De supermarkt is al snel tot 20.00 uur maar meestal zelfs later open, waar de winkels vroeger op maandag nog dicht waren en op woensdagmiddag.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:06 schreef trigt013 het volgende:
We hebben helemaal geen 24 uurs economie, wie dat denkt is niet echte realistisch. De winkels gaan gewoon om 18:00 dicht en er rijden geen treinen en bussen in de nacht. Ook zijn help desken ook niet bereikbaar in de nachten en willen mensen gewoon op kantoortijden werken.
Dit is gewoon een trendy naam die verzonnen is door een manager/politicus die geen zin heeft in onregelmatigheids- toeslag te hoeven betalen.
Lol, jij woont blijkbaar niet op de Veluwe. En hier werkt nog gewoon maar 1 ouders hoor, kwestie van prioriteiten bij je uitgave patroon. Vrij nemen bij ziekte heet zorgverlof en gaat niet van je vakantiedagen af.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
De supermarkt is al snel tot 20.00 uur maar meestal zelfs later open, waar de winkels vroeger op maandag nog dicht waren en op woensdagmiddag.
Daarbij wordt simpelweg verwacht dat beide ouders blijven werken na het krijgen van kinderen, dus als een gezin samen op vakantie wil dan kost dat beide ouders evenveel vrije dagen, en dan blijft er voor iedere ouder dus eenzelfde aantal vrije dagen over om op te nemen als een kind ziek is en andere vakanties (deels) te dekken.
We gaan wat dat betreft wel zeker richting een 24-uurs economie.
Voor een kind met de griep krijg je geen zorgverlof en zorgverlof is aan een aantal regels verbonden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Lol, jij woont blijkbaar niet op de Veluwe. En hier werkt nog gewoon maar 1 ouders hoor, kwestie van prioriteiten bij je uitgave patroon. Vrij nemen bij ziekte heet zorgverlof en gaat niet van je vakantiedagen af.
Ik ken echt geen enkel stel waarvan er maar 1 ouder werkt. Ik denk dat jouw omgeving de uitzondering is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Lol, jij woont blijkbaar niet op de Veluwe. En hier werkt nog gewoon maar 1 ouders hoor, kwestie van prioriteiten bij je uitgave patroon. Vrij nemen bij ziekte heet zorgverlof en gaat niet van je vakantiedagen af.
Dat kreeg ik wel (ik had een vrije dag aangevraagd bij de secretaresse).quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Voor een kind met de griep krijg je geen zorgverlof en zorgverlof is aan een aantal regels verbonden.
De vraag 'moet je als school meegaan met de 24-uurseconomie' is evengoed te formuleren als 'ontkom je eraan...'.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:18 schreef keste010 het volgende:
Goede uiteenzetting van de voor- en nadelen Janneke. Wat mij betreft zijn de nadelen aanmerkelijk groter dan de voordelen. Ik zie overigens niet zoveel voordelen, en vraag me ernstig af waar het idee voor de proef vandaan komt dat het het onderwijs ten goede komt (kan je overigens erg lastig meten lijkt me). Of je met de shift naar de 24-uurseconomie mee moet gaan als school zijnde is sowieso maar de vraag natuurlijk.
Dan had ik een extreem goede CAO blijkbaar. Wij hadden kort durend en lang durend zorgverlof.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Voor een kind met de griep krijg je geen zorgverlof en zorgverlof is aan een aantal regels verbonden.
Lol....jij kent Leandra duidelijk niet. Die heeft 100 jaar in het episch centrum van de biblebelt gewoond.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:13 schreef trigt013 het volgende:
Lol, jij woont blijkbaar niet op de Veluwe
Dan heeft ze dichtbij hier gewoond, ik woon in de thuishaven van de SGPquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....jij kent Leandra duidelijk niet. Die heeft 100 jaar in het episch centrum van de biblebelt gewoond.
Kan, de mensen in mijn omgeving inclusief mijzelf en mijn vriendin hebben voor een griepje nog nooit zorgverlof gehad en gaan die dagen gewoon van je vakantiedagen af. Moest je wel loon inleveren?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan had ik een extreem goede CAO blijkbaar. Wij hadden kort durend en lang durend zorgverlof.
Nope, was gewoon een vorm van verlof. Ik kreeg ook verlof voor jeugdwerk (scouting) of weekje met zonnebloem meegaan als verpleegkundige.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan, de mensen in mijn omgeving inclusief mijzelf en mijn vriendin hebben voor een griepje nog nooit zorgverlof gehad en gaan die dagen gewoon van je vakantiedagen af. Moest je wel loon inleveren?
sympathieke werkgever.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nope, was gewoon een vorm van verlof. Ik kreeg ook verlof voor jeugdwerk (scouting) of weekje met zonnebloem meegaan als verpleegkundige.
Je hoeft de vakanties toch niet te wijzigen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag 'moet je als school meegaan met de 24-uurseconomie' is evengoed te formuleren als 'ontkom je eraan...'.
Op zich niet, maar als de maatschappij verandert dan veranderen bedrijven en instellingen mee. Deze discussie zal zeker nog gevoerd gaan worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je hoeft de vakanties toch niet te wijzigen?
Het hoofdkantoor van de SGP zit in Gouda...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan heeft ze dichtbij hier gewoond, ik woon in de thuishaven van de SGP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |