Iets zegt me dat ze die 10% net niet zullen halen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Demirtas had toch al 8.9% gehaald bij de presidentsverkiezingen? En toen was dat hele ISIS-gedoe er nog niet begonnen. Volgens mij zijn veel Turkse Koerden nu een stuk nationalistischer geworden. Tenminste, zo komt 't een beetje over op twitter.
ja zoiets idd, maar toen stemden heel veel turken ook op demirtas als protest stem, hij heeft zich toen veel minder natoinaistisch, veel gematigder geprofileerd dan ik hem ken, dus ik verwacht daarom niet dat ze de drempel gaan halenquote:Op maandag 16 maart 2015 12:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Demirtas had toch al 8.9% gehaald bij de presidentsverkiezingen? En toen was dat hele ISIS-gedoe er nog niet begonnen. Volgens mij zijn veel Turkse Koerden nu een stuk nationalistischer geworden. Tenminste, zo komt 't een beetje over op twitter.
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja zoiets idd, maar toen stemden heel veel turken ook op demirtas als protest stem, hij heeft zich toen veel minder natoinaistisch, veel gematigder geprofileerd dan ik hem ken, dus ik verwacht daarom niet dat ze de drempel gaan halen
media geeft altijd een vertekend beeld neer, isis beweert bv middels hun media dat isisistan een utopia voor de moslim is en er zijn een hoop stumpers die ervoor vallen![]()
![]()
campagne vna demirtas was echt goed!quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?![]()
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn. Maar helaas hebben mensen in het Middenoosten meer met religie dan met andere dingen...
You gotta be fucking kidding..quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn.
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteitquote:
Dat is dan ook wel de enige overeenkomst tussen de 2, voor de rest staan ze lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteit
quote:
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteit
a turkse "links" betekent niet sociaal, zoals wij het kennen, maar door de staat gedicteerdquote:Op maandag 16 maart 2015 13:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.
Toch? Het gaat ook idd nooit gebeuren, maar zou wel het beste zijn.
A: Owquote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
a turkse "links" betekent niet sociaal, zoals wij het kennen, maar door de staat gedicteerd
b. de chp komt op voor de minderheden?
De Turkse verkiezingen hebben zeker wel invloed op Syrie. De HDP is namelijk verantwoordelijk voor het vredesproces en daarmee ook een groot politiek obstakel dat verder rijkt dan alleen Turkije. Verschillende partijen kunnen hiermee vallen of staan. Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:36 schreef Toga het volgende:
Jongens, dit topic gaat over Syri, NIET de Turkse verkiezingen of de PVV.
Straks gaat het weer een dag dicht..
in haseke isis/ypgquote:Op maandag 16 maart 2015 13:36 schreef Toga het volgende:
Jongens, dit topic gaat over Syri, NIET de Turkse verkiezingen of de PVV.
Straks gaat het weer een dag dicht..
die werden veroorzaakt doordat demirtas en co. de situatie in kobani misbruikten om mensen op de been te brengen en voor vernieling, verderf en moord te zorgenquote:Op maandag 16 maart 2015 13:38 schreef PizzaMizza het volgende:
Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?
Huh wat?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Turkse verkiezingen hebben zeker wel invloed op Syrie. De HDP is namelijk verantwoordelijk voor het vredesproces en daarmee ook een groot politiek obstakel dat verder rijkt dan alleen Turkije. Verschillende partijen kunnen hiermee vallen of staan. Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?
Ja, maar daarom zegik: ze hebben dus wel betrekking op elkaarquote:Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
die werden veroorzaakt doordat demirtas en co. de situatie in kobani misbruikten om mensen op de been te brengen en voor vernieling, verderf en moord te zorgen
Neuh, de AKP ziet graag de steun van de HDP omdat ze kunnen bijdragen - aanhang in de regio - en zetels hebben in het parlement. Toen Hakan Fidan en de PKK rechtstreeks aan het onderhandelen waren in Oslo was HDP noch CHP/MHP daarvan op de hoogte, een van de voorwaarden van beide kanten was dat er in Oslo rechtstreeks aan tafel werd gezeten.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
HDP en AKP onderhandelen toch over het vredesproces?
Ik heb mij eerlijk gezegd pas 2 maanden geleden een beetje proberen te verdiepen in het pkk-vredesproces. Meeste bronnen die ik heb gebruikt, kwamen van Hurriyet(ik ken geen andere Turkse krant die ook in 't Engels publiceert en een beetje objectief is), en die liet blijken dat het proces door HDP en AKP wordt onderhandeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, de AKP ziet graag de steun van de HDP omdat ze kunnen bijdragen - aanhang in de regio - en zetels hebben in het parlement. Toen Hakan Fidan en de PKK rechtstreeks aan het onderhandelen waren in Oslo was HDP noch CHP/MHP daarvan op de hoogte, een van de voorwaarden van beide kanten was dat er in Oslo rechtstreeks aan tafel werd gezeten.
quote:Op maandag 16 maart 2015 13:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.
Toch? Het gaat ook idd nooit gebeuren, maar zou wel het beste zijn.
Dat was de CHP toch vooral in 't verleden? Zo komen ze niet meer echt over bij mij. MHP daarentegen wel echt zwaar. Verschrikkelijke partij.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:56 schreef UpsideDown het volgende:
CHP is de partij van de kemalisten en nationalisten en is ronduit fascistisch.
MHP is nog fascistischer idd.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat was de CHP toch vooral in 't verleden? Zo komen ze niet meer echt over bij mij. MHP daarentegen wel echt zwaar. Verschrikkelijke partij.
Sterker nog, toen Demirtas, een parlamentarier en leider van de HDP mensen riep op straat te gaan heeft de PKK heel nadrukkelijk gezegd dat als er aanvallen plaats vinden dat dit provocaties zullen zijn en dat zij nog steeds zelf gewijd zijn aan de onderhandelingen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb mij eerlijk gezegd pas 2 maanden geleden een beetje proberen te verdiepen in het pkk-vredesproces. Meeste bronnen die ik heb gebruikt, kwamen van Hurriyet(ik ken geen andere Turkse krant die ook in 't Engels publiceert en een beetje objectief is), en die liet blijken dat het proces door HDP en AKP wordt onderhandeld.
MHP moet sowieso het beste zo ver mogelijk worden gehouden van het vredesproces. Die uitspraken die die leider van hun doet![]()
Ah, op die fiets. Heb je misschien een betere bron voor mij dan Hurriyet? En nee geen Daily Sabah aub, de Atakkrantquote:Op maandag 16 maart 2015 13:59 schreef Triggershot het volgende:
De AKP heeft de HDP nodig om wetgeving door te voeren en te implementeren, daar zal de HDP natuurlijk wel iets voor terug willen zien, een 'gedoog'beleid if you will, maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de vredesbesprekingen, is echt way too much credit als je het mij vraagt.
Volgens mij is er niets zo zeer mis met Hurriyet behalve dat ze de fanboys van CHP zijn, maar dat zijn toch wel de bekendste engelstalige media van het land, Hurriyet, Sabah, Zaman, hoewel ze wel allemaal politiek zijn geaffilieerd idd, misschien Anadolu agency er boven op?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Heb je misschien een betere bron voor mij dan Hurriyet? En nee geen Daily Sabah aub, de Atakkrant
Oud nieuws: NWS / Regime Assad martelde 13000 mensen doodquote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
Het regime van de Syrische president Bashar al-Assad heeft sinds 2011 zeker 13.000 mensen doodgemarteld. Dat schrijft het ANP.
Gelukkig behandelt Al-Qaida minderheden zo goed.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
Het regime van de Syrische president Bashar al-Assad heeft sinds 2011 zeker 13.000 mensen doodgemarteld. Dat schrijft het ANP.
AKP en MHP heeft meer kans. Zoals slayage zegt. Heel mensen stemde op Demirtas als proteststem. Door de gebeurtenissen in de regio zal MHP grote winst boeken en AKP zal altijd veel stemmen krijgen omdat zijn aanhang drones zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?![]()
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn. Maar helaas hebben mensen in het Middenoosten meer met religie dan met andere dingen...
SOHR propagandaquote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
quote:Turkey has criticised United States Secretary of State John Kerry for suggesting that negotiations would have to be opened with President Bashar al-Assad to end the conflict in Syria.
Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told the state-run Anatolia news agency on Monday that all Syria's current problems, on the fourth anniversary of the start of the uprising in March 2011, were caused by Assad’s government.
"What is there to be negotiated with Assad?" Cavusoglu was quoted as saying at the end of his visit to Cambodia.
"You are going to have what [kind of] negotiations with a regime that has killed over 200,000 people and has used chemical weapons?" he asked. "Up until now, what result has been reached [with the regime] through negotiations?"
He said all parties needed to work for a political "transformation" in Syria.
The Syrian government has repeatedly been accused of using chemical weapons, even after a 2013 international agreement for its chemical arsenal to be moved out of the country and destroyed.
Kerry over the weekend conceded that "we have to negotiate in the end" with Assad.
But State Department spokeswoman Marie Harf said later that Kerry, in the interview with CBS, was not specifically referring to Assad. She reiterated that Washington would never negotiate with the Syrian leader.
Harf added: "By necessity, there has always been a need for representatives of the Assad regime to be a part of this process. It has never been and would not be Assad who would negotiate - and the Secretary was not saying that today."
Strained relations
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has pressed for the exit of Assad as the key for any solution to end the violence in Syria.
With strains growing between Washington and Ankara, US officials have also been disappointed by what they call Turkey's limited support for the US-led campaign against the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group.
Ankara has so far declined to give the US permission to use the Incirlik airbase in southern Turkey as a base for raids against ISIL fighters in Syria.
Cavusoglu said two issues had to be solved to bring peace to Syria: destroy ISIL and "other terrorist groups", and bring about a political transformation in Syria with the departure of the Assad government.
Source: AFP
quote:Syria's Assad says wants actions, not words from Kerry
(Reuters) - Syrian President Bashar al-Assad dismissed on Monday remarks made by U.S. Secretary of State John Kerry that Assad should be included in negotiations to reach a political transition, saying "declarations from outside do not concern us".
In a Sunday CBS interview, Kerry did not repeat the standard U.S. line that Assad had lost all legitimacy over the shattering civil war in Syria and so had to go. "We have to negotiate in the end," Kerry said when asked whether the United States would be willing to negotiate with the Syrian leader.
Assad said in comments broadcast on Syrian state television:
"We are still hearing the declarations and we should wait for actions and then decide."
Kerry said the United States and other countries, which he did not name, were exploring ways to revive the diplomatic process to end the conflict in Syria, which has left more than 200,000 people dead and displaced about half the population.
"What we're pushing for is to get him (Assad) to come and do that, and it may require that there be increased pressure on him of various kinds in order to do that," Kerry said.
Assad said that any international change in attitude regarding Syria's situation would be positive. But he reiterated that foreign countries should stop supporting terrorist groups in Syria, a term Damascus uses for insurgents who have been fighting the army and allied militia for four years.
"Any talk on the future of the Syrian president is for the Syrian people and all the declarations from outside do not concern us," he said.
STATE DEPARTMENT: KERRY DIDN'T MEAN ASSAD
Washington has long insisted that Assad must be replaced through a negotiated, political transition, although the rise of a common enemy, ultra-radical insurgent group Islamic State, appears to have softened the West's stance toward him.
State Department spokeswoman Marie Harf said later on Sunday that Kerry was not specifically referring to Assad. She said Washington would never negotiate with the Syrian leader.
But the comments had already caused ripples among countries opposed to Assad. Commentators close to Gulf Arab governments opposed to his rule voiced alarm and dismay.
France, a major U.S. ally, said its position was unchanged and that Assad could not be part of a negotiated solution in Syria.
When asked about Kerry's remarks, Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told reporters: "Assad's regime is the reason for all the problems in Syria.
"What is there to negotiate with Assad?" Cavusoglu said. "What will you negotiate with a regime which has killed more than 200,000 people and used chemical weapons? What result is achieved through negotiations so far today?"
Two rounds of peace talks last year in Geneva failed to halt the conflict, which started when peaceful pro-democracy demonstrations in 2011 were cracked down on by security forces.
Russia, a close ally of Assad, invited on Monday the U.N. envoy for Syria to a second round of meetings scheduled for the beginning of April. The first round was shunned by key political opposition members and did not involve the main insurgent groups.
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 16-03-2015 om 18:52:46#SAA artillery is targeting #IslamicState positions in the surrounding of #Kuweyres military airport of #Aleppo eastern countryside. #Syria reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 16-03-2015 om 19:05:24#SyAAF attacks #IS in #Tall_Nasri town in #Hasaka countryside, #YPG units assaulting IS in al-Aghabeash and Tal Msheram villages. #Syria reageer retweet
AKP en MHP, in een coalitie?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Atak het volgende:
[..]
AKP en MHP heeft meer kans. Zoals slayage zegt. Heel mensen stemde op Demirtas als proteststem. Door de gebeurtenissen in de regio zal MHP grote winst boeken en AKP zal altijd veel stemmen krijgen omdat zijn aanhang drones zijn.
Ik zei alleen maar dat de CHP-HDP coalitie het beste zou zijn voor het land. Niet dat 't ooit gaat gebeurenquote:Op maandag 16 maart 2015 20:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is logischer dan de combi waar jij mee kwam.
Alleen dat eentje de Palestijnen gebruikt voor eigen gewin, en de andere de Syrische/Iraakse Turkmenen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Beide achterlijke extremistische nationalisten.
Weet iedereen gelijk wat ze aan TR hebben als dat de realiteit wordt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Neequote:Op maandag 16 maart 2015 20:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Alleen dat eentje de Palestijnen gebruikt voor eigen gewin, en de andere de Syrische/Iraakse Turkmenen.
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Beste is gewoon AKP laten regeren. Zo kan het Ottomaanse Rijk herrijzen en zullen de moslims zich weer verenigen in een gilafa.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.
Klopt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.
Maar niet onder die Ikhwan debielen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Beste is gewoon AKP laten regeren. Zo kan het Ottomaanse Rijk herrijzen en zullen de moslims zich weer verenigen in een gilafa.
Jawel, de moslims hebben lang genoeg geleden. De zionisten hebben alles gedaan om de moslims kapot te maken maar ze zijn geschrokken van het feit dat de islam allen maar harder is gaan groeien. Ze probeerden de moslima's te verkrachten maar kregen een aanval van de islamitische leeuwen waardoor zelfs Rome vandaag de dag ter discussie staat of het wel of niet bij de Gilafa moet horen. Allahuakbar.quote:
KratBier!quote:Op maandag 16 maart 2015 20:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jawel, de moslims hebben lang genoeg geleden. De zionisten hebben alles gedaan om de moslims kapot te maken maar ze zijn geschrokken van het feit dat de islam allen maar harder is gaan groeien. Ze probeerden de moslima's te verkrachten maar kregen een aanval van de islamitische leeuwen waardoor zelfs Rome vandaag de dag ter discussie staat of het wel of niet bij de Gilafa moet horen. Allahuakbar.
Lange slungel. Hij klinkt niet echt zelfverzekerd...quote:Op maandag 16 maart 2015 20:19 schreef UpsideDown het volgende:
Assad smeert Kerrie op z'n snikkel en neukt daarmee hakbars in de kont
Het wordt tijd dat moslims wereldwijd opstaan en ten strijde trekken tegen de kruisvaarders en ongelovigen. Inshallah mijn broeder, moge Allah je accepteren.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jawel, de moslims hebben lang genoeg geleden. De zionisten hebben alles gedaan om de moslims kapot te maken maar ze zijn geschrokken van het feit dat de islam allen maar harder is gaan groeien. Ze probeerden de moslima's te verkrachten maar kregen een aanval van de islamitische leeuwen waardoor zelfs Rome vandaag de dag ter discussie staat of het wel of niet bij de Gilafa moet horen. Allahuakbar.
Deze is de beste:quote:Op maandag 16 maart 2015 20:41 schreef reza1 het volgende:
Sommige nasheeds van Daesh klinken best goed![]()
quote:Op maandag 16 maart 2015 20:54 schreef UpsideDown het volgende:
Doe mij maar de singletjes van Ali Barakat
goed kijken dudequote:Op maandag 16 maart 2015 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En wat zien we daar en waar en wat is de bron?
hij is en blijft een oogartsquote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lange slungel. Hij klinkt niet echt zelfverzekerd...
Precies. Ik denk dat zo'n coalitie de meeste problemen zal oplossen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is logischer dan de combi waar jij mee kwam.
Ja vooral onze problemen, uit de NAVO, geen EU-geld meer enzo.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat zo'n coalitie de meeste problemen zal oplossen.
Wie is "ons"? Jij als PKK sympathisant heeft niet zoveel te zeggen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja vooral onze problemen, uit de NAVO enzo.
Onze Nederlandse problemen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Wie is "onze"? Jij als PKK sympathisant heeft niet zoveel te zeggen.Zelfs Azerbeidzjan heeft meer zeggenschap in dit.
Khilafa komt sowieso, een belofte van Allah. En uiteindelijk zal de sharia de hele wereld regeren. De vraag is alleen op welke korte termijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Beste is gewoon AKP laten regeren. Zo kan het Ottomaanse Rijk herrijzen en zullen de moslims zich weer verenigen in een gilafa.
Ze waren aan het rotzooien bij de Syrische grens, de PKK wil dat niet hebben.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:15 schreef reza1 het volgende:
Twee konvooien van het Turkse leger zijn gisteren belaagd door militanten van de PKK, de verboden Koerdische Arbeiderspartij. De schermutselingen vonden plaats in de provincies Sirnak en Hakkari.
http://www.powned.tv/nieu(...)ger_turkije_aan.html
Lekker cashen toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 22:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Onze Nederlandse problemen.
Dit gaat dan wel steun krijgen: Geen EU-steun voor korten op Turkse toetredingsgelden
Turkije hangt al jaren aan het infuus van Brussel, ze krijgen 600 miljoen euro 'toetredingsgelden'. Te gek voor woorden.
SPOILER: Verse PKK lijkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Turkije staat al jaren aan de rand van de afgrond, het is dat wij ze om economische redenen in leven houden anders was het nu een 2e Syri.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:20 schreef Atak het volgende:
[..]
Lekker cashen toch?
Om even de sfeer te peppen:
[spoiler]Verse PKK lijkjes[/spoier]twitter:JN_il twitterde op maandag 16-03-2015 om 19:06:30Etrafa yaydıkları kt kokudan dolayı sivillerin yaklaşamadığı cesetlerin kısa srede kaldırılacağı kaydedildi. http://t.co/33CSSG6B0L reageer retweet
Azerbeidzjan heeft al deals met Turkije en Rusland. Ik denk dat we eerder Noord-Irak kapot zullen zien.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije staat al jaren aan de rand van de afgrond, het is dat wij ze om economische redenen in leven houden anders was het nu een 2e Syri.
Ondertussen wappert de door Turken gevreesde HPG-vlag diep in Kirkuk, faal.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Azerbeidzjan heeft al deals met Turkije en Rusland. Ik denk dat we eerder Noord-Irak kapot zullen zien.
[ afbeelding ]
Gisteren gefuseerd door de kogel van gerechtigheid.
Als Koerden zo doorgaan met schenen trappen zullen ze niet lang bestaan. Mark my words. Ondertussen: nog een lading dooie PKK terroristenquote:Op maandag 16 maart 2015 22:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ondertussen wappert de door Turken gevreesde HPG-vlag diep in Kirkuk, faal.![]()
[ afbeelding ]
SPOILER: gestrekte PKK terroristenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft alleen maar bij dreigende woorden, ondertussen voegen Koerden de daad bij het woord en breiden rustig hun gebied uit en zijn de hoofdpartner van de internationale coalitie.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Als Koerden zo doorgaan met schenen trappen zullen ze niet lang bestaan. Mark my words. Ondertussen: nog een lading dooie PKK terroristenSPOILER: gestrekte PKK terroristenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar dan? Ze functioneren als kanonnenvoer en maken de weg vrij voor een bufferzone. Daar kan je trots op zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het blijft alleen maar bij dreigende woorden, ondertussen voegen Koerden de daad bij het woord en breiden rustig hun gebied uit en zijn de hoofdpartner van de internationale coalitie.
quote:Op maandag 16 maart 2015 22:29 schreef Atak het volgende:
[..]SPOILER: gestrekte PKK terroristenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, de befaamde Turkse bufferzone die nooit kwam.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Waar dan? Ze functioneren als kanonnenvoer en maken de weg vrij voor een bufferzone. Daar kan je trots op zijn.
Ik ben wel met de huidige situatie tevreden. Iran verkwanselt al zijn geld en materiaal in Syri en Irak. PKK terroristen vechten tegen Assad. Azerbeidzjan wordt met de dag sterker. Hun leger is al moderner en beter dan die van Iran.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ah, de befaamde Turkse bufferzone die nooit kwam.
Maar ondertussen rijden Iraanse tanks door Irak en leidt n van Iran's beste generaals het offensief lol.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik ben wel met de huidige situatie tevreden. Iran verkwanselt al zijn geld en materiaal in Syri en Irak. PKK terroristen vechten tegen Assad. Azerbeidzjan wordt met de dag sterker. Hun leger is al moderner en beter dan die van Iran.
loltwitter:Zarathoustra96 twitterde op maandag 16-03-2015 om 23:04:34100 #Hezbollah fighters would be arrived in Ras Al Ayn to help the #YPG in its fight agaist #IS. reageer retweet
Door wie?quote:Op maandag 16 maart 2015 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
Hezbollah is trouwens van de terreurlijst gehaald vandaag begreep ik.
Zoals ik het lees worden ze niet meer genoemd in dat jaarlijkse rapport (excluded from its list of terror threats) maar zijn ze niet officieel van een terreurlijst gehaald.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hezbollah and Iran excluded from US terror report
Was wel in het nieuws vandaag an sich.
Hij wilt nog steeds dat assad weg gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:14 schreef reza1 het volgende:
CIA Director Says Assad’s Collapse Would Risk Terrorist Takeover
http://www.bloomberg.com/(...)k-terrorist-takeover
OpEd: The Syrian Social Nationalist Party is based on equality
http://ottawacitizen.com/(...)is-based-on-equality
Hij weet niet wat hij wil.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij wilt nog steeds dat assad weg gaat.
“We need to continue to support those elements within Syria that are dedicated to moving Assad and his ilk out,
Waarmee zij dus verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor alle misre. Als Assad wordt gesteund is het leed het snelst voorbij, rebellen steunen die uiteindelijk weer verslagen worden zorgt zo voor nog eens 100k doden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij wilt nog steeds dat assad weg gaat.
“We need to continue to support those elements within Syria that are dedicated to moving Assad and his ilk out,
Daarom moet er een internationale vredesmacht komen. Zo moeilijk is het niet, we betalen al 10x meer voor griekenlandquote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarmee zij dus verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor alle misre. Als Assad wordt gesteund is het leed het snelst voorbij, rebellen steunen die uiteindelijk weer verslagen worden zorgt zo voor nog eens 100k doden.
Eentje die JAN en IS verslaat ja en niks tegen de SAA doet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Daarom moet er een internationale vredesmacht komen. Zo moeilijk is het niet, we betalen al 10x meer voor griekenland
Er moet een internationale vredesmacht komen die de FSA, Daesh, IF en Al Nusra terroristen bestrijdt en de legitieme Syrsche regering helpt bij het herstellen van orde.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Daarom moet er een internationale vredesmacht komen. Zo moeilijk is het niet, we betalen al 10x meer voor griekenland
De saa moet ook weg. Langnek heeft al teveel onschuldige mensen gedood en gemartelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eentje die JAN en IS verslaat ja en niks tegen de SAA doet.
Onzin.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De saa moet ook weg. Langnek heeft al teveel onschuldige mensen gedood en gemartelt.
Dood en verderf zaaien = legitimiteit verloren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:31 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er moet een internationale vredesmacht komen die de FSA, Daesh, IF en Al Nusra terroristen bestrijdt en de legitieme Syrsche regering helpt bij het herstellen van orde.
Ja dus? Drie mooie busjes op zijn kop... dat zegt alleen niets... dacht dat we hier afgesproken hadden om plaatjes incl. uitleg + LINK NAAR bron te vermelden?quote:
Eens, de terroristen hebben al hun legitimiteit verloren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dood en verderf zaaien = legitimiteit verloren.
Niet alle rebellen op 1 hoop gooien. Zelfs per dorp heb je weer andere mensen. Ik gooi toch ook niet alle saa soldaten op 1 hoop?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:43 schreef reza1 het volgende:
[..]
Eens, de terroristen hebben al hun legitimiteit verloren.
Jawel, je haat duidelijk op het SAA.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet alle rebellen op 1 hoop gooien. Zelfs per dorp heb je weer andere mensen. Ik gooi toch ook niet alle saa soldaten op 1 hoop?
Nee, het is de legerleiding en assad. SAA soldaten worden in hun rug geschoten door hezbollah en het legerhoofd als ze niet luisteren. Wanneer ze verdacht worden van iets, worden ze doodgemartelt.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, het is de legerleiding en assad. SAA soldaten worden in hun rug geschoten door hezbollah en het legerhoofd als ze niet luisteren. Wanneer ze verdacht worden van iets, worden ze doodgemartelt.
Lees je weleens kranten en kijk je weleens het nieuws? Ik meen het in 1 van die nieuwbronnen gezien te hebben. RT en SANA vertrouw ik niet.quote:
Ah goede bron, bedankt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik meen het in 1 van die nieuwbronnen gezien te hebben.
Jij gelooft alles wat men zegt over Assad? Erdolf en de VS willen hem weg hebben. De "gematigde" rebellen hebben er alle belang bij verhalen over oogarts Assad te verzinnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Lees je weleens kranten en kijk je weleens het nieuws? Ik meen het in 1 van die nieuwbronnen gezien te hebben. RT en SANA vertrouw ik niet.
http://syrian-mirror.net/(...)onous-gas-in-sarmin/quote:Syria: Idlib: Regime Uses Poisonous Gas in Sarmin.
Beperkingen zorgen dan ook vaak voor innovatie, aan het geldinfuus hangen zorgt voor lamlendigheid.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:28 schreef UpsideDown het volgende:
Iran doet het onder sancties nog beter dan Turkije aan het geldinfuus, dat zegt wel weer genoeg.
Ik denk toch dat de Koerden het gebied wat ze veroveren maar deels teruggeven en dat andere landen hier in te toekomst problemen om gaan maken want het gaat veelal om olierijke gebieden natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het blijft alleen maar bij dreigende woorden, ondertussen voegen Koerden de daad bij het woord en breiden rustig hun gebied uit en zijn de hoofdpartner van de internationale coalitie.
Ik denk niet dat Turkije(NATO-bondgenoot) of Iran worden aangeraakt, dat zal niet gebeuren. Rojava kan beter een autonoom gebied worden in Syrie en dat zal het ook hoogstwaarschijnlijk worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat de Koerden het gebied wat ze veroveren maar deels teruggeven en dat andere landen hier in te toekomst problemen om gaan maken want het gaat veelal om olierijke gebieden natuurlijk.
Zoals het nu gaat loopt het plan gesmeerd.
Ik heb het over de volgende geografische veranderingen.
Voor (een tijdje terug):
[ afbeelding ]
Uiteindelijk (na veel bloed en mensenlevens en wat jaartjes):
[ afbeelding ]
Kan iemand die meer weet over de strategie van de Koerden hier duidelijkheid over verschaffen?
Hoe is de olieverdeling Irak / KRG?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:26 schreef PizzaMizza het volgende:
Noem mij maar trouwens gek, maar ik denk dat zelfs Irak uiteindelijk zal instemmen met een onafhankelijke KRG. Ik denk dat dat ook het beste is voor Irak, dan kan namelijk een groot boek worden afgesloten. Bovendien levert dat ook meer kansen op voor Irak zelf, ze hoeven dan niet meer te bemoeien met KRG en er kan zelfs veel aan handel ontstaan(met instemming van de KRG kan de Ceyhan pijplijn dan ook door Irak gebruikt worden).
Bedoel je hoeveel olievaten de KRG heeft ten opzichte van Bagda? De KRG heeft ongeveer 50 miljard barrels, en Irak 90.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe is de olieverdeling Irak / KRG?
Denk jij dat Irak dat goudmijntje wil laten gaan?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bedoel je hoeveel olievaten de KRG heeft ten opzichte van Bagda? De KRG heeft ongeveer 50 miljard barrels, en Irak 90.
Gas: de KRG heeft ongeveer 3 miljard gas, en Irak ongeveer 4 miljard.
Daarbij moet wel rekening gehouden worden met het feit dat de KRG handige pijplijns heeft met Turkije, waar de oliehandel erg actief is. Turkije heeft namelijk de ambitie om een regionale energie-magnaat te worden door havens te hebben waar al die olie wordt verkocht. Turkije heeft een paar maanden geleden een megadeal met Rusland ondertekend om via Turkije naar Zuidoost-Europa te exporteren en de KRG zal het meeste deel van de olie via Turkije verkopen.
Het zal dus een groot voordeel opleveren voor Turkije als ze de KRG erkennen, daarmee kan Turkije namelijk meteen verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de energieleveranties.
Irak heeft er al sinds 1991 voor een groot deel geen zeggenschap meer over, dit werd versterkt na 2003. Het is niet alsof dat nu pas gebeurt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk jij dat Irak dat goudmijntje wil laten gaan?
Je hebt gelijk, het is allemaal een westers complot.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij gelooft alles wat men zegt over Assad? Erdolf en de VS willen hem weg hebben. De "gematigde" rebellen hebben er alle belang bij verhalen over oogarts Assad te verzinnen.
dat zegt alles in een stadsguerrilla waar snipers nodig huishouden en waar mensen barricades maar ook linnen doeken en bussen gebruiken enigszins veilig de straat over te stekenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dus? Drie mooie busjes op zijn kop... dat zegt alleen niets...
ow? is dat zo?quote:dacht dat we hier afgesproken hadden om plaatjes incl. uitleg + LINK NAAR bron te vermelden?
SOHR is anti-assad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is allemaal een westers complot.
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931225000678quote:"Saudi Arabia's 70-million-dollar aid to Syrian militants is the outcome of Erdogan's recent visit to Riyadh," Arabic-language Al-Ajel news website quoted Syrian dissident Ahmad Farid as saying on Monday.
He noted that the Saudi government has declined to comment on the nature of its aid to the Syrian militants fighting against the Syrian government.
President Erdogan and Saudi King Salman bin Abdel Aziz in a recent meeting in Riyadh agreed on increasing their support for Syria's foreign-backed militants.
Head of the Syrian Strategic Studies Center Taleb Zifa disclosed in November that Ankara and Doha were also doing their best for the reconciliation of the foreign-backed terrorists fighting against the Syrian government.
"Qatar and Turkey are doing their best to unite the terrorists in order to prepare them to stop the Syrian army advances in the coming days and months," Zifa told FNA.
Zifa noted that both Ankara and Doha want to play a role in any upcoming negotiations between the Syrian government and the United Nations.
Dus het VN rapport met de daarbij horende onderzoeken en studies klopt ook niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:38 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
SOHR is anti-assad.
Dat SOHR van de week kwam met berichten over martelingen, en de namen van overledenen liet oplezen voor het witte huis, daarna Kerry begon over de positie van Assad, en vandaag SOHR begint over een gifgasaanval is volgens mij geen toeval maar een poging alsnog draagvlak te creren voor militair ingrijpen met als doel Assad te wippen. Daar gaat het al vanaf het begin om. Daarom werd Assad ook de schuld van die veelbesproken gasaanval vorig jaar in de schoenen geschoven.
Tuurlijk wel. Iedereen weet dat Assad een massamoordenaar is, gifgas heeft gebruikt, en sectarisch is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus het VN rapport met de daarbij horende onderzoeken en studies klopt ook niet?
Wat een onzin. Er staat zelfs dat de vs geld geeft aan al qaedaquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Steun aan terroristen door Saudi Arabie en het Ottomaanse Rijk gaat gewoon door.
[..]
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931225000678
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Iedereen weet dat Assad een massamoordenaar is, gifgas heeft gebruikt, en sectarisch is.
Alleen sommigen durven het niet toe te geven, omdat hogere Mullahs hen hebben gezegd dat ze dat niet mogen.
Leve het Mullah regime
De VS heeft ook idd indirect Al-Qaeda gefaciliteerd. Ze bewapenden de Hazzm Movement, die vervolgens zichzelf ontbond. En toen kwam Nusra alle wapens pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er staat zelfs dat de vs geld geeft aan al qaeda
De Ottomanen laten al sinds het begin alle jihadisten door. Of ze nou gaan vechten, of wederkeren naar hun veilige huisje, iedereen moet en mag door Turkije reizen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Steun aan terroristen door Saudi Arabie en het Ottomaanse Rijk gaat gewoon door.
[..]
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931225000678
Op welk exact rapport doel je dan? Ik heb hier namelijk een rectificatie van de NY Times waarin uit de doeken wordt gedaan dat de theorie die Assad's schuld bewees technisch onmogelijk was.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus het VN rapport met de daarbij horende onderzoeken en studies klopt ook niet?
zamanquote:Op maandag 16 maart 2015 22:15 schreef reza1 het volgende:
Twee konvooien van het Turkse leger zijn gisteren belaagd door militanten van de PKK, de verboden Koerdische Arbeiderspartij. De schermutselingen vonden plaats in de provincies Sirnak en Hakkari.
http://www.powned.tv/nieu(...)ger_turkije_aan.html
Indirect support unicef IS. Want ze hebben voedsel gegeven aan syriers, dat vervolgens in handen kwam van IS toen een konvooi aangevallen werd. Philips support ook IS, want ze exporteren lampen in deze gebieden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De VS heeft ook idd indirect Al-Qaeda gefaciliteerd. Ze bewapenden de Hazzm Movement, die vervolgens zichzelf ontbond. En toen kwam Nusra alle wapens pakken.
Ik heb het over de VN rapport met mensenrechtenschendingen van alle betrokken partijen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:48 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Op welk exact rapport doel je dan? Ik heb hier namelijk een rectificatie van de NY Times waarin uit de doeken wordt gedaan dat de theorie die Assad's schuld bewees technisch onmogelijk was.
Zoek m er ff bij voor je.
Edit: www.nytimes.com/2013/12/2(...)html?ref=world&_r=2&
Ah okeequote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het over de VN rapport met mensenrechtenschendingen van alle betrokken partijen.
De leugens richting Saddam en Khadaffi ook, waarom bij Assad dan niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is allemaal een westers complot.
Goede vergelijkingquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Indirect support unicef IS. Want ze hebben voedsel gegeven aan syriers, dat vervolgens in handen kwam van IS toen een konvooi aangevallen werd. Philips support ook IS, want ze exporteren lampen in deze gebieden.
Saddam was los van alles, hoe dan ook een wrede dictator. Net als khadaffi.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De leugens richting Saddam en Khadaffi ook, waarom bij Assad dan niet?
Je kunt wel zeggen dat er wapens gestolen zijn, maar dat gebeurd overal in oorlogen. Wat wil je dan, niet bewapenen en ze aan hun lot overlaten?quote:
Ja, terroristen moet je niet bewapenen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat er wapens gestolen zijn, maar dat gebeurd overal in oorlogen. Wat wil je dan, niet bewapenen en ze aan hun lot overlaten?
Ik denk dat de CIA beter screened tegen terrorisme en meer overzicht heeft, dan een fokker. Waar is jouw risicoanalyse? Wat zijn de baten en hoe hoog zijn de risico's?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:16 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja, terroristen moet je niet bewapenen.
Ik denkt dat de Russische regering beter kan bepalen of ze de Syrische regering moeten steunen, dan een fokker.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de CIA beter screened tegen terrorisme en meer overzicht heeft, dan een fokker.
De russische regering of poetin?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:38 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik denkt dat de Russische regering beter kan bepalen of ze de Syrische regering moeten steunen, dan een fokker.
quote:Foreign and Expatriates Ministry slammed France and Britain for sticking to policies that would implicate the European Union (EU) in continuing the aggression on Syria.
In a statement issued Tuesday, the Ministry condemned the EU’s compliance with the stance of London and Paris, which prompted the former to announce yesterday its intention to continue imposing new sanctions against the Syrian people.
“This short-sighted approach of the EU, having acceded to the position of these two states, renders it responsible for prolonging the crisis in Syria and the spread of terrorism,” the statement said.
It condemned targeting the Syrian people in their livelihood through the unilateral sanctions imposed by the EU, saying those sanctions “blatantly contradict the UN Charter and the international humanitarian law.”
“The EU is the last one with the right to lecture about principles and values, with some of its state members having made the EU policy contingent on attracting the Gulf investments, particularly those of Saudi Arabia and Qatar, whose governance system is at variance with the fundamentals of human rights,” the Ministry said in its statement.
It called upon the EU states that have occasionally showed their resentment of this EU approach to put an end to the policies of some of their fellow members, particularly France and Britain, “which are leading the whole EU into getting involved in attitudes that are not in its interest nor do they serve its stability.”
The EU is rather being exploited through those attitudes which come in implementation of the special agenda of those states manifesting their “odious colonialist history,” the statement said.
Parliament calls for international efforts against terrorism to avoid more genocides like the Armenian onequote:Secretary-General of the Turkish Nationalist Land Party (VP) Dogu Perincek said that Syria is the frontline of humanity against terrorism, “and we have come here to express our solidarity and support with Syria, its people and President Bashar al-Assad.”
Perincek, who is heading a delegation of Turkish Parliamentary and media figures to Syria, said in an interview with SANA “We realize that peace in Syria means peace in Turkey and the terrorism exercised in Syria will have repercussions inside Turkey…We want to completely defeat terrorism and preserve Syria’s territorial integrity and national unity.”
The turkish delegation met during its visit a number of Syrian political, social, party and religious officials where joint desire was expressed to enhance relations between the two friendly peoples in both Syria and Turkey.
Answering a question on his perspective regarding the current aggressive project launched against Syria as a retaliation on the idea of linking five seas, Perincek said that all problems of the region could be solved through cooperation to achieve stability and security…we are after all Eastern and Asian countries and the future ahead of humanity is for the Orient , so we should depend on this project (five seas) and there should be economic, political and security cooperation among Syria, Iraq, Turkey, Iran and Azerbaijan and such an alliance would guarantee the interests of the nations in the region within an atmosphere of prosperity and stability.
Perincek considered the circumstances have become mature “because we see that in front of these challenges that Syria, Iraq and Iran cooperate with each other and when Turkey joins this alliance the solution will be very easy.”
He clarified that the agent hired by the US to serve the American greater Middle East project, Recep Tayyip Erdogan, prevents Turkey from joining this alliance, saying that “Turkey will get rid of Erdogan and it will get freedom…then it will be ready to join the alliance.”
VP Secretary-General saw that realizing a unity between Turkey, Russia, China, Iran and the Arab world will open a new page and new opportunities to the region, particularly the history of these nations dates back to countries that established empires and inhabited in a geographic sphere that embraces all the world ancient civilizations, thus this project is to defend the integrity of these civilizations.
quote:Speaker of the People’s Assembly called on the international community and people all over the world to get united in the face of the terrorism hitting the Middle East region to avoid more genocides.
During a parliament session on Tuesday, Speaker Mohammad Jihad al-Laham and the MPs commemorated the Centennial of the Armenian Genocide, that was perpetrated by the Ottoman Turks against the Armenian people on the 24th of April, 1915.
The Ottoman massacres then claimed the lives of over one and a half million Armenians and displaced more than one and a half million others.
While expressing Syria’ absolute solidarity with the Armenian people at home and abroad, al-Laham lashed out at the current Turkish government led by Justice and Development Party (AKP) for continuing its support to the armed terrorist organizations fighting in Syria.
Terrorists from all corners of the world have been provided all forms of support by Ankara, which has harbored, trained, armed and funded them and facilitated their passage into the Syrian territory to commit atrocities against the Syrian people since the outset of the crisis in the country in 2011.
A most telling evidence of the Turkish government’s involvement in the terrorism in Syria and in continuing its attack against the Armenians was quite clear in a military aggression its forces launched in March 2014, firing tank and artillery shells on the Armenian-populated border town of Kassab in Lattakia to secure coverage for the armed terrorist groups to enter into Syria from the Turkish land.
Speaker al-Laham called for unified international efforts to stand in the face of “the killers of life and butchers, and to confront the terrorism hitting the Middle East in order to avoid other genocides.”
Manar al-Frieh/Haifa Said
Ik weet dat de interne machtsverhouding in het westen democratischer is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:40 schreef reza1 het volgende:
[..]
Poetin is het hoofd van de Russische regering.
Ik zeg bogus, helemaal nu de afgelopen periode is gebleken dat IS gifgas gebruikt in hun gevechten tegen onder andere de YPG. IS is veel eerder een verdachte. Nog aannemelijker is dat dit propaganda is van de oppositie.quote:Het Syrisch leger heeft volgens activisten maandagnacht gifgas gebruikt bij een aanval in het noordwesten van het land. Bij bombardementen kwamen in totaal zeker negentien mensen om.
Dat melden activisten dinsdag.
Drie kinderen en hun ouders zouden zijn gestikt door chloorgas. Het leger ontkent dat er gifgas is gebruikt en noemt de beschuldiging propaganda.
Volgens het Syrische Observatorium voor de Rechten van de Mens raakten bij de aanval op de plaats Sarmin, in de provincie Idlib, ook tientallen mensen gewond.
Op ongeverifieerde video's die de activisten publiceerden zijn mensen te zien die lijken te kampen met ademhalingsproblemen. Op verschillende foto's zijn kinderen te zien met zuurstofmaskers.
Oorlogsmisdaden
Eerdere luchtaanvallen zijn door mensenrechtenorganisatie Amnesty International dinsdag benoemd tot "mogelijke oorlogsmisdaden".
Syri nam van 11 tot 29 november de Syrische stad Raqqa, die in handen is van IS, vanuit de lucht onder vuur. Daarbij kwamen zeker 115 burgers, onder wie veertien kinderen, om het leven, aldus Amnesty.
"Met sommige bombardementen, zoals die op een moskee en een drukke markt, heeft Syri mogelijk het internationaal humanitair recht geschonden en oorlogsmisdaden begaan, stelt de mensenrechtenorganisatie.
"Ze hebben meermaals aanvallen uitgevoerd op burgergebieden zonder eerst duidelijk militaire doelwitten te onderscheiden. Dat is een flagrante schending van het vereiste om onderscheid te maken tussen burgers en militaire doelwitten."
De propaganda van het SOHR wordt steeds ongeloofwaardiger`, wat die man vanuit Londen toch allemaal verzint.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:58 schreef JeMoeder het volgende:
'Doden door gifgasaanval Syrisch leger'
[..]
Zeker gezien de eigen historie in de regio lijkt me dit een opmerkelijk bericht. Het Vaticaan heeft middels de kruistochten een verleden van geweld in die regio. Aan de andere kant is het Vaticaan bij uitstek kritisch over de inzet van geweld. Het feit dat zelfs zij naar de wapenen willen grijpen zegt een boel.quote:Vaticaan: desnoods een oorlog tegen Islamitische Staat
Het Vaticaan wil niet langer toekijken terwijl Islamitische Staat dood en verderf zaait. Bij monde van een prominente geestelijke roept Rome regeringen en de Verenigde Naties op tot militair ingrijpen in Irak en Syri. Bijzonder, want bij de meeste conflicten is de kerk juist tegen gewelddadige maatregelen. .
In een interview met de rooms-katholieke nieuwssite Crux noemt de hoogste Vaticaanse diplomaat bij de Verenigde Naties, aartsbisschop Silvano Tomasi, de opmars van IS 'een soort van genocide'. Die moet gestopt worden, en het Vaticaan houdt er rekening mee dat dialoog en diplomatiek overleg dat niet kunnen bewerkstelligen.
Tomasi pleit voor een 'gecordineerde en zorgvuldig uitgedachte coalitie die er alles aan doet om zonder geweld een politieke oplossing te bereiken'. "Maar als zo'n oplossing niet mogelijk is, dan is geweld noodzakelijk." Afwachten zou in ieder geval geen optie zijn. "Als we niets doen, zullen we ons later wanhopig afvragen waarom. En waarom we zoiets verschrikkelijks lieten gebeuren."
De kerk hoopt op een aanpak die 'niet alleen Westers is': ook landen in het Midden-Oosten moeten deelnemen. Een en ander zou kunnen gebeuren onder de vlag van de Verenigde Naties. Tomasi heeft zich niet uitgelaten over de huidige militaire actie tegen IS, maar laat met zijn oproep wel blijken dat hij die onvoldoende vindt.
Appl aan de Verenigde Naties
De diplomaat gaf het interview afgelopen zaterdag, direct nadat hij bij de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties een statement had ingediend waarin hij oproept tot meer aandacht voor 'christenen en andere gemeenschappen, met name in het Midden-Oosten'.
Rome heeft het statement samen opgesteld met Libanon en Rusland, dat zich van oudsher ziet als beschermheer van christelijke minderheden. .
Vaticaan kiest meestal voor pacifisme
Dat grote conflicten aangepakt moeten worden met wapengekletter is voor het Vaticaan niet vanzelfsprekend. De kerk pleit doorgaans voor diplomatieke oplossingen, zelfs wanneer de meeste betrokken landen dat stadium al lang voorbij zijn.
Paus Johannes Paulus II noemde 'de schaal en de gruwelen van moderne oorlogsvoering totaal onacceptabel als een middel om verschillen tussen staten op te lossen'. Oorlog, zo vond hij, behoorde in het verleden en 'zou geen plaats moeten hebben in de toekomst van de mensheid'.
Toch is de kerk niet mordicus tegen alle militaire actie. Al eeuwenlang hanteert Rome het principe van de 'rechtvaardige oorlog': strijd die alleen gevoerd wordt op legitieme gronden, met als doel om vrede te bewerkstelligen. De Golf-oorlogen van de Amerikaanse presidenten Bush en zijn zoon vielen wat het Vaticaan betreft niet in die categorie. Dat zouden vooral aanvalsoorlogen geweest zijn.
Paus Benedictus vroeg zich tijdens de tweede Irak-oorlog zelfs hardop af of er berhaupt nog zoiets als 'rechtvaardige oorlog' bestond. Moderne wapens kunnen niet alleen soldaten en strijders het leven kosten, stelde hij, maar richten ook schade aan tot ver buiten de vuurlinies.
Volgens het Vaticaan vindt paus Franciscus geweld in dit geval wel geoorloofd. Tomasi verwijst naar een uitspraak die Franciscus onlangs deed: 'geweld is een legitiem middel om een onrechtvaardige agressor te stoppen'. En Islamitische Staat, dat is wat Rome betreft zeker een 'onrechtvaardige agressor'.
Trouw
Ja die CIA weet alles zo goed dat de vliegtuigen pardoes de torens inkwamen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de CIA beter screened tegen terrorisme en meer overzicht heeft, dan een fokker. Waar is jouw risicoanalyse? Wat zijn de baten en hoe hoog zijn de risico's?
Bij Bin Laden ging dat ook zo lekker inderdaad. En het installeren van de Sjah was ook zo'n doordacht plan met totaal geen backfire. Net alsof die gasten weten waar ze allemaal mee aan het kloten zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de CIA beter screened tegen terrorisme en meer overzicht heeft, dan een fokker. Waar is jouw risicoanalyse? Wat zijn de baten en hoe hoog zijn de risico's?
Amnesty international = propaganda van de oppositie? Lolquote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:58 schreef JeMoeder het volgende:
'Doden door gifgasaanval Syrisch leger'
[..]
Ik zeg bogus, helemaal nu de afgelopen periode is gebleken dat IS gifgas gebruikt in hun gevechten tegen onder andere de YPG. IS is veel eerder een verdachte. Nog aannemelijker is dat dit propaganda is van de oppositie.
Assad heeft namelijk alles te verliezen met het gebruik van gifgas, helemaal nu de VS toenadering heeft gezocht richting Assad om om tafel te gaan zitten.
Van fouten leert men.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:00 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Ja die CIA weet alles zo goed dat de vliegtuigen pardoes de torens inkwamen.
Kan je niet lezen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Amnesty international = propaganda van de oppositie? Lol
quote:ISIS attacked with Turkish state assistance; we have the footage’
YPJ commander iek Xemgin said ISIS had attacked Til Temir and Serkaniy in order to distract attention from its defeats in Koban, Til Hemis and Til Berak, but that this would not prevent the obliteration of the organisation.
Serkany YPJ commander iek Xemgin said ISIS had attacked Til Temir and Serkaniy (Ras ‘al Ayn) in order to distract attention from its defeats in Koban, Til Hemis and Til Berak, but that this would not prevent the obliteration of the organisation.
Xemgin said the Turkish state was still actively supporting the ISIS gangs, adding that they had footage of gunfire from Turkish military posts and positions and of wounded gang members being carried in Turkish military vehicles and taking refuge in Turkish military posts.
'Our comrades were hit by snipers on the Turkish border’
YPJ commander Xemgin said that the gangs had brought in reinforcements from Aleppo and other places after being defeated in Til Hemis and Til Berak, and attacked Til Temir and Serkaniy. She said: "They launched attacks with bomb-laden vehicles. We halted the vehicle and killed those inside it. Some of our comrades were hit by snipers embedded amongst Turkish troops. We hit back and killed some of the gang members on the border. Others escaped and took shelter in the Turkish military post. We attempted to take the hill where the gang members were at night, but we were fired on from the Turkish side. They obviously have night sights and thermal equipment. This confirms that the Turkish state is a party to this war.”
‘We will be able to deal with the gangs’
Xemgin recalled that they had thrown ISIS out of Serkaniy. Once before with limited resources, adding that now the YPG had grown and was capable of dealing with the threat posed by the gangs. She said that despite the support given by the Turkish state they were determined to cleanse the area of the gangs. She denied they had suffered heavy losses, saying: “In these battles we have lost between 15 and 20 fighters. We cannot give an exact figure as some are missing."
'The end of ISIS is near’
iek Xemgin said that the gangs had suffered heavy blows in Koban, Til Hemis and Til Berak, adding that they had carried out attacks with the aid of Turkey in order to demonstrate they still existed. She said: “Even if the whole world supported them, not just Turkey, they have to be eradicated, because everywhere they go they attack all that is human. They have a culture of pillage and booty. This is unacceptable. A lot of our fighters here are Arabs, some of them have fallen in the struggle against the gangs.”
Ik heb het ook over die eerdere bombardementen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Kan je niet lezen?
Eerdere luchtaanvallen zijn door mensenrechtenorganisatie Amnesty International dinsdag benoemd tot "mogelijke oorlogsmisdaden".
Sommigen wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bij Bin Laden ging dat ook zo lekker inderdaad. En het installeren van de Sjah was ook zo'n doordacht plan met totaal geen backfire. Net alsof die gasten weten waar ze allemaal mee aan het kloten zijn.
Dan kan je nog niet lezen, want diegene waar je op reageerde had het over gifgasaanvallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het ook over die eerdere bombardementen.
Wat dacht je van de barrelbomb gifgas aanvallen? Of kunnen rebellen ineens met helicopters gifgasbarrelbombs gooien?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:53 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dan kan je nog niet lezen, want diegene waar je op reageerde had het over gifgasaanvallen.
Er is geen enkel bewijs dat de gifgasaanvallen plaatsvonden door helikopters, ooggetuigen zeggen dat de Saudi's verantwoordelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de barrelbomb gifgas aanvallen? Of kunnen rebellen ineens met helicopters gifgasbarrelbombs gooien?
We zullen het zien, over 5 jaar is het allemaal te zien op discovery channel over de wreedheden van assad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:14 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat de gifgasaanvallen plaatsvonden door helikopters, ooggetuigen zeggen dat de Saudi's verantwoordelijk zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
twitter:halabtweets twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 14:50:22Several civilians injured after #FSA terrorists hit AlSabeel with mortars. #FSAcrimes #Aleppo http://t.co/tTKBD9H45D reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 02:45:17My family is suffering in Syria and people have the audacity to tell me this war won't be over until Assad is gone - I hope you burn in hell reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 02:50:02My aunt in Syria has cancer - she doesn't care who's president; however, she has to travel an extra 2 hours for treatment because of the war reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op maandag 16-03-2015 om 23:46:42Opposition supporters are angry that the U.S. is committed to a political solution in #Syria - and you call us the "killers" smh reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op maandag 16-03-2015 om 23:37:33Iran has been taking over #Syria for 4 years, apparently; however, I don't see Iranians in my grandmother's village, but rather, Al-Qaeda... reageer retweet
Deze gozer haat zijn eigen land. Ik kan er niets meer van maken. Het is een schande dat hij uberhaupt president mocht zijn. 2016 is de wereld eindelijk van hem af.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:40 schreef reza1 het volgende:
Obama, 'ISIL is a direct outgrowth of Al-Qaida in Iraq which grew out of our invasion'
In an interview with Vice News, President Obama attributed the rise of ISIS in Iraq and Syria to the U.S. invasion of Iraq in 2003.
http://www.haaretz.com/video/1.647337
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0MD1CC20150317quote:Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu said on Tuesday negotiating with President Bashar al-Assad would be like shaking hands with Adolf Hitler, highlighting Turkey's differences with Washington over dealing with the Syrian leader.
U.S. Secretary of State John Kerry said on Sunday the U.S. would have to negotiate with Assad, though the State Department later said he was not specifically referring to the Syrian leader and that Washington would never bargain with him.
Speaking at an AK Party meeting in Ankara, Davutoglu said voices in the West which say there is a need to negotiate with Assad "make us question our human values".
"Despite all these massacres, despite the use of chemical weapons that crossed the red line, if you still shake the hand of Assad, that handshake will be remembered throughout history," he said in a speech broadcast live.
Zal het net zo herinnerd worden als de vier genocides die Turkije pleegde? Genocidepleger, terroristensteuner, journalisten opsluiter, demonstrantenmoordenaar en Koerdenonderdrukker Turkije is wel de laatste die wat mag zeggen in dit conflict.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0MD1CC20150317
Ik vind het ook idd dubieus.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zal het net zo herinnerd worden als de vier genocides die Turkije pleegde? Genocidepleger, terroristensteuner en Koerdenonderdrukker Turkije is wel de laatste die wat mag zeggen in dit conflict.
Natuurlijk is Assad niet de meest democratische boy die je je kunt bedenken maar het steunen van die "gematigde" rebellen wat Turkije en de Golfstaten doen levert de meeste doden op. Het steunen van Assad en de Koerdische autonome regio (als voorwaarde voor steunen van Assad) zou het snelst het lijden beindigen.quote:
Sterker nog, Assad is vooral bezig met zijn eigen volk. Terwijl Qatar bezig is met iedereen, behalve het eigen volk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk is Assad niet de meest democratische boy die je je kunt bedenken maar het steunen van die "gematigde" rebellen wat Turkije en de Golfstaten doen levert de meeste doden op. Het steunen van Assad en de Koerdische autonome regio (als voorwaarde voor steunen van Assad) zou het snelst het lijden beindigen.
Daarom is het absoluut bespottelijk dat Assad zo onder vuur ligt. Kijk hoe keihard Saudi-Arabi proxy Bahrein de neerstand neersloeg, en dat waren burgers en geen terroristen zoals bij Assad. Kijk berhaupt naar Saudi-Arabiquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Sterker nog, Assad is vooral bezig met zijn eigen volk. Terwijl Qatar bezig is met iedereen, behalve het eigen volk.
Zelfs in Qatar worden niet-Qataris uitgeknepen en vermoord. Zie de hoeveelheid doden die zijn gevallen voor het bouwen van een wk-stadion
De VAE is doorgaans nog wel eens pragmatisch. Ze steunen bijv. de legitieme Libische regering en ook Al-Sisi.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom is het absoluut bespottelijk dat Assad zo onder vuur ligt. Kijk hoe keihard Saudi-Arabi proxy Bahrein de neerstand neersloeg. Kijk berhaupt naar Saudi-Arabi. Qatar en VAE zijn al niet veel beter.
VAE zijn ook een stelletje slavendrijvers.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De VAE is doorgaans nog wel eens pragmatisch. Ze steunen bijv. de legitieme Libische regering en ook Al-Sisi.
Saudi en Qatar daarentegen, bah. Gewoon bah.
Klopt, maar nog lang niet zo erg als Saudi of Qatar. Ik heb een Somalische kennis, en hij vertelde mij dat Saudiers een van de meest racistische volkeren zijn op aarde. Afrikanen worden er willekeurig opgesloten, soms zelfs tot slaaf gemaakt, ze krijgen geen Saudische nationaliteit(ook al zijn ze daar geboren) e.d.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
VAE zijn ook een stelletje slavendrijvers.
Ook richting hun Aziatische huishoudsters zijn het echt beesten. Maar in VAE is het niet veel beter hoor. De manier waarop Indirs daar worden behandeld is ook als beesten. Een maat van mij heeft er een half jaar gewerkt en wist wel e.e.a. te vertellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:12 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Klopt, maar nog lang niet zo erg als Saudi of Qatar. Ik heb een Somalische kennis, en hij vertelde mij dat Saudiers een van de meest racistische volkeren zijn op aarde. Afrikanen worden er willekeurig opgesloten, soms zelfs tot slaaf gemaakt, ze krijgen geen Saudische nationaliteit(ook al zijn ze daar geboren) e.d.
Echt ziek en triest hoe immigranten daar worden behandeld. En als Assad 1 terrorist vermoord, is ie opeens een ''tiran'' enzquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook richting hun Aziatische huishoudsters zijn het echt beesten. Maar in VAE is het niet veel beter hoor. De manier waarop Indirs daar worden behandeld is ook als beesten. Een maat van mij heeft er een half jaar gewerkt en wist wel e.e.a. te vertellen.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 19:55:11BREAKING: Syrian media claiming Turkish air force jet downed over Latakia. (@DannyNis) reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 19:49:44Photo of the aircraft crash in #Syria - @LucasBahler http://t.co/GtmoM5B4rD reageer retweet
LOLtwitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 19:54:42PHOTOS: Images from the crash site of a shot down recon plane in #Latakia #Syria http://t.co/LxjDHf8gkU reageer retweet
Prachtig, Erdowolf gaat zeker weer huilen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 19:55:11BREAKING: Syrian media claiming Turkish air force jet downed over Latakia. (@DannyNis) reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 19:49:44Photo of the aircraft crash in #Syria - @LucasBahler http://t.co/GtmoM5B4rD reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 09:44:52NEW MAP #Kobane (Ayn-al-Arab) #YPG counter-offensive story line http://t.co/HMhqRzW01F http://t.co/wjLQUQzGg9 reageer retweet
http://english.alarabiya.(...)veillance-plane.htmlquote:Syrian air defenses brought down a U.S. surveillance plane on the coast of the country, Syrian state news agency SANA said on Tuesday.
The agency said Syrian air defenses had brought down the plane in northern Latakia.
Jammer.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:29 schreef Intellectueel het volgende:
Syria claims it shot down U.S. surveillance plane
[..]
http://english.alarabiya.(...)veillance-plane.html
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:33:11#BREAKING Turkish military sources to CNN Trk: Downed US Predator took off from #Incirlik base in #Adana. reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:26:01#Syria #Latakia #Lattakia New Photo by Syrian Reporter showing #SAA #NDF #Baathist soldiers posing with the drone. http://t.co/Iz8424khvo reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:33:41#Syria #Latakia #Lattakia some more photo's of the Drone/Debris. #SAA #NDF http://t.co/iOhHUouEYK reageer retweet
Weinig meer van over.twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:45:52#Syria #Latakia #Lattakia #SAA #NDF #Baath Some More Photo's of the Drone/Debri http://t.co/Nl5oIz3vcg http://t.co/TDOKqycMDJ reageer retweet
twitter:LucasBahler twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:38:38"Belonging to the Turkish Air Force, one of the US-made aircraft MQ-1C was on a reconnaissance mission over Latakia" http://t.co/k6riXV5oZg reageer retweet
Diende zeker voor de VS om de ''gematigde'' rebellen te steunen....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:37 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 20:33:11#BREAKING Turkish military sources to CNN Trk: Downed US Predator took off from #Incirlik base in #Adana. reageer retweet
Amnesty heeft het van horen zeggen, dus van de FSA/oppositie. Dus ja, propaganda. Helemaal aangezien Assad alles te verliezen heeft op dit moment.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Amnesty international = propaganda van de oppositie? Lol
Meest belachelijke vergelijking die ik ooit gehoord heb.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:56 schreef Atak het volgende:
Straks is de red cross ook een FSA propaganda tool omdat ze onschuldige Syrische slachtoffers helpen :|
Onder Nusrah/al-Qaidah aanhangers heeft ie nog veel respect. interessant om te luisteren wat ie zegt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:
Part three to this exclusive interview with Abu Qatada A Filisitni regarding ISIS and related affairs. In this interview he addresses the "either you are with ISIS or with the West" issue, his views regarding why ISIS refuses Islamic mediation, takfir and it's science, and more...
ik heb alle drie de delen gekeken van het interview, zeker de moeite waard! leuk om te zien hoe hij isis lui belachelijk maaktquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Onder Nusrah/al-Qaidah aanhangers heeft ie nog veel respect. interessant om te luisteren wat ie zegt.
twitter:p_vanostaeyen twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 22:38:20The Islamic State cares about your health : Don't ... smoke http://t.co/7NkqUqVrqk reageer retweet
Ik moet zeggen dat ze voor een organisatie met middeleeuws gedachtegoed programma's zoals fotoshop en vegas pro heel goed gebruiken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:50 schreef Slayage het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]twitter:p_vanostaeyen twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 22:38:20The Islamic State cares about your health : Don't ... smoke http://t.co/7NkqUqVrqk reageer retweet
quote:Washington: US officials Monday denied there were any plans to meet Syrian President Bashar al-Assad, saying he would "never" be part of any peace negotiations to end the brutal civil war.
Top US diplomat John Kerry appeared to suggest in a weekend interview that Washington would have to talk with Assad eventually if peace was to be forged, but State Department spokeswoman Jen Psaki moved to clarify that assertion.
"As we have long said, there always has been a need for representatives of the Assad regime to be a part of that process," said Psaki.
"It would not be, and would never be -- and it wasn't what Secretary Kerry was intending to imply -- that that would be Assad himself."
Erdowolf heeft meerdere keren handen geschut met Hitlerquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0MD1CC20150317
Obama is binnen 1 jaartje gonequote:Op woensdag 18 maart 2015 06:29 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er is ook een oorlog gaande binnen het Obama regime.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#freefrederike![]()
Wat een zooi kromme vergelijkingen van die gastquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:33 schreef reza1 het volgende:
twitter:LeithAbouFadel twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 02:45:17My family is suffering in Syria and people have the audacity to tell me this war won't be over until Assad is gone - I hope you burn in hell reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 02:50:02My aunt in Syria has cancer - she doesn't care who's president; however, she has to travel an extra 2 hours for treatment because of the war reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op maandag 16-03-2015 om 23:46:42Opposition supporters are angry that the U.S. is committed to a political solution in #Syria - and you call us the "killers" smh reageer retweet
twitter:LeithAbouFadel twitterde op maandag 16-03-2015 om 23:37:33Iran has been taking over #Syria for 4 years, apparently; however, I don't see Iranians in my grandmother's village, but rather, Al-Qaeda... reageer retweet
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Een dictator die gek is in zijn hoofd, is onvoorspelbaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Amnesty heeft het van horen zeggen, dus van de FSA/oppositie. Dus ja, propaganda. Helemaal aangezien Assad alles te verliezen heeft op dit moment.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Heel Handarat veiliggesteld."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
De concentratiekamp is te zien vanuit het koninkelijkpaleis in syrie. Echt te ziek voor woorden.
Archicivilians op twitter:
The surprise is that the torture camp is located exactly near the Presidential Palace of Assad in #Damascus City.#Syria
Comments?
@archicivilians "progress" as in: how many innocent protesters & random civilians from opposition strongholds ve bn tortured to death today?Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
![]()
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
De vele vaten met interne gifgas cabines en gifresten. Is hier wel vaker gepost.quote:Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Dat is geen bewijs. Het is overduidelijk dat men Assad wil framen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De vele vaten met interne gifgas cabines en gifresten. Is hier wel vaker gepost.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2015 07:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Assad martelt ook al zn eigen supporters;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zijn dit voor random plaatjes zonder enige context?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oogarts Assad![]()
![]()
![]()
![]()
Het is al vanaf dag 1 allemaal te doen om exit Assad.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs. Het is overduidelijk dat men Assad wil framen.
We zullen binnenkort wel groot en ernstig nieuws uit Syri kunnen verwachten.Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een dictator die gek is in zijn hoofd, is onvoorspelbaar.
Psychopaten zijn vaak hoogbegaafd, in ieder geval bovengemiddeld intelligent. Try again.![]()
Ja, ik denk ook dat er overal lege vaatbommen worden neergelegt met gifresten. Ook die barrelbombs met spijkers zijn een fabeltje. Assad doet zoiets niet. Lolquote:Op woensdag 18 maart 2015 09:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs. Het is overduidelijk dat men Assad wil framen.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Je moet "gek" lezen in de context van gestoorde massamoordenaar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Psychopaten zijn vaak hoogbegaafd, in ieder geval bovengemiddeld intelligent. Try again.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Zie jij Assad die dingen gooien vanuit zijn vliegtuig?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat er overal lege vaatbommen worden neergelegt met gifresten. Ook die barrelbombs met spijkers zijn een fabeltje. Assad doet zoiets niet. Lol![]()
Nee, maar hij geeft het commando en toestemming voor deze bombardementen. Barrelbombs met spijkers erin op marktkraampjes gooien in Raqqa bijvoorbeeld. Het hoofdkwartier van IS wist iedereen te vinden, maar hij kiest om een lokale markt te bombarderen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zie jij Assad die dingen gooien vanuit zijn vliegtuig?Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Denk jij dat Assad absolute controle heeft over wat zijn leger dagelijks uitvoert? Een leger wat een verbeten strijd vecht tegen terroristen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, maar hij geeft het commando en toestemming voor deze bombardementen. Barrelbombs met spijkers erin op marktkraampjes gooien in Raqqa bijvoorbeeld. Het hoofdkwartier van IS wist iedereen te vinden, maar hij kiest om een lokale markt te bombarderen.![]()
En dat doet hij omdat?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, maar hij geeft het commando en toestemming voor deze bombardementen. Barrelbombs met spijkers erin op marktkraampjes gooien in Raqqa bijvoorbeeld. Het hoofdkwartier van IS wist iedereen te vinden, maar hij kiest om een lokale markt te bombarderen.
Niet dat het relevant is verder. Mensenrechten tellen alleen als het Washington of de NAVO zo uitkomt. Ik vind het niet verstandig draagvlak voor dergelijk cynisme te creren door met de wolven mee te huilen over Assad. Want het gaat echt niet om het welzijn van de Syrische bevolking.Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.![]()
tijden veranderenquote:Op woensdag 18 maart 2015 06:28 schreef reza1 het volgende:
[..]
Erdowolf heeft meerdere keren handen geschut met Hitler![]()
[ afbeelding ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2015 07:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Assad martelt ook al zn eigen supporters;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eigen supporters?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit zijn die fotos van die cesar toch?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
waarom gebruikj edie link op fok niet om een tweet gewoon als tweet te plaatsen, leest makkelijkerquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:40 schreef firefly3 het volgende:
De concentratiekamp is te zien vanuit het koninkelijkpaleis in syrie. Echt te ziek voor woorden.
Archicivilians op twitter:
The surprise is that the torture camp is located exactly near the Presidential Palace of Assad in #Damascus City.#Syria
Comments?
@archicivilians "progress" as in: how many innocent protesters & random civilians from opposition strongholds ve bn tortured to death today?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Mensen die het echt als een verrassing zien dat Assad weg metkoste wat het kost, die man moet weg. Ontzettend hypocriet is het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
het zijn wel feitenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Deze gozer haat zijn eigen land. Ik kan er niets meer van maken. Het is een schande dat hij uberhaupt president mocht zijn. 2016 is de wereld eindelijk van hem af.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 18-03-2015 om 07:48:58Today, we can say that the location the most Horrific Torture Camp in #Syria was founded.(via @finriswolf) - (+18) http://t.co/wfhxQHVIFm reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 18-03-2015 om 07:52:15The surprise is that the torture camp is located exactly near the Presidential Palace of Assad in #Damascus City.#Syria Comments? reageer retweet
de foto's van cesar (zie "holocaust" foto's) zijn gewoon gemaakt in oog zicht van het presidentieel paleistwitter:finriswolf twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 22:13:47Assad atrocity geolocated at the foot of his palace #StandWithCaesar http://t.co/O7rALWKWg0 http://t.co/Z6Abz5KfiK reageer retweet
![]()
![]()
hij heeft er ongetwijfeld op gefapt ook
![]()
![]()
een president vermoord niet zijn burgers
![]()
![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Sommige van die mensen hadden een Assad-tattoo op hun lichaam..quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigen supporters?
dit zijn die fotos van die cesar toch?#freefrederike![]()
Opeens doe je alsof hij geen controle over heeft over de grote hoeveelheid misdaden van zijn leger. Wat is dezequote:Op woensdag 18 maart 2015 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk jij dat Assad absolute controle heeft over wat zijn leger dagelijks uitvoert? Een leger wat een verbeten strijd vecht tegen terroristen?
Geen idee hoe :/quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom gebruikj edie link op fok niet om een tweet gewoon als tweet te plaatsen, leest makkelijkerExponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
thxquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:15 schreef Slayage het volgende:
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 18-03-2015 om 07:48:58Today, we can say that the location the most Horrific Torture Camp in #Syria was founded.(via @finriswolf) - (+18) http://t.co/wfhxQHVIFm reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 18-03-2015 om 07:52:15The surprise is that the torture camp is located exactly near the Presidential Palace of Assad in #Damascus City.#Syria Comments? reageer retweet
de foto's van cesar (zie "holocaust" foto's) zijn gewoon gemaakt in oog zicht van het presidentieel paleistwitter:finriswolf twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 22:13:47Assad atrocity geolocated at the foot of his palace #StandWithCaesar http://t.co/O7rALWKWg0 http://t.co/Z6Abz5KfiK reageer retweet
![]()
![]()
hij heeft er ongetwijfeld op gefapt ook
![]()
![]()
een president vermoord niet zijn burgers
![]()
dat vogeltje klikken en daar de directe link van de tweet invoeren en de rest doet ie vanzelf, give it a go!quote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die apen doen alles voor aandacht.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:01 schreef Slayage het volgende:
weer iets nieuw van isis lui
[ afbeelding ]
Als het journaille die lui nou eens geen podium biedt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
anoo 2015 met internet en shit, werkt doodzweigen niet meerquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:43 schreef waht het volgende:
[..]
Die apen doen alles voor aandacht.
Als het journaille die lui nou eens geen podium biedt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat jij niet onderkent dat Assad erg slim is, is jouw probleem. Nogmaals, hij zou juist nu de VS benadering zoekt zijn eigen ruiten ingooien wanneer hij gifgas zou gebruiken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je moet "gek" lezen in de context van gestoorde massamoordenaar.
FSA propaganda dus. Ze doen niet eens moeite om het geloofwaardig weg te zetten, try harder FailSA.![]()
vs zoekt helemaal geen toenadering kerry is gewoon een LUL eerste klasquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat jij niet onderkent dat Assad erg slim is, is jouw probleem. Nogmaals, hij zou juist nu de VS benadering zoekt zijn eigen ruiten ingooien wanneer hij gifgas zou gebruiken.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De VS zoekt geen benadering, ze lieten nog recent weten dat wat Kerry zei, over onderhandelingen met Assad zou zijn om hem af te zetten. Dus hem afzetten zou een eerste prioriteit zijn. Lees maar:quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat jij niet onderkent dat Assad erg slim is, is jouw probleem. Nogmaals, hij zou juist nu de VS benadering zoekt zijn eigen ruiten ingooien wanneer hij gifgas zou gebruiken.
FSA propaganda dus. Ze doen niet eens moeite om het geloofwaardig weg te zetten, try harder FailSA.
quote:Washington: US officials Monday denied there were any plans to meet Syrian President Bashar al-Assad, saying he would "never" be part of any peace negotiations to end the brutal civil war.
Top US diplomat John Kerry appeared to suggest in a weekend interview that Washington would have to talk with Assad eventually if peace was to be forged, but State Department spokeswoman Jen Psaki moved to clarify that assertion.
"As we have long said, there always has been a need for representatives of the Assad regime to be a part of that process," said Psaki.
"It would not be, and would never be -- and it wasn't what Secretary Kerry was intending to imply -- that that would be Assad himself."#freefrederike![]()
mooi dat er nog steeds dappere mensen in het staatsapparaat zitten die het durven op te nemen tegen de staatquote:Regime General, Spying for Opposition, Led to Important Rebel Victory South of Damascus in October
The National claims in an exclusive that a Syrian general, acting as an agent-in-place for the opposition, led to an important rebel victory in October at Tal Harra, an electronic intelligence station 50 km (31 miles) south of Damascus.
Reporters Phil Sands and Suha Maayeh add that the defeat “sent President Bashar Al Assad’s mukhabarat, or secret police, on a hunt for the source of the leaks and resulted in the killing of dozens of military personnel wrongly accused of treason”.
The key to the victory was General Mahmoud Abu Araj, the commander of the the 121st Mechanised Brigade of the army’s 7th Division, which guarded the station intercepted Israeli communications as well as monitoring rebels.
Rather than defecting, Abu Araj used his post to undermine regime defences, contacting the rebels months before the attack. Rebel sources say he smuggled out detailed plans of defensive positions, force strength, military orders, code words and information about Iranian military reinforcements. He deployed his forces to make them more vulnerable to a rebel assault.
To cover his activity, Abu Araj had the rebels stage a fake ambush on his convoy east of Tal Al Harra. A rebel faction boasted that it had killed the general in combat, posting a copy of his ID card as proof.
In fact, the general crossed the Jordanian border on October 15. However, a month later, Abu Araj reportedly died from a terminal heart defect, returning to Syria just before he passed away.
Still, the effects of his espionage continued, according to a rebel commander: “We believe as many as 56 of its own officers were accused of treason in the months after Tal Al Harra, and executed, not all at once, but over time.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dan moet je er eerst vanuit gaan dat die "misdaden" bewezen zijn. Ten tweede moet je ervanuit gaan dat hij rechtstreeks bevel heeft gegeven tot die "misdaden". En zelfs als ze gepleegd zijn, hij is niet bepaald in de positie om allemaal officieren te ontslaan daar zijn leger flink gedecimeerd is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Opeens doe je alsof hij geen controle over heeft over de grote hoeveelheid misdaden van zijn leger. Wat is deze![]()
Ik zie dat ik moet registreren, binnenkort ff doen. Thxquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenaan het invoerveld (rechts).Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
thxquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat vogeltje klikken en daar de directe link van de tweet invoeren en de rest doet ie vanzelf, give it a go!Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Registreren?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik moet registreren, binnenkort ff doen. Thx
URL van Twitter-bericht kopiren, drukken op dat icoontje, plakken en you're good to go.![]()
erdo en assad hebben hun mot bijgelegd!![]()
-Rabia Al-Basri![]()
assad is in de valkuil van een dictator gevallen, namelijk oppositie oplossen met bruut geweldquote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Erdogan kan er anders zelf ook wel wat van. Zie de protesten van vorig jaar en de manier waarop hij politieke tegenstanders 'opruimt'. Ze dood schieten is maar een kleine stap verder.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad is in de valkuil van een dictator gevallen, namelijk oppositie oplossen met bruut geweld![]()
hij is zeer zeker geen democraat in hart en nieren, noord europa stijl, maar mensen om laten leggen is een groot stuk verder, vind ikquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Erdogan kan er anders zelf ook wel wat van. Zie de protesten van vorig jaar en de manier waarop hij politieke tegenstanders 'opruimt'. Ze dood schieten is maar een kleine stap verder.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
turkije kan je beter vergelijken met een griekenland of een italie dan een finland of een nederlandquote:
dat begrijp je wel
-Rabia Al-Basri![]()
Van wanneer was deze foto?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:09 schreef Slayage het volgende:
erdo en assad hebben hun mot bijgelegd!![]()
[ afbeelding ]![]()
Turkije kan je niet vergelijken met Griekenland of Italie. In die landen zijn alle burgers gelijk, in Turkije is dat alles behalve zo. Bovendien is er in die landen nog enige vorm van een trias politicas, Erdogan bemoeit zich daarentegen met elke laag van Turkije.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
turkije kan je beter vergelijken met een griekenland of een italie dan een finland of een nederland
dat begrijp je wel
Kun jij mij een onderzoek aantonen dat Griekenland en/of Italie op hetzelfde niveau zitten als Turkije?
Een ander feit: Turkije heeft nog niet eens 5 punten van de 35 hoofdstukken kunnen doorlopen van de Europe Unie.
Turkije kun je het beste vergelijken met Egypte of Rusland.#freefrederike![]()
vanochtend!quote:
-Rabia Al-Basri![]()
beter vergelijken zeg ikquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Turkije kan je niet vergelijken met Griekenland of Italie. In die landen zijn alle burgers gelijk, in Turkije is dat alles behalve zo. Bovendien is er in die landen nog enige vorm van een trias politicas, Erdogan bemoeit zich daarentegen met elke laag van Turkije.
Kun jij mij een onderzoek aantonen dat Griekenland en/of Italie op hetzelfde niveau zitten als Turkije?
Een ander feit: Turkije heeft nog niet eens 5 punten van de 35 hoofdstukken kunnen doorlopen van de Europe Unie.
Turkije kun je het beste vergelijken met Egypte of Rusland.
-Rabia Al-Basri![]()
Net als Erdowolf zelf doet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad is in de valkuil van een dictator gevallen, namelijk oppositie oplossen met bruut geweld![]()
Former Syrian Fighter Mouhannad Droubi Jailed for War Crimes in Swedenquote:A former Syrian opposition fighter was sentenced to five years in prison for war crimes by a Swedish court Thursday for a "torture-like" assault in Syria that was filmed and posted on social media. Mouhannad Droubi, who in 2013 obtained permanent residency in Sweden, was arrested after the video was seen by Swedish police.
The court said Droubi, 28, had been a fighter in the rebel Free Syrian Army at the time of the assault, while his victim had been connected to the Syrian army. It convicted him of the war crime of attacking an enemy who was 'hors de combat," or effectively defenseless, as well as of particularly grave assault.
"This is the first time that we have tried a case related to the conflict in Syria as far as I know, and there are very few war crimes sentences," said prosecutor Henrik Soderman. The Stockholm court said in its verdict that Droubi had taken part in "acts of violence of torture-like character against an unknown person who was tied up and already injured." Sweden has been debating whether to make it a criminal offense for Swedish residents to take part in armed conflicts abroad.![]()
Ik snap niet dat ze deze gozer niet gewoon uitleveren aan Assad. Nu gaat hij gewoon weer lekker 5 jaar verder radicaliseren en zich vervolgens volledig inzetten voor het volgende kalifaat, in Zweden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:05 schreef reza1 het volgende:
Former Syrian Fighter Mouhannad Droubi Jailed for War Crimes in Sweden
[..]Racist![]()
Dat zal wettelijk wel niet mogen, garantie dat je niet gemarteld wordt enz.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:11 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze deze gozer niet gewoon uitleveren aan Assad. Nu gaat hij gewoon weer lekker 5 jaar verder radicaliseren en zich vervolgens volledig inzetten voor het volgende kalifaat, in Zweden.![]()
Dit gebeurd er als ik de url van mijn browser kopier. Als ik op het blauwe vogeltje klik zie ik registreren om te volgen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Registreren?
URL van Twitter-bericht kopiren, drukken op dat icoontje, plakken en you're good to go.
https://mobile.twitter.com/IbnNabih1/status/578151030426308608Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
de wapenstok, traangas vergelijken met martelkampen/verkrachtingskampen/moordkampenquote:![]()
![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Er zijn geen martelkampen, vekrachtingskampen of moordkampen. Erdowolf gaat ook wel wat verder dan de wapenstok en traangas.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
de wapenstok, traangas vergelijken met martelkampen/verkrachtingskampen/moordkampen![]()
![]()
![]()
Ik geloof hier niks van. Hezbollah en YPG hebben geen enkele band samen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef reza1 het volgende:
100 Hezbollah strijders in Al Hasakah om de YPG te helpen tegen Daesh
http://thiqah1.com/news/845
#freefrederike![]()
ik vergeet het uitzicht op de lijken van de martelingen vanuit zijn paleis ff, sorryquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:17 schreef reza1 het volgende:
[..]
Er zijn geen martelkampen, vekrachtingskampen of moordkampen.
-Rabia Al-Basri![]()
Vandaag is het 2 jaar geleden dat de soennitische geleerde al-Bouti werd vermoord omdat hij een tegenstander was van de terroristen.
http://sana.sy/en/?p=32558![]()
Lachwekkende propaganda.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vergeet het uitzicht op de lijken van de martelingen vanuit zijn paleis ff, sorry![]()
assad is een man van het volk en voor het volk, and all that zekerquote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit gebeurd er als ik de url van mijn browser kopier. Als ik op het blauwe vogeltje klik zie ik registreren om te volgen.
https://mobile.twitter.com/IbnNabih1/status/578151030426308608Ah, je bent op je mobiel. Dan heb je de Twitter-knop inderdaad niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dit gebeurd er als ik de url van mijn browser kopier. Als ik op het blauwe vogeltje klik zie ik registreren om te volgen.
https://mobile.twitter.com/IbnNabih1/status/578151030426308608![]()
![]()
Preciesquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad is een man van het volk en voor het volk, and all that zeker![]()
![]()
![]()
arme fireflyquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Ah, je bent op je mobiel. Dan heb je de Twitter-knop inderdaad niet.
[ afbeelding ]
-Rabia Al-Basri![]()
zijn zetel in damascus heeft uiteraard niets te maken met de coup van zijn papa, hij heeft het allemaal zelf bereiktquote:
-Rabia Al-Basri![]()
De rijkdom van de zonen van Erdowolf heeft natuurlijk niks te maken met de positie van hun papa, ze hebben het allemaal zelf bereiktquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn zetel in damascus heeft uiteraard niets te maken met de coup van zijn papa, hij heeft het allemaal zelf bereikt![]()
![]()
assad en erdo hebben we het over, uiteraard komt het je niet uit om het over beiden te hebbenquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:34 schreef reza1 het volgende:
[..]
De rijkdom van de zonen van Erdowolf heeft natuurlijk niks te maken met de positie van hun papa, ze hebben het allemaal zelf bereikt![]()
erdo is wel een man van het volk en hij heeft alles zelf bereikt, kan je niet zeggen van assad junior die gewoon het junta regime van papa heeft gerfdIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
twitter:LeithAbouFadel twitterde op woensdag 18-03-2015 om 08:16:47#Breaking Syrian Arab Army captures all of #Handarat - Nusra retreats south. SAA advancing west towards Al-Malaah. #Aleppo reageer retweet
twitter:jackshahine twitterde op woensdag 18-03-2015 om 07:53:32#YPG & #YPJ liberate villages Aghbash, Bendir-Khan, Shewiti and advance toward Beer-Arab and Jern al-Aswad villages East of #Kobani 45 km reageer retweet
![]()
twitter:halabtweets twitterde op woensdag 18-03-2015 om 16:45:09Jabhat Alnusra terrorists use water and electricity to punish civilians in government held #Aleppo for their losses. reageer retweet
twitter:Sarcastic_Syria twitterde op woensdag 18-03-2015 om 02:12:33Long live the Syrian Revolution, coming into its 5th year. We have destroyed #Syria. http://t.co/sBUGOJ101G reageer retweet
![]()
Hij gaat automatisch naar de mobiele versie :/quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Ah, je bent op je mobiel. Dan heb je de Twitter-knop inderdaad niet.
[ afbeelding ]Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
was het nou een predator die gedownd werd gisteren?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Goed bezigquote:Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
isis level vd vids zijn ze nog nietquote:
-Rabia Al-Basri![]()
weet ook niemandquote:Op woensdag 18 maart 2015 17:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat heeft deze map met Syri te maken?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties Forumhop: Hop naar: