Das kut dude!quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:59 schreef ToT het volgende:
Joy, opgelicht via Marktplaats.
Spotgoedkope GoPro gezien; leuk voor daar op vakantie, en hij was zo goedkoop dat ik hem naderhand zelfs nog met wat winst zou kunnen verkopen.
Geld voor overgemaakt, en vrijwel direct daarna kreeg ik een melding van Marktplaats dat het om een oplichter ging.
Net nog wat Whatsappjes naar die verkoper gestuurd, maar geen reactie en volgens mij ben ik nu ook geblokkeerd.
Zijn rekeningnummer in de politiedatabase nagetrokken, en het is idd een bekende bij hen!
Ik kan alleen pas over 6 dagen aangifte doen, aangezien ik de camera morgen zou ontvangen, en pas 5 dagen later kun je dus aangifte doen.
Klopt zeker ja, maar in de advertentie stond ook dat je 'm ter plekke kon ophalen in Waddinxveen waar-ie woont, dus dat vond ik al vrij goed klinken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:02 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Das kut dude!
Maar let op he? If it sounds too good to be true… it usually is…
Dan had je daar dus ook ter plekke kunnen betalenquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt zeker ja, maar in de advertentie stond ook dat je 'm ter plekke kon ophalen in Waddinxveen waar-ie woont, dus dat vond ik al vrij goed klinken.
Tja terwijl ik zijn rekeningnummer heb, en daarmee zijn voorletters en achternaam, en ik heb genoeg bewijzen dat ik betaald heb. Hij vroeg me zelfs om een screenshot van de betaling!quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:05 schreef Spezza19 het volgende:
Ergste is nog dat het 1 van de vele onopgeloste zaken zal worden
Ik woon niet echt bij Waddinxveen in de buurt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:05 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan had je daar dus ook ter plekke kunnen betalen
Oh ja dan.. Lekker zegquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:59 schreef ToT het volgende:
Joy, opgelicht via Marktplaats.
Spotgoedkope GoPro gezien; leuk voor daar op vakantie, en hij was zo goedkoop dat ik hem naderhand zelfs nog met wat winst zou kunnen verkopen.
Geld voor overgemaakt, en vrijwel direct daarna kreeg ik een melding van Marktplaats dat het om een oplichter ging.
Net nog wat Whatsappjes naar die verkoper gestuurd, maar geen reactie en volgens mij ben ik nu ook geblokkeerd.
Zijn rekeningnummer in de politiedatabase nagetrokken, en het is idd een bekende bij hen!
Ik kan alleen pas over 6 dagen aangifte doen, aangezien ik de camera morgen zou ontvangen, en pas 5 dagen later kun je dus aangifte doen.
Volgende keer een foto van het produkt vragen, en zijn hoofd erbijquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja terwijl ik zijn rekeningnummer heb, en daarmee zijn voorletters en achternaam, en ik heb genoeg bewijzen dat ik betaald heb. Hij vroeg me zelfs om een screenshot van de betaling!
quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:10 schreef knokkels het volgende:
[..]
Oh ja dan.. Lekker zeg![]()
't Is toch klink en klaar dat hij een oplichter is. Iets met een signaal vanuit MP.
Goeie pro-actieve houding
En hoi
* knokkels show voorbereiden doet
Kan alsnog… Als andere 'koper" zijn adres achterhalen en knokploeg sturenquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:11 schreef Melting het volgende:
Had Possie maar gevraagd om er even langs te gaan.
¤250,- terwijl hij ¤350 waard is.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:11 schreef Melting het volgende:
Het is wel balen, ToT..... ik hoop dat je niet voor teveel de boot in bent gegaan....
Haha, had ik idd even aan zitten denken!quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:11 schreef Melting het volgende:
Had Possie maar gevraagd om er even langs te gaan.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:14 schreef ToT het volgende:
[..]
¤250,- terwijl hij ¤350 waard is.
Het leek idd wel erg goedkoop, maar hey; soms gooi ik ook iets voor een dumpprijs daar neer om er maar snel van af te komen.
Leek me een mooie deal; na de vakantie alsnog voor ¤300 of ¤350 verkopen.
Mja eigenlijk had ik het wel moeten weten, want er zou een geheugenkaart van 16GB en eentje van 32GB bij zitten. Dat klonk ook al ERG goed, maar toch: je zag alles op de foto (maar dan alleen met een kaartje van 32GB), en hij vertelde me in de mail dat er ook nog eentje van 16GB in de camera zelf zat, maar dat dat niet op de foto gekomen was.
Ja zijn advertentie is al verwijderd van Marktplaats, dus als er nu nog mensen op zouden reageren, zou het wel verdacht zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan alsnog… Als andere 'koper" zijn adres achterhalen en knokploeg sturen
Ik hoor bij die laatste 2 categorieën.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:15 schreef Spezza19 het volgende:
Marktplaats is toch wel de website voor 4 soorten mensen:
* de oplichters
* de afzetters
* de mensen die voor dubbeltje op de eerste rang willen zitten
En een hele kleine groep die hier niet in vallen
En het interesseert Marktplaats ook geen moer… Die verdienen er lekker aan..
Pfoe… balen zeg…quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:14 schreef ToT het volgende:
[..]
¤250,- terwijl hij ¤350 waard is.
Het leek idd wel erg goedkoop, maar hey; soms gooi ik ook iets voor een dumpprijs daar neer om er maar snel van af te komen.
Leek me een mooie deal; na de vakantie alsnog voor ¤300 of ¤350 verkopen.
Mja eigenlijk had ik het wel moeten weten, want er zou een geheugenkaart van 16GB en eentje van 32GB bij zitten. Dat klonk ook al ERG goed, maar toch: je zag alles op de foto (maar dan alleen met een kaartje van 32GB), en hij vertelde me in de mail dat er ook nog eentje van 16GB in de camera zelf zat, maar dat dat niet op de foto gekomen was.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik hoor bij die laatste 2 categorieën.
Klopt idd. Ik wilde graag mooie foto's en filmpjes maken als ik met die leuke meid tussen de manta's en walvishaaien aan het zwemmen was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |