Dat was Fars News, niet PressTV. Maar dat heeft hier verder niks mee te maken.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus er is geen bewijs? PressTV zei toch ook dat er 2 britse vliegtuigen waren neergeschoten, waar zijn die dan?
Plaats totaal onbekend, parachute van erg ver te zien waar iets of wat aan hangt maar wat compleet onduidelijk is.....slechts de tekst claimt dat "vrijwilligers die ISIS bevechten claimen dat....". Niet serieus te nemen totdat er echt hard bewijs is dat a) dit filmpje recent in Irak is en waar ISIS zich bevindt, b) het wapens betreft wat aan de parachute hangt, c) de parachute van de US afkomstig is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:52 schreef Peunage het volgende:
http://www.military.com/v(...)-isis/3966416782001/
De link van de The Guardian is vrij duidelijk over het geval in Kobane:quote:
Dit gaat over Tikrit waar dat andere artikel met filmpje van military.com over Balad en andere Iraakse stad ging. In dit artikel wordt slechts wat geclaimd maar nergens wie achter de droppings zou zitten. Ben benieuwd of die woordvoerde van dat committee de claim (gebaseerd op hun intelligence reports) ook deels hard kan maken. Wellicht in toekomst ooit.quote:
Zelfde incident als dat artikel van the Guardian wat betreft foute dropping van wat wapens in en rondom Kobane aan ISIS ipv de Koerden.quote:
Weer die claim van "vrijwillige strijders tegen ISIS" dat in Balad en Yathrib (Irak) de US wapens dropt aan ISIS. Weer geen bewijs en na enkel de eerste alinea hele tekst over het feit dat de US eerder wel (en erkende) fout dropping te hebben gedaan aan ISIS ipv de Koerden in en rondom Kobane.quote:
Mijn fout, sorry.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Dat was Fars News, niet PressTV. Maar dat heeft hier verder niks mee te maken.
Jawel, want hoe weet men dat dat ISIS gebied is? Daarnaast was 't toch ook bekend dat de Iraakse luchtmacht perongeluk wapens aan ISIS heeft gedropt, kan dat 't niet zijn?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Aloulou vroeg om artikelen en videos, die heb ik gepost. 1 ervan is een video waarop te zien is dat een vliegtuig iets dropt in ISIS gebied. Of dat een vliegtuig van de VS is, of ze wapens of iets anders droppen, etc. dat is niet duidelijk. Maar de beschuldigingen zijn niet nergens op gebaseerd zoals jij doet voorkomen.
Ligt eraan. Ze moeten ook denken aan Irak's relatie met de VS, niet?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Afgezien van dit alles zijn ze niet verplicht om hulp te accepteren. Ze willen geen hulp van de VS.
Bepaalde shiieten zien er geen probleem in. Het is alleen dat de (aan Iran geailleerde) shiieten mondiger zijn en ook meer macht hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:08 schreef vigen98 het volgende:
Sukkeltjes die sjiieten die geen hulp van de Amerikanen accepteren
GadverdammeHoe stom zijn die mensen?
Maliki hebben ze zelf gekozen en ze verdedigden hem zelfs, die boef heeft 80 miljard aan Iran gegeven die vuile hond zou moeten worden opgehangen voor al het pijn en bederf dat hij in Irak heeft gebrachtquote:Op zondag 29 maart 2015 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bepaalde shiieten zien er geen probleem in. Het is alleen dat de (aan Iran geailleerde) shiieten mondiger zijn en ook meer macht hebben.
Ik vind het eigenlijk onwijs triest dat shiieten al deze problemen krijgen. Eerst Saddam, toen Maliki, en nu ISIS.
Naja, wij hebben Rutte ook zelf gekozen en kijk wat hij ons flikt.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:25 schreef vigen98 het volgende:
Maliki hebben ze zelf gekozen en ze verdedigden hem zelfs,
Maliki is echt een ramp geweest voor Irak. Als je je bedenkt dat Irak een van de grootste oliereserves heeft in de wereld EN toegang heeft tot de Perzische golf, is het eigenlijk wel heel erg triest wat die gozer met Irak heeft gedaan. Naast het feit natuurlijk dat hij sectarisch is + beef met iedereen in de regio zocht, dan heeft Irak erg pech gehad met hem.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:25 schreef vigen98 het volgende:
die boef heeft 80 miljard aan Iran gegeven die vuile hond zou moeten worden opgehangen voor al het pijn en bederf dat hij in Irak heeft gebrachtvieze Iraanse hond
Met al dat olie dat Irak heeft kan Irak beter worden dan Dubai maar nee Maliki wou liever geld in zijn zak stoppen en geld geven aan Iran. Geen wonder dat zijn zoon in Libanon is opgepakt omdat hij miljarden van Irak heeft gestolen! Ik ben er niet trots op maar geef mij maar Saddam, dit kan toch niet man? Kijk wat voor chaos er is! En ik weet ik zal haat krijgen van Peunage omdat hij sjiiet is, en dat die dan gaat zeggen van Saddam viel sjiieten expres aan blablabla, Saddam pakte iedereen aan die tegen de wet in ging dus ook soennieten, yezidi's etc etc.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Naja, wij hebben Rutte ook zelf gekozen en kijk wat hij ons flikt.
[..]
Maliki is echt een ramp geweest voor Irak. Als je je bedenkt dat Irak een van de grootste oliereserves heeft in de wereld EN toegang heeft tot de Perzische golf, is het eigenlijk wel heel erg triest wat die gozer met Irak heeft gedaan. Naast het feit natuurlijk dat hij sectarisch is + beef met iedereen in de regio zocht, dan heeft Irak erg pech gehad met hem.
Je kun het Iran trouwens niet kwalijk nemen. Iran maakt slechts gebruik van de kansen die zij krijgt. Elk land zou hetzelfde doen.
Het is dan ook vrij lastig om zoiets te bewijzen, tenzij de VS het gewoon zelf toegeeft. Als jij in Irak bent en een vliegtuig ziet dat goederen aan IS dropt is het enige wat je kunt doen een camera/telefoon pakken en filmen. Je bent niet echt in de positie om er GPS gegevens aan te hangen of op een andere manier bewijzen waar dit is. Overigens is wel te horen dat ze met een Irakees accent praten, bij de eerste video. Er is zelfs nog een langere versie ergens te vinden waar meer commentaar te horen is.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Plaats totaal onbekend, parachute van erg ver te zien waar iets of wat aan hangt maar wat compleet onduidelijk is.....slechts de tekst claimt dat "vrijwilligers die ISIS bevechten claimen dat....". Niet serieus te nemen totdat er echt hard bewijs is dat a) dit filmpje recent in Irak is en waar ISIS zich bevindt, b) het wapens betreft wat aan de parachute hangt, c) de parachute van de US afkomstig is.
[..]
De link van de The Guardian is vrij duidelijk over het geval in Kobane:
The Pentagon admitted on Wednesday that one of the airdrops of weapons intended for Kurds in the besieged Syrian town of Kobani almost certainly ended up in the hands of the Islamic State (Isis) fighters.
[..]
Dit gaat over Tikrit waar dat andere artikel met filmpje van military.com over Balad en andere Iraakse stad ging. In dit artikel wordt slechts wat geclaimd maar nergens wie achter de droppings zou zitten. Ben benieuwd of die woordvoerde van dat committee de claim (gebaseerd op hun intelligence reports) ook deels hard kan maken. Wellicht in toekomst ooit.
[..]
Zelfde incident als dat artikel van the Guardian wat betreft foute dropping van wat wapens in en rondom Kobane aan ISIS ipv de Koerden.
[..]
Weer die claim van "vrijwillige strijders tegen ISIS" dat in Balad en Yathrib (Irak) de US wapens dropt aan ISIS. Weer geen bewijs en na enkel de eerste alinea hele tekst over het feit dat de US eerder wel (en erkende) fout dropping te hebben gedaan aan ISIS ipv de Koerden in en rondom Kobane.
Mensen willen dit geloven omdat het in hun straatje past maar als je gewoon kritisch ernaar kijkt is het broodje aap. Laat die strijder in Yathrib en Balad eens met echte bewijzen komen dat de US erachter zit en die droppings in hun periode voor hun eigen ogen blijkbaar aan ISIS gebeurde in Irak.
Ze weten heus wel waar ISIS zit.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:10 schreef PizzaMizza het volgende:
Jawel, want hoe weet men dat dat ISIS gebied is? Daarnaast was 't toch ook bekend dat de Iraakse luchtmacht perongeluk wapens aan ISIS heeft gedropt, kan dat 't niet zijn?
Ja, en dat doen ze ook. Ze zijn het alleen niet eens met wat de regering nu wil.quote:Ligt eraan. Ze moeten ook denken aan Irak's relatie met de VS, niet?
Ja nee Saddam was echt een prima man. Hij zou ook gewoon vrijwillig afstand van de macht doen, zoals Maliki deedquote:Op zondag 29 maart 2015 00:35 schreef vigen98 het volgende:
En ik weet ik zal haat krijgen van Peunage omdat hij sjiiet is, en dat die dan gaat zeggen van Saddam viel sjiieten expres aan blablabla, Saddam pakte iedereen aan die tegen de wet in ging dus ook soennieten, yezidi's etc etc.
Het boeit me geen flikker of hij 40 jaar lang de leider is of 5 jaar, zolang het goed gaat in Irak is het goedquote:Op zondag 29 maart 2015 00:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja nee Saddam was echt een prima man. Hij zou ook gewoon vrijwillig afstand van de macht doen, zoals Maliki deed
Types zoals jij verdienen ook niet anders dan Saddam.
Jij denkt dat Saddam geen geld stal?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:35 schreef vigen98 het volgende:
Met al dat olie dat Irak heeft kan Irak beter worden dan Dubai maar nee Maliki wou liever geld in zijn zak stoppen en geld geven aan Iran. Geen wonder dat zijn zoon in Libanon is opgepakt omdat hij miljarden van Irak heeft gestolen! Ik ben er niet trots op maar geef mij maar Saddam, dit kan toch niet man?
Nee, zo is dat helemaal niet. Saddam was erg sectarisch tegenover shi'ieten en erg racistisch tegenover Koerden. Hij haatte de twee volkeren echt in zijn hart.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:35 schreef vigen98 het volgende:
Kijk wat voor chaos er is! En ik weet ik zal haat krijgen van Peunage omdat hij sjiiet is, en dat die dan gaat zeggen van Saddam viel sjiieten expres aan blablabla, Saddam pakte iedereen aan die tegen de wet in ging dus ook soennieten, yezidi's etc etc.
Toevallig de twee volkeren die steun van Iran kregen om chaos te veroorzaken in Irak. Saddam pikte dat niet.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij denkt dat Saddam geen geld stal?Die gozer heeft verschillende oorlogen uitgelokt...
[..]
Nee, zo is dat helemaal niet. Saddam was erg sectarisch tegenover shi'ieten en erg racistisch tegenover Koerden. Hij haatte de twee volkeren echt in zijn hart.
Raar he, die 2 die raar genoeg Iran steundenquote:Op zondag 29 maart 2015 00:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij denkt dat Saddam geen geld stal?Die gozer heeft verschillende oorlogen uitgelokt...
[..]
Nee, zo is dat helemaal niet. Saddam was erg sectarisch tegenover shi'ieten en erg racistisch tegenover Koerden. Hij haatte de twee volkeren echt in zijn hart.
Dit!quote:Op zondag 29 maart 2015 00:42 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Toevallig de twee volkeren die steun van Iran kregen om chaos te veroorzaken in Irak. Saddam pikte dat niet.
Maar wie zegt dat 't niet het Iraakse leger was? De Iraakse luchtmacht heeft ook perongeluk wapens gedropt aan ISIS. Ik denk dat zij het eerder waren.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:36 schreef Peunage het volgende:
Het is dan ook vrij lastig om zoiets te bewijzen, tenzij de VS het gewoon zelf toegeeft. Als jij in Irak bent en een vliegtuig ziet dat goederen aan IS dropt is het enige wat je kunt doen een camera/telefoon pakken en filmen. Je bent niet echt in de positie om er GPS gegevens aan te hangen of op een andere manier bewijzen waar dit is. Overigens is wel te horen dat ze met een Irakees accent praten, bij de eerste video. Er is zelfs nog een langere versie ergens te vinden waar meer commentaar te horen is.
Jij weet niet hoeveel Saddam en zijn kinderen Irak hebben gekost? Je weet niet dat hij Irak compleet verwoest heeft met zijn oorlogen?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het boeit me geen flikker of hij 40 jaar lang de leider is of 5 jaar, zolang het goed gaat in Irak is het goedJouw prioriteiten liggen bij Iran en niet bij Irak. Jij hebt liever personen zoals Maliki die tientallen miljarden gestolen heeft en nu gewoon in Zwitserland heeft liggen.
Eey, jij kan echt goed kiezen
True, zijn oorlogen hebben Irak verneukt maar in vergelijking deed hij het beterquote:Op zondag 29 maart 2015 00:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel Saddam en zijn kinderen Irak hebben gekost? Je weet niet dat hij Irak compleet verwoest heeft met zijn oorlogen?
Die obsessie met Iran en Maliki
WTF? Hij heeft Irak compleet verwoest, wat deed hij beter?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
True, zijn oorlogen hebben Irak verneukt maar in vergelijking deed hij het beter
Maar door Saddam is Irak juist compleet vernield.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het boeit me geen flikker of hij 40 jaar lang de leider is of 5 jaar, zolang het goed gaat in Irak is het goedJouw prioriteiten liggen bij Iran en niet bij Irak. Jij hebt liever personen zoals Maliki die tientallen miljarden gestolen heeft en nu gewoon in Zwitserland heeft liggen.
Eey, jij kan echt goed kiezen
Kijk, als je weinig van het conflict weet, moet je dat gewoon zeggen. En geen conclusies trekken. Saddam voerde een actieve Arabiserings-politiek toe op Koerden. Hij liet hen geen eigen taal spreken in scholen bijvoorbeeld. Ook deporteerde hij de Koerdische bewoners van Kirkoek en vestigde er Arabische kolonisten. Zoiets als Israel-Palestina.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:42 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Toevallig de twee volkeren die steun van Iran kregen om chaos te veroorzaken in Irak. Saddam pikte dat niet.
Lees mijn post hierboven.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Raar he, die 2 die raar genoeg Iran steunden
Echt hequote:Op zondag 29 maart 2015 00:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
WTF? Hij heeft Irak compleet verwoest, wat deed hij beter?
Je hebt het tegen een shia Iraqi, ik weet waar ik het over heb. Saddam was een duivel, maar als je kiest tussen nu en Irak 20 jaar geleden, is die keuze snel gemaaktquote:Op zondag 29 maart 2015 00:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar door Saddam is Irak juist compleet vernield.Jij bent niet bekend met de Irak-Iran oorlog?
[..]
Kijk, als je weinig van het conflict weet, moet je dat gewoon zeggen. En geen conclusies trekken. Saddam voerde een actieve Arabiserings-politiek toe op Koerden. Hij liet hen geen eigen taal spreken in scholen bijvoorbeeld. Ook deporteerde hij de Koerdische bewoners van Kirkoek en vestigde er Arabische kolonisten. Zoiets als Israel-Palestina.
Voor sjiieten geldt het dat Saddam erg sektarisch was in zijn politiek. Soennieten mochten de grootste posities hebben terwijl sjiieten gediscrimineerd werden. En niet discriminatie op de arbeidsmarkt, maar echte discriminatie.
Het 1 sluit het ander niet uit. Maar met de Irakese luchtmacht heeft de PMU contact en coördinatie.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat 't niet het Iraakse leger was? De Iraakse luchtmacht heeft ook perongeluk wapens gedropt aan ISIS. Ik denk dat zij het eerder waren.
Dit! Ik zei al ik ben er niet trots op maar als je inderdaad een keuze moest maken geef mij Saddam. Alles beter dan Iran steunenquote:Op zondag 29 maart 2015 00:48 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een shia Iraqi, ik weet waar ik het over heb. Saddam was een duivel, maar als je kiest tussen nu en Irak 20 jaar geleden, is die keuze snel gemaakt
Inderdaad, ieder gezond mens zou die van 2015 kiezen. Shiieten en Koerden hebben nu een veilige plek om te wonen. Voor Shiieten is dat Zuid-Irak en voor de Koerden de KRG.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:48 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een shia Iraqi, ik weet waar ik het over heb. Saddam was een duivel, maar als je kiest tussen nu en Irak 20 jaar geleden, is die keuze snel gemaakt
Veilig?!quote:Op zondag 29 maart 2015 00:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Inderdaad, ieder gezond mens zou die van 2015 kiezen. Shiieten en Koerden hebben nu een veilige plek om te wonen. Voor Shiieten is dat Zuid-Irak en voor de Koerden de KRG.
Afgezien van (relatieve) veiligheid was letterlijk alles slechter 20 jaar geleden.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:48 schreef lDDQD het volgende:
[..]
De KRG en Zuid-Irak zijn veilig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |