abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150896499
Daarom ook Allah _O_
pi_150897850
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Daarom ook Allah _O_
Dat is toch de zelfde persoon. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_150898243
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is toch de zelfde persoon. :?
De Islamitische god is veel beschaafder joh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 23:28:49 ]
pi_150898303
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het idee van beschaafde goden is op z'n minst lachwekkend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150898362
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij van de oneliners?
pi_150898478
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij van de oneliners?
Als ik wel een mening heb maar niet in de stemming ben om een discussie erover te voeren. Soms moet je gewoon even je mening verkondigen en doorlopen. :Y

Dacht trouwens dat jij geen moslim (meer) was. Klopt dat?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150902934
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SPOILER
Ik heb niet het idee dat het om een andere god gaat. Hoogstens dat hij op een andere manier geïnterpreteerd wordt.

quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er bestaan best wel veel goden, dus er zullen vast wel een paar beschaafden tussen zitten.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:47:34 #33
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150905416
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 03:14 schreef Morrigan het volgende:
Er bestaan best wel veel goden, dus er zullen vast wel een paar beschaafden tussen zitten.
Hey, een polytheist :P
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 22 maart 2015 @ 10:56:33 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150905540
Goden en godsconcepten door elkaar halen, classic. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_150905844
Bij het verhaal van Noach nam een god zelf actie; "ik klaar dat klusje zelf wel even, zo houden mijn kinderen schone handen".
Later was hij het blijkbaar zat en begon hij vertegenwoordigers aan te wijzen om Zijn vuile werk te doen; stenigen, handen afhakken, onthoofden, van hoge gebouwen afgooien etc.

Het valt me al op dat Hij hier al geen rekening hield met toekomstige, minder gruwelijke methodes als een pil of injectie of, als hij ècht betrouwbare vertegenwoordigers had, met een knip van de vinger.

Bij het gebrek aan betrouwbare vertegenwoordigers heeft hij volgens de bijbel maar zijn zoon gestuurd met de boodschap; "doe een ander niet aan wat je jezelf ook niet zou aandoen en als je bij de club wil horen, moet je in Mij geloven". Hij hoopte daarmee waarschijnlijk vergeefs op zelfregulering.
Racist
pi_150909000
De christelijke god heeft gewoon verdacht veel weg van Sauron.
Conscience do cost.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:37:54 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_150909095
Iemand nog iets posities te melden?
pi_150909100
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 03:14 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het om een andere god gaat. Hoogstens dat hij op een andere manier geïnterpreteerd wordt.

Wat Molurus zegt dus.
pi_150909130
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:37 schreef hoatzin het volgende:
Iemand nog iets posities te melden?
Positiefs?
pi_150909351
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:56 schreef Molurus het volgende:
Goden en godsconcepten door elkaar halen, classic. :P
Ik snap je niet. ;( Zijn de goden die we kennen sowieso geen concepten, omdat we eigenlijk helemaal niet weten of er goden bestaan?
pi_150909434
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik snap je niet. ;( Zijn de goden die we kennen sowieso geen concepten, omdat we eigenlijk helemaal niet weten of er goden bestaan?
Wat zowel ik als Molurus ( denk ik ) hier bedoelen is de de kenmerken en eigenschappen die aan god zijn toegekend in het Christendom of Islam, dat verschilt nogal.
  zondag 22 maart 2015 @ 14:15:55 #42
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150910332
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er een verschil zit tussen godsconcepten en eventuele feitelijke goden. In discussies over religie worden die nogal eens door elkaar gehaald.

Als je zegt: "er bestaan best veel goden" dan noem ik dat als atheist onzin.

Als je zegt: "er bestaan best veel godsconcepten", dan lijkt dat me evident juist.

Vandaar ook, vermoed ik, dat grumpyfish je een polytheist noemde. :)

Wat ik bijvoorbeeld als atheist en religiecriticus nog wel eens naar mijn hoofd krijg is het verwijt dat ik god (om het even welke god het dan over gaat) zou haten. En dat zou natuurlijk heel vreemd zijn, aangezien ik niet geloof dat er een god bestaat.

Mijn kritiek richt zich uitsluitend op godsconcepten. En op veel godsconcepten valt heel veel aan te merken. Niet zozeer ten aanzien van de bewijsbaarheid of interne consistentie, maar eerder ten aanzien van het morele karakter van die godsconcepten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 22-03-2015 15:01:11 ]
pi_150925134
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er een verschil zit tussen godsconcepten en eventuele feitelijke goden. In discussies over religie worden die nogal eens door elkaar gehaald.

Als je zegt: "er bestaan best veel goden" dan noem ik dat als atheist onzin.

Als je zegt: "er bestaan best veel godsconcepten", dan lijkt dat me evident juist.

Vandaar ook, vermoed ik, dat grumpyfish je een polytheist noemde. :)

Wat ik bijvoorbeeld als atheist en religiecriticus nog wel eens naar mijn hoofd krijg is het verwijt dat ik god (om het even welke god het dan over gaat) zou haten. En dat zou natuurlijk heel vreemd zijn, aangezien ik niet geloof dat er een god bestaat.

Mijn kritiek richt zich uitsluitend op godsconcepten. En op veel godsconcepten valt heel veel aan te merken. Niet zozeer ten aanzien van de bewijsbaarheid of interne consistentie, maar eerder ten aanzien van het morele karakter van die godsconcepten.
Ik bedoelde dan ook godsconcepten. Wist niet dat die term hier tegenwoordig gebruikt werd. In ieder geval zal ik er de volgende keer op letten. :)
  zondag 22 maart 2015 @ 20:45:22 #44
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150925261
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook godsconcepten. Wist niet dat die term hier tegenwoordig gebruikt werd. In ieder geval zal ik er de volgende keer op letten. :)
Was in dit geval ook wel duidelijk hoor, het was een beetje een flauw grapje van grumpyfish. ;) (En een reactie van mij daarop.)

Laat niet weg dat het in discussies over religie wel loont om goed in de gaten te houden over welke van die twee het nou gaat. Het zou niet voor het eerst zijn als daar echt een misverstand over bestaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 22-03-2015 20:55:43 ]
pi_150926061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:22 schreef polderturk het volgende:
Noah redt van alle dieren een paar en de mensen die hem geloven. Op de rest van de mensheid en op alle dieren wordt een genocide uitgevoerd door God. Alle onschuldige babies en kinderen sterven een verdrinkingsdood. Is er hier een logische verklaring voor? Ik ben zelf een moslim en de profeet Noah is onderdeel van het islamitisch geloof.
Maar er was geen islam in de tijd van Noah
  zondag 22 maart 2015 @ 20:58:04 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150926145
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar er was geen islam in de tijd van Noah
Er was evenmin een Christendom in de tijd van Noah. :D
pi_150926320
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er was evenmin een Christendom in de tijd van Noah. :D
:?
Polderturk zegt geen Christen te zijn.
Anyway, Christenen noemen Noah geen Christen. Moslims noemen Noah wel een Moslim.
  zondag 22 maart 2015 @ 21:01:06 #48
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150926392
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:?
Polderturk zegt geen Christen te zijn.
Snap ik. Maar dat het verhaal zo oud is betekent nog niet dat de persoon geen sleutelrol kan spelen in religies die pas veel later ontstaan. ;)
pi_150926516
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Snap ik. Maar dat het verhaal zo oud is betekent nog niet dat de persoon geen sleutelrol kan spelen in religies die pas veel later ontstaan. ;)
Noah heeft geen sleutelrol in Islam.
pi_150926681
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef Toga het volgende:
Bij het verhaal van Noach nam een god zelf actie; "ik klaar dat klusje zelf wel even, zo houden mijn kinderen schone handen".
Later was hij het blijkbaar zat en begon hij vertegenwoordigers aan te wijzen om Zijn vuile werk te doen; stenigen, handen afhakken, onthoofden, van hoge gebouwen afgooien etc.

Het valt me al op dat Hij hier al geen rekening hield met toekomstige, minder gruwelijke methodes als een pil of injectie of, als hij ècht betrouwbare vertegenwoordigers had, met een knip van de vinger.

Bij het gebrek aan betrouwbare vertegenwoordigers heeft hij volgens de bijbel maar zijn zoon gestuurd met de boodschap; "doe een ander niet aan wat je jezelf ook niet zou aandoen en als je bij de club wil horen, moet je in Mij geloven". Hij hoopte daarmee waarschijnlijk vergeefs op zelfregulering.
Samengevat: God is een wat onhandige klusser die niet goed weet wat 'ie wil.
En zoals Geralt zei, nog een sadist ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')