Gozer in de wc waar Saul stond te bellen, leek wel heel erg op iemand van die foto's volgens mij?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:57 schreef golfer het volgende:
Hadden die 'wanted-foto's' in dat politiebureau nog een betekenis? Bekenden? Of misschien gewoon de filmcrew zelf?
Enne..hij had dus gewoon 1,6 miljoen dollar kunnen hebben of iets minder als ie Mike wat gegeven had.
Toch koos ie dus ervoor om Kim te helpen.
Volgens mij was hem dat.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:22 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Gozer in de wc waar Saul stond te bellen, leek wel heel erg op iemand van die foto's volgens mij?
Die viel ons ook al op. Lekker er onder gemonteerd.quote:
Ik vraag me af of er nog wat met Kim gaat gebeuren. Ze komt in BB niet voor. Zal het in latere seizoenen nog met BB wat te doen gaan hebben?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:57 schreef golfer het volgende:
Enne..hij had dus gewoon 1,6 miljoen dollar kunnen hebben of iets minder als ie Mike wat gegeven had.
Toch koos ie dus ervoor om Kim te helpen.
Heel vet jaquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:46 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Volgens mij was hem dat.
(Zal je even moeten terugkijken)
Fijne soundtrack!
Is er in BB überhaupt iets over het privéleven van Saul gezegd? Getrouwd geweest? Kinderen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er nog wat met Kim gaat gebeuren. Ze komt in BB niet voor. Zal het in latere seizoenen nog met BB wat te doen gaan hebben?
Weer een goede aflevering en de serie vanaf het begin was al goed.
Dit!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:15 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Weer genoten van deze aflevering, wat een geweldige serie Tot nu toe. Vooraf was ik nogal skeptisch over de serie, mijn vooroordelen zijn weg!
Lekker ja. Deed me denken aan het Haagse bandje Monomyth, die nummers hebben ook zo'n heerlijke vibe.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:46 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Volgens mij was hem dat.
Fijne soundtrack!
Heerlijke song! echt genieten!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:46 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Volgens mij was hem dat.
Fijne soundtrack!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oké, door naar aflevering 5!Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:26 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wat is Mike toch een walgelijk onsympathiek personage. De ultieme betweter.![]()
Spoiler Breaking Bad:Wacht maar op aflevering 6 danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oké, door naar aflevering 5!![]()
1 groot Mike-orgasmequote:Op woensdag 18 maart 2015 07:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Wacht maar op aflevering 6 dan
LOL, ik dacht precies hetzelfde. Dat ze d'r man erin wilde luizen zodat zij aan de haal kon gaan met de 1,6 miljoenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht trouwens dat madam ieder moment zou gaan flippen. En dat ze zou zeggen: "Stop mijn man maar voor de rest van zijn leven in de bak. Als ik de kinderen en het geld maar heb, kan het me niks schelen."
Boeiend, als mensen het niet leuk vinden komen ze hier alleen maar om te trollenquote:
En een hoop Nacho, want Nacho is bad newsquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:12 schreef koosfransoos het volgende:
Nog drie (of zijn we al bij 8?) afleveringen dit seizoen. De Kettleman storyline lijkt nu wel een beetje uit beeld te gaan verdwijnen dus ik verwacht eigenlijk nog een helehoop mike in de volgende afleveringen.
Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, zelfs bij de grootste topseries.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:46 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Af en toe heb ik echt het idee dat mensen hier een soort van Ultimate Space Battle met Cyborg dinosauriers verwachten met al die trage serie opmerkingen
Beetje Lost in Translation achtig of Somewhere van Sofia Coppola, gewoon muziek of stilte en dat je iemand ziet staren naar iets, ik vind dat mooi.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, zelfs bij de grootste topseries.
Naar mijn mening geeft dat 'slome' juist een betere kijkervaring, het wordt tenminste niet afgeraffeld.
Precies. Maakt het hele gebeuren een stuk realistischer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:11 schreef JDx het volgende:
[..]
Beetje Lost in Translation achtig of Somewhere van Sofia Coppola, gewoon muziek of stilte en dat je iemand ziet staren naar iets, ik vind dat mooi.
Tegenwoordig zijn mensen steeds minder gewend om een week te moeten wachten voor de volgende afleveringen. Zeker door Netflix is het gewoon geworden om te bingewatchen. Ik moet toegeven dat ik er ook even aan moest wennen, maar dat het wel degelijk bijdraagt aan de kwaliteit van de seriequote:Op woensdag 18 maart 2015 10:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, zelfs bij de grootste topseries.
Naar mijn mening geeft dat 'slome' juist een betere kijkervaring, het wordt tenminste niet afgeraffeld.
Klopt. Het geeft ook iets om naar uit te kijken. Overigens levert het ook weer leuke discussies op, zoals bijvoorbeeld dit topic.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn mensen steeds minder gewend om een week te moeten wachten voor de volgende afleveringen. Zeker door Netflix is het gewoon geworden om te bingewatchen. Ik moet toegeven dat ik er ook even aan moest wennen, maar dat het wel degelijk bijdraagt aan de kwaliteit van de serie
quote:I will say what happens in the rest of the show surprised us. These characters went in directions we weren't expecting. The cast added such layers to these folks. This is the glory of television. We watched what the actors were doing as we shot the first few, and realized that some of our ideas of who these people were could be developed more. What happens in the last few episodes is there's some twists and turns, but it all grew out of our observations of who these characters are and what they're feeling. That's the best thing I could say. But I would say the last two episodes especially surprised us completely.
Wijze man die dat uitstraalt op een uiterst arrogante manier. Zoals ik al zei: de ultieme betweter. Zulke personen bestaan helaas in het echt ook, dus wat dat betreft is het wel een realistisch personage. Maar wat een kutvent is het zeg.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:01 schreef JDx het volgende:
[..]
Boeiend, als mensen het niet leuk vinden komen ze hier alleen maar om te trollen
Serie is echt genieten! Mike was in BB ook al geniaal, wijze man.
Gaat nergens over inderdaad. Mike is een man die dondersgoed weet wat hij wil, laat zichzelf daarbij ook niet zo snel gek maken en straalt autoriteit uit. Sommige mensen interpreteren dat schijnbaar als betweterig en arrogant. Ik niet.quote:
Het duurde wel even hé, de periode die hij daar heeft gestaan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:18 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht alleen: welke maf eet er nu 5 appels. Ik kan in alles mateloos zijn, maar ik heb nooit meer dan 1 appel achter mekaar gegeten. Komt gewoon niet bij me op.![]()
Ik houd wel van dat 'trage'. Maar ik ben ook fan van filmhuisfilms, mooi geschreven boeken zonder plot en documentaires over niks.
Dat ja. Arrogantie is heel wat anders. Dit is gewoon zekerheid. In de laatste aflevering stelde hij zich ook juist alles behalve arrogant op.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:24 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Gaat nergens over inderdaad. Mike is een man die dondersgoed weet wat hij wil, laat zichzelf daarbij ook niet zo snel gek maken en straalt autoriteit uit. Sommige mensen interpreteren dat schijnbaar als betweterig en arrogant. Ik niet.
#TeamMike.
Ik moet de laatste twee nog zien, maar ja, hij is arrogant. Niet arrogant als in de zin van "zie mij een hoge status hebben", maar hij weet zelf alles het beste. Iedereen die hem minimaal tegengas geeft, ook al is het terecht, heeft in Mike's ogen altijd ongelijk, wat hij ze dan eens even goed duidelijk maakt. Arrogant, een hufter, en een betweter. Tegen iedereen behalve zijn kleindochter (oké en Gus Fring), zijn enige enigszins redeemende kwaliteit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat ja. Arrogantie is heel wat anders. Dit is gewoon zekerheid. In de laatste aflevering stelde hij zich ook juist alles behalve arrogant op.
Vreemde interpretatie
Jij kijkt er echt heel vreemd tegen aan in mijn ogen is Mike juist een hele rechtvaardige man, iemand die je niks doet tenzij jij hem iets aandoet. A reasonable guy.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik moet de laatste twee nog zien, maar ja, hij is arrogant. Niet arrogant als in de zin van "zie mij een hoge status hebben", maar hij weet zelf alles het beste. Iedereen die hem minimaal tegengas geeft, ook al is het terecht, heeft in Mike's ogen altijd ongelijk, wat hij ze dan eens even goed duidelijk maakt. Arrogant, een hufter, en een betweter. Tegen iedereen behalve zijn kleindochter (oké en Gus Fring), zijn enige enigszins redeemende kwaliteit.
Duidelijk dat je episode 6 nog niet gezien hebt ja. En buiten dat om vind ik het alsnog een vreemde interpretatie van Mike z'n gedrag. Ik vind de beste man alles behalve arrogant, betweterig en onsympathiek.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik moet de laatste twee nog zien, maar ja, hij is arrogant. Niet arrogant als in de zin van "zie mij een hoge status hebben", maar hij weet zelf alles het beste. Iedereen die hem minimaal tegengas geeft, ook al is het terecht, heeft in Mike's ogen altijd ongelijk, wat hij ze dan eens even goed duidelijk maakt. Arrogant, een hufter, en een betweter. Tegen iedereen behalve zijn kleindochter (oké en Gus Fring), zijn enige enigszins redeemende kwaliteit.
Zou de verandering van James naar Saul dit seizoen nog wel komen? Iedere potentiële aanleiding lijkt voorlopig snel te worden afgekapt, of de slotscene uit 7 moet de eerste aanloop vormen. Ik had het gezien de titel van de show eigenlijk allang verwacht.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:12 schreef koosfransoos het volgende:
Nog drie (of zijn we al bij 8?) afleveringen dit seizoen. De Kettleman storyline lijkt nu wel een beetje uit beeld te gaan verdwijnen dus ik verwacht eigenlijk nog een helehoop mike in de volgende afleveringen.
Misschien komt nu de knak dat 'goed' doen niks oplevert. Of hij moet nog enigszins een beloning krijgen voor het terugbrengen van de Kettlemans naar Kim.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:54 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zou de verandering van James naar Saul dit seizoen nog wel komen? Iedere potentiële aanleiding lijkt voorlopig snel te worden afgekapt, of de slotscene uit 7 moet de eerste aanloop vormen. Ik had het gezien de titel van de show eigenlijk allang verwacht.
Herken totaal niets van wat je zegt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je die mening kunt handhaven na het zien van de 2 laatst uitgezonden afleveringen. Denk dat je dan wel anders er over denkt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ja godver ik heb net die foto onder mijn CTRL-C staan om m hier te posten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:10 schreef Xurk het volgende:
Ik dacht dat er iets mis met me was dat ik die Betsy Kettleman aantrekkelijk (om maar een kuis woord te gebruiken) ben gaan vinden, maar na even te Googlen op "Betsy Kettleman hot" ben ik erachter gekomen dat er een heleboel mensen aan dezelfde gevoelens lijden
Ze is gewoon zó bitchy / uptight en soccer Mom-ish met een toch prima uiterlijk dat je weet (ondanks dat het een fictief persoon is) dat ze een beest in bed zal zijn o.i.d.
Bij dezelfde Google zoekopdracht kwam ik deze foto uit de TV-serie Fargo tegen, waarin ze zo te zien een heel ander soort karakter speelt: http://i.imgur.com/zuSAJSC.jpg
Dit komt niet uit Fargo.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:10 schreef Xurk het volgende:
Bij dezelfde Google zoekopdracht kwam ik deze foto uit de TV-serie Fargo tegen, waarin ze zo te zien een heel ander soort karakter speelt: http://i.imgur.com/zuSAJSC.jpg
quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:57 schreef Jivis het volgende:
Die gast in dit topic die het waagt Mike af te zeiken en door iedereen wordt afgemaakt.
Mike.
Damages.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:03 schreef Xurk het volgende:
[..]
Mijn excuses dan, iemand schreef dat bij deze foto op een reddit thread
Dat zijn beste jopen!quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja godver ik heb net die foto onder mijn CTRL-C staan om m hier te posten.
[ afbeelding ]
Lekker wijf hoor die Kettleman.
Mooie vrouw, maar ze hebben er echt een hele goede irritante soccermom van gemaakt in de seriequote:Op donderdag 19 maart 2015 12:00 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Niks mis met Betsy
[ afbeelding ]
Boeiend. 8,5/10 would still bang.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mooie vrouw, maar ze hebben er echt een hele goede irritante soccermom van gemaakt in de serie
dat heb ik ook een beetje.. misschien komt het omdat je bij deze serie toch wel weet dat het goed gaat komen, terwijl bb alle kanten op kon gaanquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:07 schreef maerk het volgende:
Ik moet zeggen dat het me nog wel ontbreekt aan de echte drang om de volgende aflevering te zien, ik zit niet gelijk klaar op dinsdag, dat heb ik bij HoC en BB wel gehad.
Ligt dat er niet een beetje aan of ze op een gegeven moment misschien wel overgaan op de periode ná BB? Dat is een mogelijkheid, toch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:22 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dat heb ik ook een beetje.. misschien komt het omdat je bij deze serie toch wel weet dat het goed gaat komen, terwijl bb alle kanten op kon gaan
ha dat is waar ja. ben wel benieuwd of ze dat ook gaan doen...quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:31 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ligt dat er niet een beetje aan of ze op een gegeven moment misschien wel overgaan op de periode ná BB? Dat is een mogelijkheid, toch?
Dan zou er nog genoeg naar de stront kunnen gaan
Maar bij series met enige kwaliteit vaak niet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:11 schreef JDx het volgende:
Eigenlijk weet je bij de meeste series toch wel dat de hoofdpersonen in leven blijven?
Walking Dead was zo slecht dat ik daarmee ben gekapt, maar natuurlijk kan je met 10 hoofdpersonen iemand killen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar bij series met enige kwaliteit vaak niet.
Niet dat het doden van "hoofdpersonen" automatisch een serie goed maakt. The Walking dead is bijvoorbeeld verschrikkelijk slecht ondanks dat het om de zoveel tijd dramatisch probeert te doen met wat doden. Game of thrones doet het wat mij betreft daarentegen weer prima.
Maargoed, dat Saul en Mike blijven leven is voor de hand liggendIn ieder geval tot het BB gedeelte is ingehaald.
Noem ze eens? Het is echt een minimale aantal, en bij veruit de meeste kwaliteitsseries blijven de meesten gewoon leven, hooguit dat ze op het einde dood gaan. En dat is logisch, aangezien je zonder hen geen verhaal hebt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar bij series met enige kwaliteit vaak niet.
Bij zowel The Walking Dead als GoT blijven hoofdpersonages ook gewoon leven. Het verschil is dat ze de illusie wekken dat bepaalde personages hoofdpersonages zijn. Bij The Walking Dead is dat goed gedaan doordat ze de kijker een bepaalde sympathie laten hebben met verschillende characters. Waarbij overigens wel opgemerkt moet worden dat deze serie zich kan baseren op een comic die alles al outlined heeft.quote:Niet dat het doden van "hoofdpersonen" automatisch een serie goed maakt. The Walking dead is bijvoorbeeld verschrikkelijk slecht ondanks dat het om de zoveel tijd dramatisch probeert te doen met wat doden. Game of thrones doet het wat mij betreft daarentegen weer prima.
Wat wel interessant is, is om te zien wanneer de moraliteit die binnen Saul leeft, omslaat. Want in BB is het gewoon een gewetenloze rat, die zich zeer karikaturaal gedraagt en om niets anders geeft dan geld. In BCS is hij dat voor het grootste deel niet.quote:Maargoed, dat Saul en Mike blijven leven is voor de hand liggendIn ieder geval tot het BB gedeelte is ingehaald.
Hij zei niet 'de hoofdpersoon', maar 'hoofdpersonen'. Hij heeft ook naar mijn mening geen gelijk, zoals ik al aangaf, maar het komt natuurlijk wel voor dat één van de hoofdpersonen overlijdt, of dat personages doodgaan waarvan de illusie gewekt wordt dat het hoofdpersonages waren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Walking Dead was zo slecht dat ik daarmee ben gekapt, maar natuurlijk kan je met 10 hoofdpersonen iemand killen.
Game of Thrones ken ik niet, zie altijd alleen maar plaatjes van dat wijf, is die dood? Vast niet.
Walter White dood? Ook niet, Saul dood, echt niet, bij welke kwaliteits serie is de hoofdpersoon echt dood gegaan?
De vraag is of het in een keer omslaat.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat wel interessant is, is om te zien wanneer de moraliteit die binnen Saul leeft, omslaat. Want in BB is het gewoon een gewetenloze rat, die zich zeer karikaturaal gedraagt en om niets anders geeft dan geld. In BCS is hij dat voor het grootste deel niet.
Als ik me goed herinner was Mike in BB nou ook niet echt dol enthousiast over Saul dus ik betwijfel of het echt een 'team' gaat worden. Ik hoop ook stiekem wel een beetje op Gus Fring.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:31 schreef Loveless85 het volgende:
Ik denk dat ze aan het einde van dit seizoen elkaar echt gaan vinden als 'team', dus dat Mike voor Saul gaat werken oid.
Ja daar zit ik ook aan te denken, alleen had ik bij BB toch altijd nog wel het idee dat Saul moraal wel goed in elkaar zat. Oke, hij was crimineel, maar op persoonlijk vlak leek hij mij toch altijd wel het beste voor te hebben met zijn klanten. Hij beschermde ze tegen zichzelf als het echt moest.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat wel interessant is, is om te zien wanneer de moraliteit die binnen Saul leeft, omslaat. Want in BB is het gewoon een gewetenloze rat, die zich zeer karikaturaal gedraagt en om niets anders geeft dan geld. In BCS is hij dat voor het grootste deel niet.
Hopelijk!quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:39 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ha dat is waar ja. ben wel benieuwd of ze dat ook gaan doen...
De meeste ja. Ga Game of Thrones kijken als je dat al niet doet. Niemand is compleet veilig daar, en je kunt nooit fatsoenlijk relaxenquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:11 schreef JDx het volgende:
Eigenlijk weet je bij de meeste series toch wel dat de hoofdpersonen in leven blijven?
Walking Dead was slechter dan datquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Walking Dead was zo slecht dat ik daarmee ben gekapt, maar natuurlijk kan je met 10 hoofdpersonen iemand killen.
Geen idee welk wijf. Kijk de serie maar een keer!quote:Game of Thrones ken ik niet, zie altijd alleen maar plaatjes van dat wijf, is die dood? Vast niet.
Game of Thrones. Afhankelijk van je definitie van hoofdpersoon. Boardwalk empire heeft ook één death gehad die makkelijk aangemerkt kon worden als hoofdpersoon.quote:Walter White dood? Ook niet, Saul dood, echt niet, bij welke kwaliteits serie is de hoofdpersoon echt dood gegaan?
Zoals gezegd, game of thrones en boardwalk empire. Sopranos schiet ook te binnen. The Wire. Maar wederom is dit afhankelijk van je definitie van hoofdpersoon. Oz zou er nog bij kunnen, spartacus om het wat recenter te maken.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Noem ze eens? Het is echt een minimale aantal, en bij veruit de meeste kwaliteitsseries blijven de meesten gewoon leven, hooguit dat ze op het einde dood gaan. En dat is logisch, aangezien je zonder hen geen verhaal hebt.
Nee. Walking dead wil ik verder geen woorden aan vuil maken maar bij Game of Thrones hangt het geheel van je eigen invulling af wat je als hoofdpersonage ziet. Ik ga geen spoilers hier noemen maar dat is juist het 'fijne' aan game of thrones. Iedereen is op zijn/haar manier een belangrijk karakter waar je voor kan rooten.quote:Bij zowel The Walking Dead als GoT blijven hoofdpersonages ook gewoon leven. Het verschil is dat ze de illusie wekken dat bepaalde personages hoofdpersonages zijn.
Dat is dus exact hetgeen wat TWD niet heeft gedaan, sympathie creëren voor de karakters. Dat maakt de serie ook zo slecht.quote:Bij The Walking Dead is dat goed gedaan doordat ze de kijker een bepaalde sympathie laten hebben met verschillende characters.
Dan kijk je een andere GoT dan ik. Of in ieder geval, dan heb jij een heel andere interpretatie van wat een hoofdpersonage in een verhaal hoort te zijn. Verder weet ik niet of jij de boeken hebt gelezen maar ik kan je garanderen dat je op deze opmerking nog gaat terugkomenquote:Bij GoT is het gewoon de kunst om de rodelijn characters te onderscheiden van derest. Op basis van de manier waarop het verhaal verteld wordt, is dat goed te doen. Van die rode-lijn characters sterft feitelijk niemand.
Dat vind ik nog wel meevallen. Hij is duidelijk gluiperiger geworden met de jaren maar een zekere sympathie staat me nog wel bij.quote:Wat wel interessant is, is om te zien wanneer de moraliteit die binnen Saul leeft, omslaat. Want in BB is het gewoon een gewetenloze rat, die zich zeer karikaturaal gedraagt en om niets anders geeft dan geld. In BCS is hij dat voor het grootste deel niet.
Ik zie weinig verschil. Zo kan je elk karakter wel afschrijven als "een illusie van een hoofdpersoon" op het moment dat hij dood gaat. Dat is simpelweg niet voor elk verhaal zo. In game of thrones waren bepaalde karakters in mijn ogen "hoofdpersonen" totdat ze, ironisch genoeg, hun hoofd verloren. Dat er belangrijke karakters zijn die blijven leven maakt ze wat mij betreft niet meer 'hoofd' dan de anderen.quote:Hij zei niet 'de hoofdpersoon', maar 'hoofdpersonen'. Hij heeft ook naar mijn mening geen gelijk, zoals ik al aangaf, maar het komt natuurlijk wel voor dat één van de hoofdpersonen overlijdt, of dat personages doodgaan waarvan de illusie gewekt wordt dat het hoofdpersonages waren.
Wat jij eigenlijk beweert is dat een hoofdpersonage niet dood mag/kan gaan (tenzij op het einde), want anders is het ook geen hoofdpersonage... Dat lijkt me een nogal een lege uitspraak. Wat mij betreft zijn er in GoT zeker al een aantal keer hoofdpersonages overleden en ik vind GoT op dat punt ook echt anders dan de meeste andere series.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Noem ze eens? Het is echt een minimale aantal, en bij veruit de meeste kwaliteitsseries blijven de meesten gewoon leven, hooguit dat ze op het einde dood gaan. En dat is logisch, aangezien je zonder hen geen verhaal hebt.
[..]
Bij zowel The Walking Dead als GoT blijven hoofdpersonages ook gewoon leven. Het verschil is dat ze de illusie wekken dat bepaalde personages hoofdpersonages zijn. Bij The Walking Dead is dat goed gedaan doordat ze de kijker een bepaalde sympathie laten hebben met verschillende characters. Waarbij overigens wel opgemerkt moet worden dat deze serie zich kan baseren op een comic die alles al outlined heeft.
Bij GoT is het gewoon de kunst om de rodelijn characters te onderscheiden van derest. Op basis van de manier waarop het verhaal verteld wordt, is dat goed te doen. Van die rode-lijn characters sterft feitelijk niemand.
[..]
[..]
Hij zei niet 'de hoofdpersoon', maar 'hoofdpersonen'. Hij heeft ook naar mijn mening geen gelijk, zoals ik al aangaf, maar het komt natuurlijk wel voor dat één van de hoofdpersonen overlijdt, of dat personages doodgaan waarvan de illusie gewekt wordt dat het hoofdpersonages waren.
Wat mij betreft ook.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er in GoT zeker al een aantal keer hoofdpersonages overleden en ik vind GoT op dat punt ook echt anders dan de meeste andere series.
Wtf is dat echt? Er had een kleine pizza(doos) bij moeten zittenquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:34 schreef ems. het volgende:
Geen zin om het BB topic te kicken dus maar hier: Als je nog een action figure van Walt wil:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boardwalk Empire is fucking saai.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:01 schreef VeerEli het volgende:
Kunnen spoilers over andere series niet ook gewoon onder een spoiler?
Ik ben momenteel Boardwalk Empire aan het checken en lees nu dus hier in het BCS topic dat één van de hoofdpersonen daarin overlijden gaat. Leuk is dat zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |