abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151089179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Kan je even een link geven naar een gerechtelijke uitspraak dat een rechter zegt dat de omgangsregeling in de zomervakantie moet worden aangepast omdat één van de ouders in haar/zijn omgangsperiode geen vrij krijgt terwijl de ander al verlof heeft gekregen voor zijn/haar periode en die niet meer kan wijzigen?

Zonder link is je uitspraak stierenpoep.
Serieus? Je quote nu mijn eerste helft en reageert op de 2de helft. Ik begin te begrijpen waarom iedereen zo over je denkt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151089473
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Serieus? Je quote nu mijn eerste helft en reageert op de 2de helft. Ik begin te begrijpen waarom iedereen zo over je denkt.
Nee, ik reageer op de eerste helft. Waar jij zegt dat je je zin toch wel krijgt als je het hoog speelt met je ex.

Wat heeft je relatie met je ex te maken met deze problematiek? Gewoon er even vanuit gaande dat je beiden werkt? Iedereen moet op een gegeven moment zijn vakantie aanvragen en vaak is dat in dezelfde periode. De ene ouder krijgt wel zijn/haar vakantie toegewezen, de andere ouder niet.
Hoe je het dan ook wendt of keert.. de kinderen zitten dan dus 3 weken zonder ouder.
De werkgevers die zo soepel zijn om naderhand je vakantie binnen het hoogseizoen nog even te wijzigen zijn zeer dun gezaaid helaas. Het hele topic gaat er uiteindelijk ook om dat binnen een vakantieroostering niet zomaar alles kan.
pi_151089610
Weet je waar deze hele discussie mij aan doet denken?

Aan zo'n lopend buffet tijdens een seminar waarbij vooraf duidelijk wordt gezegd dat er voor iedereen 2 broodjes zijn en dat dan de eerste groep die de kantine in komt gewoon 3 broodjes pakt want zij hebben grote trek. Degenen die later komen hadden maar moet zorgen dat ze eerder uit hun workshop kwamen of zelfbrood mee moeten nemen.
Trek versus geen eten.
Luxe probleem versus zorgprobleem
pi_151089625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:00 schreef Ouder1 het volgende:
Nee, ik reageer op de eerste helft.
lees even terug, want jij begon met:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:29 schreef Ouder1 het volgende:
Het recht om moeilijk te doen heb je natuurlijk. Je zin krijgen omdat je baas niet mee werkt is een heel ander verhaal. Dan moet je een kortgeding aanspannen (met alle ellende en kosten van dien) en het is maar de vraag of je dan gelijk krijgt.
Ergens onderweg heb je dit kortgeding naar de omgangsregeling getransferred....

-
Dit topic gaat juist om een gelijke behandeling, en om te voorkomen dat randzaken gebruikt worden bij voorrangsregelingen. Zodat iedereen wel eens nee op het verzoek krijgt, en niet altijd dezelfde.
pi_151089699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:05 schreef Ouder1 het volgende:
Weet je waar deze hele discussie mij aan doet denken?Aan zo'n lopend buffet tijdens een seminar waarbij vooraf duidelijk wordt gezegd dat er voor iedereen 2 broodjes zijn en dat dan de eerste groep die de kantine in komt gewoon 3 broodjes pakt want zij hebben grote trek. Degenen die later komen hadden maar moet zorgen dat ze eerder uit hun workshop kwamen of zelfbrood mee moeten nemen.Trek versus geen eten.Luxe probleem versus zorgprobleem
Grappig, van mijn kant lijkt het juist erop dat een bepaalde groep vooraf al bepaald heeft welke broodjes van hun zijn. En dat de restjes voor de kinderloze zijn
pi_151089735
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

lees even terug, want jij begon met:

[..]

Ergens onderweg heb je dit kortgeding naar de omgangsregeling getransferred....

-
Dit topic gaat juist om een gelijke behandeling, en om te voorkomen dat randzaken gebruikt worden bij voorrangsregelingen. Zodat iedereen wel eens nee op het verzoek krijgt, en niet altijd dezelfde.
Nog verder terug dan. Jij begon met:
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Is een van de geaccepteerde oplossingen.

Standaard wil ik het niet noemen, daarnaast houdt het zich alleen maar als iedereen daarmee kan leven. Mocht iemand een andere indeling willen en bereid zijn daarvoor moeilijk te doen dan heeft die daar gewoon recht op.
pi_151089774
Het is gewoon onrechtvaardig, punt uit. Wel enigszins te begrijpen dat het in de praktijk zo gaat, maar wel onrechtvaardig.
pi_151089821
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Grappig, van mijn kant lijkt het juist erop dat een bepaalde groep vooraf al bepaald heeft welke broodjes van hun zijn. En dat de restjes voor de kinderloze zijn
Een jaar heeft 52 weken waarvan er 10 in de schoolvakanties vallen. Je hebt het over doorsnee 4 weken vakantie per jaar die opgenomen mogen worden.
42 van de 52 noem jij dan de restjes? ;)
pi_151089822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nog verder terug dan. Jij begon met:

[..]

Maak het deel waar ik het over naar de rechtbank / omgangsregeling heb even dik ^O^
pi_151089982
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:09 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Maak het deel waar ik het over naar de rechtbank / omgangsregeling heb even dik ^O^
Nog even opnieuw dan:

Gescheiden ouders, beiden alleenstaand, beiden werkend. Zomervakantie opgedeeld in eerste en laatste 3 weken.
Beide ouders vragen tegelijk hun vakantie aan voor hun eigen zorgperiode.
De één krijgt hem wel, de ander niet. Degene die hem wel krijgt kan (zoals meestal) niet meer wijzigen binnen de schoolvakantie want planning staat al vast.

Hoe wil jij dan door moeilijk te doen een andere indeling van de omgang in de zomervakantie regelen? En WTF heeft dat te maken met een goede verstandhouding met je ex?
pi_151090033
Daar heeft een werkgever, waar het in dit topic over gaat, helemaal niets mee te maken. Had je de 'luxe' willen hebben van het niet afhankelijk zijn van (zorg voor) kinderen bij vakanties dan had je..... en daar komt 'ie hè, geen kinderen moeten nemen!
Ja doei.
pi_151090081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
Daar heeft een werkgever, waar het in dit topic over gaat, helemaal niets mee te maken. Had je de 'luxe' willen hebben van het niet afhankelijk zijn van (zorg voor) kinderen bij vakanties dan had je..... en daar komt 'ie hè, geen kinderen moeten nemen!
Ik ben blij dat mijn werkgever niet zoals jij denkt.
Make my day!
pi_151090083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een jaar heeft 52 weken waarvan er 10 in de schoolvakanties vallen. Je hebt het over doorsnee 4 weken vakantie per jaar die opgenomen mogen worden.
42 van de 52 noem jij dan de restjes? ;)
gek, ik tel hier al minimaal 12 weken ( 2 kerst, 1 voorjaar 2 mei, minimaal 6 zomer en 1 herfst)

4 weken is het wettelijke minimum wat je kan hebben. 23 dagen, 14 (vrij in te dienen) adv en een dag voor elk niet-ziek kwartaal hier, is al snel 8 weken.

Ik noem die 40 overgebleven weken de restjes omdat een groot deel van de reizen die een gemiddelde Nederlander maakt voor hen minder waard zijn dan een vakantie in het hoogseizoen.

Als jij na je seminar de zaal in loopt waar alleen nog broodjes liggen die jij niet lust dan baal je ook.
pi_151090094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nog even opnieuw dan:

Gescheiden ouders, beiden alleenstaand, beiden werkend. Zomervakantie opgedeeld in eerste en laatste 3 weken.
De één krijgt hem wel, de ander niet. Degene die hem wel krijgt kan (zoals meestal) niet meer wijzigen binnen de schoolvakantie want planning staat al vast.

Hoe wil jij dan door moeilijk te doen een andere indeling van de omgang in de zomervakantie regelen? En WTF heeft dat te maken met een goede verstandhouding met je ex?
Die opmerking ging alleen over de onderlinge verdeling in de zomervakantie, niet over verlof krijgen.

Als ouder van 2 gelukkig nog niet schoolgaande kinderen zou ik (tegen de tijd dat ze wel gaan) het behoorlijk klote vinden als ik geen verlof kreeg in de zomervakantie, maar dat is dan wel mijn eigen probleem. Ik zou dan dus proberen voor ik dingen vastlegde al met collega's in gesprek te gaan over wensen en mogelijkheden.

Als je dat nou ook als alleenstaande ouder lekker op tijd doet, weet je vooraf of je geplande verdeling wel zo handig is...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_151090260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nog even opnieuw dan:

Zeer specifiek voorbeeld, maargoed: met een goede verstandhouding kan je iig ervoor zorgen dat er wat meer mogelijk is. Misschien hebben collega's van je ex wel concessies moeten doen en hadden die liever de periode die zij nu heeft.

Maar voor het topic even opnieuw: werknemer 1 is zoals hierboven beschreven.
Werknemer 2 kindloos

Waarom zou 1 meer recht hebben in een bepaalde periode dan 2 ?
pi_151090297
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die opmerking ging alleen over de onderlinge verdeling in de zomervakantie, niet over verlof krijgen.
Alleen vraagt een alleenstaande ouder nu juist verlof aan aan de hand van die verdeling.
quote:
Als ouder van 2 gelukkig nog niet schoolgaande kinderen zou ik (tegen de tijd dat ze wel gaan) het behoorlijk klote vinden als ik geen verlof kreeg in de zomervakantie, maar dat is dan wel mijn eigen probleem. Ik zou dan dus proberen voor ik dingen vastlegde al met collega's in gesprek te gaan over wensen en mogelijkheden.
Een omgangsregeling ligt in principe vast vanaf het moment van het vastleggen van het scheidingsconvenant tot de jongste 18 is geworden. Dan moet je dus niet (gedwongen) van werk veranderen of nieuwe collegae krijgen in die periode want dan zijn jouw afspraken op de werkvloer niets meer waard. Overigens slaan veel collegae om als een blad aan de boom als ze zelf kinderen krijgen.
quote:
Als je dat nou ook als alleenstaande ouder lekker op tijd doet, weet je vooraf of je geplande verdeling wel zo handig is...
Zoals gezegd; die verdeling kan rustig 10 jaar geleden zo opgesteld zijn.
pi_151090389
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:23 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zeer specifiek voorbeeld, maargoed: met een goede verstandhouding kan je iig ervoor zorgen dat er wat meer mogelijk is. Misschien hebben collega's van je ex wel concessies moeten doen en hadden die liever de periode die zij nu heeft.

Maar voor het topic even opnieuw: werknemer 1 is zoals hierboven beschreven.
Werknemer 2 kindloos

Waarom zou 1 meer recht hebben in een bepaalde periode dan 2 ?
Niet echt specifiek. Een heel gangbare omgangsregeling (de meest voorkomende) met als enige extra het feit dat ze beiden werken; anders speelt dit meestal niet.

Omdat de één een luxe "probleem" heeft (ik wil, ik wil, ik wil) en de ander een zorgprobleem (ik moet).

Overleggen met je collegae kan een goede oplossing zijn in een kleine organisatie, in een grote is dat ook lastiger. Plus natuurlijk de collegae zonder kinderen bij wie overleggen niet meer inhoudt dan: Schijt aan jouw kinderen, daar heb je zelf voor gekozenen is niet mijn probleem.
pi_151090572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat de één een luxe "probleem" heeft (ik wil, ik wil, ik wil) en de ander een zorgprobleem (ik moet).

Je moet helemaal niet, je wilt alleen niet betalen voor eventuele kinderopvang. En het is vakantie, dan hebben de vriendjes/vriendinnetjes/familieleden ook vrij, dan kun je je kinderen eventueel vast wel ergens onderbrengen
pi_151090596
quote:
Omdat de één een luxe "probleem" heeft (ik wil, ik wil, ik wil) en de ander een zorgprobleem (ik wil, ik wil, ik wil) .
Over stierenstront gesproken.

Ik heb het even gecorrigeerd voor je

quote:
Overleggen met je collegae kan een goede oplossing zijn in een kleine organisatie, in een grote is dat ook lastiger.
Hoe groter de onderneming, hoe makkelijker het wordt juist. Meer mensen die je over kunnen nemen.

quote:
Plus natuurlijk de collegae zonder kinderen bij wie overleggen niet meer inhoudt dan: Schijt aan jouw kinderen, daar heb je zelf voor gekozenen is niet mijn probleem.
Helaas werkt ook dat weer 2 kanten op; Schijt aan jouw wensen, ik vind dat ik er recht op heb.
pi_151090731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die mensen zonder kinderen vragen geen voorrang, alleen om gelijke behandeling. Mensen met kinderen vragen wél om voorkeursbehandeling als ze vinden dat hun kind ze voorrang geeft bij vakantieindelingen geregeld vanuit de werkgever.
Precies.
pi_151090773
quote:

[..]

Plus natuurlijk de collegae zonder kinderen bij wie overleggen niet meer inhoudt dan: Schijt aan jouw kinderen, daar heb je zelf voor gekozenen is niet mijn probleem.
Maar bij jou houdt overleg blijkbaar in "Ik moet die 3 weken vrij, daar moeten jullie je maar aan aanpassen".
pi_151090812
Nou ja. Ik stop er mee. De asocialiteit druipt er weer vanaf hier.

Ik heb mijn punt gemaakt.

Maar zij die alleen in de schoolvakantie op vakantie willen omdat zij dat willen vinden dat 'willen' gelijk aan vrij willen hebben om te zorgen voor kinderen die in die periode geen opvang via school hebben.

Duidelijk. Discussie wat mij betreft gesloten.
pi_151090997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar bij jou houdt overleg blijkbaar in "Ik moet die 3 weken vrij, daar moeten jullie je maar aan aanpassen".
Nee, ik wil in die drie weken graag vrij. Het is al een keer gebeurd dat ik de middelste van die drie weken vrij was; dat brak die periode lekker voor mijn kinderen. Ik ben dus best een beetje flexibel.

Die 4 jaar bij die k@t werkgever was echter hel voor mijn hele gezin. Niet samen zijn, geen toezicht vanaf 12 jr,, niet samen weg kunnen. In geen enkele vakantie. En de laatste periode een loon dat te laag was om zo'n periode voor de kinderen te breken met een kamp ofzo.
pi_151091220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

Maar zij die alleen in de schoolvakantie op vakantie willen omdat zij dat willen vinden dat 'willen' gelijk aan vrij willen hebben om te zorgen voor kinderen die in die periode geen opvang via school hebben.

Je hebt echt een bord voor je kop he.
Blij dat je hier geen directe collega bent, Het gaat er niet om dat 'zij' perse in een schoolvakantie willen. Maar zij willen in een weer-technisch mooie tijd / of specifieke dingen bijwonen die in die periode zijn. Geen dingen van levensbelang, maar dat is het willen zorgen voor je kinders meestal ook niet.

Wij zitten hier met 10 op de afdeling, waarvan er 7 schoolgaande kinderen hebben. Maar we hebben nooit problemen waar we niet uitkomen, toch gek dat jij ze wel hebt. Waar zou dat nu aan liggen....
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:54:19 #300
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151091314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
Nou ja. Ik stop er mee. De asocialiteit druipt er weer vanaf hier.

Ik heb mijn punt gemaakt.

Standaardreactie van een ouder die zijn zin niet krijgt als ze bepaalde weken vrij moet hebben.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')