Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Ouders kiezen voor kinderen, andere collega's kiezen daar niet voor. Moet de keuze van de ouders hun plannen dan in de weg zitten? Nee, dat vindt 'men' raar. Terwijl ouders precies hetzelfde doen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Een werkgever moet beslissingen nemen en neemt daarmee ieder's betoog in mee. De ouders hebben ieder jaar een goede reden. Als jij er ook één hebt, mag je 'm geven en kan je werkgever gaan afwegen. Als je het niet met hem eens bent, zijn er voor jou ook nog andere wegen om toch vrij te krijgen.
[..]
Dat kinderen er moeten zijn om ook voor jouw toekomst te zorgen (in de zorg of zoiets als de economie). Van jouw kinderen moeten we het in ieder geval niet hebben begrijp ik.
Ik vind "ik wil ook een keer in de schoolvakantieweken" een non-argument.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval een non argument mbt de discussie.
Helaas hebben ze beide voor dezelfde werkgever gekozen, het staat iedereen vrij een redelijke(re) werkgever te zoeken als de huidige zo star is altijd de kant van de ouders kiezen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Ouders kiezen voor kinderen, andere collega's kiezen daar niet voor.
Vader en moeder kunnen niet ieder drie weken gescheiden opnemen? Of een week samen, met de ene overblijvende week BSO of oppas? Kom op, ouders zijn toch altijd zo creatief hierin?quote:Op maandag 16 maart 2015 22:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik vind "ik wil ook een keer in de schoolvakantieweken" een non-argument.
Kun je je ook voorstellen dat als vader en moeder werken, deze kinderen dan 6 weken oppas nodig hebben, tijdens de zomervakantie?
Ja ik weet je antwoord al: "eigen schuld".
Eigen schuld zou ik het niet noemen, wel eigen keus. Het zou toch wat raar zijn als mensen zonder kinderen zich jaar in jaar uit moeten aanpassen aan anderen die ervoor gekozen hebben om kinderen te nemen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Kun je je ook voorstellen dat als vader en moeder werken, deze kinderen dan 6 weken oppas nodig hebben, tijdens de zomervakantie?
Waarom moet je überhaupt argumenten hebben? Rechten zijn voor iedereen gelijk, mocht ik dan zomervakantie willen hebben om je te zieken kan de baas het evt. nog weigeren mocht deze er achter komen, maar anders mag ik dan gewoon mijn vakantie opnemen in principe. Ja, het klopt zeker dat het lullig is, maar jij kiest er zelf voor!quote:Op maandag 16 maart 2015 22:42 schreef Toga het volgende:
[..]
[..]
Helaas hebben ze beide voor dezelfde werkgever gekozen, het staat iedereen vrij een redelijke(re) werkgever te zoeken als de huidige zo star is altijd de kant van de ouders kiezen.
Al je jaarlijkse dagen opnemen om zonder je partner op de kinderen te passen, zodat jij in exact die 6 weken op alleen vakantie kan. Jij bent een lekkere.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vader en moeder kunnen niet ieder drie weken gescheiden opnemen? Of een week samen, met de ene overblijvende week BSO of oppas? Kom op, ouders zijn toch altijd zo creatief hierin?
Die duurt dan ook drie maanden.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:34 schreef Cat22 het volgende:
Dit jaar wil ik graag een paar weken vrij in de zomer.
Ik heb maar 2 weken nodig. Blijven er vier over waarin jij vrij bent om met je partner af te stemmen wie wanneer vrij heeft. Inclusief mogelijkheid om 1 á 2 weken samen te hebben.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:49 schreef Toga het volgende:
[..]
Al je jaarlijkse dagen opnemen om zonder je partner op de kinderen te passen, zodat jij in exact die 6 weken op alleen vakantie kan. Jij bent een lekkere.
Ik neem aan dat het bij de meeste bedrijven toch wel moet lukken als je het in 3 blokken verdeeld ipv in 6.quote:
Waarom lukt het wel in 3 en niet in 2?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het bij de meeste bedrijven toch wel moet lukken als je het in 3 groepen verdeeld ipv in 6.
Eigen keus. Dat jij/jullie de problemen van jouw/jullie keuzes af willen wentelen op anderen is een beetje asociaal.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:42 schreef Toga het volgende:
Omdat dan theoretisch gezien de helft van het personeel weg zou kunnen zijn? Dat lijkt me wel erg veel. Als je bij een bedrijf werkt waar dat kan in de zomermaanden is dat inderdaad ook prima, bij ons kan het bijvoorbeeld niet en moet zo'n 2/3 van het personeel aanwezig zijn, dus ja, blokken van 2 weken zou in dat geval het handigst zijn, maar dat zal per bedrijf verschillenquote:Op maandag 16 maart 2015 23:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom lukt het wel in 3 en niet in 2?
Hoezo wentel jij het probleem dat jij geen toestemming krijgt om op vakantie te gaan af op iemand die dat wel krijgt, dan?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Eigen keus. Dat jij/jullie de problemen van jouw/jullie keuzes af willen wentelen op anderen is een beetje asociaal.
Dat het bij jullie toevallig niet kan, wil niet zeggen dat het elders niet kan. Elders hebben ze gewoon niet zoveel moeilijke collega's, denk ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Omdat dan theoretisch gezien de helft van het personeel weg zou kunnen zijn? Dat lijkt me wel erg veel. Als je bij een bedrijf werkt waar dat kan in de zomermaanden is dat inderdaad ook prima, bij ons kan het niet en moet zo'n 2/3 van het personeel aanwezig zijn, dus ja, blokken van 2 weken zou in dat geval het handigst zijn
Ik heb dat probleem niet. Nooit gehad ook trouwens. Andere keuzes gemaakt in mijn leven.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoezo wentel jij het probleem dat jij geen toestemming krijgt om op vakantie te gaan af op iemand die dat wel krijgt, dan?
Ja, dat zeg ik toch ook "als je in een bedrijf werkt waar dat kan is dat ook prima", dus wat is je punt? Maar het is wel duidelijk dat het allemaal van 1 kant moet komen voor sommige mensen. Dan hebben ze het wel over "in overleg" maar uiteindelijk komt dat overleg in veel gevallen gewoon neer op "Ik mag weg die weken want ik heb kinderen en de rest moet zich daar maar aan aanpassen"quote:Op maandag 16 maart 2015 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat het bij jullie toevallig niet kan, wil niet zeggen dat het elders niet kan. Elders hebben ze gewoon niet zoveel moeilijke collega's, denk ik.
Dan moet je bij een bedrijf gaan werken waar men het anders doet. Ik zie het punt nietquote:Op maandag 16 maart 2015 23:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook "als je in een bedrijf werkt waar dat kan is dat ook prima", dus wat is je punt? Maar het is wel duidelijk dat het allemaal van 1 kant moet komen voor sommige mensen. Dan hebben ze het wel over "in overleg" maar uiteindelijk komt dat overleg in veel gevallen gewoon neer op "Ik mag weg die weken want ik heb kinderen en de rest moet zich daar maar aan aanpassen"
Waarom moet iemand bij een ander bedrijf gaan werken, omdat ze gediscrimineerd wordt?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan moet je bij een bedrijf gaan werken waar men het anders doet. Ik zie het punt niet
Omdat een baas die regels zelf mag bepalen?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom moet iemand bij een ander bedrijf gaan werken, omdat ze gediscrimineerd wordt?
Iedereen gelijk behandelen en problem solved.
Dat is inderdaad altijd het eerste wat ik vraag ja als ik ergens ga werken "Krijgen mensen met kinderen hier een voorkeursbehandeling?"quote:Op maandag 16 maart 2015 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan moet je bij een bedrijf gaan werken waar men het anders doet. Ik zie het punt niet
Nou nee. Linkje daarover staat in het begin van dit topic.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Omdat een baas die regels zelf mag bepalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |