Want?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:56 schreef Scorpie het volgende:
De reden maakt natuurlijk niet uit voor een werkgever. Daar onderscheid op maken lijkt me onwenselijk.
OK, loten of rouleren. En als jij dan een keer echt in dat hoogseizoen wil, omdat je een huwelijk van een vriend hebt of mee wil doen aan de Vierdaagse of de Tour de France dat jaar wil volgen, heb je pech, want jij bent niet aan de beurt. Ook niet die ene keer toevallig, want loten/rouleren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met zo'n redenering zouden kinderlozen dus ALTIJD op plek 2 komen en ouders ALTIJD hun zin krijgen. Hoe is dat eerlijk of logisch?
[..]
Loten of rouleren zijn idd het eerlijkst. Wat dus gewoon betekent dat wel of geen kinderen geen zak meer uitmaakt bij het toekennen van verlof. Zoals het hoort.
Hoe is het eerlijk of logisch dat een collega zonder kinderen zijn vakantie in het hoogseizoen wel toegekend krijgt en een collega met kinderen niet, waardoor deze laatste niet met zijn kinderen op vakantie kan?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met zo'n redenering zouden kinderlozen dus ALTIJD op plek 2 komen en ouders ALTIJD hun zin krijgen. Hoe is dat eerlijk of logisch?
Ik beschouw werknemers toch als iets meer dan de leverancier van arbeid. En zelfs dan... hun privéleven heeft invloed op hun werk. Dus nee... kinderen zijn allesbehalve randzaken. Ook al is het soms vrij lastig voor een werkgever en vind ik ook wel dat ze primair de verantwoordelijkheid zijn van de werknemers, dus ook bij ziekte en ander ongemak wat plotseling optreedt... Alleen verwacht ik ook weer niet dat de schouders opgehaald worden en de kinderen alleen gelaten worden om maar op tijd op het werk te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:
Kinderen hebben geen arbeidscontract met het bedrijf waar je werkt, voor een verlof aanvraag is een kind een randzaak.
Even gefixed voor je.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Argento het volgende:
Opmerkelijk. Ik zie in dit topic de plank geheel en uitsluitend voor de koppen van degene met kinderen.
Omdat het mooi weer is?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:12 schreef Individual het volgende:
Je bent niet goed wijs als je in de schoolvakanties wil reizen. Druk en duur.
Wat is de reden dat je dan wil reizen?
Dit zal je per bedrijf moeten bekijken, ik ken collega's van andere afdeling die nu al 2019 vast gaan leggen danquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Een oplossing die hier diverse malen wordt aangedragen is: volgorde van aanvragen.
Als je met kind(eren) in het hoogseizoen op vakantie wil naar een bepaalde regio/camping/in een bepaalde periode van dat hoogseizoen, moet je echt uiterlijk december boeken. Heel veel mensen willen dit juist niet, want ze willen niet al een half jaar vantevoren moeten bedenken waar ze heen gaan.
Primair de verantwoordelijkheid van de werknemer.... en secundair van de werkgever dan? Sorry hoor ik ben het helemaal met je eens dat als er de ruimte is dat deze gegeven dient te worden door de werkgever. In diverse CAO's staat het eea om daar hulp bij te bieden met ouderschapsverlof e.d.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
Ik beschouw werknemers toch als iets meer dan de leverancier van arbeid. En zelfs dan... hun privéleven heeft invloed op hun werk. Dus nee... kinderen zijn allesbehalve randzaken. Ook al is het soms vrij lastig voor een werkgever en vind ik ook wel dat ze primair de verantwoordelijkheid zijn van de werknemers, dus ook bij ziekte en ander ongemak wat plotseling optreedt... Alleen verwacht ik ook weer niet dat de schouders opgehaald worden en de kinderen alleen gelaten worden om maar op tijd op het werk te zijn.
*mompelt iets met plank en kop*quote:
dan vraag je aan een collega of iemand wil ruilen, want oh zo belangrijk. En anders idd pech.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, loten of rouleren. En als jij dan een keer echt in dat hoogseizoen wil, omdat je een huwelijk van een vriend hebt of mee wil doen aan de Vierdaagse of de Tour de France dat jaar wil volgen, heb je pech, want jij bent niet aan de beurt. Ook niet die ene keer toevallig, want loten/rouleren.
Beide werken heeft er dan weer niets mee te maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als je voor kinderen kiest en daarnaast ook kiest om beide te gaan werken
De zomer is langer dan de vakantie en genoeg plekken met mooi weer rond de wereld en jaarrond.quote:
Die laatste kan gewoon niet op vakantie als zij geen vakantie krijgt binnen die 6 weken. Mensen zonder kinderen kunnen met gemak op vakantie gaan buiten die weken. Trouwens ik vond het heerlijk om buiten het seizoen op vakantie te gaan. Ik ging in mei, september en januari 2 weken op vakantie en kon dus elke keer 15 weken aftellen tot de volgende 2 weken vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe is het eerlijk of logisch dat een collega zonder kinderen zijn vakantie in het hoogseizoen wel toegekend krijgt en een collega met kinderen niet, waardoor deze laatste niet met zijn kinderen op vakantie kan?
Kan het wel extra moeilijk maken, dan moeten ook beide partners nog in dezelfde weken vakantie zien te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beide werken heeft er dan weer niets mee te maken.
Indien niet zou het de puzzel iets vergemakkelijken, maar de basis blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beide werken heeft er dan weer niets mee te maken.
want naar de andere kant van de wereld reizen is niet:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:16 schreef Individual het volgende:
[..]
De zomer is langer dan de vakantie en genoeg plekken met mooi weer rond de wereld en jaarrond.
?quote:
In feite zeg je dus niets. Stellen dat sneeuw zwart is. Maar dat het ook wit kan zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je vergeet het stuk te quoten waarin ik dat zelf al aangeef?
Van jou had ik wat meer diepgang verwacht (en ook nog eens correct, sneeuw is immers niet zwart), maar soit: nee. Ik zeg dat je zelf een keuze hebt. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:20 schreef r_one het volgende:
[..]
In feite zeg je dus niets. Stellen dat sneeuw zwart is. Maar dat het ook wit kan zijn.
Ja, dat zal het zijn, mijn diepgangquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Van jou had ik wat meer diepgang verwacht,
... waarvan de eerste optie een dooddoener eerste klas is. Hoe moeilijk wil je het topic maken zegquote:maar soit: nee. Ik zeg dat je zelf een keuze hebt. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Nog een stampvoeter. Staat je niet. Kus op je hoofd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn, mijn diepgang
[..]
... waarvan de eerste optie een dooddoener eerste klas is. Hoe moeilijk wil je het topic maken zeg
Over diepgang gesprokenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nog een stampvoeter. Staat je niet. Kus op je hoofd.
Nee, dan "dan ga je toch weg", da's absoluut geen humbug-postquote:Moet ik m'n post waarin ik aangeef dat dit een probleem tussen jou en je werkgever is nog maar eens posten of blijven mensen hier nog steeds hangen in humbug-posts?
Hoe is het eerlijk of logisch dat iemand zonder kinderen nooit om wat voor reden dan ook verlof zou kunnen krijgen in het hoogseizoen omdat hij altijd op de 2e plek komt?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe is het eerlijk of logisch dat een collega zonder kinderen zijn vakantie in het hoogseizoen wel toegekend krijgt en een collega met kinderen niet, waardoor deze laatste niet met zijn kinderen op vakantie kan?
Ik geef gewoon aan dat je zelf een keuze hebt. Zo moeilijk is dat niet (maar stiekem blijkbaar welquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Over diepgang gesproken
[..]
Nee, dan "dan ga je toch weg", da's absoluut geen humbug-post![]()
Gegroet Five![]()
Klopt, hooguit recht op vakantie in het hoogseizoen. Maar of je daar nou blij mee moet zijn.....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kinderen geven je geen speciale morele voorrechten hoor.
Ja, beter systeem dan zeggen: "Jij hebt geen kinderen dus je hebt ALTIJD pech.".quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, loten of rouleren. En als jij dan een keer echt in dat hoogseizoen wil, omdat je een huwelijk van een vriend hebt of mee wil doen aan de Vierdaagse of de Tour de France dat jaar wil volgen, heb je pech, want jij bent niet aan de beurt. Ook niet die ene keer toevallig, want loten/rouleren.
Je hoeft niet op vakantie hè...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Klopt, hooguit recht op vakantie in het hoogseizoen. Maar of je daar nou blij mee moet zijn.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |