abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150758291
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:58 schreef Snakey het volgende: [..] Doe je iets om je core sterker te krijgen? En zeg niet: ja DL, ajb, dat is niet genoeg. En, wel eens van de valsalva maneuver gehoord?
Alleen omgekeerde crunches (op m'n buik) voor onderrug eigenlijk. Misschien wel te weinig ja.
Ademhaling is een goed punt, hier ga ik zeker naar kijken morgen :) !

quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:30 schreef VASND het volgende: [..] Wat mij geholpen heeft: Sta niet helemaal kaarsrecht maar al klein een beetje naar voren gebogen (vanuit je onderrug). Ga dan, zonder die hoek te veranderen naar beneden en weer naar boven terwijl je constant spanning op je benen houdt. Zou super stabiel moeten voelen. Ik heb zelf 2 benen van niet helemaal gelijke lengte wat instabiliteit geeft, en op deze manier hou ik het allemaal wat meer onder controle (zonder controle ben ik bang dat ik ooit mn lies af ga scheuren)..
Dus als het ware in een semi good morning positie beginnen. Hmm, ook nog niet echt over nagedacht.

Ik zie trouwens ook steeds meer mensen front squatten, misschien maar eens in gaan verdiepen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:29:48 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150763940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:11 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ligt eraan, zal inderdaad niet snel met een kuurtje te doen zijn. Alleen als je natty als gewoon jaren goed gaint, en dan een flinke kuur tren zetten, zieke cut erna moet je toch wel aardig in de buurt komen.

Alleen dat is appels met peren vergelijken, ieder lichaam is natuurlijk anders.
5 jaar hard werken, je platspuiten met troep om er 3 weken op je best bij te staan.

Ieder z'n meug natuurlijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:41:14 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150765915
Dit is wel een leuk idee. Iedereen kan zijn max DL inzenden, er wordt dan een world ranking list van gemaakt, en uiteindelijk een competitie van de top lifters.

quote:
I think its about time we saw that Eddie Hall World Record Deadlift of 462kg -
From Arnolds Arnold Classic Australia last weekend again
And what happens at the World Deadlift Champs July 11 in Leeds in front of 7000 fans!?
Magnusson vs Hall vs Shaw vs Savickas vs ..and hmmmmm ..

Anyone else we are missing?

Well if you think we are then www.officialstrongman.com may well solve this problem
On the www.officialstrongman.com site where we hosted the World Log CHampionships Livestream earlier in the year - we are now hoping to be unearthing the world wide deadlift talent on to an official ranking system.

The idea being - 'you' can upload your efforts to the site which is recognised by Giants Live, WSM, World Deadlift Champs etc.. and you will get a world ranking in the Deadlift... (And we will be doing weight categories and male/female).

If it takes off then we will be sorting out adjudicators, judging gyms, contests we trust and we will go world wide in search of the Deadlift World Champions in all categories...
We think it may really takes off then we will have all top men and women in all the categories compete at Leeds in 2016 - Lets try and make that a reality for 2016. In the words of Jon Pall;

'"There Is No Reason To Be Alive If You Can't Do Deadlift"
Hier kun je pre registreren. http://www.officialstrongman.com/

Hun FB. https://www.facebook.com/giantslive

Ik blijf helemaal nergens op zo´n lijst natuurlijk, maar het lijkt me toch leuk om mee te doen. :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:44:18 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150765994
Ow wacht, ik lees net in de comments op FB dat ze er 4 GBP per maand voor zouden vragen. Dat lijkt me wat minder.
pi_150766660
quote:
4s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:44 schreef Snakey het volgende:
Ow wacht, ik lees net in de comments op FB dat ze er 4 GBP per maand voor zouden vragen. Dat lijkt me wat minder.
Zal wel voor t controleren van je reps zijn gok ik.

Kan anders wel een soort fok! highscore bouwen?
Geen blad voor de mond. 013!
pi_150771422
quote:
4s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:44 schreef Snakey het volgende:
GBP
Anders zou de helft vast trolls zijn
pi_150781478
Lieve Fokkers,

Een lange tijd geleden heb ik hier eens een berichtje gepost met een vraagje en nu doe ik dat weer.

Sporten gaat goed de laatste tijd, veel progressie en dat is ook te zien (jeuj). Alleen nu loop ik weer tegen een zeurende pijn aan, dit keer in mijn linkerpols. De pijn zit aan de pinkzijde en loopt van mijn hand tot mijn pols. Ik voel dit bijvoorbeeld heel erg bij curls met een EZ bar, vrij erg bij curls met losse gewichten en bijna niet als ik Hammer Curls doe. Hier thuis beginnen ze meteen te roepen met 'je traint te intensief' 'neem is 2 weken rust', maargoed dat doe ik natuurlijk liever niet..

Hebben jullie tips? Ervaringsdeskundigen? Zal ik gewoon naar de fysio gaan? Moet ik echt even een weekje of wat er tussenuit stappen? Zal ik het intapen en doorgaan? etc etc

Alvast heel hartelijk bedankt!:)
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:16:17 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150781584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:10 schreef Haikantje het volgende:
Lieve Fokkers,

Een lange tijd geleden heb ik hier eens een berichtje gepost met een vraagje en nu doe ik dat weer.

Sporten gaat goed de laatste tijd, veel progressie en dat is ook te zien (jeuj). Alleen nu loop ik weer tegen een zeurende pijn aan, dit keer in mijn linkerpols. De pijn zit aan de pinkzijde en loopt van mijn hand tot mijn pols. Ik voel dit bijvoorbeeld heel erg bij curls met een EZ bar, vrij erg bij curls met losse gewichten en bijna niet als ik Hammer Curls doe. Hier thuis beginnen ze meteen te roepen met 'je traint te intensief' 'neem is 2 weken rust', maargoed dat doe ik natuurlijk liever niet..

Hebben jullie tips? Ervaringsdeskundigen? Zal ik gewoon naar de fysio gaan? Moet ik echt even een weekje of wat er tussenuit stappen? Zal ik het intapen en doorgaan? etc etc

Helemaal niks doen is nergens voor nodig. 1 of 2 weken niet curlen of alleen hamercurls doen en kijken of het over gaat lijkt me een betere optie. Als het er dan nog is eens bij de fysio langs gaan.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:29:19 #59
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_150781864
quote:
Lieve Fokkers,

Curl je je polsen mee aan het eind?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_150782100
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:29 schreef VASND het volgende:

[..]

Curl je je polsen mee aan het eind?
Rijdt je motor?
Knijp je misschien te hard met bankdrukken in je handen.
En verdraai je daarbij je pols?

En wst hierboven staat. Curl je idd nog met je polsen mee? Want die kun je gewoon stil laten.
pi_150783972
PR week na een cyclus 5/3/1

OHP: 65x3 (van 60x3)
DL: 150x3 (van 140x1)

Nu nog bench en squat. Bench zet ik in op 100x3, squat op 120x5.
Geen referral hier.
pi_150785227
quote:
Lieve Fokkers,

Uitstraling, wordt het erger tijdens het sporten of neemt de pijn af naarmate je het meer beweegt?
Ook in rust last?
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:56:26 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150785267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Je hoeft niet iedere keer na een cyclus 5/3/1 PR's te doen hé.
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:56:42 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150785277
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:36 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Rijdt je motor?
Hopelijk wel, anders is 'ie kapot. :')
pi_150785451
Zou goed een tendinitis kunnen zijn aan de extensor carpi ulnaris.

Het gaat dan om een ontsteking (bacterievrij) aan de pees vanwege overbelasting.
Het ontzien is dan het beste.
pi_150785464

[ Bericht 100% gewijzigd door mtchel112 op 18-03-2015 20:01:58 ]
pi_150785778
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hoeft niet iedere keer na een cyclus 5/3/1 PR's te doen hé.
Daarom deed ik bewust geen 1RM, verder nog wel gewoon setjes gedaan op working weight.
Geen referral hier.
pi_150787984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hopelijk wel, anders is 'ie kapot. :')
Ugh, spelfout. Fuck typen op de mobiel ook ;( .
(yes I blame the cellphone :* )

Oh kut, wou eigenlijk vanavond trainen maar homework calls in. Morgenmiddag lekker pompen na 2324234 maanden :o .
pi_150794334
Probeer in ieder geval bij het curlen mn polsen stil te houden. Maar de druk die het gewicht erop legt en het strak houden van mn arm/hand geeft de pijn bij een normale curl. Of bedoel je het volledig stil laten hangen van je polsen? Ik kan niet zo zeggen dat ik extreem hard knijp bij het bankdrukken en daarin beweeg ik ze ook niet mee/zoveel mogelijk in 1 geheel houden. Heb het idee dat de pijn eerder MINDER erg wordt tijdens het trainen dan erger (tenzij ik dus echt die curl pak dan 'schiet' er een pijnscheut door mn arm omhoog). In rust niet perse last, tenzij ik thuis ook die spier/pees/whatever gebruik dat voel ik het ook.

Doel je op het volledig ontzien (totale rust), of het eromheen trainen?
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_150795114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Jij traint nog niet zo heel lang toch? Of vergis ik me?
pi_150797528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:50 schreef 1299 het volgende:

Dit is mijn form atm, de set hierna schoot het weer in mijn rug en kon ik de rest afblazen. Zet vooral het geluid uit, want dat lukte niet op youtube nadien :o

Het ziet er heel onstabiel uit, wat ook niet gek is aangezien ik had in mijn rug heb. Kan iemand wat pointers geven? :o Mind you ik ben een beginner en heb het mijzelf aangeleerd.
Ja, onder paralel squatten. Sterkte met je rug.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

FYI; volgens Wiki is dry needling waarschijnlijk kwakzalverij.
Net zoals accupunctuur.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:59 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Kwakzalverij of niet het heeft voor mij absoluut gewerkt, probeer alleen anderen te helpen. Misschien dat het ook voor hen werkt :)
Placebo is ook een effect. In ieder geval nice dat het weg is. De ervaringen in mijn omgeving zijn dat het helaas wel weer terugkomt, dus ik hoop dat het bij jou wegblijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 18-03-2015 23:44:57 ]
If not now, then when.
pi_150800194
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:51 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Jij traint nog niet zo heel lang toch? Of vergis ik me?
Nee, 11 maanden nu, waarvan de eerste 3 een beetje fuckarounditis.
Geen referral hier.
pi_150803018
Ja hi. 1.5 jaar geleden mijn knie geblesseerd tijdens een obstacle run. Eergisteren heeft hij zich via een flinke pijnscheut tijdens het squatten weer geherintroduceerd. Top. Iemand ervaring met het iliotibiale frictiesyndroom? Enkeltje fysio it is. Dag vakantiegeld.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_150807393
quote:
Lieve Fokkers,

iets voor je?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150808272
quote:
Lieve Fokkers,

Ik kreeg ook erg last van mijn polsen door die ez-bar curl een jaartje geleden. Toen heb ik die gelijk uit mijn schema gehaald en gewoon met dumbells en barbell curls etc. vervangen. Sindsdien nergens meer last van.
(Overigens gebruik ik die EZ-bar nog wel voor andere spiergroepen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')