Helemaal mee eens, maar denk jij dat ze "bespaard" hebben, en dat ze met de telefoons niet konden bellen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat ze niet aan hun ouders vertelt hebben dat ze El Pianista gingen lopen vind ik niet heel vreemd.
Kan zijn dat ze dachten, we zetten vanavond wel een paar leuke foto's op fb of zo iets. Ze hadden wel vertelt dat ze die dag gingen wandelen. Dat ze in hun hostel of op de taalschool geen bericht achtergelaten hebben is misscchien te verklaren doordat ze erg op zichzelf waren en niet veel contacten legden. Het waren geen ervaren hikers dus wellicht hebben ze er niet bij nagedacht hoe belangrijk het is om te laten weten waar je heen gaat en hoe laat je ongeveer terug denkt te zijn.
Ik heb de laatste discussie over het telefoongebruik niet gevolgd maar volgens mij is ook niet duidelijk of ze een locale simkaart hadden of gewoon hun eigen simkaart.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar denk jij dat ze "bespaard" hebben, en dat ze met de telefoons niet konden bellen?
Ja, daar ging het dus over:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb de laatste discussie over het telefoongebruik niet gevolgd maar volgens mij is ook niet duidelijk of ze een locale simkaart hadden of gewoon hun eigen simkaart.
Ik heb eerder gepost over de mogelijkheid van een locale simkaart, prepaid.
Dan is de vraag hoeveel beltegoed ze er op hadden.
Het is erg gebruikelijk onder toeristen om een local sim te kopen omdat het voordeliger is.
Maar of K en L dat ook hebben gedaan weet ik niet.
Ja, ik had het er met Miss Escobar ook over omdat ik het wel vreemd vond, zeker voor hun eerste hike samen, Lisanne helemaal groen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat ze niet aan hun ouders vertelt hebben dat ze El Pianista gingen lopen vind ik niet heel vreemd.
Kan zijn dat ze dachten, we zetten vanavond wel een paar leuke foto's op fb of zo iets. Ze hadden wel vertelt dat ze die dag gingen wandelen. Dat ze in hun hostel of op de taalschool geen bericht achtergelaten hebben is misscchien te verklaren doordat ze erg op zichzelf waren en niet veel contacten legden. Het waren geen ervaren hikers dus wellicht hebben ze er niet bij nagedacht hoe belangrijk het is om te laten weten waar je heen gaat en hoe laat je ongeveer terug denkt te zijn.
Precies, dat zeg ik dus ook, we zijn het eensquote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah. Mijn kinderen appen omdat dat gratis is. Die zullen in het buitenland zeker niet gaan sms-en want dan is dat nog duurder.
Volgens verschillende berichten zou juist Eileen hebben aangegeven dat ze El Pianista zouden doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:36 schreef El_Matador het volgende:
Dat zie je terug in de berichten die ik gisteren allemaal hier neergezet heb:
- Eileen dacht dat ze de Quetzales gingen doen
- Anderen dachten dat ze de Baru gingen doen (via fora en Facebook kwam het bij Ingrid L. terecht)
- Weer anderen dachten dat ze de Pianista gingen doen
Ja, maar Eileen had het ook over de Quetzales:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:56 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Volgens verschillende berichten zou juist Eileen hebben aangegeven dat ze El Pianista zouden doen.
El Pianista was al vrij snel in beeld. Wat Baru betreft: sendero El Pianista maakt kennelijk(?) deel uit van het parque nacional volcán Barú. Daar zou de spraakverwarring ook misschien vandaan kunnen komen:
http://impresa.prensa.com(...)ru_0_3029697229.html
Ja, daarom zijn die berichten ook zo tegenstrijdig. Dat Eileen in de richting van Pianista zou hebben gewezen, komt van F.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar Eileen had het ook over de Quetzales:
http://www.boqueteguide.com/?p=10964
Tegenstrijdige berichten heb ik gisteravond allemaal gepost, pagina 6.
Ja, de meeste aanwijzingen gingen richting de Pianista, maar er gingen er ook naar de andere trails omdat het dus niet duidelijk was welke ze precies gingen doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, daarom zijn die berichten ook zo tegenstrijdig. Dat Eileen in de richting van Pianista zou hebben gewezen, komt van F.
Ja, ik begrijp dat sommigen daar moeite mee hebben. Zelf heb ik daar minder moeite mee, omdat ik ervanuit ga dat die zoektocht op de Baru niet ten koste ging van andere. Bovendien was de Pianista al heel snel in beeld. F heeft dat pad toch op 3 april doorzocht? Vanaf 4 en 5 april werd daar ook door anderen (Sinaproc), tientallen mensen, gezocht.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de meeste aanwijzingen gingen richting de Pianista, maar er gingen er ook naar de andere trails omdat het dus niet duidelijk was welke ze precies gingen doen.
Toch, als de Baru al vastlag voor zaterdag 5 april (en dat ga je niet in je eentje lopen en al helemaal niet pas om ~14:00 (hun eerste starttijd)), blijft het vaag dat daar zo'n moeite in is gestoken.
Dat is ook vreemd, zeker als ze konden roepen en/of mobiel waren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat sommigen daar moeite mee hebben. Zelf heb ik daar minder moeite mee, omdat ik ervanuit ga dat die zoektocht op de Baru niet ten koste ging van andere. Bovendien was de Pianista al heel snel in beeld. F heeft dat pad toch op 3 april doorzocht? Vanaf 4 en 5 april werd daar ook door anderen (Sinaproc), tientallen mensen, gezocht.
Waar ík moeite mee heb, is dat K&L niet gevonden werden, ook niet dood. Niet óp het pad, noch naast het pad, noch onder aan een helling van datzelfde pad, Dáár heb ik moeite mee.
Dat bericht van 4 april BoqueteGuide, wordt opgevolgd door twee berichten van 5 april -een ervan 's ochtends vroeg-, waarin staat dat Pianista het middelpunt van de zoektochten is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:20 schreef El_Matador het volgende:
dat men juist hun aandacht teveel legde op andere trails die zeker wel ten koste gaat van de Pianista.
Ja, de privézoektocht van de gidsen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat bericht van 4 april BoqueteGuide, wordt opgevolgd door twee berichten van 5 april -een ervan 's ochtends vroeg-, waarin staat dat Pianista het middelpunt van de zoektochten is.
"They discussed going to hike on the Il Pianista trail." en "A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM"
In datzelfde bericht staat: The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side. Tomorrow people will be searching on the flanks of the trail.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de privézoektocht van de gidsen.
Maar door die kromme starttijd is men niet snel achter de Mirador gaan zoeken. Je zou Eileen en Sigrid zeker wel kunnen verwijten dat juist zij alles in de war hebben geschopt, als hun getuigenissen beide hadden geklopt, was men dat veel sneller gaan doen.
Nee, het Pianistapad ligt buiten dat park.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:56 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Volgens verschillende berichten zou juist Eileen hebben aangegeven dat ze El Pianista zouden doen.
El Pianista was al vrij snel in beeld. Wat Baru betreft: sendero El Pianista maakt kennelijk(?) deel uit van het parque nacional volcán Barú. Daar zou de spraakverwarring ook misschien vandaan kunnen komen:
http://impresa.prensa.com(...)ru_0_3029697229.html
Ja, thanks, ik vond dat bericht van La Prensa al zo anders-dan-anders.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:18 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Nee, het Pianistapad ligt buiten dat park.
http://sinaproctierrasalt(...)parque-nacional.html
Op die pagina ook een bericht uit 2012 over iemand die verdwaalde op de hellingen van de vulkaan, maar de weg na drie dagen dwalen terugvond.
Hier een kaart waarop alle natuurgebieden staan:
https://burica.files.word(...)a-de-la-biosfera.jpg
Het zuidelijke Culebragebied (meteen achter de Mirador) valt onder het Internationale Park La Amistad, maar de stoffelijke resten zijn aangetroffen in de Bosque Protector Palo Seco.
We weten helemaal niet of dat "bellen" echt bellen was (via het telefoonnetwerk) of dat het Viber of Skype of what have you is geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:01 schreef jackie12 het volgende:
Kris en Lisanne konden bellen,sms-en en sms ontvangen en gebeld worden.
Dat laatste probeerden de ouders ook op 3 april
We weten wel niet wat op dit papier stond, dat door F. in hun kamer is gefilmd en te zien was in een TVN2 reportage:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat ze in hun hostel of op de taalschool geen bericht achtergelaten hebben is misscchien te verklaren doordat ze erg op zichzelf waren en niet veel contacten legden. Het waren geen ervaren hikers dus wellicht hebben ze er niet bij nagedacht hoe belangrijk het is om te laten weten waar je heen gaat en hoe laat je ongeveer terug denkt te zijn.
Je WIFI laat je aan en op punten waar je WIFI hebt kun je gratis internetten (tenzij bv het hotel/taalschool daar een kleine vergoeding voor vraagt)quote:(3. Gebruikt u (tijdelijk) geen internet? Zet de instelling voor dataroaming dan uit!
U kunt dan nog wel gewoon bellen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |