Met de zolder ga ik de garage terug verdienen.quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:55 schreef Makrolon het volgende:
Met de zolder ga ik de garage terug verdienen.
Wat voor hobby? Komt er ook een verwarming?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:55 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Met de zolder ga ik de garage terug verdienen.
Haha nee, 2/3e word hobby ruimte voor mn vriendin, in t andere deel komt de trap, en een beetje opslag.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat voor hobby? Komt er ook een verwarming? ...
Ja, ik heb de 1e laag gedaan met een stukje 12 mm multiplex. Maar om dat bij elke steen te doen.... Wel thanks voor t navragen!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:45 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Sprak net een maatje. Die is professioneel stenen stapelaar. Hij zegt dat het op gevoel is. Wat ook werkt voor "prullerts" is een stokje of pijpje gebruiken. Die tegen de laatste steen zetten, specie erop. Tegenaan duwen. Heb je altijd dezelfde afstand.
doet dat er toe?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wat voor hobby? Komt er ook een verwarming?
Die opslag had ik ook voor dingen die 'ooit' van pas zouden komen, maar zaterdag maar naar de stort gebracht. Zat dikke laag stof op.
Haha, ja, das nog wel even uitproberen inderdaad. De ene voeg zit wel mooi vol en de andere wat minder. Dacht dat ze door de laag er boven wel vol zouden 'vallen' maar dat gebeurd ook niet altijd dus.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:59 schreef Cybersijp het volgende:
stootvoegen goed vullen, dan is er ook goed structureel verband in het horizontale vlak. ff zoeken dus naar de juiste hoeveelheid op je troffel. Te veel is ook niet goed, maar te "skraal"als wat ik zie ook weer niet .....)
Verder slim om straks aan je "eigen kantje" stukken dekzeil neer te leggen op de grond. Komt daar je uitgekrabte specie op terecht, scheelt weer zooitje opruimen . (of harken in zand, waar je hark zijn tanden groter zijn dan de spetters specie ....
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld eigenlijk... De onderste gording komt sowieso recht op de muur en niet onder de hoek van het dak als je dat bedoeld.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:09 schreef Cybersijp het volgende:
kun je niet hoek t.o.v je buitenmuur eraf halen ?, in combo met optie twee lijkt mij dat het beste
hoek tussen muur en dakvlak is geen 90 graden, dus zal er een stuk van de gording af gezaagd moeten worden in de lengte om vlak met dakvlak uit te kunnen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:32 schreef Makrolon het volgende:
Bedankt gielovd en vonkenboer!
[..]
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld eigenlijk... De onderste gording komt sowieso recht op de muur en niet onder de hoek van het dak als je dat bedoeld.
Niet? Jij denkt dat ie al genoeg vast zit op de binnenmuur?quote:
Ik wou de gording gewoon waterpas zetten en t dakbeschot dan alleen op een hoek vd gording laten rusten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
hoek tussen muur en dakvlak is geen 90 graden, dus zal er een stuk van de gording af gezaagd moeten worden in de lengte om vlak met dakvlak uit te kunnen komen.
een tekening waar een normaal detail in verwerkt staat is de volgende :
http://www.joostdevree.nl/shtmls/muurplaat.shtml
Wow, echt gaaf.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Makrolon het volgende:
Nog even een plaatje vd vooruitgang van vandaag.
[ afbeelding ]
Nog een centimeter of 60 en dan is de 1e (en de grootste) muur klaar!
Dat zou ik nou juist NIET doen, dus hop de zaag erin en schulpen met die handel! Door maar met alleen een klein raakvlak contact te maken met het dakbeschot kun je er op wachten dat je tocht en vocht naar binnen krijgt. Kijk anders even goed naar het detail zoals ik postte:)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:56 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Niet? Jij denkt dat ie al genoeg vast zit op de binnenmuur?
[..]
Ik wou de gording gewoon waterpas zetten en t dakbeschot dan alleen op een hoek vd gording laten rusten.
Kan jij ook heus wel. ;p maar bedankt!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Wow, echt gaaf.
Moet je maar kunnen![]()
Echt super strak
Nogmaals bedankt!quote:
Tja, dan had ik een aparte dekvloer moeten storten, die geisoleerd is. Dan had ik mn vorstrand niet in een keer mee kunnen storten (denk ik). Denk dat best een hoop werk extra was geweest...quote:Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef gateway het volgende:
Leuk schuurtje! Alleen had ik er gelijk vloerverwarming in gelegdNiet dat je het gelijk aan moet sluiten, maar later maken is meer werk
Als je dan een paar km hierheen ernaast loopt, zorg ik dat er hier een ander paar en een tas stenen klaarstaatquote:Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Nogmaals bedankt!![]()
Ik ga dalijk naast mn schoenen lopen van alle complimentjes. :p vind t wel enorm leuk om te horen/lezen uiteraard.
Ja, dat heb je goed! Vooral als t dan nog een beetje mooi word geeft echt een goed gevoel. Bijna al t werk hiervoor zie je later toch niets meer van inderdaad. Ga echt mn best doen om de andere muren helemaal perfect te hebben, super gaaf als de muren waar je elke dag tegenaan kijkt gewoon helemaal strak zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:04 schreef Tom_ het volgende:
Dat metselen moet vast mooi werk zijn, na al het werk wat later uit het zicht is eindelijk kunnen zien hoe het straks moet worden. Ik vind dat je goed bezig bent, dat wordt lekker comfortabel sleutelen straks.
Het metselwerk van mijn eigen (voormalig woningbouw) huis is trouwens van mindere kwaliteit.![]()
En had je hier nou helemaal geen ervaring mee voordat je met dit project begon?
Ik kan alleen metselen met mn eigen schoenen aan. Sorry.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Als je dan een paar km hierheen ernaast loopt, zorg ik dat er hier een ander paar en een tas stenen klaarstaatik wil een grotere garage
Gezien t aantal topicviews ben ik bang dat mn garage dan toch te klein is.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:04 schreef mrPanerai het volgende:
Ja leuke topicreeks, als ie helemaal af is zou je eigenlijk zo'n klusmiddag met alle volgers moeten organiseren)
We willen met alle plezier natuurlijk langskomen om de garage in te huldigen met een feestje o.i.d.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:04 schreef mrPanerai het volgende:
Ja leuke topicreeks, als ie helemaal af is zou je eigenlijk zo'n klusmiddag met alle volgers moeten organiseren)
Laten we beginnen met pannenbierquote:Op maandag 23 maart 2015 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:
We willen met alle plezier natuurlijk langskomen om de garage in te huldigen met een feestje o.i.d.
Dan vind ik dat je helemaal goed bezig bent, dacht dat je er misschien al wel ervaring mee had als ik zo af en toe wat bouwtermen voorbij zie komen.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:31 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja, dat heb je goed! Vooral als t dan nog een beetje mooi word geeft echt een goed gevoel. Bijna al t werk hiervoor zie je later toch niets meer van inderdaad. Ga echt mn best doen om de andere muren helemaal perfect te hebben, super gaaf als de muren waar je elke dag tegenaan kijkt gewoon helemaal strak zijn.
Thanks, kan niet wachten tot het helemaal ingericht is en ik gewoon alles bij de hand heb om lekker te kunnen sleutelen en knutselen.
Nope, voor ik dit huis kocht met mn vriendin woonde ik nog thuis. Wel eens wat klusjes gedaan maar geen grote dingen oid. Wel heel wat uurtjes op internet gelezen en ervaringen van andere bekeken.
quote:Op maandag 23 maart 2015 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
We willen met alle plezier natuurlijk langskomen om de garage in te huldigen met een feestje o.i.d.![]()
Hahaha, iemand zegt feestje en ze worden wakker hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Laten we beginnen met pannenbier
Thanks, leuk dat je reageert! Als je t echt wil komt het vast wel een keer! Ik had 2 jaar geleden ook nooit kunnen denken dat ik hier nu mee bezig zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:54 schreef Dreojs het volgende:
Ik zit al even te lurken. Maar wat een ontzettend bazenproject zeg! Ik ben 'gezegend' met een schuurtje van 2 bij 3, en droom van een huis waar een garage als die van jou achter past!
Op internet staat alles haha, ik kende de meeste termen ook niet voor ik hieraan begon.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je helemaal goed bezig bent, dacht dat je er misschien al wel ervaring mee had als ik zo af en toe wat bouwtermen voorbij zie komen.
Dan ben ik wel benieuwd of het je tot nu toe nog meevalt, of is het toch meer werk dan je eerst dacht?
Wil bij mij het kleine schuurtje van 2,5 bij 2,5 achter in de tuin in de toekomst platgooien en iets nieuws gaan opbouwen van ong. 5 bij 5, en dan net als jij nu hebt gedaan alles meteen goed isoleren voor de opslag van de motor en het gereedschap. Zal dan waarschijnlijk wel met plat dak worden (dus stiekem hoop ik dat als je iets tegenvalt dat het de kapconstructie was).![]()
Maar ga zo door, ik blijf de voortgang volgen.
Een eigen buffet nog wel zegquote:Op woensdag 25 maart 2015 22:05 schreef Makrolon het volgende:
ueberduitser krijgt zn eigen buffet dan, die heeft zoveel geholpen
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef Makrolon het volgende:
Was ongetwijfeld mooier geweest, maar wou t mezelf niet te moeilijk maken. :p
Top.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef Makrolon het volgende:
Heb ik aan gedacht! Onderste rij elke 2strekken voor waterafvoer, 5e rij elke 3 strekken voor ventilatie en van bovenaf de 5e en 6e rij geloof ik elke 3 strekken een open stootvoeg.
Ik neem aan dat je rekening hebt gehouden met de inbouwhoogte etc.?quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef Makrolon het volgende:
Er komt een electrische sectioniaaldeur in. (Ligt al klaar)
Heb je al eens geïnformeerd/gekeken bij Uenk Bouwsloop in Terwolde? Hebben veel 2e hands dakpannen en naar mijn mening ook wel voor een redelijke prijs.quote:Ondertussen ook nog druk opzoek naar goede gebruikte dakpannen voor een leuke prijs, t liefst sneldekkers zoals ook op ons huis zit, anders een donkere pan. Maar tot nu toe nog niets gevonden enigsinds in de buurt. Ik blijf elke dag marktplaats checken.Heb ik ze niet optijd gevonden worden t toch nieuwe, a 1500 euro... als ik die kan besparen dan liever natuurlijk.
Ja absoluut, veel mooier en ruimer! Ik ben alleen bang dat ik geen bouwvergunning ga krijgen voor een puntdak, aangezien alle schuren in de buurt een plat dak hebben. Maar ik ga zeker navragen of het mogelijk is als ik zover ben, maar momenteel heb ik nog genoeg werk aan het huis zelf.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:05 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Op internet staat alles haha, ik kende de meeste termen ook niet voor ik hieraan begon.
als viel mee, behalve die kapconstructie. Damn wat heb ik me daar op verkeken!
Haha, nee hoor. Ik moet zeggen dat me tot nu toe niets echt heel erg tegen valt. tuurlijk kost het een hele hoop tijd, maar ik had geen verwachting in mn hoofd oid. Moet zeggen dat ik me nu ook amper meer realiseer hoeveel tijd dingen hebben gekost hoor... Vergeet dat snel weer als ik de vooruitgang zie!![]()
Waarom plat dak dan? Puntje is toch veel mooier, en levert ook nog mooi wat ruimte op. Denk als je gebruikte pannen opsnort het net zo duur is. bij een plat dak moet je ook weer iemand hebben die de bitumen er op brand enzo, teminste, ik zou daar niet zelf aan beginnen...
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, er is geen traplift.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
ik kom alleen als Lucille Werner ook is uitgenodigd en haar knikspantjes heeft goedgekeurd
Dankjewel!quote:
Hmm, ik dacht dat de menie was om intrekken van vocht tegen te gaan? En dacht juist dat t zo mooi stevig vast kwam te zitten, de vloerbalken zitten toch ook in de specie? Of is dat anders omdat dat de droge binnenmuur is? Dat van die uitzetting klinkt wel logisch ja...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef _VoiD_ het volgende:
Haal het cement weg rond je hout. Als de muur nat wordt trekt dat in je hout. Al zou het bovenin de muur wel meevallen met vocht. Maar ook vrijhouden voor het andere krimp en uitzettingsgedrag van hout tov metselwerk. Anders blijft dat voegwerk niet heel.
Zal daar eens informeren, heb die naam al vaker langs horen komen de afgelopen dagen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef Doraj het volgende:
[..]
Heb je al eens geïnformeerd/gekeken bij Uenk Bouwsloop in Terwolde? Hebben veel 2e hands dakpannen en naar mijn mening ook wel voor een redelijke prijs.
Zon 70 vierkante meter, das 3,5 ton als ik uitga van 50 kg per meter, dus dat word al 2 keer rijden, heb daarom niet zon zin om het heel ver weg te gaan halen... En ik zoek een complete set met kantpannen en nokpannen. Anders word t weer een uitdaging om die er bij te vinden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:56 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ja absoluut, veel mooier en ruimer! Ik ben alleen bang dat ik geen bouwvergunning ga krijgen voor een puntdak, aangezien alle schuren in de buurt een plat dak hebben. Maar ik ga zeker navragen of het mogelijk is als ik zover ben, maar momenteel heb ik nog genoeg werk aan het huis zelf.![]()
Ik heb helaas niet zoveel eigen grond als jullie bij de woning hebben, alle achtertuinen grenzen hier aan elkaar dus als de schuur hoger wordt kijken er meerdere mensen tegen de schuur aan. Ik heb gelukkig wel een hoekwoning waardoor ik met de motor via een steeg in de achtertuin kan komen straks.
Hoeveel pannen heb je eigenlijk nodig? Als ik op marktplaats naar 'sneldek' zoek vind ik wel een paar partijen voor nette prijzen, heb je natuurlijk wel flink vieze pannen maar die zou je dan gewoon schoon kunnen maken lijkt me. Of zoek je iets anders?
Wat ontzettend klote! Zit ondertussen al tijdenlang mee te lurken en te genieten van je vorderingen, maar als je op zo'n manier genaaid wordt en, in het ergste geval, een deel af moet breken,,,quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:42 schreef Makrolon het volgende:
Ik was vanmiddag lekker aan het klussen tot ik gestoord werd door 3 mannen vd gemeente apeldoorn... Ze waren getipt dat ik aan het bouwen was en kwamen daarom kijken.
Ze zijn aan het meten gegaan en blijkbaar heeft die andere man waar ik geweest ben van de gemeente mij verkeerd voorgelicht en had ik nooit vergunningsvrij mogen bouwen...
Ik moest per direct stoppen met de werkzaamheden en ze gaan alles verder uitzoeken. Maar de kans is heel groot dat ik of alles weer af moet breken, of maar 30m2 mag met een platdak.
Ben er goed ziek van. Morgen hoor ik meer...
Ben je blij dat je met bloed zweet en tranen gebouwde garage al dat natuur geweld overleefd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:32 schreef Gieliovd het volgende:
Ik moest aan je denken met de storm... Gelukkig gaat dat goed.
Maar die gemeente, wat de fuk
Trap er niet inquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef Barrah het volgende:
Het contact dat je eerder hebt gehad was zeker alleen mondeling? Dan zal het waarschijnlijk een lastig verhaal worden. Ik hoop voor je dat je toch door mag, maar dit zijn sowieso geen leuke grappen zo laat in je project
Hebben die ambtenaren nog laten doorschemeren of ze er zelf achter zijn gekomen, of een tip hebben gehad van één van je buren?
Dat dus!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:54 schreef bleiblei het volgende:
Dat is ellendig.
En als je op omgevingsloket checkt? Is het dan ook vergunningsplichtig? Met een beetje geluk mag het volgens die site wel en kan je dat als argument opvoeren. Die ambtenaren interpreteren de regels doorgaans ook maar vanuit hun eigen wereld.
Tssskquote:Op woensdag 1 april 2015 07:20 schreef Makrolon het volgende:
Nou de gemeente belde vanochtend al vroeg op. Ze vroegen me welke datum het was vandaag. (a)
Ahh, sorry jongens.ik voel me wel een beetje schuldig na al die behulpzame reacties (k)
Ik kneep hem gister toch wel een beetje, met die enorm harde wind. Maar hij heeft de test doorstaan
quote:Op woensdag 1 april 2015 07:20 schreef Makrolon het volgende:
Nou de gemeente belde vanochtend al vroeg op. Ze vroegen me welke datum het was vandaag. (a)
Ahh, sorry jongens.ik voel me wel een beetje schuldig na al die behulpzame reacties (k)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |