Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .quote:Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze hoeven niet per sé minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.
Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.
Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
Fixedquote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, maar is wel uitgesteld:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
En dan loop je weer tegen het volgende probleem aan; dan moeten er meer deuren ingezet worden om eventuele evacuaties nog steeds goed te kunnen laten verlopen. Meer cabine crew (1 per 50 pax). Plus dat er dan al helemaal geen ruimte overblijft voor cabin bagage. Leuk proefballonnetje maar zie het niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 30 maart 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
Volgens mij zag ik er net een overvliegen toen ik naar mijn werk fietste.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!![]()
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.![]()
Grappig, had nooit echt geweten wat nou het verhaal achter KLM Asia is:quote:Op maandag 30 maart 2015 04:30 schreef Sparqq het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#KLM_Asiaquote:The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, Taiwan, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.
Verrassend...niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik post nooit hetzelfde op Tweakers hoor. Fok is mijn homebase, Tweakers wel een belangrijke focus bestemmingquote:Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.
EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfde tegen jou zeg.![]()
![]()
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
Hier bij aankomst in Washington gisteren:twitter:flightradar24 twitterde op maandag 30-03-2015 om 07:18:24The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport
reageer retweet
KLMquote:Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt?
Mjah, denk dat Aviodrome het geld daarvoor ook niet kan of wil ophoesten, aangezien een MD11 daar niet kan landen. Het transport en alles eromheen van die 747 schijnt destijds in totaal zo'n 450.000 euro gekost te hebben (incl 1 symbolische euro voor de KLM).quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | From ↓ To ↓ Nr. ↓ Date ↓ Distance ↓ Time ↓ Vehicle ↓ Flight MST HRG HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 Flight MST CIA FR 2015-03-30 1138 01:54 Boeing 737-800 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS DXB EK 2015-03-30 5002 06:42 Boeing 777-300 Flight DXB BKK EK 2015-03-30 4900 06:35 Airbus A380-800 Flight BKK DXB EK 2015-03-30 4900 06:35 Boeing 777-300 Flight DXB DUS EK 2015-03-30 5005 06:43 Airbus A330-200 Flight AMS JFK KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight EIN CIA FR 2015-03-30 1204 01:59 Boeing 737-800 Flight MST GRO FR 2015-03-30 1027 01:46 Boeing 737-800 Flight MST HER HV 2015-03-30 2324 03:23 Boeing 737-800 Flight BRU AYT PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight AYT BRU PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight BRU GRO FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight GRO BRU FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight AMS STN U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight STN AMS U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight NRN STN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight STN NRN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight JFK AMS KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight HRG MST HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 |
Druk gehad jaquote:
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.quote:
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.quote:Maar ja, eeuwig zonde idd.
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te rakenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken.
Potverdorie, wat jammer nouquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Enne:quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen.
reageer retweet
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enne:Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..?![]()
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |