abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150718589
Daar bovenop komt ook nog eens dat het hier puur gaat om een vakantieverzoek. Als ik - als werknemer - jou - als andere werknemer met kinderen - zeg dat ik om en om die vakanties wil verdelen, dan moet dat ook maar kunnen. Ik hoef toch geen reden te hebben? Ik heb mijn rechten en dan gaat het niet om een betoog of wat dan ook wat de doorslag moet geven.

Als ik dan vakantie neem omdat jij zo een vervelende collega (met kinderen) bent, die ik de vakantie niet gun, dan is dat (helaas voor jou) mijn goed recht. Het ene jaar jij, het andere jaar ik, zo werkt het leven. Alles is gebaseerd op keuzes en jij hebt er nou eenmaal voor gekozen om een kind te nemen.

Als ik juli of augustus zo gezellig druk vind, dan vind ik dat en moet ik dan dus ook vakantie kunnen nemen! Dat is mijn recht, net zo goed als het jouw recht is. Dat dit uiteindelijk om en om wordt elk jaar zou zomaar kunnen, maar probeer mij niet mijn rechten af te pakken.

Zelf zou ik er overigens niet moeilijk over doen, vind het maar kinderachtig. Ik gun persoonlijk de mensen met kinderen zeker hun vakantie, maar vind wel dat ze ook eens mogen schikken als ik in die periode een keer vakantie wil. Het moet niet zo zijn dat ik altijd maar de pineut ben van jouw keuze, ongeacht de reden die ik heb om dan vakantie te willen.
pi_150718630
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Een werkgever moet beslissingen nemen en neemt daarmee ieder's betoog in mee. De ouders hebben ieder jaar een goede reden. Als jij er ook één hebt, mag je 'm geven en kan je werkgever gaan afwegen. Als je het niet met hem eens bent, zijn er voor jou ook nog andere wegen om toch vrij te krijgen.

[..]

Dat kinderen er moeten zijn om ook voor jouw toekomst te zorgen (in de zorg of zoiets als de economie). Van jouw kinderen moeten we het in ieder geval niet hebben begrijp ik.
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Ouders kiezen voor kinderen, andere collega's kiezen daar niet voor. Moet de keuze van de ouders hun plannen dan in de weg zitten? Nee, dat vindt 'men' raar. Terwijl ouders precies hetzelfde doen.
Werknemers hoeven m.i. geen reden te geven om vrij te hebben. Kijk naar het totaalplaatje van bezettin en wat in de vakantie nodig is, en naar de verdeling in het voorafgaande jaar. Dan wordt vrij snel duidelijk wat een eerlijke verdeling is die recht doet aan de behoefte van alle werknemers.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150718694
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval een non argument mbt de discussie.
Ik vind "ik wil ook een keer in de schoolvakantieweken" een non-argument.
Kun je je ook voorstellen dat als vader en moeder werken, deze kinderen dan 6 weken oppas nodig hebben, tijdens de zomervakantie?
Ja ik weet je antwoord al: "eigen schuld".

quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. Ouders kiezen voor kinderen, andere collega's kiezen daar niet voor.
Helaas hebben ze beide voor dezelfde werkgever gekozen, het staat iedereen vrij een redelijke(re) werkgever te zoeken als de huidige zo star is altijd de kant van de ouders kiezen.
Racist
pi_150718750
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Kun je je ook voorstellen dat als vader en moeder werken, deze kinderen dan 6 weken oppas nodig hebben, tijdens de zomervakantie?
Vader en moeder kunnen niet ieder drie weken gescheiden opnemen? Of een week samen, met de ene overblijvende week BSO of oppas? Kom op, ouders zijn toch altijd zo creatief hierin?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150718754
quote:

[..]

Eigen schuld zou ik het niet noemen, wel eigen keus. Het zou toch wat raar zijn als mensen zonder kinderen zich jaar in jaar uit moeten aanpassen aan anderen die ervoor gekozen hebben om kinderen te nemen.
pi_150718900
quote:

[..]

[..]

Helaas hebben ze beide voor dezelfde werkgever gekozen, het staat iedereen vrij een redelijke(re) werkgever te zoeken als de huidige zo star is altijd de kant van de ouders kiezen.
Waarom moet je überhaupt argumenten hebben? Rechten zijn voor iedereen gelijk, mocht ik dan zomervakantie willen hebben om je te zieken kan de baas het evt. nog weigeren mocht deze er achter komen, maar anders mag ik dan gewoon mijn vakantie opnemen in principe. Ja, het klopt zeker dat het lullig is, maar jij kiest er zelf voor!

Iemand anders met JOUW probleem opzadelen, dat is pas een non-argument zeg.
pi_150718913
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vader en moeder kunnen niet ieder drie weken gescheiden opnemen? Of een week samen, met de ene overblijvende week BSO of oppas? Kom op, ouders zijn toch altijd zo creatief hierin?
Al je jaarlijkse dagen opnemen om zonder je partner op de kinderen te passen, zodat jij in exact die 6 weken op alleen vakantie kan. Jij bent een lekkere.
Racist
pi_150719005
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:34 schreef Cat22 het volgende:

Dit jaar wil ik graag een paar weken vrij in de zomer.
Die duurt dan ook drie maanden. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_150719118
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Al je jaarlijkse dagen opnemen om zonder je partner op de kinderen te passen, zodat jij in exact die 6 weken op alleen vakantie kan. Jij bent een lekkere.
Ik heb maar 2 weken nodig. Blijven er vier over waarin jij vrij bent om met je partner af te stemmen wie wanneer vrij heeft. Inclusief mogelijkheid om 1 á 2 weken samen te hebben.

Heej! 2 weken! Net zoveel als ik in de zomer opneem *O*
Laten we dat de regel maken, iedereen verplicht maximaal twee weken vrij in de zomer, dat gaat de handen op elkaar brengen.

Je hebt trouwens een sneue werkgever als je jaarlijks maar drie vakantieweken hebt. Wel fijn dat ik bij jouw baas blijkbaar zes weken vrij kan nemen. Ben jij effe genaaid met de arbeidsvoorwaarden _O-
pi_150719225
Lijkt mij op zich wel een prima regel ja, iedereen maximaal 2 weken vrij in de zomervakantie als er veel mensen zijn die vrij willen in die periode. Dan moet het toch wel voor iedereen mogelijk zijn om weg te gaan.
pi_150719253
Waarom niet 1?
pi_150719302
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom niet 1?
Ik neem aan dat het bij de meeste bedrijven toch wel moet lukken als je het in 3 blokken verdeeld ipv in 6.
pi_150719317
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het bij de meeste bedrijven toch wel moet lukken als je het in 3 groepen verdeeld ipv in 6.
Waarom lukt het wel in 3 en niet in 2?
pi_150719332
quote:
Eigen keus. Dat jij/jullie de problemen van jouw/jullie keuzes af willen wentelen op anderen is een beetje asociaal. :Y
pi_150719382
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom lukt het wel in 3 en niet in 2?
Omdat dan theoretisch gezien de helft van het personeel weg zou kunnen zijn? Dat lijkt me wel erg veel. Als je bij een bedrijf werkt waar dat kan in de zomermaanden is dat inderdaad ook prima, bij ons kan het bijvoorbeeld niet en moet zo'n 2/3 van het personeel aanwezig zijn, dus ja, blokken van 2 weken zou in dat geval het handigst zijn, maar dat zal per bedrijf verschillen
pi_150719387
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Eigen keus. Dat jij/jullie de problemen van jouw/jullie keuzes af willen wentelen op anderen is een beetje asociaal. :Y
Hoezo wentel jij het probleem dat jij geen toestemming krijgt om op vakantie te gaan af op iemand die dat wel krijgt, dan?
pi_150719430
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Omdat dan theoretisch gezien de helft van het personeel weg zou kunnen zijn? Dat lijkt me wel erg veel. Als je bij een bedrijf werkt waar dat kan in de zomermaanden is dat inderdaad ook prima, bij ons kan het niet en moet zo'n 2/3 van het personeel aanwezig zijn, dus ja, blokken van 2 weken zou in dat geval het handigst zijn
Dat het bij jullie toevallig niet kan, wil niet zeggen dat het elders niet kan. Elders hebben ze gewoon niet zoveel moeilijke collega's, denk ik.
pi_150719541
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoezo wentel jij het probleem dat jij geen toestemming krijgt om op vakantie te gaan af op iemand die dat wel krijgt, dan?
Ik heb dat probleem niet. Nooit gehad ook trouwens. Andere keuzes gemaakt in mijn leven. :Y)
pi_150719569
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat het bij jullie toevallig niet kan, wil niet zeggen dat het elders niet kan. Elders hebben ze gewoon niet zoveel moeilijke collega's, denk ik.
Ja, dat zeg ik toch ook "als je in een bedrijf werkt waar dat kan is dat ook prima", dus wat is je punt? Maar het is wel duidelijk dat het allemaal van 1 kant moet komen voor sommige mensen. Dan hebben ze het wel over "in overleg" maar uiteindelijk komt dat overleg in veel gevallen gewoon neer op "Ik mag weg die weken want ik heb kinderen en de rest moet zich daar maar aan aanpassen"
pi_150719608
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch ook "als je in een bedrijf werkt waar dat kan is dat ook prima", dus wat is je punt? Maar het is wel duidelijk dat het allemaal van 1 kant moet komen voor sommige mensen. Dan hebben ze het wel over "in overleg" maar uiteindelijk komt dat overleg in veel gevallen gewoon neer op "Ik mag weg die weken want ik heb kinderen en de rest moet zich daar maar aan aanpassen"
Dan moet je bij een bedrijf gaan werken waar men het anders doet. Ik zie het punt niet :)
pi_150719697
Oplossing is gewoon simpel voor de baas: First come, first serve. Wat is daar lastig aan?
pi_150719800
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan moet je bij een bedrijf gaan werken waar men het anders doet. Ik zie het punt niet :)
Waarom moet iemand bij een ander bedrijf gaan werken, omdat ze gediscrimineerd wordt?
Iedereen gelijk behandelen en problem solved.
pi_150719826
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom moet iemand bij een ander bedrijf gaan werken, omdat ze gediscrimineerd wordt?
Iedereen gelijk behandelen en problem solved.
Omdat een baas die regels zelf mag bepalen? :D
pi_150719834
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is inderdaad altijd het eerste wat ik vraag ja als ik ergens ga werken "Krijgen mensen met kinderen hier een voorkeursbehandeling?" :') Bovendien kan de situatie met een nieuwe leidinggevende ook zo weer veranderen. En ik heb er zelf niet eens last van, ik hoef uberhaupt niet zo nodig vakantie, ik stoor me er alleen aan dat mensen soms denken ergens meer recht op te hebben omdat ze kinderen hebben en dat ze dan vinden dat de rest zich daar maar aan aan moet passen. Vooral als ze het dan hebben over wisselwerking en collegialiteit en zo, terwijl ze dus zelf alleen maar aan hun eigen situatie denken.
pi_150719857
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Omdat een baas die regels zelf mag bepalen? :D
Nou nee. Linkje daarover staat in het begin van dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')