abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150730688
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:56 schreef Scorpie het volgende:

De reden maakt natuurlijk niet uit voor een werkgever. Daar onderscheid op maken lijkt me onwenselijk.
Want?

Stel: jij vraagt drie keer een week aan. Bij een week gaat het om iets bijzonders (ik noem maar een dwarsstraat: carnaval en jij wil dat vieren met iedere dag een houten kop) en de andere twee weken wil je ergens naartoe, maar dat kan ook best een weekje daarvoor of daarna.

Heb jij nou liever een werkgever die maar wat doet waardoor wellicht net die carnaval niet doorgaat, of een werkgever die wel meeweegt, zodat jij in ieder geval die carnaval krijgt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 12:03:42 #252
5428 crew  miss_sly
pi_150730695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met zo'n redenering zouden kinderlozen dus ALTIJD op plek 2 komen en ouders ALTIJD hun zin krijgen. Hoe is dat eerlijk of logisch? :')

[..]

Loten of rouleren zijn idd het eerlijkst. Wat dus gewoon betekent dat wel of geen kinderen geen zak meer uitmaakt bij het toekennen van verlof. Zoals het hoort.
OK, loten of rouleren. En als jij dan een keer echt in dat hoogseizoen wil, omdat je een huwelijk van een vriend hebt of mee wil doen aan de Vierdaagse of de Tour de France dat jaar wil volgen, heb je pech, want jij bent niet aan de beurt. Ook niet die ene keer toevallig, want loten/rouleren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:04:37 #253
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150730721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met zo'n redenering zouden kinderlozen dus ALTIJD op plek 2 komen en ouders ALTIJD hun zin krijgen. Hoe is dat eerlijk of logisch? :')
Hoe is het eerlijk of logisch dat een collega zonder kinderen zijn vakantie in het hoogseizoen wel toegekend krijgt en een collega met kinderen niet, waardoor deze laatste niet met zijn kinderen op vakantie kan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150730755
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:

Kinderen hebben geen arbeidscontract met het bedrijf waar je werkt, voor een verlof aanvraag is een kind een randzaak.

Ik beschouw werknemers toch als iets meer dan de leverancier van arbeid. En zelfs dan... hun privéleven heeft invloed op hun werk. Dus nee... kinderen zijn allesbehalve randzaken. Ook al is het soms vrij lastig voor een werkgever en vind ik ook wel dat ze primair de verantwoordelijkheid zijn van de werknemers, dus ook bij ziekte en ander ongemak wat plotseling optreedt... Alleen verwacht ik ook weer niet dat de schouders opgehaald worden en de kinderen alleen gelaten worden om maar op tijd op het werk te zijn.

Realisme, af en toe best handig. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_150730902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Argento het volgende:
Opmerkelijk. Ik zie in dit topic de plank geheel en uitsluitend voor de koppen van degene met kinderen.
Even gefixed voor je.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:12:36 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150730933
Je bent niet goed wijs als je in de schoolvakanties wil reizen. Druk en duur.

Wat is de reden dat je dan wil reizen? :?
reset
pi_150730976
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:12 schreef Individual het volgende:
Je bent niet goed wijs als je in de schoolvakanties wil reizen. Druk en duur.

Wat is de reden dat je dan wil reizen? :?
Omdat het mooi weer is?
pi_150731017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Een oplossing die hier diverse malen wordt aangedragen is: volgorde van aanvragen.
Als je met kind(eren) in het hoogseizoen op vakantie wil naar een bepaalde regio/camping/in een bepaalde periode van dat hoogseizoen, moet je echt uiterlijk december boeken. Heel veel mensen willen dit juist niet, want ze willen niet al een half jaar vantevoren moeten bedenken waar ze heen gaan.
Dit zal je per bedrijf moeten bekijken, ik ken collega's van andere afdeling die nu al 2019 vast gaan leggen dan :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
Ik beschouw werknemers toch als iets meer dan de leverancier van arbeid. En zelfs dan... hun privéleven heeft invloed op hun werk. Dus nee... kinderen zijn allesbehalve randzaken. Ook al is het soms vrij lastig voor een werkgever en vind ik ook wel dat ze primair de verantwoordelijkheid zijn van de werknemers, dus ook bij ziekte en ander ongemak wat plotseling optreedt... Alleen verwacht ik ook weer niet dat de schouders opgehaald worden en de kinderen alleen gelaten worden om maar op tijd op het werk te zijn.
Primair de verantwoordelijkheid van de werknemer.... en secundair van de werkgever dan? Sorry hoor ik ben het helemaal met je eens dat als er de ruimte is dat deze gegeven dient te worden door de werkgever. In diverse CAO's staat het eea om daar hulp bij te bieden met ouderschapsverlof e.d.

Als je voor kinderen kiest en daarnaast ook kiest om beide te gaan werken beperk je je keuze om op vakantie te gaan. Dat het daarna een puzzel is qua kdv - naschoolse opvang - oppas op/ma - en dus vakanties is inherent aan die keuze.

Als het dan een jaar niet uitkomt en je kan niet in de beoogde week op vakantie heb je gewoon een keer pech, net als de kinderloze weleens pech hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
Realisme, af en toe best handig.
*mompelt iets met plank en kop*
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_150731037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

OK, loten of rouleren. En als jij dan een keer echt in dat hoogseizoen wil, omdat je een huwelijk van een vriend hebt of mee wil doen aan de Vierdaagse of de Tour de France dat jaar wil volgen, heb je pech, want jij bent niet aan de beurt. Ook niet die ene keer toevallig, want loten/rouleren.
dan vraag je aan een collega of iemand wil ruilen, want oh zo belangrijk. En anders idd pech.
Tour de France en 4daagse zijn er elk jaar, voor een huwelijk hoef je geen 3 of meer weken vrij
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 12:16:55 #260
5428 crew  miss_sly
pi_150731047
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als je voor kinderen kiest en daarnaast ook kiest om beide te gaan werken
Beide werken heeft er dan weer niets mee te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:16:56 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150731048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:14 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Omdat het mooi weer is?
De zomer is langer dan de vakantie en genoeg plekken met mooi weer rond de wereld en jaarrond.
reset
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:17:13 #262
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150731055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe is het eerlijk of logisch dat een collega zonder kinderen zijn vakantie in het hoogseizoen wel toegekend krijgt en een collega met kinderen niet, waardoor deze laatste niet met zijn kinderen op vakantie kan?
Die laatste kan gewoon niet op vakantie als zij geen vakantie krijgt binnen die 6 weken. Mensen zonder kinderen kunnen met gemak op vakantie gaan buiten die weken. Trouwens ik vond het heerlijk om buiten het seizoen op vakantie te gaan. Ik ging in mei, september en januari 2 weken op vakantie en kon dus elke keer 15 weken aftellen tot de volgende 2 weken vakantie
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:19:00 #263
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150731103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan het wel extra moeilijk maken, dan moeten ook beide partners nog in dezelfde weken vakantie zien te krijgen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150731131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Indien niet zou het de puzzel iets vergemakkelijken, maar de basis blijft hetzelfde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef Individual het volgende:

[..]

De zomer is langer dan de vakantie en genoeg plekken met mooi weer rond de wereld en jaarrond.
want naar de andere kant van de wereld reizen is niet:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:12 schreef Individual het volgende:
Druk en duur.
?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_150731145
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je vergeet het stuk te quoten waarin ik dat zelf al aangeef?
In feite zeg je dus niets. Stellen dat sneeuw zwart is. Maar dat het ook wit kan zijn.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150731199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:20 schreef r_one het volgende:

[..]

In feite zeg je dus niets. Stellen dat sneeuw zwart is. Maar dat het ook wit kan zijn.
Van jou had ik wat meer diepgang verwacht (en ook nog eens correct, sneeuw is immers niet zwart), maar soit: nee. Ik zeg dat je zelf een keuze hebt. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_150731246
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Van jou had ik wat meer diepgang verwacht,
Ja, dat zal het zijn, mijn diepgang :')
quote:
maar soit: nee. Ik zeg dat je zelf een keuze hebt. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn. :)
... waarvan de eerste optie een dooddoener eerste klas is. Hoe moeilijk wil je het topic maken zeg :O
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150731328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn, mijn diepgang :')

[..]

... waarvan de eerste optie een dooddoener eerste klas is. Hoe moeilijk wil je het topic maken zeg :O
Nog een stampvoeter. Staat je niet. Kus op je hoofd.

Moet ik m'n post waarin ik aangeef dat dit een probleem tussen jou en je werkgever is nog maar eens posten of blijven mensen hier nog steeds hangen in humbug-posts?
pi_150731450
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nog een stampvoeter. Staat je niet. Kus op je hoofd.
Over diepgang gesproken _O-
quote:
Moet ik m'n post waarin ik aangeef dat dit een probleem tussen jou en je werkgever is nog maar eens posten of blijven mensen hier nog steeds hangen in humbug-posts?
Nee, dan "dan ga je toch weg", da's absoluut geen humbug-post >:O

Gegroet Five :W
.
pi_150731526
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe is het eerlijk of logisch dat iemand zonder kinderen nooit om wat voor reden dan ook verlof zou kunnen krijgen in het hoogseizoen omdat hij altijd op de 2e plek komt?

Kinderen geven je geen speciale morele voorrechten hoor. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150731535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Over diepgang gesproken _O-

[..]

Nee, dan "dan ga je toch weg", da's absoluut geen humbug-post >:O

Gegroet Five :W
Ik geef gewoon aan dat je zelf een keuze hebt. Zo moeilijk is dat niet (maar stiekem blijkbaar wel :') ). Laat het vooral afhangen van anderen hoe jij je vakantie besteed en vooral wanneer. Want dat is de schuld van mensen met kinderen. Dat je dat zelf laat gebeuren is toch niet mijn schuld.

Dan moet je hier niet gaan klagen (dit is gewoon een KLB-topic geworden, ook gezien het niveau), maar er gewoon wat aan gaan doen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:34:14 #272
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150731561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kinderen geven je geen speciale morele voorrechten hoor. :')
Klopt, hooguit recht op vakantie in het hoogseizoen. Maar of je daar nou blij mee moet zijn.....
pi_150731562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, beter systeem dan zeggen: "Jij hebt geen kinderen dus je hebt ALTIJD pech.".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150731603
Rekening ermee houden dat mensen kinderen hebben is nog 1 ding, het als beleid hebben dat ze voorrang krijgen is wel wat anders.

Je behoort immers ook rekening te houden met "die andere werknemers".
pi_150731640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Klopt, hooguit recht op vakantie in het hoogseizoen. Maar of je daar nou blij mee moet zijn.....
Je hoeft niet op vakantie hè...

Maar ik heb dus geen kinderen en ga lang niet elk jaar 'op reis'. Dat wil niet zeggen dat ik tijdens het hoogseizoen nooit verlof wil hebben. De zomer is nu eenmaal de tijd van de evenementen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')