Iets zegt me dat ze die 10% net niet zullen halen.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Demirtas had toch al 8.9% gehaald bij de presidentsverkiezingen? En toen was dat hele ISIS-gedoe er nog niet begonnen. Volgens mij zijn veel Turkse Koerden nu een stuk nationalistischer geworden. Tenminste, zo komt 't een beetje over op twitter.
ja zoiets idd, maar toen stemden heel veel turken ook op demirtas als protest stem, hij heeft zich toen veel minder natoinaistisch, veel gematigder geprofileerd dan ik hem ken, dus ik verwacht daarom niet dat ze de drempel gaan halenquote:Op maandag 16 maart 2015 12:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Demirtas had toch al 8.9% gehaald bij de presidentsverkiezingen? En toen was dat hele ISIS-gedoe er nog niet begonnen. Volgens mij zijn veel Turkse Koerden nu een stuk nationalistischer geworden. Tenminste, zo komt 't een beetje over op twitter.
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja zoiets idd, maar toen stemden heel veel turken ook op demirtas als protest stem, hij heeft zich toen veel minder natoinaistisch, veel gematigder geprofileerd dan ik hem ken, dus ik verwacht daarom niet dat ze de drempel gaan halen
media geeft altijd een vertekend beeld neer, isis beweert bv middels hun media dat isisistan een utopia voor de moslim is en er zijn een hoop stumpers die ervoor vallen![]()
![]()
campagne vna demirtas was echt goed!quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?![]()
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn. Maar helaas hebben mensen in het Middenoosten meer met religie dan met andere dingen...
You gotta be fucking kidding..quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn.
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteitquote:
Dat is dan ook wel de enige overeenkomst tussen de 2, voor de rest staan ze lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteit
quote:
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
twee seculiere partijen, snap em wel, maar het is niet de turkse realiteit
a turkse "links" betekent niet sociaal, zoals wij het kennen, maar door de staat gedicteerdquote:Op maandag 16 maart 2015 13:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.
Toch? Het gaat ook idd nooit gebeuren, maar zou wel het beste zijn.
A: Owquote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
a turkse "links" betekent niet sociaal, zoals wij het kennen, maar door de staat gedicteerd
b. de chp komt op voor de minderheden?
De Turkse verkiezingen hebben zeker wel invloed op Syrie. De HDP is namelijk verantwoordelijk voor het vredesproces en daarmee ook een groot politiek obstakel dat verder rijkt dan alleen Turkije. Verschillende partijen kunnen hiermee vallen of staan. Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:36 schreef Toga het volgende:
Jongens, dit topic gaat over Syri, NIET de Turkse verkiezingen of de PVV.
Straks gaat het weer een dag dicht..
in haseke isis/ypgquote:Op maandag 16 maart 2015 13:36 schreef Toga het volgende:
Jongens, dit topic gaat over Syri, NIET de Turkse verkiezingen of de PVV.
Straks gaat het weer een dag dicht..
die werden veroorzaakt doordat demirtas en co. de situatie in kobani misbruikten om mensen op de been te brengen en voor vernieling, verderf en moord te zorgenquote:Op maandag 16 maart 2015 13:38 schreef PizzaMizza het volgende:
Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?
Huh wat?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Turkse verkiezingen hebben zeker wel invloed op Syrie. De HDP is namelijk verantwoordelijk voor het vredesproces en daarmee ook een groot politiek obstakel dat verder rijkt dan alleen Turkije. Verschillende partijen kunnen hiermee vallen of staan. Of ben je niet bekend met de Oktober-protesten in Turkije die juist door het Syrieconflict werden veroorzaakt?
Ja, maar daarom zegik: ze hebben dus wel betrekking op elkaarquote:Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
die werden veroorzaakt doordat demirtas en co. de situatie in kobani misbruikten om mensen op de been te brengen en voor vernieling, verderf en moord te zorgen
Neuh, de AKP ziet graag de steun van de HDP omdat ze kunnen bijdragen - aanhang in de regio - en zetels hebben in het parlement. Toen Hakan Fidan en de PKK rechtstreeks aan het onderhandelen waren in Oslo was HDP noch CHP/MHP daarvan op de hoogte, een van de voorwaarden van beide kanten was dat er in Oslo rechtstreeks aan tafel werd gezeten.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
HDP en AKP onderhandelen toch over het vredesproces?
Ik heb mij eerlijk gezegd pas 2 maanden geleden een beetje proberen te verdiepen in het pkk-vredesproces. Meeste bronnen die ik heb gebruikt, kwamen van Hurriyet(ik ken geen andere Turkse krant die ook in 't Engels publiceert en een beetje objectief is), en die liet blijken dat het proces door HDP en AKP wordt onderhandeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, de AKP ziet graag de steun van de HDP omdat ze kunnen bijdragen - aanhang in de regio - en zetels hebben in het parlement. Toen Hakan Fidan en de PKK rechtstreeks aan het onderhandelen waren in Oslo was HDP noch CHP/MHP daarvan op de hoogte, een van de voorwaarden van beide kanten was dat er in Oslo rechtstreeks aan tafel werd gezeten.
quote:Op maandag 16 maart 2015 13:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
waarom kidding? Ze zijn beide linkse partijen en seculier. Komen beide op voor minderheden e.d.
Toch? Het gaat ook idd nooit gebeuren, maar zou wel het beste zijn.
Dat was de CHP toch vooral in 't verleden? Zo komen ze niet meer echt over bij mij. MHP daarentegen wel echt zwaar. Verschrikkelijke partij.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:56 schreef UpsideDown het volgende:
CHP is de partij van de kemalisten en nationalisten en is ronduit fascistisch.
MHP is nog fascistischer idd.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat was de CHP toch vooral in 't verleden? Zo komen ze niet meer echt over bij mij. MHP daarentegen wel echt zwaar. Verschrikkelijke partij.
Sterker nog, toen Demirtas, een parlamentarier en leider van de HDP mensen riep op straat te gaan heeft de PKK heel nadrukkelijk gezegd dat als er aanvallen plaats vinden dat dit provocaties zullen zijn en dat zij nog steeds zelf gewijd zijn aan de onderhandelingen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik heb mij eerlijk gezegd pas 2 maanden geleden een beetje proberen te verdiepen in het pkk-vredesproces. Meeste bronnen die ik heb gebruikt, kwamen van Hurriyet(ik ken geen andere Turkse krant die ook in 't Engels publiceert en een beetje objectief is), en die liet blijken dat het proces door HDP en AKP wordt onderhandeld.
MHP moet sowieso het beste zo ver mogelijk worden gehouden van het vredesproces. Die uitspraken die die leider van hun doet![]()
Ah, op die fiets. Heb je misschien een betere bron voor mij dan Hurriyet? En nee geen Daily Sabah aub, de Atakkrantquote:Op maandag 16 maart 2015 13:59 schreef Triggershot het volgende:
De AKP heeft de HDP nodig om wetgeving door te voeren en te implementeren, daar zal de HDP natuurlijk wel iets voor terug willen zien, een 'gedoog'beleid if you will, maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de vredesbesprekingen, is echt way too much credit als je het mij vraagt.
Volgens mij is er niets zo zeer mis met Hurriyet behalve dat ze de fanboys van CHP zijn, maar dat zijn toch wel de bekendste engelstalige media van het land, Hurriyet, Sabah, Zaman, hoewel ze wel allemaal politiek zijn geaffilieerd idd, misschien Anadolu agency er boven op?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Heb je misschien een betere bron voor mij dan Hurriyet? En nee geen Daily Sabah aub, de Atakkrant
Oud nieuws: NWS / Regime Assad martelde 13000 mensen doodquote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
Het regime van de Syrische president Bashar al-Assad heeft sinds 2011 zeker 13.000 mensen doodgemarteld. Dat schrijft het ANP.
Gelukkig behandelt Al-Qaida minderheden zo goed.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
Het regime van de Syrische president Bashar al-Assad heeft sinds 2011 zeker 13.000 mensen doodgemarteld. Dat schrijft het ANP.
AKP en MHP heeft meer kans. Zoals slayage zegt. Heel mensen stemde op Demirtas als proteststem. Door de gebeurtenissen in de regio zal MHP grote winst boeken en AKP zal altijd veel stemmen krijgen omdat zijn aanhang drones zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stemden Turken op Demirtas? Serieus?![]()
Ik denk trouwens dat een CHP-HDP coalitie voor Turkije het beste zou zijn. Maar helaas hebben mensen in het Middenoosten meer met religie dan met andere dingen...
SOHR propagandaquote:Op maandag 16 maart 2015 18:16 schreef firefly3 het volgende:
Hier op fok te lezen:
quote:Turkey has criticised United States Secretary of State John Kerry for suggesting that negotiations would have to be opened with President Bashar al-Assad to end the conflict in Syria.
Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told the state-run Anatolia news agency on Monday that all Syria's current problems, on the fourth anniversary of the start of the uprising in March 2011, were caused by Assad’s government.
"What is there to be negotiated with Assad?" Cavusoglu was quoted as saying at the end of his visit to Cambodia.
"You are going to have what [kind of] negotiations with a regime that has killed over 200,000 people and has used chemical weapons?" he asked. "Up until now, what result has been reached [with the regime] through negotiations?"
He said all parties needed to work for a political "transformation" in Syria.
The Syrian government has repeatedly been accused of using chemical weapons, even after a 2013 international agreement for its chemical arsenal to be moved out of the country and destroyed.
Kerry over the weekend conceded that "we have to negotiate in the end" with Assad.
But State Department spokeswoman Marie Harf said later that Kerry, in the interview with CBS, was not specifically referring to Assad. She reiterated that Washington would never negotiate with the Syrian leader.
Harf added: "By necessity, there has always been a need for representatives of the Assad regime to be a part of this process. It has never been and would not be Assad who would negotiate - and the Secretary was not saying that today."
Strained relations
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has pressed for the exit of Assad as the key for any solution to end the violence in Syria.
With strains growing between Washington and Ankara, US officials have also been disappointed by what they call Turkey's limited support for the US-led campaign against the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group.
Ankara has so far declined to give the US permission to use the Incirlik airbase in southern Turkey as a base for raids against ISIL fighters in Syria.
Cavusoglu said two issues had to be solved to bring peace to Syria: destroy ISIL and "other terrorist groups", and bring about a political transformation in Syria with the departure of the Assad government.
Source: AFP
quote:Syria's Assad says wants actions, not words from Kerry
(Reuters) - Syrian President Bashar al-Assad dismissed on Monday remarks made by U.S. Secretary of State John Kerry that Assad should be included in negotiations to reach a political transition, saying "declarations from outside do not concern us".
In a Sunday CBS interview, Kerry did not repeat the standard U.S. line that Assad had lost all legitimacy over the shattering civil war in Syria and so had to go. "We have to negotiate in the end," Kerry said when asked whether the United States would be willing to negotiate with the Syrian leader.
Assad said in comments broadcast on Syrian state television:
"We are still hearing the declarations and we should wait for actions and then decide."
Kerry said the United States and other countries, which he did not name, were exploring ways to revive the diplomatic process to end the conflict in Syria, which has left more than 200,000 people dead and displaced about half the population.
"What we're pushing for is to get him (Assad) to come and do that, and it may require that there be increased pressure on him of various kinds in order to do that," Kerry said.
Assad said that any international change in attitude regarding Syria's situation would be positive. But he reiterated that foreign countries should stop supporting terrorist groups in Syria, a term Damascus uses for insurgents who have been fighting the army and allied militia for four years.
"Any talk on the future of the Syrian president is for the Syrian people and all the declarations from outside do not concern us," he said.
STATE DEPARTMENT: KERRY DIDN'T MEAN ASSAD
Washington has long insisted that Assad must be replaced through a negotiated, political transition, although the rise of a common enemy, ultra-radical insurgent group Islamic State, appears to have softened the West's stance toward him.
State Department spokeswoman Marie Harf said later on Sunday that Kerry was not specifically referring to Assad. She said Washington would never negotiate with the Syrian leader.
But the comments had already caused ripples among countries opposed to Assad. Commentators close to Gulf Arab governments opposed to his rule voiced alarm and dismay.
France, a major U.S. ally, said its position was unchanged and that Assad could not be part of a negotiated solution in Syria.
When asked about Kerry's remarks, Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told reporters: "Assad's regime is the reason for all the problems in Syria.
"What is there to negotiate with Assad?" Cavusoglu said. "What will you negotiate with a regime which has killed more than 200,000 people and used chemical weapons? What result is achieved through negotiations so far today?"
Two rounds of peace talks last year in Geneva failed to halt the conflict, which started when peaceful pro-democracy demonstrations in 2011 were cracked down on by security forces.
Russia, a close ally of Assad, invited on Monday the U.N. envoy for Syria to a second round of meetings scheduled for the beginning of April. The first round was shunned by key political opposition members and did not involve the main insurgent groups.
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 16-03-2015 om 18:52:46#SAA artillery is targeting #IslamicState positions in the surrounding of #Kuweyres military airport of #Aleppo eastern countryside. #Syria reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op maandag 16-03-2015 om 19:05:24#SyAAF attacks #IS in #Tall_Nasri town in #Hasaka countryside, #YPG units assaulting IS in al-Aghabeash and Tal Msheram villages. #Syria reageer retweet
AKP en MHP, in een coalitie?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Atak het volgende:
[..]
AKP en MHP heeft meer kans. Zoals slayage zegt. Heel mensen stemde op Demirtas als proteststem. Door de gebeurtenissen in de regio zal MHP grote winst boeken en AKP zal altijd veel stemmen krijgen omdat zijn aanhang drones zijn.
Ik zei alleen maar dat de CHP-HDP coalitie het beste zou zijn voor het land. Niet dat 't ooit gaat gebeurenquote:Op maandag 16 maart 2015 20:05 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is logischer dan de combi waar jij mee kwam.
Alleen dat eentje de Palestijnen gebruikt voor eigen gewin, en de andere de Syrische/Iraakse Turkmenen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Beide achterlijke extremistische nationalisten.
Weet iedereen gelijk wat ze aan TR hebben als dat de realiteit wordt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Neequote:Op maandag 16 maart 2015 20:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Alleen dat eentje de Palestijnen gebruikt voor eigen gewin, en de andere de Syrische/Iraakse Turkmenen.
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Beste is gewoon AKP laten regeren. Zo kan het Ottomaanse Rijk herrijzen en zullen de moslims zich weer verenigen in een gilafa.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.
Klopt.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
CHP ook. Laat ze een eenheidsregering vormen. Ze zijn allemaal niet lekker in de bovenkamer.
Maar niet onder die Ikhwan debielen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Beste is gewoon AKP laten regeren. Zo kan het Ottomaanse Rijk herrijzen en zullen de moslims zich weer verenigen in een gilafa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |