quote:
 Op donderdag 19 maart 2015 09:58 schreef Kingstown het volgende:[..]
Dat lijkt me logisch, maar zij is ook alleen 's avonds na het sluiten van de stembussen aanwezig geweest.
Hoorde het toevallig gisteren van haar partner en vond het wel opvallend dat het verschil zo groot is. Had er niet echt bij stil gestaan, maar ik ging er eigenlijk vanuit (aannames, aannames....) dat er landelijk wel 1 vast tarief zou zijn.
gemeentes mogen het zelf bepalen en wij kunnen zelf ook aangeven of we de vergoeding accepteren of juist weigeren. Ik weet dat je soms niks krijgt, soms worden er verenigingen aangewezen die tellers moeten leveren en dan krijgt de vereniging er geld voor en vaak worden er ook leden van partijen ingezet. Zo zat ik vorig jaar met een voormalig gemeenteraadslid. De voorzitters van de stembureau's zijn vaak beleidsmedewerkers etc van de gemeente.
Wij moesten trouwens hertellen, er miste 1 stem en die vonden we. Bij de andere groep miste er ook 1 stem en nadat we met z'n allen de boel herteld hadden kwamen we er niet uit en dat wordt dan 's nachts op het gemeentehuis nogmaals geteld.