mschol | zondag 15 maart 2015 @ 19:52 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Pre-release streams op Twitch http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • In het spel krijg je een 'Asset editor' waar je gebouwen, voertuigen, mensen, wegen en 'props' kan wijzigen. Volledige steam workshop support waar je vanuit het spel al je creaties kan delen zonder enige moeite. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen • Elke inwoner van de stad zou je kunnen volgen, heeft een vaste verblijfplaats en vast werk dus het werkt niet puur op statistieken en ook niet op opgeblazen nummers • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Alle soorten wegen waar je wild mee kan gaan • Openbaar vervoer die je redelijk diep in kan stellen (Niet zo diep als in Cities in Motion natuurlijk) • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. ![]() ![]() ![]() Die hypetrain hebben we al gehad. | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 19:54 |
Dus het is verstandiger om gewoon een EU-code te kopen schol? Heb het vroeger best vaak gedaan zo via VPN overigens. | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 19:55 |
persoonlijk zou ik niet het risico gaan lopen met VPN activated keycodes/gifts maar ik heb dan ook een steam account met >1000 games ![]() | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 19:55 |
Nja ikzelf heb ook wel 200 games ofzo ![]() Zoek ik wel een EU-code ergens ![]() | |
Vijf_voor | zondag 15 maart 2015 @ 19:56 |
Ziet er tof uit, maar ik weet niet of mijn PC het trekt. Ik zag net op een site dat iemand GTA V had nagemaakt ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 19:57 |
http://www.kinguin.net/category/15089/cities-skylines-steam-key/ 19/22 euro voor een world wide key.. http://www.kinguin.net/ca(...)e-edition-steam-key/ deluxe vanaf 25 euro | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 19:59 |
![]() Mijn laptop moet dit spel toch kunnen draaien? ![]() | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 19:59 |
Zelf Zelf deze gevonden idd: http://www.instant-gaming(...)eam-cities-skylines/ Is Deluxe aan te raden btw? Ik hoef dit extra gebouwtjes niet perse eigenlijk. | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:00 |
met die gtx 850 moet het enigsinds te draaien zijn, maar ik betwijfel hoe goed om eerlijk te zijn | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:00 |
Het hapert als een gek.. Zelf's met alles op low draait het niet geweldig ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:01 |
die site ken ik niet ![]() mja, dan zou ik voor normale versie gaan.. zelf wil ik altijd de meest uitgebreide versie hebben ![]() | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 20:01 |
Maar voor de rest heeft het geen voordelen toch ![]() Heb zelf instang-gaming wel eens gebruikt ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:01 |
wat zegt: www.canyourunit.com | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:02 |
nope, de gebouwen die geven niet een extra boost ergens aan.. | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 20:03 |
Prima. Niet nodig dus :p | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:03 |
Dat het op minimum moet draaien | |
G3F | zondag 15 maart 2015 @ 20:03 |
Als ik nu een mod aanzet zijn de achievements dan voor altijd geblokt of enkel tot ik de mod weer uit zet? | |
PowerLoungen | zondag 15 maart 2015 @ 20:03 |
Nvidia openen en het spel op krachtige nvidia laten draaien | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:07 |
voor die savegames zijn achievements permanent gelockt.. begin je een nieuw spel, waar je mods uitstaan, kan je wel weer achievements binnen halen | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:13 |
hmm.. zelfs op alles low doet hij het dan niet? dan werkt het dus niet ![]() ![]() dit is volgens mij vooral een CPU intensief spelletje.. | |
prefix1 | zondag 15 maart 2015 @ 20:15 |
Kan iemand mij dat linkje drope van automatische demolish voor brand en dat ze leave?? En ik moet me toch alleen abboneren en dan krijg ik het ingame? | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 20:18 |
Gekauft ![]() Downloading now ![]() Edit: Of najah... Als de steamserver meewerkt :p | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 20:24 |
hij staat bovenin de lijsten, dus als je cities opstart of de workshop bekijkt vind je em vrij snel.. je moet je inderdaad "abonneren" op het item, vervolgens wordt hij gedownload en is het beschikbaar ingame | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:27 |
oh my gawd thank you so much powerloungegod | |
xzaz | zondag 15 maart 2015 @ 20:33 |
Mijn dam wordt steeds verkeerd gezet, dus andersom. Iemand enig idee hoe je het kan veranderen? | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 20:36 |
Zo, we gaan eens kijken of het wat is ![]() *Peter start Cities Skylines op ![]() Edit: Hmm, dit lijkt me niet helemaal zoals het hoort :p ![]() ![]() | |
PowerLoungen | zondag 15 maart 2015 @ 20:38 |
geen dank hoor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:41 |
Oke ![]() | |
TigerXtrm | zondag 15 maart 2015 @ 20:46 |
TT ![]() ![]() | |
jogy | zondag 15 maart 2015 @ 20:48 |
Heb je een Mac? Dan moet je die steam overlay uitzetten of zo. | |
prefix1 | zondag 15 maart 2015 @ 20:48 |
Ik probeer het spel optestarte laden duurt fucking lang hoedan?? Ligt dit aan mij of? Heb van de week gespeeld en alles liep goed | |
Peter_Aragorn | zondag 15 maart 2015 @ 20:48 |
Ja op Mac inderdaad. Hij doet het nu ineens wel :p | |
jogy | zondag 15 maart 2015 @ 21:01 |
Bij mij is het binnen no-time opgestart iig. Misschien ff in steam een consistancy check doen oid? | |
Adolecens | zondag 15 maart 2015 @ 21:13 |
Geweldig spel, heb er al 28 uur op zitten ![]() Vallen me een paar dingen op, ik mis terrein vorm geven op kleine schaal, dus in het spel een heuveltje glad poetsen of juist omhoog werken. En weet iemand hoe je in één keer bv. je metro- of buslijnen kan deleten? Ik heb geen overzicht meer in welke routes nu langs welke stations gaan en wil ze opnieuw aanleggen door uitbreiding van de stad. Tevens ben ik nog niet bezig geweest met die districten. Is dat leuk/ handig/ toegevoegde waarde? | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 21:28 |
Is het normaal dat huizen en andere gebouwen zo nu en dan geen stroom hebben?![]() Eerste stad btw, net begonnen. | |
Jump | zondag 15 maart 2015 @ 21:33 |
Toevallig twee aparte stroomnetwerken Die infotoonttotale productie. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 15 maart 2015 @ 21:36 |
Meer windmills bouwen ![]() | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 21:37 |
Hoe kan je dat dan checken per netwerk? Alles met elkaar verbinden is dus geen optie zo te zien? | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 21:38 |
Ik produceer 62MW nu en heb 16MW nodig.. en toch werkt het niet? Alles is verbonden. | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 21:38 |
Stroommasten worden ook zwart wtf. | |
Thrilled | zondag 15 maart 2015 @ 21:45 |
Alles in je eerste screen lijkt goed te zijn... Spoel de tijd ff door en kijk wat ie doet? | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 21:47 |
Ze blijven zeiken om stroom totdat op een punt de afvoer uitviel, die ik aan het uiteinde van de map heb geplaatst. Werd gewoon een stuk van de masten zwart, het laatste stukje. Zit er een max reach aan het begeleiden van stroom? | |
Thrilled | zondag 15 maart 2015 @ 21:49 |
Nee maar als je twee netwerken hebt kunnen ze wel genoeg op wekken, maar als er eentje niet verbonden is levert ie toch geen stroom.. Goed ff alles nalopen, ik heb op 4 posities kolencentrales staan en alles is doorgelust (en heeft een backup-lijn) | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 22:03 |
nu pas iemand die het opvalt? ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 22:09 |
heel handig.. ik was gegeven moment lekker rails of wegen aan het bouwen ergens aan de buitenkant van mijn stad.. had ik perongelijk de hoofdstroom lijn weggehaald ![]() | |
Jump | zondag 15 maart 2015 @ 22:12 |
Kan je eens een screenshot maken met een groter overwicht, voor mocht het nog niet opgelost zijn ![]() | |
Le_Professeur | zondag 15 maart 2015 @ 22:13 |
Ik heb een los industriegebied aan de overkant van het water, misschien komt het daardoor. Raar dat wanneer je op een individuele molen klikt hij niet aangeeft wat zijn bereik en verbruikt is maar je enkel het totaalbeeld ziet? | |
Jump | zondag 15 maart 2015 @ 22:18 |
Het bereik is oneindig zolang het maar aan elkaar hangt. Het zou inderdaad handig zijn als je bijvoorbeeld op een windmolen klikt, alles wat stroom krijgt van dat een andere kleur krijgt. Dan zie je direct als je meerdere netwerken hebt. | |
Divje | zondag 15 maart 2015 @ 22:22 |
Gallig hoerenspel ![]() Perfecte rotonde gemaakt, wil er een andere weg aan vastknopen verandert dat hele ding in een mismaakt ei ![]() ![]() | |
Binamin | zondag 15 maart 2015 @ 22:33 |
Hij gaat lekker. Nog steeds nergens echt files. | |
Divje | zondag 15 maart 2015 @ 22:35 |
Mooie stad hierboven ![]() Ben weer afgekoeld en het lukt ![]() | |
Thrilled | zondag 15 maart 2015 @ 22:38 |
Nice!!! ![]() | |
IsaacCuenca | zondag 15 maart 2015 @ 22:40 |
zoveel lijken in mijn stad wtf moet gewoon op elke hoek een crematorium bouwen ![]() | |
Binamin | zondag 15 maart 2015 @ 22:46 |
Even 3 mooie plaatjes van mijn stadje ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 23:02 |
waarom wil iedereen hier toch rotondes hebben ![]() | |
Divje | zondag 15 maart 2015 @ 23:05 |
Kon geen andere manier bedenken om de snelweg te beëindigen zonder dat al het verkeer vast komt te zitten ![]() | |
EnGCatjuh | zondag 15 maart 2015 @ 23:33 |
Ook weer even een updateje van Genesis City. Zo'n 45k inwoners inmiddels en de groei vindt nu voornamelijk plaats aan de westelijke kant van de stad. Overview: ![]() Graag ook nog wat aandacht voor een knooppunt en de afslagen de nieuwe wijken in. Best goed gelukt al zeg ik het zelf ![]() ![]() ![]() ![]() En dan wil ik graag afsluiten met nog wat scenische beelden:
| |
Lastpost | zondag 15 maart 2015 @ 23:39 |
Hehe ziet eruit als een toffe game. Morgen maar eens bekijken. | |
Fir3fly | zondag 15 maart 2015 @ 23:43 |
Ik zit op zo'n 50k inwoners maar 0 demand. Het wordt een beetje saai nu, heb veel te veel geld en het inwoneraantal kruipt heel langzaam omhoog. Demand voor commercie is al dagen lang 0, ik vraag me af of dat ooit weer terugkomt. Ik ben alleen maar offices aan het bouwen ![]() | |
mschol | zondag 15 maart 2015 @ 23:47 |
ja, die RCI meter is een beetje kapot ofzo bij grotere inwoners aantallen.. kan je bij 50k niet al hi-density bouwen? dan zou ik langzaam low density naar hi omvormen.. | |
jogy | zondag 15 maart 2015 @ 23:53 |
Mooi! Kom ik aan met mijn spaghettimonster ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 15 maart 2015 @ 23:54 |
Denk dat ik een van de weinigen ben die nog helemaal geen snelweg in z'n gebied heeft aangelegd ![]() | |
jogy | zondag 15 maart 2015 @ 23:55 |
Herkenbaar, ik negeer het gewoon nu, als ik een wijk erbij wil bouwen doe ik dat gewoon en het gaat ot nu toe altijd goed. Heb nu 100.000 inwoners ![]() | |
Fir3fly | zondag 15 maart 2015 @ 23:57 |
Heb al best veel high density. Maar ik wil eigenlijk meer commercial maar de demand daarvoor is volgens mij negatief ![]() Woonwijken maar blijven bouwen dus. | |
Rezania | zondag 15 maart 2015 @ 23:58 |
Vanaf 65k gaat die nooit meer omlaag kan ik je vertellen uit ervaring, da's ook niet echt je van het. | |
prefix1 | maandag 16 maart 2015 @ 00:03 |
net weer tijdje lope knalle op cities nu 20k gaat langzaam omhoog wat een TOP spel! | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 00:07 |
Kruispuntje![]() | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 00:11 |
Ik hoor net op een stream dat parks de commerical demand laten tanken. Een bug dus. Hopen dat het gefixt wordt. | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 00:23 |
en nu in nederlands? | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 00:25 |
![]() Vooruit. Parken zijn niet goed voor commercie ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 00:30 |
Dat zou het wel verklaren. Heb altijd veel parken, nu ook weer, en de demand is zo hoog dat alle winkels aangeven dat ze niks hebben om te verkopen. ![]() | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 00:32 |
Ik heb precies hetzelfde ja. En de industry/offices demand (die zou gescheiden moeten worden btw) zit tot de nok toe vol ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 00:38 |
Oh ja, moet zeker gescheiden worden. Want nu pleur ik het ene neer terwijl ik de werkers voor de andere heb, zeer onhandig. Heb nu trouwens ook weer overal lijken, gewoon onverklaarbaar veel lijken. Gezellig! | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 00:41 |
is het toevallig halloween? | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 00:44 |
Trouwens, dit hè:![]() Die traffic AI is zo dom. ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 01:30 |
Ik merk dat het beter is voor de AI om ze af en toe door een dunner stukje te duwen om ze daarna weer op een groter stuk weg los te laten. Dus zesbaans naar kortst mogelijke stukje one-way en dan weer openen naar zesbaans. Daardoor worden ze naar het midden gedwongen en blijven ze niet alleen rechts rijden. Edit: Het ziet er helaas niet zo mooi uit alleen maar het werkt erg goed. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 09:40 |
Mijn snelwegen beginnen nu wel vol te raken eigenlijk, ik zie niet echt meer een manier om het nog te verlichten. Misschien moet ik toch mijn rotonde-geilheid los laten en andere manieren verzinnen ![]() | |
Surveillance-Fiets | maandag 16 maart 2015 @ 09:47 |
Heb nu een 'express way' door mn stad naar de industrie. éénbaansweg vanaf de snelweg met af en toeritten van en naar het industrieterrein en het vrachtstation. Gaat als een tiet. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 09:51 |
Ik begin vanavond gewoon een nieuwe stad met alles wat ik geleerd heb en ga gepland te werk. Gewoon elke mega district een eigen vrachtverwerking, langs de kust 2/3 vrachthavens en verder het land in een paar vrachtstations en op basis van 9 tegels een stuk of 4/5 van die mega districten. kijken wat het doet. | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 10:15 |
Ik ga zelf beginnen met Blender vanavond. ![]() ![]() Zoiets zeg maar. Met oranje zonneschermen. ![]() En daarna ook misschien Nederlandse kleine assets die hergebruikt kunnen worden. Wat is allemaal typisch Nederlands bij huizen? Ik zat te denken aan die typische brievenbussen die mensen voorin de tuin hebben. En misschien vuilnisbakken? Zwart, groen, en blauw. Iemand nog ideeën? | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 10:17 |
Sketchup pro is makkelijker (nog steeds moeilijk maar wel minder absurd moeilijk en wat overzichtelijker ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 10:19 |
Heb ik alleen nog geen tutorial voor gezien. Maar ik ben nog aan het rondkijken. Vind alleen zelf dingen maken en erin stoppen bijna leuker dan 't spel zelf. ![]() | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 10:19 |
Voor snelwegen: een 'ring' werkt ook prima. | |
Peter_Aragorn | maandag 16 maart 2015 @ 10:30 |
Zitten die extra dingen uit die Steam Workshop automatisch in de game zodra je je erop geabonneerd hebt? Extra huizen enzo? | |
n8n | maandag 16 maart 2015 @ 10:36 |
een markt als commercial building. Vijvers in tuinen. Rond gesnoeide hagen. Vogelhuisjes. Hondenuitlaatgebieden. Winkelpanden met daar boven huizen (die ook als magazijn dienen voor de winkels). Een huge mediamarkt en Hema en Bijenkorf en V&D voor in de centra. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 10:37 |
Jup! | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 10:38 |
Om mee te beginnen natuurlijk. | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 10:38 |
Ze zouden de capaciteit die een vuilniswagen heeft moeten vertienvoudigen imo. Beetje onrealistisch. De helft van mijn verkeer bestaat uit vuilniswagens ofzo. OK, dat is overdreven, maar wel teveel in verhouding vind ik. Zelfde eigenlijk met lijkwagens. Hoe vaak zie je nou in het echte leven een lijkwagen rijden? In dit spel rijdt er eentje in elke straat. ![]() Ik verwacht trouwens als ze de commercie-bug verwijderen, dat mijn hele stad raar gaat lopen doen. Zo weinig commercie op het moment. Heb zelf helemaal geen industrie in mijn stad. Er zijn toch geen uneducated workers ![]() Verder is het nog steeds een meesterlijk spel ![]() | |
Black-Hole | maandag 16 maart 2015 @ 10:47 |
Heb gisteren wat zitten klooien in de asset builder om wat eigen (kleine) parkjes te maken. Dat ging allemaal goed alleen lijkt die screenshot tool niet helemaal goed te werken. In het overzicht van assets zie ik die screens wel voorbijkomen maar als ik de asset ingame laad dan zie je dat default blanco plaatje in plaats van mijn zelfgemaakte screenshot. Weet iemand hoe je dat goed kan instellen zodat je ingame ziet wat je plaatst? | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 10:58 |
Is een bug wat ze volgens mij nog moeten herstellen. | |
n8n | maandag 16 maart 2015 @ 11:37 |
precies | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 11:46 |
Is er al een mod om bijvoorbeeld bij de buslijnen alleen één buslijn te laten zien? | |
icecreamfarmer_NL | maandag 16 maart 2015 @ 11:47 |
Overigens hoe krijg je uneducated workers voor je farms? En brengen die special buildings nog iets op? | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 11:49 |
Een wijk neerzetten een beetje buiten het gebied zonder goede toegang tot scholing. Special buildings geven Leisure en toerisme. Er moeten gewoon meer type vuilniswagens komen; 't zelfde bij brandweerwagens en bussen. Commercie-bug? | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 11:55 |
Een arbeiderswijk bouwen met alle voorzieningen behalve onderwijs in de buurt van je industrie. De speciale gebouwen an sich niet maar de monumenten zijn wel erg tof, zeker die fusion generator ![]() 16000 megawat, nooit meer gezeur met stroom ![]() ![]() | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 11:59 |
Dat parken ervoor zorgen dat er minder behoefte is aan commercie http://www.reddit.com/r/C(...)mand_bug_workaround/ | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 12:03 |
Nee, juist extra veel toch? | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 12:04 |
Als je een dam op de juiste locatie bouwt zit je ook wel even goed qua stroom. Had een keer een dam die 2000 MW genereerde. ![]() | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 12:06 |
http://www.reddit.com/r/C(...)r_commercial_demand/ Lees maar. Maar ze hebben het al ontdekt, dus gewoon even op een patch wachten. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 12:06 |
Nee meer offices, minder commercie (schijnbaar). Wat natuurlijk belachelijk is, iedereen werkt zich een ongeluk in die offices maar kan nergens wat kopen met hun salaris ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 12:07 |
Maar waar komt dan die megebehoefte voor winkels vandaan die ik mijn steden heb? ![]() ![]() | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 12:09 |
Ben benieuwd naar de hoeveelheid parken die je hebt dan en de scholing | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 12:11 |
Ik heb het ook; denk niet dat het alleen aan de parken ligt. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 12:14 |
Wat is je population? | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 12:16 |
45k atm, maar grootste problemen kreeg ik in een andere stad bij een populatie van 75k. Overal parken, echt overal. Scholen enkel in residential areas. | |
Asschen_sukar | maandag 16 maart 2015 @ 12:20 |
Ben inmiddels ook een beetje aan het prutsen geslagen met het spel, maar waar ik tegenaan loop is dat niet gelijk alle (snel)wegen beschikbaar zijn. Begon in oude city sims altijd met het grove wegennet, voordat ik de rest ging plannen. Maar wil ook niet gelijk alle gebouwen hebben, dus die optie aanzetten is ook niet echt een optie. Zou je zoiets via een mod op kunnen lossen? | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 12:24 |
Vond het ook even vervelend. Maar je krijgt het redelijk snel. Gewoon zorgen dat je een klein beginnetje hebt met een positief inkomen. Dan kan e daarna het raamwerk aan gaan leggen. | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 12:24 |
Ja, zit er standaard bij. Ik heb hem ook aanstaan ![]() nvm niet goed gelezen. | |
Romanus | maandag 16 maart 2015 @ 12:26 |
ik heb precies hetzelfde. Wil gewoon kunnen beginnen met highways ![]() Zal vast iemand nog wel een mod voor maken. | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 12:33 |
Je kunt ook je eigen map maken en daar de highways in zetten die je wil.... | |
Asschen_sukar | maandag 16 maart 2015 @ 12:34 |
Dat is nog wel een goed idee eigenlijk. | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 12:41 |
Telefooncellen,fietsen, fietspaden. ![]() | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 12:43 |
En dan ook het aantal crematoria, ik heb nu een stad van rond de 150.000 inwoners, met wel 10 crematoria en net zoveel begraafplaatsen. ![]() | |
Marcus_Zaagius | maandag 16 maart 2015 @ 12:58 |
Die zie je ook bijna niet meer in het straatbeeld. ![]() | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 13:03 |
Misschien de letterlijke vertaling van cell phone. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 13:04 |
Ik heb dat totaal niet. Zit nu boven de 100k en verdomd weinig commercial. | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 13:06 |
Ruimte reserveren voor je snelweg en daar in eerste instantie kleine 1 richtingswegen neerleggen. Rekening mee houden dat je er niet te dicht op bouwt. Zodra de snelwegen vrij komen kan je deze neerleggen. | |
Jump | maandag 16 maart 2015 @ 13:13 |
http://forum.paradoxplaza(...)cial-Progress-Update
![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 13:23 |
![]() En er is weer wat NL spul in de workshop http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 | |
xzaz | maandag 16 maart 2015 @ 13:26 |
Lijkt wel op Kerbal Space Programs; spelmakers / uitgevers die gewoon met hun klanten communiceren. Het kan dus wel.
![]() | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 13:28 |
Ja, dat vind ik zo mooi aan dit spel. Dit zorgt ook voor het succes. | |
TigerXtrm | maandag 16 maart 2015 @ 13:32 |
EA: ![]() | |
Kreator | maandag 16 maart 2015 @ 13:50 |
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen. Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden. | |
Asschen_sukar | maandag 16 maart 2015 @ 13:56 |
Zo bekend dit. Na een aantal pogingen om ook van die sierlijke steden te maken, en daardoor in geld problemen te komen, ben ik daar ook mee opgehouden. Rechte vlakken dan maar, mijn creativiteit kan geen winst maken ![]() ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 13:57 |
![]() Beginnen met rechte vlakken, je hebt toch geen geld. Of anders voor rondjes gaan, kan je later nog uitbreiden. Maar ik koop meestal gewoon zo snel mogelijk land met een kust en ga dan langs de kust bouwen. Het liefste koop ik een eiland en vul ik het helemaal. ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 14:03 |
Zo ben ik ook begonnen, zorgen dat je cashflow stabiel is, en als je een paar ton hebt gespaard pas beginnen met beautification. En er de tijd voor nemen, zit nu al een paar dagen rond de 38.000-41.000 inwoners door beautification ![]() ![]() Van het grid wat ik in het begin had is alleen nog een rotonde over, de rest is herontwikkeld ![]() En ja het is een tic ![]() Vannacht de livestream van strictoaster bekeken, en heb weer ideetjes opgedaan ![]() | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 14:04 |
Ik ben ook zo creatief als een ui hoor. maar om dit te verbloemen kan je gewoon als een 8 jarige met de wegen gaan slepen in de 'free draw' optie en vanuit daar de bende intekenen met meerdere wegen naar binnen en die vullen met residential, commercial en offices en natuurlijk de parken, politie, brandweer, educatie, health/deathcare en openbaar vervoer. Dan lijkt het allemaal heel artistiek maar is het gewoon puur toeval en heb je geen vierkantjes ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 14:05 |
Die freeform tool is wel oneindig bazig ja ![]() | |
Kreator | maandag 16 maart 2015 @ 14:16 |
Dat is wel een goeie ja. Ik zal als ik straks wat meer geld heb (draai wel in de plus, maar niet heel veel) eens gaan knoeien met de free draw. Verder veel kudo's voor de mooie plaatjes in dit topic. Wat een bazenspel. | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 14:25 |
Hmm, m'n eerste import naar CS niet gelukt. Model zit er wel in maar de textures zijn niet mee. ![]() Edit: ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door SuperHarregarre op 16-03-2015 14:33:42 ] | |
Silverdigger2 | maandag 16 maart 2015 @ 14:33 |
nog dichterbij? ![]() | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 14:35 |
zo'n rondweg werkt goed? ofterwel... hoe is je traffic? ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 14:37 |
Zo, ziet er mooi uit zeg. ![]() | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 14:37 |
Blijkbaar heeft het spel al 500k kopieën verkocht, dat is toch wel echt netjes ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 14:41 |
![]() Eindelijk gelukt. ![]() ![]() Nu echt aan de slag. Allereerst een flat. Zit zelf te denken aan 2x4 blocks, zodat er precies twee naast elkaar passen met de optimale afstand. | |
Silverdigger2 | maandag 16 maart 2015 @ 14:43 |
constant moeten aanpassen had eerst snelweg rotondes met files, toen dacht ik ik maak er 6 way roads van, toen stond iedereen te wachten op de stoplichten. Heb nu soort van de oplossing! met snelweg rotondes met heel veel shortcuts dat als je rechtdoor wilt je niet over de rotonde hoeft. maar werkt prima, geen extreem rode file stukken ![]()
| |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 14:44 |
Nice, dat is al 10 stappen verder dan ik ooit voor elkaar heb gekregen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 14:44 |
Maak de Kuip! ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 14:45 |
DIT. Lukt mij op geen enkele manier fatsoenlijk een .fbx te laden in de editor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 14:46 |
Dat is mijn project de komende dagen; optimalisatie! Mijn centrum is echt een chaos, ook qua verkeer. Ga denk ik veel slepen en het opnieuw inrichten, maar ben zo bang dat ik alles vernachel dan ![]() Zet jij het spel trouwens op pauze als je grote ingrepen gaat doen? Of laat je het gewoon gaan? | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 14:49 |
Moet ik eerst wat beter leren modellen. Ik ga beginnen met een flat, da's redelijk rechthoekig. Daarna langzaam wat betere dingen leren. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 14:50 |
Ha, eindbaas ![]() Hoe doe je 't eigenlijk? Rechtstreeks in Blender of Sketchup naar Blender naar Cities? | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 14:54 |
![]() Dit zou ook wel een vet gebouw zijn om te hebben in het spel ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 14:55 |
In Blender. Heb die korte tutorial op youtube gevolgd en daarna met alles in de juiste setup dat gesaved als "beginbestand", zodat ik 't niet elke keer weer moet instellen. Denk dat texturen het lastigste gaat worden want dat uv wrappen is vrij warrig. ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 14:56 |
Spel gaat op pauze als ik een gebied opnieuw in ga delen, of aanpassingen doe ![]() Op een leeg stuk veld laat ik 'm gewoon draaien, dan blijft het geld iig binnen komen. Heb dan wel alles in de stad gecheckt of er niks is wat fout kan gaan zodat er geen afleiding is ![]() Heb in het begin de stad ook redelijk ruim opgezet, met open ruimtes tussen wijken voor eventuele knooppunten, en als verkeer goed doorstroomt wordt er pas omheen gebouwd. Net zoals er pas een nieuwe wijk komt als de rest van de wijken probleemvrij zijn ![]() Heb nu alleen teveel hooi op m'n vork genomen door met 3 wijken tegelijk bezig te zijn ![]() Heb je een screentje van je snelwegen? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 15:01 |
Hehe, oke, dan moet ik dat ook even doen. Zal vanavond als ik tijd heb even screenie plaatsen van mijn chaos snelwegen ![]() | |
Trebo | maandag 16 maart 2015 @ 15:10 |
Heeft er iemand een directe link naar de update/patch? | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 15:12 |
Is er nog niet volgens mij | |
Trebo | maandag 16 maart 2015 @ 15:13 |
Oh ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 15:13 |
Haha, ben benieuwd ![]() Een kleine samenvatting van de werkzaamheden, gaan miljoenen in om ![]() Links, in het midden en rechts is de ontwikkeling in volle gang. Bij het industriegebied moet de haven uitgebreid worden richting de cargo terminal want nu fuckt dat verkeer m'n industrie compleet ![]() Deze weg kan weer gesloopt worden om een grotere ringweg te vormen, met een verhoogde hoofdweg door het centrum. Moet een soort van Brooklyn worden, met in het midden ook nog een treinstation. Ga ik zometeen direct even doen ![]() En dan moet hier nog een villawijk komen ![]() | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 15:13 |
Kwam net de Extended Road upgrade mod tegen, die je een weg tussen one way en two way laat converteren, en je kan ermee de richting van een one-way straat wijzigen ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 15:16 |
Die gebruik ik al een dag, kan je vertellen dat hij geweldig is. Heel simpel, en geen problemen. Had eigenlijk gewoon in het basisspel gemoeten. Vind het trouwens wel vreemds dat de devs zeiden dat de roads niet konden worden gemod, en dat dus blijkbaar toch wel kan. ![]() | |
Trebo | maandag 16 maart 2015 @ 15:16 |
Mooi man. Zo heb ikhet dus ook altijd in m'n hoofd.. Maar ik eindig altijd met een gedrocht ![]() | |
Jump | maandag 16 maart 2015 @ 15:17 |
Gelukkig hebben de devs wel gezegd dat je offline kan spelen ![]() | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 15:17 |
Ze zullen vast gezegd hebben dat het er niet standaard in zit in de toolbox en dat ze er geen API voor uitgeven ofzo, dat is een nuanceverschil. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 15:23 |
Thx ![]() Gaat veel tijd in zitten, beetje obsessief wel ![]() Daarom hangt mn populatie nog steeds rond de 40.000. Maar als dit allemaal gaat lopen verdubbelt dat wel denk ik ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 15:29 |
PSA: Official Progress Update | |
TigerXtrm | maandag 16 maart 2015 @ 15:44 |
Mod community bij dit spel is echt goddelijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 15:49 |
Baas ![]() | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 15:54 |
Hier een volledige screen: ![]() Wat is er mis? | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 15:56 |
Waarom wordt dat uiterste deel zwart? ![]() | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 15:56 |
al geprobeerd opnieuw aan te leggen? EDIT: De windmolen achterin is niet gekoppeld met de rest van het energienetwerk. | |
Jump | maandag 16 maart 2015 @ 15:57 |
Die windmolen midden bovenaan hangt niet aan de rest van je netwerk. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 15:57 |
de windmolen helemaal bovenaan is niet gekoppeld met je netwerk en laat dus ook je readings in war gaan. Die dus verbinden met de rest. | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 15:58 |
iemand slaat zich nu voor z'n kop | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 16:00 |
Nee, dat is niet wat ik zocht. Ik wist niet dat je kon zien op welke plaatsen de wind het sterkste is. Heb dus even wat molens verplaatst. Beginnersstruggles. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:01 |
Alsnog moet je elke windmolen op je netwerk aansluiten, anders blijf je deze vraag houden ![]() | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 16:01 |
Snelweg die je neerlegt gaat maar een richting op, en dat is de richting waar je hem naartoe bouwt. Vandaar het T-symbool halverwege je snelweg. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 16 maart 2015 @ 16:01 |
Dat had ik gedaan maar dat bood weinig soelaas. Moet ik het wegen net dan ook afkoppelen zodat ze zeker niet bij het onderwijs kunnen komen? | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 16:02 |
Zorgen dat de wegen niet groen zijn inderdaad, volgens mij is het niet hebben van een basisschool voldoende. Die moeten ze doorlopen voordat ze naar high school/uni gaan. Maar dat is een aanname. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 16:04 |
Het is ook wel handig om eerst een wijk te maken en die dus aan te zetten. En als je er een district van maakt (hickory village of zo) kan je zien hoeveel volwassenen er in zitten en op basis daarvan zet je steeds meer industrie neer. Dan gaat het wel goed en hoef je niet 100 keer alles te bulldozeren. | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 16:06 |
Wel lastig op zich dat met Blender. Voelt nu nog alsof ik weinig echte controle heb. Misschien later die omweg via Sketchup proberen...![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 16 maart 2015 @ 16:06 |
Waar komen al die zeecontainers vandaan? | |
over_hedge | maandag 16 maart 2015 @ 16:08 |
beetje makkelijk om zelf dingen in game te krijgen? Ik kan vrij aardig 3ds max. Dus misschien ook maar eens proberen. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 16:09 |
Je moet ff googlen naar wat de maximale omvang/polygonen en weet ik het allemaal mag worden en als je daar binnen zit moet het heel makkelijk zijn om een creatie te importeren. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:09 |
Even in de workshop zoeken op 'containers', vind je genoeg ![]() | |
over_hedge | maandag 16 maart 2015 @ 16:10 |
Binnenkort ook maar een proberen dan. Lowpoly gebouwen maken is wel goed te doen als je niet te veel details wilt. ![]() | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 16:11 |
Gewoon iedereen hoogopgeleid laten worden, de vervuilende industrie verminderd, met een beetje geluk ook de drukte op de industrieterreinen, en vervolgens alleen maar diensten aan elkaar leveren. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 16 maart 2015 @ 16:14 |
Je maakt dan een havengebied? Wat ook functioneel is? Want nu werken die cargo terminals voor geen meter omdat iedereen op elkaar aan het wachten is. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 16 maart 2015 @ 16:14 |
IK wilde juist boerderijen ![]() | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 16:23 |
Ja, gedaan. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:23 |
Het enige wat functioneert zijn de havens en treinstation. De rest is allemaal cosmetisch en fungeert als park ![]() Nog geen problemen gehad met verkeer, alleen dat het verkeer vanaf de haven m'n industriegebied vast zet. Dan moet ik dus even veranderen. | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 16:24 |
Is dat een probleem dan? Vanuit daar kan ik toch de stad uitbreiden? | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 16:24 |
Oh, daar in het midden. I see. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:31 |
![]() Wil 'm verbeteren maar weet niet hoe ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 16:31 |
Leuk dat ALLES door de woonwijken heel wil rijden ![]() | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 16:33 |
Nou ja, het is meer het geval dat het hier om al bestaande functionaliteit gaat van het spel, het is een stuk lastiger om ondersteuning voor nieuwe wegsoorten toe te voegen ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:33 |
Heavy traffic bans ![]() Of een citywide heavy traffic ban en dan je wegen waar je wél heavy traffic wil inkleuren met de district tool en het daar uitschakelen ![]() ![]() De kleinste district tool is daar wel geschikt voor, en als je klik->sleep doet op een weg blijf je de weg volgen ![]() | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 16:35 |
Ik zou de wegen vervangen door snelwegen, dan heb je geen voetpaden e.d. meer. Kan me ook voorstellen dat mensen van de snelweg afgaan, en dan via de rotonde er weer op gaan, moet je ff in de gaten houden ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 16:35 |
Jongen, ooit van het OV gehoord? | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 16:37 |
Als de devvers van het spel bij een komende patch de collectieve TOMTOM aan passen naar de snelste route in plaats van de kortste en ook filemeldingen implementeren ben ik de gelukkigste man op aarde ![]() En inderdaad is heavy traffic ban een goede optie. Gewoon een heel klein districtje maken om je drukste weg heen en die policy daar op instellen, werkt perfect. Zorg er alleen wel voor dat er nog wel een mogelijkheid is voor trucks om de goederen af te leveren bij hun commercial buildings. | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 16:38 |
Viel me best mee. Ben een noob, en het lukte mij zelfs. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 16:39 |
Jazeker, maar inde vorige stad deed niemand daar wat mee ![]() ![]() | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 16:39 |
Je kan ook de toevoerwegen aan de binnenkant van de cirkel aan laten sluiten, dan gebruiken ze alle 6 banen ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:39 |
![]() Moet nog even kijken hoe het straks gaat als er verkeer op komt ja ![]() Puur die weg als district aanwijzen ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 16:42 |
Gisteren ook gekocht maar schrok wel wat van de lack aan opties. Kan zijn dat het komt omdat ik pas net de bus unlocked heb. Maar ben nu al 30 min aan het wachten totdat ik eindelijk weer een blockje woonspace mag neerleggen. Is het hele spel echt alleen maar die 10 dingen onder in de balk? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 16:50 |
Hoe bedoel je, totdat je weer een blokje woonspace aan mag leggen? Gewoon wegen bouwen en volstampen die hap ![]() Je kunt ook linksboven op dat bolletje klikken, krijg je een overzicht van hoe de boel reilt en zeilt. | |
valek | maandag 16 maart 2015 @ 16:51 |
Ik zag bij het begin van de map dat er raw materials en olie in de map zitten. Kan ik daar ook iets mee? Raffinaderijen bouwen, mijnen bouwen ect? Ik zie het nergens staan namelijk. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 16:51 |
![]() | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 16:51 |
met je district tool kan je heavy industry een specifieke taak geven | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 16:54 |
Tot hoe ver kan je de belasting opschroeven zonder gezeik? Staat standaard op 9% Heb hem nu op 15% gezet. Ook vet dat je budget kan verhogen en ik dus geen nieuwe windmolen hoef te bouwen. Even op 150% gezet. | |
valek | maandag 16 maart 2015 @ 16:55 |
Waar vind ik die? | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 16:57 |
Links van je policies | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 16:57 |
50% levert maar 25% op. | |
over_hedge | maandag 16 maart 2015 @ 16:58 |
ik zetten alles op 12. en ze er nog nooit over horen zeuren. Daardoor haalde ik ook de 30k per week. ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 16:59 |
Mijn industrie liep leeg toen de belastingen op 16% kwamen voor een achievement. (5% meer dan de andere belastingen voor een jaar lang) | |
Black-Hole | maandag 16 maart 2015 @ 17:00 |
Dat klinkt heul handig ![]() Wat betreft belastingpercentages; ik heb alles nog op de standaard 9% staan en heb meer echt niet nodig. Langzaam mijn stad aan het bouwen en bijna 30k inwoners en ruim 3,5 miljoen op de bank en + 9k erbij elke keer. Zou me verbazen als ik mn geld ooit op krijg. | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 17:02 |
Oh, oke. Schroef het dan later wel weer omlaag. | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 17:03 |
Bij 14 gingen de burgers klagen, dus die op 13 en industry en winkelgebied kan op 14. | |
valek | maandag 16 maart 2015 @ 17:03 |
Gevonden. Moeten ze nog op het gebied staan waar de olie of de andere grondstoffen in de grond zitten? | |
Peter_Aragorn | maandag 16 maart 2015 @ 17:03 |
Jullie kunnen lekker de hele dag gamen :p Ik zit fijn op stage :p | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:04 |
Er is geen vraag. Langzaam druppelt er volk binnen en kan ik gaan uitbreiden. Maar in de tijd dat ik daarop zit te wachten ga ik me bedenken wat ik daarna ga doen. En dat is waarom ik deze vraag stel: er is zowat niets te doen. Als ik dan denk: what's next. Nou even een brandweer, even politie een school en een ziekenhuis. En dat was het spel wel. Vervolgens een nieuw stuk land kopen en herhalen. Ik hoop dat ik hier fout zit, en dat dit komt omdat er nog wat zooi unlocked gaat worden. Want dat vind ik gewoon te karig, ook voor 36 euro. | |
Le_Professeur | maandag 16 maart 2015 @ 17:04 |
![]() Zo, heb het aardig op de rit. Niet slecht voor de allereerste keer! ![]() | |
OmniRocket | maandag 16 maart 2015 @ 17:05 |
Ja... en de grondstoffen raken op. Als dat gebeurt moet je weer een nieuwe taak geven. | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:05 |
Staan op 12-13 bij mij, al vanaf het begin. Geen geld problemen at all. | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 17:06 |
Bussen zijn ook kut, die dingen komen in de file te staan. Je moet metro's en vrachttreinlijnen aanleggen. ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:07 |
Gooi die andere dan wat down ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 17:07 |
Ga zelf vraag creëren, maak een industriegebied, creëer banen waardoor je residential vraag omhoog gaat. Blijf bouwen en dan breidt het vanzelf uit. Verder heb ik het idee dat je nog helemaal niet ver bent want je kan zóveel meer unlocken. Dat bedacht ik me achteraf idd ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:09 |
Nou ik heb het gisterenavond gekocht, en heb 2 uurtjes wat geklooid en toen naar bed gegaan want werken. Maar er komt dus nog meer als je meer speelt? Want het voelt nu al een soort van early access alpha zonder content. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 17:11 |
Hoe meer je groeit hoe meer er beschikbaar komt en even een protip, klik de workshop aan en ga wild. Het is een redelijk bare bones spel an sich maar ze hebben nu al meer dan 2000 door de community gemaakte gebouwen. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 17:13 |
Er is genoeg te unlocken ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:13 |
oeh nice ![]() Kun je ook gameplay toevoegen dmv modden? Wil nog wel een bordeel maken maar dat moet dan wel invloed hebben op dronken paupers enzo. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 17:14 |
Geef het nog een paar weken en je kan Marioland nabouwen denk ik. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 17:17 |
Er is iemand met Aliens bezig ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 17:22 |
36? Ik heb 21 betaald ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:22 |
Kinkt goed allemaal! Ben zelf software developer en was van plan om ooit een game te gaan maken met een klein team. De enige manier om dat je content te vullen is door de community zowat alles te laten bepalen, en jij alleen de core aanlevert. (Ingame wegen aanleggen voor gold etc) Kan het zijn dat deze dev's ook deze instelling hebben? Want dan kan dit nog wel eens groots worden. Als het alleen maar 3d models zijn die je kunt aanpassen is dat wat minder. | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 17:23 |
Maar ik heb de eiffeltoren! ![]() Nee 29,60 heb ik betaald maar ik had een kortingscode. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 17:26 |
Het is inderdaad de instelling geweest van de developers om een mooie redelijk uitgebreide core game te maken en de community wild te laten gaan. Niet alleen 3D models overigens maar de eerste game mods met extra tools zijn ook al tevoorschijn gekomen en ik vermoed dat het a la Sim City 4 nog veel wilder gaat de komende tijd met pathfinder mods en weet ik het allemaal. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 17:28 |
Er is ook een mod in ontwikkeling die ervoor zorgt dat je ál je openbaar vervoer in 1 overzicht krijgt. Alle lijnen apart, met B = Bus, T = Train enzovoort, met kleur en nummer. Zag er nog erg armetierig uit maar belooft wel wat ![]() | |
SuperHarregarre | maandag 16 maart 2015 @ 17:31 |
Heeft iemand hier al eens erge criminaliteit gehad? Heb ook het gevoel dat er geen verpauperde wijken kunnen ontstaan. Met high density pauperflats zoals in SC4 met die bakstenen giganten. In SC4 had je $,$$,$$$ met verschillende varianten maar hier is het iets te gamey qua levelen. Heb liever dat verschil met inkomens en verpauperde wijken, denk ik. Oja, en het probleem is dan ook dat dat levelen gepaard gaat met groei in populatie. In SC4 hadden sommige pauperflats gewoon meer pop dan $$$ flats. Ook realistischer eigenlijk. | |
Black-Hole | maandag 16 maart 2015 @ 17:33 |
Nope, totaal niet. Heb eerder problemen met de brandweer en gebouwen die af blijven fikken ondanks de 'Smoke detector' policy ingeschakeld. Heb meer dan voldoende brandweer volgens het kaartje (alles groen) maar denk dat mijn verkeer het af en toe laat afweten. | |
Kreator | maandag 16 maart 2015 @ 17:52 |
![]() Check mij een esthetisch wonder hebben gemaakt. | |
Binamin | maandag 16 maart 2015 @ 17:55 |
Mijn ogen beginnen te bloeden | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 17:58 |
![]() | |
BlaZ | maandag 16 maart 2015 @ 18:08 |
Erg creatief | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 18:19 |
GIEF MOAR ROTONDES! NAO! | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 18:22 |
Gewoon zo. ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 18:26 |
![]() Verdomme, waar is de terraform knop als je hem nodig hebt? ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 18:32 |
Wordt het daar niet enorm druk? ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 18:43 |
Ik ga trouwens weer opnieuw beginnen ![]() ![]() Klopt het trouwens dat het vuilnis niet opgehaald wordt als er een heavy traffic ban in die buurt geldt? | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 18:50 |
ik heb moeten werken, is er al een patch uit die het een en ander verbeterd? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 18:56 |
Rezania, er is een Tamrielmap voor Cities ![]() | |
Romanus | maandag 16 maart 2015 @ 19:02 |
Ik speel nu op dezelfde map en heb bijna dezelfde layout alleen dan in spiegelbeeld ![]() In het begin gewoon lelijk bouwen en geld verdienen, daarna komt het esthetische gedeelte wel ![]() ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 19:03 |
Zijn allemaal rotondes, en samen met bussen werkt het prima. ![]() | |
BarryOSeven | maandag 16 maart 2015 @ 19:10 |
Dat je niet meer hoeft te werken? ![]() | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 19:15 |
Mijn stad met max 152.000 inwoners is aan het sterven ik heb er nog maar 148.000 en kom er niet achter wat ik fout doe. ![]() | |
DutchTrain | maandag 16 maart 2015 @ 19:19 |
Sinds gisteren heb ik deze ook maar eens geprobeerd, maar ben nog niet heel erg overtuigd of ik het leuker vind dan SimCity4/5 en Cities In Motion. Het is in ieder geval een stuk makkelijker om snel een winstgevende stad te bouwen. Op dit moment zit ik aan de 75.000 inwoners en heb eigenlijk alleen problemen met lege gebouwen en het ophalen van de lijken. Die lege gebouwen veroorzaak ik overigens grotendeels zelf, omdat ik af en toe wat meer bijbouw dan noodzakelijk en alles dan naar de nieuwere, beter bereikbare buurten verhuist. Ontwikkelingen kunnen dan wel snel gaan; hier eenzelfde stukje stad dat van leegstaande ghetto snel verandert naar nette woonwijk en vervolgens helemaal vol staat met hoogbouw. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 19:20 |
Als je het te makkelijk vindt kun je de hardmode eens proberen. | |
DutchTrain | maandag 16 maart 2015 @ 19:21 |
Die had ik nog niet gevonden. Dank ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 19:26 |
![]() Eens kijken of-ie het doet | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 19:30 |
@Divje: De screens zoals beloofd (ook aantal waar je niet om vroeg, maar hm ![]() Mijn havens, eerst had ik maar 1 en veel klachten over goods van commerce, maar nu met tweede haven word dat minder, al ligt het gewoon grotendeels aan mijn verkeer: ![]() Het centrum als normale screenie, her en der wat proberen te verbeteren, maar resultaat is dat er hier 'nauwelijks' nog verkeer staat, maar ergens anders zit het helemaal vast ![]() ![]() De mattenklopper, ingezet als low residential, bovenin de klopper wat low commerce, en eromheen industrial. Maar de vraag naar inwoners groeide explosief, dus toen maar de 'flubber' erboven gemaakt ![]() ![]() ![]() Het knooppunt waar de meeste problemen vandaan komen: ![]() Knooppunt andere zijde: ![]() Overzicht bijna complete stad (mijn energieopwek'wijk' staat hier niet op, en de mattenklopper is door de helft gehakt: ![]() Het centrum als traffic view; ![]() Het knooppunt als traffic view: ![]() En de chaos van de andere kant; ![]() Echt, dat deel is echt het hele pijnpunt geloof ik, moet al die wegen denk ik opnieuw indelen enzo. Misschien ander knooppunt en vandaar uit goed gaan verdelen wat waarheen moet en kan. Pfff, dat worden nog hele kopzorgen geloof ik ![]() ![]() | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 19:47 |
Ik ben eens wat op auto's aan het klikken, die staan soms heel ver weg geparkeerd van waar de mensen wonen en werken, terwijl die persoon dan wel op thuis staat in dat menu. Zijn er al parkeergarages dat we de mensen wel dichter bij huis kunnen laten parkeren? Of zijn het deel auto's die zonder dat wij het weten ook nog door andere familie leden gebruikt kunnen worden? ![]() | |
Romanus | maandag 16 maart 2015 @ 19:48 |
Heb het net even getest en zowel bussen als vuilniswagens gaan nog de wijk in waar een heavy traffic ban geldt. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 20:01 |
![]() ![]() Waarom heet dat knooppunt 'The Accident'? ![]() ![]() Als ze vanaf dat knooppunt naar links willen, dan moeten ze 2x linksaf en dan rechtsaf slaan, denk dat dat al een groot knelpunt is ![]() Zie verder weinig verkeer eigenlijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 20:05 |
Haha, omdat ik daar per ongeluk een district klikte ![]() ![]() Niet muurvast hoor, maar het staat veel te vaak stil. Dan duurt het even, en gaan ze weer. En die highway, voor het knooppunt zeg maar is echt constante file/langzaam rijdend verkeer. Ik heb wel zin om het te gaan optimaliseren, nu de tijd nog even vinden ![]() ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 20:06 |
![]() Mijn knooppunt werkt ![]() Ziet er niet uit, maar hij doet wat hij moet doen. Deze layout voor industrie met wat commercie werkt ook als een tiet. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 20:14 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409008728 Alleen, is ook weer puur cosmetisch/een park, maar onderin parkeren wel auto's volgens mij ![]() Ohh ![]() ![]() Het is idd even inlezen, maar als het allemaal fatsoenlijk werkt, jummie ![]() Leuk stadje verder ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Divje op 16-03-2015 20:20:24 ] | |
baggerbaas | maandag 16 maart 2015 @ 20:19 |
Volgens mij is het belangrijkste probleem dat er veel verkeer probeert "om te keren" maar omdat die mogelijkheid er op het knooppunt niet is, doen ze dat via de kortste route door de wijk. Ben daar zelf ook al een aantal keer tegenaan gelopen. | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 20:28 |
Mijn dam doet het niet meer, het is nu enkel een scheidingswand tussen schoon water en een poeltje van vloeibare shit. ![]() ![]() | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 20:31 |
![]() | |
Bredemug | maandag 16 maart 2015 @ 20:32 |
Je moet je schamen, je bent een Nederlander, hoe kun je falen met een dam ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 20:35 |
![]() ![]() | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 20:35 |
![]() Veel betere kleur voor vervuiling dan Lavendel paars. | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 20:37 |
bij mij is vervuiling toch echt grijs? | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 20:38 |
echt niet zoem er maar eens op in | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 20:58 |
Zeu, gaat lekker op deze manier: En ik kwam net dit tegen: ![]() Mag toch hopen dat ze de wc's schoonmaakt ![]() | |
IsaacCuenca | maandag 16 maart 2015 @ 21:02 |
vervelend dat een 6 baansweg eigenlijk gewoon een brede 1 baansweg is in dit spel ![]() | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 21:09 |
Op het moment ja. Ze hadden het erover dat ze er wel naar gingen kijken | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 21:10 |
Gaat een flinke file worden met die lange weg in het midden die alles verbindt. | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 21:11 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408209297 ![]() http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408092246 | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 21:13 |
Thanks ![]() ![]() Ik denk dat ik de wegen wat nu naar mijn stad loopt als snelweg ga herleggen naar beneden toe, als dat lukt, en vandaar uit ga herverdelen qua afritten. Dus meer afritten. Ook even wat inspiratie doen bij hoe echte grote steden dat oppakken, misschien wel een ring om de hele stad ofzo. "Ring Vroomshoop". Mijn hemel, wat een bazen spel ![]() ![]() | |
nils7 | maandag 16 maart 2015 @ 21:15 |
![]() ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 21:16 |
![]() Lijkt me een heerlijke plek om te wonen... ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 21:16 |
Die voorspellingen van hoeveel vermogen een dam gaat genereren kloppen helemaal niet. Heb nu een dam staan die 250 MW genereert, terwijl maar 80 MW was voorspelt. ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 21:17 |
Voor minder dan 1200MW pleur ik geen dam neer ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 21:18 |
Thanks ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 21:19 |
Ik had er tijdenlang 1 voor 38MW ![]() ![]() Ook zoiets, had 1 goods haven, zette ik er 1 naast, deed dat iets met de grond, kwam de ander onder water te staan ![]() | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 21:22 |
Dat gaat echt nergens lukken op deze map helaas. Maar ik verbruik momenteel ook maar 300 MW, dus dan is die 250 MW nog wel significant. ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 21:28 |
Even goed neerleggen een aansluiten ![]() ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 21:29 |
Het ziet er mooi uit door die tiltshift ![]() ![]() ![]() Het lijkt ook wat mooier door de Color Correction! Anders zijn de kleuren veel te fel, doet pijn aan de ogen ![]() Zou graag zo'n dikke videokaart willen, en een doekje voor het ondergekwijlde toetsenbord. Heb verder ook weinig verstand van PC's, ben naar zo'n zelfbouwshop gegaan en gezegd wat ik ermee wou kunnen doen. Was op dat moment niet gamen ![]() ![]() 1 dam of ~5 windmolens voor hetzelfde aantal MW ![]() ![]() Dat is een minpunt aan dit spel ja! Het terrein is onberekenbaar als de pest tijdens bouwen. Zo werd een rotonde een paasei toen ik er een weg aanknoopte ![]() | |
waspoedertje | maandag 16 maart 2015 @ 21:31 |
Hebben mensen hier ook nog last van redelijk veel crashes ? Van exe niet meer werkend tot beeld op zijn kop en dan vastlopen ? Verder is het spel wel echt leuk | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 21:33 |
Nee, nog geen enkele crash gehad. | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 21:45 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070218 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070739 Slow down aging mods. ![]() | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 21:50 |
Ik vraag mij af hoe dat samen gaat met educatie, op een gegeven moment heb ik een gebrek aan uneducated workers, laat staan als iedereen nog langer leeft. | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 21:54 |
Ik vind de slow speed mod erg goed, geen gerace meer. Slows down vehicles and pedestrians so that they travel at a saner speed. - Reduces the top speed, acceleration and deceleration rates of cars - Reduces the speed of pedestrians to a walking pace - Reduces the speeds of trains and metros This improves realism and increases the difficulty of the game. http://steamcommunity.com(...)06951430&searchtext= | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 21:55 |
Haha.. dus je bent geen beest nodig om jou resultaten te halen.. toch maar 's kijken of ik niet ergens wat goedkoops kan oppikken. Moet lukken ergens tweedehands ofzo. HCC was in jaren 90 de beurs to be als je nerd was. Meh, geloof dat ik echt een nerd ben ![]() En ja, nogal verschil in prijs. Kan niet wachten op de eerste patch eigenlijk, odnanks dat het nu ook een geweldig spel is maar die kleine quirks kunnen ze dan mooi oplossen ![]() | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 21:59 |
Hier nog een nerd, ik heb zelfs op de HCC dagen gestaan met een kraampje samen met het bedrijf waar ik toen voor werkte. | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 21:59 |
Ik heb een eigen map gemaakt ![]() | |
Asschen_sukar | maandag 16 maart 2015 @ 21:59 |
Weet niet of deze al langs gekomen was: http://steamcommunity.com(...)09068574&searchtext= Werkt bij mij tot nu toe prima | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 22:02 |
Nevermind, eigen map is stom. Ik kan er niks van ![]() | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 22:03 |
Was iets van 400-450 euro kwijt ![]() ![]() Haha, jaren 90 was ik nog niet zo nerdy. Zat wel hele dagen op zolder maar dan met Lego enzulks ![]() ![]() Zit ook wel te wachten op die patch, al lijkt het alsof alles op te lossen is met mods ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 22:04 |
![]() Je kan het je haast niet voorstellen, maar zoiets hadden we in Nederland ook. | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 22:07 |
Yeah, en PC Format, CU Amiga etc. ![]() | |
ElmarO | maandag 16 maart 2015 @ 22:25 |
Zit nu zo rond de 20.000 inwoners. Misschien nog niet heel erg veel, maar ik doe het rustig aan. | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 22:30 |
Ik vind het wel fijn om rustig aan te doen, maar soms is het moeilijk om die neiging te weerstaan om flink door te bouwen, vooral als je iets wil unlocken. Ik ben nu erg easy going bezig, ik hou het in het begin toch bij dorpjes het liefst verspreid over de hele map 25 tiles map, ik zie wel waar het op uitloopt. | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 22:37 |
Gewoon niet te veel scholen neerzetten. | |
Rezania | maandag 16 maart 2015 @ 22:39 |
Nu enkel nog een brug die open kan erbij en dan is de frustratie compleet. ![]() | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 22:42 |
![]() File op het spoor kan ook nog ![]() | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 22:48 |
Fuckit. Ik ga gewoon een 25 tile game starten waar alle gebouwen meteen unlocked zijn. Lekker rondklooien. | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 22:50 |
Ook zin in maar wil m'n huidige stad niet verlaten ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 22:51 |
Correct, het zit muur en muurvast en ik zie er geen heil meer in ![]() ![]() ![]() |