abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150879162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou het is hem tot op heden bijna gelukt...
Als hij bestaat wel ja. Alleen bestaat hij alleen in de fantasie van enkele fanatiekelingen.
pi_150879212
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:52 schreef jackie12 het volgende:
Ik kom daar later op terug maar de geschiedenis heeft laten zien dat mensen die een dwaalspoor uitzetten dat deden uit angst voor ontmaskering.
Maar dan wel in situaties waarin die kans op ontmaskering groot was. Niet zo goed als afwezig zoals bij K&L.
pi_150879392
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:12 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Tuurlijk :(

Children get sick from lack of clean water

Children with vomiting and diarrhea, in addition to skin diseases were detected and reported by parents in the community of Villa Escondida of David.
http://impresa.prensa.com(...)le_0_4165083477.html

Google translate:
https://translate.google.(...)3477.html&edit-text=
Heb je ook opgezocht waar dit ligt?

Ik kan je wel alvast een hint geven:

Ik drink liever hier uit:

Dan hier uit:

En toch is het dezelfde rivier (de Rijn).
pi_150879586
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je ook opgezocht waar dit ligt?

Ik kan je wel alvast een hint geven:

Ik drink liever hier uit:
[ afbeelding ]

Dan hier uit:
[ afbeelding ]

En toch is het dezelfde rivier (de Rijn).
Dat hoef ik niet op te zoeken, dat weet ik zo wel. Punt is dat natuurwater geen drinkwater is.
K en L zaten niet bij grote meren zoals op de foto en hoog in de bergen zouden ze in enkele uren onderkoeld zijn in de nacht. Dus volgens jou gingen ze dagelijks uren door ruig terrein omhoog klimmen in de bergen voor drinkwater. Om 's middags weer naar beneden af te dalen tegen de kou.

Voor indianen is dat allemaal niet te doen maar voor 2 hollandse meiden geen probleem natuurlijk.
Dat drinkwaterprobleem geldt in de hele provincie, dit artikel is slechts 1 voorbeeld. Ga maar googlen op sin agua potable en je vindt talloze voorbeelden in allerlei gebieden in de hele provicie.
pi_150879914
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat hoef ik niet op te zoeken, dat weet ik zo wel. Punt is dat natuurwater geen drinkwater is.K en L zaten niet bij grote meren zoals op de foto en hoog in de bergen zouden ze in enkele uren onderkoeld zijn in de nacht. Dus volgens jou gingen ze dagelijks uren door ruig terrein omhoog klimmen in de bergen voor drinkwater. Om 's middags weer naar beneden af te dalen tegen de kou.
Nee, ik ga uit van de locatie die FvdG heeft aangewezen. Dat lijkt een locatie waar dat water nog niet langs menselijke activiteiten als paddocks, hutjes of nederzettingen is geweest waardoor de kans dat het water ondrinkbaar is al een stuk kleiner wordt. Niet afwezig maar wel aanzienlijk kleiner.

Overigens is het grappig dat je een rivier aanziet voor een meer. Niet zo bekend met de Nederlandse rivieren?
pi_150880015
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, ik ga uit van de locatie die FvdG heeft aangewezen. Dat lijkt een locatie waar dat water nog niet langs menselijke activiteiten als paddocks, hutjes of nederzettingen is geweest waardoor de kans dat het water ondrinkbaar is al een stuk kleiner wordt. Niet afwezig maar wel aanzienlijk kleiner.

Overigens is het grappig dat je een rivier aanziet voor een meer. Niet zo bekend met de Nederlandse rivieren?
Ik had niet verwacht dat je een foto van een Nederlandse rivier zou plaatsen aangezien dat totaal nergens op slaat. Telkens die onzinnige vergelijkingen van Nederland met Panama.
pi_150880019
Agua contaminada is een probleem in Bocas del Toro

Bericht van 26 augustus 2014;
CHANGUINOLA, Bocas del Toro.- Two children died in the community of Sirai, Ngäbe Bugle provinces of Bocas del Toro, after drinking well water that was contaminated with bacteria, said the Ministry of Health (MoH)

http://www.prensa.com/ped(...)le_0_4012848685.html

Op deze video uit 2008 is het probleem al, dode dieren langs beekjes en rivieren door vervuiling als gevolg van de mijnbouw
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:01:05 #108
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150880114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:09 schreef gynaika het volgende:

Vrij scherpe foto, met voor mij een opvallend aspect. Ieder voor zich.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:11 schreef jackie12 het volgende:

Je hoeft niet heel veel fantasie te hebben om daar een (groot) bebloed hoofd in te zien.
Doet mij een beetje denken aan dat masker van "Saw"

Het heeft veel weg van de kleur haar. Toch zal het vegetatie zijn? Rotsen hebben ook vaker een okerachtige verkleuring, al blijft het opmerkelijk.
pi_150880115
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat je een foto van een Nederlandse rivier zou plaatsen aangezien dat totaal nergens op slaat. Telkens die onzinnige vergelijkingen van Nederland met Panama.
Het is gewoon een aantoonbaar feit dat hoe verder je van de bron raakt, hoe meer het water langs de bewoonde wereld stroomt, hoe viezer het wordt. Dan maakt het geen ruk uit of dat in Europa is of in Panama. Veder staat er gewoon bij dat de foto's van de Rijn zijn waardoor je reactie hier aantoont dat als die niet met je meegaat je het gewoon niet goed leest.
Faal.
pi_150880127
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Op deze video uit 2008 is het probleem al, dode dieren langs beekjes en rivieren door vervuiling als gevolg van de mijnbouw
Is er mijnbouw op de CD?
pi_150880201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is gewoon een aantoonbaar feit dat hoe verder je van de bron raakt, hoe meer het water langs de bewoonde wereld stroomt, hoe viezer het wordt. Dan maakt het geen ruk uit of dat in Europa is of in Panama. Veder staat er gewoon bij dat de foto's van de Rijn zijn waardoor je reactie hier aantoont dat als die niet met je meegaat je het gewoon niet goed leest.
Faal.
Waarom zou ik uitgebreid gaan lezen als 1 blik al duidelijk maakt dat het een onzinnige vergelijking is?
Zet Holland eens uit je hoofd en ga je verdiepen in de dagelijkse werkelijkheid in het gebied waar K en L omgekomen zijn. Die is niet te vergelijken met wat dan ook in Nederland.
pi_150880223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is er mijnbouw op de CD?
Zaten K en L op de cd de hele tijd? Had dat dan eerder gezegd :D
Ze waren in Bocas del Toro, in het Changuinola gebied. En daar gaan de (laatste 2) bronnen van mij over.
pi_150880385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef Perico het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Het heeft veel weg van de kleur haar. Toch zal het vegetatie zijn? Rotsen hebben ook vaker een okerachtige verkleuring, al blijft het opmerkelijk.
Het lijkt op een stilleven van Monet, ik zie er nog steeds niets in...hoe zien andere het?
pi_150880391
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waarom zou ik uitgebreid gaan lezen als 1 blik al duidelijk maakt dat het een onzinnige vergelijking is?
Zet Holland eens uit je hoofd en ga je verdiepen in de dagelijkse werkelijkheid in het gebied waar K en L omgekomen zijn. Die is niet te vergelijken met wat dan ook in Nederland.
Die foto is niet gemaakt in Holland.
Diep teleurstellend hoe je je in bochten wringt om maar geen feiten te willen erkennen.
Je komt zelf met verontreinigingen door mijnbouw |:( om mijn stelling dat hoe verder je van de bron bent en hoe meer de rivier door bewoond gebeid loopt, onderuit te halen. 8)7

Overigens wordt je ook in Panama nat als je door de regen loopt in je hemd. Net als in "Holland".
  Moderator zaterdag 21 maart 2015 @ 13:14:00 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_150880421
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:01 schreef Perico het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie daar gewoon vegetatie in.
pi_150880422
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Zaten K en L op de cd de hele tijd? Had dat dan eerder gezegd :D
Ze waren in Bocas del Toro, in het Changuinola gebied. En daar gaan de (laatste 2) bronnen van mij over.
Wij weten niet precies waar ze gezeten hebben. De afgrond die FvdG aanwees was relatief dichtbij de Mirador. Het gebied dat die local aanwees als fotolocatie ook.
pi_150880517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Diep teleurstellend hoe je je in bochten wringt om maar geen feiten te willen erkennen.
Je komt zelf met verontreinigingen door mijnbouw |:( om mijn stelling dat hoe verder je van de bron bent en hoe meer de rivier door bewoond gebeid loopt, onderuit te halen. 8)7

Overigens wordt je ook in Panama nat als je door de regen loopt in je hemd. Net als in "Holland".
Nee je leest mijn reacties niet goed. Hoe verder van de bewoonde wereld hoe schoner het water ja. Maar laten K en L nou juist op zoek geweest zijn naar de bewoonde wereld, en ondertussen ook nog eens veel schoon drinkwater nodig hadden. Die 2 gaan niet samen. Is dus erg onwaarschijnlijk dat K en L onbewoond gebied op gingen zoeken om drinkwater te vinden. Ze zullen eerder een rivier stroomafwaarts gevolgd hebben dan bergbeekjes stroomopwaarts. Dus meer kans op vervuild water.

Verder kan ik me ergere dingen voorstellen dan dat jij teleurgesteld bent in mij :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-03-2015 13:31:34 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:19:10 #118
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150880539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie daar gewoon vegetatie in.
:Y Zonlicht op vegetatie en stenen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_150880655
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij weten niet precies waar ze gezeten hebben. De afgrond die FvdG aanwees was relatief dichtbij de Mirador. Het gebied dat die local aanwees als fotolocatie ook.
Dat weet je niet, daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik denk zelf dat als ze in een afgrond gevallen zijn, dat toch verder van de mirador geweest is.
Omdat er in de eerste week nog gezocht is iig nog tot aan de paddocks.

Ik blijf in het geval van een ongeluk denken aan eerst een verdwaling en een ongeluk na een paar dagen.
De lus gedachte vind ik nog steeds een goede optie.
pi_150880711
Man hier, wat zit jij nu voor'n viezigheid te bekijken, met uitleg over wat hij erin ziet:
vrouw met ogen en rode natte haren voor gezicht.

Hij weet dus niet wat de discussie was

edit:
zojuist uitgelegd en het origineel laten zien en dat het waarschijnlijk een plant of belichting is, zijn antwoord: echt niet

En overbelichting op onderkant gezicht

[ Bericht 16% gewijzigd door ootjekatootje op 21-03-2015 13:40:46 ]
pi_150880899
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik serieus ga reageren op een foto van de Rijn als we het over drinkwater in Bocas del Toro Panama hebben? :+
pi_150881078
quote:
Alles kan, het leidt alleen niet tot een oplossing voor je overlevingskansen en verlaagt het eerder doordat je onnodig batterijen verbruikt.
quote:
Dan mag jij me vertellen hoe deze "verstandige meiden" 's avonds en 's nachts wisten dat ze geen bereik hadden?
quote:
Omdat ze zich niet verplaatst hadden dachten ze nog steeds geen bereik te hebben?
quote:
Ik heb nog geen goede verklaring gezien voor de lange inactiviteit op de telefoon. Zelfs niet een keer kijken of er een streepje is. Maar wel de volgende dag nog een keer bellen. Hebben ze zich dan wel verplaatst?
quote:
Soms kun je bereik krijgen door jezelf een meter te verplaatsen.
Soms kun je bereik krijgen op een plek waar je eerder geen bereik had.
Als je ingesloten zit op een -relatief- kleine locatie, en je hebt een paar keer geprobeerd of je bereik hebt en weet dat het niet zo is (ook niet na die ene keer, het ene punt dat het er wel was), moet er 'k weet niet wat gebeuren voor er wel bereik is. Hoe lang kun je daar op blijven wachten met je verstandige batterijverbruik?

Foto, ik zie iets roodachtigs, kan er met fantasie van alles in zien, stuk koeievlees ofzo, maar denk niet dat Plinio dat op de foto zet en op z'n FB.. En als hij dat wel zou doen, dan juist duidelijk herkenbaar, lijkt me.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150881185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Als je ingesloten zit op een -relatief- kleine locatie, en je hebt een paar keer geprobeerd of je bereik hebt en weet dat het niet zo is (ook niet na die ene keer, het ene punt dat het er wel was), moet er 'k weet niet wat gebeuren voor er wel bereik is. Hoe lang kun je daar op blijven wachten met je verstandige batterijverbruik?

Foto, ik zie iets roodachtigs, kan er met fantasie van alles in zien, stuk koeievlees ofzo, maar denk niet dat Plinio dat op de foto zet en op z'n FB.. En als hij dat wel zou doen, dan juist duidelijk herkenbaar, lijkt me.
Als het klopt wat mijn man hier blijft volhouden, dan denk ik ook niet dat de maker van de foto heeft gezien wat erop staat.
pi_150881234
Op de uploads van de foto's van die dag lopen nog meer personen, wie waren dat en is er te achterhalen van welke dag de foto's zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150881644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 02:05 schreef jackie12 het volgende:
La Novia de la Montana
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/#novia
Ik lees hier Orqueta regio.
Zal hetzelfde zijn als Horqueta?
Zo ja, weten we wel zo'n beetje waar dat is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')