abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2015 @ 17:18:48 #151
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151160641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegen :P Tis met de auto maar een goed half uur rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151163143
Geen idee of het wat is; maar ik noem het toch maar even:

Vanavond om 20:00 - 21:00 uur op BBC2: The Sea King: Britain's Flying Past

John Sergeant presents a brand new hour-long documentary on BBC TWO celebrating the Sea King helicopter as piloted by HRH Prince William. BBC Two, Thursday 28th February at 9pm.

On the back of last year’s critically acclaimed BBC TWO documentary about the Spitfire, passionate flying enthusiast and broadcaster John Sergeant returns to the channel this February continuing his celebration of British aviation excellence with a televisual love letter to another jewel in Britain’s flying past - the Sea King helicopter.


Once again reveling in his love of all things aeronautical, John, who is himself a former RAF Cadet, guides us through the story of this great aircraft and shares the powerfully emotional stories of the people whose lives it has touched over almost 50 years of service.

The Sea King is the true unsung hero of British aviation history. It has protected British troops through ten wars during over four decades of military and civilian service.

It has mounted a staggering 14,595 British search and rescue missions since Royal Navy records began in 1982 and more recently it has stirred pride in our hearts as the aircraft flown by HRH Prince William, the Duke of Cambridge in his role as a Search and Rescue pilot with the 22 Squadron covering Wales and Northern Ireland.

Prince William says in the show:
"I'm incredibly proud to be amongst the Search and Rescue guys and very privileged to be flying with some of the best pilots, I think, in the world."

As its retirement draws near, Sea King: Britain’s Flying Past commemorates half-a-century of noble service with a 60-minute show packed with stunning footage of this mammoth yet graceful helicopter and featuring moving stories of heroism, bravery and flying excellence.

Riding shotgun with Royal Navy pilots from RNAS Yeovilton and also with 771 Squadron at RNAS Culdrose, John travels across the British landscape, relishing the power and grandeur of the aircraft.

John will also meet the men, women and children who have been saved from serious injury or death and the brave pilots who risk their own lives in order to save others.

We learn about the sophisticated equipment on board and through archive we’ll begin to understand the pivotal role the Sea King has played in search and rescue at home and in the major wars of the past few decades.

Although in service for over fifty years, Sea Kings first captured the imagination of the British public in the Falklands in 1982.

Both at war and on civilian missions the herculean shape of the Sea King thundering across the skies like a prehistoric metal beast, always inspired feelings of fear and hope.

The Sea King always brought relief in one form or another: back-up troops, much needed supplies, rescue facilities, tracking radars.

This Bird has seen all types of duty in its history and in Sea King: Britain’s Flying Past the people who owe their lives and livelihoods to it tell us their moving and fascinating stories.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2015 20:16:26 ]
  zondag 29 maart 2015 @ 18:56:06 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151163720
Helicopters O+
So we just called him Fred
  zondag 29 maart 2015 @ 19:28:11 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151164876
Misschien heeft Lelystad een kans als ze het hernoemen naar Amsterdam Lely Aiport met een paar goede verbindingen naar de bewoonde wereld.

Maar dan nog zie ik het somber in, er moet nog veel gebeuren wil het kunnen functioneren als een volwaardig internetationaal vliegveld. Ook kwa veiligheid moeten er flinke stappen gemaakt worden, anders kan Alberto Stegeman een compleet seizoen vullen met het aantal manieren dat hij bij een vliegtuig kan komen zonder de juiste papieren.
So we just called him Fred
pi_151165359
Als frequent lezer van dit topic wil ik graag m'n dank betuigen aan alle interessante informatie die hier dagelijks gedeeld wordt. ^O^
pi_151165385
En ik wil Iemand91 nogmaals bedanken voor de zeer uitgebreide geschiedenis-posts ^O^.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:32:01 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151171016
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.

Het leverde in elk geval op flightradar leuke plaatjes op:

OR508 / PH-TFF


OR338 / PH-TFK


D-AEBH / LH9950
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 21:34:43 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151171179
Omdat ik voor 24:00 mijn mandje in ga, alvast een post voor morgen :)

Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.

Een Il 96 is een widebodey viermotorig vliegtuig, geeft plek aan 244 - 262 passagiers en kost circa 30% van een vergelijkbaar westers vliegtuig. Bovendien vind ik het een mooie kist om te zien :)

De eerste Il 96 was in '88 gereed en kreeg in 1992 de typegoedkeuring. In totaal zijn er 29 gebouwd.

Maar goed, ik kwam afgelopen een artikeltje tegen dat op 30 maart 2014 Aeroflot haar laatste Il96-300 aan de kant had gezet, vandaar dat ik er wat over uit wijd.

Foto's van 30 maart 2014




Deze laatste vlucht vertrok vanaf Tasjkent in Oezbekistan naar Moskou Shremetyevo.

De Il96-300 kwam vanaf 1993 in dienst bij Aeroflot een is onder andere ingezet op verbindingen naar New-York JFK, Istanboel, Sharm El Sheikh (Egypte), Goa (India) en Bangkok.

In totaal heeft Aeroflot met 10 Il 96's gevlogen, in deze periode hebben er geen accidenten plaats gevonden, ook niet bij andere maatschappijen. Andere gebruikers zijn onder andere de Russische overheid, met 8 96-300's en nog eens 2 op bestelling. Ook het Russische ministerie van defensie heeft een bestelling van 2 96-400's.

Verder vliegt Cubana met 5 stuks 96-300's en hebben zij nog 3 stuks op bestelling.

Van de 10 die Aeroflot heeft/had zijn 4 doorverkocht aan andere maatschappijen, 1 is na buitendienststelling uitgebrand, 1 is gesloopt en 4 zijn 'stored'. Betekend dit dat die op een koper staan te wachten of in geval van nood kunnen worden ingezet?

Genoeg geluld, nog wat meer plaatjes:

De RA-96015 , de jongste Aeroflot Il 96, geleverd in januari 1996.


De jongste IL96 dit rondvliegt is de RA 90621 van Rossiya Russian Airlines uit Sint Peterburg


Daarnaast wil ik langs deze weg nogmaals mijn bewondering uitspreken voor iemand91. Dit bericht heeft mij best al veel tijd gekost maar toch ben ik niet tevreden over de hoeveelheid informatie die ik nu kan geven eigenlijk :D

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 29-03-2015 21:42:18 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151172686
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.

Maar een paar leuke plaatjes gemaakt:





  zondag 29 maart 2015 @ 22:05:36 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151172915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:06:04 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151172932
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151173175
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .

:)
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:15:16 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151173429
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?

Wat ik heb gelezen op internet over de Il96 was eigenlijk behoorlijk positief, qua comfort beter als A330 / 777
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 22:16:09 #164
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151173472
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:30:27 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151174212
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
Ze hoeven niet per sé minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.
So we just called him Fred
pi_151174716
Veel Russische kisten mogen in het westen vaak niet eens landen ivm geluidslimieten die overschreden worden.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:44:31 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151174798
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
Fixed

http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/

  zondag 29 maart 2015 @ 22:52:20 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151175184
quote:
Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:58:09 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151175457
quote:
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 23:10:20 #170
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151175923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Ja, maar is wel uitgesteld:

http://www.luchtvaartnieu(...)uperjet-uit-tot-2016
pi_151177821
Zaterdag geland op Schiphol, vandaag maakt PH-BVN de eerste commerciële vlucht.
Vertrekt vandaag om 12:30 uur als KL0743 naar Lima; een vlucht 12 uur.

Overigens; zo zit de nieuwe livery voor KLM Asia eruit op een 777:


Dit is PH-BVB; de 3e 777 met de nieuwe livery na PH-BVN en PH-BVA.
Foto is van zondag; voor vertrek naar Kaapstad waar het anderhalf uur geleden is geland.

Let ook op de tekst achter deur 2; te zien op hogere resolutie.
pi_151178951
Ik vind dit topic toch wel het leukst van heel fok!;)
Geniet van het leven:):)
pi_151179433
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
pi_151180651
Het gebruikte lettertype voor "ASIA" is erg lelijk te noemen.

Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 06:58:25 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151180790
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151181122
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
En dan loop je weer tegen het volgende probleem aan; dan moeten er meer deuren ingezet worden om eventuele evacuaties nog steeds goed te kunnen laten verlopen. Meer cabine crew (1 per 50 pax). Plus dat er dan al helemaal geen ruimte overblijft voor cabin bagage. Leuk proefballonnetje maar zie het niet zo snel gebeuren ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151181482
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]

Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen! *O*

Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.

EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken. :+
Volgens mij zag ik er net een overvliegen toen ik naar mijn werk fietste.

Een 747 blijft toch _O_ Had het er nog met mijn pa over gisteren, ik kon me herinneren dat ik vroeger in een 747 had gezeten en dat klopte; eentje van Martinair :P
pi_151181569
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151183416
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 04:30 schreef Sparqq het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
Grappig, had nooit echt geweten wat nou het verhaal achter KLM Asia is:

quote:
The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, Taiwan, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#KLM_Asia

Ik vraag me af of het nog nodig is? China heeft hun eigen restricties op vluchten direct tussen mainland China en RoC/Taiwan al enige tijd opgeheven.

Een tijdje terug zag ik een KLM Asia toestel @ NY JFK trouwens. Dus wat betekent het label nog? Vluchten hebben ook gewoon een KL vluchtnummer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151183640
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.

EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfdevaak hetzelfde tegen jou zeg. :') :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2015 11:23:18 ]
pi_151183904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.

EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfde tegen jou zeg. :') :@
Ik post nooit hetzelfde op Tweakers hoor. Fok is mijn homebase, Tweakers wel een belangrijke focus bestemming :) (waar men meestal iets moeilijker doet en het vliegen wel erg serieus oppakt, ja je kan alleen full economy rechtstreeks naar de Canarische Eilanden vliegen vanuit Nederland, leg je erbij neer :) )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151190003
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:


- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...

flightradar24 twitterde op maandag 30-03-2015 om 07:18:24 The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport reageer retweet
Hier bij aankomst in Washington gisteren:

  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 16:02:34 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151192309
Hoor net op de Duitse radio, de GermanWings copiloot is in het verleden al eens behandeld voor zelfmoord neigingen :o :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151192392
Ja ik las het ook.

Ik vind het eigenlijk slecht dat ze elke dag wel weer een feitje loslaten. In plaats van dat ze de boel nou eerst even goed onderzoeken en met een voorlopig rapport komen...hier krijg je van die verhalen/roddels/whatever van.
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 16:11:49 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151192663
Hmm, zolang het bij feiten blijft mogen ze elk feitje om mij wel bekend maken zodra ze erachter zijn gekomen.

Maar Nederland is er wel erg goed in, zonder dat alles duidelijk is, tienhonderd 'specialisten' bij elkaar te trommelen die dan allerlij mogelijke scenario's noemen. Daar wordt je idd wel een keer moe van. Blijft gewoon bij de feiten en laat het trekken van conclusies over aan de betrokken onderzoekscommissies.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151195227
Omdat ik een lijstjesnerd ben en de mijne net heb geupdate. Gevlogen types/airlines.

A319
easyJet, Air Canada, United Airlines, Air Malta, British Airways, Czech Airlines
A320
Wizzair, Air Malta, Air Asia, Thai Air Asia, Vueling, Alitalia, British Airways, Swiss, Bangkok Airways, United Airlines, Jetblue, Finnair
A321
Air France
A330
KLM
A340
Finnair, Swiss, China Airlines, Air Asia X
A380
British Airways
B737-300
Air Holland
B737-400
KLM
B737-700
KLM, Transavia, SkyEurope
B737-800
KLM, Transavia, Ryanair, Turkish Airlines, Pegasus, Nok Air
B737-900
KLM, United Airlines
B747-300
KLM
B767-300
Japan Airlines, United Airlines
B777-200
Singapore Airlines, Alitalia, United Airlines
B777-300
Garuda
RJ70
Azzurra Air
RJ85
Cityjet
F27
F27 Friendship Association
F50
KLM Cityhopper
F70
KLM Cityhopper
F100
KLM Cityhopper
E170
British Airways
E190
British Airways, KLM Cityhopper
MD11
Finnair, KLM
MD82
Scandinavian
MD83
Scandinavian
CRJ900
Eurowings
Xian MA-60
Lao Airlines

Plus nog wat klein spul (C172, Socata, luchtballon, helikopter). Zal jullie maar niet met de registraties vermoeien. Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt? :) (of Flightmemory, Flightdiary)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151195741
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt? :)
KLM
MD-11
  maandag 30 maart 2015 @ 17:36:07 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151195779
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
So we just called him Fred
pi_151196020
B737-700
Delta Airlines
B737-800
Transavia
B767-300
United Airlines, American Airlines
A330-?
Delta Airlines, US Airways
Embraer 145
Delta Connection, American Eagle

Aankomende zomervakantie:
Embraer 175
American Eagle
McDonnell Douglas MD-83 (maddog)
American Airlines
"Get busy living, or get busy dying"
  maandag 30 maart 2015 @ 18:13:55 #190
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151196885
Geen idee, maar volgens mij wel in alle gangbare modellen. En in de 787, die zie ik bij jullie nog niet staan? :6 Volgende week weer *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151197611
Ik kom tot..

Fokker 70
KLM Cityhopper

Fokker 100
KLM Cityhopper

A319
easyjet, British Airways

A320
British Airways

A321
Alitalia

A330-300
Cathay Pacific

Boeing 737-300
bmibaby

Boeing 747-400
Cathay Pacific

Cessna 172 Skyhawk SP
Diamond DA20


Later dit jaar waarschijnlijk nog een tripje USA met Delta/KLM of United. Benieuwd wat dat wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door M5 op 30-03-2015 21:23:20 (BA & GA) ]
V10
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 19:01:57 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151198735
737-500
Bulgaria Air, YAT Yugoslavian Airways

737-700
AirBerlin

737-800
RyanAir, KLM

MD-82
Alitalia

A319
Alitalia

A320
Alitalia, WizzAir

A321
Alitalia

ATR72
Dolomiti Air O+, YAT Yougoslavian Airways

BAe 146
Lufthansa

En dan ben ik nog een keer van Schiphol naar Straatsburg en van Straatsburg naar Rome (FMO) gevlogen. Ja ik ben belachelijk vaak naar/via Rome gevlogen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151198957
ERJ 190
Air Europa

Boeing 737-800
KLM, Air Europa

Boeing 747
KLM

A319
Easyjet, Air Berlin

A320
JetBlue, Vueling, WizzAir

A380
Air France

Ik hou het allemaal bij op http://openflights.org/. Handige site waar je alles meteen op de kaart kan terugkijken!
  maandag 30 maart 2015 @ 20:35:42 #194
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151202775
Woei, lijstjes. M'n KLM MD-11-sloop fotolijstje:



[ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 30-03-2015 20:56:02 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 20:38:23 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151202922
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
So we just called him Fred
pi_151202943
Leuk, lijstjes.
From memory, dus er kan een foutje in zitten:

Boeing 737
KLM, Transavia, Star Peru, Alitalia, LAN Chile

Boeing 767
Delta Airlines

Boeing 777
Malaysia Airlines, Jet Airways

Airbus 319/320/321
British Airways, Air Cairo, Iberia

Airbus 330
Jet Airways, Malaysia

Airbus 340
LAN Chili

Airbus 380
Emirates

DHC6 Twin Otter
Tara Air

Dornier 228
Tara Air

BAE 146
TransNusa

GA:
Cessna 172
Piper 28 Archer II/III
Tecnam P2002JF
General Avia F22 Penguino
Slingsby Firefly
Ultravia Pelican
Cirrus SR22


En weet iemand toevallig welke kist (type) gebruikt werd in 1994 bij paraclub TU-Zeven? Het was een hoogdekker weet ik nog, geen Cessna.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:01:41 #197
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151204020
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Mjah, denk dat Aviodrome het geld daarvoor ook niet kan of wil ophoesten, aangezien een MD11 daar niet kan landen. Het transport en alles eromheen van die 747 schijnt destijds in totaal zo'n 450.000 euro gekost te hebben (incl 1 symbolische euro voor de KLM).

Maar ja, eeuwig zonde idd.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:55:49 #198
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151206453
Lijstjes O+

Even maken
Tics van je petten.
  maandag 30 maart 2015 @ 22:03:45 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151206863
Luchtballon
Robinson R-44 (heli)
Piper Alpha 28-161
Piper Alpha 28-180

Fokker 50: CityJet
Fokker 100: Air Berlin
Airbus A320: Aer Lingus
Airbus A330-200: Northwest Airlines
Boeing 737-700: Transavia
Boeing 737-800: Transavia
Boeing 747-400: KLM
Boeing 757-200: Northwest Airlines
pi_151207193
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')