abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2015 @ 17:18:48 #151
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151160641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegen :P Tis met de auto maar een goed half uur rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151163143
Geen idee of het wat is; maar ik noem het toch maar even:

Vanavond om 20:00 - 21:00 uur op BBC2: The Sea King: Britain's Flying Past

John Sergeant presents a brand new hour-long documentary on BBC TWO celebrating the Sea King helicopter as piloted by HRH Prince William. BBC Two, Thursday 28th February at 9pm.

On the back of last year’s critically acclaimed BBC TWO documentary about the Spitfire, passionate flying enthusiast and broadcaster John Sergeant returns to the channel this February continuing his celebration of British aviation excellence with a televisual love letter to another jewel in Britain’s flying past - the Sea King helicopter.


Once again reveling in his love of all things aeronautical, John, who is himself a former RAF Cadet, guides us through the story of this great aircraft and shares the powerfully emotional stories of the people whose lives it has touched over almost 50 years of service.

The Sea King is the true unsung hero of British aviation history. It has protected British troops through ten wars during over four decades of military and civilian service.

It has mounted a staggering 14,595 British search and rescue missions since Royal Navy records began in 1982 and more recently it has stirred pride in our hearts as the aircraft flown by HRH Prince William, the Duke of Cambridge in his role as a Search and Rescue pilot with the 22 Squadron covering Wales and Northern Ireland.

Prince William says in the show:
"I'm incredibly proud to be amongst the Search and Rescue guys and very privileged to be flying with some of the best pilots, I think, in the world."

As its retirement draws near, Sea King: Britain’s Flying Past commemorates half-a-century of noble service with a 60-minute show packed with stunning footage of this mammoth yet graceful helicopter and featuring moving stories of heroism, bravery and flying excellence.

Riding shotgun with Royal Navy pilots from RNAS Yeovilton and also with 771 Squadron at RNAS Culdrose, John travels across the British landscape, relishing the power and grandeur of the aircraft.

John will also meet the men, women and children who have been saved from serious injury or death and the brave pilots who risk their own lives in order to save others.

We learn about the sophisticated equipment on board and through archive we’ll begin to understand the pivotal role the Sea King has played in search and rescue at home and in the major wars of the past few decades.

Although in service for over fifty years, Sea Kings first captured the imagination of the British public in the Falklands in 1982.

Both at war and on civilian missions the herculean shape of the Sea King thundering across the skies like a prehistoric metal beast, always inspired feelings of fear and hope.

The Sea King always brought relief in one form or another: back-up troops, much needed supplies, rescue facilities, tracking radars.

This Bird has seen all types of duty in its history and in Sea King: Britain’s Flying Past the people who owe their lives and livelihoods to it tell us their moving and fascinating stories.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2015 20:16:26 ]
  zondag 29 maart 2015 @ 18:56:06 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151163720
Helicopters O+
So we just called him Fred
  zondag 29 maart 2015 @ 19:28:11 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151164876
Misschien heeft Lelystad een kans als ze het hernoemen naar Amsterdam Lely Aiport met een paar goede verbindingen naar de bewoonde wereld.

Maar dan nog zie ik het somber in, er moet nog veel gebeuren wil het kunnen functioneren als een volwaardig internetationaal vliegveld. Ook kwa veiligheid moeten er flinke stappen gemaakt worden, anders kan Alberto Stegeman een compleet seizoen vullen met het aantal manieren dat hij bij een vliegtuig kan komen zonder de juiste papieren.
So we just called him Fred
pi_151165359
Als frequent lezer van dit topic wil ik graag m'n dank betuigen aan alle interessante informatie die hier dagelijks gedeeld wordt. ^O^
pi_151165385
En ik wil Iemand91 nogmaals bedanken voor de zeer uitgebreide geschiedenis-posts ^O^.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:32:01 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151171016
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.

Het leverde in elk geval op flightradar leuke plaatjes op:

OR508 / PH-TFF


OR338 / PH-TFK


D-AEBH / LH9950
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 21:34:43 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151171179
Omdat ik voor 24:00 mijn mandje in ga, alvast een post voor morgen :)

Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.

Een Il 96 is een widebodey viermotorig vliegtuig, geeft plek aan 244 - 262 passagiers en kost circa 30% van een vergelijkbaar westers vliegtuig. Bovendien vind ik het een mooie kist om te zien :)

De eerste Il 96 was in '88 gereed en kreeg in 1992 de typegoedkeuring. In totaal zijn er 29 gebouwd.

Maar goed, ik kwam afgelopen een artikeltje tegen dat op 30 maart 2014 Aeroflot haar laatste Il96-300 aan de kant had gezet, vandaar dat ik er wat over uit wijd.

Foto's van 30 maart 2014




Deze laatste vlucht vertrok vanaf Tasjkent in Oezbekistan naar Moskou Shremetyevo.

De Il96-300 kwam vanaf 1993 in dienst bij Aeroflot een is onder andere ingezet op verbindingen naar New-York JFK, Istanboel, Sharm El Sheikh (Egypte), Goa (India) en Bangkok.

In totaal heeft Aeroflot met 10 Il 96's gevlogen, in deze periode hebben er geen accidenten plaats gevonden, ook niet bij andere maatschappijen. Andere gebruikers zijn onder andere de Russische overheid, met 8 96-300's en nog eens 2 op bestelling. Ook het Russische ministerie van defensie heeft een bestelling van 2 96-400's.

Verder vliegt Cubana met 5 stuks 96-300's en hebben zij nog 3 stuks op bestelling.

Van de 10 die Aeroflot heeft/had zijn 4 doorverkocht aan andere maatschappijen, 1 is na buitendienststelling uitgebrand, 1 is gesloopt en 4 zijn 'stored'. Betekend dit dat die op een koper staan te wachten of in geval van nood kunnen worden ingezet?

Genoeg geluld, nog wat meer plaatjes:

De RA-96015 , de jongste Aeroflot Il 96, geleverd in januari 1996.


De jongste IL96 dit rondvliegt is de RA 90621 van Rossiya Russian Airlines uit Sint Peterburg


Daarnaast wil ik langs deze weg nogmaals mijn bewondering uitspreken voor iemand91. Dit bericht heeft mij best al veel tijd gekost maar toch ben ik niet tevreden over de hoeveelheid informatie die ik nu kan geven eigenlijk :D

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 29-03-2015 21:42:18 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151172686
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.

Maar een paar leuke plaatjes gemaakt:





  zondag 29 maart 2015 @ 22:05:36 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151172915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:06:04 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151172932
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151173175
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .

:)
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:15:16 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151173429
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?

Wat ik heb gelezen op internet over de Il96 was eigenlijk behoorlijk positief, qua comfort beter als A330 / 777
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 22:16:09 #164
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151173472
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:30:27 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151174212
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
Ze hoeven niet per sé minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.
So we just called him Fred
pi_151174716
Veel Russische kisten mogen in het westen vaak niet eens landen ivm geluidslimieten die overschreden worden.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:44:31 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151174798
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
Fixed

http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/

  zondag 29 maart 2015 @ 22:52:20 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151175184
quote:
Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:58:09 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151175457
quote:
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 23:10:20 #170
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151175923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Ja, maar is wel uitgesteld:

http://www.luchtvaartnieu(...)uperjet-uit-tot-2016
pi_151177821
Zaterdag geland op Schiphol, vandaag maakt PH-BVN de eerste commerciële vlucht.
Vertrekt vandaag om 12:30 uur als KL0743 naar Lima; een vlucht 12 uur.

Overigens; zo zit de nieuwe livery voor KLM Asia eruit op een 777:


Dit is PH-BVB; de 3e 777 met de nieuwe livery na PH-BVN en PH-BVA.
Foto is van zondag; voor vertrek naar Kaapstad waar het anderhalf uur geleden is geland.

Let ook op de tekst achter deur 2; te zien op hogere resolutie.
pi_151178951
Ik vind dit topic toch wel het leukst van heel fok!;)
Geniet van het leven:):)
pi_151179433
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
pi_151180651
Het gebruikte lettertype voor "ASIA" is erg lelijk te noemen.

Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 06:58:25 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151180790
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151181122
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
En dan loop je weer tegen het volgende probleem aan; dan moeten er meer deuren ingezet worden om eventuele evacuaties nog steeds goed te kunnen laten verlopen. Meer cabine crew (1 per 50 pax). Plus dat er dan al helemaal geen ruimte overblijft voor cabin bagage. Leuk proefballonnetje maar zie het niet zo snel gebeuren ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151181482
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]

Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen! *O*

Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.

EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken. :+
Volgens mij zag ik er net een overvliegen toen ik naar mijn werk fietste.

Een 747 blijft toch _O_ Had het er nog met mijn pa over gisteren, ik kon me herinneren dat ik vroeger in een 747 had gezeten en dat klopte; eentje van Martinair :P
pi_151181569
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151183416
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 04:30 schreef Sparqq het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
Grappig, had nooit echt geweten wat nou het verhaal achter KLM Asia is:

quote:
The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, Taiwan, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#KLM_Asia

Ik vraag me af of het nog nodig is? China heeft hun eigen restricties op vluchten direct tussen mainland China en RoC/Taiwan al enige tijd opgeheven.

Een tijdje terug zag ik een KLM Asia toestel @ NY JFK trouwens. Dus wat betekent het label nog? Vluchten hebben ook gewoon een KL vluchtnummer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151183640
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.

EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfdevaak hetzelfde tegen jou zeg. :') :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2015 11:23:18 ]
pi_151183904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.

EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfde tegen jou zeg. :') :@
Ik post nooit hetzelfde op Tweakers hoor. Fok is mijn homebase, Tweakers wel een belangrijke focus bestemming :) (waar men meestal iets moeilijker doet en het vliegen wel erg serieus oppakt, ja je kan alleen full economy rechtstreeks naar de Canarische Eilanden vliegen vanuit Nederland, leg je erbij neer :) )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151190003
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:


- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...

flightradar24 twitterde op maandag 30-03-2015 om 07:18:24 The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport reageer retweet
Hier bij aankomst in Washington gisteren:

  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 16:02:34 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151192309
Hoor net op de Duitse radio, de GermanWings copiloot is in het verleden al eens behandeld voor zelfmoord neigingen :o :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151192392
Ja ik las het ook.

Ik vind het eigenlijk slecht dat ze elke dag wel weer een feitje loslaten. In plaats van dat ze de boel nou eerst even goed onderzoeken en met een voorlopig rapport komen...hier krijg je van die verhalen/roddels/whatever van.
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 16:11:49 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151192663
Hmm, zolang het bij feiten blijft mogen ze elk feitje om mij wel bekend maken zodra ze erachter zijn gekomen.

Maar Nederland is er wel erg goed in, zonder dat alles duidelijk is, tienhonderd 'specialisten' bij elkaar te trommelen die dan allerlij mogelijke scenario's noemen. Daar wordt je idd wel een keer moe van. Blijft gewoon bij de feiten en laat het trekken van conclusies over aan de betrokken onderzoekscommissies.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151195227
Omdat ik een lijstjesnerd ben en de mijne net heb geupdate. Gevlogen types/airlines.

A319
easyJet, Air Canada, United Airlines, Air Malta, British Airways, Czech Airlines
A320
Wizzair, Air Malta, Air Asia, Thai Air Asia, Vueling, Alitalia, British Airways, Swiss, Bangkok Airways, United Airlines, Jetblue, Finnair
A321
Air France
A330
KLM
A340
Finnair, Swiss, China Airlines, Air Asia X
A380
British Airways
B737-300
Air Holland
B737-400
KLM
B737-700
KLM, Transavia, SkyEurope
B737-800
KLM, Transavia, Ryanair, Turkish Airlines, Pegasus, Nok Air
B737-900
KLM, United Airlines
B747-300
KLM
B767-300
Japan Airlines, United Airlines
B777-200
Singapore Airlines, Alitalia, United Airlines
B777-300
Garuda
RJ70
Azzurra Air
RJ85
Cityjet
F27
F27 Friendship Association
F50
KLM Cityhopper
F70
KLM Cityhopper
F100
KLM Cityhopper
E170
British Airways
E190
British Airways, KLM Cityhopper
MD11
Finnair, KLM
MD82
Scandinavian
MD83
Scandinavian
CRJ900
Eurowings
Xian MA-60
Lao Airlines

Plus nog wat klein spul (C172, Socata, luchtballon, helikopter). Zal jullie maar niet met de registraties vermoeien. Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt? :) (of Flightmemory, Flightdiary)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151195741
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt? :)
KLM
MD-11
  maandag 30 maart 2015 @ 17:36:07 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151195779
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
So we just called him Fred
pi_151196020
B737-700
Delta Airlines
B737-800
Transavia
B767-300
United Airlines, American Airlines
A330-?
Delta Airlines, US Airways
Embraer 145
Delta Connection, American Eagle

Aankomende zomervakantie:
Embraer 175
American Eagle
McDonnell Douglas MD-83 (maddog)
American Airlines
"Get busy living, or get busy dying"
  maandag 30 maart 2015 @ 18:13:55 #190
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151196885
Geen idee, maar volgens mij wel in alle gangbare modellen. En in de 787, die zie ik bij jullie nog niet staan? :6 Volgende week weer *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151197611
Ik kom tot..

Fokker 70
KLM Cityhopper

Fokker 100
KLM Cityhopper

A319
easyjet, British Airways

A320
British Airways

A321
Alitalia

A330-300
Cathay Pacific

Boeing 737-300
bmibaby

Boeing 747-400
Cathay Pacific

Cessna 172 Skyhawk SP
Diamond DA20


Later dit jaar waarschijnlijk nog een tripje USA met Delta/KLM of United. Benieuwd wat dat wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door M5 op 30-03-2015 21:23:20 (BA & GA) ]
V10
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 19:01:57 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151198735
737-500
Bulgaria Air, YAT Yugoslavian Airways

737-700
AirBerlin

737-800
RyanAir, KLM

MD-82
Alitalia

A319
Alitalia

A320
Alitalia, WizzAir

A321
Alitalia

ATR72
Dolomiti Air O+, YAT Yougoslavian Airways

BAe 146
Lufthansa

En dan ben ik nog een keer van Schiphol naar Straatsburg en van Straatsburg naar Rome (FMO) gevlogen. Ja ik ben belachelijk vaak naar/via Rome gevlogen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151198957
ERJ 190
Air Europa

Boeing 737-800
KLM, Air Europa

Boeing 747
KLM

A319
Easyjet, Air Berlin

A320
JetBlue, Vueling, WizzAir

A380
Air France

Ik hou het allemaal bij op http://openflights.org/. Handige site waar je alles meteen op de kaart kan terugkijken!
  maandag 30 maart 2015 @ 20:35:42 #194
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151202775
Woei, lijstjes. M'n KLM MD-11-sloop fotolijstje:



[ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 30-03-2015 20:56:02 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 20:38:23 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151202922
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
So we just called him Fred
pi_151202943
Leuk, lijstjes.
From memory, dus er kan een foutje in zitten:

Boeing 737
KLM, Transavia, Star Peru, Alitalia, LAN Chile

Boeing 767
Delta Airlines

Boeing 777
Malaysia Airlines, Jet Airways

Airbus 319/320/321
British Airways, Air Cairo, Iberia

Airbus 330
Jet Airways, Malaysia

Airbus 340
LAN Chili

Airbus 380
Emirates

DHC6 Twin Otter
Tara Air

Dornier 228
Tara Air

BAE 146
TransNusa

GA:
Cessna 172
Piper 28 Archer II/III
Tecnam P2002JF
General Avia F22 Penguino
Slingsby Firefly
Ultravia Pelican
Cirrus SR22


En weet iemand toevallig welke kist (type) gebruikt werd in 1994 bij paraclub TU-Zeven? Het was een hoogdekker weet ik nog, geen Cessna.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:01:41 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151204020
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Mjah, denk dat Aviodrome het geld daarvoor ook niet kan of wil ophoesten, aangezien een MD11 daar niet kan landen. Het transport en alles eromheen van die 747 schijnt destijds in totaal zo'n 450.000 euro gekost te hebben (incl 1 symbolische euro voor de KLM).

Maar ja, eeuwig zonde idd.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:55:49 #198
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151206453
Lijstjes O+

Even maken
Tics van je petten.
  maandag 30 maart 2015 @ 22:03:45 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151206863
Luchtballon
Robinson R-44 (heli)
Piper Alpha 28-161
Piper Alpha 28-180

Fokker 50: CityJet
Fokker 100: Air Berlin
Airbus A320: Aer Lingus
Airbus A330-200: Northwest Airlines
Boeing 737-700: Transavia
Boeing 737-800: Transavia
Boeing 747-400: KLM
Boeing 757-200: Northwest Airlines
pi_151207193
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
  maandag 30 maart 2015 @ 22:24:36 #201
155103 Reanimation
Golden State!
pi_151207712
Lijstjes! Altijd leuk :)

Airbus A300: Air Anatolia (GTI)
Airbus A319: TACA, United Airlines, Northwest Airlines, easyJet (Switzerland), British Airways, LAN
Airbus A320: TransAer, Swissair, Martinair, United Airlines, Iberia (Express), Wizz Air, Vueling, Air Malta, LAN
Airbus A321 Iberia, US Airways, British Airways
Airbus A330-200: SriLankan, LTU
Airbus A330-300: LTU, Northwest Airlines, US Airways
Airbus A340-600: Iberia
Boeing 737-300: Transavia, Southwest Airlines
Boeing 737-400 Thai, Garuda
Boeing 737-700 Transavia, KLM, Southwest Airlines, SAS
Boeing 737-800 Transavia, Air Berlin, Hapag-Lloyd, Ryanair, KLM, American Airlines
Boeing 747-200: Northwest Airlines
Boeing 747-400: KLM, China Airlines, Garuda, British Airways
Boeing 757-200: Transavia, Northwest Airlines
Boeing 757-300: Transavia (lease van Condor volgens mij)
Boeing 767-300: Martinair
Boeing 777-200: United Airlines, British Airways, American Airlines
Boeing 787-8: LAN
Douglas DC-10: Garuda
Embraer 190: JetBlue
Fokker 100: TAP Air Portugal
MD-11: Martinair
Avro RJ100: Crossair

Nog op de planning komende maanden aan nieuwe types:
Boeing 777-300ER (JAL)
Bombardier CRJ900 (Air Nostrum/Iberia Regional)
  maandag 30 maart 2015 @ 22:26:15 #202
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151207769
Boeing 737 (ontelbaar vaak. Vooral met Ryanair)
Transavia, Ryanair

Boeing 747:
KLM

Boeing 757:
Air Holland, Transavia

Boeing 767:
Martinair, ArkeFly

Bombardier Dash 8:
InterSky

DC-10:
Martinair

MD-11:
KLM

Fokker 50:
Lufthansa

Cessna 172:
Zelf achter de knuppel gezeten.

Het vreemde is dat ik nog nooit met een airbus gevlogen heb....
  maandag 30 maart 2015 @ 22:32:21 #203
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151208003
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?
pi_151208536
quote:
- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.

Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.
--
pi_151208611
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 30 maart 2015 @ 22:57:52 #206
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151209039
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    From ↓    To ↓    Nr. ↓    Date ↓    Distance ↓    Time ↓    Vehicle ↓    
Flight    MST    HRG    HV    2015-03-30    3536    04:53    Boeing 737-800        
Flight    MST    CIA    FR    2015-03-30    1138    01:54    Boeing 737-800        
Flight    DUS    CUN    AB    2015-03-30    8438    10:59    Airbus A330-200        
Flight    DUS    CUN    AB    2015-03-30    8438    10:59    Airbus A330-200        
Flight    DUS    DXB    EK    2015-03-30    5002    06:42    Boeing 777-300        
Flight    DXB    BKK    EK    2015-03-30    4900    06:35    Airbus A380-800        
Flight    BKK    DXB    EK    2015-03-30    4900    06:35    Boeing 777-300        
Flight    DXB    DUS    EK    2015-03-30    5005    06:43    Airbus A330-200        
Flight    AMS    JFK    KL    2015-03-30    5847    07:46    Boeing 747-400Combi        
Flight    EIN    CIA    FR    2015-03-30    1204    01:59    Boeing 737-800        
Flight    MST    GRO    FR    2015-03-30    1027    01:46    Boeing 737-800        
Flight    MST    HER    HV    2015-03-30    2324    03:23    Boeing 737-800        
Flight    BRU    AYT    PC    2015-03-30    2596    03:43    Boeing 737-800        
Flight    AYT    BRU    PC    2015-03-30    2596    03:43    Boeing 737-800        
Flight    BRU    GRO    FQ    2015-03-30    1007    01:45    Boeing 737-800        
Flight    GRO    BRU    FQ    2015-03-30    1007    01:45    Boeing 737-800        
Flight    AMS    STN    U2    2015-03-30    312    00:53    Airbus A320        
Flight    STN    AMS    U2    2015-03-30    312    00:53    Airbus A320        
Flight    NRN    STN    FR    2015-03-30    407    01:00    Boeing 737-800        
Flight    STN    NRN    FR    2015-03-30    407    01:00    Boeing 737-800        
Flight    JFK    AMS    KL    2015-03-30    5847    07:46    Boeing 747-400Combi        
Flight    HRG    MST    HV    2015-03-30    3536    04:53    Boeing 737-800        

Lijstje :)
Tics van je petten.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:04:17 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151209281
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:57 schreef nattermann het volgende:

[ code verwijderd ]

Lijstje :)
Druk vliegdagje die 30 maart 2015 :P
  maandag 30 maart 2015 @ 23:05:46 #208
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151209329
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef OEM het volgende:

[..]

Druk vliegdagje die 30 maart 2015 :P
Druk gehad ja :D

Weet de data niet meer allemaal uit 'n hoofd, dus dan maar zo.
Tics van je petten.
pi_151209830
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.
En bijna alle toestellen op Victorville (-KCF t/m -KCK) zijn gesloopt.

Dus die MD-11 zijn nog flink wat waard in onderdelen. Mocht het type dood zijn (als in; bijna niet meer gebruikt of zeer veel voorradig, denk aan de 747) dan zou het nog een mogelijkheid zijn geweest voor Aviodrome.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:01 schreef OEM het volgende:
aangezien een MD11 daar niet kan landen.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
quote:
Maar ja, eeuwig zonde idd.
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2015 23:25:09 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 23:25:24 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151210022
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te raken :P
  maandag 30 maart 2015 @ 23:40:39 #211
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151210530
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Potverdorie, wat jammer nou :D
Tics van je petten.
pi_151211198
Eind februari is de 279e Boeing C-17 Globemaster III de final assembly line opgegaan.
Het is de allerlaatste C-17 die gebouwd wordt.








Dit betekent niet alleen het einde van bijna 25 jaar C-17's bouwen maar ook het ontslag van duizenden werknemers.
Toen Boeing in 2013 bekend maakte de productie te staken werkten er nog zo'n 2200 man. Nu werken er nog maar een paar honderd; de staking van de C-17 productie betekent ook de sluiting van de fabriek in Long Beach.

De C-17 werd gebouwd in de Douglas Aircraft plant in Long Beach, California.
De fabriek werd in 1941 geopend en sindsdien zijn er iconen daar uit de hangar gerold; de DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-80, MD-90, MD-11, 717 en de militaire vliegtuigen zoals de beroemde C-47 (militaire versie van de DC-3), the B-17, de A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en dus de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

Daarom hieronder maar een fotoreportage wat daar in Long Beach is gebouwd en gebeurd:

De eerste vlucht van de Douglas DC-8 op 8 mei 1958:



Vlak voor de eerste vlucht van de DC-9 op 26 februari 1965:


De eerste vlucht van de DC-10 op 29 augustus 1979:


1991: De bovenste DC-10 is HB-IWF die een paar jaar later op 2 september 1998 als Swissair-vlucht 111 voor de kust van Nova Scotia in de Atlantische Oceaan stortte:



De eerste DC-10-30 (prototype) dat later als PH-DTA in 1974 aan KLM geleverd zou worden, 23 juni 1972:


Een rijtje MD-8* in productie, begin jaren '80:



De eerste vlucht van de MD-11; 10 januari 1990:


De allereerste C-17, 1991:


KLM's eerste MD-11: PH-KCA, 1993:
(alleen -KCA kwam geverfd aan in Schiphol; de overige 9 MD-11's werden op Schiphol geverfd)



KLM's laatste McDonnell Douglas toestel; MD-11 PH-KCK tijdens een testvlucht, april 1997:



Martinair's PH-MCW, november 1998:


De 200e en allerlaatste MD-11; D-ALCN voor Lufthansa Cargo, november 2000:



De allerlaatste Boeing 717 in 2006 (doorontwikkeling van de MD-90 wat een doorontwikkeling was van de MD-80 wat weer een doorontwikkeling van de DC-9 was; de 717 was op de C-17 na de laatst geproduceerde vliegtuig in Long Beach)



Wat er precies met de plek gaat gebeuren is niet zeker. Veel is al gesloopt.
Onderaan deze foto stonden ooit de hallen waar allerlei toestellen werden gebouwd; van de Boeing B-17 Flying Fortress tot de MD-11.
pi_151211560
Leuk stukje weer!! Blijven mooie planes md-11 en c-17!!:)
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:13:29 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151211573
Super post weer *O*

Al ben ik ben bang dat het niet lang zal duren voordat niets er meer aan zal herinneren dat er ooit beroemde vliegtuigen werden gebouwd -O-

Een recente luchtfoto laat zien dat het terrein nóg leger is geworden:


Edit: nader onderzoek met Google Earth wijst uit dat bovenstaande voor een groot deel herontwikkeling is...

Dit is 2003:


Dit is 2007:


Dit is 2008:


En dan komt de eerste foto van Google Maps.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fred op 31-03-2015 00:30:34 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:44:31 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151212278
"Douglas Park"

Voor wie wil wonen en/of werken op de plaats waar vliegtuigen gemaakt werden:
So we just called him Fred
pi_151216058
Het stormt dus is RTVNH weer op Schiphol aanwezig met een livestream.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)en-storm-op-schiphol
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151225077
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
pi_151225285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
pi_151225508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.
IMHO voldoende voor het regeringstoestel.
Doe er een tussen/tankstop bij (dat wil je als inzittende van zo'n toestel ook wel) en je komt overal ter wereld, op Nieuw-Zeeland na.

Daarnaast is de BBJ (nieuw weliswaar) minstens 2x zo duur als de Embraer en dat kan nog meer oplopen.
Lijkt mij bijzonder moeilijk te verkopen in Nederland.

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
pi_151225851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ferry_76 op 31-03-2015 15:05:53 ]
pi_151226602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.
Dus ik zie geen ander toestel dan die twee.

EDIT:
ah, misschien moet ik eens de pagina vernieuwen voordat ik wat post. :+

Of ze moeten piloten van de luchtmacht gebruiken en dan zal het een Gulfstream moeten worden.
pi_151228152
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P

De registratie zal dan wel PH-KWA worden denk ik. (Of de PH-KMX, weten we gelijk wie daar de broek aanheeft. :P )
pi_151231737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
pi_151231911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')