abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:48:13 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150878291
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
reset
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:49:35 #2
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150878331
Laatste post:

quote:
5s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:37 schreef Kempkersberg het volgende:
Iemand nog hotspots voor een vrijgezellenfeest van mannen tussen de 25-35? Zijn geen cultuursnuivers, maar er meer voor de leuke pubs etc. Tips? Buurten? Pubs?
http://www.thevenuelondon.com/
reset
pi_150878394
In de OP zou je bij bussen ook Terravision kunnen zetten. Die hebben ook buslijnen door heel Europa, waaronder dus in Londen. Met Terravision is het van Stansted naar het centrum van Londen volgens mij het goedkoopste.
http://www.terravision.eu/
pi_150878510
Heeft iemand wel eens een rondleiding gedaan bij de BBC?
pi_150878583
quote:
Ziet er tof uit!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:20:35 #6
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150879060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:58 schreef j95 het volgende:
Heeft iemand wel eens een rondleiding gedaan bij de BBC?
Ja, als inleiding van m'n toenmalige contract bij de BBC, maar dat bedoel je denk ik niet. Ze doen volgens mij ook rondleidingen bij Pinewood Studio's.
reset
pi_150881523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:20 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja, als inleiding van m'n toenmalige contract bij de BBC, maar dat bedoel je denk ik niet. Ze doen volgens mij ook rondleidingen bij Pinewood Studio's.
http://www.bbc.co.uk/showsandtours/tours/bh_london
  Admin zaterdag 21 maart 2015 @ 14:18:03 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_150881798
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:58 schreef j95 het volgende:
Heeft iemand wel eens een rondleiding gedaan bij de BBC?
Ik heb wel eens een rondleiding gehad door Television Center, wat inmiddels niet meer in gebruik is door de verhuizing naar Broadcasting House. Was best leuk om eens wat kantoren en studio's te zien, en de BBC Newsroom en dat soort dingen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_150888840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:18 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een rondleiding gehad door Television Center, wat inmiddels niet meer in gebruik is door de verhuizing naar Broadcasting House. Was best leuk om eens wat kantoren en studio's te zien, en de BBC Newsroom en dat soort dingen. :)
Tof. Ga denk ook een rondleiding doen.
pi_151192673
Tip!
In het Victoria & Albert Museum is tot begin augustus een tentoonstelling te zien van Alexander McQueen.
Ik ben er vorige week per toeval beland en het was prachtig. Ik heb helemaal niks met mode en ken zijn werk maar amper maar deze tentoonstelling was echt een spektakel.
Hij is pas net begonnen en nu zijn er al wachttijden.
Ik was er woensdag om 14.30u en kon toen een kaartje kopen voor 16.00u.
Mocht iemand erheen willen, dan zou ik aanraden om online alvast te reserveren.

http://www.vam.ac.uk/cont(...)queen-savage-beauty/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:41:51 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151195938
Mijn man heeft als verrassing een 4dg trip naar Londen geboekt. * niet schrikken want alles is tot in de puntjes geregeld * zei hij :Y
Niet dus.... alleen de vliegtickets en het hotel is geregeld. Voor de rest zien we wel zegttie...
Dus nu moet ik er snel zien achter te komen hoe we van Gatwick naar t hotel komen. Hotel ligt bij Hyde Park dus trein naar Victoria station en dan een Oyster halen om naar het hotel te gaan en door Londen te kunnen reizen. We zijn van plan om eens goed rond te kijken.
Zo ver ben ik al :P

Ik weet nog niet wat we allemaal gaan doen. Sta nog ff bij te komen van de verrassing -O-
Zal maar 2 plu 's in mijn koffer stoppen die gaan we wrs hard nodig krijgen.
We vertrekken donderdag om 7 uur in de ochtend van Schiphol dus veel tijd om van alles uit te zoeken en te regelen heb ik niet meer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 30 maart 2015 @ 18:03:04 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151196537
1e dag de stad aan de rivier zien van de Big Ben tot Tower Bridge langs de South Bank.

2e dag Trafalgar Square en meer centraal London.

3e dag een boot naar Greenwich

4e dag naar Kew Gardens en Richmond

Ben je al eens eerder geweest?
reset
  maandag 30 maart 2015 @ 18:11:26 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151196809
Nee nog nooit maar had wel altijd de wens om er eens heen te gaan. Tower Bridge noemde mijn man al daar wil hij idg naartoe voor de rest mag ik het uitzoeken.
Ik wil ook naar het Victoria en Albert. Enne de Westminster Abbey. En een groot overdekt shopping centre.
Kew gardens lijkt me ook erg mooi maar ik vrees dat het die dagen erg regenachtig is dus dan kun je beter ergens binnen zijn. :@

[ Bericht 29% gewijzigd door deedeetee op 30-03-2015 18:35:30 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 30 maart 2015 @ 19:12:47 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151199196
V&A kan je combineren met Harrods, Hyde Park en een posh lemonade in de Kensinton Palace (woonplaats van de NL koning die ze hebben gehad en nu Will&Kate) Orangery. Buckingham Palace is daar ook om de hoek.

Westminster Abbet is iets verder en vlakbij Big Ben.

One New Change in The City of Westfield in Hammersmith zijn grote overdekte shopping centers.
reset
  maandag 30 maart 2015 @ 19:40:33 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151200358
Klinkt prima ! Lancaster hotel zou vlak bij Hyde Park liggen dus daar gaan we altijd rondkijken. Ik zit nog over Hampton Court te denken maar dat ligt mss ver weg ?
Er is zo veel te zien, dat gaat in die paar dagen nooit lukken :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151200538
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:
Klinkt prima ! Lancaster hotel zou vlak bij Hyde Park liggen dus daar gaan we altijd rondkijken. Ik zit nog over Hampton Court te denken maar dat ligt mss ver weg ?
Er is zo veel te zien, dat gaat in die paar dagen nooit lukken :@
Dus niet proberen, want reden om nog regelmatig terug te gaan.
je hoeft toch niet neurotisch de hele dag vol te plannen? :D
  maandag 30 maart 2015 @ 19:50:54 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151200834
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dus niet proberen, want reden om nog regelmatig terug te gaan.
je hoeft toch niet neurotisch de hele dag vol te plannen? :D
Ik was van plan om te genieten niet om me wezenloos te rennen. Ben dus aan t bedenken wat ik écht wil zien en wat dan eventueel te combineren is. Omdat de voorspelling is dat het donderdag en vrijdag regent moeten het dan zoveel mogelijk * binnen dingen *zijn en zaterdag en zondag * buiten dingen *.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 30 maart 2015 @ 19:55:47 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151201050
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:
Klinkt prima ! Lancaster hotel zou vlak bij Hyde Park liggen dus daar gaan we altijd rondkijken. Ik zit nog over Hampton Court te denken maar dat ligt mss ver weg ?
Er is zo veel te zien, dat gaat in die paar dagen nooit lukken :@
Klopt, zeer dicht bij hyde park. Sowieso perfecte ligging. Was er meerdere keren op een conferentie. Beetje duur voor wat je krijgt en londons krap. Maar ja, je gaat daar toch niet zitten en de bedden zijn prima. Sinds de renovatie ook wat moderner. Weet niet of alle verdiepingen al gedaan zijn...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 maart 2015 @ 20:17:02 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151201926
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:55 schreef XL het volgende:

[..]

Klopt, zeer dicht bij hyde park. Sowieso perfecte ligging. Was er meerdere keren op een conferentie. Beetje duur voor wat je krijgt en londons krap. Maar ja, je gaat daar toch niet zitten en de bedden zijn prima. Sinds de renovatie ook wat moderner. Weet niet of alle verdiepingen al gedaan zijn...
Prima bedden ^O^ We zijn allebei goede wandelaars maar daarna lekker uitrusten is dan ook erg belangrijk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151202313
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Mijn man heeft als verrassing een 4dg trip naar Londen geboekt. * niet schrikken want alles is tot in de puntjes geregeld * zei hij :Y
Niet dus.... alleen de vliegtickets en het hotel is geregeld. Voor de rest zien we wel zegttie...
Dus nu moet ik er snel zien achter te komen hoe we van Gatwick naar t hotel komen. Hotel ligt bij Hyde Park dus trein naar Victoria station en dan een Oyster halen om naar het hotel te gaan en door Londen te kunnen reizen. We zijn van plan om eens goed rond te kijken.
Zo ver ben ik al :P

Ik weet nog niet wat we allemaal gaan doen. Sta nog ff bij te komen van de verrassing -O-
Zal maar 2 plu 's in mijn koffer stoppen die gaan we wrs hard nodig krijgen.
We vertrekken donderdag om 7 uur in de ochtend van Schiphol dus veel tijd om van alles uit te zoeken en te regelen heb ik niet meer.
Leuk :)

Ik vond persoonlijk 't Museum of Natural History erg vet, maar dat is erg afhankelijk van je interesses.. idem dito voor het British Museum, ook een aanrader.. zijn genoeg dingen indoor te doen in geval van slecht weer.. ik zelf had het snel gezien op trafalgar square/picadilly circus incl bond/regent street.. Ja het zijn pleinen en winkelstraten.. maar ik ben dan ook een man :P de grote lcd-schermen/videowalls zijn wel tof om te zien, geeft je het gevoel van de grote stad :P Maar als het zeikt van de regen loop je daar ook niet uren voor je plezier ;)

Misschien leuk om een hapje/drankje te doen in Leadenhall Market, Apple Market/Covent Garden of Hay's Galleria? Allemaal overdekt en vaak erg gezellig :)

[ Bericht 26% gewijzigd door Thrilled op 30-03-2015 20:32:15 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 20:43:19 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151203180
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Leuk :)

Ik vond persoonlijk 't Museum of Natural History erg vet, maar dat is erg afhankelijk van je interesses.. idem dito voor het British Museum, ook een aanrader.. zijn genoeg dingen indoor te doen in geval van slecht weer.. ik zelf had het snel gezien op trafalgar square/picadilly circus incl bond/regent street.. Ja het zijn pleinen en winkelstraten.. maar ik ben dan ook een man :P de grote lcd-schermen/videowalls zijn wel tof om te zien, geeft je het gevoel van de grote stad :P Maar als het zeikt van de regen loop je daar ook niet uren voor je plezier ;)

Misschien leuk om een hapje/drankje te doen in Leadenhall Market, Apple Market/Covent Garden of Hay's Galleria? Allemaal overdekt en vaak erg gezellig :)
Musea altijd leuk en dit ligt ook ergens onder Hyde Park dus op loopafstand als het weer het toe laat. Er ligt erg veel in de buurt van Hyde Park. Mijn man schijnt idd een hotel op een goede plek te hebben gevonden, lekker centraal. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151203687
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Musea altijd leuk en dit ligt ook ergens onder Hyde Park dus op loopafstand als het weer het toe laat. Er ligt erg veel in de buurt van Hyde Park. Mijn man schijnt idd een hotel op een goede plek te hebben gevonden, lekker centraal. :D
Wij zaten hier, is ook erg vlakbij Hyde park, maar eigenlijk maakt het in Londen niet uit waar je zit, altijd wel een metro in de buurt :P Notting Hill zit in de buurt, mocht je architectonisch onderlegd zijn is Royal Albert Hall misschien een bezoekje waard (inclusief t gouden standbeeld van Albert er tegenover) en Harrods, ook vlakbij :P

Bezoekje aan The Shard zou ik overslaan (32 pond pp geloof ik), wij twijfelden of we The London Eye in zouden gaan (reuzenrad vlakbij de Big Ben) of The Shard, maar misschien hadden we beter t reuzenrad kunnen pakken.. Wel een erg mooi gebouw, ik ben bouwkundige dus had een voorkeur voor The Shard, maar het uitzicht viel mij wat tegen (ik had het hoger verwacht) en als je een rondje bovenin gelopen hebt kan je in principe na een half uur weer beneden staan :P

Mijn vriendin was helemaal weg van The Tudors, dus we hebben een halve dag in The Tower of London rondgelopen, vond ik ook erg gaaf.. meer vanwege het middeleeuwse, niet zo zeer vanwege de serie.. m'n vriendin kon wel leuke dingetjes erover vertellen en de gidsen die daar rondlopen zijn erg grappig en vertellen het goed.. maar dan moet je wel goed weer hebben want is zo goed als alleen maar buiten op het binnenhof en over de muren etc...
  maandag 30 maart 2015 @ 21:28:17 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151205271
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wij zaten hier, is ook erg vlakbij Hyde park, maar eigenlijk maakt het in Londen niet uit waar je zit, altijd wel een metro in de buurt :P Notting Hill zit in de buurt, mocht je architectonisch onderlegd zijn is Royal Albert Hall misschien een bezoekje waard (inclusief t gouden standbeeld van Albert er tegenover) en Harrods, ook vlakbij :P

Bezoekje aan The Shard zou ik overslaan (32 pond pp geloof ik), wij twijfelden of we The London Eye in zouden gaan (reuzenrad vlakbij de Big Ben) of The Shard, maar misschien hadden we beter t reuzenrad kunnen pakken.. Wel een erg mooi gebouw, ik ben bouwkundige dus had een voorkeur voor The Shard, maar het uitzicht viel mij wat tegen (ik had het hoger verwacht) en als je een rondje bovenin gelopen hebt kan je in principe na een half uur weer beneden staan :P

Mijn vriendin was helemaal weg van The Tudors, dus we hebben een halve dag in The Tower of London rondgelopen, vond ik ook erg gaaf.. meer vanwege het middeleeuwse, niet zo zeer vanwege de serie.. m'n vriendin kon wel leuke dingetjes erover vertellen en de gidsen die daar rondlopen zijn erg grappig en vertellen het goed.. maar dan moet je wel goed weer hebben want is zo goed als alleen maar buiten op het binnenhof en over de muren etc...
Ik heb hoogte vrees :D
Ik ben een lezer geen tvkijker maar heb dus veel gelezen over de Tudors, de Plantagenets e.d. Pas nog het nieuwe boek van Conn Iggulden over de rozenoorlogen. De Tower stond eigenlijk wel hoog op mijn lijst mja het weer hé... We zullen zien of het gaat lukken. Er is zoveel moois dus het komt altijd wel goed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151215418
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:41 schreef deedeetee het volgende:
Mijn man heeft als verrassing een 4dg trip naar Londen geboekt. * niet schrikken want alles is tot in de puntjes geregeld * zei hij :Y
Niet dus.... alleen de vliegtickets en het hotel is geregeld. Voor de rest zien we wel zegttie...
Dus nu moet ik er snel zien achter te komen hoe we van Gatwick naar t hotel komen. Hotel ligt bij Hyde Park dus trein naar Victoria station en dan een Oyster halen om naar het hotel te gaan en door Londen te kunnen reizen. We zijn van plan om eens goed rond te kijken.
Zo ver ben ik al :P

Ik weet nog niet wat we allemaal gaan doen. Sta nog ff bij te komen van de verrassing -O-
Zal maar 2 plu 's in mijn koffer stoppen die gaan we wrs hard nodig krijgen.
We vertrekken donderdag om 7 uur in de ochtend van Schiphol dus veel tijd om van alles uit te zoeken en te regelen heb ik niet meer.
Ben zelf van Gatwick naar Earl's Court gegaan met een taxibusje van EasyJet, kun je vooraf boeken maar eventueel ook op Gatwick zelf (als deze niet volgeboekt is). Terugweg van Victoria naar Gatwick met de National Express. Busje van EasyJet kostte volgens mij 10 pond, de bus terug rond de vijftien pond. Als je trouwens voor snelheid gaat kun je inderdaad met de trein gaan, maar ik vond het juist leuk om wat van de Engelse omgeving en wegen te zien.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:49:18 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151223226
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:54 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wij zaten hier, is ook erg vlakbij Hyde park, maar eigenlijk maakt het in Londen niet uit waar je zit, altijd wel een metro in de buurt :P Notting Hill zit in de buurt, mocht je architectonisch onderlegd zijn is Royal Albert Hall misschien een bezoekje waard (inclusief t gouden standbeeld van Albert er tegenover) en Harrods, ook vlakbij :P

Bezoekje aan The Shard zou ik overslaan (32 pond pp geloof ik), wij twijfelden of we The London Eye in zouden gaan (reuzenrad vlakbij de Big Ben) of The Shard, maar misschien hadden we beter t reuzenrad kunnen pakken.. Wel een erg mooi gebouw, ik ben bouwkundige dus had een voorkeur voor The Shard, maar het uitzicht viel mij wat tegen (ik had het hoger verwacht) en als je een rondje bovenin gelopen hebt kan je in principe na een half uur weer beneden staan :P

Mijn vriendin was helemaal weg van The Tudors, dus we hebben een halve dag in The Tower of London rondgelopen, vond ik ook erg gaaf.. meer vanwege het middeleeuwse, niet zo zeer vanwege de serie.. m'n vriendin kon wel leuke dingetjes erover vertellen en de gidsen die daar rondlopen zijn erg grappig en vertellen het goed.. maar dan moet je wel goed weer hebben want is zo goed als alleen maar buiten op het binnenhof en over de muren etc...
Dan is het toch juist goed dat je voor de Shard ging en niet voor London Eye, die is nog veel lager. Ik vind juist aan de Shard wel indrukwekkend dat je zoveel hoger bent dan de rest. Het is natuurlijk heel anders dan een skyline van New York, Singapore etc. Omdat London weinig hoogbouw heeft, maar je kunt vanaf de Shard bij goed weer echt ver kijken. Wat je herkent is dan alleen minder duidelijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:30:14 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151229538
Hoe zit het met het meenemen van vloeistoffen in je ruimbagage ? Moet ik de deo en de tandpasta en zo ook in de koffer in een hersluitbare plastic zak doen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151229609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:30 schreef deedeetee het volgende:
Hoe zit het met het meenemen van vloeistoffen in je ruimbagage ? Moet ik de deo en de tandpasta en zo ook in de koffer in een hersluitbare plastic zak doen ?
Volgens mij niet. Ik pleur het allemaal in mijn toilettas en stop 't in mijn koffer. Nog nooit problemen mee gehad.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:41:16 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151229970
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:32 schreef HenkvonAnnie het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ik pleur het allemaal in mijn toilettas en stop 't in mijn koffer. Nog nooit problemen mee gehad.
Gelukkig want ik heb geen hersluitbare plastic zakken en niet veel zin om die aan te schaffen. Ik kan gewoon niks over vloeistoffen in ruimbagage vinden. Alleen gedoe over vloeistoffen in de handbagage.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151231597
Ruimbagage maakt niks uit, alleen spul in je handbagage in een zakkie doen.
Tap tap tap
  woensdag 1 april 2015 @ 12:56:34 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151259210
Weersvoorspelling begint er wat vriendelijker uit te zien. Morgenochtend eerst oyster halen en de bagage alvast in het hotel stallen en dan er lekker op uit tot onze kamer vrij is zodat we ons ff kunnen opfrissen. :)
Ik zit vreselijk in angst dat ik mijn vlucht mis en zal blij zijn al we in t vliegtuig zitten. Mijn man heeft vliegangst dus die zit ook in spanning maar dat gaat niet over tijdens de vlucht... :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 1 april 2015 @ 13:25:51 #31
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151260205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:56 schreef deedeetee het volgende:
Weersvoorspelling begint er wat vriendelijker uit te zien. Morgenochtend eerst oyster halen en de bagage alvast in het hotel stallen en dan er lekker op uit tot onze kamer vrij is zodat we ons ff kunnen opfrissen. :)
Ik zit vreselijk in angst dat ik mijn vlucht mis en zal blij zijn al we in t vliegtuig zitten. Mijn man heeft vliegangst dus die zit ook in spanning maar dat gaat niet over tijdens de vlucht... :D
Die angst heb ik ook vaak. Of dat hij uitvalt ofzo, of grote vertraging heeft :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 april 2015 @ 11:04:09 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151412407
Het was geweldig, ik mis het nu al, de tube nog het meeste. Ons hotel stond bovenop Lancaster gate station :P
Leukste vonden we nog om in de buurt van bekende bezienswaardigheid in de straten er om heen rond te kijken naar mooie gebouwen. Heb een totaal in verval zijnd gebouw bewondert dat bij navraag de oude school voor de choir boys van st Paul s bleek te zijn.
Overal prachtige stok oude kerkjes gezien.
V&A had ik me meer van voor gesteld. Science museum was wel erg leuk. Ik heb daar o.a. de ontwikkeling van de ploeg bekeken en mijn man was weg van de stoom machines.
Leuk klein soort sandwich tentje ontdekt in de buurt van de west minster waar ze heerlijke en goedkope bacon en ook zalm en andere sandwiches maakten. We zijn er de dag daarop speciaal weer naar toe gegaan vanuit het V&A. Geen probleem met de tube en een oyster voor 31 pond waar we nog meer dan 5 pond terug kregen toen we de kaart weer inleverden. :D
Bezoek aan London is zeker voor herhaling vatbaar. ^O^
Geweldige stad en overal aardige en behulpzame mensen. _O_
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 april 2015 @ 11:06:17 #33
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151412448
Tof om te lezen deedeetee!

Ik wil zelf ook erg graag weer naar Londen, want het blijft echt een geweldige stad met inderdaad erg aardige mensen.

Komende zomer maar weer eens een tripje plannen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 6 april 2015 @ 14:09:33 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151416561
Wij zijn er nu twee keer geweest sinds 2014 en de stad is nog niet gaan vervelen. Vorige keer zaten we er een volle week bij kerst en dat was misschien net een dag te lang, maar we willen nog steeds graag terug (al zie ik dat de komende 3 jaar niet gebeuren - liever wat andere steden ontdekken nog!). Erg fijne stad en samen met Rome echt mijn favoriete stad van Europa.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 11 april 2015 @ 06:37:47 #35
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_151570022
ik ga in juni 4 dagen met mijn man naar Londen dus ik lees hier graag mee :D
pi_151570424
Ik zit volgende week (voor de eerste keer) in Londen *O*

Ik ga hier nog even teruglezen wat iedereen aanraadt, ben langzaam bezig met bedenken wat er mee moet. Zin in!
Somebody that I used to know
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 april 2015 @ 08:42:56 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151570436
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dus niet proberen, want reden om nog regelmatig terug te gaan.
je hoeft toch niet neurotisch de hele dag vol te plannen? :D
helemaal mee eens!

Wij zijn met carnaval geweest, hebben alles gezien wat we op de planning hadden. Maar weten nu al dat we nog eens teruggaan om zone 2 te verkennen met dochter :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151571412
Ik ga van 1-4 mei weer *O*
De laatste keer voorlopig dus ik maak een lijstje van wat ik echt nog graag wil. Greenwich in ieder geval. Kensington gardens/Notting hill, lekker rondwandelen daar. En varen misschien. Verder ben ik nog een beetje aan het bedenken hoe en wat...
Met een meidenkwartet
pi_151585585
Weet iemand toevallig hoe het zit met het meenemen van vloeistoffen in je handbagage? Het moet sowieso in een doorzichtig etuitje met kleine hoeveelheden. Maar moeten de vloeistoffen zelf ook in doorzichtige flesjes zitten? Of mag dat gewoon in andere verpakking blijven? (bijv. tandpasta of shampoo)
Somebody that I used to know
pi_151585604
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met het meenemen van vloeistoffen in je handbagage? Het moet sowieso in een doorzichtig etuitje met kleine hoeveelheden. Maar moeten de vloeistoffen zelf ook in doorzichtige flesjes zitten? Of mag dat gewoon in andere verpakking blijven? (bijv. tandpasta of shampoo)
mag gewoon in eigen verpakking blijven zitten ;)
pi_151585790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

mag gewoon in eigen verpakking blijven zitten ;)
Waarom doen ze dan doorzichtige flesjes in de etuitjes die men overal verkoopt? Dat schept verwarring. Maar bedankt :)
Somebody that I used to know
  zaterdag 11 april 2015 @ 19:44:24 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151585861
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met het meenemen van vloeistoffen in je handbagage? Het moet sowieso in een doorzichtig etuitje met kleine hoeveelheden. Maar moeten de vloeistoffen zelf ook in doorzichtige flesjes zitten? Of mag dat gewoon in andere verpakking blijven? (bijv. tandpasta of shampoo)
Hersluitbaar plastic zakje en het mag per flesje/tube niet meer dan 100 ml bevatten. Mij pikten ze mijn flesje water af omdat er meer dan 100 ml in kon. Dat mocht op gatwick niet mee toen ik bij controle na de douane kwam en ik moest dus een nieuw flesje kopen. -O-


De vloeistof bevindt zich in een container met een maximaal volume van 100 ml
Alle containers moeten gemakkelijk passen in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak van 1 liter, met afmetingen van niet meer dan 20 x 20 cm
Elke passagier mag maximaal 1000 ml meenemen (bijv. 10 x 100 ml)
Deze plastic zak moet uit de handbagage verwijderd worden en afzonderlijk aan de beveiliging van de luchthaven getoond worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151585947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hersluitbaar plastic zakje en het mag per flesje/tube niet meer dan 100 ml bevatten. Mij pikten ze mijn flesje water af omdat er meer dan 100 ml in kon. Dat mocht op gatwick niet mee toen ik bij controle na de douane kwam en ik moest dus een nieuw flesje kopen. -O-
Wat best begrijpelijk, maar desalniettemin vervelend is.

Wel even opletten dat het in een 1l. zakje moet passen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 11 april 2015 @ 19:54:19 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151586126
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom doen ze dan doorzichtige flesjes in de etuitjes die men overal verkoopt? Dat schept verwarring. Maar bedankt :)
sjips verkeerde gequote
de voor jou bedoelde info over vloeistoffen staat recht onder je post. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151587603
Overigens neem ik het niet zo nauw meer met die regels, wat met alleen lenzenvloeistof en tandpasta in mijn handbagage geen probleem geweest is tot nu toe. "Zelfs" met 200ml (of was het 120ml?) in één van de flesjes.

Idiote regels, ze hebben het er al jaren over dat die afgeschaft zullen worden. Schiet eens op zeg. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 april 2015 @ 20:43:26 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151587736
Ik ga gewoon met de Eurostar, geen gezeur over vloeistoffen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151588818
Merci voor alle info ^O^ Dat van die regels omtrent grootte van de zak wist ik (zal straks toch nog even voor de zekerheid nameten). Kon dat van die doorzichtige flesjes echter niet vinden in de regels, maar wilde het toch nog even zeker weten voordat ik straks bij de douane alles mag inleveren.

En wat betreft dat flesje water: lijkt me logisch. Ik leeg 'm altijd voordat ik door de douane ga. En daarna vul ik hem weer :D
Somebody that I used to know
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:14:16 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151589005
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
Merci voor alle info ^O^ Dat van die regels omtrent grootte van de zak wist ik (zal straks toch nog even voor de zekerheid nameten). Kon dat van die doorzichtige flesjes echter niet vinden in de regels, maar wilde het toch nog even zeker weten voordat ik straks bij de douane alles mag inleveren.

En wat betreft dat flesje water: lijkt me logisch. Ik leeg 'm altijd voordat ik door de douane ga. En daarna vul ik hem weer :D
Er zat niet zoveel water meer in. Ik mocht het ter plekke leeg drinken maar daarna moest ik het lege flesje inleveren. Omdat er meer dan 100 ml in kon mocht ik de lege fles ook niet meenemen.
Zo'n drama is het nou ook weer niet om ff een nieuw flesje te kopen hoor. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 12 april 2015 @ 05:44:34 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_151600553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat best begrijpelijk, maar desalniettemin vervelend is.

Wel even opletten dat het in een 1l. zakje moet passen.
Hoezo is dat begrijpelijk?

Als je flesjes water verkoopt na de controle is het begrijpelijk, maar afgezien daarvan is het een compleet nutteloze en hoogst irritante regel.

"omdat je vloeistof een explosief kan zijn"

Laten we dan maar hopen dat ze er nooit achter komen dat er ook vaste explosieven bestaan, want dan mogen we naakt het vliegtuig in, zonder iets mee te nemen.

Laat mensen een slokje van hun drinken nemen om te bewijzen dat het echt drinken is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 12 april 2015 @ 05:45:57 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_151600557
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga gewoon met de Eurostar, geen gezeur over vloeistoffen :D
Daar is kennelijk geen mogelijkheid dat vloeibare explosieven schade aan kunnen richten.

Of ze kunnen daar wat helderder nadenken natuurlijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_151600711
Ik gooi mn vloeistoffen altijd los in mn toilettas en die weer onderin mn handbaggage. Ook al heel lang niet meer aangeboden bij de controle. Kom op die manier altijd het vliegtuig in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 12 april 2015 @ 07:51:08 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151600806
Ik heb een doorzichtige toilettas. Dat werkt wel itt wat nielsch schrijft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151604497
quote:
99s.gif Op zondag 12 april 2015 07:51 schreef XL het volgende:
Ik heb een doorzichtige toilettas. Dat werkt wel itt wat nielsch schrijft.
Wat hij schrijft werkt ook prima hoor, zoals ik zelf ook al schreef. Tenzij je veel vloeistoffen hebt en ze aandacht trekken.

Ik kan me de laatste keer dat ik zo'n suf zakje gebruikte niet meer herinneren. Laatste keer dat mijn tas eruit gepikt werd wegens vloeistoffen was vier jaar geleden toen ik per ongeluk nog een hele fles impregneermiddel voor tenten had vergeten uit mijn tas te halen. Op de terugweg zelfs, op de heenreis hadden ze die dus ook niet gezien. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151604636
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 07:20 schreef Nielsch het volgende:
Ik gooi mn vloeistoffen altijd los in mn toilettas
Wordt zo'n zootje.... :P
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 12 april 2015 @ 11:37:07 #55
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_151604650
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:36 schreef soapie het volgende:

[..]

Wordt zo'n zootje.... :P
_O-
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  zondag 12 april 2015 @ 11:46:35 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151604875
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:30 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat hij schrijft werkt ook prima hoor, zoals ik zelf ook al schreef. Tenzij je veel vloeistoffen hebt en ze aandacht trekken.

Ik kan me de laatste keer dat ik zo'n suf zakje gebruikte niet meer herinneren. Laatste keer dat mijn tas eruit gepikt werd wegens vloeistoffen was vier jaar geleden toen ik per ongeluk nog een hele fles impregneermiddel voor tenten had vergeten uit mijn tas te halen. Op de terugweg zelfs, op de heenreis hadden ze die dus ook niet gezien. :D
Ligt een beetje aan het vliegveld. Weet zeker dat je in Duitsland altijd de lul bent. Je staat altijd zo ongelofelijk voor lul als ze uit je koffer al je vloeistoffen halen en opnieuw scannen.

Het is ook zo'n kleine moeite het uit je koffer te halen. Begrijp dat soort types nooit. Denken dat je slimmer dan de regels bent, en dan een preek krijgen van de security harrie alsof je zo dom als een toerist die 1x per leven vliegt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151627541
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Oystercard en de Travelcard? Wat is goedkoper voor 4 dagen?
Somebody that I used to know
  Eindredactie Film & TV / PR zondag 12 april 2015 @ 21:53:13 #58
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_151627576
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 21:52 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Oystercard en de Travelcard? Wat is goedkoper voor 4 dagen?
Ligt eraan hoeveel je gaat reizen, Oystercard is als de OV Chipkaart, jij zet er op wat je wil. De travelcard is gewoon een bepaald aantal dagen voor een bepaald aantal zones geldig.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_151627580
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 21:52 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Oystercard en de Travelcard? Wat is goedkoper voor 4 dagen?
Heb je de OP gelezen?
pi_151627623
Ik zou voor de oyster gaan, die heeft ook een maximaal dagtarief en wat je over hebt, kun je terug krijgen
pi_151627647
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen?
Ooit wel. Ik zal het opnieuw gaan doen.
Somebody that I used to know
  maandag 13 april 2015 @ 12:37:07 #62
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151641675
edit : verkeerde user gequote...

[ Bericht 34% gewijzigd door deedeetee op 13-04-2015 12:42:31 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 13 april 2015 @ 12:41:43 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151641853
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 21:52 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Oystercard en de Travelcard? Wat is goedkoper voor 4 dagen?
Doe ik het alweer : de verkeerde quoten 8)7

Ik heb voor 4 dagen een oyster gekocht voor 31 pond en kreeg daar ruim 5 pond van terug toen ik die weer inleverde voor vertrek. Ideáál, je hoeft nergens aan te denken zolang je maar binnen zone 1 en 2 blijft. Als je vaker naar Londen gaat kun je de kaart gewoon mee naar huis nemen. Het tegoed blijft geldig.
Je kunt trouwens natuurlijk wel buiten die zones gaan maar dan kost het extra geld en moet je dat er dus bij op gaan zetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151651046
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Doe ik het alweer : de verkeerde quoten 8)7

Ik heb voor 4 dagen een oyster gekocht voor 31 pond en kreeg daar ruim 5 pond van terug toen ik die weer inleverde voor vertrek. Ideáál, je hoeft nergens aan te denken zolang je maar binnen zone 1 en 2 blijft. Als je vaker naar Londen gaat kun je de kaart gewoon mee naar huis nemen. Het tegoed blijft geldig.
Je kunt trouwens natuurlijk wel buiten die zones gaan maar dan kost het extra geld en moet je dat er dus bij op gaan zetten.
Dankje :)
Ik heb de tips doorgespeeld naar het reisgezelschap. Ik denk dat we uiteindelijk toch voor de Oyster kiezen.
Somebody that I used to know
  maandag 13 april 2015 @ 18:22:34 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151652504
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 17:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dankje :)
Ik heb de tips doorgespeeld naar het reisgezelschap. Ik denk dat we uiteindelijk toch voor de Oyster kiezen.
Ik heb de onze op Victoria station gekocht. Tot mijn verbazing kon ik niet met mijn bank pas betalen. Gewone Nederlandse bankpas werd niet geaccepteerd. Ik heb dus met cc(visa) betaald.
In de winkels in Londen kon ik wel overal gewoon pinnen met mijn bankpas.
Het is dus idg wel verstandig om ook wat cash bij de hand te hebben. Dat hadden daar wél uit een geldautomaat gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 13-04-2015 18:31:44 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151670221
Het leek me leuk eens hierheen te gaan http://skygarden.london/

Iemand al eens gedaan? Aanrader?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:40:37 #67
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_152206281
Iemand een tip/aanrader voor een hotel in Londen in de buurt van Bond Street/Oxford St/Marble Arch?

Prijs is niet (helemaal) relevant, zoek eerder een design-achtig, on-massaal hotelletje. Begin juni.

En aangezien ik al tig keer in Londen ben geweest en daar deze keer (overdag) alleen ben; iemand nog een leuk tipje om te doen daar buiten alle bekende sightseeing-dingen?
pi_152208079
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb de onze op Victoria station gekocht. Tot mijn verbazing kon ik niet met mijn bank pas betalen. Gewone Nederlandse bankpas werd niet geaccepteerd. Ik heb dus met cc(visa) betaald.
In de winkels in Londen kon ik wel overal gewoon pinnen met mijn bankpas.
Het is dus idg wel verstandig om ook wat cash bij de hand te hebben. Dat hadden daar wél uit een geldautomaat gekregen.
Bedankt voor de tips nog, trouwens, wij hebben het inderdaad zo gedaan. Deels met cash, deels met CC. Bankpas werkte inderdaad niet. Vreemd, aangezien er wel een maestrologootje opstond.

We hebben het trouwens leuk gehad! Prachtig weer, veel sightseeing, ^O^ .
Somebody that I used to know
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:47:56 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152216569
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips nog, trouwens, wij hebben het inderdaad zo gedaan. Deels met cash, deels met CC. Bankpas werkte inderdaad niet. Vreemd, aangezien er wel een maestrologootje opstond.

We hebben het trouwens leuk gehad! Prachtig weer, veel sightseeing, ^O^ .
Leuk dat jullie het er naar je zin hadden. Er valt genoeg te zien in Londen, te veel voor maar een paar dagen. Ik ga beslist weer terug. Boffen met het mooie weer ! :D
Wij zijn ook niet nat geworden maar het was wel vaker flink bewolkt. Even goed genoten hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152221068
Ja dat heb ik inderdaad wel gemerkt: Londen is groot!! We zijn er best wel in een sneltreinvaart doorheen gegaan, maar alsnog heb ik het idee dat ik nog maar 1/10e heb gezien. Wow....
Somebody that I used to know
pi_152222213
Ik weet dat in London genoeg pubs zijn, maar is er 1 bepaalde wijk waar veel traditionele Engelse pubs zijn?
  Eindredactie Film & TV / PR zaterdag 2 mei 2015 @ 23:51:50 #72
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_152222303
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:48 schreef Jaytonism het volgende:
Ik weet dat in London genoeg pubs zijn, maar is er 1 bepaalde wijk waar veel traditionele Engelse pubs zijn?
Camden zijn er veel.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_152222337
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:51 schreef daan1601 het volgende:
Camden
Thanks, nog andere wijken?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 23:58:41 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152222505
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:48 schreef Jaytonism het volgende:
Ik weet dat in London genoeg pubs zijn, maar is er 1 bepaalde wijk waar veel traditionele Engelse pubs zijn?
Voor echt traditioneel moet je naar arme vooral blanke buurten gaan zoals Eltham SE9 of buiten de stad op het platteland. In de traditioneelste pubs wordt er gemoshed op UB40. :P
reset
pi_152223539
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:14 schreef Postbus100 het volgende:
Ja dat heb ik inderdaad wel gemerkt: Londen is groot!! We zijn er best wel in een sneltreinvaart doorheen gegaan, maar alsnog heb ik het idee dat ik nog maar 1/10e heb gezien. Wow....
En ws is dat niet waar en is het hooguit 1%. :+

Ja, dat was voor mij erg wennen in Londen, heel weinig is op "loopafstand". Je bent makkelijk een uur onderweg ergens heen en nog steeds in hetzelfde Londen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152231370
Wij gaan zaterdag naar Londen. Ons hotel ligt in de buurt van Eastham. Dit station ligt op de grens van zone 3 en 4, maakt dat enig verschil met het OV?
pi_152234674
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:19 schreef Stofje het volgende:
Wij gaan zaterdag naar Londen. Ons hotel ligt in de buurt van Eastham. Dit station ligt op de grens van zone 3 en 4, maakt dat enig verschil met het OV?
Ligt dus in beide zones. Voor naar het centrum heb je zone 1-3 nodig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_152411799
Morgenochtend naar Londen, tot dinsdag! Veel zin in, maar nog belachelijk slecht voorbereid :'). Hotel is geboekt, heen- en terugreis komt ook goed. Oystercardje kopen en hopelijk een tof verblijf aldaar. We zitten in de buurt van Eastham; weten jullie nog lekkere, betaalbare restaurantjes?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 mei 2015 @ 20:16:24 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152412747
Ga je Shaun spotten :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_152413077
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:16 schreef Sjeen het volgende:
Ga je Shaun spotten :D
Je kunt er niet omheen!

Ik heb zaterdag bij Bread Ahead op Borough market echt een overheerlijke calorieën bom gegeten. Geen idee hoe het heette... Zoveel lekkers daar.
Met een meidenkwartet
pi_152420898
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:51 schreef Stofje het volgende:
Morgenochtend naar Londen, tot dinsdag! Veel zin in, maar nog belachelijk slecht voorbereid :'). Hotel is geboekt, heen- en terugreis komt ook goed. Oystercardje kopen en hopelijk een tof verblijf aldaar. We zitten in de buurt van Eastham; weten jullie nog lekkere, betaalbare restaurantjes?
Ik heb Eastham moeten googlen... Hahahaha. Ik weet daar niks in de buurt. Waar ik wel hele goede dingen over heb gehoord = dirty bones. Hele vette vieze hotdogs, hamburgers en dat soort heeeeeerlijke zooi.
Be brave. Be kind.
pi_152455217
Wij hebben in het najaar twee weken vakantie en willen Londen wel eens zien. Echter lijkt twee weken Londen me niet nodig, hoe lang wel? 4 dagen oid? En hebben jullie tips voor een combinatie, is het te doen om naar Dublin te vliegen (1.20 u zag ik) of raden jullie aan om dat apart te doen en Londen met iets anders te combineren voor die twee weken?
pi_152455483
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:18 schreef Reflectionne het volgende:
Wij hebben in het najaar twee weken vakantie en willen Londen wel eens zien. Echter lijkt twee weken Londen me niet nodig, hoe lang wel? 4 dagen oid? En hebben jullie tips voor een combinatie, is het te doen om naar Dublin te vliegen (1.20 u zag ik) of raden jullie aan om dat apart te doen en Londen met iets anders te combineren voor die twee weken?
In twee weken kun je best een leuke road trip of treinreis maken door de UK. Ik zou dan beginnen in London en eindigen in Edinburgh Schotland).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_152455519
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:18 schreef Reflectionne het volgende:
Wij hebben in het najaar twee weken vakantie en willen Londen wel eens zien. Echter lijkt twee weken Londen me niet nodig, hoe lang wel? 4 dagen oid? En hebben jullie tips voor een combinatie, is het te doen om naar Dublin te vliegen (1.20 u zag ik) of raden jullie aan om dat apart te doen en Londen met iets anders te combineren voor die twee weken?
4 dagen is prima lijkt me. Dan heb je de belangrijkste dingen wel gezien en je kunt later altijd nog een keer terug als je naar iets specifiekers opzoek bent. :) Je kunt vanaf daar naar Dublin vliegen, ook weer 4 dagen daar zijn en dan in een keer terug naar Nederland. Als je langer dan 8 dagen weg wilt kun je vanaf Londen ook de trein/bus naar een andere stad pakken en vanuit daar naar Dublin vliegen. (Manchester/Liverpool/Bristol ofzo.)
  zondag 10 mei 2015 @ 14:13:32 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152457884
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:18 schreef Reflectionne het volgende:
Wij hebben in het najaar twee weken vakantie en willen Londen wel eens zien. Echter lijkt twee weken Londen me niet nodig, hoe lang wel? 4 dagen oid? En hebben jullie tips voor een combinatie, is het te doen om naar Dublin te vliegen (1.20 u zag ik) of raden jullie aan om dat apart te doen en Londen met iets anders te combineren voor die twee weken?
De eerste keer dat wij in Londen waren hebben we de hoofdattracties bekeken in 2,5 dag. Dat was verre van optimaal. We konden nergens echt lang blijven hangen en we waren nadien helemaal kapot. Daarna vorig jaar rond kerst 7 dagen in Londen geweest en dat was voor ons gevoel net 1-2 dag(en) te lang. We vermaakten ons nog steeds prima hoor, maar een of twee dagen minder waren ook prima geweest. 4-5 dagen zou ik je dus aanraden. 5 dagen als het je eerste keer in Londen is. Goed idee om dan door te vliegen naar Dublin om daar ook 4-5 dagen door te brengen. Dan kun je, zoals iemand anders al postte altijd nog een tussenstop maken in Liverpool of Manchester, om vanaf daar door te vliegen naar Dublin.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152529323
Erg toffe dagen gehad in Londen. Wij zijn maar drie dagen geweest en hoewel het onze eerste keer Londen was, heerlijk rustig aan gedaan. Hoeven niet alles te zien, maar hebben ervoor gekozen gewoon lekker te chillen. Paar hoogtepuntjes:
- Camden Town vond ik hilarisch. Wát een chaos, wát een gekkenhuis, maar wel erg leuk.
- Geffrey Museum: het was lekker weer en dit rustige museum met prachtig grasveldje was echt een verademing. Museum zelf stelt niet zoveel voor.
- Omgeving Bethnal Green was erg mooi en leuk
Verder ook wat door het centrum geslenterd en wat parkjes bezocht, waar de eekhoorns ( O+ ) te schattig voor woorden waren.

We logeerden bij East Ham, nabij Stratford. Met de metro reden we vaak langs dit gebouw. Iemand enig idee wat het is? Ik zag dat het met de OS2012 te maken heeft, maar wat is dit? https://www.google.nl/map(...)9TsLX9Yy4FnA!2e0!3e5

edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/ArcelorMittal_Orbit Inmiddels gevonden. Wat een lelijk ding.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stofje op 12-05-2015 17:13:33 ]
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:09:31 #88
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152529454
Leuk om te lezen Stofje! Londen is echt by far mijn favoriete stad. Zoveel te doen.

Ben ook alweer bezig met het plannen van een tripje voor in juli. Ik ga er dit keer enkel heen om vliegtuigen te spotten @ Heathrow, dus ben ook bezig met vluchten AMS - LHR. Denk dat het BA of KLM gaat worden.

Nog een hotelletje erbij wat ook bij Heathrow ligt, en ik ben klaar.

Ik probeer om rond de 300 euro te zitten voor vlucht & hotel, maar dat is geen makkelijke opgave. Zal eerder richting de 350/375 worden.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:14:06 #89
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152529621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:06 schreef Stofje het volgende:
Erg toffe dagen gehad in Londen. Wij zijn maar drie dagen geweest en hoewel het onze eerste keer Londen was, heerlijk rustig aan gedaan. Hoeven niet alles te zien, maar hebben ervoor gekozen gewoon lekker te chillen. Paar hoogtepuntjes:
- Camden Town vond ik hilarisch. Wát een chaos, wát een gekkenhuis, maar wel erg leuk.
- Geffrey Museum: het was lekker weer en dit rustige museum met prachtig grasveldje was echt een verademing. Museum zelf stelt niet zoveel voor.
- Omgeving Bethnal Green was erg mooi en leuk
Verder ook wat door het centrum geslenterd en wat parkjes bezocht, waar de eekhoorns ( O+ ) te schattig voor woorden waren.

We logeerden bij East Ham, nabij Stratford. Met de metro reden we vaak langs dit gebouw. Iemand enig idee wat het is? Ik zag dat het met de OS2012 te maken heeft, maar wat is dit? https://www.google.nl/map(...)9TsLX9Yy4FnA!2e0!3e5
bedoel je dit
ArcelorMittal Orbit
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152579410
Wat zijn de meer exclusieve gave dingen die er in Londen zijn. Zoiets als de skygarden zoals aangegeven op de vorige pagina. De London Eye valt hier logischerwijs niet onder.
pi_152579812
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:21 schreef lunko1979 het volgende:
Wat zijn de meer exclusieve gave dingen die er in Londen zijn. Zoiets als de skygarden zoals aangegeven op de vorige pagina. De London Eye valt hier logischerwijs niet onder.
Ik vond skygarden erg leuk!

Dak van de O2 op? Niet zo exclusief, maar ik ben niet de meest ervaren Londen-ganger.
Ik volg #london op instagram. Vind het een aanrader. Mooie plaatjes en ook wel tips van mooie plekjes.

Mijn vier dagen Londen waren heel leuk weer. En als kers op de taart werd er ook nog eens een prinsesje geboren met dezelfde naam als mijn dochter. Helemaal leuk. Ik hoop na de zomer nog een keer te gaan.
Met een meidenkwartet
pi_152580375
Over 2 weken is het weer aan mij om voor 6 dagen naar Londen te gaan. Vervolgens in Juli nogmaals heen en dan voor een langere tijd.
Begint inmiddels echt een 2e thuis te worden aangezien ik er inmiddels ongeveer 6 maanden per jaar vertoef :)
pi_152586370
Ik heb nog iets van 32 pond over. Iemand uit Breda die het voor de normale wisselkoers wil kopen? Is ongeveer 44 euro.
  maandag 25 mei 2015 @ 23:09:08 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_152961570
Ik ben van plan een Oyster card aan te schaffen, maar ik vroeg me af: hoe kun je voor of tijdens een reis zien hoeveel tegoed er nog op staat?
pi_152963264
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:09 schreef beantherio het volgende:
Ik ben van plan een Oyster card aan te schaffen, maar ik vroeg me af: hoe kun je voor of tijdens een reis zien hoeveel tegoed er nog op staat?
Bij een automaat op 1 van de metrostations.
pi_152965674
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:26:23 #97
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_152968374
Als je er bij het uitchecken achter komt dat je te weinig tegoed hebt (en niet door het poortje kunt) dan kun je alsnog opwaarderen neem ik aan?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:18:36 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152969487
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:26 schreef beantherio het volgende:
Als je er bij het uitchecken achter komt dat je te weinig tegoed hebt (en niet door het poortje kunt) dan kun je alsnog opwaarderen neem ik aan?
Dan heb je de keuze je aan te sluiten bij de tube-people-society of je leeft je leven eenzaam ondergronds.
reset
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:21:49 #99
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_152972664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Dan heb je de keuze je aan te sluiten bij de tube-people-society of je leeft je leven eenzaam ondergronds.
Ok, cool! :)

Maar als je dat niet wilt? :@

edit: nevermind. Ik bestel er een en kijk ter plekke wel hoe het werkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door beantherio op 26-05-2015 14:54:16 ]
pi_152977092
Volgens mij krijg je dan een negatief tegoed en moet je dat opwaarderen voor je weer kunt reizen. Of iig, kan me niet herinneren van die machines vóór de poortjes te hebben gezien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:47:56 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152977233
Kan ook zijn dat t poortje je er in niet in laat er niet minstens een minimaal tegoed op staat, juist om dit soort problemen te voorkomen.
quote:
Als mijn krediet op is, waar kan ik een Oyster Card opladen?
U kunt uw Oyster Card opladen bij elk station in Londen of bij London Travel Information centers, en bij bijna 4000 winkels die dienen als Oyster Ticket Shops in heel Londen. Kijk voor het blauwe logo op het raam.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:45:40 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_152985419
Zolang je maar niet voor straf op de middelste rail van het spoor wordt gegooid. Als dat het risico is dan neem ik wel een travelcard. :P

Nog een paar weken trouwens. Ik heb er zin aan! Ben alweer druk bezig met het samenstellen van een programma. *O*
  woensdag 27 mei 2015 @ 05:23:59 #103
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_152998016
Als er op Oyster kaart een erg laag tegoed staat kan het zijn dat je er wel wordt in gelaten maar er inderdaad met een negatief saldo uitkomt. Dat moet je inderdaad weer aanvullen voordat je weer kunt reizen.

Als het tegoed onder de drempel komt gaat de poort ook niet open.. ze zijn niet achterlijk :P
pi_153033590
5 Juni vertrek ik eindelijk voor 4 daagjes naar London. We hebben met 4 man hotel en vlucht voor intotaal 650. dus per persoon is dat maar 160 euro, we zitten dan wel in omgeving Heathrow maar kunnen dan zo op de metro. Oyster kaarten daarvoor zijn inmiddels ook binnen.

Zaterdag gaan we naar de musical Miss Saigon. Voor de rest hebben we niet echt een idee wat we welke dag gaan doen.

Ik heb er erg veel zin in sinds het mijn eerste keer in Londen wordt. Ik heb al veel sites bezocht en al kennis opgedaan maar tips zijn altijd welkom. :)
We're all stories in the end, just make it a good one.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:27:06 #105
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153099304
Ik ben van plan om een aantal dagen alleen naar Londen te gaan, echter zoek ik een leuk en modern hotelletje maximaal 15 minuten van de stad af en makkelijk bereikbaar met de metro. Iemand enig idee? Het moet betaalbaar zijn, rond de 200-250 euro voor 3 nachten.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:38:46 #106
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_153102694
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:27 schreef Paksoi het volgende:
Ik ben van plan om een aantal dagen alleen naar Londen te gaan, echter zoek ik een leuk en modern hotelletje maximaal 15 minuten van de stad af en makkelijk bereikbaar met de metro. Iemand enig idee? Het moet betaalbaar zijn, rond de 200-250 euro voor 3 nachten.
Tune hotel in Paddington?
Dit, dus.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:05:25 #107
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153103423
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tune hotel in Paddington?
Iets buiten budget maar ziet er goed uit. Dank je.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:09:58 #108
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153103569
Aftellen is begonnen. 12 juni gaan we naar londen *O*

Wij zitten in t ibis budget whitechapel, was voor 2 man 320 euro incl ontbijt voor 3 nachten.
Vliegen was retour maar 59 euro :')
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:23:12 #109
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153111778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:09 schreef sproetjes het volgende:
Aftellen is begonnen. 12 juni gaan we naar londen *O*

Wij zitten in t ibis budget whitechapel, was voor 2 man 320 euro incl ontbijt voor 3 nachten.
Vliegen was retour maar 59 euro :')
Dat is niet duur, 320 euro voor het hotel. Waar heb je dat geboekt? Ik kom al gauw op 150 euro per nacht uit..
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:28:25 #110
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153111899
Volgens mij gewoon via de site van ibis zelf
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:29:17 #111
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153111926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:28 schreef sproetjes het volgende:
Volgens mij gewoon via de site van ibis zelf
Ow dat is raar. Maar even beter kijken dan.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:34:55 #112
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153112064
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:29 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Ow dat is raar. Maar even beter kijken dan.
Jep gewoon via:
http://m.accorhotels.com/(...)techapel/index.shtml

Wel al geboekt in februari voor half juni dus
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:41:56 #113
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153112216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:34 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Jep gewoon via:
http://m.accorhotels.com/(...)techapel/index.shtml

Wel al geboekt in februari voor half juni dus
Daar zal het inderdaad wel aan liggen. Als ik nu bij eind juli kijk zijn die prijzen ook ongeveer zo. Dus misschien gewoon vroeg boeken :P.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:44:06 #114
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153112263
Ik heb 2 weken geleden geboekt voor 3 nachten in het Ibis @ Heathrow in juli, dat kost mij omgerekend ~250 euro.

Zonder ontbijt trouwens, omdat ik het ontbijt daar nogal erbarmelijk vind en liever zelf m'n dingen haal (wat ook beduidend goedkoper is trouwens).
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:51:29 #115
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153112467
We betaalde voor t onbijt maar 5 pond pp per dag dus vond dat nog wel meevallen eigenlijk. Over de kwaliteit kan ik over 1,5e week meer vertellen haha
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:54:27 #116
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153112561
Ah, dat valt mee inderdaad.

Maar goed, ik verblijf zelf 3 dagen op en rond het vliegveld, dus voorzieningen genoeg.

Potverdomme zin in trouwens, maar duurt nog wel ff -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:47:06 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153115430
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:54 schreef Blistering het volgende:
Ah, dat valt mee inderdaad.

Maar goed, ik verblijf zelf 3 dagen op en rond het vliegveld, dus voorzieningen genoeg.

Potverdomme zin in trouwens, maar duurt nog wel ff -O-
Wat ga je daar drie dagen doen? Moet je voor ibis met die hotel hopper bus. Dat is best een duur geintje wat erbij komt als je dat ding drie dagen nodig hebt. Er zijn ook hotels in die prijsklasse in de dorpen rond heathrow. Egham, Staines, Windsor, Slough, Uxbridge. Sommige zijn echte aanraders. Windsor natuurlijk, ik ken zelf Egham en Uxbridge erg goed.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 31 mei 2015 @ 00:37:55 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153116671
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:47 schreef XL het volgende:

[..]

Wat ga je daar drie dagen doen? Moet je voor ibis met die hotel hopper bus. Dat is best een duur geintje wat erbij komt als je dat ding drie dagen nodig hebt. Er zijn ook hotels in die prijsklasse in de dorpen rond heathrow. Egham, Staines, Windsor, Slough, Uxbridge. Sommige zijn echte aanraders. Windsor natuurlijk, ik ken zelf Egham en Uxbridge erg goed.
Vliegtuigen spotten. Het is minder dan 1km lopen naar de goeie plek voor landingen op 27R, en 4 minuten lopen naar de bushalte voor lijn 90 die de Northern & Eastern Perimeter Road afrijdt naar Hatton Cross. Vanaf daar nog 5 min lopen naar Myrtle Ave. voor de landingen op 27L.

Het is ook niet de eerste keer dat ik dit doe. Heb m'n Oyster card nog, dus gaat een mooi tripje worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blistering op 31-05-2015 00:46:58 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 31 mei 2015 @ 12:48:12 #119
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153123500
Ohja wat is handiger: pinnen of credit card in Londen?
  zondag 31 mei 2015 @ 12:50:41 #120
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153123560
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:48 schreef sproetjes het volgende:
Ohja wat is handiger: pinnen of credit card in Londen?
Pinnen kan overal, dus m.i. pinnen.

CC neem ik alleen mee om mijn hotel te betalen, en in het geval mijn pinpas toevallig geweigerd wordt, maar dat is mij nog niet overkomen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:04:15 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153123894
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:48 schreef sproetjes het volgende:
Ohja wat is handiger: pinnen of credit card in Londen?
OP Victoria station kon ik niet met mijn bankpas voor de oyster betalen. Dat ging alleen met de cc. Verder was de bankpas geen probleem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 31 mei 2015 @ 13:18:53 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153124246
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2015 00:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Vliegtuigen spotten. Het is minder dan 1km lopen naar de goeie plek voor landingen op 27R, en 4 minuten lopen naar de bushalte voor lijn 90 die de Northern & Eastern Perimeter Road afrijdt naar Hatton Cross. Vanaf daar nog 5 min lopen naar Myrtle Ave. voor de landingen op 27L.

Het is ook niet de eerste keer dat ik dit doe. Heb m'n Oyster card nog, dus gaat een mooi tripje worden.
Voor spotters is het inderdaad perfect. Cool. Komt er wat bijzonders?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 31 mei 2015 @ 13:26:46 #123
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153124470
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef XL het volgende:

[..]

Voor spotters is het inderdaad perfect. Cool. Komt er wat bijzonders?
Hmm, dat valt nog wel mee. Ik ga voornamelijk voor de jumbo's. Er vliegen verschillende maatschappijen met A380's die niet op Schiphol vliegen (Qantas, Etihad, BA, Malaysian Airlines en Qatar), dus dat maakt het een zeer aantrekkelijk vliegveld om vliegtuigen te spotten.

Ik ga er 2x per jaar naar toe om foto's te maken. Ben in januari geweest, en nu dan in juli weer.

2 dagen na terugkomst vertrek ik trouwens alweer naar Frankfurt voor nog meer spotplezier :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:41:56 #124
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_153124863
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:48 schreef sproetjes het volgende:
Ohja wat is handiger: pinnen of credit card in Londen?
Ik kon niet pinnen om Oyster card op te laden en ook kon ik alleen fietsen huren met cc.
Wat doe ik hier?
  zondag 31 mei 2015 @ 14:39:44 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153126496
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:26 schreef Blistering het volgende:

[..]

Hmm, dat valt nog wel mee. Ik ga voornamelijk voor de jumbo's. Er vliegen verschillende maatschappijen met A380's die niet op Schiphol vliegen (Qantas, Etihad, BA, Malaysian Airlines en Qatar), dus dat maakt het een zeer aantrekkelijk vliegveld om vliegtuigen te spotten.

Ik ga er 2x per jaar naar toe om foto's te maken. Ben in januari geweest, en nu dan in juli weer.

2 dagen na terugkomst vertrek ik trouwens alweer naar Frankfurt voor nog meer spotplezier :7
Is emirates op schiphol niet meer met de 380?

Düsseldorf heeft de ombouw bijna klaar, dan krijgen ze geloof ik ook 1 dagelijkse 380.

In Londen staan ze natuurlijk rijendik naast elkaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 31 mei 2015 @ 14:57:52 #126
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153127005
quote:
99s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:39 schreef XL het volgende:

[..]

Is emirates op schiphol niet meer met de 380?

Düsseldorf heeft de ombouw bijna klaar, dan krijgen ze geloof ik ook 1 dagelijkse 380.

In Londen staan ze natuurlijk rijendik naast elkaar.
Zeker, Emirates vliegt als enige op Schiphol met een A380, daarom noemde ik die ook niet :D Vanaf 20 juni gaat China Southern Airlines echter ook met een A380 op Schiphol vliegen.

En inderdaad, op 1 juli begint Emirates met de eerste A380 die op Düsseldorf zal vliegen.

Wel positieve ontwikkelingen :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:44:39 #127
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153132498
Ik heb nog niet een geschikt hotel gevonden. Iemand een aanrader voor 1 persoon, om de bij de 200-300 euro voor zo'n 4 dagen?
  zondag 31 mei 2015 @ 18:52:24 #128
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153134595
Iemand ervaringen met Easyhotel? Belachelijk goedkoop en voldoet aan m'n eisen, plus ideale ligging.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:57:18 #129
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153134743
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:52 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaringen met Easyhotel? Belachelijk goedkoop en voldoet aan m'n eisen, plus ideale ligging.
als je geen claustrofobie hebt en werkelijk 0 eisen is het de beste optie
pi_153138780
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef Paksoi het volgende:
Ik heb nog niet een geschikt hotel gevonden. Iemand een aanrader voor 1 persoon, om de bij de 200-300 euro voor zo'n 4 dagen?
Wat zijn je data?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 1 juni 2015 @ 20:58:40 #131
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153168546
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat zijn je data?
Ergens begin augustus. Heb nu zelf Easyhotel op het oog, gezien de gunstige ligging.
pi_153168629
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:58 schreef Paksoi het volgende:

[..]

Ergens begin augustus. Heb nu zelf Easyhotel op het oog, gezien de gunstige ligging. Al kost wifi daar wel zo'n 10 euro per dag, maar dat is het overwegen waard.
Was je van plan veel tijd in dat hotel door te brengen? Bijna overal gratis wifi te vinden joh.
Met een meidenkwartet
  maandag 1 juni 2015 @ 21:04:32 #133
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153168827
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Was je van plan veel tijd in dat hotel door te brengen? Bijna overal gratis wifi te vinden joh.
Nee dat niet, en dat klopt ook wel maar 's avonds lijkt me een beetje internetten op mn laptop wel prettig. Ik ga natuurlijk niet alleen in een bar zitten voor de gratis wifi.
pi_153247233
Half september voor een bruiloft in Engeland, dus er worden ook 2 nachten London aan vastgeknoopt. Omdat we op doorreis zijn gaan we met de auto. Zijn er mensen die dit al eens ondernomen hebben? Als je binnen de cityring (de echte naam is mij even ontschoten) zal ik een dagelijkse tax moeten betalen + de parkeerkosten + stress van het rijden in een onbekende stad en ook nog links. Dus wij denken erover om buiten die zone te gaan zitten en s morgens de trein of metro te pakken. Iemand ervaring?
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:49:27 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153247416
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef Paksoi het volgende:
Ik heb nog niet een geschikt hotel gevonden. Iemand een aanrader voor 1 persoon, om de bij de 200-300 euro voor zo'n 4 dagen?
Probeer anders air bnb.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:53:18 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153247528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:41 schreef janus84 het volgende:
Half september voor een bruiloft in Engeland, dus er worden ook 2 nachten London aan vastgeknoopt. Omdat we op doorreis zijn gaan we met de auto. Zijn er mensen die dit al eens ondernomen hebben? Als je binnen de cityring (de echte naam is mij even ontschoten) zal ik een dagelijkse tax moeten betalen + de parkeerkosten + stress van het rijden in een onbekende stad en ook nog links. Dus wij denken erover om buiten die zone te gaan zitten en s morgens de trein of metro te pakken. Iemand ervaring?
Niet persoonlijk, ik woon in het centrum en ik rij hier niet.

Maar ik heb collegas gehad die buitenaf wonen, en die parkeren meestal hun auto bij trein/tube station en gaan daarmee naar werk en terug, dus het lijkt me niet dat dat een probleem zal zijn. Bedenk wel dat OV hier flink duurder is dan in NL.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:51:30 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153248987
Ik ben met de auto in centrum london geweest, maar buiten de congestion zone. Heb via een of andere parkeer community een plek op de oprit van iemand geboekt. Was best goedkoop en 200m van een metro station. Vanuit daar heel de dag vrienden bezocht met de metro en daarna via de m25 om de congestion zone heen London doorkruist naar het Zuiden en door naar Brighton
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153249323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niet persoonlijk, ik woon in het centrum en ik rij hier niet.

Maar ik heb collegas gehad die buitenaf wonen, en die parkeren meestal hun auto bij trein/tube station en gaan daarmee naar werk en terug, dus het lijkt me niet dat dat een probleem zal zijn. Bedenk wel dat OV hier flink duurder is dan in NL.
Ja, van dat dure OV weet ik; heb gegoogled voor de treinreis van Londen naar Taunton. Dat was even schrikken...
pi_153249354
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:51 schreef XL het volgende:
Ik ben met de auto in centrum london geweest, maar buiten de congestion zone. Heb via een of andere parkeer community een plek op de oprit van iemand geboekt. Was best goedkoop en 200m van een metro station. Vanuit daar heel de dag vrienden bezocht met de metro en daarna via de m25 om de congestion zone heen London doorkruist naar het Zuiden en door naar Brighton
Omdat ik twee nachten blijf heeft m'n voorkeur een hotel of verblijf met parkeren en met de mogelijkheid om met Ov de stad in te gaan
pi_153249698
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:51 schreef XL het volgende:
Ik ben met de auto in centrum london geweest, maar buiten de congestion zone. Heb via een of andere parkeer community een plek op de oprit van iemand geboekt. Was best goedkoop en 200m van een metro station. Vanuit daar heel de dag vrienden bezocht met de metro en daarna via de m25 om de congestion zone heen London doorkruist naar het Zuiden en door naar Brighton
M25 is trouwens nog heel ver bij de congestion charging zone vandaan. Zelfs Chelsea en Victoria vallen daar nog niet onder bijvoorbeeld. Ik heb er nog nooit doorheen hoeven rijden.. Maar nog steeds is door centraal Londen rijden iets wat je niet vrijwillig wil doen. Wat mij betreft is die zone te klein en de prijs te laag. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:34:01 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153251270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:24 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

M25 is trouwens nog heel ver bij de congestion charging zone vandaan. Zelfs Chelsea en Victoria vallen daar nog niet onder bijvoorbeeld. Ik heb er nog nooit doorheen hoeven rijden.. Maar nog steeds is door centraal Londen rijden iets wat je niet vrijwillig wil doen. Wat mij betreft is die zone te klein en de prijs te laag. :{
Ik verbleef ook zeer ruim binnen de m25, paar honderd meter van de rand. Maar ben terug toch via de m25 gereden, want er was geen spits en door de stad duurt eeuwig

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 04-06-2015 19:04:39 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:11:53 #142
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153424729
Wat is London leuk! Wat prijzig, maar enorm leuk :D. Morgen avond vliegen we weer terug
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:16:16 #143
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153424854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:11 schreef sproetjes het volgende:
Wat is London leuk! Wat prijzig, maar enorm leuk :D. Morgen avond vliegen we weer terug
Kijk maar uit, nu ben je verslaafd en ga je 3x per jaar naar Londen.

Veel plezier nog ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153428074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:11 schreef sproetjes het volgende:
Wat is London leuk! Wat prijzig, maar enorm leuk :D. Morgen avond vliegen we weer terug
waar ben je allemaal geweest?
pi_153429576
Ik ben inmiddels ook weer terug van een weekje naar London (en Cambridge/Bury St Edmunds).
Was weer een erg leuke periode, ben blij om er over 4 weken weer voor een maand heen te gaan :).

Deze keer iets anders gedaan dan de normale dingen; voornamelijk naar de winkels geweest, haha.
Westfields in Stratford bezocht en ook die in Shepherds Bush. Veel gezelliger zo'n winkelcentra vergeleken met die van hier.
Daarnaast ook even bij Tower Hill uitgestapt en daar alles bekeken.
pi_153562411
Begin augustus ga ik met mijn vrouw 4 dagen naar Londen. Vliegtickets zijn binnen, de rest ga ik nog onderzoeken.
Ben ff weg.... 44 topics lezen! Tot snel!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:43:31 #147
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153576552
Ga in juli een maand naar mijn vriend :D Denk dat ik toch eens een dagje Londen ga pakken! Ben er na al die tijd nog maar 1x geweest!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:37:14 #148
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_153581148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:43 schreef Bienelientjee het volgende:
Ga in juli een maand naar mijn vriend :D Denk dat ik toch eens een dagje Londen ga pakken! Ben er na al die tijd nog maar 1x geweest!
Wel tof, een vriend in het buitenland, helemaal als het de UK is :P Al is het wel jammer dat je elkaar minder ziet lijkt me. Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:21:33 #149
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_153582523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel tof, een vriend in het buitenland, helemaal als het de UK is :P Al is het wel jammer dat je elkaar minder ziet lijkt me. Veel plezier alvast!
Ja, zeker. Altijd lastig om weer afscheid te nemen. Maar als alles zo goed blijft, ga ik misschien over een jaartje langzamerhand die kant op verhuizen! ^O^

Hij houdt alleen niet zo van drukke steden e.d. Dus vandaar dat Londen niet echt op onze agenda's staan van dingen om te doen. Maar nu ik een maand daar ben, denk ik dat ik gewoon eens ga! Desnoods pak ik de trein zelf! :P
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:47:56 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_153583205
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:21 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ja, zeker. Altijd lastig om weer afscheid te nemen. Maar als alles zo goed blijft, ga ik misschien over een jaartje langzamerhand die kant op verhuizen! ^O^

Hij houdt alleen niet zo van drukke steden e.d. Dus vandaar dat Londen niet echt op onze agenda's staan van dingen om te doen. Maar nu ik een maand daar ben, denk ik dat ik gewoon eens ga! Desnoods pak ik de trein zelf! :P
Gewoon lekker gaan inderdaad! Blijft een van mijn favoriete steden. Woont hij ver van Londen af?

Hopen dat alles goed blijft gaan! Ik zou ook best in the UK willen wonen eigenlijk :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:28:18 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153587134
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon lekker gaan inderdaad! Blijft een van mijn favoriete steden. Woont hij ver van Londen af?

Hopen dat alles goed blijft gaan! Ik zou ook best in the UK willen wonen eigenlijk :P
Echt? Wat trekt je aan? Ben er graag, zou er niet graag wonen. Vind het perfect om te bezoeken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 juni 2015 @ 07:53:17 #152
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_153602568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon lekker gaan inderdaad! Blijft een van mijn favoriete steden. Woont hij ver van Londen af?

Hopen dat alles goed blijft gaan! Ik zou ook best in the UK willen wonen eigenlijk :P
Het is een ontzettelijk makkelijk land om naartoe te verhuizen en te wonen, je kunt het altijd proberen en dan weer terug gaan als het toch niks wordt. Je hebt qua bureaucratie maar heel weinig drempels. Alleen een bankrekening openen kan soms gedoe zijn, sofi/BSN-nummer (NI-nummer) is zo geregeld. Inschrijven bij de gemeente hoeft niet. Alleen uitschrijven in NL bij de gemeente. Hatsikidee.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:44:50 #153
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153680538
Wat zijn momenteel echt de hippe wijken in Londen? Dan bedoel ik een beetje in de zin van de creatieve "scene" en bijzondere winkeltjes. Binnenkort ben ik weer in Londen en dan wil ik dat soort plekken eens opzoeken i.p.v. de toeristische plekken.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 00:21:43 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_153683651
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:44 schreef beantherio het volgende:
Wat zijn momenteel echt de hippe wijken in Londen? Dan bedoel ik een beetje in de zin van de creatieve "scene" en bijzondere winkeltjes. Binnenkort ben ik weer in Londen en dan wil ik dat soort plekken eens opzoeken i.p.v. de toeristische plekken.
Shoreditch.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 00:22:24 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_153683671
Hoewel, Shoreditch is dusdanig hip en trendy dat de echte hipsters er alweer genoeg van hebben.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 17:43:48 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153696304
Ok. Da's mooi want echte hipsters blief ik niet. :{w

Toen ik er vorig jaar was ben ik wel eens in de buurt geweest dus ik ga het dit jaar wel eens verder verkennen. Bedankt voor de tip. ^O^
  maandag 22 juni 2015 @ 03:37:29 #157
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_153737426
Camden had altijd de hip status voordat Oost-Londen op kwam, het is nu niet echt hip meer maar zeker weten wel alternatief
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:38:58 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_153869545
Shoreditch/Hoxton, Brixton, Peckham.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 28 juni 2015 @ 21:21:50 #159
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153911876
Net terug. Even een weekje in de rouw weer vanwege het niet meer in Londen zijn. :'(

Shoreditch was leuk. Volgende keer pak ik Brixton en Peckham ook mee.

Leuke 5 dagen gehad. Toch wel veel tijd besteed in centraal Londen maar ook bezoekjes gebracht aan Hampton Court, Borough Market, Canterbury (inclusief cathedraal en kasteel), Temple church, London Transport Museum, Spitalfields Market, Portobello Market, Brick lane en Shoreditch. Daarbij veel Blu-ray's geshopt, geluierd in Kensington Gardens en Green Park, een film gezien in BFI Southbank, een musical gezien (The book of mormon: erg duur maar erg de moeite waard) en twee celebs tegengekomen (Jack Black en Anton Corbijn). Ik heb er weer erg van genoten en ga in ieder geval volgend jaar weer.
  zondag 28 juni 2015 @ 21:31:49 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153912188
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:21 schreef beantherio het volgende:
Net terug. Even een weekje in de rouw weer vanwege het niet meer in Londen zijn. :'(

Shoreditch was leuk. Volgende keer pak ik Brixton en Peckham ook mee.

Leuke 5 dagen gehad. Toch wel veel tijd besteed in centraal Londen maar ook bezoekjes gebracht aan Hampton Court, Borough Market, Canterbury (inclusief cathedraal en kasteel), Temple church, London Transport Museum, Spitalfields Market, Portobello Market, Brick lane en Shoreditch. Daarbij veel Blu-ray's geshopt, geluierd in Kensington Gardens en Green Park, een film gezien in BFI Southbank, een musical gezien (The book of mormon: erg duur maar erg de moeite waard) en twee celebs tegengekomen (Jack Black en Anton Corbijn). Ik heb er weer erg van genoten en ga in ieder geval volgend jaar weer.
Ik ken niet alles, maar borough market, portobello road en brick lane is toch ook centraal london?

Ik ga morgen weer, werken en wat wedstrijdjes wimbledon meepakken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 28 juni 2015 @ 21:44:34 #161
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_153912611
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:31 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ken niet alles, maar borough market, portobello road en brick lane is toch ook centraal london?
Ik weet niet of er een officiële definitie is maar van al die drie locaties is m'n eigen definitie dat ze net aan de rand van het centrale deel van Londen liggen. Het is ook niet zo'n harde definitie want Temple Church en London Transport museum liggen er ook midden in natuurlijk. :)
pi_154029359
Volgende week zondag voor het eerst naar Londen! :D

Nu heb ik een paar vraagjes. We gaan van zondag t/m donderdag (4 nachten, 5 dagen).
Wat is de goedkoopste optie voor reizen in Londen? We willen zone 1 t/m 3. Wat ik uitgezocht heb de Travelcard, die kost voor de hele week 55,50 euro. De Oyster Card zou maximaal 64 euro kosten. Dit heb ik via www.visitbritainshop.com berekend. Of zijn er goedkopere/betere sites?

We komen aan op Gatwick, is dan de Gatwick Express het makkelijkst/goedkoopst/snelst?
pi_154029608
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:10:05 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154037813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
Camden market niet
Shard ipv eye
Brick lane ipv china town (al kom je aan china town vrijwel niet voorbij)
Wembley ipv Emirates
Misschien een nacht queuen voor wimbledon
Greenwich ipv leicester square
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:11:01 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154037840
Dacht zondag ipv volgende week zondag. Dan heeft queuen voor wimbledon geen zin
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:17:19 #166
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154038013
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
Je kan een stadion tour door Londen doen, aangezien Londen véél stadions heeft. Emirates ( _O_ ), Stamford Bridge, White Heart Lane, Boleyn Ground, Wembley, The Valley, Selhurst Park, Craven Cottage, The New Den, Loftus Road, Matchroom Stadium & Kingsmeadow om maar wat te noemen. Heel erg leuk om met het OV al die stadions af te werken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:32:07 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_154039814
Gatwick Express is het snelste en het duurste. Je kunt ook een stoptrein nemen die is goedkoper. En er gaat ook een bus die zal wel het aller goedkoopst zijn en er het langste over doen qua tijd. Gatwick ligt een eind buiten London.
Ik ben zelf een fan van de Oyster. Lekker handig met die chipkaart in een mapje. Ik ben zelf alleen in zone 1 en 2 geweest maar als de andere zone's de maximale dag prijs niet- te veel- verhogen zou ik voor een Oyster gaan. De borg en wat er nog meer op de kaart aan geld over is kun je terug krijgen als je weer naar huis gaat. Of je bewaard de Oyster voor het volgende bezoek aan London. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_154040167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
Het meest teleurstellend is toch wel buckingham palace. Wij zijn zelf fan van covent garden en dan 's avonds de straatartiesten kijken
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 juli 2015 @ 22:09:49 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_154126968
Hoi! We zijn een beetje laat, maar morgen gaan we voor 2 daagjes/1 nacht naar Londen. We zijn vaker gegaan maar dan langer en namen dan altijd een Travelcard.

Nu twijfelen we heel erg en is het ons een beetje te onduidelijk, :+. We gaan waarschijnlijk wel veel en iets langere stukken reizen binnen zone 1-2, dus wat is nou het handigst? :{
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_154136265
Dagelijkse travelcard moet je nooit doen - Pay as you Go heeft een dagelijkse limiet gelijk aan de prijs van een dagelijkse Travelcard. Als je meer besteedt dan dat reis je de rest van de dag gratis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154136782
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:17 schreef Blistering het volgende:

[..]

Je kan een stadion tour door Londen doen, aangezien Londen véél stadions heeft. Emirates ( _O_ ), Stamford Bridge, White Heart Lane, Boleyn Ground, Wembley, The Valley, Selhurst Park, Craven Cottage, The New Den, Loftus Road, Matchroom Stadium & Kingsmeadow om maar wat te noemen. Heel erg leuk om met het OV al die stadions af te werken.
Ik heb dat nooit zo begrepen; stadions bezoeken als er geen wedstrijd is. Maarja, ieder z'n ding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 juli 2015 @ 11:10:37 #172
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154137061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
Ik vond het zelf erg tof om tijdens de recess het parlementsgebouw te bezoeken :) De Big Ben zelf kwamen we helaas niet in.
Tap tap tap
pi_154191389
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_154192039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:
Daarnaast nog een vraag, welke dingen moeten we hebben gezien voor de eerste keer Londen?
We allebei houden veel van sport dus willen sowieso het Arsenal stadion zien. Musea trekt ons wat minder.

De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Wat zijn eventueel nog andere aanraders of welke hiervan kunnen we beter niet doen?
Leuke lijst voor eerste keer London, ben je wel even zoet:) Portobello Road (notting hill) en Hyde Park kan je ook nog aandoen. London Eye zou ik persoonlijk overslaan, en dan bijvoorbeeld London Dungeon doen (als dat nog open is?)
pi_154192667
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:26 schreef Retarded het volgende:

[..]

Leuke lijst voor eerste keer London, ben je wel even zoet:) Portobello Road (notting hill) en Hyde Park kan je ook nog aandoen. London Eye zou ik persoonlijk overslaan, en dan bijvoorbeeld London Dungeon doen (als dat nog open is?)
Ja Hyde Park. Ik wil daar volgende keer gaan fietsen.
Vorige keer vond ik het ook heerlijk om te wandelen en te relaxen in de zon, maar het is nogal een oppervlakte.


quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:29 schreef Boet4 het volgende:


De volgende dingen staan op ons lijstje:
- Borough Market
- Westminster en Big Ben
- Buckingham Palace
- London Eye
- Harrods
- Oxford/Regent street
- Leicester Square
- Piccadilly Circus
- Shaftesbury Avenue / Chinatown
- Tower Bridge
- Camden Market

Harrods spreekt mij persoonlijk helemaal niet aan. Of het moet op een rustig uurtje zijn. Kost veel tijd ook.

Mijn dochter vond Tower Bridge experience heel erg leuk. Ik ook trouwens.
En, ik vind sky garden de moeite. Kost niets, je kunt online kaartjes bestellen.

Laatste keer dat ik er was zijn we heel vroeg in de ochtend de stad in gegaan en hadden we voordat het overal druk werd al heel veel gezien en gedaan. Dat vond ik heerlijk.
Met een meidenkwartet
pi_154207497
Bedankt allemaal voor het meedenken! :)

quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:10 schreef XL het volgende:

[..]

Camden market niet
Shard ipv eye
Brick lane ipv china town (al kom je aan china town vrijwel niet voorbij)
Wembley ipv Emirates
Misschien een nacht queuen voor wimbledon
Greenwich ipv leicester square
Camden Market lijkt ons wel leuk en ik heb meerdere keren gelezen dat mensen het aanraden, dus ik denk dat we gewoon gaan :)
London Eye willen we gewoon even doen, omdat het 'Londen Eye' is, haha!
Emirates ligt binnen zone 3, Wembley is net zone 4, dus denk dat het Emirates wordt, daarnaast vind ik Wembley minder omdat het geen vaste club heeft.
Wimbledon is op de zondag van aankomst de finale, wellicht dat we nog naar Murray Mountain/Henman Hill kunnen gaan, haha :)
Greenwich trekt ons wat minder, wellicht de volgende keer!
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:17 schreef Blistering het volgende:

[..]

Je kan een stadion tour door Londen doen, aangezien Londen véél stadions heeft. Emirates ( _O_ ), Stamford Bridge, White Heart Lane, Boleyn Ground, Wembley, The Valley, Selhurst Park, Craven Cottage, The New Den, Loftus Road, Matchroom Stadium & Kingsmeadow om maar wat te noemen. Heel erg leuk om met het OV al die stadions af te werken.
Lijkt me geweldig om eens te doen, maar nu geen tijd voor en ga met mijn vriendin dusja :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:44 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Het meest teleurstellend is toch wel buckingham palace. Wij zijn zelf fan van covent garden en dan 's avonds de straatartiesten kijken
Covent Garden willen we ook bezoeken!
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:26 schreef Retarded het volgende:

[..]

Leuke lijst voor eerste keer London, ben je wel even zoet:) Portobello Road (notting hill) en Hyde Park kan je ook nog aandoen. London Eye zou ik persoonlijk overslaan, en dan bijvoorbeeld London Dungeon doen (als dat nog open is?)
Portobello Road past denk niet helemaal binnen het programma gezien de tijd, Hyde Park gaan we wel even heen kijken gezien de gunstige ligging :)

De kaartjes voor Sky Garden zijn ook besteld, we zien wel of we gaan, haha :)
pi_154268949
Net 3 nachten geboekt @ Premier Inn London Leicester Square Hotel.
Prachtige locatie (grens Soho/Covent Garden) en betaalbaar!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154269008
Premier Inn heeft vaak prima geprijsde kamers ja en t zijn ook prima (basic) hotels.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154287996
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:41 schreef Nielsch het volgende:
Premier Inn heeft vaak prima geprijsde kamers ja en t zijn ook prima (basic) hotels.
heb er toevallig ook net eentje gehad (Brentford) en die was ook prima ja. Locatie voor toeristen niet aan te raden though.

Ik verhuis zelf binnenkort naar Londen :)

Nu nog op zoek naar een woning alleen :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154291391
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 01:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Ik verhuis zelf binnenkort naar Londen :)

Nu nog op zoek naar een woning alleen :')
Meld je ff aan voor de groep dan Timmers: https://www.facebook.com/groups/48676108357/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/5595011561/?fref=ts

www.rightmove.co.uk als je locatie voor je zelf zoekt en anders spareroom etc. Maar neem aan dat je wel weet dat je gewoon naar London zelf moet komen eerst en vanuit daar (hotel/hostel) iets moet vinden binnen paar dagen. Vanuit NL gaat dat (bijna) niet lukken :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_154291700
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 01:05 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Locatie voor toeristen niet aan te raden though.
Tja, prijs goed. Beoordeling goed. Locatie goed.
En geluidsdichte kamers...
Heb dus zelf weinig bezwaren.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154291715
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Meld je ff aan voor de groep dan Timmers: https://www.facebook.com/groups/48676108357/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/5595011561/?fref=ts

www.rightmove.co.uk als je locatie voor je zelf zoekt en anders spareroom etc. Maar neem aan dat je wel weet dat je gewoon naar London zelf moet komen eerst en vanuit daar (hotel/hostel) iets moet vinden binnen paar dagen. Vanuit NL gaat dat (bijna) niet lukken :)
Vrienden van ons zoeken ook, hebben zelfs een (huur)makelaar. Alles wat ze willen is steeds binnen 1 of 2 dagen weg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154291737
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:06 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Tja, prijs goed. Beoordeling goed. Locatie goed.
En geluidsdichte kamers...
Heb dus zelf weinig bezwaren.
Hij had het over een andere.

Premier Inn is prima keten. Soms wat verder van een stad af. Die zijn dan ook stukken goedkoper.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154291879
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij had het over een andere.

Premier Inn is prima keten. Soms wat verder van een stad af. Die zijn dan ook stukken goedkoper.
Oh, je hebt gelijk. Verkeerd gelezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154292704
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:21 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Oh, je hebt gelijk. Verkeerd gelezen.
covent garden is juist top ja :)

Brentford niet :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154292742
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 08:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Meld je ff aan voor de groep dan Timmers: https://www.facebook.com/groups/48676108357/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/5595011561/?fref=ts

www.rightmove.co.uk als je locatie voor je zelf zoekt en anders spareroom etc. Maar neem aan dat je wel weet dat je gewoon naar London zelf moet komen eerst en vanuit daar (hotel/hostel) iets moet vinden binnen paar dagen. Vanuit NL gaat dat (bijna) niet lukken :)
Thanks. Dat is idd het plan ja. Krijg een week hotel vergoeding en daarin moet het gebeuren denk ik. 3 weken geleden nog geen plannen en nu ben ik over een paar weken al weg..kan snel gaan :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154293107
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:15 schreef Tim86 het volgende:

[..]

covent garden is juist top ja :)

Brentford niet :P
De thuisstad van Dynamo!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:32:32 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_154354373
Ik ben 5-6 augustus weer in London. Wel voor zaken, dus weinig sightseeing, hooguit een pubje 's avonds. Zit wel hartje centrum vlakbij Leicester Square. Dat is wel heel erg lekker
pi_154357583
Tips voor goedkoop ov gebruik? Ben daar in augustus.
pi_154357925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:32 schreef deedeetee het volgende:
De borg en wat er nog meer op de kaart aan geld over is kun je terug krijgen als je weer naar huis gaat.
Kan dat ook nog als je al weer terug bent in Nederland? Wij zijn net vier dagen in Londen geweest en hebben denk ik nog zo 'n £ 20 op onze kaarten staan :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:11:11 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_154358893
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:42 schreef Misstique het volgende:

[..]

Kan dat ook nog als je al weer terug bent in Nederland? Wij zijn net vier dagen in Londen geweest en hebben denk ik nog zo 'n £ 20 op onze kaarten staan :').
https://www.visitbritains(...)visitor-oyster-card/
quote:
Als ik nog tegoed over heb op mijn kaart als ik uit Londen vertrek, kan ik dat terugkrijgen?

U kunt uw kaart terugsturen naar Transport for London op het volgende adres, let erop dat u een brief mee stuurt waarom u de kaart terugstuurt:

TfL Customer Services,
4th Floor,
14 Pier Walk,
Londen SE10 0ES

De kaart wordt geannuleerd en u ontvangt een terugbetaling door Sterling cheque. Als alternatief kunt u uw Oyster Card bewaren voor de volgende keer dat u Londen bezoekt, het krediet vervalt niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:15:33 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_154359029
quote:
quote:
een terugbetaling door Sterling cheque
_O-
reset
pi_154359081
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Eindredactie Film & TV / PR woensdag 15 juli 2015 @ 16:47:03 #194
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_154363215
Zo goed als zeker weer naar Londen in augustus, heeft iemand nog die google maps kaart die hier ooit gepost is met alle bezichtigingen? :D
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_154400306
Goedenavond,

Ik ben van plan om over 2 weken een weekje naar London en een plaats vlakbij Reading te gaan. Aangezien ik totaal geen ervaring heb in (alleen) reizen heb ik een paar vragen. Ik ben namelijk ook nog nooit in Engeland geweest.

Ik wil vliegen met Garuda Indonesia. Ik zie alleen dat er geen normale optie is voor een annuleringsverzekering( er zijn 4 opties voor tickets, waarbij alleen bij erg dure tickets een annulering mogelijk is). Iemand ervaring met deze vliegmaatschappij en is dit bij andere maatschappijen anders?

Verder een vraagje over het ov. Ik heb verschillende ov mogelijkheden bekeken en vroeg me af wat de beste was, aangezien ik niet alleen in London blijf, maar ook buiten de 6 zones ga. Er is mij verteld door de gene waar ik naartoe ga dat het handig is een soort kortingskaart te kopen voor ¤30,- waardoor ik bij elke reis 1/3 korting krijg. Ik vraag mijzelf alleen af of ik dit er wel uit haal. Dan zou ik dus voor zo'n ¤100,- moeten reizen. Ik ben van plan 2 keer op en neer naar die plaats te reizen, heen en terug van het vliegveld(Gatwick) en een beetje in London te reizen.

Verder nog een vraag over de bagage. Ik zag op de site dat er 32kg mee mocht + handbagage met bepaalde maten. Gelden er geen maten voor de gewone bagage en kan dit dus gewoon een sporttas zijn?

Verder wil ik een aantal zak meenemen waar ik over twijfel ivm gezeur, namelijk:
-Lensvloeistof
-Eiwitpoeder
-Een luchtje dat bijna leeg is

Iemand die hier tips over heeft? Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:36:57 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_154407726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:43 schreef eenjongen... het volgende:
Goedenavond,

Ik ben van plan om over 2 weken een weekje naar London en een plaats vlakbij Reading te gaan. Aangezien ik totaal geen ervaring heb in (alleen) reizen heb ik een paar vragen. Ik ben namelijk ook nog nooit in Engeland geweest.

Ik wil vliegen met Garuda Indonesia. Ik zie alleen dat er geen normale optie is voor een annuleringsverzekering( er zijn 4 opties voor tickets, waarbij alleen bij erg dure tickets een annulering mogelijk is). Iemand ervaring met deze vliegmaatschappij en is dit bij andere maatschappijen anders?

Verder een vraagje over het ov. Ik heb verschillende ov mogelijkheden bekeken en vroeg me af wat de beste was, aangezien ik niet alleen in London blijf, maar ook buiten de 6 zones ga. Er is mij verteld door de gene waar ik naartoe ga dat het handig is een soort kortingskaart te kopen voor ¤30,- waardoor ik bij elke reis 1/3 korting krijg. Ik vraag mijzelf alleen af of ik dit er wel uit haal. Dan zou ik dus voor zo'n ¤100,- moeten reizen. Ik ben van plan 2 keer op en neer naar die plaats te reizen, heen en terug van het vliegveld(Gatwick) en een beetje in London te reizen.

Verder nog een vraag over de bagage. Ik zag op de site dat er 32kg mee mocht + handbagage met bepaalde maten. Gelden er geen maten voor de gewone bagage en kan dit dus gewoon een sporttas zijn?

Verder wil ik een aantal zak meenemen waar ik over twijfel ivm gezeur, namelijk:
-Lensvloeistof
-Eiwitpoeder
-Een luchtje dat bijna leeg is

Iemand die hier tips over heeft? Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank!
Waarom Garuda? En waarom annuleringsverzekering?

100 euro kom je makkelijk aan in een week, die kortingskaart haal je er wel uit

IncheckBagage kan prima een tas zijn. En al die spullen die je noemt kunnen prima ingecheckt worden. Als handbagage kan ook, maar dan niet groter dan 100 ml
pi_154407735
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom Garuda? En waarom annuleringsverzekering?

100 euro kom je makkelijk aan in een week, die kortingskaart haal je er wel uit

IncheckBagage kan prima een tas zijn. En al die spullen die je noemt kunnen prima ingecheckt worden. Als handbagage kan ook, maar dan niet groter dan 100 ml
De verpakking van bijv. het luchtje mag bij handbagage niet groter zijn dan 100ml. Stel je hebt een flesje van 130 ml maar er zit nog maar 30 ml in, dan mag het toch niet in de handbagage.
Inchecken maakt idd niet uit.
Tap tap tap
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:43:33 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_154407765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De verpakking van bijv. het luchtje mag bij handbagage niet groter zijn dan 100ml. Stel je hebt een flesje van 130 ml maar er zit nog maar 30 ml in, dan mag het toch niet in de handbagage.
Inchecken maakt idd niet uit.
Dat leek me logisch, maar voor sommigen moet je dit idd nog als extra uitleg erbij zeggen
pi_154410396
Wij zijn weer terug in Nederland, wat een mooie stad is Londen!

Hoogtepunten: Wisseling van de wacht bij Buckingham Palace (wellicht omdat we niet zo goed wisten wat we moesten verwachten), Big Ben, Borough Market en Emirates Stadium.

Covent Garden hadden wij iets meer van verwacht, vond het niet zo heel veel voorstellen :)
pi_154410434
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom Garuda? En waarom annuleringsverzekering?

100 euro kom je makkelijk aan in een week, die kortingskaart haal je er wel uit

IncheckBagage kan prima een tas zijn. En al die spullen die je noemt kunnen prima ingecheckt worden. Als handbagage kan ook, maar dan niet groter dan 100 ml
Omdat ze op fijne tijden op het juiste vliegveld vliegen. De annuleringsverzekering omdat er wat onzekere dingen aan de reis zitten, maar is zeer waarschijnlijk niet nodig.

Oke, bedankt dat zal ik dat gewoon kopen.

En verder bedankt voor de rest van de info.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:40:01 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_154410510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:36 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Omdat ze op fijne tijden op het juiste vliegveld vliegen. De annuleringsverzekering omdat er wat onzekere dingen aan de reis zitten, maar is zeer waarschijnlijk niet nodig.

vwb de annuleringsverzekering. Dan kun je het beste een flexibel ticket kopen (duur!?), annuleringsverzekeringen keren vaak maar om beperkte redenen uit.

En waarom vlieg je niet met bijvoorbeeld Easyjet, vliegen vanaf Amsterdam 6x per dag naar o.a. Gatwick. Voor max 150 euro ben je wel klaar qua kosten dan
pi_154410590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:40 schreef Blik het volgende:

[..]

vwb de annuleringsverzekering. Dan kun je het beste een flexibel ticket kopen (duur!?), annuleringsverzekeringen keren vaak maar om beperkte redenen uit.

En waarom vlieg je niet met bijvoorbeeld Easyjet, vliegen vanaf Amsterdam 6x per dag naar o.a. Gatwick
Heb ik ook naar gekeken, de tickets zijn even duur bij Easyjet. Alleen Easyjet vliegt daar of heel vroeg of in de avond naartoe. Aangezien ik alles daar een beetje moet uitvogelen vind ik het fijn om wat meer tijd te hebben. Nu zou ik rond half 1 aankomen en dus rustig de tijd hebben. Dan kan ik ook gewoon met de trein er rustig naartoe.

Als ik in de ochtend naar schiphol zou gaan zit ik krap in tijd en in de avond zit ik in Engeland met treinen weer wat krapper. En ja, de trein in Nederland is voor mij de enige optie.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:48:28 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_154410671
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:44 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Heb ik ook naar gekeken, de tickets zijn even duur bij Easyjet. Alleen Easyjet vliegt daar of heel vroeg of in de avond naartoe. Aangezien ik alles daar een beetje moet uitvogelen vind ik het fijn om wat meer tijd te hebben. Nu zou ik rond half 1 aankomen en dus rustig de tijd hebben. Dan kan ik ook gewoon met de trein er rustig naartoe.

Als ik in de ochtend naar schiphol zou gaan zit ik krap in tijd en in de avond zit ik in Engeland met treinen weer wat krapper. En ja, de trein in Nederland is voor mij de enige optie.
Ik zie gewoon vluchten die vertrekken/aankomen tussen 13:00 en 16:00. Daarnaast zou je ook nog met bijvoorbeeld British Airways kunnen vliegen voor schappelijke prijzen. Hoeveel zou je met Garuda kwijt zijn?
pi_154410713
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie gewoon vluchten die vertrekken/aankomen tussen 13:00 en 16:00. Daarnaast zou je ook nog met bijvoorbeeld British Airways kunnen vliegen voor schappelijke prijzen. Hoeveel zou je met Garuda kwijt zijn?
90 euro retour, daarnaast is er wifi en meer beenruimte en vloog degene waar ik naartoe ga daar ook mee
pi_154410727
Ik vind het maar vaag allemaal...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154410788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:50 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

90 euro retour, daarnaast is er wifi en meer beenruimte
Gelukkig, anders zou je die drie kwartier inderdaad niet overleven.

Anyway, annuleringsverzekering voor 90 euro is nogal onzinnig. Als je je hele reis wil verzekeren kun je ook gewoon een reis- en annuleringsverzekering afsluiten bij een verzekeraar. Er moet echter wel wat aan de hand zijn willen die uitbetalen.

Qua treinen in Engeland kun je het beste 12 weken van tevoren boeken. Trainline.co.uk kan je ook mailen wanneer tickets voor jouw route / datum in de aanbieding gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154410944
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelukkig, anders zou je die drie kwartier inderdaad niet overleven.

Anyway, annuleringsverzekering voor 90 euro is nogal onzinnig. Als je je hele reis wil verzekeren kun je ook gewoon een reis- en annuleringsverzekering afsluiten bij een verzekeraar. Er moet echter wel wat aan de hand zijn willen die uitbetalen.

Qua treinen in Engeland kun je het beste 12 weken van tevoren boeken. Trainline.co.uk kan je ook mailen wanneer tickets voor jouw route / datum in de aanbieding gaan.
Ja, dat dacht ik zelf ook, ik neem daarom die verzekering maar niet.

12 weken gaan niet meer lukken, maar bedankt voor de site, heb ik zeker wat aan. Zijn de tickets online goedkoper als dat ik ze daar zou kopen? En zit je dan echt zo aan die tijden vast? Bedankt in ieder geval voor dit tip, heb ik veel aan!
pi_154411005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:00 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik zelf ook, ik neem daarom die verzekering maar niet.

12 weken gaan niet meer lukken, maar bedankt voor de site, heb ik zeker wat aan. Zijn de tickets online goedkoper als dat ik ze daar zou kopen? En zit je dan echt zo aan die tijden vast? Bedankt in ieder geval voor dit tip, heb ik veel aan!
Dat verschilt per aanbieder / ticket. Sommige zit je echt aan de tijd vast, anderen mag je dezelfde service/route op een andere tijd op de dag nemem. Sommige zijn alleen voor buiten de spits. Hoe duurder hoe flexibeler.

12 weken voor tijd zijn de tickets het goedkoopst en daarna loopt de prijs op afhankelijk van de vraag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154411105
Specified train only = alleen die trein

Selected off-peak trains = sommige treinen buiten de spits

Any off-peak train = alle treinen buiten de spits

Travel any time of day = alle treinen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 juli 2015 @ 12:11:09 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_154411200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:50 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

90 euro retour, daarnaast is er wifi en meer beenruimte en vloog degene waar ik naartoe ga daar ook mee
Ok, das goedkoop. De rest is natuurlijk bullshit op een vlucht van 45 minuten.
pi_154411219
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Ok, das goedkoop. De rest is natuurlijk bullshit op een vlucht van 45 minuten.
Dat ben ik met je eens
pi_154421344
Ik heb ze uiteindelijk toch bij Easyjet gekocht. Ben ook al ingecheckt. Als ik het goed begrepen heb kan ik nu meteen naar de douane en dan naar de gate, klopt dat?
pi_154421388
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:57 schreef eenjongen... het volgende:
Ik heb ze uiteindelijk toch bij Easyjet gekocht. Ben ook al ingecheckt. Als ik het goed begrepen heb kan ik nu meteen naar de douane en dan naar de gate, klopt dat?
Je hoeft niet door de douane als je binnen de EU blijft. Alleen door de security.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:03:51 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_154423109
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hoeft niet door de douane als je binnen de EU blijft. Alleen door de security.
UK, dus wel degelijk douane
pi_154423917
Zo, de reis krijgt langzaam wat vorm.
We komen op maandag rond 11.30 uur aan in het centrum. En we gaan op donderdag rond 13.00 uur weer naar City Airport.

Op maandag i.i.g in de London Eye.
Op dinsdag doen we i.i.g. de Thames Jet tour
Op woensdag doen we de Harry Potter Studio Tour

Verder gaan we nog naar Portobello Market en/of Camden Market.
Ook bezoeken we de Highgate Cemetery. Mijn vrouw is gek van begraafplaatsen :D
Covent Garden / Neal street gaan we zeker bezoeken.
Soho bezoeken (bv. Pitt Cue Co en Xiao Long Bao)

Mogelijk nog:
* Hyde Park
* King Cross Station (perron uit Harry Potter film)
* Kensington Roof Gardens
* Sky Garden
* Bezoek aan een goochelwinkel (hobby/werk van me)

Heb er zin in!

We reizen met name binnen zone 1 behalve van en naar het vliegveld. Zal me eens goed inlezen in die Oystercard (en ja, ik begin bij de OP)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Eindredactie Film & TV / PR vrijdag 17 juli 2015 @ 20:40:35 #216
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_154423981
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:38 schreef -J-D- het volgende:
Zo, de reis krijgt langzaam wat vorm.
We komen op maandag rond 11.30 uur aan in het centrum. En we gaan op donderdag rond 13.00 uur weer naar City Airport.

Op maandag i.i.g in de London Eye.
Op dinsdag doen we i.i.g. de Thames Jet tour
Op woensdag doen we de Harry Potter Studio Tour

Verder gaan we nog naar Portobello Market en/of Camden Market.
Ook bezoeken we de Highgate Cemetery. Mijn vrouw is gek van begraafplaatsen :D
Covent Garden / Neal street gaan we zeker bezoeken.
Soho bezoeken (bv. Pitt Cue Co en Xiao Long Bao)

Mogelijk nog:
* Hyde Park
* King Cross Station (perron uit Harry Potter film)
* Kensington Roof Gardens
* Sky Garden
* Bezoek aan een goochelwinkel (hobby/werk van me)

Heb er zin in!

We reizen met name binnen zone 1 behalve van en naar het vliegveld. Zal me eens goed inlezen in die Oystercard (en ja, ik begin bij de OP)
Genoeg tijd uitgetrokken voor de Harry Potter Studio Tour :)? En goed gekeken naar het vervoer er naar toe?
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_154423996
Highgate ligt ook in zone 2/3.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154424065
Daan: we worden met de bus opgehaald dus dat komt wel goed wel goed. Die transfer kon je erbij boeken. Zal qua tijd wel kloppen dan.

Nielsch: och ja,bedankt. Vind het systeem met geld terug wat omslachtig als er nog meer dan 5 pond op je Oyster kaart staat, maar ja.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154429534
Harry potter tour zal 3-4 uur in beslag nemen :)

JD: vergeet niet om de tour te boeken @ Highgate cemetery. De andere kant is VEEL minder interessant. Als je de tour boekt krijg je de andere zijde (waar Marx graf is) er gratis bij.
Camden zo vroeg mogelijk op de dag inplannen (voor 12 uur)- anders zal je over de hoofden moeten lopen ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_154431541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:38 schreef -J-D- het volgende:
Zo, de reis krijgt langzaam wat vorm.
We komen op maandag rond 11.30 uur aan in het centrum. En we gaan op donderdag rond 13.00 uur weer naar City Airport.

Op maandag i.i.g in de London Eye.
Op dinsdag doen we i.i.g. de Thames Jet tour
Op woensdag doen we de Harry Potter Studio Tour

Verder gaan we nog naar Portobello Market en/of Camden Market.
Ook bezoeken we de Highgate Cemetery. Mijn vrouw is gek van begraafplaatsen :D
Covent Garden / Neal street gaan we zeker bezoeken.
Soho bezoeken (bv. Pitt Cue Co en Xiao Long Bao)

Mogelijk nog:
* Hyde Park
* King Cross Station (perron uit Harry Potter film)
* Kensington Roof Gardens
* Sky Garden
* Bezoek aan een goochelwinkel (hobby/werk van me)

Heb er zin in!

We reizen met name binnen zone 1 behalve van en naar het vliegveld. Zal me eens goed inlezen in die Oystercard (en ja, ik begin bij de OP)
Klinkt goed Dekkersen. Wist niet dat jij goochelaar was :D

Veel plezier in ieder geval. Covent Garden is qua sfeer ook erg leuk en om de hoek bij je hotel, dus dat is wel leuk om nog even te bezoeken/een terrasje te pakken. Tof dat je ook die jet gaat doen. Was bij mij toen echt het hoogtepunt _O- _O_
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154434368
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:36 schreef eenjongen... het volgende:
Omdat ze op fijne tijden op het juiste vliegveld vliegen. De annuleringsverzekering omdat er wat onzekere dingen aan de reis zitten, maar is zeer waarschijnlijk niet nodig.
Onthoud dat annuleringsverzekeraars zich vooral specialiseren in het vinden van redenen om je niet te betalen trouwens.

[edit] Ah, had nog niet gezien dat dit op pagina 5 ook al een paar keer gezegd is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154435144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:35 schreef RipCity het volgende:
Harry potter tour zal 3-4 uur in beslag nemen :)

JD: vergeet niet om de tour te boeken @ Highgate cemetery. De andere kant is VEEL minder interessant. Als je de tour boekt krijg je de andere zijde (waar Marx graf is) er gratis bij.
Camden zo vroeg mogelijk op de dag inplannen (voor 12 uur)- anders zal je over de hoofden moeten lopen ;)
De tour is op een lastig moment gezien de andere activiteiten. Elke dag alleen om 13.45 uur dus dat gaat het niet worden. Even zien of we dan überhaupt nog wel daar heen gaan.
-edit- sterker nog, al uitverkocht!

Dank voor de Camden-tip. Staat genoteerd!
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 00:39 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Klinkt goed Dekkersen. Wist niet dat jij goochelaar was :D

Veel plezier in ieder geval. Covent Garden is qua sfeer ook erg leuk en om de hoek bij je hotel, dus dat is wel leuk om nog even te bezoeken/een terrasje te pakken. Tof dat je ook die jet gaat doen. Was bij mij toen echt het hoogtepunt _O- _O_
Er is zoveel dat jij niet weet over mij ;)
Ja, die Jet hebben we geboekt n.a.v. jouw tip. Komt goed! En Covent Garden gaan we natuurlijk bezoeken!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 14:56:05 #223
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_154438446
Hier even een tip: 2 Nachten inc ontbijt en retourvlucht met mooie vliegtijden voor ¤195.

http://www.holidayguru.nl(...)londen_03dagen_e195/

Iemand toevallig ervaring met Travelodge Stratford Hotel?
pi_154439172
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:56 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Hier even een tip: 2 Nachten inc ontbijt en retourvlucht met mooie vliegtijden voor ¤195.

http://www.holidayguru.nl(...)londen_03dagen_e195/

Iemand toevallig ervaring met Travelodge Stratford Hotel?
http://www.zoover.nl/enge(...)ndon-stratford/hotel

Wordt redelijk goed beoordeeld in ieder geval.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154461446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 14:56 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Hier even een tip: 2 Nachten inc ontbijt en retourvlucht met mooie vliegtijden voor ¤195.

http://www.holidayguru.nl(...)londen_03dagen_e195/

Iemand toevallig ervaring met Travelodge Stratford Hotel?
Toevallig dat wij daar zaten, donderdag teruggekomen!

Prima hotel, iets buiten de stad maar bij het olympisch park en westfield shopping center. Ca 5 minuutjes lopen naar metrostation Stratford.

Ontbijt was prima, niet bijzonder. Schone kamers, niet al te groot maar wel erg fijne bedden! Erg vriendelijk personeel. Al met al zeer tevreden over :)
  zondag 19 juli 2015 @ 13:45:50 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_154461978
Iemand suggesties voor een goed restaurant in/rond Leicester Square? Het zit er waarschijnlijk vol met restaurantjes, maar omdat het hartje centrum is zullen ze zeker niet allemaal goed zijn en vrij toeristisch. Zoek een beetje een fatsoenlijke tent, hoeft verder ook niet heel goedkoop te zijn. Iemand suggesties?
  zondag 19 juli 2015 @ 17:34:33 #227
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_154466677
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:24 schreef Boet4 het volgende:

[..]

Toevallig dat wij daar zaten, donderdag teruggekomen!

Prima hotel, iets buiten de stad maar bij het olympisch park en westfield shopping center. Ca 5 minuutjes lopen naar metrostation Stratford.

Ontbijt was prima, niet bijzonder. Schone kamers, niet al te groot maar wel erg fijne bedden! Erg vriendelijk personeel. Al met al zeer tevreden over :)
Klinkt goed! Thnx voor je info. Ga van de deal gebruik maken denk ik :)
pi_154475891
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:45 schreef Blik het volgende:
Iemand suggesties voor een goed restaurant in/rond Leicester Square? Het zit er waarschijnlijk vol met restaurantjes, maar omdat het hartje centrum is zullen ze zeker niet allemaal goed zijn en vrij toeristisch. Zoek een beetje een fatsoenlijke tent, hoeft verder ook niet heel goedkoop te zijn. Iemand suggesties?
Als je van Chinees en pittig (echt pittig) houdt: Barshu, Ba Shan, Baozi Inn. Die laatste is vooral Dim Sum en alleen contant betalen. Barshu is vrij duur, de andere twee vallen mee.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:26:28 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_154480576
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als je van Chinees en pittig (echt pittig) houdt: Barshu, Ba Shan, Baozi Inn. Die laatste is vooral Dim Sum en alleen contant betalen. Barshu is vrij duur, de andere twee vallen mee.
Thanks! Moet wel met cc kunnen betalen, anders moet ik allemaal moeilijk doen met declaraties, dus Baozi Inn valt dan wel af. Maar zal eens kijken voor die andere 2

Nog andere goede niet-Chinese restaurants in de buurt?
  maandag 20 juli 2015 @ 22:19:23 #230
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_154500862
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Thanks! Moet wel met cc kunnen betalen, anders moet ik allemaal moeilijk doen met declaraties, dus Baozi Inn valt dan wel af. Maar zal eens kijken voor die andere 2

Nog andere goede niet-Chinese restaurants in de buurt?
Abeno, als je van Japanse okonomiyaki houdt. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:17:20 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_154507790
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:19 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Abeno, als je van Japanse okonomiyaki houdt. :)
Wel een beetje uit de richting, maar een goede Japanner kan mijn goedkeuring zeker krijgen.
pi_154527662
Nog even een vraagje over je ID-kaart/paspoort. Ik zie op rijksoverheid.nl dat je met je ID-kaart naar Engeland kan reizen. Op schiphol.nl staat er alleen iets over dat dat kan naar de Schengenlanden. Dit maakt mij een beetje in de war.

Concreet de vraag, kan je met alleen een ID-kaart en dus zonder paspoort naar Engeland reizen?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 23:10:42 #233
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_154527749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel een beetje uit de richting, maar een goede Japanner kan mijn goedkeuring zeker krijgen.
Ik denk dat je bij de andere vestiging kijkt, er zit er een pal om de hoek van Leicester Square station.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Eindredactie Film & TV / PR dinsdag 21 juli 2015 @ 23:14:08 #234
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_154527861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:08 schreef eenjongen... het volgende:
Nog even een vraagje over je ID-kaart/paspoort. Ik zie op rijksoverheid.nl dat je met je ID-kaart naar Engeland kan reizen. Op schiphol.nl staat er alleen iets over dat dat kan naar de Schengenlanden. Dit maakt mij een beetje in de war.

Concreet de vraag, kan je met alleen een ID-kaart en dus zonder paspoort naar Engeland reizen?
Ben al 2x met een id kaart naar Londen gereisd zonder problemen.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_154528055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:14 schreef daan1601 het volgende:

[..]

Ben al 2x met een id kaart naar Londen gereisd zonder problemen.
Top dankjewel :)
pi_154530301
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:14 schreef daan1601 het volgende:

[..]

Ben al 2x met een id kaart naar Londen gereisd zonder problemen.
Ik woon al 8+ jaar in Dublin+Londen (beiden niet Schengen) en laat mijn paspoort vrijwel altijd thuis als ik binnen de EU reis. Nooit een probleem geweest. Was in het begin wel nerveus als ik iedereen om me heen wel met echte paspoorten zag, maar het was nooit een probleem. Dus ja, gewoon doen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154531657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Top dankjewel :)
Op de achterkant van je ID-kaart staat ook dat hij geldig is in alle landen van de Europese Unie. :)
  woensdag 22 juli 2015 @ 02:45:04 #238
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154532278
Ja ik gebruikte mijn ID-kaart voor Europese business trips als mijn paspoort bij de ambassade lag.
Geen enkel probleem.
  woensdag 22 juli 2015 @ 05:13:45 #239
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154532703
Zo naar Schiphol, vandaag mag ik ook eindelijk weer _O_ 10:20 vlieg ik naar Heathrow.

Zin an *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 22 juli 2015 @ 08:37:35 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_154533418
Oeh leuk ! Veel plezier :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:11:13 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_154533825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:10 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij de andere vestiging kijkt, er zit er een pal om de hoek van Leicester Square station.
Ok, die heet volgens mij anders, die heet Okonomiyaki (tenminste, zo staat het op google maps)
pi_154535069
Voor gewoon pizza is er ook nog Rossopomodoro. Is een keten, is ws ook wel in die buurt te vinden. Mijn Italiaanse collega's vinden 'm niet heel goed maar ik krijg ze goed weg.

Sartori voor Italiaans (ipv alleen pizza) is ook best goed, en in dat geval ook volgens de Italianen. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:36:49 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_154535225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:28 schreef LintuxCx het volgende:

Sartori voor Italiaans (ipv alleen pizza) is ook best goed, en in dat geval ook volgens de Italianen. :+
oeh, die komt op de shortlist :D
pi_154535862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
Voor gewoon pizza is er ook nog Rossopomodoro. Is een keten, is ws ook wel in die buurt te vinden. Mijn Italiaanse collega's vinden 'm niet heel goed maar ik krijg ze goed weg.

Sartori voor Italiaans (ipv alleen pizza) is ook best goed, en in dat geval ook volgens de Italianen. :+
Franco Manca heeft steeds meer vestigingen maar is nog steeds erg goed, en alle pizzas zijn onder de £8.

Ben nu trouwens net aan het verhuizen, van Highbury naar Dalston. Erg blij met m'n nieuwe apartement!
pi_154545249
Hoe zit het met telefoon opladen etc? ( in hotels ) Deze tijd nog steeds een adapter nodig?
pi_154545263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:40 schreef Thunder0x het volgende:
Hoe zit het met telefoon opladen etc? ( in hotels ) Deze tijd nog steeds een adapter nodig?
jup, zo'n reisstekker.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154547999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:40 schreef Tim86 het volgende:

[..]

jup, zo'n reisstekker.
Lijkt de middeleeuwen wel :')
pi_154548275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:26 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Lijkt de middeleeuwen wel :')
Toen hadden ze nog geen reisstekkers hoor.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154548396
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Toen hadden ze nog geen reisstekkers hoor.
>:) o|O
pi_154548488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:43 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

>:) o|O
Hoe had je het dan willen doen? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154548517
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:40 schreef Thunder0x het volgende:
Hoe zit het met telefoon opladen etc? ( in hotels ) Deze tijd nog steeds een adapter nodig?
Als het hotel een pc heeft staan met USB kun je die natuurlijk ook gebruiken.
pi_154548861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoe had je het dan willen doen? :?
Zonder adapter? Zoals in Nederland gewoon oplader de muur in en opladen? ipv die domme opzetstukjes
pi_154548894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als het hotel een pc heeft staan met USB kun je die natuurlijk ook gebruiken.
Zou kunnen. Alleen opladen via USB gaat denk ik veel tijd kosten, geen optie :) Haal wel een wereldstekker :')
pi_154548950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:00 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Zonder adapter? Zoals in Nederland gewoon oplader de muur in en opladen? ipv die domme opzetstukjes
Dus eigenlijk verwacht je dat een land zoals onder andere GB wel even zorgt dat overal in alle huishoudens en bedrijven zijn stopcontacten hetzelfde zijn als hier?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154548973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:00 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Zonder adapter? Zoals in Nederland gewoon oplader de muur in en opladen? ipv die domme opzetstukjes
Tja, de mensen in de UK doen het zelf natuurlijk wel zo. We hebben hier gewoon wat anders..

Die stekkers kosten maar 5 euro ofzo trouwens.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_154549008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht je dat een land als onder andere GB wel even zorgt dat overal in alle huishoudens en bedrijven zijn stopcontacten hetzelfde zijn als hier?
Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
pi_154549011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht je dat een land zoals onder andere GB wel even zorgt dat overal in alle huishoudens en bedrijven zijn stopcontacten hetzelfde zijn als hier?
En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze meteen rechts gaan rijden en de juiste maateenheden gaan gebruiken.
pi_154549029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:05 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
Ze hebben toch meestal zo'n stopcontact in de badkamer dat geschikt is voor je scheerapparaat, wellicht kun je dat gebruiken om je spullenboel op te laden.
pi_154549042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:05 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
Eh ja. Omdat er minimaal zo'n 4 verschillende stekkervormen gebruikt worden. Hoe kan een hotel zich nou in vredesnaam hierop voorbereiden? Steeds 4 stopcontacten onder elkaar?

Ik snap wel dat het irritant is trouwens, maar het is niet anders.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154549061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En als ze dan toch bezig zijn kunnen ze meteen rechts gaan rijden en de juiste maateenheden gaan gebruiken.
Ja want iedereen moet dat doen zoals wij inderdaad! :D
:')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154549093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh ja. Omdat er minimaal zo'n 4 verschillende stekkervormen gebruikt worden. Hoe kan een hotel zich nou in vredesnaam hierop voorbereiden? Steeds 4 stopcontacten onder elkaar?

Ik snap wel dat het irritant is trouwens, maar het is niet anders.
4 is nogal overdreven. 2 zou ideaal zijn toch en service gericht. Type C wordt voornamelijk in Europa gebruikt. Laat het land nou in Europa liggen.

Anyway haal wel gewoon een wereldstekker, maar had wel verwacht dat het inmiddels wel anders was :') Zelfs in Turkije heb je type C stopcontacten terwijl ze daar vroeger ook G hadden net zoals GB
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:06:39 #262
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154552530
Ik snap geen reet van die bussen rond Heathrow. Je hebt schijnbaar een gratis zone rond de luchthaven waarbinnen je gratis met de bus kan. Maar het is mij volstrekt onduidelijk voor welke lijnen dat geldt.

Heb vandaag in 3 verschillende lijnen gezeten, en de ene keer checken mensen wel in, en de andere keer lopen ze gewoon door. Waarom dan nog betalen :?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154553090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:09 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

4 is nogal overdreven. 2 zou ideaal zijn toch en service gericht. Type C wordt voornamelijk in Europa gebruikt. Laat het land nou in Europa liggen.

Anyway haal wel gewoon een wereldstekker, maar had wel verwacht dat het inmiddels wel anders was :') Zelfs in Turkije heb je type C stopcontacten terwijl ze daar vroeger ook G hadden net zoals GB
Ze betalen bovendien ook nog eens met de pond in plaats van de euro, rijden links in plaats van rechts, gebruiken pints in plaats van liters, stones in plaats van kilo's. Tappen amper schuim op je bier. Irrirant hoor allemaal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154553109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:05 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
Mail het hotel ook meteen of ze wel voor pindakaas en Duo penotti zorgen bij het ontbijt!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 23 juli 2015 @ 01:24:44 #265
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154558325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:04 schreef Tim86 het volgende:
Die stekkers kosten maar 5 euro ofzo trouwens.
Laat je niet afzetten, adapters zijn £1 bij Poundland of de 99p shop.
Op het vliegveld worden dezelfde adapters voor £10 verkocht (!!)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:05 schreef Thunder0x het volgende:
Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
Sommige hotels hebben zoiets:


Persoonlijk vind ik het een gedrocht maar het werkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:07 schreef Bartjebart het volgende:
Eh ja. Omdat er minimaal zo'n 4 verschillende stekkervormen gebruikt worden. Hoe kan een hotel zich nou in vredesnaam hierop voorbereiden? Steeds 4 stopcontacten onder elkaar?
Als hierboven.

Persoonlijk zweer ik bij de Britse stekker (type G).
De stekkers zelf zijn goed stevig, hebben uitstekende geleiding en hebben tig veiligheidsvoorzieningen. (Half geïsoleerde pinnen, meervoudige overspanningsbeveiliging, stopcontacten met schakelaar, etc etc.)


Ik heb hier in Nieuw-Zeeland al m'n stopcontacten vervangen voor Britse
pi_154558420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 01:24 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Laat je niet afzetten, adapters zijn £1 bij Poundland of de 99p shop.
Op het vliegveld worden dezelfde adapters voor £10 verkocht (!!)

[..]

Sommige hotels hebben zoiets:
[ afbeelding ]

Persoonlijk vind ik het een gedrocht maar het werkt.

[..]

Als hierboven.

Persoonlijk zweer ik bij de Britse stekker (type G).
De stekkers zelf zijn goed stevig, hebben uitstekende geleiding en hebben tig veiligheidsvoorzieningen. (Half geïsoleerde pinnen, meervoudige overspanningsbeveiliging, stopcontacten met schakelaar, etc etc.)


Ik heb hier in Nieuw-Zeeland al m'n stopcontacten vervangen voor Britse
Als je een UK stopcontact hebt en je gooit daar een adapter + Nederlandse stekkerdoos op, werkt dat dan gewoon of krijg je dan issues?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 23 juli 2015 @ 01:50:39 #267
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154558566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 01:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Als je een UK stopcontact hebt en je gooit daar een adapter + Nederlandse stekkerdoos op, werkt dat dan gewoon of krijg je dan issues?
Dat werkt uitstekend, ik ben even in de garage gedoken voor je



Gemaakt voor als we gasten uit Nederland hebben :)
pi_154558598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 01:50 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Dat werkt uitstekend, ik ben even in de garage gedoken voor je

[ afbeelding ]

Gemaakt voor als we gasten uit Nederland hebben :)
Nice, bedankt!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:18:53 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_154560110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:05 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Nee dat verwacht ik niet, maar in hotels e.d zou je zoiets op zn minst wel verwachten of in ieder geval de optie hebben. Of vind je dat raar?
Als je een fatsoenlijk hotel zou hebben wel, mijn hotel heeft gewoon UK en EU sockets. Maar is natuurlijk wel een extra kostenpost, dus ik zou dat niet verwachten bij budget hotels
pi_154562268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze betalen bovendien ook nog eens met de pond in plaats van de euro, rijden links in plaats van rechts, gebruiken pints in plaats van liters, stones in plaats van kilo's. Tappen amper schuim op je bier. Irrirant hoor allemaal.
Zozo middelbare school afgemaakt dat je dat allemaal weet? Goed hoor.
pi_154582801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:06 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Franco Manca heeft steeds meer vestigingen maar is nog steeds erg goed, en alle pizzas zijn onder de £8.
Franco Manca :9~ :9~

Maar die ben ik in de Leicester Sq omgeving nog niet tegengekomen. De keten groeit idd wel als kool dus goeie kans idd.

quote:
Ben nu trouwens net aan het verhuizen, van Highbury naar Dalston. Erg blij met m'n nieuwe apartement!
Cool. :D Dit is trouwens het TRV topic, niet het KAA topic. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154583974
Wat is het voordeligst om in de kerstvakantie een paar dagen naar Londen te gaan met een groepje van 4-5? Vliegen,boot of trein?
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:30:52 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_154589190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Franco Manca :9~ :9~

Maar die ben ik in de Leicester Sq omgeving nog niet tegengekomen. De keten groeit idd wel als kool dus goeie kans idd.
Maiden Lane, dus wel op loopafstand. Komt op de shortlist voor als ik zin heb in pizza :)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:19:01 #274
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154589670
Hele dag regen vandaag :'(

Wel pijnlijk als je hier enkel bent voor fotografie (vliegtuigen)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:53:11 #275
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154592316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wat is het voordeligst om in de kerstvakantie een paar dagen naar Londen te gaan met een groepje van 4-5? Vliegen,boot of trein?
Tja, bus en boot zal vast het goedkoopste zijn. En toen ik een tijd geleden e.a. ook eens onderzocht heb bleek trein nog relatief duur te zijn: vooral als je het vergeleek met vliegen.

Voordeel van treinen is wel dat het relatief snel is en dat je direct in de stad zit. Ik vlieg zelf altijd maar ik overweeg nog eens een keer met de trein naar Londen te gaan.
pi_154593165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:53 schreef beantherio het volgende:


Voordeel van treinen is wel dat het relatief snel is en dat je direct in de stad zit. Ik vlieg zelf altijd maar ik overweeg nog eens een keer met de trein naar Londen te gaan.
en je hebt geen bagage restricties. je kan gewoon vloeistoffen meenemen.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:51:46 #277
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154593725
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

en je hebt geen bagage restricties. je kan gewoon vloeistoffen meenemen.
Ook nog inderdaad. Ik zat trouwens net even op de NS Internationaal-site te kijken en ik begin te denken dat de trein "deur tot deur" echt wel sneller is dan het vliegtuig. Volgende keer ga ik met de trein.
pi_154594113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ook nog inderdaad. Ik zat trouwens net even op de NS Internationaal-site te kijken en ik begin te denken dat de trein "deur tot deur" echt wel sneller is dan het vliegtuig. Volgende keer ga ik met de trein.
ik heb het een keer gedaan en vond de reis heel relaxed, muv de overstap op Brussel midi. Je moet van ene uiterste van station naar andere, en dan 2 x in lange rij voor paspoort en bagagecontrole
  Admin vrijdag 24 juli 2015 @ 14:59:25 #279
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154597688
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Toen hadden ze nog geen reisstekkers hoor.
En geen telefoon :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_154675748
Even vraagje: ik ga binnenkort weer eens leuk naar Londen. Nu is Oost-Londen een hippe opkomende buurt, maar welk deel van Oost-Londen is dat nou precies? :) Gewoon de East end?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_154676259
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Norrage het volgende:
Even vraagje: ik ga binnenkort weer eens leuk naar Londen. Nu is Oost-Londen een hippe opkomende buurt, maar welk deel van Oost-Londen is dat nou precies? :) Gewoon de East end?
Oost-Londen is geen buurt maar meer de geografische benaming van een zeer groot gebied bestaande uit verschillende boroughs (o.a. Tower Hamlets, Hackney, Newham, Barking) die weer uit verschillende buurten bestaan. Hoewel er weldegelijk verbetering in zit, is een hoop echt nog wel arm en pauper.

Spitalfields (in Tower Hamlets) is wel leuk met marktjes, restaurants en pubs. Ook Shoreditch (Hackney) is de laatste jaren opgeknapt en kent veel leuke plekken. Persoonlijk zou ik het daarbij laten, tenzij je graag het Olympisch Park wil zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154676326
quote:
6s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oost-Londen is geen buurt maar meer de geografische benaming van een zeer groot gebied bestaande uit verschillende boroughs (o.a. Tower Hamlets, Hackney, Newham, Barking) die weer uit verschillende buurten bestaan. Hoewel er weldegelijk verbetering in zit, is een hoop echt nog wel arm en pauper.

Spitalfields (in Tower Hamlets) is wel leuk met marktjes, restaurants en pubs. Ook Shoreditch (Hackney) is de laatste jaren opgeknapt en kent veel leuke plekken. Persoonlijk zou ik het daarbij laten, tenzij je graag het Olympisch Park wil zien.
Uitereaard is het geen 'buurt' , maar er zijn vast wel specifieke wijken in Oost-Londen die eruit springen :) Dank voor je reactie :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_154676911
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 27 juli 2015 @ 16:20:28 #284
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154677089
In Barking moet je echt niet zijn, brrr.
Persoonlijk vond ik het Olympisch Stadion en omgeving de moeite waard ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_154677112
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Uitereaard is het geen 'buurt' , maar er zijn vast wel specifieke wijken in Oost-Londen die eruit springen :) Dank voor je reactie :)
De Broadway Food Market in Haggerston (ook Hackney) is ook wel bekend. Elke zaterdag! Allerlei food stalles en lekker eten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 27 juli 2015 @ 16:27:41 #286
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154677295
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Broadway Food Market in Haggerston (ook Hackney) is ook wel bekend. Elke zaterdag! Allerlei food stalles en lekker eten.
Ben je nu al in Brixton geweest?! Foodmarket is subliem !
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_154677316
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Norrage het volgende:
Even vraagje: ik ga binnenkort weer eens leuk naar Londen. Nu is Oost-Londen een hippe opkomende buurt, maar welk deel van Oost-Londen is dat nou precies? :) Gewoon de East end?
Shoreditch, Hoxton, Dalston, London Fields, en tegenwoordig ook het zuid-oosten: Peckham, Deptford, New Cross enzo.

Ik ken deze buurten vrij goed, waar ben je naar op zoek? Restaurants bijvoorbeeld:
http://www.dishoom.com/ (Shoreditch)
http://berberandq.com/ (Haggerston)
Broadway Market (London Fields, zaterdagmiddag)
Colombia Flower Market (Shoreditch/Bethnal Green, zondag)
Chick n Sours en heel veel goede Turkse/Lebanese restaurants in Dalston
Vietnamese restaurants op Kingsland Road
Alles langs het Regent's Canal tussen Hoxton en Broadway Market

Qua kleding, winkels etc: Shoreditch High Street, Boxpark Shoreditch, Colombia Road, Kingsland Road weer

Clubs/muziek/bars: Oval Space in Hackney heeft altijd wel leuke dingen,
Dalston Roof Park
Frank's Cafe (Peckham)
Superlunches, Voodoo Ray's, Dead Dolls Club etc. in Dalston

En heel veel goede koffiezaken in de hele buurt eigenlijk.

Oh en relevant: http://dalstonist.co.uk/
pi_154677598
Thanks iedereen:)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_154774197
Dit zal waarschijnlijk de zoveelste vraag zijn, maar ik ga samen met mijn vriend binnenkort voor 3 nachten naar Londen. Wij vragen ons af wat voor soort openbaar vervoers kaart het meest praktisch is.
  Eindredactie Film & TV / PR donderdag 30 juli 2015 @ 21:10:29 #290
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_154774221
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:09 schreef Xehanort het volgende:
Dit zal waarschijnlijk de zoveelste vraag zijn, maar ik ga samen met mijn vriend binnenkort voor 3 nachten naar Londen. Wij vragen ons af wat voor soort openbaar vervoers kaart het meest praktisch is.
Zie de OP
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:32:44 #291
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_154774859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:10 schreef daan1601 het volgende:

[..]

Zie de OP
Ik vind de oyster het handigste.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_154880228
Ik ga volgende week van ma - do naar Londen. Ik hoor links en rechts wel eens dat Shoreditch de moeite waard is. Kan iemand me er meer over vertellen?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_154881715
Succes met terug naar het vliegveld reizen op donderdag. Tube strike. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154881923
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:59 schreef LintuxCx het volgende:
Succes met terug naar het vliegveld reizen op donderdag. Tube strike. *O*
Ligt eraan welk vliegveld. DLR naar City kan in ieder geval wel.
Toch??
Met een meidenkwartet
pi_154882237
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ligt eraan welk vliegveld. DLR naar City kan in ieder geval wel.
Toch??
Yup, als je binnen het dekkingsgebied van de DLR zit iig. :)

quote:
Staff on the bus network, DLR, London Overground, tram and TfL Rail services will not be on strike. All of these services are expected to be much busier than usual.
Tijdens de staking vorige maand waren er bizar lange rijen bij bushaltes. Betere oplossing:

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154882346
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:13 schreef LintuxCx het volgende:

Tijdens de staking vorige maand waren er bizar lange rijen bij bushaltes. Betere oplossing:

[ afbeelding ]
is Heathrow een beetje te fietsen met rolkoffertje achterop? :D
pi_154887492
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:59 schreef LintuxCx het volgende:
Succes met terug naar het vliegveld reizen op donderdag. Tube strike. *O*
Moet inderdaad naar City airport. Is dat een probleem?
Ik lees alleen een strike voor 5 aug. Maar ik ben er van 10-13 aug.

[ Bericht 5% gewijzigd door -J-D- op 04-08-2015 07:17:27 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:58:14 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_154888196
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:59 schreef LintuxCx het volgende:
Succes met terug naar het vliegveld reizen op donderdag. Tube strike. *O*
Ah nee.

Zit precies in London van woensdag t/m donderdag. En moet idd naar Heathrow donderdag.
pi_154888560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Ah nee.

Zit precies in London van woensdag t/m donderdag. En moet idd naar Heathrow donderdag.
Voor de baas toch? Gewoon taxi nemem dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154888686
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

is Heathrow een beetje te fietsen met rolkoffertje achterop? :D
:D

Rolkoffer zou een probleem worden, plus geen parkeerplaats voor de fiets. ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor de baas toch? Gewoon taxi nemem dan.
Idd. Ik zou nu al kijken naar een boeking daarvoor. En geen Uber gebruiken, die gooiden de tarieven op 10× ofzo tijdens de vorige staking hoorde ik. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:36:21 #301
62913 Blik
The one and Only!
pi_154888801
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor de baas toch? Gewoon taxi nemem dan.
Klopt, had ik ook al bedacht. Maar naar mijn meeting komen vanaf het hotel wordt ook al een klein probleempje gok ik. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')