Waarschijnlijk waren we hier de afgelopen dagen te enthousiast met een Linkin Park, Blur en zelfs Radiohead. Dan zijn deze namen wel even wat minder.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:25 schreef Rob_Gordon het volgende:
Zit niet echt de headliner bij waar ik op gehoopt had. Maar Father John Misty, La Roux en de Allah-Las vind ik wel erg fijn.
Moest dat nou.. Harlem Shake bij Bauer? Hij heeft ook materiaal dat wel de moeite waard is hoorquote:
Zou je denken?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:16 schreef BillDauterive het volgende:
Waarschijnlijk waren we hier de afgelopen dagen te enthousiast met een Linkin Park, Blur en zelfs Radiohead.
Hier kent iedereen hem van, mja Dum Dum en One Touch etc. zijn ook best leuk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:17 schreef gazhims3lv het volgende:
Moest dat nou.. Harlem Shake bij Bauer? Hij heeft ook materiaal dat wel de moeite waard is hoor
Chemical Bros is dat ookquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zou je denken?Dat zijn Werchter headliners.
Datzelfde geldt ook voor La Rouxquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:17 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Moest dat nou.. Harlem Shake bij Bauer? Hij heeft ook materiaal dat wel de moeite waard is hoor
Ik ook, al hoop ik dat ze er niet veel voor hebben betaald. Baauer is echt volkomen uit en Boys Noize staat bekend om electro, samen met Baauer zal hij wel medium trap gaan draaien..quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben wel benieuwd naar Boys Noize vs. Baauer overigens
Ja had eerlijk gezegd ook liever BN solo gehad. Maar je kan niet alles hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:50 schreef Pieterkosram het volgende:
[..]
Ik ook, al hoop ik dat ze er niet veel voor hebben betaald. Baauer is echt volkomen uit en Boys Noize staat bekend om electro, samen met Baauer zal hij wel medium trap gaan draaien..
In for the kill vind ik wel tof juist. I'm not your toy was alleen niksquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor La Roux
Dit!quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
TIs een tijd geleden dat ik in Maart een LL programma voor me zag waar ik al zo veel wilde zien eigenlijk.
Ik heb zelden zoveel waarheid in een post gelezen. Vooral het gegeil hier op Linkin Park heb ik nooit begrepen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:54 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dit!
Terwijl hier werd blindgestaard op een irrelevante Hitkrant-band waarmee je 15 jaar geleden je leven al niet meer zeker was als je in een bandshirt daarvan verscheen, krijgen we alleen al deze batch Underwold, absolute dance-legendes en misschien wel de grootste Alpha-headliner in jaren, Mark Ronson met een DJ-set, het grootste hitkanon van dit moment, Father John Misty, met een van de meest besproken en hoogst gewaardeerde albums van 2015 tot nu toe, Slaves, een NME-hype waar Lowlands normaal gesproken een jaar mee achterloopt anno nu en Joey Bada$$, waarmee Lowlands eindelijk weer wat afwisseling in bezoekersculturen mee lijkt te hopen bereiken.
Als je dan naar de patatfestivals in Engeland kijkt rond diezelfde tijd, ben ik blij dat Lowlands een iets meer kritische houding heeft. Aan de ene kant betekent dat ze de grote augustusklappers als énige festival in de omgeving vrijwel altijd links hebben laten liggen door de jaren heen, maar dat heb ik er bijna voor over als je weet dat je op bijvoorbeeld Reading/Leeds op de grootste podia een onuitputtelijke schijtschroom krijgt op de allergrootste podia: Mumfords & Sons, Bastille, All Time Low, Panic! At The Disco, Bring Me The Horizon, het gaat maar door, waar hebben ze dat aan verdiend. Ik snap de teleurstelling over deze nieuwe Lowlands-namen, 5 maanden voor het festival, persoonlijk echt niet. Ik wil niet te vroeg juichn, maar het India-programma, wat al niet onbehoorlijk was in de afgelopen jaren, lijkt fantastisch te worden.
Als je bij hun eerste hits de gitaardistortion weghaalt en het geschreeuw wat zou dimmen, heb je echt gewoon Backstreet Boys liedjes.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Linkin Park was echt wel meer dan een hitkrant band. Dat je het niks vind kan ik wel begrijpen. Maar hun eerste albums zaten prima in elkaar.
Underworld ga je toch ook niet accapella luisteren ?quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als je bij hun eerste hits de gitaardistortion weghaalt en het geschreeuw wat zou dimmen, heb je echt gewoon Backstreet Boys liedjes.
Ja zou best nog wel iets bij kunnen komen hoor. Het zou me verbazen dat Florence & The Machine eigenlijk geen Nederlands festival gaat doen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:04 schreef theodoor9 het volgende:
Toch denk ik dat die volgorde van artiesten op de website en de posters ook wel iets zegt. Gaat namelijk wel globaal van grote namen naar kleine namen. Ben Howard - Chemical Brothers - Major Lazer headliners wellicht? De volgorde van de dagen klopt namelijk ook. Daarna volgen Bastille, Passenger, Underworld, Mark Ronson, Interpol, Tame Impala en Joey Bada$$..
Staat er bij samen met Imdela May.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:09 schreef theodoor9 het volgende:
La Roux op vrijdag
http://laroux.co.uk/live/
Ben Howard als headliner lijkt me wel heel erg sterk...quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja zou best nog wel iets bij kunnen komen hoor. Het zou me verbazen dat Florence & The Machine eigenlijk geen Nederlands festival gaat doen.
[..]
Staat er bij samen met Imdela May.
Ja er kan zeker nog iets tussen komen! Maar het zegt wel iets dat Ben Howard voor Chemical Brothers staat. En Major Lazer voor Underworld.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja zou best nog wel iets bij kunnen komen hoor. Het zou me verbazen dat Florence & The Machine eigenlijk geen Nederlands festival gaat doen.
[..]
Staat er bij samen met Imdela May.
Laatste album is ookquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Linkin Park was echt wel meer dan een hitkrant band. Dat je het niks vind kan ik wel begrijpen. Maar hun eerste albums zaten prima in elkaar.
Dat heb ik dus ook een beetjequote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:50 schreef richolio het volgende:
Ik vind het begin van Born Slippy heel mooi, en blijf dat ook altijd wel vinden, maar daarna wordt het minder. Daar houd ik dan weer niet zo van..Maar wellicht dat het live tof is ofzo.
Was mijn 1e. Eens even kijken wat ik mij nog goed herinner:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:19 schreef richolio het volgende:
http://www.festivalinfo.nl/festival/5206/Lowlands/2007/
Eigenlijk had 2007 ook wel een toffe line-up.
Bang dat ze uitverkocht raken?quote:
Met goede gewoontes hoef je niet te stoppen. Tenzij je echt broke bent ... maar een mens moet ook genieten. Met die muntjes gaat het ook hard met mijn spaargeld wel. Maar als ik 50 euro meer uitgeef zonder te hoeven beknibbelen is mij dat het niet hoeven rekenen wel waard.quote:
Toegevoegd aan OP!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 06:49 schreef Ferraro het volgende:
Underworld op vrijdag. In de Alpha als headliner zeg ik.
http://www.underworldlive.com/events/
Ik denk toch Major Lazer, tegenover een vette gitaarband in de Grolsch. Op festivals als Rock Werchter, Glastonbury etc zal MJ niet de absolute headliner zijn, voor festivals als Lowlands is MJ wel de act die afsluit op het grootste podium.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:16 schreef Drebbelman het volgende:
De vraag die resteert is dus wie gaat de zondag headlinen. Dat mag wel wat gitaarherrie zijn dan.
Major Lazer is idd een veredelde dj set, maar was Disclosure dat dan niet ? Underworld en ChemBros drijven op hun 25 jarige loopbaan, MJer voegt er een scheut jongehonden adrenaline aan toe. Dat is drie keer een uitpuilende Alpha.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:08 schreef theodoor9 het volgende:
Ik geloof echt niet dat Underworld-Chemical Brothers-Major Lazer de afsluiters zijn. 3 maal electronica is gewoon teveel van het goede. Major Lazer is sowieso niet afsluiterwaardig, dat is gewoon een veredelde dj-set met een hoop bombarie eromheen. Ik verwacht op zondag nog een headliner en Major Lazer ervoor, of wellicht in de Grolsch. Verder ben ik er ook niet van overtuigd dat Underworld headlined hoor. We zullen het allemaal zien.
Disclosure was dat niet. Die speelden gewoon nummer voor nummer live. Ik ben het ermee eens dat dat vorig jaar niet het meest overtuigende optreden was hoor, maar dat was wel live. Met al die hits was disclosure toen een meer logische headliner dan Major Lazer.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:29 schreef Ferraro het volgende:
[..]
Major Lazer is idd een veredelde dj set, maar was Disclosure dat dan niet ? Underworld en ChemBros drijven op hun 25 jarige loopbaan, MJer voegt er een scheut jongehonden adrenaline aan toe. Dat is drie keer een uitpuilende Alpha.
Overigens hoop ik dat je gelijk hebt. Drie is teveel.
Manmanmanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:38 schreef kapiteintje het volgende:
![]()
![]()
Belooft een magisch avondje te worden.
Dit zijn dus de Slaves die NIET komen. Lowlands heeft de Britse band Slaves geboekt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:26 schreef Scuidward het volgende:
Slaves.
Deze met lyrics, is soms wel handig.
Klinkt wel aardig. Misschien moet ik mij even buiten de bekende padden gaan begeven.
Ok ... faal van mijn kant ... had nog de omschrijving in het vorige deel gelezen en dacht het zal wel kloppen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:10 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Dit zijn dus de Slaves die NIET komen. Lowlands heeft de Britse band Slaves geboekt.
Je bent niet de enige hoor, de fout dook ook op in de Britse muziekpers...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ok ... faal van mijn kant ... had nog de omschrijving in het vorige deel gelezen en dacht het zal wel kloppen.
Nahhh..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:16 schreef Drebbelman het volgende:
De vraag die resteert is dus wie gaat de zondag headlinen. Dat mag wel wat gitaarherrie zijn dan.
inderdaad.. en zZz ook overigens, hebben ook een erg vet album uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Alarmo Race Track heeft ook een nieuw album, best welkom wat mij betreft.
Ik zag ze voorbijkomen bij Jools Holland. Als de overige nummers eenzelfde uitvoering krijgen, dan gaat het dak er geheid van af! Al ben ik benieuwd of de zanger de set ook kan volhouden..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:10 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Dit zijn dus de Slaves die NIET komen. Lowlands heeft de Britse band Slaves geboekt.
Ik heb ze alvast ingekocht ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:45 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Bang dat ze uitverkocht raken?![]()
3 blikken weer hier. Koud.
Jammer! Run the Jewels verwacht ik er ook nog wel bij.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:40 schreef richolio het volgende:
De poll loopt wel gelijk op! De meningen zijn blijkbaar dus goed verdeeld.
Overigens is Tyler, The Creator uitgesloten. Staat exclusief in Tivoli. Maar we hadden Joey Bada$$ toch al als grote hip-hop act.
Was ook leuk in 2010quote:
Ik kende het alleen kwa naam, en had me er nooit in verdiept. Maar na wat geluisterd te hebben is het denk ik best de moeite om er te gaan kijken. Echter heb ik dat nu al bij zoveel acts....quote:
Ohja, die ook nog wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:11 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Jammer! Run the Jewels verwacht ik er ook nog wel bij.
Idd laat maar komenquote:Op zondag 22 maart 2015 20:39 schreef richolio het volgende:
[..]
Ohja, die ook nog wel.Lijkt me een toffe act ook.
Denk Mark Ronson als zanger / mc. Weet niet precies wat zijn input was op elk hitje. Verwacht wel een kraker.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat moeten verwachten trouwens van een Dj Set van Mark Ronson?
Het is een DJ-set. Maar geen idee wat ik er van kan verwachten.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:56 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Denk Mark Ronson als zanger / mc. Weet niet precies wat zijn input was op elk hitje. Verwacht wel een kraker.
Ah ik zie dat hij niet kan zingen.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:00 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het is een DJ-set. Maar geen idee wat ik er van kan verwachten.
Aha! Eens even luisteren later. Kan ik gelijk kijken of het ga bekijken.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop zoiets als dit
maar ik verwacht iets popiejopieër
Zal wel dag programma worden denk ik? Toch vond ik dat laatste album best leuk van Ronson, maar geen idee of dat dus iets te maken zal hebben met z'n dj set.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht al meer iets als dit. Zo'n hiphop set werkt niet echt in een grote tent denk ik.
Boys Noize ook weer iets wat ik wil zien.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:35 schreef theodoor9 het volgende:
Ik denk dat we een dj-set gewoon in de nacht kunnen verwachten. Prime time Bravo, op dezelfde dag als boys noize b2b Baauer verwacht ik. Hij zal vast veel van zijn nieuwe werk draaien. Jammer dat hij geen live optredens meer doet!
Ja, naast de Alpha namen ook nog eens SBTRKT, HudMo, Todd Terje, Four Tet en Caribou. Wat een luxequote:Op zondag 22 maart 2015 21:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Boys Noize ook weer iets wat ik wil zien.
Aan de electronische kant zit het dit jaar echter helemaal goed.
En Marcel Dettmann vind ik ook best tof voor in de nacht, ook zag dat Max Cooper project met die Visuals er wel heel vet uit.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:47 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ja, naast de Alpha namen ook nog eens SBTRKT, HudMo, Todd Terje, Four Tet en Caribou. Wat een luxe
Hopelijk komen die nog. Dan wordt het zeker de beste lineup in jaren.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:51 schreef indiaantje89 het volgende:
En dan nog te bedenken dat Faithless en The Prodigy ook zo goed als voor het oprapen lagen...
Zijn al bevestigd voor andere Shows he, dus reken er maar niet op. Zou ook niet weten hoe ze dat allemaal kunnen programmeren..quote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Hopelijk komen die nog. Dan wordt het zeker de beste lineup in jaren.
Of ze mogen de Alpha iets later open houdenquote:Op zondag 22 maart 2015 22:01 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Zijn al bevestigd voor andere Shows he, dus reken er maar niet op. Zou ook niet weten hoe ze dat allemaal kunnen programmeren..
Ja dan kies ik wel voor Underworld, want Caribou al 2x gezien en Underworld nog niet. Mijn jaar gaat vol zitten met clashes. Staat weinig bands bij wat ik eigenlijk niet wil zien. Ja dingen als The Bohicas, Shura, Roots Manuva zal ook overslaan.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:09 schreef theodoor9 het volgende:
Pff ben nu al bang voor alle clashes: Underworld vs Caribou voel je bijvoorbeeld nu al aankomen..
Ja daar kies ik dan ook voor hoor! Maar er staat nu al zoveel goeds, terwijl slechts 1/3e van de line up bekend is.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:12 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja dan kies ik wel voor Underworld, want Caribou al 2x gezien en Underworld nog niet. Mijn jaar gaat vol zitten met clashes. Staat weinig bands bij wat ik eigenlijk niet wil zien. Ja dingen als The Bohicas, Shura, Roots Manuva zal ook overslaan.
Maar zo hoorde ik net weer wat van Bad Breeding en dacht ik ook hey dat klinkt best tof (weer wat anders op de dag). En Skinny Lister ook. Van mij mogen ze Lowlands gewoon 2x doen... net zoals ze met Coachelle doen.
Dat is altijd zo. Het is gewoon echt nóóit goed. Dat is wel wat je bedoelt toch? In ieder geval wat ik laatst ook zag; veel negatieve reacties. Terwijl ik het eigenlijk gewoon echt heel prima vind.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zit nu pas de reacties te kijken op Facebook te kijken na die laatste lichting. Sommige mensen weten volgens mij echt niet naar welk festival ze gaan denk ik....
Ja je mag het goed of fout vinden hoor, maar volgens mij hebben bepaalde mensen een mening over dingen waar ze blijkbaar totaal geen kennis over hebben. En Chef'Special doet het blijkbaar goed. Maar waarom gaan die niet naar Paaspop ofzo waar meer van dit soort acts staan?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:34 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Het is gewoon echt nóóit goed. Dat is wel wat je bedoelt toch? In ieder geval wat ik laatst ook zag; veel negatieve reacties. Terwijl ik het eigenlijk gewoon echt heel prima vind.
Iemand zei trouwens ook 'ik hoop nog op Foster the People'. Is nog een mogelijkheid toch? Ik vond dat laatste album niet zo volgens mij, maar die eerste was natuurlijk te gek.
Ow, ik dacht dat deze serieus was. Hoewel als je serieus de Opposites graag ziet begin ik ook wel te twijfelen. Was die niet 15 trouwens? Verder is dat natuurlijk gewoon altijd het risico van een kaartje kopen. De enige reden dat ik constant ga is omdat de sfeer altijd goed is en ik per dag ruim 4 (ja wel 4) concerten zie waar ik met een tevreden gevoel op terug kijk en de rest is gewoon aanschuiven en meedansen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:56 schreef indiaantje89 het volgende:
"ALL TIME LOW EN CHEF' SPECIAL HOLY F..... Alleen The Opposites ontbreken op het Lowlands programma..... Crazy zin in!!!!"
Iedereen maar natuurlijk weten wat ze willen zien op Lowlands hoor. Maar als je "met alle respect" alleen dingen als Chef'Special, Kensington, Jett Rebell, The Opposites, De Jeugd van Tegenwoordig, Mr. Polska, Racoon wil zien komen dan vraag ik me serieus af waarom iemand een kaartje koopt.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat deze serieus was. Hoewel als je serieus de Opposites graag ziet begin ik ook wel te twijfelen. Was die niet 15 trouwens? Verder is dat natuurlijk gewoon altijd het risico van een kaartje kopen. De enige reden dat ik constant ga is omdat de sfeer altijd goed is en ik per dag ruim 4 (ja wel 4) concerten zie waar ik met een tevreden gevoel op terug kijk en de rest is gewoon aanschuiven en meedansen.
Ga trouwens ook wel naar Chef's Special, tot ze In Your Arms hebben gehad, dan kan overwegen weer te gaan.
Ik heb veel van die reacties ook gezien ja. Man, wat erger ik me daaraan. Vooral "Kunnen jullie het niet beter Lowbudget Festival gaan noemen ofzo?" en "Festivals zijn al jaren dood.. hier het bewijs" zijn een brandpunt van onwetendheid. Net zo erg als De Roelvinkjes. Nee echt, dat programma en die Dave zijn om te kotsen.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja je mag het goed of fout vinden hoor, maar volgens mij hebben bepaalde mensen een mening over dingen waar ze blijkbaar totaal geen kennis over hebben. En Chef'Special doet het blijkbaar goed. Maar waarom gaan die niet naar Paaspop ofzo waar meer van dit soort acts staan?
"Kunnen jullie het niet beter Lowbudget Festival gaan noemen ofzo?"
"Festivals zijn al jaren dood.. hier het bewijs"
"Wanneer programmeert LL nou weer eens een jaar echt fatsoenlijk??"
"Nu nog Vanilla Ice, Goldfish en Goodlucklive"
"ALL TIME LOW EN CHEF' SPECIAL HOLY F..... Alleen The Opposites ontbreken op het Lowlands programma..... Crazy zin in!!!!"
"Boek de Libertines nou!! Dit is echt een B line-up"
"CHEFFIEEEES"
"todd terje op lowlands!!!!!" (was dus al een lichting daarvoor al bekend)
Om maar wat dingen op te sommen
Toen was het voor mij in elk geval de Chemical Brothers (dacht ik). Geen idee waarom iemand een kaartje koopt. Misschien gaat ze mee met muzikaal beter onderlegde vrienden of ging haar grote zus altijd en wil ze ook graag eens een kijkje nemen in het polderwalhalla en lekker dronken tussen tentjes rondlopen en gek doen. Is lastig, denk dat de echte fans ook misschien niet eens geneigd te zijn om op een Facebookbericht te reageren, of dat moet aan mij liggen. Daarnaast hadden ze 85.000+ likes dus misschien zijn het ondertussen yuppen die niet meer kunnen vanwege hun kroost en zijn ze 'jaloers'.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind Chef'Special ook niet eens zo slecht, en gewoon een normale boeking voor Lowlands. Maar als ik in februari een kaartje koop zijn dit toch echt die namen waarvoor ik die ¤ 195,.00 aftik.
Waarom is dit 'er gemakkelijk vanaf komen' is dan de wedervraag die in mij opkomt? Ik ken de boekhouding niet, maar ik mag aannemen dat ze onder de streep geen 35 euro van je kaartje als winst achterhouden. Eerder een tientje.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:22 schreef gazhims3lv het volgende:
Waarom denkt de organisatie er zo gemakkelijk vanaf te komen? Dat is de vraag die eigenlijk in mij opkomt.
Werchter kan je totaal niet vergelijken met Lowlands, BKS een beetje maar staan ook gewoon een stuk minder namen dan op Lowlands. En als iemand zich het "makkelijk" af maakt dan is het Werchter wel. Die gooien gewoon met geld om maar zo veel "grote" namen binnen te halen.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:22 schreef gazhims3lv het volgende:
Het is dat ik met een stel vrienden ga want anders ging dit hem echt niet worden. Voor een bedrag van 195,- met deze namen komen.. Dat kun je niet maken, zelfs niet tegenover de fanbase. Een BKS/Rock Werchter zijn dan wel hele andere festivals maar wel een veel betere optie qua namen terwijl Rock Werchter niet veel duurder is en BKS zelfs goedkoper is.
Waarom denkt de organisatie er zo gemakkelijk vanaf te komen? Dat is de vraag die eigenlijk in mij opkomt.
Ik begrijp je wel hoor, en tuurlijk mag je Werchter leuker vinden dan Lowlands. Maar je kan ze oko niet helemaal vergelijken. En ja er staan veel danceacts daar ben ik het met je eens, en als dat niet je ding is dan is het erg jammer. Maar wat ik niet begrijp is dat je zegt dat de organisatie er zich veel te makkelijk van afmaakt. Waarom mag Lowlands Chemical Brothers niet boeken terwijl je wel graag Lenny Kravitz zou zien?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:04 schreef gazhims3lv het volgende:
Een Sam Smith, Balthazar, Die Antwoord, Elbow, Fink of Selah Sue.. Nee, absoluut niet. Een Lenny Kravitz of alt-J? Graag, maar die komen toch niet. Er moet gewoon wat meer durf getoond worden en je moet wat meer waar voor je geld krijgen. Mijn punt is niet dat er a la RW met flinke namen gestrooid moet worden. Daarnaast(maar dat is meer persoonlijk) mag er ook wel eens minder gekeken worden naar dance geörienteerde acts. Geen namen die al tig jaar in het festivalcircuit zitten zoals Chemical Brothers of Underworld. Maarja, kennelijk vinden mensen hier de line-up van Lowlands helemaal toppie en geven ze er graag nog wat extra euro's voor dus ik hou wel op.
Je praat jezelf een beetje tegen, topbands in het beginstadium? Dat ZIJN dus upcoming artiesten.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:27 schreef guinnessvld het volgende:
Prijs staat in verhouding met de line up
http://www.festivalinfo.n(...)erugwerkende_kracht/
Fortarock snapt het concept.
LL is scherp met de upcoming artiesten maar dat is de kunst om topbands in het beginstadium nog te kunnen boeken voor een "schijntje".
Denk dat we mogen oordelen als de line up compleet is, nu nog gerust afwachten.
Doen ze wel goed ja maar is geen 195 waard. Dan moet je je verlies nemen en een prijsklasse lager gaan zitten. Maar Lowlands verwacht nog steeds de hoofdprijs terwijl je op BKS muzikaal al 3 jaar niet minder krijgt.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Juist Rock Werchter vind ik (op enkele uitzonderingen na) de line-up met alle cliché namen op het affiche. Lowlands is dit jaar juist goed bezig in de namen die aan het doorbreken zijn. Met Courtney Barnett en Father John Misty zijn misschien wel de 2 beste albums van het jaar naar Biddinghuizen gehaald.
Ook Viet Cong en Ought is toekomstig Werchter materiaal, en zeer goed opgepakt. Joey Bada$$ is samen met Run The Jewels en Kendrick Lamar de meest interessante Hip Hop namen die te vinden zijn in het festival circuit.
Dat is wel waar, maar ik vind Underworld / ChemBro's en dan nog iets als Major Lazer toch best namen van formaat. Je kan er echt wel over discussieren hoe relevant het is, maar denk dat dat wel de meerwaarde van die paar tientjes extra is, bij een festival van 140/150 krijg je misschien 1 zo'n act en 2 'kleinere' headliners.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doen ze wel goed ja maar is geen 195 waard. Dan moet je je verlies nemen en een prijsklasse lager gaan zitten. Maar Lowlands verwacht nog steeds de hoofdprijs terwijl je op BKS muzikaal al 3 jaar niet minder krijgt.
BKS is natuurlijk ook veel goedkoper kwa organisatie en opzetquote:Op maandag 23 maart 2015 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doen ze wel goed ja maar is geen 195 waard. Dan moet je je verlies nemen en een prijsklasse lager gaan zitten. Maar Lowlands verwacht nog steeds de hoofdprijs terwijl je op BKS muzikaal al 3 jaar niet minder krijgt.
Ach, ze mogen best eens op de prijs aangesproken worden imho. Ze hadden er altijd een redelijk verhaal bij, maar je ziet nergens in de markt de prijzen zo hard omhoog gaan als hier, en het is niet echt duidelijk wat je daar nou voor terugkrijgt. Schaal dan die andere 'bijzaken' een tandje terug ofzo, als dat zo onevenredig veel knaken kost.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
BKS is natuurlijk ook veel goedkoper kwa organisatie en opzet. En die gaan ook met de jaren hun prijzen omhoog gooien.
Lowlands heeft 7 podia met artiesten er op. En dan nog een paar met zaken als dans, cabaret, politiek en films. Lowlands heeft een veel uitgebreider nachtprogramma dan BKS.
En vergeet ook niet dat Lowlands veel meer man naar zijn festival moet trekken dan dat BKS dat doet. Zet de exacte line-up van BKS neer op Lowlands en ook dan zal je meer dan genoeg klachten krijgen.
¤195,00 is idd aan de prijs. Maar je krijgt er wel veel diversiteit voor terug.
Oh ik vind de 150 voor BKS ook al vrij prijzig. Sowieso zijn festivals echt belachelijk duur geworden en dan is het aanbod eigenlijk ook nog steeds groter geworden.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
BKS is natuurlijk ook veel goedkoper kwa organisatie en opzet. En die gaan ook met de jaren hun prijzen omhoog gooien.
Lowlands heeft 7 podia met artiesten er op. En dan nog een paar met zaken als dans, cabaret, politiek en films. Lowlands heeft een veel uitgebreider nachtprogramma dan BKS.
En vergeet ook niet dat Lowlands veel meer man naar zijn festival moet trekken dan dat BKS dat doet. Zet de exacte line-up van BKS neer op Lowlands en ook dan zal je meer dan genoeg klachten krijgen.
¤195,00 is idd aan de prijs. Maar je krijgt er wel veel diversiteit voor terug.
Tuurlijk gaan die prijzen omhoog. Maar denk soms dat sommige mensen er ook wel iets te makkelijk over denkenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, ze mogen best eens op de prijs aangesproken worden imho. Ze hadden er altijd een redelijk verhaal bij, maar je ziet nergens in de markt de prijzen zo hard omhoog gaan als hier, en het is niet echt duidelijk wat je daar nou voor terugkrijgt. Schaal dan die andere 'bijzaken' een tandje terug ofzo, als dat zo onevenredig veel knaken kost.
Festivals zijn uit de markt geprezen. Het feit dat je soms 40 euro mag neertellen voor namen die je op elke straathoek ziet zegt meer dan genoeg.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan die prijzen omhoog. Maar denk soms dat sommige mensen er ook wel iets te makkelijk over denken. De gages van de bands worden steeds hoger. Inkoop van materiaal zal ook steeds duurder worden. Die 7 tenten moeten betaald worden en met al die festivals die er zin worden die dingen natuurlijk ook wat duurder. Dan nog het personeel wat er op zo'n festival rondloopt.
En veel mensen vergeten ook dat nog dat dit gewoon bedrijven zijn en ook uit zijn op winst. Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Ja misschien wel gedateerd, maar zit gewoon technisch en muzikaal gezien prima in elkaar. Dus ja is het dan gedateerd als het vandaag de dag nog werkt?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh ik vind de 150 voor BKS ook al vrij prijzig. Sowieso zijn festivals echt belachelijk duur geworden en dan is het aanbod eigenlijk ook nog steeds groter geworden.
Natuurlijk heeft Lowlands veel -meer- namen met 3 extra podia, een nachtprogramma wat in totaal 8 uur langer is met in totaal ook nog eens een stage meer (denk ik?), cabaret en film. Maar Lima, X-Ray is opvulling en Charlie is snel wat namen opgooien. Desalniettemin heb je gewoon 4 stages waar redelijke namen geprogrammeerd (kunnen) worden.
Het is onzinnig om te roepen dat Lowlands hetzelfde prijssegment moet zijn (ik loop juist te verkondigen dat BKS vrij prijzig is en in het BKS-topic te zeggen dat je daar niet de hoofdprijs moet verwachten aan namen), maar 195 is wel gewoon duur voor een festival dat zijn glans van 3, 4 jaar geleden weer is verloren en eigenlijk qua namen ook overal een stapje te laat is. Underworld vind ik als headliner ook gewoon echt gedateerd.
Maar wie komt er nu voor Underworld? Ik vind het geen aansprekende act, juist omdat ze alleen nog maar teren op Born Slippy, een hitje van 15 jaar geleden. En dubnobass wordt als een aardig album gezien, maar ik kan er geen een liedje van noemen.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja misschien wel gedateerd, maar zit gewoon technisch en muzikaal gezien prima in elkaar. Dus ja is het dan gedateerd als het vandaag de dag nog werkt?
Ze zijn ook een tijdje niet meer in Biddinghuizen geweest en is het dus mooi om mee te pakken voor de nieuwe generatie. En ik zeg eerlijk dat ik liever Underworld en Chemical Brothers zie dan Stromae ook al is die laatste misschien relevanter. Iets wat relevant is hoeft niet altijd kwalitatief beter te zijn.
Neuh eens, maar dat is mijn hele punt, noem eens een ander festival wat in de laatste 5 jaar tientje per jaar omhoog ging... Zeker zonder dat daar een wijziging in soort programmering (meer grote acts bv, meer acts, dag erbij, etc.) tegenover stond... Want in principe zou ieder festival last moeten hebben van die trend?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan die prijzen omhoog. Maar denk soms dat sommige mensen er ook wel iets te makkelijk over denken. De gages van de bands worden steeds hoger. Inkoop van materiaal zal ook steeds duurder worden. Die 7 tenten moeten betaald worden en met al die festivals die er zin worden die dingen natuurlijk ook wat duurder. Dan nog het personeel wat er op zo'n festival rondloopt.
En veel mensen vergeten ook dat nog dat dit gewoon bedrijven zijn en ook uit zijn op winst. Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Het is wel een naam waar ik gelijk voor had getekend voorafgaand op de line-up. En ja tuurlijk komt men voor Born Slippy naar deze act. Maar muzikaal hebben ze veel meer in hun mars dan Born Slippy, zie ook die Everything Everything video die Kapitein laatst hier had gepost. Het zit technisch zeer goed in elkaar. En ja ik ken ook lang niet alles van ze. Maar dat maakt het juist interessant om ze dus wel te bekijken,.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wie komt er nu voor Underworld? Ik vind het geen aansprekende act, juist omdat ze alleen nog maar teren op Born Slippy, een hitje van 15 jaar geleden. En dubnobass wordt als een aardig album gezien, maar ik kan er geen een liedje van noemen.
Ja nu maak je een grapje, maar bijvoorbeeld Dotan is wel relevant te noemenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef Loveless85 het volgende:
Als je iets relevants wil moet je lekker naar The Script op Pinkpop
Ik vind Ride en Patti Smith een stuk boeiender, daarnaast zijn dat geen headliners.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het is wel een naam waar ik gelijk voor had getekend voorafgaand op de line-up. En ja tuurlijk komt men voor Born Slippy naar deze act. Maar muzikaal hebben ze veel meer in hun mars dan Born Slippy, zie ook die Everything Everything video die Kapitein laatst hier had gepost. Het zit technisch zeer goed in elkaar. En ja ik ken ook lang niet alles van ze. Maar dat maakt het juist interessant om ze dus wel te bekijken,.
Iets wat oud is kan juist relevant zijn voor nieuw publiek. Op BKS is Ride natuurlijk ook niet relevant, maar toch mooi om ze toch nog een keer mee te kunnen pakken. Zelfde geld voor Patti Smith op DTRH. Nee ik heb liever kwaliteit dan iets relevants.
Tjah, ik vind de vraag een beetje wat relevant is? Dan denk ik meer aan acts die echt een album maken wat vernieuwend is. Hoeven niet direct de commercieel interessante acts te zijn. En dan kan je je weer afvragen hoe lang iets relevant blijft? Mag zo'n act een tourtje doen voor zo'n album en dan klaar? Metallica was ooit grondlegger, Linkin Park met hun eerste 2 albums ontzettend belangrijk voor de nu-metal, en zo hebben ChemBro's en Underworld ook hun moment gehad. Maarja, wanneer houdt relevantie op en wordt het 'teren op vergane glorie'?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja nu maak je een grapje, maar bijvoorbeeld Dotan is wel relevant te noemen. Maar ik zit daar toch niet echt op te wachten moet ik eerlijk bekennen (al zou het me niet verbazen dat die ook gewoon naar LL komt).
En Iggy Pop. En the Jesus and Mary Chain.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Ride en Patti Smith een stuk boeiender, daarnaast zijn dat geen headliners.
Al zijn de Libs ook gedateerd.
Prima namen.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En Iggy Pop. En the Jesus and Mary Chain.
Welnee man. Die liepen allang achter de feiten aan destijds.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Linkin Park met hun eerste 2 albums ontzettend belangrijk voor de nu-metal
Ik zeg niet dat ze grondlegger zijn, maar ze waren wel belangrijk, ze waren op een gegeven moment toch wel een van dé gezichten van de nu-metal, plus zo vaak zijn ze niet in NL (geweest), dus dat zou een vinkje op Indiaan z'n lijstje zijn. Ik snap wel dat het geen Lowlands act is, maar dat hele down talken en hihaho boyband met gitaren is ook BS. Ze hadden in 2001 het meest verkopende album wereldwijd, Hybrid Theory heeft tot nu toe 27 miljoen verkopen, meest verkopende debut album van de 21e eeuw. Meteora 20+ mio verkopen...quote:Op maandag 23 maart 2015 11:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Welnee man. Die liepen allang achter de feiten aan destijds.
Ja, maar die sales zeggen ook niet zoveel over hoe belangrijk waren, meer over hoe commercieel het was. In de scene van liefhebbers werden ze toen al niet echt serieus genomen. Het was meer een band voor de meisjes (sorry damesquote:Op maandag 23 maart 2015 11:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze grondlegger zijn, maar ze waren wel belangrijk, ze waren op een gegeven moment toch wel een van dé gezichten van de nu-metal, plus zo vaak zijn ze niet in NL (geweest), dus dat zou een vinkje op Indiaan z'n lijstje zijn. Ik snap wel dat het geen Lowlands act is, maar dat hele down talken en hihaho boyband met gitaren is ook BS. Ze hadden in 2001 het meest verkopende album wereldwijd, Hybrid Theory heeft tot nu toe 27 miljoen verkopen, meest verkopende debut album van de 21e eeuw. Meteora 20+ mio verkopen...
Dus tjah, ik zeg niet dat het dan direct goed is, kwaniteit is niet direct kwaliteit. En feit is dat ze na die twee albums weinig meer hebben kunnen betekenen, maar die hele downtalk is ook een beetje overbodig.
Mwah, ben ik niet met je eens, dat laatste dan. Eerste wel. Ik zie ze ook niet snel op Lowlands, meer omdat het gewoon wss wel een bak knaken kost en niet echt bij het Lowlands publiek past. Maar het hele 'passé' argument is wat makkelijk, zeker met een ChemBro's en Underworld op je lineup, zeker als die laatste ook gewoon een revivaltje doet van dubnobass, album van jaaaaaaaaren terug. En er staan genoeg 'makkelijke' bandjes op een Lowlands line-up, die ook echt niet allemaal serieus genomen worden door de kritische muziekliefhebber.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, maar die sales zeggen ook niet zoveel over hoe belangrijk waren, meer over hoe commercieel het was. In de scene van liefhebbers werden ze toen al niet echt serieus genomen. Het was meer een band voor de meisjes (sorry dames) net zoals een Papa Roach.
Maar je moet kritische muziekliefhebbers ook niet serieus nemenquote:Op maandag 23 maart 2015 12:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, ben ik niet met je eens, dat laatste dan. Eerste wel. Ik zie ze ook niet snel op Lowlands, meer omdat het gewoon wss wel een bak knaken kost en niet echt bij het Lowlands publiek past. Maar het hele 'passé' argument is wat makkelijk, zeker met een ChemBro's en Underworld op je lineup, zeker als die laatste ook gewoon een revivaltje doet van dubnobass, album van jaaaaaaaaren terug. En er staan genoeg 'makkelijke' bandjes op een Lowlands line-up, die ook echt niet allemaal serieus genomen worden door de kritische muziekliefhebber.
En toch is dat voor velen van rond mij leeftijd de band geweest waarmee het begonnen isquote:Op maandag 23 maart 2015 12:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Underworld is heel belangrijk geweest voor de acceptatie van house en techno op rockfestivals, dus die blijven lang relevant. Het gooien op teren op 1 hit, Born Slippy, getuigd van weinig historisch besef.
Linkin Park zie ik dan meer als een Offspring en hoe belangrijk die voor de punk (3e wave) geweest is; wel veel airplay en commercieel succes, maar toch niet de belangrijkste band van het genre in die tijd.
Mwah, dan ga je heel makkelijk voorbij aan hoe zo'n band met z'n commerciële succes ook iets heeft betekent voor het hele genre.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Underworld is heel belangrijk geweest voor de acceptatie van house en techno op rockfestivals, dus die blijven lang relevant. Het gooien op teren op 1 hit, Born Slippy, getuigd van weinig historisch besef.
Linkin Park zie ik dan meer als een Offspring en hoe belangrijk die voor de punk (3e wave) geweest is; wel veel airplay en commercieel succes, maar toch niet de belangrijkste band van het genre in die tijd.
Dat komt door die airplay natuurlijk. Een Pennywise, NOFX of Lagwagon hoorde je niet vaak..quote:Op maandag 23 maart 2015 12:25 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En toch is dat voor velen van rond mij leeftijd de band geweest waarmee het begonnen is.
Dus als Kraftwerk zou komen, zou je precies hetzelfde reageren?quote:Op maandag 23 maart 2015 12:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, dan ga je heel makkelijk voorbij aan hoe zo'n band met z'n commerciële succes ook iets heeft betekent voor het hele genre.
En Underworld is heel belangrijk geweest ja. Geweest...
Neuh, ik vind Underworld geen verkeerde boeking hoor, maar de argumenten die voor LP gelden kun je deels ook op hun plakken. Een festival als Lowlands, met dergelijke capaciteit en dito prijzen heeft ook gewoon wel commercieel succesvolle acts nodig. Dus wat dat betreft snap ik wel dat een LP er mee in verband wordt gebracht.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dus als Kraftwerk zou komen, zou je precies hetzelfde reageren?
Nah, dan doe je een band met die verkoopcijfers toch echt tekort. Prima dat het geen grondleggers zijn, maar een band die tot op heden een van de meest verkopende debut albums heeft, en de eerste 2 albums bij elkaar bijna de 50 mio verkopen aftikken is geen 'bandje in de marge van een reeds tanend genre'. Al was het een kotsende hont met een triangeljosti op de achtergrond, met dergelijke cijfers ben je gewoon een serieuze act, hate it or love it.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee die vergelijking vind ik dan weer niet opgaan. Underworld was toch echt wel groundbreaking. In 2000 was de hele nu metal hype alweer zo'n beetje over zijn hoogtepunt heen, met een paar Family Values-tours achter de rug. En toen kwam Linkin Park pas.
Ze hebben t weten te rekken, hooguit.
Mwah, dat is ook redelijk easy scoren hoor. Maar ik was er wel van, zoals velen met mij aan de verkoopcijfers te zien. Heb ze vorig jaar gezien, en het is live ook gewoon echt nog wel een strakke show, al is uiteraard niet te ontkennen dat de nieuwe(re) nummers lang niet zo lekker vallen als Hybrid Theory / Meteora werk.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij was je best wel fan vroeger, of niet?
Wikipedia is my friend.quote:Op maandag 23 maart 2015 12:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naja, je hebt in ieder geval wat verkoopcijfers e.d. paraat, dus ik ging ervan uit dat het geen band was waar je nooit iets mee gehad hebt.
Radiohead, Blur, Linkin Parkquote:Op maandag 23 maart 2015 13:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar Linkin Park komt toch niet?
Woensdag komt dus Pukkelpop met namen, benieuwd wat daar uit gaat komen.
Als dat zo is, is het raar dat Lowlands niet een van die drie namen heeft.quote:
Staat gesorteerd op wanneer bekendgemaaktquote:Op maandag 23 maart 2015 16:38 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als dat zo is, is het raar dat Lowlands niet een van die drie namen heeft.
Ben Howard staat nog steeds bovenaan bij de namenlijst op lowlands.nl. Ik denk dat die op vrijdag de headliner is en dat Underworld in de Heineken staat.
quote:De Grolsch krijgt een nieuwe naam (welke is nog niet bekend), maar behoudt wel zijn plek omdat daar veel infrastructuur (kabels etc) in de grond ligt. De rest van het terrein krijgt echter een stevige opfrisbeurt. ‘Het gebied krijgt een totaal nieuw aanzicht en een nieuwe indeling, al zijn we druk aan het tekenen waar alles komt te staan.’
Geen idee wat het gaat worden, misschien wordt dat de opvolger van de Grolsch-tent en krijgt de Hacienda een andere naam.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Genoeg headlinergelul;
wat stellen jullie je voor bij de Heineken? Gewoon zelfde tent, plek en opzet?
Of staat-ie misschien wel in het gedeelte dat donderdag al open is...
Ik denk ook wel dat het gewoon een soort Grolsch wordt.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja elders is er ook geen plaats voor de Alpha. Die ene tent ziet er best redelijk uit
. Al hoewel je in de Grolsch tent ook niks van Grolsch zag (alleen de naam).
Weer zo'n hete tent?quote:Op maandag 23 maart 2015 22:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Of het moet echt een verassing worden.
Die was er in 2011 en 2013 ook al, 3x in 5 jaar is wel vrij veel. Hij is de laatste jaren niet groter geworden en heeft ook geen hits gescoord.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:04 schreef theodoor9 het volgende:
Seasick steve was net op Studio Brussel. Hij gaf aan dat hij op een belgisch festival staat, maar nog niks kon zeggen. Schrijf Pukkelpop en Lowlands maar op dus.
Ben je eens hoor, maar hij komt wel weer met een nieuw album.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die was er in 2011 en 2013 ook al, 3x in 5 jaar is wel vrij veel. Hij is de laatste jaren niet groter geworden en heeft ook geen hits gescoord.
Ik heb het nooit wat gevonden maar ik ken mensen die daar nog steeds lyrisch over zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:02 schreef Loveless85 het volgende:
Alsjeblieft, dat trucje kent iedereen wel al toch?
Hij had een paar redelijke nummers, maar heel denderend is het nooit geweest nee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het nooit wat gevonden maar ik ken mensen die daar nog steeds lyrisch over zijn.
Maar die kwamen voor You me at six en kensington vorig jaar dus hoe serieus kan ik die nemen
Best grappig, heb ze vorig jaar op Paaspop gezien dacht ik, maar het is niet iets voor Lowlands denk ik... denk dat veel mensen het niet kennenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:17 schreef Loveless85 het volgende:
Halestorm leek me wel iets voor Lowlands, gezien bevestigingen voor Frequency en Rock 'n Heim, maar staan exclusief voor NL op Huntenpop (14/15 aug).
Mwah, denk dat het een prima 'opvulboekingetje' zou kunnen zijn. Ze touren veel, Grammy gewonnen met vorige album. Je kan je er niet echt een bult aan vallen, maar het is ook geen fantastische underground fijnproevershizzle.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Best grappig, heb ze vorig jaar op Paaspop gezien dacht ik, maar het is niet iets voor Lowlands denk ik... denk dat veel mensen het niet kennen.
Ik zou Nightwish liever zien, als dat ook niet echt een Lowlands naam.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, denk dat het een prima 'opvulboekingetje' zou kunnen zijn. Ze touren veel, Grammy gewonnen met vorige album. Je kan je er niet echt een bult aan vallen, maar het is ook geen fantastische underground fijnproevershizzle.
Mwah waarom niet, heb ooit ook Lacuna Coil op Lowlands gezien volgens mijquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:40 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik zou Nightwish liever zien, als dat ook niet echt een Lowlands naam.
Ja vind het raar dat ze geen NL festival hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah waarom niet, heb ooit ook Lacuna Coil op Lowlands gezien volgens mijAl is Nightwish wel wat maatjes groter dan Halestorm natuurlijk, en wel een wat ander genre.
Indiaantje heeft een punt dat het niet direct iets voor Lowlands is hoor, maar ze touren altijd extreem veel en is daardoor wel gewoon iets wat je waarschijnlijk makkelijk (lees: goedkoop) mee kan pakken. Plus timmeren ze redelijk aan de weg en staan ze in de US al redelijk hoog op wat festivalbills.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:49 schreef guinnessvld het volgende:
Halestorm kon ik nog niet, even geluisterd, trek het goed.
Ja maar dat is op LL wel niveau Charlie denk ik. Zelfs de India is te groot voor ze. Op paaspop stond die Jack Daniels stage ook maar half vol.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Indiaantje heeft een punt dat het niet direct iets voor Lowlands is hoor, maar ze touren altijd extreem veel en is daardoor wel gewoon iets wat je waarschijnlijk makkelijk (lees: goedkoop) mee kan pakken. Plus timmeren ze redelijk aan de weg en staan ze in de US al redelijk hoog op wat festivalbills.
Hangt beetje af van hun nieuwe album denk ik, het is wel gewoon redelijk easy-listening hardrock. Als ze een beetje airtime krijgen kan het met dat soort bandjes hard gaan. Nederland is altijd moeilijk land voor dat soort acts, op Rock am Ring hebben ze bv. 2 keer gespeeld, waarvan 1x opener Main.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja maar dat is op LL wel niveau Charlie denk ik. Zelfs de India is te groot voor ze. Op paaspop stond die Jack Daniels stage ook maar half vol.
Nou dan 10 jaar laten dan toch best welkomquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nightwish stond in 2008 ook al op LL
En in 2003.
En in 2005
Within Temptation vond ik toch tegenvallen in 2011.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Within Temptation heeft er natuurlijk ook al vaak gestaan.
Soberso metal altijd wel in de breedste vorm welkom geweest op LL.
Van Anathema en Type O Negative tot Immortal, Cradle of Filth en Dimmu Borgir hebben er gestaan.
Ik gok alvast een hele andere kant qua headliners, aangezien Chemical Brothers op Werchter staat, en Underworld ook als we festileaks mogen geloven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 15:33 schreef theodoor9 het volgende:
Benieuwd of Pukkelpop morgenmiddag met iets verrassends komt!
Mwah, denk je?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:48 schreef richolio het volgende:
Oh shit! Blur op Pukkelpop.Het zit er goed in dat ze ook op Lowlands staan nu..
Nou ja, grote kans.. In ieder geval groter. De optie was er al en Pukkelpop en Lowlands hebben sowieso al vaak overeenkomstige namen.quote:
Limp Bizkit zou geniaal zijn. Jeugdsentiment.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Blur en Limp Bizkit zou ik beiden best graag zien. Hopelijk gooit Lowlands hem er ook nog bij.
Ja misschien is het valse hoop ik die ik nu uitspreek. Maar tijden veranderen. Misschien ligt het bedrag van Blur nu wat lager. En dat jaar zou Blur alleen op LL moeten staan aangezien ze voor België al Werchter op de planning had staan. Dat kan misschien een goede deal samen met Pukkelpop gedwarsboomd hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:04 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Een paar jaar geleden heet Lowlands Blur laten lopen omdat ze te duur zouden zijn. Ik denk eigenlijk niet dat daar veel in is veranderd.
Idd is helemaal niet zo duur meer. Stond vorig jaar zelfs op Vestrock (met alle respect). En ben er 100% zeker van dat het gaat werken in de Alpha.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Limp Bizkit zou geniaal zijn. Jeugdsentiment.
Zou ik ook moeten doen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ga er maar gewoon van uit dat ze niet komen, dan kan het niet tegenvallen.
Zou wat zijn als ze die morgen er nog even achteraan gooienquote:
Dat is een app. Die zet een link op je twitter en dan maak je een livestream voor iedereen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Underworld in Paradiso schijnt al extreem goed geweest te zijn.
O en kan iemand me uitleggen wat meerkatten is? Zie het verschillende keren voorbij komen op Twitter. Ik loop blijkbaar achter, al zal ik het waarschijnlijk niet willen weten.... komt regelmatig voorbij op Twitter. Mensen die gaan meerkatten bij Underworld?
Ze waren in 2013 ook 'in de buurt' en toen heeft LL ze ook laten schieten, met vrij duidelijke taal van EvE over het hoe en waarom. Wellicht dat het nieuwe album ze in zijn ogen wat relevanter maakt, en de gage wat milder, aangezien ze nu wat te promoten hebben en het niet alleen geld scheppen met een reunietour is?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:39 schreef theodoor9 het volgende:
Blur erbij en dit wordt de beste line up ooit! Met het nieuwe album erbij denk ik dat de kans er echt in zit. Ze zijn deze keer wel echt in de buurt!
Ik weet het. Maar ik bedoelde inderdaad dat ze nu relevanter zijn. En daarbij waarschijnlijk ook goedkoper als ze een grote tour doen en je ze samen met Pukkelpop vast kan leggen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze waren in 2013 ook 'in de buurt' en toen heeft LL ze ook laten schieten, met vrij duidelijke taal van EvE over het hoe en waarom. Wellicht dat het nieuwe album ze in zijn ogen wat relevanter maakt, en de gage wat milder, aangezien ze nu wat te promoten hebben en het niet alleen geld scheppen met een reunietour is?
Kloptquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:10 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar ik bedoelde inderdaad dat ze nu relevanter zijn. En daarbij waarschijnlijk ook goedkoper als ze een grote tour doen en je ze samen met Pukkelpop vast kan leggen.
Klopt, in mijn ogen programmeert Pukkelpop wat breder. De grotere hiphop acts laat Lowlands vaak schieten en Pukkelpop heeft meestal ook wat meer BKS materiaal en wat hardere bands die in de Shelter staan. Daarnaast heb je natuurlijk de Boiler room terwijl Lowlands niets in die categorie heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
KloptBen wel benieuwd of LL nog echt veel samen doet met PkP, vroeger kon je die bills praktisch naast elkaar leggen en zaten er minimale verschillen, de laatste jaren zijn ze toch iets meer ieder hun eigen weg gegaan naar mijn idee.
Yes, it really, really, really could happen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Nou kom maar op, met die losse bekend making. Gewoon 1 zo'n losse naam, zoals met Editors en Foo Fighters destijds.
Hier houd ik je echt aan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:17 schreef Herpderphawk het volgende:
Iedereen in dit topic krijgt een biertje van me als Blur komt, echt waar. Maar goed, het zal wel Imagine Dragons worden ofzo
Even wachten, komt nog meer bij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:51 schreef guinnessvld het volgende:
http://festileaks.com/201(...)major-lazer-en-meer/
"Fout bij het maken van de databaseconnectie"quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:51 schreef guinnessvld het volgende:
http://festileaks.com/201(...)major-lazer-en-meer/
Zag het net ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
"Fout bij het maken van de databaseconnectie"!
Vaak met Werchternamen hebben ze t ook erg zwaar. Merkbaar trager of ook dit soort errors.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zag het net ook. Was met Pinkpop ook al.
twitter:LowlandsFest_UK twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:18:113 Day Tix (incl camping + shuttle) to @LowlandsFest_UK are now onsale on @TicketmasterUK for £136. Over 250 acts! http://t.co/6ScHtMC52p reageer retweet
Nèh..ze zijn toch niet groter dan een Imagine Dragons, die dat vorig jaar ook niet waren..quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Bastille, is de headliner op Pukkelpop. Zal dat ook voor Lowlands gelden? Kan het me niet voorstellen...
Nee denk ik ook niet, daarom ben ik stom verbaasd dat ze toch Pukkelpop als headliner bekend gemaakt zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nèh..ze zijn toch niet groter dan een Imagine Dragons, die dat vorig jaar ook niet waren..
Ze zeggen toch niet Main Stage erbijquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee denk ik ook niet, daarom ben ik stom verbaasd dat ze toch Pukkelpop als headliner bekend gemaakt zijn.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee Festileaks heeft dus weer een slechte bron gehad.
Is het al 1 april?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze zeggen toch niet Main Stage erbij
Zelfde dag als Chemical Brothers he!quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nèh..ze zijn toch niet groter dan een Imagine Dragons, die dat vorig jaar ook niet waren..
Ik denk dat het gewoon Ben Howard/Underworld--Bastille/ChemBros en Passenger/ander oudje wordtquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:39 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Zelfde dag als Chemical Brothers he!
Ik denk het ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon Ben Howard/Underworld--Bastille/ChemBros en Passenger/ander oudje wordt
In dat geval moetenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Stel je toch voor dat ChemBros, Underworld en Offspring de headliners zouden zijn (of Blur, maar daar ga ik niet vanuit).
Tesamen met een grote renovatie van het festivalterrein, mèn, those nights we're gonna party like it's 1999
De tenen zijn wel eens veel erger gekromd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef indiaantje89 het volgende:
O en Run The Jewels mag komen natuurlijk. Er staan altijd wel ok dingen bij. Maar het is echt niet beter dan Lowlands op dit moment.
De 20ste volgens hun Facebook dus de donderdag voor Lowlands.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:54 schreef guinnessvld het volgende:
Op welke dag Linkin Park PKP speelt is nog niet bekend?!
Vast welquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:57 schreef richolio het volgende:
Mag ik een band uitkiezen voor mijn verjaardag als cadeau?
Als ik de headliner mocht kiezen zou ik Go Back To The Zoo kiezen ofzo, om jullie te tartenquote:
Sorry mèn, geen livevergunning voor die dag.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:57 schreef richolio het volgende:
Mag ik een band uitkiezen voor mijn verjaardag als cadeau?
Chemical Brothers zal de Alpha wel gaan afsluiten zaterdag, Bastille verwacht ik als sub headliner Alpha dan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef Herpderphawk het volgende:
Bastille als headliner zou om te janken zijn.
Mwa mis ik beide niet echt. Allah-Las staat er nog toegevoegd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:03 schreef theodoor9 het volgende:
Allah Las staat op de zondag op Lowlands. Ellie Goulding en Duke Dumont komen in ieder geval niet.
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mwa mis ik beide niet echt. Allah-Las staat er nog toegevoegd.
Ik geloof niet dat ze na de vorige keer weer mogen afsluiten. Maar afsluiter Grolsch zou kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:08 schreef Mr-Brightside het volgende:
The Offspring lijkt me nu wel een grote kanshebber voor Alpha afsluiter vrijdag of zondag.
Nee, Blur had hoop goedgemaakt, maar dit is niet beter dan LL. Limp Bizkit zou ik niet heel sterk vinden overigens, stonden vorig jaar nog op Pinkpop...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef indiaantje89 het volgende:
O en Run The Jewels mag komen natuurlijk. Er staan altijd wel ok dingen bij. Maar het is echt niet beter dan Lowlands op dit moment.
Ach Limp Bizkit is gewoon "leuk" op het affiche, niet meer dan dat.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, Blur had hoop goedgemaakt, maar dit is niet beter dan LL. Limp Bizkit zou ik niet heel sterk vinden overigens, stonden vorig jaar nog op Pinkpop...
Four Tet komt al naar Lowlands!quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:25 schreef kciR het volgende:
Van Pukkelpop mogen Four Tet, James Blake, Jamie XX, Mini Mansions, Run The Jewels, Son Lux, Strand of Oaks en The War On Drugs wel langs komen. Meeste heb ik al eens gezien (en dan vaak ook nog eens op Lowlands zelf), maar als ze dan toch in de buurt zijn...
The War On Drugs staan al op DTRH, dus die zullen wel niet komen.
Hoe is het daar? Zaterdag was in ieder geval een topnacht!quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:53 schreef friekin_ het volgende:
Ik post overigens ziek weinig want top drukte. Nog vier dagen en dan ben ik er weer.
Was inderdaad een topnacht. Heb zelf nog staan dansen om half acht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 07:21 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Zaterdag was in ieder geval een topnacht!
De aap komt nu wel uit de mouw inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:59 schreef indiaantje89 het volgende:
friekin_ heeft natuurlijk de Underworld package deal met Lowlands geregeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |