapel - Hilversum, maar dat is dan ook een monument.
Bij dit soort incidenten heb ik nog nooit een centje pijn gehad met bussen eigenlijk. Bij geen treinen tussen Olst en Deventer heb ik in die reisrichting nog nooit tijd verloren ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 22 maart 2015 21:39 schreef James1988 het volgende: Ik heb niet vaak NS-bussen nodig gehad, maar de keren dat dat wel zo was was het allemaal prima geregeld.
Bij geplande werkzaamheden gaat het vaak wel goed, bij incidenten is het vaak mis.
Maar oke, ze hebben voldoende tijd m het voor de maandagochtendspits ordentelijk te organiseren.
Op zondag 22 maart 2015 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij dit soort incidenten heb ik nog nooit een centje pijn gehad met bussen eigenlijk. Bij geen treinen tussen Olst en Deventer heb ik in die reisrichting nog nooit tijd verloren ook.
Nou dat kleine stukje tussen Deventer en Apeldoorn ga je nooit redden zonder tijd te verliezen. Als je om 00 of 30 aankomt in Deventer moet je om 14 of 44 in Apeldoorn zijn om de aansluitende trein te halen. Dan moet de buschauffeur best doorrijden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Punt is, dat ProRail niet concreet kan onderbouwen waarom alles maar liefst op vier (!!!) dagen is geprognotiseerd.
Personeel regelen, materiaal regelen, bovenleiding materiaal, onderzoek politie. Alles kost tijd. En zo'n paar neerzetten is geen gemakkelijk werk. Moet de voet van de mast ook vervangen worden, heel veel werk.
Vertel jij maar eens welke werkzaamheden gedaan moeten worden en hoe lang dat dan zou moeten duren..
Nou dat kleine stukje tussen Deventer en Apeldoorn ga je nooit redden zonder tijd te verliezen. Als je om 00 of 30 aankomt in Deventer moet je om 14 of 44 in Apeldoorn zijn om de aansluitende trein te halen. Dan moet de buschauffeur best doorrijden.
Ja dat ga je inderdaad niet redden. Tien minuten eerder weg uit Deventer als je die mogelijkheid hebt lijkt me geen overbodige luxe. Aangezien je het nu al weet kan je dat soort dingen wel plannen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik zit een beetje te dobbelen wat ik morgen ga doen:
• Via Zwolle, 40 km om, 1 keer extra overstappen, 3 kwartier langer onderweg • Via Arnhem, 25 km om, 2 keer extra overstappen, 3 kwartier langer onderweg • Vervangende bus naar Apeldoorn, god weet hoe lang onderweg • Thuiswerken
Omreizen via Breda met gelijk aantal overstappen is geen optie, ik moet uiterlijk om 9:30 aan het werk zijn. Ik ben benieuwd hoe het gaat morgen Geen idee nog.
Ja dat ga je inderdaad niet redden. Tien minuten eerder weg uit Deventer als je die mogelijkheid hebt lijkt me geen overbodige luxe. Aangezien je het nu al weet kan je dat soort dingen wel plannen.
Kansloos. Stad uit, stad in, reken maar op een half uur.
Kansloos. Stad uit, stad in, reken maar op een half uur.
Via de oude weg is het makkelijk te doen, zelfs nu de halve binnenstad open ligt. Met alle omleidingen die Arriva heeft met die bussen naar Zutphen en de Achterhoek ben ik nog nooit een seconde te laat geweest voor een vergadering als die tussen 8:00 en 10:00 begint. Apeldoorn weet ik dan minder van in de spits.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Personeel regelen, materiaal regelen, bovenleiding materiaal, onderzoek politie. Alles kost tijd. En zo'n paar neerzetten is geen gemakkelijk werk. Moet de voet van de mast ook vervangen worden, heel veel werk.
Vertel jij maar eens welke werkzaamheden gedaan moeten worden en hoe lang dat dan zou moeten duren..
Geen gemakkelijk werk, maar weer laten rijden van treinen kan wel vrij spoedig zoals op oude filmpjes te zien is
Via de oude weg is het makkelijk te doen, zelfs nu de halve binnenstad open ligt. Met alle omleidingen die Arriva heeft met die bussen naar Zutphen en de Achterhoek ben ik nog nooit een seconde te laat geweest voor een vergadering als die tussen 8:00 en 10:00 begint. Apeldoorn weet ik dan minder van in de spits.
Stelletje zeikwijven, natuurlijk zet je gewoon staal weg. Je gaat niet een stel nieuwe mallen maken voor die ouwe kutportalen. Dat regelt het spoorwegmuseum maar.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Perrons op Amsterdam Bijlmer zwart van de mensen. HMH en ZiggoDome lopen tegelijk leeg... Kijken of ik zo 4' overstap op Schiphol ga halen naar Dordrecht
Laatst was er ook zoiets, maar toen liep de Arena ook nog eens gelijktijdig leeg. Toen was het echt aansluiten beneden de roltrappen
Op zondag 22 maart 2015 22:44 schreef greavy het volgende: Perrons op Amsterdam Bijlmer zwart van de mensen. HMH en ZiggoDome lopen tegelijk leeg... Kijken of ik zo 4' overstap op Schiphol ga halen naar Dordrecht
Laatst was er ook zoiets, maar toen liep de Arena ook nog eens gelijktijdig leeg. Toen was het echt aansluiten beneden de roltrappen
Weten ze altijd heerlijk goed te timen inderdaad qua concerten / voetbalwedstrijden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Solo SGM2 als Sprinter naar Rotterdam. Er staan momenteel 400 man bij dat perron. Man of 600 richting Utrecht. Ik reis maar om via Schiphol, daar ik die SGM onhaalbaar acht. Dat gaat nooit passen
Op zondag 22 maart 2015 23:00 schreef greavy het volgende: Solo SGM2 als Sprinter naar Rotterdam. Er staan momenteel 400 man bij dat perron. Man of 600 richting Utrecht. Ik reis maar om via Schiphol, daar ik die SGM onhaalbaar acht. Dat gaat nooit passen
Zoveel mensen op dit tijdstip
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ja. Er lopen tegelijk 30.000 man weg bij HMH en ZiggoDome, waarvan ook een groot deel het OV neemt. Trein heeft een man of 200 achtergelaten, en reed ramvol weg.
Op zondag 22 maart 2015 23:10 schreef greavy het volgende: Ja. Er lopen tegelijk 30.000 man weg bij HMH en ZiggoDome, waarvan ook een groot deel het OV neemt. Trein heeft een man of 200 achtergelaten, en reed ramvol weg.
De ns
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Zo. Één dag treinen. 474 kilometer. Één trein waar ik niet mee kon, en een alternatief zonder vertraging had +5 waardoor de aansluiting weg was dus +30. En dan nog de +29 door omleiding via de Hanzelijn. Totaal aantal controles: 2. En dat is ook diep triest. Alleen de Benelux en de Pimpel Amsterdam-Deventer, verder geen controle gehad
Op maandag 23 maart 2015 01:28 schreef greavy het volgende: Zo. Één dag treinen. 474 kilometer. Één trein waar ik niet mee kon, en een alternatief zonder vertraging had +5 waardoor de aansluiting weg was dus +30. En dan nog de +29 door omleiding via de Hanzelijn. Totaal aantal controles: 2. En dat is ook diep triest. Alleen de Benelux en de Pimpel Amsterdam-Deventer, verder geen controle gehad
Op maandag 23 maart 2015 07:01 schreef Dr_Flash het volgende: Er staat hier (Deventer) nu een V100 van RRF met een KRaanOpLorries te wachten om waarschijnlijk richting Teuge te rijden.
Dat is raar, die kraan kan je prima op de overweg zelf inzetten..
Op maandag 23 maart 2015 08:35 schreef boriq het volgende: Stopt de Pimpel vandaag in Zwolle in de richting van Duitsland of als hij naar Amsterdam rijdt?
Aan de reisplanner te zien alleen richting Amsterdam.
Zei iemand gisteren niet dat de sprinter Amsterdam - Zwolle anders (gepland) voor een rood sein komt te staan? Dat zou overigens een verklaring zijn waarom hij niet richting Amsterdam stopt maar dat is niet het geval
Ook zo'n onzin trouwens die beveiligers bij de poortjes op Alexander. Staan er volgens min de hele dag een beetje te praten met elkaar
Op maandag 23 maart 2015 08:51 schreef Viezze het volgende: Zei iemand gisteren niet dat de sprinter Amsterdam - Zwolle anders (gepland) voor een rood sein komt te staan? Dat zou overigens een verklaring zijn waarom hij niet richting Amsterdam stopt maar dat is niet het geval
Ook zo'n onzin trouwens die beveiligers bij de poortjes op Alexander. Staan er volgens min de hele dag een beetje te praten met elkaar
Klopt, bij geplande werkzaamheden stopt hij alleen ri. Duitsland. Vandaar dat ik het ook al vreemd vond dat hij nu ri. Amsterdam stopt, maar we zullen straks wel zien...
Klopt, bij geplande werkzaamheden stopt hij alleen ri. Duitsland. Vandaar dat ik het ook al vreemd vond dat hij nu ri. Amsterdam stopt, maar we zullen straks wel zien...
Dat is om je scherp te houden. Always expect the unexpected.
Maar kijk er niet van op als er in een volgend geval liever helemaal geen vervoer dan mondjesmaat vervoer wordt aangeboden "omdat dat duidelijker is voor de reiziger".
Consequent zijn in inconsequent zijn, je moet het maar kunnen
Weten jullie wat nu het leukste is? De Pimpel van 9:00 uit Amsterdam naar Duitsland staat nu op spoor 4 in Zwolle aangekondigd op ovtijden dat is het kopspoortje tussen de sporen 3 en 5, je kunt er alleen richting de IJsselbrug
Op maandag 23 maart 2015 09:40 schreef boriq het volgende: Weten jullie wat nu het leukste is? De Pimpel van 9:00 uit Amsterdam naar Duitsland staat nu op spoor 4 in Zwolle aangekondigd op ovtijden dat is het kopspoortje tussen de sporen 3 en 5, je kunt er alleen richting de IJsselbrug
In de stopper Roermond - Maastricht Randwyck worden 3 van de 4 omlopen met DDAR gereden, de 4e met MAT 64. Ik heb die dingen hier nooit gezien in vroeger tijden
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 09:56:25 ]
Op maandag 23 maart 2015 09:50 schreef J.B. het volgende: In de stopper Roermond - Maastricht Randwyck worden 2 van de 3 omlopen met DDAR gereden, de 3e met MAT 64. Ik heb die dingen hier nooit gezien in vroeger tijden
is wel verdomd handig met werkplaats Maastricht om de hoek, waar ze immers onderhouden worden.
is wel verdomd handig met werkplaats Maastricht om de hoek, waar ze immers onderhouden worden.
Dat klopt, ik heb ze de laatste tijd ook vaak buiten zien staan en ik vond het vreemd dat ze niet in Limburg reden; schijnbaar zijn ze bij de NS tot dezelfde conclusie gekomen.
CAF gaat 8 treinen van het type 'Oaris' leveren aan het Noorse Flytoget. De Oaris is een HST met een maximumsnelheid van 250 km/u, in Spanje rijdt deze al rond als type S/105.
Waarom moet daar iets mee gebeuren? ICR blijft nog een tijd en het nieuwe materieel dat voor de V'tjes in de plaats komt moet ook ergens onderhouden worden.
Op maandag 23 maart 2015 10:09 schreef derLudolf het volgende: Wat zal er met die werkplaats in Maastricht gebeuren als het Plan V en de 1700's uit dienst zijn? Dat is wel binnen afzienbare tijd.
Meer VIRM onderhouden? Een deel zit nu nog in Leidschendam namelijk en dat zou dan prima naar Maastricht kunnen, terwijl ik ook verwacht dat een deel van het sprintermaterieel er zal gaan komen en al dan niet de treinen van Abellio.
Meer VIRM onderhouden? Een deel zit nu nog in Leidschendam namelijk en dat zou dan prima naar Maastricht kunnen, terwijl ik ook verwacht dat een deel van het sprintermaterieel er zal gaan komen en al dan niet de treinen van Abellio.
CAF gaat 8 treinen van het type 'Oaris' leveren aan het Noorse Flytoget. De Oaris is een HST met een maximumsnelheid van 250 km/u, in Spanje rijdt deze al rond als type S/105.
Voor Driek. Het ongeluk is gebeurd midden in een afspaninrichting, dat maakt het herleggen van de bovenleiding en masten + voet een stuk gecompliceerder. Je kan geen standaard masten laten komen..
Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef b2py het volgende: Voor Driek. Het ongeluk is gebeurd midden in een afspaninrichting, dat maakt het herleggen van de bovenleiding en masten + voet een stuk gecompliceerder. Je kan geen standaard masten laten komen..
Met een beetje pech moet je dan 6 km bovenleiding boutje voor boutje opnieuw ophangen.
Op maandag 23 maart 2015 11:42 schreef b2py het volgende: En voor Fles, het ontspoorde stel 958 staat te Deventer Goederen, op spoor 313.
Jup, staat er redelijk gehavend bij, met een hele snee in de 2e bak. Verder heel veel schapen in Deventer die wachten op de IC naar Zwolle terwijl de Berlijner er eerder is en ook stopt.
Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef b2py het volgende: Voor Driek. Het ongeluk is gebeurd midden in een afspaninrichting, dat maakt het herleggen van de bovenleiding en masten + voet een stuk gecompliceerder. Je kan geen standaard masten laten komen..
Afspaninrichting, wat bedoel je precies? Is dat zo'n portaal met zo'n gewicht eraan over zo'n wieltje? Dat is toch geen hele ontwikkelde techniek toch?
Afspaninrichting, wat bedoel je precies? Is dat zo'n portaal met zo'n gewicht eraan over zo'n wieltje? Dat is toch geen hele ontwikkelde techniek toch?
Afspaninrichting, wat bedoel je precies? Is dat zo'n portaal met zo'n gewicht eraan over zo'n wieltje? Dat is toch geen hele ontwikkelde techniek toch?
Normaal niet, maar aangezien er ook een draad verder richting Apeldoorn moet zal je dat twee keer moeten doen. Je hebt daar speciale masten voor nodig en ik kan de voorraad van Railpro niet tellen natuurlijk
Beetje zuur dat ik de colleges kwijt ben van mijn spoorcolleges van het hbo want daar stond wel heel veel waardevolle informatie in die ik hier zo had neer kunnen zetten..
Gevonden!
[ Bericht 12% gewijzigd door b2py op 23-03-2015 12:54:32 ]
Normaal niet, maar aangezien er ook een draad verder richting Apeldoorn moet zal je dat twee keer moeten doen. Je hebt daar speciale masten voor nodig en ik kan de voorraad van Railpro niet tellen natuurlijk
Beetje zuur dat ik de colleges kwijt ben van mijn spoorcolleges van het hbo want daar stond wel heel veel waardevolle informatie in die ik hier zo had neer kunnen zetten..
Wow, dat is echt een gevalletje tot en met het ballastbed afbreken en opnieuw beginnen?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het is nog onduidelijk hoe lang het herstelwerk zal duren, maar er zullen in ieder geval tot en met dinsdag 24 maart geen treinen rijden tussen Apeldoorn en Deventer.
In Dropbox 1 TB aan ruimte trouwens. Maar ook een domein of wat.
En ik gebruik meestal imgur voor quick and/or dirty.
Gbit is de snelheid, niet de opslagruimte. Opslagruimte is zoveel als ik nodig heb. Als het geen commerciële dingen betreft mag ik dingen op de webservers van de zaak zetten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 23 maart 2015 13:46 schreef Dr_Flash het volgende: Nee ik dacht aan hervatting van Deventer - Apeldoorn. Dat is nu blijkbaar nog niet op ook maar een DAG nauwkeurig aan te geven
Treinverkeer Almelo-Enschede plat. Een 1700 heeft te Hengelo wat problemen veroorzaakt. Een kennis zei dat het een harde knal in de loc was, rammelende bovenleiding en rokende 1700.
Op maandag 23 maart 2015 14:10 schreef greavy het volgende: Treinverkeer Almelo-Enschede plat. Een 1700 heeft te Hengelo wat problemen veroorzaakt. Een kennis zei dat het een harde knal in de loc was, rammelende bovenleiding en rokende 1700.
Tot nog toe staat mijn sprinter naar Enschede (14:31 uit Almelo) nog als rijdend. Verder heel veel <3 voor de treindienstleider, aangezien de optijd rijdende trein waar ik in zit, netjes tussen alle vertraagde treinen wordt doorgereden.
Tot nog toe staat mijn sprinter naar Enschede (14:31 uit Almelo) nog als rijdend. Verder heel veel <3 voor de treindienstleider, aangezien de optijd rijdende trein waar ik in zit, netjes tussen alle vertraagde treinen wordt doorgereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gbit is de snelheid, niet de opslagruimte. Opslagruimte is zoveel als ik nodig heb. Als het geen commerciële dingen betreft mag ik dingen op de webservers van de zaak zetten.
Weet ik. Maar ik wist de snelheid van mijn providers niet, dus vandaar dat ik op deze manier opschepte.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 23 maart 2015 14:10 schreef greavy het volgende: Treinverkeer Almelo-Enschede plat. Een 1700 heeft te Hengelo wat problemen veroorzaakt. Een kennis zei dat het een harde knal in de loc was, rammelende bovenleiding en rokende 1700.
Mooi man. EN dat terwijl ik vanochtend nog probeerde om in Enschede te gaan werken
Tot nog toe staat mijn sprinter naar Enschede (14:31 uit Almelo) nog als rijdend. Verder heel veel <3 voor de treindienstleider, aangezien de optijd rijdende trein waar ik in zit, netjes tussen alle vertraagde treinen wordt doorgereden.
Cijfers: Maar liefst zes betonnen bovenleidingportalen (de palen waaraan de bovenleiding zit) inclusief de fundering ervan, moeten vernieuwd worden. Ook is het spoor over ruim 250 meter zodanig beschadigd, dat het compleet wordt vervangen. Er zijn 420 nieuwe dwarsliggers en zeker 500 meter aan spoorstaven voor nodig. Bovendien vernieuwen we op vier locaties de baanapparatuur voor energievoorziening omdat ook deze beschadigd is geraakt. Honderden spoorwerkers werken aan het herstel.
Jolige conducteur trouwens. We vertrokken met +4 uit Groningen omdat er nog een trein voorlangs moest. Bij zijn controleronde vroeg een vrouw of de trein in Amersfoort werd vastgehouden vanwege de overstap.
Conducteur meldde vervolgens dat de machinist zijn sportschoenen aan had en ze haar overstap wel zou halen en de vertraging er uitgereden zou worden.
Op maandag 23 maart 2015 14:46 schreef b2py het volgende: Jolige conducteur trouwens. We vertrokken met +4 uit Groningen omdat er nog een trein voorlangs moest. Bij zijn controleronde vroeg een vrouw of de trein in Amersfoort werd vastgehouden vanwege de overstap.
Conducteur meldde vervolgens dat de machinist zijn sportschoenen aan had en ze haar overstap wel zou halen en de vertraging er uitgereden zou worden.
Op maandag 23 maart 2015 14:46 schreef b2py het volgende: Jolige conducteur trouwens. We vertrokken met +4 uit Groningen omdat er nog een trein voorlangs moest. Bij zijn controleronde vroeg een vrouw of de trein in Amersfoort werd vastgehouden vanwege de overstap.
Conducteur meldde vervolgens dat de machinist zijn sportschoenen aan had en ze haar overstap wel zou halen en de vertraging er uitgereden zou worden.
Vrolijk personeel!
Beter geeft die machinist die sportschoenen aan die vrouw
Op maandag 23 maart 2015 14:34 schreef b2py het volgende: Cijfers: Maar liefst zes betonnen bovenleidingportalen (de palen waaraan de bovenleiding zit) inclusief de fundering ervan, moeten vernieuwd worden. Ook is het spoor over ruim 250 meter zodanig beschadigd, dat het compleet wordt vervangen. Er zijn 420 nieuwe dwarsliggers en zeker 500 meter aan spoorstaven voor nodig. Bovendien vernieuwen we op vier locaties de baanapparatuur voor energievoorziening omdat ook deze beschadigd is geraakt. Honderden spoorwerkers werken aan het herstel.
Dat klinkt als een behoorlijke klus. Zo'n fundering moet ook nog wel een tijdje drogen, denk ik. Snap dan wel dat het een aantal dagen duurt. Maar wees dan duidelijk naar je klanten toe, zeg tot zaterdag geen treinen. Dan kan het ook nog meevallen omdat het donderdag middag al klaar blijkt te zijn bijvoorbeeld
quote:
Op maandag 23 maart 2015 14:46 schreef b2py het volgende: Jolige conducteur trouwens. We vertrokken met +4 uit Groningen omdat er nog een trein voorlangs moest. Bij zijn controleronde vroeg een vrouw of de trein in Amersfoort werd vastgehouden vanwege de overstap.
Conducteur meldde vervolgens dat de machinist zijn sportschoenen aan had en ze haar overstap wel zou halen en de vertraging er uitgereden zou worden.
Vrolijk personeel!
Bij Arriva/Vechtdallijnen vind ik ze eigenlijk altijd vriendelijk/vrolijk eigenlijk. Volgens mij worden hun NS broeders ook nog es beter betaald, maar daar kan dan geen glimlach af.
quote:
Op maandag 23 maart 2015 14:52 schreef boriq het volgende: Pimpel staat vlak voor Hengelo (aan de kant van Almelo) stil met een rode DBS6400 er voor
Dat klinkt als een behoorlijke klus. Zo'n fundering moet ook nog wel een tijdje drogen, denk ik. Snap dan wel dat het een aantal dagen duurt. Maar wees dan duidelijk naar je klanten toe, zeg tot zaterdag geen treinen. Dan kan het ook nog meevallen omdat het donderdag middag al klaar blijkt te zijn bijvoorbeeld
Drogen? Wat zou er moeten drogen? Handdoeken van het zweet van de honderden spoorwerkers?
Vers is voor de groenteboer. Eigenlijk zouden ze nieuwe stations ook alleen maar met prefab shit moeten maken. Dan zou het misschien ook wel tien keer zo snel gaan. Of honderd!
Maandagochtend kon worden begonnen met de herstelwerkzaamheden. "Er wordt nu door 35 mensen gewerkt om het spoor bij Teuge zo snel mogelijk te herstellen." Per etmaal werken ruim honderd mensen aan het spoor bij Teuge.
Op maandag 23 maart 2015 15:10 schreef Dr_Flash het volgende: Vers is voor de groenteboer. Eigenlijk zouden ze nieuwe stations ook alleen maar met prefab shit moeten maken. Dan zou het misschien ook wel tien keer zo snel gaan. Of honderd!
CAF gaat 8 treinen van het type 'Oaris' leveren aan het Noorse Flytoget. De Oaris is een HST met een maximumsnelheid van 250 km/u, in Spanje rijdt deze al rond als type S/105.
Nice
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 23 maart 2015 15:43 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien kan er nog ff ergens een virmpje een stationshal in rijden of zo, dunt dat ook lekker uit
Ongewoon beeld vanmiddag in Zwolle. Door de botsing en ravage bij Teuge (Apeldoorn - Deventer) wordt de IC Berlijn omgeleid via Zwolle en Almere, alwaar deze afhankelijk van de richting ook stopt. Zo ook de 240 (11:03 uit Hengelo, omstreeks 13:00 in Amsterdam), welke een korte stop maakt op spoor 1 in Zwolle, op spoor 2 staat de SLT-VI uit Amsterdam te wachten tot deze naar spoor 1b kan als de IC Berlijn weg is, deze stond namelijk gedeeltelijk op 1b. Helemaal links staat een ICM-IV te wachten tot deze voor de trein naar Rotterdam Centraal (de 12740) kan worden gekoppeld.
Jup, als gevolg daarvan worden zitplaatsen in de eerste en tweede klas afgeschaft. Alleen voor sudokuende conducteurs blijft één eersteklas coupe (met luxueuze stoelen) gehandhaafd.
Hoeveel dienstvaardigen zijn er echt 'over', dat zullen er ook niet heel veel zijn denk ik? Zeker niet nu DDAR gereactiveerd is en DDM1 ook weer uit de mottenballen wordt getrokken.
Bij Arriva/Vechtdallijnen vind ik ze eigenlijk altijd vriendelijk/vrolijk eigenlijk. Volgens mij worden hun NS broeders ook nog es beter betaald, maar daar kan dan geen glimlach af.
[..]
Geld maakt niet gelukkig he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 23 maart 2015 15:44 schreef boriq het volgende: Helemaal links staat een ICM-IV te wachten tot deze voor de trein naar Rotterdam Centraal (de 12740) kan worden gekoppeld.
Hoeveel dienstvaardigen zijn er echt 'over', dat zullen er ook niet heel veel zijn denk ik? Zeker niet nu DDAR gereactiveerd is en DDM1 ook weer uit de mottenballen wordt getrokken.
Zou het niet weten, maar ik denk niet dat er dan heel veel locs meer 'over' zijn. Hooguit een vijftal, terwijl een aantal anderen terzijde staan.
Geen idee welk centraal je bedoelt maar het moet wel passen. Het is geen Zaanlijn waar de mensen dag en nacht in de bagagerekken opgestapeld liggen omdat de treinen er veel te kort zijn.
Geen idee welk centraal je bedoelt maar het moet wel passen. Het is geen Zaanlijn waar de mensen dag en nacht in de bagagerekken opgestapeld liggen omdat de treinen er veel te kort zijn.
Amsterdam uiteraard. Hoorn loopt de trein leeg en dan weer stampesvol. Haringen in een ton. VIRM-VI zou wellicht voldoende zijn.
Net een kwartier stilgestaan bij Breukelen, volgens het treinpersoneel omdat er een hond gevangen moest worden. Geen idee of dat is gelukt maar we rijden weer.
Op maandag 23 maart 2015 18:33 schreef ReisT het volgende: Net een kwartier stilgestaan bij Breukelen, volgens het treinpersoneel omdat er een hond gevangen moest worden. Geen idee of dat is gelukt maar we rijden weer.
Aha, dat was er aan de hand. Een cursus communicatie voor ons treinpersoneel zou geen overbodige luxe zijn
Een cursus communicatie voor ons treinpersoneel zou geen overbodige luxe zijn
dit. net met de ic eindhoven - venlo van 18.32 uur een tijdje stilgestaan midden in de peel, nu linkerspoor langs America naar hosrt-sevenum . geen omroep of niks...
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
dit. net met de ic eindhoven - venlo van 18.32 uur een tijdje stilgestaan midden in de peel, nu linkerspoor langs America naar hosrt-sevenum . geen omroep of niks...
Als de aankomsttijd niet in gevaar komt, zijn ze geen uitleg verschuldigd
Op maandag 23 maart 2015 15:44 schreef boriq het volgende: Ongewoon beeld vanmiddag in Zwolle. Door de botsing en ravage bij Teuge (Apeldoorn - Deventer) wordt de IC Berlijn omgeleid via Zwolle en Almere, alwaar deze afhankelijk van de richting ook stopt. Zo ook de 240 (11:03 uit Hengelo, omstreeks 13:00 in Amsterdam), welke een korte stop maakt op spoor 1 in Zwolle, op spoor 2 staat de SLT-VI uit Amsterdam te wachten tot deze naar spoor 1b kan als de IC Berlijn weg is, deze stond namelijk gedeeltelijk op 1b. Helemaal links staat een ICM-IV te wachten tot deze voor de trein naar Rotterdam Centraal (de 12740) kan worden gekoppeld.
Mooie foto! Helaas snap ik de beschreven dienstregeling van de IC Berlijn niet helemaal.
Ik ga morgen met een 24-tal collega's richting Berlijn vanaf Utrecht. Vanwege deze aanrijding en het feit dat alle treinen van de IC Berlijn pas op het laatste moment aangepast worden, heb ik vanochtend even contact gehad met iemand van NS Internationaal. Deze wist ten eerste niet dat er een verstoring was, dacht vervolgens dat het morgen al lang weer opgelost zou zijn en pas na erg aandringen ging ze mij helpen met een reisadvies. Dat wilde ze dan alleen baseren op vandaag, want morgen kan alles weer anders zijn. Vervolgens bleek ze gewoon zelf de NS reisplanner te checken
Vooralsnog denk ik dat de IC Berlijn heen via Amersfoort - Zwolle - Deventer rijdt, en terug via Deventer - Zwolle - Almere. Dat betekent dat opstappen in Amersfoort waarschijnlijk wel mogelijk is, maar opstappen in Zwolle dus ook nog, of juist niet?
Na ontzettend lang te gelurkt te hebben zal ik ook maar eens gaan posten, maar is het voor Anno1982 niet handiger om gewoon in Amsterdam in te stappen?
Mooie foto! Helaas snap ik de beschreven dienstregeling van de IC Berlijn niet helemaal.
Ik ga morgen met een 24-tal collega's richting Berlijn vanaf Utrecht. Vanwege deze aanrijding en het feit dat alle treinen van de IC Berlijn pas op het laatste moment aangepast worden, heb ik vanochtend even contact gehad met iemand van NS Internationaal. Deze wist ten eerste niet dat er een verstoring was, dacht vervolgens dat het morgen al lang weer opgelost zou zijn en pas na erg aandringen ging ze mij helpen met een reisadvies. Dat wilde ze dan alleen baseren op vandaag, want morgen kan alles weer anders zijn. Vervolgens bleek ze gewoon zelf de NS reisplanner te checken
Vooralsnog denk ik dat de IC Berlijn heen via Amersfoort - Zwolle - Deventer rijdt, en terug via Deventer - Zwolle - Almere. Dat betekent dat opstappen in Amersfoort waarschijnlijk wel mogelijk is, maar opstappen in Zwolle dus ook nog, of juist niet?
De theorie zegt: Vanaf vandaag stopt de IC Berlijn (Pimpel) richting Berlijn niet meer in Zwolle, richting Amsterdam wel. Als afwijking heeft IC 143 richting Berlijn wél op Zwolle gestopt. Verder heeft er vandaag geen ICB gestopt voor in/uitstappen te Zwolle.
Mooie foto! Helaas snap ik de beschreven dienstregeling van de IC Berlijn niet helemaal.
Ik ga morgen met een 24-tal collega's richting Berlijn vanaf Utrecht. Vanwege deze aanrijding en het feit dat alle treinen van de IC Berlijn pas op het laatste moment aangepast worden, heb ik vanochtend even contact gehad met iemand van NS Internationaal. Deze wist ten eerste niet dat er een verstoring was, dacht vervolgens dat het morgen al lang weer opgelost zou zijn en pas na erg aandringen ging ze mij helpen met een reisadvies. Dat wilde ze dan alleen baseren op vandaag, want morgen kan alles weer anders zijn. Vervolgens bleek ze gewoon zelf de NS reisplanner te checken
Vooralsnog denk ik dat de IC Berlijn heen via Amersfoort - Zwolle - Deventer rijdt, en terug via Deventer - Zwolle - Almere. Dat betekent dat opstappen in Amersfoort waarschijnlijk wel mogelijk is, maar opstappen in Zwolle dus ook nog, of juist niet?
Dat is om je scherp te houden. Always expect the unexpected.
Maar kijk er niet van op als er in een volgend geval liever helemaal geen vervoer dan mondjesmaat vervoer wordt aangeboden "omdat dat duidelijker is voor de reiziger".
Consequent zijn in inconsequent zijn, je moet het maar kunnen
Hmm, heb de Arnhem-optie even bekeken, die is qua route wel een stuk logischer, maar ik kom daarmee op het volgende (uitgaande van de vertrektijden van dezelfde trein 149 vandaag):
Utrecht - V - 14:53 Arnhem - A - 15:28 Arnhem - V - 15:40 Deventer - A - 16:16 Deventer - V - 16:36
Via Amersfoort is het vertrek uit Utrecht om 15:20. Het alternatief via Arnhem - Zutphen - Hengelo is 3 minuten korter, maar kent 3 overstappen. Dat zie ik dan ook weer niet helemaal zitten met een groep van 25 en bagage.
Via Amsterdam is overigens altijd langer, dus ook niet echt een optie.
Op dinsdag 24 maart 2015 07:45 schreef Dr_Flash het volgende: Single virm 6 op Deventer - Arnhem. Haringen in één tonnetje. Omreisroute niet versterkt dus.
volgens mij kan het niet veel langer ivm perronlengte of?
Op maandag 23 maart 2015 21:54 schreef Anno1982 het volgende: Hmm, heb de Arnhem-optie even bekeken, die is qua route wel een stuk logischer, maar ik kom daarmee op het volgende (uitgaande van de vertrektijden van dezelfde trein 149 vandaag):
Utrecht - V - 14:53 Arnhem - A - 15:28 Arnhem - V - 15:40 Deventer - A - 16:16 Deventer - V - 16:36
Via Amersfoort is het vertrek uit Utrecht om 15:20. Het alternatief via Arnhem - Zutphen - Hengelo is 3 minuten korter, maar kent 3 overstappen. Dat zie ik dan ook weer niet helemaal zitten met een groep van 25 en bagage.
Via Amsterdam is overigens altijd langer, dus ook niet echt een optie.
zorg dat je ten uiterste op de oorspronkelijke vertrektijd in Deventer bent, dan kan er 'minder' mis gaan. En via Arnhem is het slimste.
Gaat er eindelijk een keer chloortransport via de Betuweroute, zijn er nog nimby's die aan het zeuren zijn De Gelderlander: Veiligheid grootste zorg bij chloortrein over de Betuweroute ELST/ ZEVENAAR - De D66-fractie van Overbetuwe wil dat de gemeente zich er hard voor maakt, dat er na april geen chloor- transporten meer over de Betuweroute rijden. Burgemeester Jan de Ruiter van de gemeente Zevenaar vertrouwt erop dat het vervoer van chloor veilig zal verlopen. Meer via de link.
Op dinsdag 24 maart 2015 09:40 schreef greavy het volgende: Gaat er eindelijk een keer chloortransport via de Betuweroute, zijn er nog nimby's die aan het zeuren zijn De Gelderlander: Veiligheid grootste zorg bij chloortrein over de Betuweroute ELST/ ZEVENAAR - De D66-fractie van Overbetuwe wil dat de gemeente zich er hard voor maakt, dat er na april geen chloor- transporten meer over de Betuweroute rijden. Burgemeester Jan de Ruiter van de gemeente Zevenaar vertrouwt erop dat het vervoer van chloor veilig zal verlopen. Meer via de link.
Afsluiters openzetten ter hoogte van Overbetuwe, probleem opgelost.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 24 maart 2015 09:40 schreef greavy het volgende: Gaat er eindelijk een keer chloortransport via de Betuweroute, zijn er nog nimby's die aan het zeuren zijn De Gelderlander: Veiligheid grootste zorg bij chloortrein over de Betuweroute ELST/ ZEVENAAR - De D66-fractie van Overbetuwe wil dat de gemeente zich er hard voor maakt, dat er na april geen chloor- transporten meer over de Betuweroute rijden. Burgemeester Jan de Ruiter van de gemeente Zevenaar vertrouwt erop dat het vervoer van chloor veilig zal verlopen. Meer via de link.
Op dinsdag 24 maart 2015 09:40 schreef greavy het volgende: Gaat er eindelijk een keer chloortransport via de Betuweroute, zijn er nog nimby's die aan het zeuren zijn De Gelderlander: Veiligheid grootste zorg bij chloortrein over de Betuweroute ELST/ ZEVENAAR - De D66-fractie van Overbetuwe wil dat de gemeente zich er hard voor maakt, dat er na april geen chloor- transporten meer over de Betuweroute rijden. Burgemeester Jan de Ruiter van de gemeente Zevenaar vertrouwt erop dat het vervoer van chloor veilig zal verlopen. Meer via de link.
Waar zeurt hij over dan als ie toch weet dat het vervoer veilig zal verlopen.
Vandaag ligt ongeveer de helft van het bus- en tramverkeer van De Lijn plat door een betoging in Antwerpen van de ACOD. MIVB en TEC zijn niet of nauwelijks getroffen. Alleen West-Vlaanderen (kustregio) is niet getroffen van De Lijn. Verder zijn er 31 maart en 1 april provinciale stakingen. 31 maart: Brussel, Vlaams Brabant en Waals Brabant. 1 April de rest. NMBS zal in deze 2 dagen grote hinder verwachten, ongeacht welke regio je reist. En dan 22 april: Een nationale staking voor alle overheidsdiensten.
Maar het stond altijd vrij duidelijk op ns.nl dus dat lijkt me niet discussiewaardig. Ik heb er ook nog nooit gezeik mee gehad.
Ik heb ooit gedonder gehad omdat ik met een ov-chipkaart in de 1ste klas zat. Jawel, een ov-chipkaart, die niet gescand werd. Puur op zicht kon ze zien dat dat niet mocht.
Op dinsdag 24 maart 2015 10:07 schreef Ajaxfan het volgende: Gesloten poortjes op Diemen sinds gisteren en wat doen wij dan? Wij zetten gewoon als NS 6 man personeel voor in totaal 4 toegangspoortjes neer.
Op dinsdag 24 maart 2015 10:07 schreef Ajaxfan het volgende: Gesloten poortjes op Diemen sinds gisteren en wat doen wij dan? Wij zetten gewoon als NS 6 man personeel voor in totaal 4 toegangspoortjes neer.
Het openbaar vervoer is niet alleen kostenefficiënter geworden, de reizigers zijn ook nog eens tevredener. De KpVV Klantenbarometer, een landelijk reizigersonderzoek dat jaarlijks gehouden wordt, laat stijgende cijfers zien. In 2002 gaven de reizigers gemiddeld een 6,7 voor het openbaar vervoer, in 2012 en 2013 deelden ze een 7,4 uit.
Ik heb ooit gedonder gehad omdat ik met een ov-chipkaart in de 1ste klas zat. Jawel, een ov-chipkaart, die niet gescand werd. Puur op zicht kon ze zien dat dat niet mocht.
Ik zat een paar jaar terug in een intercity van Nijmegen richting Breda. Ik was al een paar uur onderweg vanuit het Sauerland met een internationaal ticket voor de 1e klas, netjes alles in orde. Tussen Oss en Den Bosch controle, nog voordat de conductrice m'n ticket had gezien kwam er het vinnige "Je wéét dat je in de eerste klas zit hč?!"
Mijn antwoord was een even zo vinnig "Ja, dat weet ik". Toen zag ze "1. Kl" op mijn ticket staan, kleurde ze een beetje rood en wist ze niet hoe snel ze door moest lopen nadat ze me m'n ticket had teruggegeven...
Ik zat een paar jaar terug in een intercity van Nijmegen richting Breda. Ik was al een paar uur onderweg vanuit het Sauerland met een internationaal ticket voor de 1e klas, netjes alles in orde. Tussen Oss en Den Bosch controle, nog voordat de conductrice m'n ticket had gezien kwam er het vinnige "Je wéét dat je in de eerste klas zit hč?!"
Mijn antwoord was een even zo vinnig "Ja, dat weet ik". Toen zag ze "1. Kl" op mijn ticket staan, kleurde ze een beetje rood en wist ze niet hoe snel ze door moest lopen nadat ze me m'n ticket had teruggegeven...
Zolang ik maar niet met de htm hoef, vind ik het ook prachtig hoor, ov.
Op dinsdag 24 maart 2015 10:07 schreef Ajaxfan het volgende: Gesloten poortjes op Diemen sinds gisteren en wat doen wij dan? Wij zetten gewoon als NS 6 man personeel voor in totaal 4 toegangspoortjes neer.
wordt echt leuk als ze Rai dicht gaan gooien. En dan de Autorai, Huishoudbeurs of Hiswa
Heel leuk maar er is natuurlijk veel meer veranderd dan alleen aanbesteden. In de eerste plaats is het geregionaliseerd waardoor de ambtenarij veel dichter op de operatie is komen te staan en beter kan sturen, daarnaast voelt de politiek zich nu veel meer betrokken bij het ov omdat het een van de weinige dingen is waar de provinciale politiek zich mee kan onderscheiden. Tel daarbij op dat er nu eindelijk eens goede contracten met vervoersbedrijven zijn en je hebt al drie andere factoren dan aanbesteden te pakken. De conclusie dat het door aanbesteden komt is dus eentje die je nooit wetenschappelijk verantwoord kan trekken. Als je al een conclusie trekt dan mag je hooguit melden dat al deze factoren een rol spelen.
Is Bijlmer eigenlijk buiten de evenementen om ook dicht? Zondag waren de NS-poortjes allemaal open, maar er stonden dan ook stuk of wat Veiligheid & Service bij, ook na afloop van de concerten in HMH & ZiggoDome was er extra personeel. GVB had ook extra personeel ingezet, ook na afloop van HMH & ZiggoDome, maar die poortjes waren gewoon afgesloten.
Op dinsdag 24 maart 2015 10:15 schreef greavy het volgende: Is Bijlmer eigenlijk buiten de evenementen om ook dicht? Zondag waren de NS-poortjes allemaal open, maar er stonden dan ook stuk of wat Veiligheid & Service bij.
Veiligheidstechnisch is het onverantwoord om mensen die trappen af te laten stromen in een gesloten hok van ov-poortjes.
Op dinsdag 24 maart 2015 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende: Heel leuk maar er is natuurlijk veel meer veranderd dan alleen aanbesteden. In de eerste plaats is het geregionaliseerd waardoor de ambtenarij veel dichter op de operatie is komen te staan en beter kan sturen, daarnaast voelt de politiek zich nu veel meer betrokken bij het ov omdat het een van de weinige dingen is waar de provinciale politiek zich mee kan onderscheiden. Tel daarbij op dat er nu eindelijk eens goede contracten met vervoersbedrijven zijn en je hebt al drie andere factoren dan aanbesteden te pakken. De conclusie dat het door aanbesteden komt is dus eentje die je nooit wetenschappelijk verantwoord kan trekken. Als je al een conclusie trekt dan mag je hooguit melden dat al deze factoren een rol spelen.
Tsja, als je de link had gevolgd had je gezien dat de auteur dat ook allemaal aanstipt in haar artikel.
Veiligheidstechnisch is het onverantwoord om mensen die trappen af te laten stromen in een gesloten hok van ov-poortjes.
Ja, oké. GVB had de poortjes wel dicht. Ik kwam zelf pas aan rond 18u, dus toen was er weinig aan Ajax-supporters te vinden. Voornamelijk aanloop HMH & ZiggoDome. Wel waren ze met linten bezig, om 2 roltrappen naar boven en één naar beneden te regelen. Met de linten werden de poortjes gescheiden. Één poortje uitgaand (vanaf de roltrap naar beneden maar 1 poortje bereikbaar) en de rest ingaand, dus naar boven.
Maar gister was het weer feest. Sta je eerst een kwartier op de tram te wachten ( Daar komen twee lijnen die om de 8 minuten komen). Dan komt er eerst nog een beveiliger de tram door om kaartjes te zien, dat is geen probleem. Twee haltes verder komen er weer van die popie jopie undercover figuren met een grote bek nog een keer langs
Op dinsdag 24 maart 2015 10:22 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Centraal. Dankzij onze zeer capabele machinist zullen wij hier op te tijd aankomen."
Euh... je bent gewoon op tijd uit Dordrecht vertrokken. Wat heeft de machinist dan gedaan anders dan zich gewoon aan de dienstregeling houden?
Op dinsdag 24 maart 2015 10:22 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Centraal. Dankzij onze zeer capabele machinist zullen wij hier op te tijd aankomen."
Euh... je bent gewoon op tijd uit Dordrecht vertrokken. Wat heeft de machinist dan gedaan anders dan zich gewoon aan de dienstregeling houden?
Die mensen staan ook maar alleen voor zich uit te staren nu. Diemen is echt zo'n forensenstation waar iedereen al een hele tijd in en uit checken als een normaal ding ziet.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 24 maart 2015 10:24 schreef greavy het volgende: Je hebt ook van die conducteurs die omroepen dat je een minuut te vroeg gaat arriveren, en vervolgens 3 minuten voor het rode sein komt te staan
Die mensen staan ook maar alleen voor zich uit te staren nu. Diemen is echt zo'n forensenstation waar iedereen al een hele tijd in en uit checken als een normaal ding ziet.
Vind het mooi dat dat werkelijk de enige plek in nederland is waar mensen ook wachten tot de rode lampen uitgaan
Die regels zijn toch aangescherpt, waarbij de HC-normen voor verschillende treintypes gelijk aan elkaar worden getrokken? Voor DDZ-VI twee conducteurs en dan voor VIRM-VI ook toch?
Deze winter is er uitgebreide spoorvernieuwing geweest bij de ZLSM. Onder andere tussen Wylre en Schin op Geul liggen er nu betonnen dwarsliggers, en is het oude "kedeng-kedeng"geluid verdwenen doordat er nu met thermietlassen is gewerkt, aldus een ZLSM-medewerker.
Die regels zijn toch aangescherpt, waarbij de HC-normen voor verschillende treintypes gelijk aan elkaar worden getrokken? Voor DDZ-VI twee conducteurs en dan voor VIRM-VI ook toch?
nou het is een verhaal van voor mijn tijd maar ik heb me laten vertellen dat er in het verleden een tekort aan HC's was en dat toen een tijdelijke maatregel met de OR is afgesproken dat virm6 maar 1 HC hoefde te hebben... in het document waarin deze tijdelijke maatregel vastgelegd was staat echter geen einddatum... wel staat specifiek de virm vermeld dus geldt het niet voor de DDZ6. of het inmiddels weer is aangescherpt dat ook virm6 weer 2 hc's moet hebben weet ik niet. zou kunnen maar dat laat ik aan de HC's over
nou het is een verhaal van voor mijn tijd maar ik heb me laten vertellen dat er in het verleden een tekort aan HC's was en dat toen een tijdelijke maatregel met de OR is afgesproken dat virm6 maar 1 HC hoefde te hebben... in het document waarin deze tijdelijke maatregel vastgelegd was staat echter geen einddatum... wel staat specifiek de virm vermeld dus geldt het niet voor de DDZ6. of het inmiddels weer is aangescherpt dat ook virm6 weer 2 hc's moet hebben weet ik niet. zou kunnen maar dat laat ik aan de HC's over