quote:
Dankjewel!
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef _VoiD_ het volgende:Haal het cement weg rond je hout. Als de muur nat wordt trekt dat in je hout. Al zou het bovenin de muur wel meevallen met vocht. Maar ook vrijhouden voor het andere krimp en uitzettingsgedrag van hout tov metselwerk. Anders blijft dat voegwerk niet heel.
Hmm, ik dacht dat de menie was om intrekken van vocht tegen te gaan? En dacht juist dat t zo mooi stevig vast kwam te zitten, de vloerbalken zitten toch ook in de specie? Of is dat anders omdat dat de droge binnenmuur is? Dat van die uitzetting klinkt wel logisch ja...
Niet dat ik aan je kennis twijfel hoor, probeer t gewoon logisch te bekijken.

quote:
Op donderdag 26 maart 2015 21:38 schreef Doraj het volgende:[..]
Heb je al eens geïnformeerd/gekeken bij Uenk Bouwsloop in Terwolde? Hebben veel 2e hands dakpannen en naar mijn mening ook wel voor een redelijke prijs.
Zal daar eens informeren, heb die naam al vaker langs horen komen de afgelopen dagen!
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 22:56 schreef Tom_ het volgende:[..]
Ja absoluut, veel mooier en ruimer! Ik ben alleen bang dat ik geen bouwvergunning ga krijgen voor een puntdak, aangezien alle schuren in de buurt een plat dak hebben. Maar ik ga zeker navragen of het mogelijk is als ik zover ben, maar momenteel heb ik nog genoeg werk aan het huis zelf.
Ik heb helaas niet zoveel eigen grond als jullie bij de woning hebben, alle achtertuinen grenzen hier aan elkaar dus als de schuur hoger wordt kijken er meerdere mensen tegen de schuur aan. Ik heb gelukkig wel een hoekwoning waardoor ik met de motor via een steeg in de achtertuin kan komen straks.

Hoeveel pannen heb je eigenlijk nodig? Als ik op marktplaats naar 'sneldek' zoek vind ik wel een paar partijen voor nette prijzen, heb je natuurlijk wel flink vieze pannen maar die zou je dan gewoon schoon kunnen maken lijkt me. Of zoek je iets anders?
Zon 70 vierkante meter, das 3,5 ton als ik uitga van 50 kg per meter, dus dat word al 2 keer rijden, heb daarom niet zon zin om het heel ver weg te gaan halen... En ik zoek een complete set met kantpannen en nokpannen. Anders word t weer een uitdaging om die er bij te vinden.
Maar heb misschien een partij gevonden van 100 m2 een half uurtje rijden hier vandaan. enig minpuntje is dat ik t zelf van het dak moet halen, wel gratis. Ga er morgen kijken. Zijn inderdaad sneldekkers, die liggen op t huis ook en die blijven er vind ik wel redelijk uit zien als ze ouder zijn.
Heb nog even een vraag, Ik wil toch een hoeklijntje onder de rollaag boven de roldeur gaan leggen. de andere overspanningen wou ik oplossen met murfor, maar die rollaag boven de roldeur krijgt best wat te verdragen dus vandaar die hoeklijn,
Nu zijn er volgens mij wel meelezers die uit kunnen rekenen hoeveel gewicht zon latei kan hebben,
er komt max 2 ton boven die latei, dan heb ik de complete punt meegepakt, terwijl de helft al naast de latei komt, en 400 kg voor de dakbelasting, die eigenlijk vooral op de binnenmuur steunt.
Bij enige twijfel pak ik weer een hoeklijn van 200 x 100 x 10
maar als jullie zeggen dat een hoeklijn van 100 x 100 x 8 ook voldoet dan pak ik liever die uiteraard, makkelijker hanteerbaar en goedkoper.
dus de vraag: voldoet een hoeklijn 100 x 100 x 8 voor een overspanning van 250 cm, met max 2000 kilo er boven.