Ja hoor, makkelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk dat de overheid een enorm probleem krijgt als autobezit niet meer nodig:
Inkomsten uit MRB, accijnzen en boetes zullen instorten.
Zoiets kan de NL'se overheid zeker niet opvangen.
Bij de Kodaks en Agfa's onder de automerken wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:55 schreef Accordtje het volgende:
Om ook nog maar even op de stelling te reageren:
Stel dat het volledig autonoom rijden er wel zal komen (ik denk dus van niet), dan is het einde van het autobezit niet nabij. De mobiliteitsbehoefte zal er nog steeds zijn, dus zolang die niet veranderd zal autobezit ook wel blijven bestaan. Pas wanneer de mobiliteitsbehoefte echt gaat veranderen komt autobezit ter discussie te staan.
Wat ik wel denk is dat het volledig autonoom rijden o.a. de auto-industrie kapot zal maken.
Automerken bieden nu tal van modellen en verschillende uitvoeringen aan, maar wat maakt dat nog uit als je niet meer zelf rijdt? Waarom zou je nog een 4x4 aangedreven auto willen met 200pk? Die lol is er dan ook af, dus kun je beter de goedkoopste uitvoering nemen.
Dan heb je daarnaast nog de verzekeringsmaatschappijen. Ik ben niet meer aansprakelijk op het moment dat er iets fout gaat, dus waarom zou ik nog een autoverzekering afsluiten?
Schadeherstellers idem dito. Als het goed is zal de autonoom rijdende auto vrijwel geen aanrijdingen veroorzaken. Het aantal schades neemt dus drastisch af, dus waar hebben we schadeherstellers voor nodig?
Er spelen bij veel partijen gewoon te grote belangen, dus ik geloof totaal niet in de volledig zelfrijdende auto's. Economisch belang van de auto weegt te zwaar en de beveiliging is gewoon niet te garanderen.
Ja die zullen inderdaad kansen zien. Google en Apple hebben natuurlijk niet een heel modellengamma, dus kunnen zich richten op het ontwikkelen van één specifieke auto. Maar juist de bestaande fabrikanten zullen er alles aan doen (waarschijnlijk zelfs gezamenlijk) om de auto-industrie te beschermen. Belangen zijn gewoon te groot en de invloed van de auto-industrie is ook niet te onderschatten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij de Kodaks en Agfa's onder de automerken wel.
Google, Tesla, Apple en andere nieuwkomers op de automarkt zien kansen.
http://tweakers.net/nieuw(...)lfrijdende-auto.htmlquote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij de Kodaks en Agfa's onder de automerken wel.
Google, Tesla, Apple en andere nieuwkomers op de automarkt zien kansen.
http://tweakers.net/nieuw(...)j-elf-botsingen.htmlquote:Zwitsers telecombedrijf begint tests met zelfrijdende auto
Door Bauke Schievink, dinsdag 12 mei 2015 22:53
Swisscom heeft aangekondigd dat het van plan is te experimenteren met zelfrijdende auto's. Daartoe heeft het bedrijf een conventionele auto voorzien van sensoren en speciale software. Met de tests wil Swisscom vooral werken aan toekomstige netwerktechnologieën.
Een topman van de telecomprovider heeft de plannen met zelfrijdende auto's wereldkundig gemaakt, zo meldt Physorg dinsdag. De Zwitsers zijn erin geslaagd om een conventionele Volkswagen Passat te laten functioneren als een zelfrijdende auto. Om dat voor elkaar te krijgen zijn er de nodige sensoren en computertechnologie ingebouwd. Ook is speciale software ontwikkeld. Voor detectie van verkeer om de auto wordt zowel gebruik gemaakt van laser als radar. Ook zijn er videocamera's aan boord.
Swisscom benadrukt dat het geen plannen heeft om autofabrikant te worden. Met de experimenten wil de telecomprovider vooral onderzoek doen in hoe de netwerktechnologie van de toekomst er uit komt te zien: een zelfrijdende auto moet communicatieprotocollen aan boord hebben, en die technologie wil Swisscom in huis hebben.
De zelfrijdende Volkswagen Passat wordt momenteel al getest in de straten van Zürich. De tests lopen nog tot donderdag. Welke plannen Swisscom daarna heeft, is nog niet bekendgemaakt.
quote:Google: zelfrijdende auto was betrokken bij elf botsingen
Door Joost Schellevis, dinsdag 12 mei 2015
De zelfrijdende auto's van Google zijn elf keer betrokken geweest bij een ongeluk. Dat heeft Google zelf bekendgemaakt. In geen van die gevallen was de zelfrijdende auto zelf de schuldige, stelt de zoekgigant, maar maakten medeweggebruikers een fout.
googleGoogle brengt de cijfers naar buiten nadat persbureau AP maandag berichtte dat de zelfrijdende auto's vier keer voor een ongeluk hebben gezorgd. Of de berichtgeving van AP in strijd is met de officiële cijfers van Google, is onduidelijk: Google telt bij de elf ongelukken ook de ongelukken mee die gebeurden terwijl een menselijke bestuurder de controle over het voertuig had overgenomen. Het bedrijf meldt niet hoeveel ongelukken gebeurden terwijl de automatische piloot stuurde.
Volgens Google ging het om elf 'kleine' ongelukken met enkel blikschade, die gebeurden tijdens 2,7 miljoen kilometer aan wegverkeer verspreid over zes jaar aan tests. Daarvan reed de automatische piloot 1,6 miljoen kilometer.
Bij de elf ongelukken raakten andere auto's de zelfrijdende voertuigen zeven keer van achteren, voornamelijk bij stoplichten, maar ook op de snelweg. Ook werden zelfrijdende auto's van opzij geraakt en veroorzaakte een medeweggebruiker die een stopbord negeerde een botsing. De meeste ongelukken - acht van de elf - vonden plaats in de bebouwde kom.
Uit de statistieken die Google met de zelfrijdende auto's over het gedrag van weggebruikers verzamelde, blijkt dat veel mensen niet op de weg letten. Het bedrijf heeft weggebruikers opgemerkt die boeken lazen en in één geval speelde iemand zelfs op een trompet. Ook komt het volgens Google vaak voor dat weggebruikers op de verkeerde weghelft terechtkomen. Tot slot negeren veel mensen rode stoplichten volgens het bedrijf. Dat is reden voor Google om een korte wachttijd in te bouwen na het op groen springen van de stoplichten, om te voorkomen dat er een botsing plaatsvindt met een andere auto die net door rood rijdt.
Daar heb je wel een punt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:02 schreef Spanky78 het volgende:
De eerste bewegingen zijn al te zien. Private lease is een kleine stap naar korter huren. ook de ontwikkelingen mbt automatisch rijden zorgen aan de andere kant voornieuwe moGelijkheden.
Nee, dat is ook precies de oorzaak van bijna al die aanrijdingen: Een computer kan niet anticiperen. Die rijdt volgens een vaste set voorgeprogrammeerde situaties.quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
11 kleine ongelukken in 2,7 miljoen kilometer redelijk te noemen. Vraag ik mij alleen af: Hoe vaak is er een ongeluk ontstaan door zo'n auto, terwijl deze er zelf niet bij betrokken is geraakt? Bijvoorbeeld door het vol in de rem hangen als het verkeerslicht op rood springt (ik neem in ieder geval aan dat de auto daarop gaat remmen), waardoor het achterop komende verkeer rare dingen gaat doen? Een computer reageert immers toch altijd sneller.
Hoe gaat de automatische auto reageren op niet alledaagse situaties? Ik ben wel eens de vluchtstrook op gegaan omdat er eentje achter me zich verremde en we anders een ongeluk zouden hebben. Doet zo'n voertuig dat ook?
Natuurlijk kan je een computer wel van een algoritme voorzien om te anticiperen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een computer kan niet anticiperen. Die rijdt volgens een vaste set voorgeprogrammeerde situaties.
Een computer kan niet alles voorzien. Als jij ziet dat iemand in een auto voor je met van alles en nog wat bezig is hou jij al iets meer afstand, een zelfrijdende auto hobbelt er lekker achteraan met dezelfde afstand. Als er ergens een nkind in de verte zich losrukt van zijn ouders zie jij dat al aankomen, zo'n auto nniet etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je een computer wel van een algoritme voorzien om te anticiperen.
Dat de huidige generatie zelfrijdende auto's geen rekening houdt met dergelijke dingen, wil niet zeggen dat dat principieel niet mogelijk is. Ik denk dat er nog behoorlijk wat ruimte voor innovatie is en de dingen die je nu noemt lijken me technisch helemaal niet onmogelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een computer kan niet alles voorzien. Als jij ziet dat iemand in een auto voor je met van alles en nog wat bezig is hou jij al iets meer afstand, een zelfrijdende auto hobbelt er lekker achteraan met dezelfde afstand. Als er ergens een nkind in de verte zich losrukt van zijn ouders zie jij dat al aankomen, zo'n auto nniet etc.
Dat is nu juist de heilige graal van AI en dat zie ik nog niet binnen afzienbare tijd gebeuren, laat staan in een auto verschijnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je een computer wel van een algoritme voorzien om te anticiperen.
Het mooie van autorijden is nou juist dat de parameters heel overzichtelijk zijn. Je hoeft de Turing test niet te doorstaan om een AI te maken die goed genoeg is om een auto te besturen. Een beetje om je heen kijken en voorzichtig zijn is meer dan genoeg.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:18 schreef eP2e het volgende:
[..]
Dat is nu juist de heilige graal van AI en dat zie ik nog niet binnen afzienbare tijd gebeuren, laat staan in een auto verschijnen.
Nee, de regels zijn overzichtelijk. De parameters omvatten ook dingen als die Metro2005 aanhaalt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het mooie van autorijden is nou juist dat de parameters heel overzichtelijk zijn. Je hoeft de Turing test niet te doorstaan om een AI te maken die goed genoeg is om een auto te besturen. Een beetje om je heen kijken en voorzichtig zijn is meer dan genoeg.
Niet alleen dat. Veel mensen kunnen wel een rekening van een paar honderd euro betalen per maand maar komen amper toe aan het sparen van een paar duizend euro. En ook het risico van een grote reparatie is voor sommige mensen extra geld waard.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt.
De auto begint steeds meer een abonnementsvorm te krijgen om mensen aan het merk te binden met vaste kosten, zonder verrassingen. Die zekerheid is duurder maar veel mensen kunnen niet zo goed rekenen en dat werkt in het voordeel van de fabrikanten die "private lease" aanbieden.
In de USA blijkt ongeveer 1 ongelukje per 165.000 Miles als gemiddelde en dat zijn alleen de geregistreerde ongelukjes.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook precies de oorzaak van bijna al die aanrijdingen: Een computer kan niet anticiperen. Die rijdt volgens een vaste set voorgeprogrammeerde situaties.
11 ongelukken in 2,7 miljoen km klinkt als niet veel maar het nog altijd slechter dan de gemiddelde mens voor elkaar krijgt
de pc waarop jij fokt is kan alles beter dan de gemiddelde bestuurderquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een computer kan niet alles voorzien. Als jij ziet dat iemand in een auto voor je met van alles en nog wat bezig is hou jij al iets meer afstand, een zelfrijdende auto hobbelt er lekker achteraan met dezelfde afstand. Als er ergens een nkind in de verte zich losrukt van zijn ouders zie jij dat al aankomen, zo'n auto nniet etc.
De pc waarop ik fok is geprogrammeerd door mensen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
de pc waarop jij fokt is kan alles beter dan de gemiddelde bestuurder
quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
de pc waarop jij fokt is kan alles beter dan de gemiddelde bestuurder
Ik heb eens een documentaire gezien over de google auto's en volgens mij houden die daar wel rekening mee.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een computer kan niet alles voorzien. Als jij ziet dat iemand in een auto voor je met van alles en nog wat bezig is hou jij al iets meer afstand, een zelfrijdende auto hobbelt er lekker achteraan met dezelfde afstand. Als er ergens een nkind in de verte zich losrukt van zijn ouders zie jij dat al aankomen, zo'n auto nniet etc.
En in welke omstandigheden zijn die kilometers gemaakt. Als je de eerste jaren in je eentje door Death Valley aan het tuffen bent, dan gebeuren er weinig ongelukken uiteraard.quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
11 kleine ongelukken in 2,7 miljoen kilometer redelijk te noemen. Vraag ik mij alleen af: Hoe vaak is er een ongeluk ontstaan door zo'n auto, terwijl deze er zelf niet bij betrokken is geraakt? Bijvoorbeeld door het vol in de rem hangen als het verkeerslicht op rood springt (ik neem in ieder geval aan dat de auto daarop gaat remmen), waardoor het achterop komende verkeer rare dingen gaat doen? Een computer reageert immers toch altijd sneller.
Hoe gaat de automatische auto reageren op niet alledaagse situaties? Ik ben wel eens de vluchtstrook op gegaan omdat er eentje achter me zich verremde en we anders een ongeluk zouden hebben. Doet zo'n voertuig dat ook?
wat is dan het probleemquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De pc waarop ik fok is geprogrammeerd door mensen.
Dat een pc niet beter is dan mensen omdat hij door mensen wordt gemaakt.quote:
Wat een rare redenatie. Natuurlijk zijn computers beter in wat ze doen dan mensen, dat is het hele nut van die apparaten. Als mensen sneller konden rekenen en meer informatie konden opslaan dan computers, dan zouden computers niet zoveel nut hebben, hequote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat een pc niet beter is dan mensen omdat hij door mensen wordt gemaakt.
Sneller rekenen heb je niet zoveel aan bij autorijden. Op onverwachte situaties kunnen inspelen wel, en daar zijn computers nou net voor 100% overgeleverd aan wat er geprogrammeerd is.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie. Natuurlijk zijn computers beter in wat ze doen dan mensen, dat is het hele nut van die apparaten. Als mensen sneller konden rekenen en meer informatie konden opslaan dan computers, dan zouden computers niet zoveel nut hebben, he
Ik denk dat je niet zo goed weet hoe computers werken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Sneller rekenen heb je niet zoveel aan bij autorijden.
en dat is een probleem omdat?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat een pc niet beter is dan mensen omdat hij door mensen wordt gemaakt.
dat is makkelijk gewoon een parameter van object op de weg = stoppen invoeren, klaaarquote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Sneller rekenen heb je niet zoveel aan bij autorijden. Op onverwachte situaties kunnen inspelen wel, en daar zijn computers nou net voor 100% overgeleverd aan wat er geprogrammeerd is.
Ik denk dat jij niet begrijpt wat er bij autorijden komt kijken. Computers zijn zeer slecht in het detecteren van dingen die mensen heel normaal vinden om te detecteren. Bv een blik van iemand opzij in een andere auto, een kind dat je al van ver af aan klaar ziet staan om de straat op te rennen etc.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo goed weet hoe computers werken.
Dat het nooit beter wordt dan een mens, niet in dit soort situaties.quote:
Ik mag hopen dat dat er al in zitquote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is makkelijk gewoon een parameter van object op de weg = stoppen invoeren, klaaar
Juist bij het opmerken en herkennen van zulke details is een computer gebaat bij meer rekenkracht.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet begrijpt wat er bij autorijden komt kijken. Computers zijn zeer slecht in het detecteren van dingen die mensen heel normaal vinden om te detecteren. Bv een blik van iemand opzij in een andere auto, een kind dat je al van ver af aan klaar ziet staan om de straat op te rennen etc.
Gek genoeg geven we de leiding over de indeling van verkeerssituaties wel aan mensen die nooit buiten komen.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:45 schreef vannelle het volgende:
Misschien in 3015 maar voorlopig staat het nog in de kinderschoenen.
En ik weiger mijn verkeersveiligheid in handen te geven van een computer die geprogrammeerd is door iemand die nooit buiten komt.
Alsof die weet hoe het verkeer werkt......
Ik kan je wel melden dat dat nooit mijn keuze is geweest. Stelletje bureausukkels.quote:Op zondag 17 mei 2015 02:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg geven we de leiding over de indeling van verkeerssituaties wel aan mensen die nooit buiten komen.
En die doen ook zelf de deuren open voor ze docken?quote:Op zondag 17 mei 2015 03:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er rijden nu al autonome vrachtwagens op de Nederlandse wegen.
Bij wijze vast test, neem ik aan? Bron?quote:Op zondag 17 mei 2015 03:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er rijden nu al autonome vrachtwagens op de Nederlandse wegen.
"Test met autonome vrachtwagens"quote:Op zondag 17 mei 2015 09:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Bij wijze vast test, neem ik aan? Bron?
Dat snap ik, het gaat erom dat zo'n computer wel op dat soort dingen geprogrammeerd moet zijn. Kan je nog zoveel rekenkracht hebben, als een computer niet geprogrammeerd is om op dat soort dingen te letten dan houdt het gewoon op. Bovendien denk ik niet dat computers intelligent genoeg te programmeren zijn om alle subtiele details die wij mensen 'for granted' nemen waar te nemen.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist bij het opmerken en herkennen van zulke details is een computer gebaat bij meer rekenkracht.
Yup, volvo heeft iig al dergelijke systemen, vw en ford ook, of werken eraan.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:56 schreef Anne het volgende:
Herkent zo'n auto eigenlijk ook al een beperkte snelheid die net is neergezet met borden, in verband met bijvoorbeeld een snelle reparatie aan een weg?
Of van die elektrische borden in Duitsland die een snelheidsbeperking geven, zodra er een hert in de buurt is van de weg?
Ben wel benieuwd hoe dat werktquote:Op zondag 17 mei 2015 11:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yup, volvo heeft iig al dergelijke systemen, vw en ford ook, of werken eraan.
Deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/nieuw(...)rlandse-snelweg.htmlquote:Op zondag 17 mei 2015 09:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Bij wijze vast test, neem ik aan? Bron?
Omleidingen kun je desnoods met poortjes of pionnen met chips/bakens er in markeren.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Idem met omleidingen trouwens. Die zijn voor ons mensen soms al slecht aangegeven, dus ik vermoed dat een automatische auto daar aardig wat moeite mee gaat krijgen. Is dat ook sowieso niet iets typisch Nederlands eigenlijk?
3e keerquote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet begrijpt wat er bij autorijden komt kijken. Computers zijn zeer slecht in het detecteren van dingen die mensen heel normaal vinden om te detecteren. Bv een blik van iemand opzij in een andere auto, een kind dat je al van ver af aan klaar ziet staan om de straat op te rennen etc.
[..]
Dat het nooit beter wordt dan een mens, niet in dit soort situaties.
[..]
Ik mag hopen dat dat er al in zit
Ook een computer heeft te maken met de wetten van de natuurkunde, als je 50km/u rijdt en er steekt plots een kind over dan heb je domweg alsnog een x aantal meters nodig om stil te komen te staan terwijl een mens het wellicht al aan had zien komen en de snelheid had verlaagd.
quote:
Je negeert hierbij maar gewoon even voor het gemak het feit dat er al hordes zelfrijdende auto's aan het verkeer deelnemen, geen ongelukken veroorzaken en bij minder ongelukken betrokken zijn dan menselijke chauffeurs.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
COMPUTERS ZIJN DOM EN KUNNEN (NOG) GEEN MENSENLIJK DENKVERMOGEN NABOOTSEN.
Je negeert even het feit dat die hordes zelfrijdende auto's niet op de snelweg komen, alleen bepaalde routes rijden en niet minder maar méér ongelukken krijgen per gereden km dan een persoon.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je negeert hierbij maar gewoon even voor het gemak het feit dat er al hordes zelfrijdende auto's aan het verkeer deelnemen, geen ongelukken veroorzaken en bij minder ongelukken betrokken zijn dan menselijke chauffeurs.
Hoe kom je hierbij? Het is gewoon niet waar wat je zegt.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je negeert even het feit dat die hordes zelfrijdende auto's niet op de snelweg komen, alleen bepaalde routes rijden en niet minder maar méér ongelukken krijgen per gereden km dan een persoon.
Zoek het maar opquote:Op zondag 17 mei 2015 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Het is gewoon niet waar wat je zegt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_sign_recognitionquote:Op zondag 17 mei 2015 12:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Idem met omleidingen trouwens. Die zijn voor ons mensen soms al slecht aangegeven, dus ik vermoed dat een automatische auto daar aardig wat moeite mee gaat krijgen. Is dat ook sowieso niet iets typisch Nederlands eigenlijk?
Klopt, maar ze kunnen wel heel goed reageren op remmende auto's, uitwijken, afstand houden en sneller reageren dan mensen mbt remmen.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]leer eens lezen, godverdommme ik blijf mezelf niet herhalen.
COMPUTERS ZIJN DOM EN KUNNEN (NOG) GEEN MENSENLIJK DENKVERMOGEN NABOOTSEN.
Even nagezocht, de self driving cars van Google zijn de laatste tijd inderdaad regelmatig betrokken geweest in ongelukken. 5 keer in 200.000 mijl. Elke keer reed er een 'normale' auto achterop terwijl ze stil stonden of langzaam reden. Geen enkele keer bij deze ongelukken was de zelfrijdende auto de oorzaak.quote:
quote:Lichtgewonden bij botsing op zelfrijdende auto Google
Door Joost Schellevis, vrijdag 17 juli 2015 08:06
Een zelfrijdende auto van Google is voor het eerst betrokken bij een aanrijding waarbij lichtgewonden zijn gevallen. Drie Google-medewerkers hadden een lichte whiplash. De aanrijding was niet te wijten aan de zelfrijdende auto, claimt Google.
De aanrijding vond begin deze maand plaats op een kruispunt, schrijft Chris Urmson van het Google-project voor zelfrijdende auto's op Medium. Hoewel het stoplicht op groen stond, stopte een rij met auto's om te voorkomen dat ze stil zouden komen te staan op het verstopte kruispunt. De zelfrijdende auto van Google, de derde in de rij, stopte ook, maar werd vervolgens aan de achterzijde geramd door een andere auto. Die automobilist was afgeleid en lette niet op het verkeer, waardoor hij met 27 kilometer per uur op de Google-auto botste.
Hoewel het niet de eerste keer is dat een zelfrijdende auto van Google betrokken is bij een aanrijding, is het wel de eerste keer dat er gewonden vielen. Drie medewerkers van Google kampten na de aanrijding namelijk met een lichte whiplash, schrijft de Chicago Tribune. Na een bezoek aan het ziekenhuis konden ze de volgende dag echter weer aan het werk. Ook de onoplettende bestuurder klaagde over pijn in zijn rug en nek. Ook viel de voorbumper van zijn auto er af; de Google-auto was er beter aan toe, met enkel wat blikschade.
Het is de vijftiende keer dat een zelfrijdende auto van Google betrokken is bij een ongeluk. Volgens de zoek- en advertentiegigant was dat geen enkele keer te wijten aan de zelfrijdende auto, maar ging het telkens om menselijke fouten. Op het eerste gezicht zijn zelfrijdende auto's van Google vaker betrokken bij ongelukken dan andere auto's, maar volgens Google komt dat omdat circa de helft van de botsingen niet wordt gerapporteerd. Ook bij de botsingen met de zelfrijdende auto's werd geen enkele keer de politie ingeschakeld.
http://tweakers.net/nieuw(...)nde-auto-google.html
quote:Autonomous vehicle roadmap: 2015-2030
Posted on October 9, 2014 by Dr. Alexander Hars
Two and a half years ago I wrote a note on the various views about the paths for adopting self-driving vehicles. Since then, more and more signs point towards my ‘avalanche’ model, where the adoption of self-driving cars becomes a self-sustaining, accelerating process fueled by expectations of a fundamental transformation of the auto industry and major opportunities for profit.
As a thought exercise, I have sketched a hypothetical timeline which shows how this self-accelerating global innovation process could unfold. The purpose of the timeline is to show how autonomous vehicles could come into widespread use rather quickly and what kind of market and political forces could be involved. This is an extreme of many possible futures for self-driving cars:
2015 Google launches first short-range fully autonomous vehicle service in California at NASA Ames (not on public roads) and possibly in Mountain View (small scale pilot, limited to Google employees).
2015 The first auto makers (Daimler, Honda, Nissan?) announce major strategic initiatives and major investments to counter Googles’ threat and rapidly bring vehicles capable of full autonomy (Level 4) to the market.
2015 Car2Go (Daimler’s shared mobility service) announces a roadmap for autonomy in their car fleet.
2015 Automotive industry recognizes the implications of fully autonomous vehicles (transformation of mobility, significantly lowered worldwide demand). Analysts pound auto makers on their Level-4 autonomous vehicle strategy. Share prices begin a long decline.
2016 Google announces that their short range, limited-speed fully autonomous vehicle fleet will be built by Ford, Magna or others.
2016 China launches a major program to develop and deploy shared autonomous vehicles for local mobility. It recognizes that it can reduce infrastructure expenditure, jump-start their autonomous vehicle industry, reduce the ecological footprint of mobility etc.
2016 Google expands their short range autonomous vehicle service pilot to another US city that sees little rain and no snow, e.g. Las Vegas, NV or Sun City, AZ and starts their first overseas fleet.
2016 Price for semiconductor lasers used in LIDAR sensors falls below USD 150; this reduces the hardware/computing power costs for autonomous vehicles with 3D Lidars to below 10,000 USD.
2016 Transformative potential and benefits of autonomous vehicle technology are recognized widely. There is a bitter debate about the destruction of jobs.
2017 Several European countries have now adjusted their laws to allow the operation of fully autonomous vehicles on a national scale (not in international traffic).
2017 Autonomous long haul highway trucks start testing in the US, Europe or Japan.
2017 Rental car companies launch their own autonomous mobility inititiative.
2017 An international body for regulating autonomous vehicles is being formed in cooperation between the US, Europe and Japan.
2017 Google vehicles are now capable of driving in snow on pre-mapped routes.
2017 Automotive suppliers (Continental, Bosch, Valeo, or others) announce their own autonomous vehicles or special-purpose autonomous machines.
2017 Major road infrastructure projects are downsized because autonomous and connected vehicle technology have reduced the expectations on future transportation demands.
2017 Google moves their autonomous vehicle operations into a subsidiary which then merges with Uber and starts to roll out local autonomous vehicle mobility services in many more US cities.
2017 Singapore deploys the first autonomous bus for regular service. This is widely seen as a milestone for public transport and sends many transit corporations scrambling to update their strategies.
2017 The first countries mandate specific driving behavior for self-driving cars in certain driving situations.
2018 Car2Go starts to add autonomous vehicles to their fleet.
2018 The Google subsidiary/Uber merger rolls out autonomous vehicles internationally.
2018 Heavy investment into autonomous vehicle fleets and services based on autonomous vehicles. An almost unlimited amount of capital flows into startups and schemes. Countries compete trying to gain an advantage in the emerging new industries.
2018 Experience with autonomous vehicles shows that they are indeed much safer than the average human driver. People feel safe and comfortable in fully autonomous vehicles and there is no longer any question of user acceptance. No phenomenon similar to the ‘fear of flying’ can be found among users of self-driving cars.
2019 The Vienna Convention and European Laws are updated to allow the operation of fully autonomous vehicles.
2019 Autonomous vehicles now operate in over 50 cities worldwide.
2019 Rapid growth for autonomous trucks on specific routes. In many countries, truck drivers protest but this can only delay their adoption slightly.
2019 The first high-end consumer cars capable of fully autonomous driving on a large part of the national road network become available.
2020 The first countries introduce laws that prohibit bullying of autonomous vehicles (e.g. jumping in front of it to make it stop).
2020 Bleak outlook for automobile companies. Volume is down, consumers prepare for the transitioning to fully autonomous vehicles (which are not yet widely available for the consumer) or increasingly use/expect to use shared autonomous vehicle services. The fight for survival has begun: The auto industry has its “Kodak moment”.
2022 Prices for used cars decline. Too many people switch to shared autonomous vehicle schemes. Many others sell their old vehicles prematurely because they want to switch to the much safer fully autonomous models where they don’t need to drive if they don’t want to.
2022 The cost for autonomous vehicle hardware (sensors and computing power) has come down to 1500 USD.
2022 Mass transit companies increasingly rely on autonomous vehicles for transport. Transitioning the current workforce to a transit system based on autonomous vehicles is a major organizational and political challenge.
2022 Insurance rates favor operating cars in fully autonomous mode and prompt many people to stop driving on their own.
2023 Small autonomous buses are increasingly used for medium- and long distance trips. Trains have a hard time to compete on short to medium distances with autonomous buses.
2023 Most companies require that business trips with rental cars must occur in fully autonomous mode (for safety and productivity reasons).
2025 Fleets of autonomous vehicles now operate in most cities of developed nations.
2025 Automotive companies shut down more and more plants. Major automotive countries including Germany, Sweden and Japan desperately try to prop up their OEMs.
2030 Car ownership has declined dramatically. Only 20% of the US population still own a car (200 cars for 1000 people, today: 439 cars for 1000 people). 90% of all trips now happen in fully autonomous mode. Traffic accidents and fatalities have declined dramatically.
bron: http://www.driverless-future.com/?p=678
quote:Google lijkt in het geheim autobedrijf te hebben opgezet
Door Bauke Schievink, zondag 2 augustus 2015
Volgens overheidsdocumenten heeft Google een eigen autobedrijf opgezet, waardoor het zelf auto's kan gaan verkopen aan consumenten. Eerst werd Google Auto nog gebruikt om de tests met zelfrijdende auto's in onder te brengen, maar het bedrijf lijkt grotere ambities te hebben.
De bewuste documenten waaruit blijkt dat Google zelf een autobedrijf is gestart zijn in handen gekomen van The Guardian. De Britse krant kreeg de stukken in handen door een beroep op het Amerikaanse equivalent van de Wet Openbaarheid Bestuur. In de documenten wordt gesproken over Google Auto, een bedrijf dat vorig jaar in de Amerikaanse staat Californië een licentie heeft gekregen om zelf auto's te maken. Daarnaast heeft Google zijn dochterbedrijf geregistreerd bij instanties in verscheidene landen, waardoor het daar te boek staat als bedrijf dat auto's fabriceert. Om welke landen het precies gaat is overigens niet duidelijk.
Volgens The Guardian heeft Chris Urmson de leiding over Google Auto. Urmson is ook al hoofd van de afdeling binnen Google die zelfrijdende auto's test. Uit de documenten blijkt dat het bedrijf Google Auto ook gebruikt wordt voor de productie van Googles zelfrijdende auto's. De bedoeling is dat er ongeveer honderd kleine, elektrisch aangedreven auto'tjes worden geproduceerd, zo liet het bedrijf eerder weten. Eerder leek er nog sprake van te zijn dat Google zijn eigen auto's in samenwerking met een partner uit de autobranche wilde uitbrengen.
Het is onduidelijk of en wanneer Google zou kunnen starten met het zelf verkopen van auto's. Momenteel is het bedrijf nog druk bezig met het testen van zelfrijdende auto's en het wilde geen commentaar geven op de berichtgeving van The Guardian. Daardoor is aannemelijk dat activiteiten zoals autoverkoop nog enige tijd op zich zullen laten wachten. Wel laat het opzetten en registreren van een autobedrijf zien dat Google grote ambities heeft.
bron: http://tweakers.net/nieuw(...)-hebben-opgezet.html
Mooi, dan kan ik in 2030 lekker een V8 rijden langs alle autonome sukkels.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:54 schreef MaGNeT het volgende:
Hier een stukje toekomstvisie / roadmap voor de komende 15 jaar, door Dr. Alexander Hars:
[..]
Zelfrijdend openbaar duurt geen 100 jaar meer, want dat is er nu al.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:10 schreef Roces18 het volgende:
En het hele openbaar auto vervoer gebeuren , dat ze uit zichzelf rijden zal wel 100 jaar op zich laten wachten want het slaat nergens op
Bij "einde van het autobezit" moet je ook niet letterlijk denken dat niemand meer een auto zal bezitten maar dat het een verschuiving is van autobezit naar auto-on-demand.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:10 schreef Roces18 het volgende:
Hoe kan er een einde komen aan autobezit als heel veel mensen graag in klassiekers rijden (en het gaat ook om de rijervaring niet zozeer om het van A naar B komen).
En het hele openbaar auto vervoer gebeuren , dat ze uit zichzelf rijden zal wel 100 jaar op zich laten wachten want het slaat nergens op
Gast dat zijn gewoon concepten. En een metro is heel wat anders dan een auto. Een metro hoeft alleen te rijden en af en toe te stoppen, nou nou dat is een uitvinding zeg om dat automatisch te laten doen. Maar het verkeer is uitermate complex. En als jij alleen maar van dat soort auto's op de weg ziet ben je allang dood. Dan is het 2116quote:Op donderdag 7 april 2016 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfrijdend openbaar duurt geen 100 jaar meer, want dat is er nu al.
In Wageningen rijdt bijvoorbeeld een zelfrijdende bus: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-wereldprimeur.dhtml
En in Parijs heeft metrolijn 14 geen bestuurder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Parijse_metrolijn_14
Ook in Amsterdam willen ze de metro zelfrijdend maken: http://www.metronieuws.nl(...)ogelijk-in-amsterdam
Als ik kijk naar wat de autonoom rijdende auto van Google al kan, dan denk ik dat het veel eerder zover is. De overstap zal niet in 10 jaar gedaan zijn na introductie maar ik zie wel dat ik het nog meemaak dat 70% van het verkeer autonoom rijdt.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Gast dat zijn gewoon concepten. En een metro is heel wat anders dan een auto. Een metro hoeft alleen te rijden en af en toe te stoppen, nou nou dat is een uitvinding zeg om dat automatisch te laten doen. Maar het verkeer is uitermate complex. En als jij alleen maar van dat soort auto's op de weg ziet ben je allang dood. Dan is het 2116
Betwijfel het. We zullen wel zien tegen die tijd.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik kijk naar wat de autonoom rijdende auto van Google al kan, dan denk ik dat het veel eerder zover is. De overstap zal niet in 10 jaar gedaan zijn na introductie maar ik zie wel dat ik het nog meemaak dat 70% van het verkeer autonoom rijdt.
Ik combineer de afname van autogebruik dan vooral met de toename van auto-on-demand.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:22 schreef b2py het volgende:
Leuk topic, veel raakvlak mee vanuit mijn studie waar we ook diverse keren hierover gesproken hebben.
Veel aangewezen oorzaak is de verminderde interesse in auto's onder jongeren, wordt gezegd althans want een duidelijke reden of op onderzoek gebaseerde uitspraak is nooit gedaan en wordt ook aan getwijfeld. Misschien heeft beleid op verminderen van autogebruik an-sich juist heel veel effect op lager autobezit.
Wat wel blijkt is dat men meer en meer gaat inzien dat autobezit eigenlijk niet zo vanzelfsprekend meer is. Waarom een auto kopen als je slechts naar werk rijdt, stil laat staan, naar huis rijdt, boodschappen doen en daarna nog naar een eventuele hobby/sport toe gaan? Dan bagatelliseer ik heel simpel ook even autogebruik door ouders die hun kinderen nog naar sport/school/verzin het toe moeten brengen of het gebruik van het voertuig in het weekend.
Voor rechttoe-rechtaan zaken zoals vervoer naar werk of thuis zie ik een auto wel vervangen worden door een autonoom voertuig maar voor niet-dagelijkse zaken voorzie ik nog wel een flink aantal hobbels om het autobezit echt drastisch af te zien nemen.
Als je het zo bekijkt, ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:37 schreef b2py het volgende:
Eigenlijk neemt het autobezit dus niet af, verplaatst het autobezit eigenlijk alleen maar?
Dat heeft m.i. meer te maken met/als oorzaak: de individualisering van de samenlevingquote:Op donderdag 7 april 2016 17:22 schreef b2py het volgende:
Leuk topic, veel raakvlak mee vanuit mijn studie waar we ook diverse keren hierover gesproken hebben.
Veel aangewezen oorzaak is de verminderde interesse in auto's onder jongeren, wordt gezegd althans want een duidelijke reden of op onderzoek gebaseerde uitspraak is nooit gedaan en wordt ook aan getwijfeld. Misschien heeft beleid op verminderen van autogebruik an-sich juist heel veel effect op lager autobezit.
Wat wel blijkt is dat men meer en meer gaat inzien dat autobezit eigenlijk niet zo vanzelfsprekend meer is. Waarom een auto kopen als je slechts naar werk rijdt, stil laat staan, naar huis rijdt, boodschappen doen en daarna nog naar een eventuele hobby/sport toe gaan? Dan bagatelliseer ik heel simpel ook even autogebruik door ouders die hun kinderen nog naar sport/school/verzin het toe moeten brengen of het gebruik van het voertuig in het weekend.
Zo'n voertuig zal volgens mijn berekeningen rond de 18 tot 20 cent per kilometer gaan kosten, afhankelijk van spits-, normaal- of daltarief (waarvan stroomkosten slechts 3 cent zijn, wat ook nog eens lager kan omdat zulke grote bedrijven minder per kWh betalen).quote:Op donderdag 7 april 2016 18:52 schreef b2py het volgende:
En hoe overkom je het probleem van de lagere klassen die zo'n ritje niet kunnen veroorloven en dus nog in een niet automatisch voertuig zullen blijven rijden? Dan gaat je optimalisatiestuk direct de mist in.
Het feit dat er nu concepten rondrijden op de openbare weg met gewone consumenten, betekent dat we heel erg dichtbij echte implementaties zijn. 100 jaar is echt een lachwekkende claim.quote:
En die oldtimers maken daarnaast weinig kilometers, afgezien van de enkeling die woon- werkverkeer in z'n Kever, Volvo 144 of Snoek doet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat er nu concepten rondrijden op de openbare weg met gewone consumenten, betekent dat we heel erg dichtbij echte implementaties zijn. 100 jaar is echt een lachwekkende claim.
Overigens is je andere claim dat er "heel veel mensen graag in klassiekers rijden" ook niet waar. Er rijden ongeveer 300.000 oldtimers op de Nederlandse wegen, terwijl er 8 miljoen auto's in totaal zijn geregistreerd. Kortom: nog geen 4% van de auto's is een oldtimer. Dat is niet "heel veel mensen", he. En bovendien is het aantal oldtimers dalende.
Het rijden in een Tesla is nu dus CO2 neutraal.twitter:elonmusk twitterde op vrijdag 08-04-2016 om 04:59:32SolarCity panels produce enough zero carbon energy to charge entire Tesla fleet https://t.co/bn4LRzii1V reageer retweet
Zal wel. Het is geen nuttigheid eerder een leuke nieuwigheid.quote:
Het rijden in een Tesla is nu dus IN THEORIE CO2 neutraal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:24 schreef MaGNeT het volgende:
Ook wel interessant:Het rijden in een Tesla is nu dus CO2 neutraal.twitter:elonmusk twitterde op vrijdag 08-04-2016 om 04:59:32SolarCity panels produce enough zero carbon energy to charge entire Tesla fleet https://t.co/bn4LRzii1V reageer retweet
Natuurlijk is een zelfrijdende auto nuttig. Denk alleen al aan de rusttijd die vrachtwagenchauffeurs in acht moeten nemen. Met zelfrijdend vrachtvervoer is de lading goedkoper en sneller op de bestemming.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zal wel. Het is geen nuttigheid eerder een leuke nieuwigheid.
Niet nuttig, in de zin van dat mensen zelf wel auto kunnen rijden. Maar door de technologie zullen er zeker een hoop banen verdwijnen terwijl er steeds meer mensen op deze planeet komen. Tuurlijk heb je mensen nodig voor onderhoud enz. Maar veel minder dan dat je in deze tijden nodig hebt. Dus benieuwd hoe de samenleving eruit gaat zienquote:Op zaterdag 9 april 2016 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is een zelfrijdende auto nuttig. Denk alleen al aan de rusttijd die vrachtwagenchauffeurs in acht moeten nemen. Met zelfrijdend vrachtvervoer is de lading goedkoper en sneller op de bestemming.
POL / Er zijn teveel “onzinbanen”quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:35 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Niet nuttig, in de zin van dat mensen zelf wel auto kunnen rijden. Maar door de technologie zullen er zeker een hoop banen verdwijnen terwijl er steeds meer mensen op deze planeet komen. Tuurlijk heb je mensen nodig voor onderhoud enz. Maar veel minder dan dat je in deze tijden nodig hebt. Dus benieuwd hoe de samenleving eruit gaat zien
Mensen kunnen zelf ook rekenen. Computers ook maar weg doen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:35 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Niet nuttig, in de zin van dat mensen zelf wel auto kunnen rijden.
Dat is een hele andere kwestie, die o.a. hier wordt bediscussieerd: NWS / De geautomatiseerde maatschappij #4 ... the birth of AI.quote:Maar door de technologie zullen er zeker een hoop banen verdwijnen terwijl er steeds meer mensen op deze planeet komen. Tuurlijk heb je mensen nodig voor onderhoud enz. Maar veel minder dan dat je in deze tijden nodig hebt. Dus benieuwd hoe de samenleving eruit gaat zien
Plus dat ze geen haast meer hebben en dus niet meer gaan inhalen dan, ze gaan niet meer als debieltjes 20 meter uit elkaar rijden in colonne's en er gaan nog tig-duizend chauffeursbanen naar de kleaute.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is een zelfrijdende auto nuttig. Denk alleen al aan de rusttijd die vrachtwagenchauffeurs in acht moeten nemen. Met zelfrijdend vrachtvervoer is de lading goedkoper en sneller op de bestemming.
Ja, ik zou niet graag een opleiding tot chauffeur volgen nu. Ik denk niet dat daar nog veel carrièrekansen zijn de komende jaren.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Plus dat ze geen haast meer hebben en dus niet meer gaan inhalen dan, ze gaan niet meer als debieltjes 20 meter uit elkaar rijden in colonne's en er gaan nog tig-duizend chauffeursbanen naar de kleaute.
Geldt overigens ook voor taxi- en buschauffeurs en nog heel veel andere banen die te maken hebben met het besturen van voertuigen.
Maar mensen kunnen niet zo goed rekenen als een een computer. De meeste mensen kunnen wel plus en minnen, maar de gemiddelde persoon moet al nadenken over 8 x 7 ofzo.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen kunnen zelf ook rekenen. Computers ook maar weg doen dan?
Ik denk dat je de OP niet gelezen hebt toen je dit plaatste.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef VTwelve het volgende:
Als het autobezit wordt afgeschaft ben ik tot alles in staat.
Mensen kunnen ook niet zo goed autorijden als een computer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar mensen kunnen niet zo goed rekenen als een een computer. De meeste mensen kunnen wel plus en minnen, maar de gemiddelde persoon moet al nadenken over 8 x 7 ofzo.
zolang er nog andere mensen op de weg zijn zal een computer nooit zo goed auto kunnen rijden als een normaal mens. kijk als alles computer is op de weg dan is het een ander verhaal, maar mensen zijn onvoorspelbaarquote:Op zondag 10 april 2016 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook niet zo goed autorijden als een computer.
Er zit een dak op na 4 jaar. Verder niks.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
Update van de Tesla / Panasonic accu-fabriek in Nevada:
Uiteraard, Tesla en Panasonic zijn bezig met een hoaxquote:Op zondag 10 april 2016 21:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er zit een dak op na 4 jaar. Verder niks.
Een grote hoax is mijn indruk.
Wat is de beweegreden om zoiets in de middle of nowhere te bouwen.
En waarom duurt het allemaal zo ongehoord lang? Niemand die het weet.
Zijn er trouwens links naar blauwdrukken, ontwerpschema's, computermodellen, tijdlijnen, van wat het uiteindelijk moet worden? Ik heb ze nog niet gezien.
Het zou kunnen dat het me niet genoeg interesseert omdat ik toch al een hoax vermoed.
Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
Echt hequote:Op zondag 10 april 2016 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Uiteraard, Tesla en Panasonic zijn bezig met een hoax
Ik denk eigenlijk wel dat ik het nog meemaak voor mijn pensioen en ik ben nu 39.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:52 schreef Azpilicueta het volgende:
Zoals beschreven in OP gaan wij niet meemaken, denk ik. Zelf heb ik wel de verwachting dat er op termijn een soort van 'auto piloot' functie komt bij de nieuwere auto's. Net zoals dat automatisch parallel inparkeren, maar dan bijvoorbeeld voor op de snelweg waarbij de gebruiker niets hoeft te doen, maar wel zou kunnen.
Alleen wat als alle verkeersboetes weg zullen vallen, waar gaat de overheid dan haar geld vandaan halen? Dan heb je het wel of een hele grote pot met geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |