Mwaoh, heb nou niet het idee dat je bij google c.s. minder echte wiskunde hebt dan als quant. Maar de big data mogelijkheden zijn inderdaad ongekend. Lijkt me een mooie tak van de sport, op het kleine puntje na dat ik de manier van data verzamelen van google en facebook nou niet heel chill vind.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:52 schreef Novermars het volgende:
[..]
Weinig echte wiskunde bij die bedrijven helaas. Maar voor de ectrie mensen die de big data kant op willen gaan zijn dat de bedrijven waar je wilt belanden. Google HQ
Tsja. Signaalverwerking van MRI-scanners misschien. Verder heb je ook nog RSA (cryptografie bedrijf). En nog wel meer bedrijven, maar daar moet ik even over nadenken.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:47 schreef Novermars het volgende:
[..]
QF is ongeveer de enige plek waar je keihard met wiskunde bezig bent (stochastics) maar niet in het onderzoek of bij de NSA werkt.
En het is high risk high reward, als je niet goed genoeg bent zijn er zo tig anderen voor je. Als ik geld zou willen verdienen zou ik actuaris worden.
De risk management afdeling van Google doet waarschijnlijk heel veel met wiskunde.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:56 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, heb nou niet het idee dat je bij google c.s. minder echte wiskunde hebt dan als quant. Maar de big data mogelijkheden zijn inderdaad ongekend. Lijkt me een mooie tak van de sport, op het kleine puntje na dat ik de manier van data verzamelen van google en facebook nou niet heel chill vind.
Natuurlijk lever je een veel nuttiger resultaat als je je met dat soort dingen bezig houdt, al zou je dan voor zo ver ik het weet beter andere voorbeelden noemen, afgaande op wat de achtergrond van de meeste quants is.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waarom jij (of een willekeurig ander iemand met de ambitie quant te worden) de Quantitative Finance kant op wilt?Gewoon interesse.
Ik loop al een tijd met studiekeuzes in m'n hoofd rond, en ik overweeg econometrie ook. Maar ik denk niet dat ik de financiële wereld in wil. Ik zie de quantitative finance wereld een beetje als verspilling van talent en kennis. Het zou veel beter zijn voor de maatschappij als deze mensen zouden werken in het onderzoek naar de werking van bijv. eiwitten, stamcellen, en cellen in het algemeen. Daar valt volgens mij ook nog zat te modelleren (correct me if I'm wrong, Rezania!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedereen heeft er zin in om lange werkweken te blijven maken voor een middelmatig salaris, een relatief hoge mate van werkonzekerheid (heb ik volgend jaar nog mijn baan?) en dit onder de hoge druk dat je regelmatig moet publiceren. Het werken als quant is in vergelijking daarmee een wat relaxter baantje met betere arbeidsvoorwaarden en een hoger inkomen.
Een promotie als wiskundige/natuurkundige schijnt trouwens een eis te zijn al als je een quant wil worden.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wat jij doet kan je ook geen werken noemen.quote:
Het zou me niet verbazen, wiskundigen en natuurkundigen. Er komt nogal wat bij kijken als je je spellen realistisch wil doen lijken. Door de natuurkundewetten goed te beheersen kan je het zodanig modelleren dat het echt lijkt (visueel, hoe alles beweegt etc.). Wat precies de rol van wiskundigen is gaat boven mijn petje maar waar je natuurkundigen nodig hebt heb je ook snel wiskundigen nodig.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:58 schreef netchip het volgende:
En een willekeurige gamestudio natuurlijk ook. Ik hoorde laatst dat gamestudio's op zoek zijn naar math PhD's.
Veel algoritmes voor cryptografie worden toch ontwikkeld buiten de NSA en andere overheidsdiensten? Ik had begrepen dat de NSA veel van dat spul heeft gekocht van private bedrijven.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:47 schreef Novermars het volgende:
[..]
QF is ongeveer de enige plek waar je keihard met wiskunde bezig bent (stochastics) maar niet in het onderzoek of bij de NSA werkt.
De NSA is de grootste werkgever voor wiskundigen in de VS.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Veel algoritmes voor cryptografie worden toch ontwikkeld buiten de NSA en andere overheidsdiensten? Ik had begrepen dat de NSA veel van dat spul heeft gekocht van private bedrijven.
quote:Op woensdag 1 april 2015 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk lever je een veel nuttiger resultaat als je je met dat soort dingen bezig houdt, al zou je dan voor zo ver ik het weet beter andere voorbeelden noemen, afgaande op wat de achtergrond van de meeste quants is.Het hang volgens mij af van het type quant dat je wil worden. Ik heb ooit gelezen dat er twee type quants zijn. Je hebt quant traders en quant researchers. de traders houden zich bezig met het ontwikkelen van de trade-algoritmen en hebben meestal een PhD in AI, terwijl quant researchers zich bezig houden met modellen voor de lange termijn en dat zijn meestal mensen met een PhD in wiskunde of natuurkunde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedereen heeft er zin in om lange werkweken te blijven maken voor een middelmatig salaris, een relatief hoge mate van werkonzekerheid (heb ik volgend jaar nog mijn baan?) en dit onder de hoge druk dat je regelmatig moet publiceren. Het werken als quant is in vergelijking daarmee een wat relaxter baantje met betere arbeidsvoorwaarden en een hoger inkomen.
Een promotie als wiskundige/natuurkundige schijnt trouwens een eis te zijn al als je een quant wil worden.
Nee, wel een date tussen jou en Stalin blijkbaar.quote:
Sehr geehrte herr Rezania,quote:Op woensdag 1 april 2015 14:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nein, Quantenmechanik dann! Sehr wichtig!
Schnitzelquote:Op woensdag 1 april 2015 17:50 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Sehr geehrte herr Rezania,
Sie sollen trotzdem kommen, du Fickschnitzel.
Mit freundlichen Grüßen,
Herr Stalin
quote:Op woensdag 1 april 2015 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk lever je een veel nuttiger resultaat als je je met dat soort dingen bezig houdt, al zou je dan voor zo ver ik het weet beter andere voorbeelden noemen, afgaande op wat de achtergrond van de meeste quants is.Ik weet niet hoe het zit met de quants die de algoritmes schrijven en de financiële modellen schrijven, maar de quants die traden, werken behoorlijk hard. In Londen schijnen werkweken van 80 uur geen uitzondering te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet iedereen heeft er zin in om lange werkweken te blijven maken voor een middelmatig salaris, een relatief hoge mate van werkonzekerheid (heb ik volgend jaar nog mijn baan?) en dit onder de hoge druk dat je regelmatig moet publiceren. Het werken als quant is in vergelijking daarmee een wat relaxter baantje met betere arbeidsvoorwaarden en een hoger inkomen.
Een promotie als wiskundige/natuurkundige schijnt trouwens een eis te zijn al als je een quant wil worden.
+ regelmatige ontslagrondes. Wel lekkere money tho.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:23 schreef netchip het volgende:
[..]
In Londen schijnen werkweken van 80 uur geen uitzondering te zijn.
Zet je wekker.quote:Op woensdag 1 april 2015 19:08 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Als ik rond lunch reeds m'n nest verlaten heb wil ik best even langskomen hoor
Minder comablowen gastquote:Op woensdag 1 april 2015 20:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
jep, slaap er vaker doorheen dan dat ik er wakker van wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |