Ja, want Piet wil graag met zijn zus Ingrid en haar kind op vakantie, en Ingrid is ook een alleenstaande ouder en het kind is bij haar in dezelfde weken als jij jouw kind hebt. Maar dan hebben Piet en Ingrid en haar kind gewoon pech natuurlijk want jij moet in die weken wel vrij zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb 4 jaar bij een draak van een werkgever gewerkt.. Godzijdank niet achter elkaar.
Ik ben dus alleenstaande ouder. In de zomervakantie zijn mijn kinderen 3 weken bij mij en 3 weken bij mijn ex, zoals bij zoveel alleenstaande ouders. In die 4 jaren heb ik nooit vakantie gekregen in vakanties wanneer mijn kinderen bij mij waren. Echt super joh. Moeten werken als mijn kinderen vakantie hadden en vrij zijn wanneer ze school hadden of bij mijn ex waren.
Het gaat dan dus niet eens meer over wel of niet op vakantie kunnen zoals bij tweeverdieners met kinderen of kinderlozen waarvan er één aan de bouwvak of schoolvakantie is gebonden. Het gaat er ook om dat je in zo'n situatie dus niet voor je kinderen kunt zorgen. Ze in de vakantie ergens moet dumpen of ze 3 weken overdag alleen thuis zijn met alle gevolgen van dien.
Maar ja.. dan kunnen Jantje en Pietje die nergens aan gebonden zijn wél lekker in exact die weken op vakantie.
Als Piet geen vrij krijgt is Ingrid wel thuis voor haar kinderen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:33 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, want Piet wil graag met zijn zus Ingrid en haar kind op vakantie, en Ingrid is ook een alleenstaande ouder en het kind is bij haar in dezelfde weken als jij jouw kind hebt. Maar dan hebben Piet en Ingrid en haar kind gewoon pech natuurlijk want jij moet in die weken wel vrij zijn.
Probeer het niet zwart-wit te maken, want dat is het niet.
Dat mag jij vinden, echter is dit emotie en nergens op gebaseerdquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als Piet geen vrij krijgt is Ingrid wel thuis voor haar kinderen.
Als Ingrid geen vrij krijgt zitten de kinderen (12+) alleen thuis of (12-) in de dure opvang.
Ik vind de vrije dagen van Ingrid dan dus belangrijker dan de vrije dagen van Piet.
Ik zie hier geen emotie in maar puur een praktisch probleem, gebaseerd op het feit dat diegene verantwoordelijk is voor de zorg voor afhankelijke kinderen die op dat moment geen normale opvang hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:45 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, echter is dit emotie en nergens op gebaseerd
Het afwezig zijn van normale (school/gesloten kdv/ etc) opvang is kut, maar er zijn genoeg mogelijkheden voor ander soortig opvang.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen emotie in maar puur een praktisch probleem, gebaseerd op het feit dat diegene verantwoordelijk is voor de zorg voor afhankelijke kinderen die op dat moment geen normale opvang hebben.
Wel of niet op vakantie kunnen (met degene waar je graag mee op vakantie wilt) vind ik meer emotie.
Dat is niet specifiek zo voor mij hoor.. Dat is bij bijna iedere alleenstaande ouder waar de andere ouder nog contact heeft met de kinderen zo. Het 50/50 opsplitsen van de zomervakantie is gewoon standaard.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:58 schreef CaLeX het volgende:
Dat dit geld kost, of dat de situatie met bijvoorbeeld een ex (in jouw geval) zo complex is dat dit vrijwel onmogelijk is.
Van alles? Zoals wat? Ik ken er geen andere dan het praktische probleem van vakantieverlof.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso een van de bijkomstigheden van het hebben van kinderen, die zijn geen vrijbrief voor vanalles, al denken veel ouders van wel.
Is een van de geaccepteerde oplossingen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is niet specifiek zo voor mij hoor.. Dat is bij bijna iedere alleenstaande ouder waar de andere ouder nog contact heeft met de kinderen zo. Het 50/50 opsplitsen van de zomervakantie is gewoon standaard.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
"Moet wat eerder weg want de kinderen moeten van school gehaald"
"Ben morgen wat later want kind moet naar school gebracht"
"Kan niet overwerken, want kind"
"Kan niet.... want kind"
Dat zijn idd echt hele irritante mensen. Godzijdank ken ik er daar niet veel van.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:23 schreef CoExist het volgende:
"Werk een dagje thuis, want mijn kind is ziek..."
Dan regel je met je ex dat het kind daar is als jij aan het werk bent en bij jou als jij vakantie hebt. En als jullie dat onderling niet kunnen regelen moet je die problemen niet afschuiven op je werkgever en/of je collega's.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen emotie in maar puur een praktisch probleem, gebaseerd op het feit dat diegene verantwoordelijk is voor de zorg voor afhankelijke kinderen die op dat moment geen normale opvang hebben.
Wel of niet op vakantie kunnen (met degene waar je graag mee op vakantie wilt) vind ik meer emotie.
Het recht om moeilijk te doen heb je natuurlijk. Je zin krijgen omdat je baas niet mee werkt is een heel ander verhaal. Dan moet je een kortgeding aanspannen (met alle ellende en kosten van dien) en het is maar de vraag of je dan gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Is een van de geaccepteerde oplossingen.
Standaard wil ik het niet noemen, daarnaast houdt het zich alleen maar als iedereen daarmee kan leven. Mocht iemand een andere indeling willen en bereid zijn daarvoor moeilijk te doen dan heeft die daar gewoon recht op.
Want je ex kan wel zomaar zijn vakantieaanvraag wijzigen en krijgt hem dan wel naar de nieuwe wens?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:28 schreef Light het volgende:
[..]
Dan regel je met je ex dat het kind daar is als jij aan het werk bent en bij jou als jij vakantie hebt. En als jullie dat onderling niet kunnen regelen moet je die problemen niet afschuiven op je werkgever en/of je collega's.
Dat is de kinderloze ouder zijn goed recht! Misschien is er wel een festival, gaan zijn vrienden etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Want je ex kan wel zomaar zijn vakantieaanvraag wijzigen en krijgt hem dan wel naar de nieuwe wens?
En wie schuift er wat af? Die ouder die een verantwoordelijkheid heeft of die kinderloze collega die gewoon zin heeft in een vakantie in die weken?
Dat is de ouder zijn goed recht! Want die moet voor de kinderen zorgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:32 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dat is de kinderloze ouder zijn goed recht! Misschien is er wel een festival, gaan zijn vrienden etc.
Die vraag is er niet, want je gelijk krijg je welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:29 schreef Ouder1 het volgende:
Het recht om moeilijk te doen heb je natuurlijk. Je zin krijgen omdat je baas niet mee werkt is een heel ander verhaal. Dan moet je een kortgeding aanspannen (met alle ellende en kosten van dien) en het is maar de vraag of je dan gelijk krijgt.
Noem het naief, maar ik ga er vanuit dat je het beste wil voor jezelf en je kind. Daarvoor zal je normaal moeten kunnen omgaan met je ex, je hebt ze er idd bijzitten die de kinders proberen de indoctrineren. Dat zijn doorgaans dezelfde typjes die vinden dat zij het meeste recht hebben op vakantie in bepaalde periodequote:Het is nogal naief te denken dat bij een omgangsregeling alles zomaar omgegooid kan worden omdat één van beiden het anders wil.50/50 voor de zomervakantie is gewoon standaard en zal altijd door een rechter zo uitgesproken worden ook als één van beiden dat anders wil.
Typo. maar wat heeft een collega met een andere collega zijn kind te maken? Helemaal niets.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is de ouder zijn goed recht! Want die moet voor de kinderen zorgen.
Een kinderloze ouder is wel bijzonder trouwens.
Lijkt me zelfs een plicht, maar dat betekent niet dat je deze zorg niet mag delegeren naar oma/opa/tante/buurvrouw/zomerkamp/etc/etc/etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
Dat is de ouder zijn goed recht! Want die moet voor de kinderen zorgen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef CaLeX het volgende:
Die vraag is er niet, want je gelijk krijg je wel
De ouder die de problemen met zijn kinderen op zijn collega's afschuift. Waarom zou iemand die "bewust" geen kinderen heeft zich aan jouw kinderen moeten aanpassen? Is meebetalen aan de opvoeding van jouw kinderen niet genoeg?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wie schuift er wat af? Die ouder die een verantwoordelijkheid heeft of die kinderloze collega die gewoon zin heeft in een vakantie in die weken?
De kinderloze die zijn willetje op zijn collega's afschuift. Waarom zou iemand die kinderen heeft zich aan jouw willetje moeten aanpassen? Is het opvoeden van degenen die jou later gaan onderhouden en verzorgen niet genoeg?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:44 schreef HardMetal het volgende:
[..]
De ouder die de problemen met zijn kinderen op zijn collega's afschuift. Waarom zou iemand die "bewust" geen kinderen heeft zich aan jouw kinderen moeten aanpassen? Is meebetalen aan de opvoeding van jouw kinderen niet genoeg?
Die mensen zonder kinderen vragen geen voorrang, alleen om gelijke behandeling. Mensen met kinderen vragen wél om voorkeursbehandeling als ze vinden dat hun kind ze voorrang geeft bij vakantieindelingen geregeld vanuit de werkgever.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De kinderloze die zijn willetje op zijn collega's afschuift. Waarom zou iemand die kinderen heeft zich aan jouw willetje moeten aanpassen? Is het opvoeden van degenen die jou later gaan onderhouden en verzorgen niet genoeg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |