volgens mij snap je niet wat een sociaal construct is.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een vrij naïeve veronderstelling is maar snap wel wat je bedoelt. De maatschappij werkt, mede doordat het zo loopt als nu. Of we gaan evolueren daarin, denk het niet zomaar. Misschien een Wereldoorlog en wat mensen minder verder. Maar vooralsnog is het te groot, dat construct. We hebben elkaar nog steeds nodig om te functioneren als maatschappij. Gelukkig maar, dat is weer het positieve
Dat snap ik prima rhu. En dat klopt, ik kom uit zo'n omgeving terwijl mijn ouders er heel anders over dachten. Zelfs ge-experimenteer met niet-genderspecifiek opvoeden etc. Het is me met de paplepel ingegoten thuis. Ik geloof niet een post-apocalyptische wereld maar wel dat de veronderstelling dat een kleine groep mensen die verder kijkt dan hun neus lang is in deze eeuw nog verandering in dat construct gaat aanbrengen vrij naïef, maar goed bedoeld is.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
volgens mij snap je niet wat een sociaal construct is.
een gezin, gender, diploma's etc dat zijn sociale constructen
Ik wil ook niet een soort post apocalyptische wereld of zoalleen meer bewustwording
Elke dag 10 minuten mindfullness, opgelost!quote:Op zondag 29 maart 2015 22:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
volgens mij snap je niet wat een sociaal construct is.
een gezin, gender, diploma's etc dat zijn sociale constructen
Ik wil ook niet een soort post apocalyptische wereld of zoalleen meer bewustwording
ik denk juist dat die veranderingen al vol op gaande is. Alleen deze discussie al is er bewijs vanquote:Op zondag 29 maart 2015 22:36 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat snap ik prima rhu. En dat klopt, ik kom uit zo'n omgeving terwijl mijn ouders er heel anders over dachten. Zelfs ge-experimenteer met niet-genderspecifiek opvoeden etc. Het is me met de paplepel ingegoten thuis. Ik geloof niet een post-apocalyptische wereld maar wel dat de veronderstelling dat een kleine groep mensen die verder kijkt dan hun neus lang is in deze eeuw nog verandering in dat construct gaat aanbrengen vrij naïef, maar goed bedoeld is.
Denk serieus wel dat er verschil zit in waar je in NL woont. Hier is serieus meer leefruimte. Wel is het ouderwetser over het algemeen en ik heb veel leeftijdsgenoten juist om die reden zien vertrekken. Vergrijzing sucks, al zijn de oudjes hier in de stad nog wel te pruimen. Ik had een keer een date die opmerkte dat we de enige dertigers waren op het terrasquote:Op zondag 29 maart 2015 22:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk eigenlijk dat veel mensen het wel "nodig hebben", dat veel mensen het ook wel prima vinden en dat een deel het doorziet en anders kiest.
Vraag me af of (in stedelijk Nederland!) er echt veel mensen in "vastzitten".
Wij hebben hier wel echt rockende oudjes hoorquote:Op zondag 29 maart 2015 22:39 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Denk serieus wel dat er verschil zit in waar je in NL woont. Hier is serieus meer leefruimte. Wel is het ouderwetser over het algemeen en ik heb veel leeftijdsgenoten juist om die reden zien vertrekken. Vergrijzing sucks, al zijn de oudjes hier in de stad nog wel te pruimen. Ik had een keer een date die opmerkte dat we de enige dertigers waren op het terrasWas wel een doordeweekse dag, maar toch
![]()
Wat bedoel je met vastzitten?
Dat ben ik dan wel weer met je eens. Behalve dan dat het geen discussie maar een gesprek isquote:Op zondag 29 maart 2015 22:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik denk juist dat die veranderingen al vol op gaande is. Alleen deze discussie al is er bewijs van
ik denk dat je dan onderschat hoeveel mensen beseffen dat ze in een matrix zitten, om maar even in je metafoor te blijvenquote:Op zondag 29 maart 2015 22:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wij hebben hier wel echt rockende oudjes hoor
Ik doel op het vastzitten dat Rhubarbje noemt. Het is net als de matrix denk ik. Voor veel mensen is het wel zo prettig en veilig en prima.
De mensen die echter niet meer vast wensen te zitten in de Matrix kunnen er in het hedendaagse Nederland vrij makkelijk uitstappen. NIMBY viert hier hoogtij, dus zoek het vooral lekker zelf uit. Kies je eigen weg, maar val mij niet lastig.
Overschat?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik denk dat je dan onderschat hoeveel mensen beseffen dat ze in een matrix zitten, om maar even in je metafoor te blijven
ja sorryquote:
quote:Op zondag 29 maart 2015 22:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wij hebben hier wel echt rockende oudjes hoor
Ik doel op het vastzitten dat Rhubarbje noemt. Het is net als de matrix denk ik. Voor veel mensen is het wel zo prettig en veilig en prima.
De mensen die echter niet meer vast wensen te zitten in de Matrix kunnen er in het hedendaagse Nederland vrij makkelijk uitstappen. NIMBY viert hier hoogtij, dus zoek het vooral lekker zelf uit. Kies je eigen weg, maar val mij niet lastig.
Ja maar, ik vind 31 al wel weer de max.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:19 schreef Doum het volgende:
[..]
24, gematigd Christen en een kinderwens, ik denk dat dit profiel het erg goed doet bij de 30+ mannen
Haha, tja heb altijd geweten jong moeder te willen zijn. Maar vermaak me ondertussen ook prima zonder christelijke man en kind hoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:54 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ooooh, je bent nog maar 23 jaar dus. Ik dacht dat je de 30 ging naderen ofzo, haha.Ik snap het hoor. Ik denk ook dat als je uit een 'christelijke' omgeving komt (of hoe je het wil noemen) het vrij normaal is om op een jonge leeftijd te trouwen, moeder te worden, en dat is dan een gelukkig leven. Maar het lijkt mij wel raar om zo'n gerichte manier op zoek te gaan, zeg maar, terwijl je nog zo jong bent en die liefde waarschijnlijk heus wel eens komt.
Wat fijn! Heerlijk succesverhaal zo zeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek. Bij ons is kinderwens op de eerste date al een gespreksonderwerp geweest. Ik weet namelijk dat ik geen jaren kan wachten (ondanks mn leeftijd) door medische problemen, zou daarom ook niet een relatie aangaan met iemand die absoluut geen kinderwens heeft.
Maar gelukkig denkt hij er net zo over
Je brengt wel wat teweeg hier hoor, bambiquote:Op zondag 29 maart 2015 22:47 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ja maar, ik vind 31 al wel weer de max.
[..]
Haha, tja heb altijd geweten jong moeder te willen zijn. Maar vermaak me ondertussen ook prima zonder christelijke man en kind hoor.![]()
Maar wel idd wat douche-eendje hieronder zegt, ik begin er gewoon niet aan als iemand helemaal geen kinderwens heeft. Dan verschilt het toekomstbeeld teveel en ga ik daar ook niet veel tijd in stoppen.
[..]
Wat fijn! Heerlijk succesverhaal zo zeg.
Ik heb na een tweede date met boswandeling-meneer er toch maar een punt achter gezet. De klik was vanaf mijn kant gewoon niet zoals die hoort te zijn.Was wel een ontzettend ongemakkelijk telefoongesprek.
quote:
quote:Op zondag 29 maart 2015 22:47 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Je brengt wel wat teweeg hier hoor, bambi
Is het ook! God ik vind het soms al doodeng iets te gaan doen ZONDER mensen die ik ken, maar ik weet wel van de mogelijkheden en de wegen er naar toe. De stap zetten is soms lastig.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:46 schreef eefje801 het volgende:
[..]kun je me niet een tour geven langs die leuke oudjes? Ik wil de vergroening hier niet tegengaan maar het kriebelt soms wel hoor, om te verhuizen.
Ja okee, ik snap je. Het is inderdaad juist nu wel makkelijker om gelijkgestemden te vinden. Maar ik denk dat dat terugtrekken in je eigen denken of voornamelijk mensen om je heen verzamelen die er net zo over denken ook voor verarming zorgt, soms. Je hebt dan toch alleen je eigen belangen maar voor ogen. Maar uit de matrix stappen is voor veel mensen gewoon doodeng, denk ik. Ik zie er hier op het forum ook genoeg posten die slim zat zijn maar verkiezen om te doen alsof het niet zo is, alsof die constructen niet bestaan. En dat is dan nog fok!.
Telt wel, maar er wordt wel voor gewaakt dat dit niet 1-op-1 het Tinder topic wordt. Al is dat nu al weer een tijdje dicht.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:51 schreef Rozekwarts het volgende:
Telt tindr ook als datingsite of ben je dan niet welkom in meepraten hier?
Nou hé, heel erg mee eens! Om ontopic te gaan; Mijn date komt dus uit een vrij streng religieus milieu en heeft dit dus jaren geleden al gedaan. Helemaal de andere kant op gegaan. Toch merk je het en dat geeft ook niet, ik vind het een enorm pluspunt dat hij zoiets heeft "gedurfd" eigenlijk.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is het ook! God ik vind het soms al doodeng iets te gaan doen ZONDER mensen die ik ken, maar ik weet wel van de mogelijkheden en de wegen er naar toe. De stap zetten is soms lastig.
Voor het uit de matrix stappen (als die behoefte er is) geldt denk ik vaak dat het niet 1 rigoureuze stap is, maar een serie van kleinere stapjes, die elkaar kunnen accelereren. In NL leeft (bijna) niemand in een vacuüm. Ik ken iemand die uit een strikt religieuze omgeving komt, waar men toch wel klein en dom gehouden werd, maar hij heeft zich ook weten te informeren en een ander leven gekozen.
Deel! Wij lezen graag horror (en leuke) dateverhalenquote:Op zondag 29 maart 2015 22:51 schreef Rozekwarts het volgende:
Telt tindr ook als datingsite of ben je dan niet welkom in meepraten hier?
Oh was jij dat laatst op paiq? die mij afwees omdat ik te oud was, en zich op geen ENKELE manier liet ompraten?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:47 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ja maar, ik vind 31 al wel weer de max.
quote:Op zondag 29 maart 2015 22:54 schreef Doum het volgende:
[..]
Oh was jij dat laatst op paiq? die mij afwees omdat ik te oud was, en zich op geen ENKELE manier liet ompraten?
Why the fuck bother?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:54 schreef Doum het volgende:
[..]
Oh was jij dat laatst op paiq? die mij afwees omdat ik te oud was, en zich op geen ENKELE manier liet ompraten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |