Dus hij doet alsof die bombardementen juist op shiitische milities gericht zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Dat de bombardementen van de VS en bondgenoten/coalitie hen niet zullen tegenhouden om Tikrit in te nemen.
Dat is het leuke ja; denk nou niet dat Amerika ooit een vriend van wie dan ook in het M-Oosten gaat worden behalve Israel. Nu janken de sjitische milities weer om Amerikaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus hij doet alsof die bombardementen juist op shiitische milities gericht zijn?
Ik weet niet of ze op hen gericht zijn, maar ze zijn al eerder gebombardeerd door de VS ja.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus hij doet alsof die bombardementen juist op shiitische milities gericht zijn?
Haha, dit klopt zo erg he. Maar er zijn wel een paar groepen die wel blij zijn met luchtsteun in Syrie en Irak. Peshmerga, YPG, (de inmiddels opgedoekte) Hazzm en MFS. Meeste van deze de groepen zeggen het ook luid en duidelijk. Ik ben er ook eigenlijk alleen maar voor om mensen te steunen die achter het westen staan(helaas hoort daar ook Saudi bij).quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is het leuke ja; denk nou niet dat Amerika ooit een vriend van wie dan ook in het M-Oosten gaat worden behalve Israel. Nu janken de sjitische milities weer om Amerika, Amerika had ISIS nooit ook maar een bom op moeten droppen. Niet in Syrie noch in Irak. Maar goed, dat kan ook niet weer niet voor de Yanks zelf natuurlijk. Het zou wel het beste zijn. Als Amerika Bashar niet aanvalt is het niet goed. Als Amerika de rebellen niet steunt is het niet goed. Als Amerika Bashar wel aanvalt is het niet goed. Als Amerika Bashar verdrijft is het niet goed. Als Amerika zich er volledig buiten houdt is het ook niet goed en laten ze "onschuldige Moslimbevolking sterven en zijn minder waard!!"
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze op hen gericht zijn, maar ze zijn al eerder gebombardeerd door de VS ja.
http://nos.nl/artikel/202(...)ikrit-gaan-door.htmlquote:Achteraf bleek dat de Amerikanen een deal hadden gesloten met Iran. Die deal hield het volgende in: op het moment dat de Amerikanen bombarderen mogen er geen troepen aan de frontlinie zijn die achter Iran staan. Omgekeerd wilden die troepen er niet zijn als de Amerikanen aanvallen uitvoerden. Het blijkt te gaan om een politiek spel van beide landen om tegen de eigen achterban te kunnen zeggen: het is onze overwinning.
Per ongeluk of niet, ze zijn al meerdere keren gebombardeerd, er zijn hulpgoederen aan ISIS gedropt. De bondgenoten van de VS hebben IS ook gesteund.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/202(...)ikrit-gaan-door.html
Ik denk trouwens niet dat Amerika voor expres luchtaanvallen richt op shiitische milities. In Kobani heeft de USA ook perongeluk een paar keer YPG-strijders omgelegd(coordinatie loopt soms slecht af).
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:09 schreef Peunage het volgende:
Per ongeluk of niet, ze zijn al meerdere keren gebombardeerd, er zijn hulpgoederen aan ISIS gedropt.
Zou je ff het sluitende bewijs voor deze claim kunnen droppen die ik al vaker voorbij zie komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:09 schreef Peunage het volgende:
er zijn hulpgoederen aan ISIS gedropt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]. Bewijs? En geen artikel van Farsnews of PressTV.
Wat verwacht je precies qua bewijs? Er zijn volgens mij al videos van, in ieder geval in Syrie.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zou je ff het sluitende bewijs voor deze claim kunnen droppen die ik al vaker voorbij zie komen?
Drop ze; videos, artikelen, noem maar op. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:33 schreef Peunage het volgende:
Wat verwacht je precies qua bewijs? Er zijn volgens mij al videos van, in ieder geval in Syrie.
http://www.military.com/v(...)-isis/3966416782001/quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Drop ze; videos, artikelen, noem maar op. Ben benieuwd.
waar zie ik hulpgoederen gedropt? Ik zie ze nergens...Daarnaast weten we ook dat de Iraakse luchtmacht zelf perongeluk wapens heeft gedropt aan ISIS(iirc).quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Wat verwacht je precies qua bewijs? Er zijn volgens mij al videos van, in ieder geval in Syrie.
Lol. die link van iraqinews, heeft de foto van Kobani gebruikt en doet alsof het in Tikrit is gebeurd. Sorry dat ik het zeg, maar heel veel Iraakse bronnen op twitter gebruiken de foto's van andere gevechten. Ik zag ook dat Haidar Sumeri 1x foto's van de YPG postte waarin de YPG in Hasakeh voedselbronnen van ISIS had gevonden met ''Made in Saudi Arabia'' erop. Vervolgens deed Hadi Sumeri alsof de shiitische milities die hadden gevonden(terwijl het YPG strijders waren).quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://www.military.com/v(...)-isis/3966416782001/
http://www.theguardian.co(...)rop-weapons-pentagon
http://www.iraqinews.com/(...)is-southeast-tikrit/
http://rt.com/news/197988-isis-us-weapons-video/
http://www.khaleejtimes.c(...)l§ion=middleeast
Ze zeggen toch helemaal niet dat die foto er bij hoort? Is gewoon een archieffoto.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lol. die link van iraqinews, heeft de foto van Kobani gebruikt en doet alsof het in Tikrit is gebeurd.
Dat van Kobane, wist iedereen al. Er zijn 28 boxen gedropt, daarvan viel 1 perongeluk in de handen van ISIS(door foute coordinatie, zoals ik al zei, USA heeft ook perongeluk YPG strijders afgemaakt).
Nog steeds geeen bewijs dus.
Dus er is geen bewijs? PressTV zei toch ook dat er 2 britse vliegtuigen waren neergeschoten, waar zijn die dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zeggen toch helemaal niet dat die foto er bij hoort? Is gewoon een archieffoto.
Dat was Fars News, niet PressTV. Maar dat heeft hier verder niks mee te maken.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus er is geen bewijs? PressTV zei toch ook dat er 2 britse vliegtuigen waren neergeschoten, waar zijn die dan?
Plaats totaal onbekend, parachute van erg ver te zien waar iets of wat aan hangt maar wat compleet onduidelijk is.....slechts de tekst claimt dat "vrijwilligers die ISIS bevechten claimen dat....". Niet serieus te nemen totdat er echt hard bewijs is dat a) dit filmpje recent in Irak is en waar ISIS zich bevindt, b) het wapens betreft wat aan de parachute hangt, c) de parachute van de US afkomstig is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:52 schreef Peunage het volgende:
http://www.military.com/v(...)-isis/3966416782001/
De link van de The Guardian is vrij duidelijk over het geval in Kobane:quote:
Dit gaat over Tikrit waar dat andere artikel met filmpje van military.com over Balad en andere Iraakse stad ging. In dit artikel wordt slechts wat geclaimd maar nergens wie achter de droppings zou zitten. Ben benieuwd of die woordvoerde van dat committee de claim (gebaseerd op hun intelligence reports) ook deels hard kan maken. Wellicht in toekomst ooit.quote:
Zelfde incident als dat artikel van the Guardian wat betreft foute dropping van wat wapens in en rondom Kobane aan ISIS ipv de Koerden.quote:
Weer die claim van "vrijwillige strijders tegen ISIS" dat in Balad en Yathrib (Irak) de US wapens dropt aan ISIS. Weer geen bewijs en na enkel de eerste alinea hele tekst over het feit dat de US eerder wel (en erkende) fout dropping te hebben gedaan aan ISIS ipv de Koerden in en rondom Kobane.quote:
Mijn fout, sorry.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Dat was Fars News, niet PressTV. Maar dat heeft hier verder niks mee te maken.
Jawel, want hoe weet men dat dat ISIS gebied is? Daarnaast was 't toch ook bekend dat de Iraakse luchtmacht perongeluk wapens aan ISIS heeft gedropt, kan dat 't niet zijn?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Aloulou vroeg om artikelen en videos, die heb ik gepost. 1 ervan is een video waarop te zien is dat een vliegtuig iets dropt in ISIS gebied. Of dat een vliegtuig van de VS is, of ze wapens of iets anders droppen, etc. dat is niet duidelijk. Maar de beschuldigingen zijn niet nergens op gebaseerd zoals jij doet voorkomen.
Ligt eraan. Ze moeten ook denken aan Irak's relatie met de VS, niet?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:07 schreef Peunage het volgende:
Afgezien van dit alles zijn ze niet verplicht om hulp te accepteren. Ze willen geen hulp van de VS.
Bepaalde shiieten zien er geen probleem in. Het is alleen dat de (aan Iran geailleerde) shiieten mondiger zijn en ook meer macht hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:08 schreef vigen98 het volgende:
Sukkeltjes die sjiieten die geen hulp van de Amerikanen accepteren
GadverdammeHoe stom zijn die mensen?
Maliki hebben ze zelf gekozen en ze verdedigden hem zelfs, die boef heeft 80 miljard aan Iran gegeven die vuile hond zou moeten worden opgehangen voor al het pijn en bederf dat hij in Irak heeft gebrachtquote:Op zondag 29 maart 2015 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bepaalde shiieten zien er geen probleem in. Het is alleen dat de (aan Iran geailleerde) shiieten mondiger zijn en ook meer macht hebben.
Ik vind het eigenlijk onwijs triest dat shiieten al deze problemen krijgen. Eerst Saddam, toen Maliki, en nu ISIS.
Naja, wij hebben Rutte ook zelf gekozen en kijk wat hij ons flikt.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:25 schreef vigen98 het volgende:
Maliki hebben ze zelf gekozen en ze verdedigden hem zelfs,
Maliki is echt een ramp geweest voor Irak. Als je je bedenkt dat Irak een van de grootste oliereserves heeft in de wereld EN toegang heeft tot de Perzische golf, is het eigenlijk wel heel erg triest wat die gozer met Irak heeft gedaan. Naast het feit natuurlijk dat hij sectarisch is + beef met iedereen in de regio zocht, dan heeft Irak erg pech gehad met hem.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:25 schreef vigen98 het volgende:
die boef heeft 80 miljard aan Iran gegeven die vuile hond zou moeten worden opgehangen voor al het pijn en bederf dat hij in Irak heeft gebrachtvieze Iraanse hond
Met al dat olie dat Irak heeft kan Irak beter worden dan Dubai maar nee Maliki wou liever geld in zijn zak stoppen en geld geven aan Iran. Geen wonder dat zijn zoon in Libanon is opgepakt omdat hij miljarden van Irak heeft gestolen! Ik ben er niet trots op maar geef mij maar Saddam, dit kan toch niet man? Kijk wat voor chaos er is! En ik weet ik zal haat krijgen van Peunage omdat hij sjiiet is, en dat die dan gaat zeggen van Saddam viel sjiieten expres aan blablabla, Saddam pakte iedereen aan die tegen de wet in ging dus ook soennieten, yezidi's etc etc.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Naja, wij hebben Rutte ook zelf gekozen en kijk wat hij ons flikt.
[..]
Maliki is echt een ramp geweest voor Irak. Als je je bedenkt dat Irak een van de grootste oliereserves heeft in de wereld EN toegang heeft tot de Perzische golf, is het eigenlijk wel heel erg triest wat die gozer met Irak heeft gedaan. Naast het feit natuurlijk dat hij sectarisch is + beef met iedereen in de regio zocht, dan heeft Irak erg pech gehad met hem.
Je kun het Iran trouwens niet kwalijk nemen. Iran maakt slechts gebruik van de kansen die zij krijgt. Elk land zou hetzelfde doen.
Het is dan ook vrij lastig om zoiets te bewijzen, tenzij de VS het gewoon zelf toegeeft. Als jij in Irak bent en een vliegtuig ziet dat goederen aan IS dropt is het enige wat je kunt doen een camera/telefoon pakken en filmen. Je bent niet echt in de positie om er GPS gegevens aan te hangen of op een andere manier bewijzen waar dit is. Overigens is wel te horen dat ze met een Irakees accent praten, bij de eerste video. Er is zelfs nog een langere versie ergens te vinden waar meer commentaar te horen is.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Plaats totaal onbekend, parachute van erg ver te zien waar iets of wat aan hangt maar wat compleet onduidelijk is.....slechts de tekst claimt dat "vrijwilligers die ISIS bevechten claimen dat....". Niet serieus te nemen totdat er echt hard bewijs is dat a) dit filmpje recent in Irak is en waar ISIS zich bevindt, b) het wapens betreft wat aan de parachute hangt, c) de parachute van de US afkomstig is.
[..]
De link van de The Guardian is vrij duidelijk over het geval in Kobane:
The Pentagon admitted on Wednesday that one of the airdrops of weapons intended for Kurds in the besieged Syrian town of Kobani almost certainly ended up in the hands of the Islamic State (Isis) fighters.
[..]
Dit gaat over Tikrit waar dat andere artikel met filmpje van military.com over Balad en andere Iraakse stad ging. In dit artikel wordt slechts wat geclaimd maar nergens wie achter de droppings zou zitten. Ben benieuwd of die woordvoerde van dat committee de claim (gebaseerd op hun intelligence reports) ook deels hard kan maken. Wellicht in toekomst ooit.
[..]
Zelfde incident als dat artikel van the Guardian wat betreft foute dropping van wat wapens in en rondom Kobane aan ISIS ipv de Koerden.
[..]
Weer die claim van "vrijwillige strijders tegen ISIS" dat in Balad en Yathrib (Irak) de US wapens dropt aan ISIS. Weer geen bewijs en na enkel de eerste alinea hele tekst over het feit dat de US eerder wel (en erkende) fout dropping te hebben gedaan aan ISIS ipv de Koerden in en rondom Kobane.
Mensen willen dit geloven omdat het in hun straatje past maar als je gewoon kritisch ernaar kijkt is het broodje aap. Laat die strijder in Yathrib en Balad eens met echte bewijzen komen dat de US erachter zit en die droppings in hun periode voor hun eigen ogen blijkbaar aan ISIS gebeurde in Irak.
Ze weten heus wel waar ISIS zit.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:10 schreef PizzaMizza het volgende:
Jawel, want hoe weet men dat dat ISIS gebied is? Daarnaast was 't toch ook bekend dat de Iraakse luchtmacht perongeluk wapens aan ISIS heeft gedropt, kan dat 't niet zijn?
Ja, en dat doen ze ook. Ze zijn het alleen niet eens met wat de regering nu wil.quote:Ligt eraan. Ze moeten ook denken aan Irak's relatie met de VS, niet?
Ja nee Saddam was echt een prima man. Hij zou ook gewoon vrijwillig afstand van de macht doen, zoals Maliki deedquote:Op zondag 29 maart 2015 00:35 schreef vigen98 het volgende:
En ik weet ik zal haat krijgen van Peunage omdat hij sjiiet is, en dat die dan gaat zeggen van Saddam viel sjiieten expres aan blablabla, Saddam pakte iedereen aan die tegen de wet in ging dus ook soennieten, yezidi's etc etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |