abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150769003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Daar zou ik ook vanmorgen pas achtergekomen zijn hoor.
Toen ze binnenkwamen heb ik ze meteen in de la gelegd.
Precies, ik heb alles in het postvakje gelegd, ik pak ze er net even bij en zie dat ik twee enveloppen heb en denk nog 'da's ook zonde, kan dat neit in 1 envelop?' :D
Tap tap tap
pi_150769019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:10 schreef HeatWave het volgende:
PVV it is B-).
Leuk geprobeerd :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:19:11 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150769269
VVD komt er toch weer als eerste uit. Logisch :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150769411
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Sja dat het niet allemaal zo uitkomt als men het wil is inherrent aan ons coalitiesysteem.

Nou, dat is dus zeker niet alleen de 'schuld' van het coalitiesysteem. Dat heeft mijns inziens veel meer te maken met het doen van beloftes waarvan je eigenlijk al weet dat het gewoon niet gaat lukken als partij.

Waarom ze niet lukken kan allerlei redenen hebben, te duur (of moedwillig te goedkoop in het programma gepleurd), tijdsbestek (drastische veranderingen door willen voeren in 2 jaar tijd, die dan vervolgens compleet in de soep lopen en uitgekleed worden en uitgesmeerd over 10 jaar (waarin de kans groot is dat ze door volgende besturen teruggedraaid worden of nog verder uitgekleed), juridisch onhaalbaar, niet reëel met het oog op internationale verdragen etc etc.

Een heel duidelijk voorbeeld van een belofte die absoluut niet serieus genomen kon worden was bijvoorbeeld de '1000 eu erbij voor iedere werkende' van Rutte. Dat dat niet ging lukken in een tijd van crisis en broekriem aanhalen was wel duidelijk. Als je de landelijke politiek een beetje volgt (en niet alleen in verkiezingstijd) leer je dat soort 'beloftes' veel makkelijker herkennen. De landelijke politiek een beetje bijhouden is niet zo'n probleem, de gemeentelijke politiek wordt al moeilijker als je je niet focust op lokaal nieuws maar de provincie en al helemaal de waterschappen, daar moet je echt bewust naar op zoek.

Dus ja, ik heb wat dat betreft vrijwel geen kennis van wat wel en niet haalbaar is in hun programma's en wie welke belangen heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150769453
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Daar zou ik ook vanmorgen pas achtergekomen zijn hoor.
Toen ze binnenkwamen heb ik ze meteen in de la gelegd.
Ik heb ook een stapel hoor, maar ik kijk toch echt altijd of het wel voor mij is voordat ik het op de stapel gooi :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150769466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef HeatWave het volgende:
VVD komt er toch weer als eerste uit. Logisch :7.
Die bungelt bij mij echt vrijwel altijd ergens onderaan, meestal net boven de PVV :')
pi_150769646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb ook een stapel hoor, maar ik kijk toch echt altijd of het wel voor mij is voordat ik het op de stapel gooi :P
Meeste doe ik dat wel bij. Maar als ik een blauwe enveloppe, rood/witte (hypotheker) en een stempel zie van gemeente dan gaat hij op de stapel en kijkt mijn man er naar :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150769672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou, dat is dus zeker niet alleen de 'schuld' van het coalitiesysteem. Dat heeft mijns inziens veel meer te maken met het doen van beloftes waarvan je eigenlijk al weet dat het gewoon niet gaat lukken als partij.

Waarom ze niet lukken kan allerlei redenen hebben, te duur (of moedwillig te goedkoop in het programma gepleurd), tijdsbestek (drastische veranderingen door willen voeren in 2 jaar tijd, die dan vervolgens compleet in de soep lopen en uitgekleed worden en uitgesmeerd over 10 jaar (waarin de kans groot is dat ze door volgende besturen teruggedraaid worden of nog verder uitgekleed), juridisch onhaalbaar, niet reëel met het oog op internationale verdragen etc etc.

Een heel duidelijk voorbeeld van een belofte die absoluut niet serieus genomen kon worden was bijvoorbeeld de '1000 eu erbij voor iedere werkende' van Rutte. Dat dat niet ging lukken in een tijd van crisis en broekriem aanhalen was wel duidelijk. Als je de landelijke politiek een beetje volgt (en niet alleen in verkiezingstijd) leer je dat soort 'beloftes' veel makkelijker herkennen. De landelijke politiek een beetje bijhouden is niet zo'n probleem, de gemeentelijke politiek wordt al moeilijker als je je niet focust op lokaal nieuws maar de provincie en al helemaal de waterschappen, daar moet je echt bewust naar op zoek.

Dus ja, ik heb wat dat betreft vrijwel geen kennis van wat wel en niet haalbaar is in hun programma's en wie welke belangen heeft.
Datsoort beloftes luister ik sowieso niet of nauwelijks naar. Maar als je naar de standpunten en antwoorden op stellingen kijkt, weet je wel welke richting een partij op wil. Hoeveel ze daarvan waar kunnen maken valt vooraf toch niet te bepalen. Maar hoe meer er op gestemd wordt, hoe groter de kans dat het wel die richting op gaat.
pi_150769731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Meeste doe ik dat wel bij. Maar als ik een blauwe enveloppe, rood/witte (hypotheker) en een stempel zie van gemeente dan gaat hij op de stapel en kijkt mijn man er naar :P
Blauwe enveloppen en post van de bank gaan naar m'n bureau, deze is gewoon met de stemlijst in het postvakje in de keuken verdwenen.
Tap tap tap
pi_150769796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Blauwe enveloppen en post van de bank gaan naar m'n bureau, deze is gewoon met de stemlijst in het postvakje in de keuken verdwenen.
Post van de bank is alleen voor mijn dochtertjes dus die gaan meteen naar zolder :D
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:36:04 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150769868
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die bungelt bij mij echt vrijwel altijd ergens onderaan, meestal net boven de PVV :')
Ach, die stellingen waren ook totaal onboeiend voor mij, echt maar weinig wat betrekking op mij had, wat kan mij een weg in de Zaanstreek nou rotten, of een weg tussen een natuurgebeid, of windmolens? :').
Get woke, go broke!
pi_150769996
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, die stellingen waren ook totaal onboeiend voor mij, echt maar weinig wat betrekking op mij had, wat kan mij een weg in de Zaanstreek nou rotten, of een weg tussen een natuurgebeid, of windmolens? :').
Zoiets had ik ook. Alleen die weg kwam dan achter mijn huis te liggen. Waar al genoeg ligt vind ik :')
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:40:32 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150770026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook. Alleen die weg kwam dan achter mijn huis te liggen. Waar al genoeg ligt vind ik :')
Nou ja, als het je een beetje "raakt" kan je er nog iets van vinden,maar bijna alle stellingen boeien me geen moer of het eens of oneens is :').
Get woke, go broke!
pi_150770063
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, als het je een beetje "raakt" kan je er nog iets van vinden,maar bijna alle stellingen boeien me geen moer of het eens of oneens is :').
Mij ook niet. Ik vind het allemaal niet boeiend. Die hele verkiezingen niet. Toch elke keer hetzelfde. Van alles beloven maar niets doen. Of juist het tegenovergestelde. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee.
Maar niet stemmen is ook geen optie. Want dan kan ik niet meer bleren :P
pi_150770130
Happy tea zie ik voorbij komen op pinterest. Zou dat helpen? :')
Waar kan ik een aantal kilo's bestellen :')
pi_150770757
Pinterest O+
Tap tap tap
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:04:16 #267
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150770824
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

quote:
"De provincie moet de eventuele bouw van een kerncentrale op de Tweede Maasvlakte tegenwerken."
Dat vind ik toch best wel 'boeiend' :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:04:44 #268
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150770841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:02 schreef CherryLips het volgende:
Pinterest O+
Ik lijk wel een wijf :(
50.000 O+
pi_150770849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:02 schreef CherryLips het volgende:
Pinterest O+
Ja vind ik ook leuk :)
Vooral de recepten die er op langs komen.
Of de knutseldingetjes :)
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:06:58 #270
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150770899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja vind ik ook leuk :)
Vooral de recepten die er op langs komen.
Of de knutseldingetjes :)
Mooie plaatjes O+
50.000 O+
pi_150770932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mooie plaatjes O+
Ja die ook. Kleurplaten voor de kleintjes.

Afgelopen weekend wat recepten uitgeprobeerd O+
Ik vind het leuk! Ook al wat naaiprojecten opgeslagen :D
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:08:33 #272
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150770958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja die ook. Kleurplaten voor de kleintjes.

Afgelopen weekend wat recepten uitgeprobeerd O+
Ik vind het leuk! Ook al wat naaiprojecten opgeslagen :D
Het blijft alleen meestal bij opslaan. Digitale verzamelwoede :P
50.000 O+
pi_150770984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het blijft alleen meestal bij opslaan. Digitale verzamelwoede :P
Ja dat ken ik.
Maar zo nu en dan kijk ik weer eens en krijg ik toch zin om iets te gaan doen :D
pi_150770989
Wat natuurlijk nooit zo mooi word als het plaatje op pinterest :')
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:10:14 #275
17979 MissMSX
Knightmare
pi_150771009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:09 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja dat ken ik.
Maar zo nu en dan kijk ik weer eens en krijg ik toch zin om iets te gaan doen :D
Zin inderdaad heel vaak. Het gebeurt alleen niet :P
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')