abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:35:04 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_151241347
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:10 schreef CocaColaLight het volgende:
Sinds wanneer mogen ze weer 30ml flesjes verkopen in NL? Of is Venray geen nederland meer?
Wie zei er dat ik hem daarvandaan had? O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:47:01 #198
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_151241905
:D Het mooie is wel dat ze daar wel naar het buitenland verzenden. Nu is het altijd zo'n dingetje om te gokken dat Postnl het snapt als ze een pakketje versturen naar een Nederlands adres met daarbij een ander land vermeld.

Maar die omschrijving van Snake Oil beloofd wel wat. Van het weekend wat verschillende smaken besteld in Duitsland. Onder andere absinth en waldmeister :D

[ Bericht 29% gewijzigd door CocaColaLight op 31-03-2015 22:54:42 ]
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 2 april 2015 @ 02:00:04 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151284161
Ik gebruik nu al een tijdje de eGo CE4 en ik vraag me eigenlijk waarom ik hier zoveel over verbouwingen lees en dergelijke, wat missen jullie in de originele versie?
Gewoon een nieuwsgierigheidsvraagje.

gosmoke.dk zit overigens 10 minuten bij mij vandaan en dat is wel handig, kan alles wat ik nodig heb daar kopen. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151284169
Mijn mondstukje is weer eens gebroken. Dus ben maar weer ekt gaan roken.

Ga wel weer stoppen binnenkort en weer verder met de e-sig.

\en dan ga ik nu eens rondlezen hier om te kijken wat de reacties hier zijn.

ok doei.
  donderdag 2 april 2015 @ 02:56:24 #201
64238 CocaColaLight
pi_151284384
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 02:00 schreef snakelady het volgende:
Ik gebruik nu al een tijdje de eGo CE4 en ik vraag me eigenlijk waarom ik hier zoveel over verbouwingen lees en dergelijke, wat missen jullie in de originele versie?
Gewoon een nieuwsgierigheidsvraagje.

gosmoke.dk zit overigens 10 minuten bij mij vandaan en dat is wel handig, kan alles wat ik nodig heb daar kopen. :P
Voor mij is het heel simpel, het begon met nieuwsgierigheid, wat is er nog meer en wat kan er allemaal. Mijn eerste was ook zoiets als jij nu hebt. Dan gaat het al snel van kwaad tot erger met de prijzen op fasttech. Het grootste verschil voor mij is de smaak en het leuke van zelf prutsen met draadjes. Als het dan een keer lukt om dezelfde juice "lekkerder" te laten smaken omdat je een andere build erin hebt zitten geeft een stukje voldoening.

Het blijft een gevalletje: if it works it works for you :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_151292593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 02:56 schreef CocaColaLight het volgende:

[..]

Voor mij is het heel simpel, het begon met nieuwsgierigheid, wat is er nog meer en wat kan er allemaal. Mijn eerste was ook zoiets als jij nu hebt. Dan gaat het al snel van kwaad tot erger met de prijzen op fasttech. Het grootste verschil voor mij is de smaak en het leuke van zelf prutsen met draadjes. Als het dan een keer lukt om dezelfde juice "lekkerder" te laten smaken omdat je een andere build erin hebt zitten geeft een stukje voldoening.

Het blijft een gevalletje: if it works it works for you :D
Ik als dame met twee linkse handen zou het nog voor elkaar krijgen om zoiets te bouwen. Maar om daar mee over straat te gaan of op feestjes te gebruiken lijkt me niet echt elegant. Ik houd het al jaren bij mijn eenvoudige e-sigaret. Ook had ik onlangs al aan gegeven dat er hier door maar enkele mensen wordt mee gelezen die zelf knutselen. Erg jammer voor mensen die wat willen lezen over de gewone e-sigaret. Dus ook ik ga maar weer naar mijn eigen vertrouwde e-sigaret forum!
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 april 2015 @ 13:46:31 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151292862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:38 schreef schuschuho het volgende:
Ook had ik onlangs al aan gegeven dat er hier door maar enkele mensen wordt mee gelezen die zelf knutselen. Erg jammer voor mensen die wat willen lezen over de gewone e-sigaret. Dus ook ik ga maar weer naar mijn eigen vertrouwde e-sigaret forum!
Die discussie ook al een paar keer gevoerd, maar de personen die het topic verneuken, vinden zelf van niet.
Was een paar maanden geleden nog wel anders.
pi_151294940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:38 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ik als dame met twee linkse handen zou het nog voor elkaar krijgen om zoiets te bouwen. Maar om daar mee over straat te gaan of op feestjes te gebruiken lijkt me niet echt elegant. Ik houd het al jaren bij mijn eenvoudige e-sigaret. Ook had ik onlangs al aan gegeven dat er hier door maar enkele mensen wordt mee gelezen die zelf knutselen. Erg jammer voor mensen die wat willen lezen over de gewone e-sigaret. Dus ook ik ga maar weer naar mijn eigen vertrouwde e-sigaret forum!
Wat wil je dan lezen over de kant en klare e-sigaret? Dat iemand weer een nieuwe coil gekocht heeft? De nieuwste aanwinst van liquid?

Dat eerste is voor niemand interessant en dat tweede gebeurt al. Meer zou ik niet eens weten wat je daarover moet vertellen... Of bewijs het tegendeel en kom zelf met boeiende verhalen. Wie weet komen dan wel meer mensen die nu het topic zien als het knutseltopic.
pi_151303434
Vandaag de CLT V1 binnen en gelijk opgebouwd. Wat een achterlijk ding zeg. :D De dual positive post en deck is echt een verademing om op te werken t.o.v. de Tobh. Qua performance vind ik 'm redelijk gelijk aan de Tobh, maar de airflow is echt massive. Wel gelijk die kleine driptip weggemikkerd en een langere widebore opgezet, want die originele werd me toch een partij heet. :P

Gebouwd op een bescheiden 0.3ohm.
  donderdag 2 april 2015 @ 20:55:29 #206
64238 CocaColaLight
pi_151308067
Om dan maar eens over liquids te hebben: Ik heb ook een flesje Snake Oil weten te bestellen. Ben benieuwd of het bevalt :D
  donderdag 2 april 2015 @ 22:03:49 #207
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151312549
Ik was ook nieuwsgierig geworden maar had deze week alweer 3 pakketjes besteld met o.a. aroma's, ohm-meter, kantal, en nu nog 100 ml Bread of Heaven liquid onderweg, dus ik heb nu even een bestel-stop ingesteld, ik hoop maar dat ik ongeveer kiet draai met wat ik normaal aan sigaretten uitgaf maar zal niet veel schelen. Ik wacht de reviews van het anijs-goedje hier wel af :+

Ik heb de dripper uitgeprobeerd (clone veil plume) met de 0.4 Kanthal, kwam uit op 0.8 Ohm op dual coil en inderdaad meer smaak maar minder wolken, geen uitgebreide verhalen maar supermakkelijk om snel van smaak te wisselen ^O^ (dus heb ook geen foto's van betere smaak of onvolmaakte coils)

On topic: Ik zag vandaag een meisje op het perron, aan haar e-cig te dampen. Wat me opviel dat ze weinige pauze nam tussen elke hijs dus ik had het idee dat ze wel iets zwaarders kon gebruiken, 'natuurlijk' niet aangesproken... misschien de volgende keer :) Net fok! :')
2019: The Great Awakening
pi_151314118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:03 schreef MangoTree het volgende:
Ik was ook nieuwsgierig geworden maar had deze week alweer 3 pakketjes besteld met o.a. aroma's, ohm-meter, kantal, en nu nog 100 ml Bread of Heaven liquid onderweg, dus ik heb nu even een bestel-stop ingesteld, ik hoop maar dat ik ongeveer kiet draai met wat ik normaal aan sigaretten uitgaf maar zal niet veel schelen. Ik wacht de reviews van het anijs-goedje hier wel af :+

Komt wel goed hoor! Ik was ook bang dat het nooit op zou houden, maar op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee, vooral omdat je dan al met een berg liquids (en hardware) zit. M'n eerste 3 maanden waren even slikken, maar als ik nu (8 maanden later) op m'n appie kijk om te zien hoeveel ik aan peuken heb bespaard, dan was het de moeite waard.

En af en toe een nieuwe hype-tank kopen à 15-40 euro kost je ook weer geen rib uit je lijf :)

Jouw "probleem" met de Plume is waarschijnlijk een combinatie van je gebruikte draad en weerstand. Je draad is te dik voor die weerstand cq. je weerstand is te hoog voor die maat. De spool-up tijd duurt langer, dus voor die goed heet is, ben jij alweer uitgezogen :)

Probeer eens te mikken op 0.3-0.4 ohm of gebruik een dunner draad voor 0.8ohm. Je zal zien dat dat een wereld van verschil zal maken.
  donderdag 2 april 2015 @ 22:55:30 #209
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151315114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:33 schreef Bowny het volgende:

[..]

Komt wel goed hoor! Ik was ook bang dat het nooit op zou houden, maar op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee, vooral omdat je dan al met een berg liquids (en hardware) zit. M'n eerste 3 maanden waren even slikken, maar als ik nu (8 maanden later) op m'n appie kijk om te zien hoeveel ik aan peuken heb bespaard, dan was het de moeite waard.

En af en toe een nieuwe hype-tank kopen à 15-40 euro kost je ook weer geen rib uit je lijf :)

Jouw "probleem" met de Plume is waarschijnlijk een combinatie van je gebruikte draad en weerstand. Je draad is te dik voor die weerstand cq. je weerstand is te hoog voor die maat. De spool-up tijd duurt langer, dus voor die goed heet is, ben jij alweer uitgezogen :)

Probeer eens te mikken op 0.3-0.4 ohm of gebruik een dunner draad voor 0.8ohm. Je zal zien dat dat een wereld van verschil zal maken.
Had ook nog een 2dehands kanger subtank mini vandaag als koopje. Fijn voor backup want dat is voor mij voor gewoon het ideale ding om te gebruiken en vooral om mee te nemen. Ben helemaal van de standaard coils af en gebruik alleen het RBA deck. Moet de tank nog wel ontvangen maar komt vast goed.

Behalve dat vapen zeker wel veel tijd kost t.o.v. een sigaret en een aansteker die het soms maanden doet(!) ben ik nog steeds superblij met de overige voordelen van het niet roken. oO<
  donderdag 2 april 2015 @ 22:56:59 #210
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151315204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:14 schreef Bowny het volgende:
Vandaag de CLT V1 binnen en gelijk opgebouwd. Wat een achterlijk ding zeg. :D De dual positive post en deck is echt een verademing om op te werken t.o.v. de Tobh. Qua performance vind ik 'm redelijk gelijk aan de Tobh, maar de airflow is echt massive. Wel gelijk die kleine driptip weggemikkerd en een langere widebore opgezet, want die originele werd me toch een partij heet. :P

Gebouwd op een bescheiden 0.3ohm.
Wat voor kathal/diameter ?

Ik heb no even de tugboat in gebruik maar met de CLT heb ik direct de tugboat driptip erop gezet..
Die CLT is een tocht machine :D.

Ik heb 26g binnen, binnenkort knutselen met Lemo en dripper. Mijn eerste twisted 28g op de Lemo zitten @ .8 ohm, en moet zeggen dat ik niet zo heel veel verschil merk :@

Heb nu zo rond de 300ml juice in voorraad en heb een beetje genoeg van die lullige 100ml base flesjes en ben nu maar begonnen met bestellen van flessen in liter formaat :'). Damp nu zo rond de 10 a 15ml per dag .... En ben op zoek naar wat meer aromatjes,.. Mocht iemand goede ervaring hebben met iets hoor ik dat graag ;). ( Bread of heaven?? Wasdat?)
Mai pben rai~!
pi_151315406
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:55 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Had ook nog een 2dehands kanger subtank mini vandaag als koopje. Fijn voor backup want dat is voor mij voor gewoon het ideale ding om te gebruiken en vooral om mee te nemen. Ben helemaal van de standaard coils af en gebruik alleen het RBA deck. Moet de tank nog wel ontvangen maar komt vast goed.

Behalve dat vapen zeker wel veel tijd kost t.o.v. een sigaret en een aansteker die het soms maanden doet(!) ben ik nog steeds superblij met de overige voordelen van het niet roken. oO<
Subtank mini is top. Het RBA deck is, mits je het goed opbouwt, zelfs beter dan een OCC coil. Sowieso is het RBA gedeelte van de mini beter dan de 25mm versie, betere airflow. Ondanks het lompe formaat (wat ook wat heeft), is de Subtank m'n tank-to-go, samen met de Erl-nano.

En ja, het kost tijd :P Ik heb net m'n Subtank en 3 Erl's wat groot onderhoud gegeven en dan ben je ineens 1,5 uur verder. Maar dan krijg je er ook wat voor terug! :)
pi_151315713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:56 schreef KNAK het volgende:

[..]

Wat voor kathal/diameter ?

Ik heb no even de tugboat in gebruik maar met de CLT heb ik direct de tugboat driptip erop gezet..
Die CLT is een tocht machine :D.

Ik heb 26g binnen, binnenkort knutselen met Lemo en dripper. Mijn eerste twisted 28g op de Lemo zitten @ .8 ohm, en moet zeggen dat ik niet zo heel veel verschil merk :@

Heb nu zo rond de 300ml juice in voorraad en heb een beetje genoeg van die lullige 100ml base flesjes en ben nu maar begonnen met bestellen van flessen in liter formaat :'). Damp nu zo rond de 10 a 15ml per dag .... En ben op zoek naar wat meer aromatjes,.. Mocht iemand goede ervaring hebben met iets hoor ik dat graag ;). ( Bread of heaven?? Wasdat?)
25G, ID 2.5mm @ 6 wraps. Dat werd spot-on 0.3ohm zoals de bedoeling was. :)

Twisted moet je net liggen. Ik merkte wel wat smaakverschil, mede door het grotere oppervlak dat een twisted biedt. Een twisted wilt ook wel eens spugen en "cracklen", heb je dat niet gemerkt? Sommige dampers vinden dat leuk/tof/cool, maar ik vind het niets om af en toe een spat liquid in m'n bakkes afgevuurd te krijgen :P

Wat aroma's betreft vind ik FlavourArt (Italie) echt wel een goede. Zuivere en sterke concentraten en betaalbaar. Volgens mij kan je ze direct bij FlavourArt zelf kopen. Ik koop ze altijd zelf in Amerika, spotgoed, voor amper 3 dollar. Hoewel die dollarkoers ook geen kut meer aan is door de bijna pariteit.
  donderdag 2 april 2015 @ 23:34:40 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151316666
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:09 schreef Bowny het volgende:

[..]

25G, ID 2.5mm @ 6 wraps. Dat werd spot-on 0.3ohm zoals de bedoeling was. :)

Twisted moet je net liggen. Ik merkte wel wat smaakverschil, mede door het grotere oppervlak dat een twisted biedt. Een twisted wilt ook wel eens spugen en "cracklen", heb je dat niet gemerkt? Sommige dampers vinden dat leuk/tof/cool, maar ik vind het niets om af en toe een spat liquid in m'n bakkes afgevuurd te krijgen :P

Wat aroma's betreft vind ik FlavourArt (Italie) echt wel een goede. Zuivere en sterke concentraten en betaalbaar. Volgens mij kan je ze direct bij FlavourArt zelf kopen. Ik koop ze altijd zelf in Amerika, spotgoed, voor amper 3 dollar. Hoewel die dollarkoers ook geen kut meer aan is door de bijna pariteit.
Alsof je popcorn staat te bakken, die geluiden bedoel je.. Ja. Het knettert behoorlijk. Kan niet zeggen dat daar een fun-factor in zit. Ik denk dat ik de draden wel iets meer kan twisten, heb het gevoel dat ik dat niet echt tot het uiterste heb gedaan, wat wellicht ervoor zorgt dat het beste resultaat een beetje uitblijft

http://www.flavourart.nl/. Dat is um zeker niet..
Uit USA zal dam wel weer wat meer zijn met shipping
Je mag die jij gebruikt geven, eventueel tips welke liquids goed te doen zijn, ga ik wat bestellen :)
Mai pben rai~!
  donderdag 2 april 2015 @ 23:55:35 #214
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151317211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:56 schreef KNAK het volgende:

[..]

Liquid die voor mij premium is, maar ook eentje met de uiteenlopende reviews alhoewel de meeste positief... en terecht 8-) Sample is wel te regelen hoor en wat aroma's om te proberen wellicht, heb er nu 10 (die wel de moeite zijn)

Lekker een liter bestellen inderdaad, bedenk wel goed wel nicotine-gehalte je wil overhouden na je mix, ik heb met mij 3mg toch een beetje verkeken want na het mixen is het zo rond de 2,7 opeens. Niet een ramp natuurlijk maar merk dat ik wel iets meer damp met minder nicotine dan normaal. Ik damp gek genoeg niet onder werktijd en mis het zeker minder dan met het gewone roken.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:01 schreef Bowny het volgende:

[..]

Subtank mini is top. Het RBA deck is, mits je het goed opbouwt, zelfs beter dan een OCC coil. Sowieso is het RBA gedeelte van de mini beter dan de 25mm versie, betere airflow.
Zat al tijden te kijken naar een tweede tank maar wil toch het liefst hier in NL bestellen, (ik vind dat we echt goeie webshops hebben i.t.t. andere met artikelen die je hier online koopt) maar helaas dan zou ik echt geen keus kunnen maken met al die kleine tankjes die je tegenkomt.
pi_151317728
quote:
Zat al tijden te kijken naar een tweede tank maar wil toch het liefst hier in NL bestellen, (ik vind dat we echt goeie webshops hebben i.t.t. andere met artikelen die je hier online koopt) maar helaas dan zou ik echt geen keus kunnen maken met al die kleine tankjes die je tegenkomt.
Heb 'm ook vandaag binnen gekregen. Voor het eerst eens gesub-ohmt. Toen kwam ik erachter dat ik mijn 12mg nicotine daar niet voor kan gebruiken :+
Kindness
  vrijdag 3 april 2015 @ 01:12:33 #216
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151318411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:21 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Heb 'm ook vandaag binnen gekregen. Voor het eerst eens gesub-ohmt. Toen kwam ik erachter dat ik mijn 12mg nicotine daar niet voor kan gebruiken :+
Optie is om een flesje 100 ml base te bestellen en je sap te verdunnen en dan kun je in stappen omlaag, went makkelijker, ga je natuurlijk ook in smaak op achteruit maar dat overleef je ook wel weer.
  vrijdag 3 april 2015 @ 01:21:58 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151318519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:55 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Liquid die voor mij premium is, maar ook eentje met de uiteenlopende reviews alhoewel de meeste positief... en terecht 8-) Sample is wel te regelen hoor en wat aroma's om te proberen wellicht, heb er nu 10 (die wel de moeite zijn)

Lekker een liter bestellen inderdaad, bedenk wel goed wel nicotine-gehalte je wil overhouden na je mix, ik heb met mij 3mg toch een beetje verkeken want na het mixen is het zo rond de 2,7 opeens. Niet een ramp natuurlijk maar merk dat ik wel iets meer damp met minder nicotine dan normaal. Ik damp gek genoeg niet onder werktijd en mis het zeker minder dan met het gewone roken.

[..]

Nicotine tussen de 3 en de 6 voor mij is prima. Vrij makkelijk te hanteren door die liter 0% te mixen met 6% van het andere. Ik zit veelal op 60vg/40pg dus prima zo. Dampen doe ik de hele dag door en zal over een niet al te lange tijd naar <.3 nic verhuizen en dampen uit gewoonte , iets in handen hebben, een rookbeweging maken..

Ik ben op zoek naar meer lekker spul dus je mag mij iets aanraden; websites, samples, ik sta overal voor open :)
Mai pben rai~!
  vrijdag 3 april 2015 @ 01:23:26 #218
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151318527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:21 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

_O-

Ik kon na wat 12mg gepaft te hebben op een RTA over water lopen, schuimbekkend en stuiptrekkend
Mai pben rai~!
pi_151322503
run on water
pi_151325643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 01:12 schreef MangoTree het volgende:
100 ml base
http://www.vapingbase.nl/basepgvg100ml

Is dat een goede denk je? En dan gewoon aanlengen met mijn 12 mg liquids? Heb nog 90 ml namelijk :P
Kindness
pi_151331304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:55 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

http://www.vapingbase.nl/basepgvg100ml

Is dat een goede denk je? En dan gewoon aanlengen met mijn 12 mg liquids? Heb nog 90 ml namelijk :P
heb ik laatst nog 2 liter 3mg gehaald.
nu verkopen ze die hoeveelheden alleen nog maar in 0mg.

bij vapebase.de is het allemaal een stuk goedkoper.
nou zal die 50 cent op 100ml het verschil niet maken, maar voor grotere hoeveelheden word het al snel interessanter.
bovendien kan je daar nog tot 36mg kopen.
nu trouwens met 11% paaskorting.

en ja; gewoon bijmengen tot je je gewenste sterkte hebt. 1:1 voor 6mg, 3:1 voor 3mg.
goed schudden en een paar dagen laten staan. elke dag nog eens schudden.

[edit] rekenfoutje ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door marc0871 op 03-04-2015 16:26:12 ]
pi_151331646
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:01 schreef marc0871 het volgende:

[..]

nou zal die 50 cent op 100ml het verschil niet maken, maar voor grotere hoeveelheden word het al snel interessanter.

en ja; gewoon bijmengen tot je je gewenste sterkte hebt. 1:1 voor 6mg, 2:1 voor 3mg.
Bedankt voor de tip! _O_

Dat schudden. Is dat nodig als ik gewoon een flesje normale e-liquid erdoorheen gooi? Om het nicotine percentage te verlagen dus.
Kindness
pi_151331813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:13 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! _O_

Dat schudden. Is dat nodig als ik gewoon een flesje normale e-liquid erdoorheen gooi? Om het nicotine percentage te verlagen dus.
voor de smaakontwikkeling ;)
de smaakstoffen moeten even 'contact' maken met de nieuwe base.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2015 @ 23:08:39 #224
230491 Zith
pls tip
pi_151346470
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je ervaringen. :). Thanks voor de uitgebreide reactie. Zat idd te kijken naar de Cloupor Mini, daar hoor ik meer positieve verhalen over. 18650 is prima, want dan heb je tenminste wat sap in je batterij zitten.
Heb nu een iStick, maar die is wel een beetje op aan het raken.

Heb hem binnen vanuit china! :)

Erg leuk klein en compact ding. Voelt erg solide aan, als een klein staafje staal. Makkelijk te bediennen ook. Vuur-pin ratelt niet, drukt lekker stevig in met een duidelijke klik. Voor het eerst dat ik iets met magneetklep heb voor de batterij en dat is zeker fijn. Zolang hij niet smelt is de 27 USD die ik ervoor heb betaalt zeker waard! Hier met Nautilus Mini:

[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 03-04-2015 23:14:03 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 4 april 2015 @ 00:31:00 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151349291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:01 schreef marc0871 het volgende:

[..]

en ja; gewoon bijmengen tot je je gewenste sterkte hebt. 1:1 voor 6mg, 3:1 voor 3mg.

[edit] rekenfoutje ;)
Savevape.nl

Genoeg base voor minder dan ¤5 verzending

Wat mengen betreft, ik duw mijn handmatige melkopschuimer erin, Gaat als een speer :D
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 4 april 2015 @ 10:22:36 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151352725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Heb hem binnen vanuit china! :)

Erg leuk klein en compact ding. Voelt erg solide aan, als een klein staafje staal. Makkelijk te bediennen ook. Vuur-pin ratelt niet, drukt lekker stevig in met een duidelijke klik. Voor het eerst dat ik iets met magneetklep heb voor de batterij en dat is zeker fijn. Zolang hij niet smelt is de 27 USD die ik ervoor heb betaalt zeker waard! Hier met Nautilus Mini:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er tof uit. Ik heb de zwarte besteld met subtank nano. Is gisteren op de post gegaan vanuit fasttech.
Heb mn batterijen en lader al binnen. :).

Nu nog ff geduld hebben... ;(.
pi_151359358
Ik wil voor mijn Subtank Mini graag coils van 0.7 ohm gaan bouwen. Welke AWG kanthal (beste denk ik?) kan ik nou het beste gebruiken en hoeveel wraps? En om welke dikte moet deze gedraaid worden? Ik zag op Youtube iemand die hem draaide om het meegeleverde (bij de subtank mini) schroevendraaiertje. Of kan ik hiervoor beter een boortje met een bepaalde dikte halen?

Moet ik de coil trouwens ook in elkaar drukken of is ruimte tussen de wraps goed?

Ik heb nog nooit geknutseld dus als iemand deze beginvragen kan beantwoorden zou dat erg mooi zijn *)
Kindness
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:15:34 #228
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151362039
http://www.steam-engine.org/coil.asp

Dit is een mooi begin ( hebben de experts mij ook aangeraden hier )
Mai pben rai~!
  zaterdag 4 april 2015 @ 20:45:12 #229
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151368403
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:49 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik wil voor mijn Subtank Mini graag coils van 0.7 ohm gaan bouwen. Welke AWG kanthal (beste denk ik?) kan ik nou het beste gebruiken en hoeveel wraps? En om welke dikte moet deze gedraaid worden? Ik zag op Youtube iemand die hem draaide om het meegeleverde (bij de subtank mini) schroevendraaiertje. Of kan ik hiervoor beter een boortje met een bepaalde dikte halen?

Moet ik de coil trouwens ook in elkaar drukken of is ruimte tussen de wraps goed?

Ik heb nog nooit geknutseld dus als iemand deze beginvragen kan beantwoorden zou dat erg mooi zijn *)
Ik heb Kanthal dikte 0.4 erbij gekocht omdat dat de dikte was van de fabriekscoils in die RBA. Ik draai ze op 3mm en dan 5 windingen en dan kom ik op 0.8 uit. Maar ik moet ook nog ondervinden wat mijn dunner Kanthal en ook kleinere diameters doen, het is net als met alle andere zaken even uitvogelen wat jouw het best past.

Ik heb trouwens uiteindelijk toch maar zo een kuro coiler aangeschaft omdat ik het lastig vond om de coils straks te draaien, vooral dus dat de windingen dicht op elkaar zitten en ik moet zeggen met dat gereedschapje lukt het me wel. Zij het ook met enige oefening :-) Wat het verschil tussen meer of inder ruimte tussen de windingen is weet ik ook niet zeker maar het lijkt me dat je ook nog wat breedte moet overhouden voor je wick.
pi_151371435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:45 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik heb Kanthal dikte 0.4 erbij gekocht omdat dat de dikte was van de fabriekscoils in die RBA. Ik draai ze op 3mm en dan 5 windingen en dan kom ik op 0.8 uit. Maar ik moet ook nog ondervinden wat mijn dunner Kanthal en ook kleinere diameters doen, het is net als met alle andere zaken even uitvogelen wat jouw het best past.

Ik heb trouwens uiteindelijk toch maar zo een kuro coiler aangeschaft omdat ik het lastig vond om de coils straks te draaien, vooral dus dat de windingen dicht op elkaar zitten en ik moet zeggen met dat gereedschapje lukt het me wel. Zij het ook met enige oefening :-) Wat het verschil tussen meer of inder ruimte tussen de windingen is weet ik ook niet zeker maar het lijkt me dat je ook nog wat breedte moet overhouden voor je wick.
Als je de windingen niet goed tegen elkaar krijgt, pro-tip: Bij de Action die creme-brulee brander van 2 euro kopen :D Met een tang de coil samenknijpen, flink roodgloeien en je hebt een perfecte coil!

Maar hebben die OCC coils serieus een dikte van 0.4mm/26G?! Never mind, ik las over "RBA" heen. Nooit op gelet eigenlijk, die had ik gelijk eruit gesloopt en m'n eigen coil erop gegooid :P
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:33:53 #231
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151373110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:55 schreef Bowny het volgende:

[..]

Als je de windingen niet goed tegen elkaar krijgt, pro-tip: Bij de Action die creme-brulee brander van 2 euro kopen :D Met een tang de coil samenknijpen, flink roodgloeien en je hebt een perfecte coil!

Maar hebben die OCC coils serieus een dikte van 0.4mm/26G?! Never mind, ik las over "RBA" heen. Nooit op gelet eigenlijk, die had ik gelijk eruit gesloopt en m'n eigen coil erop gegooid :P
Pro zijn met 2 euro 8-)

Wat gebruik jij dan op dat deck wat beter is dan die RBA fabriekscoiltjes? Die OCC-coils heb ik al weken niet meer in gebruik sinds ik het deck onder de knie heb.

Ik heb lege eppy's besteld voor hopelijk een leuke ruilhandel met Knak om eens wat andere aroma's te proberen. Als iemand ook interesse heeft om eens wat te proberen en ruilen dan hoor ik het wel :)
pi_151373337
Bij Smokesmarter hebben ze tegenwoordig ook aroma;s.
  zaterdag 4 april 2015 @ 23:30:30 #233
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151375082
Hier volgens mij een goed verhaal over aroma's die allemaal kunstmatig gemaakt worden, met een link naar hun shop waar ze de natuurlijke aroma's verkopen "If it isn't REAL - You don't know what you are missing". Zeggen ze dus.

30 $ voor 30 ml dus niet overdreven duur. Wil ik eigenlijk weleens proberen maar verzending vanuit USA is ook alweer 30$. Wel handig om evt. een samenbestelling te doen, dus meerdere smaakjes :)

Ik heb wel al een eigen mix die ik lekker vind met 4 smaken maar ik zit wel allemaal chemie weer te mengen. Misschien was ik daarom wel nieuwsgierig naar diy extracten maken... Je moet wel vaker je wick verwisselen door de natuurlijke suikers edit: en ze hebben alleen maar 3 tabakssmaken

[ Bericht 3% gewijzigd door MangoTree op 04-04-2015 23:50:11 ]
pi_151375739
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:33 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Pro zijn met 2 euro 8-)

Wat gebruik jij dan op dat deck wat beter is dan die RBA fabriekscoiltjes? Die OCC-coils heb ik al weken niet meer in gebruik sinds ik het deck onder de knie heb.

Ik heb lege eppy's besteld voor hopelijk een leuke ruilhandel met Knak om eens wat andere aroma's te proberen. Als iemand ook interesse heeft om eens wat te proberen en ruilen dan hoor ik het wel :)
Oh ik heb gewoon een standaard singlecoil rond de 0.8 ohm hoor.De fabriekscoil is volgens mij helemaal niet slecht, zit gewoon tussen m'n oren.

Had in het begin wel wat problemen met dryhits, maar sinds ik een andere manier hanteer kan ik hard chainvapen zonder dryhit. Hoe wick jij 'm? Ik split ieder staartje, zodat ik 4 staartjes heb en druk ze tegen het deck aan en laat de juicechannel helemaal vrij.

Zo dus:

zondag 5 april 2015 @ 00:04:26 #235
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151376072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:52 schreef Bowny het volgende:

[..]

Oh ik heb gewoon een standaard singlecoil rond de 0.8 ohm hoor.De fabriekscoil is volgens mij helemaal niet slecht, zit gewoon tussen m'n oren.

Had in het begin wel wat problemen met dryhits, maar sinds ik een andere manier hanteer kan ik hard chainvapen zonder dryhit. Hoe wick jij 'm? Ik split ieder staartje, zodat ik 4 staartjes heb en druk ze tegen het deck aan en laat de juicechannel helemaal vrij.

Zo dus:

[ afbeelding ]
Ja, probeer die gaatjes ook vrij te hebben maar zal de volgende keer ze echt proberen te splitten. De eerste keer zat er zoveel wick voor het gaatje dat ik me zat te beklagen over te weinig airflow :D

Heb toevallig sinds een paar dagen dat ik niet te snel kan en beetje verbrand smaakje krijg terwijl ik om de 2 dagen max. wel een nieuw wick toevoeg.
pi_151376276
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 00:04 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ja, probeer die gaatjes ook vrij te hebben maar zal de volgende keer ze echt proberen te splitten. De eerste keer zat er zoveel wick voor het gaatje dat ik me zat te beklagen over te weinig airflow :D

Heb toevallig sinds een paar dagen dat ik niet te snel kan en beetje verbrand smaakje krijg terwijl ik om de 2 dagen max. wel een nieuw wick toevoeg.
Die burned taste had ik dus ook, terwijl het op slecht 11-12W stond. Met deze setup kan ik 25W+ er doorheen jagen. :P
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 00:46:06 #237
230491 Zith
pls tip
pi_151377211
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Zith op 05-04-2015 00:54:37 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 00:54:31 #238
230491 Zith
pls tip
pi_151377390
.
  zondag 5 april 2015 @ 01:36:17 #239
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151378188
Hoger VG gehalte : iets groter boortje / diameter / opening van de coil (=>3mm) , met daarbij iets meer ruimte tussen de wikkelingen. Zo heb ik met 85% vg geen enkele dry hit

Misschien dat wat ik doe niet klopt, , maar gebruik ik een kleinere coil en nog die hoge VG en ik rook pure katoen. Hoge VG is overigens funest voor mijn DIY sapjes en daar ik al genoeg worstel een perfecte smaak uit de sapjes te krijgen blijf ik braaf op 60% VG

quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:38 schreef Anne het volgende:
Bij Smokesmarter hebben ze tegenwoordig ook aroma;s.
Ow.. Gelijk even kijken :)

Heeft SD een dampdiscussierstop opgelegd gekregen ? :-p

Edit

Alleen t-Juice :(. , al is er wel iets wat ik tzt zal proberen :)
Mai pben rai~!
  zondag 5 april 2015 @ 01:46:24 #240
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151378339
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 01:36 schreef KNAK het volgende:
Hoge VG is overigens funest voor mijn DIY sapjes en daar ik al genoeg worstel een perfecte smaak uit de sapjes te krijgen blijf ik braaf op 60% VG

Je loopt gewoon op schema hoor :')
pi_151381093
Oh Mangoboom, ik zie trouwens dat ik ook nog een "oud" RBA deck heb. Mijn juicegaatjes zijn een soort halve maantjes en lopen dus dus niet helemaal door het deck. Vanmiddag ff dremelen :P
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 11:08:16 #242
230491 Zith
pls tip
pi_151381775
quote:
ik rook
damp ;)
pi_151381820
quote:
Ow.. Gelijk even kijken :)

Heeft SD een dampdiscussierstop opgelegd gekregen ? :-p

Edit

Alleen t-Juice :(. , al is er wel iets wat ik tzt zal proberen :)
Nee, fysiek zwaar werk en dat zo'n 12 uur per dag. En hij heeft zijn laptop ook niet mee naar waar ie logeert en mobiel uitgebreid posten is meestal irritant ;).
  zondag 5 april 2015 @ 17:17:11 #244
24329 KNAK
ff w88,......
pi_151392440
quote:
3s.gif Op zondag 5 april 2015 11:11 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, fysiek zwaar werk en dat zo'n 12 uur per dag. En hij heeft zijn laptop ook niet mee naar waar ie logeert en mobiel uitgebreid posten is meestal altijd irritant ;).
Fixed :p

Arme man... En de vrouw op het gemakje modden :p
Mai pben rai~!
  zondag 5 april 2015 @ 19:37:27 #245
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_151396141
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 10:19 schreef Bowny het volgende:
Oh Mangoboom, ik zie trouwens dat ik ook nog een "oud" RBA deck heb. Mijn juicegaatjes zijn een soort halve maantjes en lopen dus dus niet helemaal door het deck. Vanmiddag ff dremelen :P
Gelukt? Ik heb geen idee welke versie ik heb maar zal bij de volgende wisseltruuk eens kijken.

Ik ben opeens de bijna-dry-hits kwijt met dezelfde coil en wick, weet niet hoe dat kan maar de juice zal ongetwijfeld ook weer invloed hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')