abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:00:28 #1
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844022
Zwangerschap en Geboorte!

2015

14 maart: Cholula (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nikooos op 20-03-2015 22:42:08 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:00:41 #2
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844028
Wijzigingen aan de OP aan mij doorgeven aub :)
pi_150844227
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen :')
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
pi_150844350
Mijn zus was bij mijn eerste bevalling en tegen haar werd gezegd: Als je denkt dat je flauw gaat vallen, ga maar even ergens zitten. Want we laten je liggen, we zijn nu met een bevalling bezig. :D

Ik zou zorgen voor een stoel naast het bed mensen!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:10:52 #5
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen :')
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
Bij infuus prikken ga ik ook meestal even weg.
pi_150844541
Ik viel gister zelf flauw bij bloedprikken. Nog nooit gehad, kan normaal prima tegen bloed, maar nu zag ik het in 't buisje lopen en "floep" daar ging ik. Lekker genant ook. :')
pi_150844780
Ik kan ook niet tegen bloed. Gelukkig zie je dat deel van jezelf niet tijdens de bevalling en daarna maakt het toch niet meer uit, want er is een baby!
pi_150844857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:19 schreef Cholula het volgende:
Wow wat heftig Gevalletje! Kan je vriend ook bij je blijven?

Ik heb net het mandje met snacks van de hond opgeruimd. Priorities, I don'thave them. ;(
Toch nesteldrang en tegen nesteldrang is niets in te brengen.. de meest onlogische dingen moeten als eerste op orde zijn :9

Hoe gaat het vandaag?
Schudden voor gebruik
pi_150844862
SELVIRA!! Fijne trouwdag!!!!!
Schudden voor gebruik
pi_150844947
Hier heeft mijn meneer uit het niets aangekondigd, dat hij een maand voor de uitgerekende datum geen alcohol meer wil nuttigen. Hij wil gelijk beschikbaar zijn om direct weg te kunnen of te kunnen handelen met 100% nuchter brein. O+ (niet dat hij een zuipert is hoor, maar hij lust nog wel eens een speciaal biertje in het weekend)

Ik vond dat wel fijn dat hij er zelf ook zo mee bezig is.
Schudden voor gebruik
pi_150845140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Mijn man lag met J. op een stretcher naast me. Hij was ziek :')

En ondanks dat ie het echt was, vind ik het na 3 jaar nog steeds belachelijk. Beetje ziek zijn terwijl IK moet bevallen. Kon dat nou geen week eerder? :( :( o|O o|O
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150845203
En dit keer wil ik foto's. Van alle kanten en ik wil er een spiegel bij :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:47:14 #13
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150845539
Die van mij heeft al eens geholpen bij een keizersnede bij een koe en is daar nu nog trots op. En vol overtuigd dat hij de bevalling goed kan hebben en niet flauw zal vallen. Dat vertelt hij ook aan iedereen die het wil horen.
Hij wil zelfs graag onze dochter uit mij halen bij de laatste pers of bij een keizersnede uit mijn buik. Dat vind ik wel weer lief. Lijkt me ook heel erg mooi als dat kan.
Maar ben benieuwd hoe groot hij nog is als ik daar al uren lig te puffen en er een klots vruchtwater uit mij komt gespoten. Haha. ~O>
Oost west, mij best.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:53:59 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150845766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
Ik viel gister zelf flauw bij bloedprikken. Nog nooit gehad, kan normaal prima tegen bloed, maar nu zag ik het in 't buisje lopen en "floep" daar ging ik. Lekker genant ook. :')
Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje niet :P . Mijn man trok gisteren al bleek weg toen we nog thuis waren en ik vertelde dat ik bloed moest prikken :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Die van mij heeft al eens geholpen bij een keizersnede bij een koe en is daar nu nog trots op. En vol overtuigd dat hij de bevalling goed kan hebben en niet flauw zal vallen. Dat vertelt hij ook aan iedereen die het wil horen.
Hij wil zelfs graag onze dochter uit mij halen bij de laatste pers of bij een keizersnede uit mijn buik. Dat vind ik wel weer lief. Lijkt me ook heel erg mooi als dat kan.
Maar ben benieuwd hoe groot hij nog is als ik daar al uren lig te puffen en er een klots vruchtwater uit mij komt gespoten. Haha. ~O>
Dat vruchtwater is dan al een paar uur weg hoor ;)
En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:37 schreef Vlindur het volgende:
En dit keer wil ik foto's. Van alle kanten en ik wil er een spiegel bij :Y
Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.

Mijn man ging na mijn middelste na 4 dagen een halve dag naar zijn werk, trakteren en even wat noodzakelijke dingen doen. Hij nam de griep mee dus de dag nadt de kraam weg was lag ik doodziek met griep in bed :(
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:59:23 #15
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150845924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:

En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.

Ja maar of hij haar dan nog wil opvangen nadat hij heel dat traject heeft gezien bedoel ik.
Denk dat hij dan wel anders piept als de verloskundige vraagt of hij zijn dochter aan wil pakken. Maar wie weet. ;)
Oost west, mij best.
pi_150846697
Ja hoi. :W

Vette babyboom hier jonguh. Gefeliciteerd, dames! En Geval, holy shit, wat heftig.

Ik heb weer een vette glittersticker van de vk. Bloeddruk 106/60, 71 kilo, meisje groeit goed, ligt head down en mn ijzer is goed. En, ook heel belangrijk, ze nam me serieus. Ik schijt namelijk 7 kleuren voor de bevalling (bij L ben veel te lang wakker (48 uur) en bezig geweest en ik ben bang voor een herhaling. Bij L belde ik bijvoorbeeld twee keer de vk maar ze kwam pas bij het derde belletje. Toen had ik al 10 uur weeën en 7 cm ontsluiting. Over de laatste 3 cm heb ik toen nog 6 uur gedaan.

Afijn, ik schijt dus peuken en heb dat al een paar keer bij haar collega's aangegeven (dat ik echt een ruggenprik wil bijvoorbeeld) maar ze leken me niet echt serieus te nemen. Kwamen met dooddoeners al 'ja maar een tweede bevallen hoeft echt niet zo te gaan als een eerste.'
Dat snap ik idd, maar da's geen garantie. En dus ook geen geruststelling. Een geruststelling is wél dat er naar me geluisterd zal worden, dat mijn angst serieus genomen zal worden en dat daar rekening mee gehouden wordt.
Maar deze vk (invalster) wist me wel gerust te stellen dus gelukkig. En adviseerde me een bevalplan te maken. Van de week eens aan gaan zitten. :)
pi_150847963
Middag dames!

Selvaria, fijne trouwdag! ^)

Wekenwissels van Pessie en Nikoos heb ik onthouden. *O*

Spring, fijn dat deze vk je wel serieus neemt. Ik zou daar slecht tegen kunnen als ze het proberen goed te praten terwijl jij je angsten uit en gerustgesteld wil worden dat er geen herhaling van de vorige bevallen zal plaatsvinden.

Over mijn man maak ik me tijdens de bevalling niet zo veel zorgen. Ik ga bevallen in het geboortehotel van het ziekenhuis waar hij werkt en hij is dol op bloed. :P Daarnaast kent hij alle anesthesisten en dat idee bevalt me wel. :')

Wij gaan zo een weekendje weg. Voor het laatst met z'n twee. Heel bijzonder toch wel. En fijn, want ik heb best even rust nodig. Komende weken worden ook weken van 4 werkdagen door wat vrij en feestdagen enzo. Merk dat ik dat toch wel prettig vind. Kan lichamelijk het werk nog wel aan, maar m'n concentratie is op dag 5 ver te zoeken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150848025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje niet :P . Mijn man trok gisteren al bleek weg toen we nog thuis waren en ik vertelde dat ik bloed moest prikken :')

[..]

[..]

Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.

Mijn man ging na mijn middelste na 4 dagen een halve dag naar zijn werk, trakteren en even wat noodzakelijke dingen doen. Hij nam de griep mee dus de dag nadt de kraam weg was lag ik doodziek met griep in bed :(
Bij mij kwam er nog n vloedgolf achteraan bij de geboorte, had de vk ook niet op gerekend :D
S. 2014
J. 2016
pi_150848408
Bij mij ook. :D Zoveel dat ik mn kussen kon weggooien. En daar lag ik toch echt gewoon met mn hoofd op.
pi_150848806
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:11 schreef -Spring het volgende:
Bij mij ook. :D Zoveel dat ik mn kussen kon weggooien. En daar lag ik toch echt gewoon met mn hoofd op.
:D

Fijn dat er naar eindelijk je geluisterd wordt!

---

Zo. Ik ben ook weer boven jan. Ik was eventjes knock out door een vervelende spanningshoofdpijn van 2,5 dag. :{ Hij is nu weer weg, dus kan ik weer lange naar een scherm kijken!

Ik zag goede echo's voor Cassandra en Sillie. *O* En twee heftige bevallingen. Shop, wat fijn dat je meisjes nu in een ander ziekenhuis zijn. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
En Gevalletje, tjonge. Ik hoop dat je in de loop van de tijd een beetje kan accepteren wat er is gebeurd en het een plek kan geven. Sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 20-03-2015 14:45:22 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:29:05 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150848913
Spring wat lijkt me dat naar als je verloskundigen je niet zo serieus lijken te nemen. Dooddoeners heb je nu gewoon niets aan, je hebt iets meer een pro-actieve houding nodig. Meer van "ik schrijf het op, als het kan kunnen we het dan bespreken" ipv bij een tweede gaat het vast anders. Heb je nog vertrouwen in je vk's?

Limone, aiii flinke hoofdpijn is nooit fijn! Veel gelegen dus?

Hier geen vloedgolven, maar de eerste had amper vruchtwater, de tweede wel meer, en wel zo dat ik er wat van meekreeg maar niets wat zo'n celstofmatje niet aankon. Ben benieuwd wat dat dit keer wordt.
pi_150849032
Spring, wat stom dat je niet gehoord wordt door de vaste verloskundigen. Dat kun je ook gewoon hardop uitspreken hè, waarschijnlijk hebben ze het zelf niet eens door dat ze jou niet aan het helpen zijn. Ik hoop dat de waarneemster nog een tijdje voor je blijft ;)
pi_150849112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:29 schreef pessie het volgende:

Limone, aiii flinke hoofdpijn is nooit fijn! Veel gelegen dus?

Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.
Anyways! Beter op mijn houding letten, dus.
pi_150849331
Vanmiddag zat even heel de familie gespannen aan de telefoon gekluisterd :D
Mijn zusje haar slijmprop kwam eruit zetten. Dus hup naar het ziekenhuis (want daar moet ze bevallen) aangezien ze medisch is.

Zit ze nu weer thuis, want haar vliezen zijn nog niet gebroken en maar 1 cm ontsluiting.
Zeg ik voor de grap dat ze pannenkoeken moet eten, liters bitterlemon naar binnen moet werken. Vervolgens skippy ballen, sexen en daarna een ananas met stekels in moet brengen, want internet weet raad :9

Denkt ze ook nog dat ik serieus ben :')

Maar zenuwgiebel! Binnenkort/ bijna dus weer tante!! *O*
Schudden voor gebruik
pi_150850516
Selvaria, fijne trouwdag!

Hier gisterenavond bij de VK geweest. Stagiaire maar n beetje op weg geholpen 'je mag best harder duwen hoor, als je het niet voelt' 'dan-dan-dankjewel mevrouw' (ze is 'n jaar ouder als ik 😎)
Volgende week zaterdag de SEO, en dan nog maar n paar daagjes werken voordat we de laatste keer 'alleen' op vakantie gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')