En daar gaat het bij mij de mist in. Hoeveel Canadezen zijn er? 25-30 miljoen? Hoe kan jij nou voor zo'n enorm land spreken?quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Laat ik het zo zeggen: wat jij hebt is iets waar de meeste Canadezen alleen maar van kunnen dromen.
Gelukkig nietquote:Op woensdag 18 maart 2015 18:46 schreef corehype het volgende:
Hebben jullie ook stembiljetten gekregen waar jullie wonen, of is dat alleen zo bij de Tweede Kamer verkiezingen?
Hij doelt op warm weer en vrouwen die qua schoonheid de gemiddelde Kariboe overtreffenquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar gaat het bij mij de mist in. Hoeveel Canadezen zijn er? 25-30 miljoen? Hoe kan jij nou voor zo'n enorm land spreken?
Rogier en jij hebben 2 verschillende ervaringen, waarom denk jij dat juist jouw ervaring geldt voor "de meeste Canadezen"?
Dat is nogal vrij simpel: ik volg het nieuws hier vrij nauwgezet. De mensen die goede voorwaarden hebben zijn vakbondsleden en sommige prive bedrijven die zich graag wensen te onderscheiden en goede mensen wensen aan te trekken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar gaat het bij mij de mist in. Hoeveel Canadezen zijn er? 25-30 miljoen? Hoe kan jij nou voor zo'n enorm land spreken?
Rogier en jij hebben 2 verschillende ervaringen, waarom denk jij dat juist jouw ervaring geldt voor "de meeste Canadezen"?
LOL.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij doelt op warm weer en vrouwen die qua schoonheid de gemiddelde Kariboe overtreffen
Dat is buiten het veilige West-Europa dan ook vrij normaal, dat je je baan van de ene op de andere dag kwijt kan zijn. Ik vertelde hier in het topic over mijn collega's die er bij bosjes uitvlogen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is nogal vrij simpel: ik volg het nieuws hier vrij nauwgezet. De mensen die goede voorwaarden hebben zijn vakbondsleden en sommige prive bedrijven die zich graag wensen te onderscheiden en goede mensen wensen aan te trekken.
Maar de vakbond is hier een behoorlijk "gehate" organisatie die zich nogal opstelt zoals de NL vakbond in het beginin Nederland: alles wat baas is is de vijand. Dus dat levert nogal harde confrontaties op.
Maar zonder bond ben je gewoon onbeschermd. Compelxer word alles aangezien Canada eigenlijk, net als Amerika, word bestuurd op provinciaal nivo en de regels overal anders zijn.
Maar laat ik het zo zeggen: hier in BC, en in vrijwel heel Canada, zijn de meeste vaklieden onbeschermd.
Maar het is de USA mentaliteit hier waar ik grote moeite mee hebt.
Ik heb een tijdje in de wegenbouw gezeten, wat ook vakbond was, en van de ene dag op de andere dag was ik mijn baan kwijt. Reden: het project loopt ten einde.
En dat is zelfs "normaal" hier.
En dat is niet zo leuk kan ik je verzekeren als je een gezin te voeden hebt.
Als mij morgen een ongeluk overkomt dan word ik van de ene dag op de andere niet meer betaald en moet ik gaan procederen om geld zien te krijgen.
Eens.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is buiten het veilige West-Europa dan ook vrij normaal, dat je je baan van de ene op de andere dag kwijt kan zijn. Ik vertelde hier in het topic over mijn collega's die er bij bosjes uitvlogen.
Dat soort dingen kun je van tevoren natuurlijk wel weten (het gemis van familie en het enorme gemak van Nederland is een meer psychologisch punt), en zou je eigenlijk niet gek van moeten staan te kijken, hoe zuur het voor jezelf ook is.
Je kennis van een land (zelfs al is het je "eigen" land) baseren op wat je in de media ziet lijkt me trouwens een zwaar slechte methode.
Sommige dingen wel. Maar als je in de eentje naar het buitenland vertrekt voor een tijdelijke baan dan denk je niet aan zaken kinderdagverblijven of school districten. Tot je ineens een vrouw en kind hebt. Maar goed, als je wilt kun je onder iedere steen wel een probleem vinden en het gras is tenslotte altijd groener in Nederlandquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Dat zijn toch allemaal van die dingen die je van te voren al aan had kunnen zien komen, zaken als familie en zaken op loopafstand?
Nee, ik dacht niet na over de gevolgen toen ik een praatje begin met een meisje in een plaatelijke kroeg hier en al helemaal niet waar we een huis zouden moeten kopen na onze 1ste datequote:Op donderdag 19 maart 2015 18:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, een vrouw en een kind heb je niet 'ineens', en ik mag hopen dat je voordat je dat soort commitments aangaat je nadenkt over de gevolgen.
Ik heb geen enkel contract, gewoon een mondelinge overeenkomst die "geldig" is maar als er geen werk meer is dan word je eruit geknikkerd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:01 schreef rogier21 het volgende:
Je moet ook hier even aan denken, in Nederland is het superlastig om een vaste baan te vinden, en als je er al een hebt om een vast contract te krijgen!
Ze hebben nu toch weer de regels opgerekt om nog langer tijdelijke contracten te mogen aanbieden? Niet zo gek want werkgevers willen die zekerheid niet meer bieden, maar liever flexibel in medewerkers zijn.
Het gaat in Nederland net zo hard die kant op als in de rest van de onbeschermde wereld. Ik heb trouwens een vast contract en daar geldt een 1 maand opzeg/ontslagtermijn, wat niet heel veel anders is dan in NL.
Turbotax?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 02:51 schreef rogier21 het volgende:
Zo weer de belasting eruit geknikkerd, gelukkig kan het allemaal online digitaal want de PDF dit eruit kwam rollen was 12 pagina's
Zal ik eens uitchecken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:57 schreef rogier21 het volgende:
[..]
www.simpletax.ca, werkt prima als je alleen wat T4's hebt.
Dan noem je ook iemand ....quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:49 schreef rogier21 het volgende:
Dan had degene die de laatste post van het vorige deel maakte maar een beter titel moeten verzinnen
Waar wacht je dan wel op? De winter?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:36 schreef qwerty_x het volgende:
Ik wacht helemaal niet op de lente.
En met mij vele KAA users ....
Revolte van de seizoenslozen...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:12 schreef qwerty_x het volgende:
Revolte van het zuidelijk halfrond ...
Wij eisen een andere TT plus een betere OP !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |