 
		 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:33 schreef flipsen het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng!
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Absoluutquote:Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT.
 vlak na het opstaan sprong hij er altijd tussenuit.
 vlak na het opstaan sprong hij er altijd tussenuit.
											 
			 
			
			
			 Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
  Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken. 
  
  
			 
			
			
			Misschien maar even melding van maken bij de maatschappij.quote:Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers.
 
			 
			
			
			Maandag vanaf de 18C vertrokken en en inderdaad stond de 24 vol met voertuigen die met het asfalt bezig waren (en de bekende verrijdbare kruizen die het gesloten zijn van de baan aangeven).quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
 
			 
			
			
			Hij is terugquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook.
Random news:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt.
Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
[ afbeelding ]
- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zelfmoord --> Massamoord.
Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
 
			 
			
			
			De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.
Zoals het nu uit is gevoerd (één persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
 
			 
			
			
			Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.
Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.
Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.
Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja, die maatregel passen meerdere maatschappijen toen. Het neemt een stukje gelegenheid weg inderdaad, je moet eerst nog iemand overmeesteren die alarm kan slaan of de deur open kan gooien voor hulp.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Viezze het volgende:
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.
Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cabine in zouden kunnen komen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat klopt, maar dat is niet iets waar je als aanslagpleger makkelijk op in kunt spelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Viezze het volgende:
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.
quote:- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.
Wat blijft het toch een prachtige livery op een prachtig vliegtuigquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt.
Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
 
 En gisteren 25 maart had het haar eerste vlucht:quote:- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
 
  
			 
			
			
			Inmiddels hebben diverse maatschappijen aangekondigd dit te gaan doen.quote:Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Het is flink feest met de stroomstoring in Amsterdam. Bij Lelystad Airport is inmiddels een file in de lucht ontstaan met rondcirkelende vliegtuigen.
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			Voldoende mogelijkheden voor het begeleiden van het vliegverkeer, maar om alle systemen die nodig zijn om de passagiersstromen af te handelen ook op noodstroom te zetten is volgens mij onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:15 schreef LintuxCx het volgende:
Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval?
 
			 
			
			
			Ik dacht dat ik het hier al had gezegd (maar blijkbaar alleen op Tweakers), maar de flypast ging sowieso niet door vanwege de Germanwings crash.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit de fly by bij Eindhoven er niet meer in:
 
			 
			
			
			quote:Na Emirates wordt China Southern de tweede luchtvaartmaatschappij die op Schiphol gaat vliegen met een Airbus A380. De superjumbo wordt met ingang van 20 juni 2015 tot het einde van het hoogseizoen ingezet op de route Amsterdam-Beijing.
De A380 van China Southern biedt plaats aan 506 passagiers, verdeeld over 8 first class suites, 70 business class-stoelen en 428 economy class-stoelen.
De route Amsterdam-Beijing valt onder de joint venture die China Southern heeft gesloten met KLM en Air France. Dit betekent dat kosten en opbrengsten worden gedeeld. China Southerns dochteronderneming Xiamen Airlines zal ook deel uitmaken van dit verbond, zodra zij van start is gegaan met de nieuwe lijndienst Amsterdam-Xiamen
 
			 
			
			
			Jup.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef Tinos85 het volgende:
Southern komt dus alleen in de zomer met de A380 als ik het goed begrijp?
 
			 
			
			
			 )
 ) 
			 
			
			
			

 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Die zijn ook alweer gestoptquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
... en Etihad Regional's Amsterdam - Leipzig als enige fifth freedom vluchten over op Schiphol.
 
											 
			 
			
			
			Die business class indeling zie je wel vaker, al dan niet met twee of drie rijen. Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten
En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Je kunt begrijpen dat ik wel even bezig wat met die post.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten

Dat zie je wel meer. In de 787 en A350 worden die nog veel schuiner geplaatst:quote:En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC
Het zou niet mijn voorkeur hebben nee. Maar KLM wil natuurlijk wel WBC-stoelen overhouden.quote:en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Lijkt me wel gaaf om doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:30 schreef LintuxCx het volgende:
Die miles run van het ikvliegveel/varfok blog is trouwens peanuts vergeleken met dit: http://www.headforpoints.(...)n-less-than-40-days/
Zeker het twee keer heen en weer rondom Miami is bizar, en dit maakt mijn innerlijke boomknuffelaar toch wel een beetje verdrietig, ecoterrorist dat 'ie is.
Maar wel de enige economy-rij met 2 stoelen naast elkaar. Handig voor koppels en dus geld waard.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:51 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef inkjet het volgende:
Het toestel heeft veel economy zitplaatsen om mee te kunnen doen met de concurrentie.
Hier wel gelijk. Hoewel in de -300ER maar 1 WBC-stoel minder gaat. (in vergelijking met de 747 waar het aantal van 42 naar 35 ging).quote:In de BC zie je minder stoelen en meer luxe (full flat seats, meer privacy), dat lijkt ook een trend.
 
			 
			
			
			Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Columbia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Columbia waarna het weer naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Columbia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.
 
											 
			 
			
			
			Verbeterd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:44 schreef flipsen het volgende:
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormen
 
 Ik zat er iets naast met datum; maar toch:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
En wat gaat 2015 brengen?
- April: Luchthavenbesluit voor Lelystad Airport over de toekomst van de luchthaven.
quote:HILVERSUM – Tegen alle adviezen uit de luchtvaartbranche in geeft de Nederlandse regering definitief toestemming om Lelystad Airport uit te breiden. Dat wordt volgende week officieel bekendgemaakt meldt de NOS. Om het licht helemaal op groen te zetten moesten nog de nodige procedures worden doorlopen. Dat is nu gebeurd.
Lelystad Airport moet doorgroeien tot de twee luchthaven van Nederland. De komst van de luchthaven betekent een grote streep door de rekening van de kleine luchtvaart in Nederland en zal waarschijnlijk ook de luchthaven Groningen Airport Eelde overbodig maken.
Schiphol gaat de komende jaren 90 miljoen euro investeren. Schiphol wil de Europese vakantievluchten overplaatsen naar Lelystad zodat er meer ruimte komt voor intercontinentale vluchten en transferpassagiers. Reguliere maatschappijen op Schiphol hebben het afgelopen jaar te kennen gegeven bang te zijn dat zij de nieuwe luchthaven in de polder subsidiëren en voor een deel gaan betalen voor nieuwe concurrenten.
Arke en Corendon
Zowel vakantievlieger Corendon alsmede Arke, die met een deel van de vloot Europese diensten aanbiedt, hebben al aangegeven niet naar Lelystad te willen verhuizen en de luchthaven onaantrekkelijk te vinden. Transavia-directeur Mattijs ten Brink wilde eind vorig jaar nog geen definitief nee zeggen tegen Lelystad tijdens een bijeenkomst van de Dutch Aviation Group.
Prijsvechters
Met de komst van Lelystad wordt de deur opengezet naar meer prijsvechters in Nederland waardoor de druk op de nationale Luchtvaartmaatschappijen KLM en Transavia verder wordt opgevoerd, wat kan leiden tot verlies van marktaandeel en ontslagen.
De gemeente Lelystad heeft alle vertrouwen in de plannen en hoopt op nieuwe banen in de regio.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat zou te makkelijk zijn. Ik verwacht wel dat ze het spookstation Lelystad-Zuid gaan omtoveren tot Lelystad-Airport oid.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:25 schreef Viezze het volgende:
Een goede busverbinding vanaf station Lelystad zal er wel komen dan?
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Ah, toevallig. Ik had je foto in het treinentopic al voorbij zien komen, top van die machinistquote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Viezze het volgende:
Ik weet hoe het eruit ziet, ben er laatst geweest
 . Heb geen idee hoe de verkeerssituatie in lelystad is, maar wat ik lees is dat ook niet echt je van het. Ach ja, we zien inderdaad wel hoeveel geld Schiphol en de overheden kapot willen slaan op Lelystad.
. Heb geen idee hoe de verkeerssituatie in lelystad is, maar wat ik lees is dat ook niet echt je van het. Ach ja, we zien inderdaad wel hoeveel geld Schiphol en de overheden kapot willen slaan op Lelystad.
											 
			 
			
			
			 
  
  
 
 
			 
			
			
			Morgen is maandag?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Vandaag: voert Arke's nieuwste aanwinst; de 787-8 PH-TFM haar allereerste commerciële vlucht uit. Als vlucht 361 vertrekt het om 11:55 uur naar Aruba, vliegt het door naar Curaçao en van daaruit landt het morgen (dinsdag dus) om 12:20 uur weer op Schiphol.
Momenteel is de nieuwste 787 overigens een buitenbeentje; het is de enige van de drie 787's die over de nieuwe indeling beschikt; tussen deur 1 en 2 premium comfort en daarachter de comfort en economy.
PH-TFK en -TFL worden in september omgebouwd naar de TUI-standaard zodat er straks een vergelijkbaar product in de 787's van de TUI-groep zit.
Rond 2018 bestaat Arke dan niet meer.
 
			 
			
			
			Ik drukte me wat onhandig uit. Je ziet de dichtheid van de economy class toenemen door de overgang op 3-4-3. Verder inderdaad een verschuiving naar premium seats.quote:[..]
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.
Sterker nog; het aantal normale economy-stoelen in KLM's -300ER daalt juist.
3-4-3 is/wordt de standaard in de 777; hoe klote dat ook is voor de meeste reizigers.
 
			 
			
			
			Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.
Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.
 
  
			 
			
			
			Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
 Tis met de auto maar een goed half uur rijden.
  Tis met de auto maar een goed half uur rijden.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			


 
			 
			
			
			Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
 
			 
			
			
			Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .quote:Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
 
											 
			 
			
			
			Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
 
			 
			
			
			Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			Ze hoeven niet per sé minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.
Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.
Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Fixedquote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
 
			 
			
			
			Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
 
			 
			
			
			VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
 
			 
			
			
			Ja, maar is wel uitgesteld:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
 
			 
			
			
			En dan loop je weer tegen het volgende probleem aan; dan moeten er meer deuren ingezet worden om eventuele evacuaties nog steeds goed te kunnen laten verlopen. Meer cabine crew (1 per 50 pax). Plus dat er dan al helemaal geen ruimte overblijft voor cabin bagage. Leuk proefballonnetje maar zie het niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 30 maart 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
 
											 
			 
			
			
			Volgens mij zag ik er net een overvliegen toen ik naar mijn werk fietste.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.
 Had het er nog met mijn pa over gisteren, ik kon me herinneren dat ik vroeger in een 747 had gezeten en dat klopte; eentje van Martinair
 Had het er nog met mijn pa over gisteren, ik kon me herinneren dat ik vroeger in een 747 had gezeten en dat klopte; eentje van Martinair  
											 
			 
			
			
			 ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
 ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
											 
			 
			
			
			Grappig, had nooit echt geweten wat nou het verhaal achter KLM Asia is:quote:Op maandag 30 maart 2015 04:30 schreef Sparqq het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#KLM_Asiaquote:The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, Taiwan, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.
 
			 
			
			
			Verrassend...niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
 
  
 
			 
			
			
			Ik post nooit hetzelfde op Tweakers hoor. Fok is mijn homebase, Tweakers wel een belangrijke focus bestemmingquote:Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.
EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfde tegen jou zeg.

 (waar men meestal iets moeilijker doet en het vliegen wel erg serieus oppakt, ja je kan alleen full economy rechtstreeks naar de Canarische Eilanden vliegen vanuit Nederland, leg je erbij neer
 (waar men meestal iets moeilijker doet en het vliegen wel erg serieus oppakt, ja je kan alleen full economy rechtstreeks naar de Canarische Eilanden vliegen vanuit Nederland, leg je erbij neer  )
 )
											 
			 
			
			
			Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
Hier bij aankomst in Washington gisteren:twitter:flightradar24 twitterde op maandag 30-03-2015 om 07:18:24The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport
reageer retweet
 
			 
			
			
			 
   
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 (of Flightmemory, Flightdiary)
 (of Flightmemory, Flightdiary)
											 
			 
			
			
			KLMquote:Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Volgende week weer
 Volgende week weer  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 , YAT Yougoslavian Airways
, YAT Yougoslavian Airways 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Mjah, denk dat Aviodrome het geld daarvoor ook niet kan of wil ophoesten, aangezien een MD11 daar niet kan landen. Het transport en alles eromheen van die 747 schijnt destijds in totaal zo'n 450.000 euro gekost te hebben (incl 1 symbolische euro voor de KLM).quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |