Wat wij als zoektochten kennen, vonden meestal plaats op de verkeerde plekken en voor de Mirador met slechts enkele keren erachter. Voor zover bekend is Sinaproc maar 1 nacht in het gebied overnacht, precies die nacht van de foto's.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:33 schreef Injetta het volgende:
Wat zijn jullie verklaringen voor het feit dat ze ondanks dagenlange zoektochten, ze niet zijn gevonden?
Ik vind het onverklaarbaar eigenlijk als ze nog leefden ten minste.
Wel apart dat net die ene nacht dat Sinaproc in het gebied verbleef ze zo'n 80 keer hebben geflitst. Je zou bijna gaan denken dat Ken L (of een van beiden) ze heeft gehoord en daarom wanhopig de aandacht heeft proberen te trekken . Dan is het wel weer raar dat als je expres overnacht om meisjes te zoeken, je in een pikdonkerte niet een flits hebt opgemerkt. Zo'n flits in de donkerte draagt ver. Zeker als ze naar boven hebben geflitst. Zelfs door bladerdekken heen. Juist flitslichten zou het ultieme teken geweest kunnen zijn om ze te vinden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat wij als zoektochten kennen, vonden meestal plaats op de verkeerde plekken en voor de Mirador met slechts enkele keren erachter. Voor zover bekend is Sinaproc maar 1 nacht in het gebied overnacht, precies die nacht van de foto's.
Kris en Lisanne waren gedurende die tijd al veel verder naar het noorden gegaan (vermoedelijk via de 2e quebrada) en zijn daarom niet gevonden door de zoekteams op de grond.
De helikopters hebben de meiden ook niet gespot omdat ze onder het bladerdek zaten en niet op tijd op de open plekken konden komen.
Over het "misdadigers planten bewijzen"-scenario denk ik hetzelfde als de 3 VSAmerikanen in die podcast: "the dumbest thing I've ever heard".
"the dumbest thing I've ever heard" ik had dat dus met die hele podcastquote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat wij als zoektochten kennen, vonden meestal plaats op de verkeerde plekken en voor de Mirador met slechts enkele keren erachter. Voor zover bekend is Sinaproc maar 1 nacht in het gebied overnacht, precies die nacht van de foto's.
Kris en Lisanne waren gedurende die tijd al veel verder naar het noorden gegaan (vermoedelijk via de 2e quebrada) en zijn daarom niet gevonden door de zoekteams op de grond.
De helikopters hebben de meiden ook niet gespot omdat ze onder het bladerdek zaten en niet op tijd op de open plekken konden komen.
Over het "misdadigers planten bewijzen"-scenario denk ik hetzelfde als de 3 VSAmerikanen in die podcast: "the dumbest thing I've ever heard".
Je zoekt naar verdwenen meisjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze zijn op de een of andere manier van een steile helling kort langs het pad gevallen en konden daar niet meer wegkomen.
Uiteindelijk zijn alle resten tijdens zware regenbuien naar beneden gespoeld en benedenstrooms in en langs de rivier verspreidt.
Dat laatste is wel zeker.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:38 schreef Injetta het volgende:
[..]
Je zoekt naar verdwenen meisjes.
Die vind je zeker niet gewoon zittend keurig op het pad.
Ze zijn verdwaald, verongelukt of vermoord en begraven.
Je gaat dagen zoeken, maar je gaat niet langs de route op alle mogelijke valplekken kijken en naar beneden?
Het blijft een raadsel...
Er zijn eigenlijk toch te veel onbeantwoorde vragen en niet goed te verklaren zaken, dat reconstructie niet echt te doen lijkt.
Helemaal mee eens en wellicht een goede nieuwe vraag voor het topic, nu we de uitgebreide vragenlijst van Kloothommel hebben en er een aantal mensen daadwerkelijk daar gaat rondlopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
De enige manier die misschien ergens toe kan leiden is om de lokatie te vinden waar ze in de nacht 2 foto's gemaakt hebben.
Het is niet uitgesloten dat daar nog resten, bijvoorbeeld de schedels, gevonden worden maar waarschijnlijk is het niet omdat alles wat gevonden is al redelijk ver uit elkaar lag.
Ik heb medelijden met Eileen, die griet was 19. Hoop dat ze een goede begeleiding gehad heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:16 schreef jackie12 het volgende:
Kris en Lisanne zijn trouwens weggestuurd door het kinderdagverblijf omdat het kinderdagverblijf hen pas een week later verwachtten.
Niet vanwege Pasen of hun korte broekjes zoals sommigen van jullie dachten. (Pasen was trouwens ook pas op 20 april)
Dus de bevestigingsmail die Kris en Lisanne op vrijdag 28 maart kregen dat het vrijwilligerswerk doorging was lariekoek. Beter hadden ze nog lekker een week op t strand kunnen blijven liggen in Bocas
1495 euro betalen (zonder vlucht) voor 2 weken Spaanse Les en 4 weken vrijwilligerswerk is pittig.
Kan me prima voorstellen dat Lisanne pissig was dat het niet door ging.
En ik heb grote verdenkingen dat dit veel vaker gebeurd zodat men opeens een week niks te doen heeft.
Want wat doe je als je onverwachts een week vrij hebt?
Precies, excursies boeken via de taalschool. (ping ping)
De taalschool zal wel gebaald hebben dat ze op dinsdag geen gidsen beschikbaar hadden en Kris en Lisanne alleen de Pianista deden waar normaal gesproken een gids mee gaat en ze er nog wat aan konden verdienen.
Ja, ik quote mezelf want als je een nummer hebt dat je wil gaan bellen dan zie je toch het landnummer ervoor staan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met Eileen, die griet was 19. Hoop dat ze een goede begeleiding gehad heeft.
Te erg om een nummer te bellen in de veronderstelling dat je Lisanne belt en haar moeder aan de lijn krijgt.
Beetje jammer dat dit pas om 17:00 uur gebeurde op 2 april.
Wat een wanbeleid..
Hier zijn de grenzen van de nationale parken nog iets beter te zien:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:18 schreef Gorraay het volgende:
Nee, het Pianistapad ligt buiten dat park.
http://sinaproctierrasalt(...)parque-nacional.html
Zo zit het in elkaar, precies.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze zijn verkeerde tegengekomen
Ze zijn levend meegenomen van het pad af, en lagen niet nabij de Pianista
Daardoor niet gevonden, ook niet door de honden
Resten zijn geplaatst, noodroepen zijn later toegevoegd en foto's zijn door derde gemaakt
Das nu mijn mening, maar geloof dat iedereen dat wel weet
Mee eens.quote:
Ik kan het niet openenquote:Op woensdag 18 maart 2015 09:40 schreef RapaNui het volgende:
Al googelend op de termen sendero El Pianista parque volcan Baru, kom ik dit PDF document tegen over hagedissen/iguana-achtigen:
[PDF]Distribution and variation of the giant alpha anoles ...
www.researchgate.net/.../542a76610cf27e39fa8e9603.pdf
by S LOTZKAT - 2013 - Cited by 1 - Related articles
Mar 12, 2013 - Casa de Calixto; (5) Sendero Pianista, 1500 m;
Er wordt oa melding gemaakt van de locatie "Sendero El Pianista, Casa de Calixto (4), approximately
8.8810°N, 82.4100°W, 870 m". Die locatie is vlakbij de bij ons bekende kabelbruggen, da's ook toevallig. Casa de Calixto.
Is dat een feit - dat ze konden bellen (en dus roaming aan hadden staan)?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het gaat er om of Kris en Lisanne konden bellen.
Ja dat konden ze.
Ook al zouden ze hun (data) roaming uitzetten
Daar wonen de indianen, die beesten smaken toch best lekker?quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:53 schreef RapaNui het volgende:
Hier is ongeveer de locatie waar ze't over hebben:
http://i.imgur.com/a4zQ85g.jpg?1
Die PDF moet je tegenkomen door in google die exacte termen te typen. Ik had'm gedownload en kon daarom de link niet plaatsen, want dan zie je het pad in mijn computer (en dat wil ik niet)
Ik kan het me niet voorstellen dat ze niet een poging gedaan hebben. Ook al weet je dat het niet kan, Lisanne had een gelovige opvoeding genoten, ik niet en zelfs ik zou een poging wagen. Soort van laatste kans om je moeder te horen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Is dat een feit - dat ze konden bellen (en dus roaming aan hadden staan)?
Het lijkt mij wel aannemelijk, dat ze konden bellen, waarom zou je anders een telefoon meenemen? Maar is het ook een feit?
Dat staat dus inderdaad los van de vraag of ze ook dataroaming hadden, waarvan we weten: zeer vermoedelijk niet.
En dát staat weer helemaal los van het (niet) bereikbaar zijn in een onbewoond berggebied. Dat is juist heel vaak het geval.
De beste hikes zijn in woeste gebieden waar dus niet veel mensen wonen. En als er geen mensen wonen, dan zetten de telefoonbedrijven geen zendmasten neer, aangezien dit alleen maar geld kost en geen geld oplevert. Ergo: als je hiket, dan heb je meestal geen telefonisch bereik.
Waren ze zich hiervan bewust? Tja, misschien wel: de jeugd is niet gek. Maar aan de andere kant ook vaak zorgeloos en onnadenkend.
Gevonden en opgeslagen. Interessant artikel.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:53 schreef RapaNui het volgende:
Hier is ongeveer de locatie waar ze't over hebben:
http://i.imgur.com/a4zQ85g.jpg?1
Die PDF moet je tegenkomen door in google die exacte termen te typen. Ik had'm gedownload en kon daarom de link niet plaatsen, want dan zie je het pad in mijn computer (en dat wil ik niet)
Het gaat hier om berovingen dus de link lijkt mij niet zo heel sterk. Ze zijn blijkbaar op zoek naar geld. Lijken mij andere types dan moordenaars of verkrachters o.i.d. Natuurlijk kun je zeggen een mislukte beroving maar dat is een aanname op een aanname. Als er nu moordenaars in het gebied rond zouden lopen zou je een sterkere case hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:26 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.altoalcrimen.org/?p=1>lang=nl
UPDATE op La Pianista / Palo Alto Criminele activiteit
Voor de kerst dit jaar, werd een toeristische paar beroofd onder schot wandelen op het spoor boven La Pianista restaurant in Palo Alto.
In samenwerking met de slachtoffers, die het land had verlaten, werd een eigen onderzoek uitgevoerd dat geïdentificeerd twee verdachten, van wie de namen werden overgedragen aan de politie door Alto al Crimen.
Helaas, omdat de slachtoffers waren uit het land en alleen onvindbaar contant geld werd genomen, geen actie mogelijk was op het moment.
Sindsdien is het huis van Carol en Tom Hurst werd ingebroken in diezelfde buurt en een mislukte inbraak van de Rock Restaurant werd geprobeerd.
Een paar weken geleden werd een andere toeristische paar beroofd onder schot op hetzelfde parcours.
Ze gemeld bij de politie onmiddellijk werden de vorige verdachten in gebracht en positief geïdentificeerd. Helaas moesten de slachtoffers het land te verlaten voordat ze konden getuigen en de verdachten liep weer vrij.
Het is slechts een kwestie van tijd voordat deze jongens uiteindelijk worden verwijderd uit de gemeenschap, maar in de tussentijd, zou het een goed idee zijn om te voorkomen dat het lopen van de trail boven La Pianista en vooral om bezoekers te waarschuwen voor de omgeving te voorkomen.
Wie zijn die jongens?
Verdachten zijn weer vrij gelaten?
Waarom is die link niet gelegd?
Ben het met je eens, maar de zaak Osman is wel degelijk verdacht en mogelijk een moord.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:31 schreef lekarO het volgende:
[..]
Het gaat hier om berovingen dus de link lijkt mij niet zo heel sterk. Ze zijn blijkbaar op zoek naar geld. Lijken mij andere types dan moordenaars of verkrachters o.i.d. Natuurlijk kun je zeggen een mislukte beroving maar dat is een aanname op een aanname. Als er nu moordenaars in het gebied rond zouden lopen zou je een sterkere case hebben.
Men vindt het wel best.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie zijn die jongens?
"dit jaar" in de update is dus 2012. Als je daar nog een "link" in wilt zien...quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:26 schreef ootjekatootje het volgende:
UPDATE op La Pianista / Palo Alto Criminele activiteit
Voor de kerst dit jaar, werd een toeristische paar beroofd onder schot wandelen op het spoor boven La Pianista restaurant in Palo Alto.
[...]
Wie zijn die jongens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |