abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151171655
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:15 schreef Puntenjager het volgende:
Dat laatste kan ik me niet alleen nauwelijks voorstellen, ik vind het ook redelijk verwerpelijk. Puur nageslacht produceren. De partner, die niet alleen de helft van de genen levert, maar ook bepalend is voor de kwaliteit van de relatie (niet geheel onbelangrijk voor de opvoeding van het kind, als je het mij vraagt), boeit niet zo blijkbaar
Ik wil graag kinderen, in de toekomst. Als een vrouw van tevoren al aangeeft dat ze geen kinderen wil ga ik daar dus niet aan beginnen.
Dat betekend overigens niet dat ik een relatie wil om nageslacht te krijgen. Het hebben van de juiste partner en een geweldige relatie is altijd nog voorwaarde nummer 1 om uberhaupt serieus over kinderen na te gaan denken.

Neemt niet weg dat het een selectiecriteria is. Net als leeftijd of dat roken een no-go is.

Hier overigens weer begonnen met daten, tijdje terug 4 dates gehad erg gezellig maar daar bleef het ook bij, geen zicht op meer van beiden uit.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:00:15 #252
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151172595
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:43 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik wil graag kinderen, in de toekomst. Als een vrouw van tevoren al aangeeft dat ze geen kinderen wil ga ik daar dus niet aan beginnen.
Dat betekend overigens niet dat ik een relatie wil om nageslacht te krijgen. Het hebben van de juiste partner en een geweldige relatie is altijd nog voorwaarde nummer 1 om uberhaupt serieus over kinderen na te gaan denken.

Neemt niet weg dat het een selectiecriteria is. Net als leeftijd of dat roken een no-go is.

Hier overigens weer begonnen met daten, tijdje terug 4 dates gehad erg gezellig maar daar bleef het ook bij, geen zicht op meer van beiden uit.
Voor mij is vooral beheersing van de Nederlandse taal een selectiecriterium :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_151172599
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallo, het is 2015 kinders. Ik ken werkelijk niemand die uit enige vorm van peerpressure moeder/vader is geworden.
nee maar wel omdat ze 'vast' zitten in een sociaal construct
en ja het is 2015. Daarom snap ik juist niet waarom er nog mensen zijn die dat niet snappen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 29 maart 2015 @ 22:02:41 #254
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151172750
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en ja het is 2015. Daarom snap ik juist niet waarom er nog mensen zijn die dat niet snappen
Hè!?? Ik ben het met je eens. Wat is deze :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:04:32 #255
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151172858
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:15 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderwens, maar ik zou me nog voor kunnen stellen dat je kinderen met iemand wil. Omdat je die ander echt fantastisch vindt.

Echter veel mensen lijken kinderen te willen. Met wie maakt ze niet zo veel uit.

Dat laatste kan ik me niet alleen nauwelijks voorstellen, ik vind het ook redelijk verwerpelijk. Puur nageslacht produceren. De partner, die niet alleen de helft van de genen levert, maar ook bepalend is voor de kwaliteit van de relatie (niet geheel onbelangrijk voor de opvoeding van het kind, als je het mij vraagt), boeit niet zo blijkbaar :{
Je bent zelf ook verwekt, toch? Klopt, met een bepaald "iemand". Bij wie ik dat gevoel heb en die dat ook met mij heeft en voor zich ziet. Heb ik ooit al eens gehad in een relatie en dat is ook hoe ik het zie. Ik wil niet "kinderen". Ik wil wel graag ooit moeder worden en denk dat ik dat kan. En wil dan graag iemand naast me die daar ook zo over denkt en die ik behalve als partner ook als iemand zie die dat zou kunnen. Dat kan net zo goed een pleegkind zijn, wat dat betreft. Zo zie ik dat :)

Maar snap ook prima dat als je dat absoluut niet hebt of op je werk omringd wordt door borstvoedingsmaffia-moeders en andere kwelende vrouwen je je het absoluut niet kunt voorstellen hoor ;) Of dat je dat gewoon totaal niet of nooit hebt gewild en zeker weet dat je dat niet wil. Net zo voorstelbaar. Heb zelf ook niks met mensen die kinderen hebben "om het kinderen" hebben en niet weten waar ze mee bezig zijn, laat staan weten wat goed ouderschap is.

Einde rant.
pi_151172891
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Tja, ik herken dat echt niet. Nu moet ik wel zeggen dat toevallig erg veel van de mensen waar ik mee omga gay zijn, waar dat hele plaatje sowieso al anders ligt, maar ook bij mijn hetero vrienden en kennissen herken ik dat niet. Waarschijnlijk ook wel omdat ik meer naar mensen toe trek voor wie dat allemaal minder vanzelfsprekend is. Het vastzitten zie ik meer in het standaard riedeltje van een vaste baan "moeten" hebben om de hypotheek te kunnen (blijven) betalen, waar mensen zich soms wat in gevangen kunnen voelen, dan in het "verplicht" nemen van kinderen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 29 maart 2015 @ 22:06:48 #257
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151172971
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tja, ik herken dat echt niet. Nu moet ik wel zeggen dat toevallig erg veel van de mensen waar ik mee omga gay zijn, waar dat hele plaatje sowieso al anders ligt, maar ook bij mijn hetero vrienden en kennissen herken ik dat niet. Waarschijnlijk ook wel omdat ik meer naar mensen toe trek voor wie dat allemaal minder vanzelfsprekend is. Het vastzitten zie ik meer in het standaard riedeltje van een vaste baan "moeten" hebben om de hypotheek te kunnen (blijven) betalen, waar mensen zich soms wat in gevangen kunnen voelen, dan in het "verplicht" nemen van kinderen.
En dit keer 100.000, je moet je niet teveel van sociale verwachtingspatronen aantrekken in je eigen leven en hoe je dat vormgeeft.
pi_151173001
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

ik zie het ook niet direct in mijn omgeving maar dat komt omdat onder hoger opgeleiden etc gewoon minder voorkomt. Maar ga eens in een mbo klasje vragen hoe hun leven er over 5 jaar uit ziet. Allemaal precies dezelfde antwoorden etc
er is ook genoeg onderzoek naar gedaan en deze constructen bestaan gewoon duidelijk. En in mijn ogen zijn ze niet wenselijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151173057
en het punt is juist dat het niey voelt als een verplichting maar toch niet werkelijk voortkomt vanuit een vrije wil

Ik zit mobiel dus mijn uitleg is waarschijnlijk korter dan nodig is maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151173146
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Voor mij is vooral beheersing van de Nederlandse taal een selectiecriterium :7
Prima toch als je dat belangrijk vind.

Gefeliciteerd trouwens dat je een fout hebt gevonden, ben je nu blij met jezelf en je moed om in plaats van een fatsoenlijke reactie te geven alleen maar met een oneliner aan te komen? :)
pi_151173229
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:10 schreef -0- het volgende:

[..]

Prima toch als je dat belangrijk vindt.

Gefeliciteerd trouwens dat je een fout hebt gevonden, ben je nu blij met jezelf en je moed om in plaats van een fatsoenlijke reactie te geven alleen maar met een oneliner aan te komen? :)
Oh god, nu heb je 't gedaan. Sommige mensen zijn het beste af als ze genegeerd worden. Doe dat dan ook.
pi_151173301
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:11 schreef Doum het volgende:

[..]

Oh god, nu heb je 't gedaan. Sommige mensen zijn het beste af als ze genegeerd worden. Doe dat dan ook.
_O_
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:14:44 #263
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151173391
Ja had dat effe eerder gezegd. Alhoewel, what's in a name?
  zondag 29 maart 2015 @ 22:15:16 #264
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151173430
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik zie het ook niet direct in mijn omgeving maar dat komt omdat onder hoger opgeleiden etc gewoon minder voorkomt. Maar ga eens in een mbo klasje vragen hoe hun leven er over 5 jaar uit ziet. Allemaal precies dezelfde antwoorden etc
er is ook genoeg onderzoek naar gedaan en deze constructen bestaan gewoon duidelijk. En in mijn ogen zijn ze niet wenselijk
Wat heb jij daar nou precies voor last van dan? Gewoon een oprechte vraag.
pi_151173446
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik wil niet ontkennen dat je gelijk hebt oid, maar het is voor mij geen antwoord op de verwondering die ik voel omdat werkelijk "hieeeeeeeeeeeeeeedherheeeeeeeeeeeeeeeen om me heen" kinderen lijkt te willen. Inc. de mannen die ik in online datesettings tegenkom. Dat zijn vnl ook hoogopgeleiden. Die allemaal een oprechte kinderwens lijken te hebben.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:17:25 #266
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151173535
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wil niet ontkennen dat je gelijk hebt oid, maar het is voor mij geen antwoord op de verwondering die ik voel omdat werkelijk "hieeeeeeeeeeeeeeedherheeeeeeeeeeeeeeeen om me heen" kinderen lijkt te willen. Inc. de mannen die ik in online datesettings tegenkom. Dat zijn vnl ook hoogopgeleiden. Die allemaal een oprechte kinderwens lijken te hebben.
Dat komt omdat je het zelf niet wil. Daarom valt het je op. Net als toen ik zelf er veel mee bezig was of ik het nog wel wilde ik ook opeens overal tegen dat soort dingen opliep. Tenminste, ik denk dat het zo werkt.
pi_151173718
Ontopic, ik ben laatst best wel een beetje verliefd geweest, tot ik na een paar maanden plotsklap gedumpt werd. AUW! Het ene moment was ze nog vrolijk en leuk en voorstellen aan vriendinnen, een uur later voelde ik dat het helemaal mis was.

Daarna ben ik om mijn gedachten te verzetten op een dating binge gegaan, ik ben ze weer allemaal tegengekomen, de eeuwige twijfelkonten, de borderliner die me probeert af te trekken terwijl ik aan het rijden ben, leuke vrouwen van achteraan in de twintig die nog nooit een relatie hebben gehad. Gelukkig ben ik gek op al hun verhalen, dus ik vermaak me altijd wel.
pi_151173771
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:17 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dat komt omdat je het zelf niet wil. Daarom valt het je op. Net als toen ik zelf er veel mee bezig was of ik het nog wel wilde ik ook opeens overal tegen dat soort dingen opliep. Tenminste, ik denk dat het zo werkt.
Hmwoaaah, weet ik niet... Ik kwam uit een relatie met een man die ook heel duidelijk geen kinderen wilde. Ik was niet gewend dat "iedereen" om me heen maar kinderen wilde, eerder het tegenovergesteld.

Ik begon dus met daten met het idee dat het heus allemaal zo lastig niet moest zijn om een man te vinden die OOK geen kinderen had, of zou willen, te vinden.

Ik ben er pas gefocussed op geraakt (klinkt ook weer dramatischer dan het is) sinds ik dus echt supervaak mannen ben tegengekomen, waarvoor geen kinderen krijgen eigenlijk geen optie was.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:20 schreef Doum het volgende:
Ontopic, ik ben laatst best wel een beetje verliefd geweest, tot ik na een paar maanden plotsklap gedumpt werd. AUW! Het ene moment was ze nog vrolijk en leuk en voorstellen aan vriendinnen, een uur later voelde ik dat het helemaal mis was.

Daarna ben ik om mijn gedachten te verzetten op een dating binge gegaan, ik ben ze weer allemaal tegengekomen, de eeuwige twijfelkonten, de borderliner die me probeert af te trekken terwijl ik aan het rijden ben, leuke vrouwen van achteraan in de twintig die nog nooit een relatie hebben gehad. Gelukkig ben ik gek op al hun verhalen, dus ik vermaak me altijd wel.
Is aftrekken onder het rijden een teken van borderline? :o
pi_151173784
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Wat heb jij daar nou precies voor last van dan? Gewoon een oprechte vraag.
ik vind sociale constructen een soort moderne vorm van onderdrukking en vind dat onze samenleving beter af zou zijn als meer mensen beter geïnformeerd en meer geëmancipeerd worden. Het verheffen van het volk etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151173785
Dating binge is wel een nette manier om te zeggen dat je de slet hebt uitgehangen.
pi_151173879
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:22 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind sociale constructen een soort moderne vorm van onderdrukking en vind dat onze samenleving beter af zou zijn als meer mensen beter geïnformeerd en meer geëmancipeerd worden. Het verheffen van het volk etc
pi_151173951
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hmwoaaah, weet ik niet... Ik kwam uit een relatie met een man die ook heel duidelijk geen kinderen wilde. Ik was niet gewend dat "iedereen" om me heen maar kinderen wilde, eerder het tegenovergesteld.

Ik begon dus met daten met het idee dat het heus allemaal zo lastig niet moest zijn om een man te vinden die OOK geen kinderen had, of zou willen, te vinden.

Ik ben er pas gefocussed op geraakt (klinkt ook weer dramatischer dan het is) sinds ik dus echt supervaak mannen ben tegengekomen, waarvoor geen kinderen krijgen eigenlijk geen optie was.

[..]

Hahaha, precies wat ik dacht. :D
  zondag 29 maart 2015 @ 22:31:41 #273
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151174255
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een vrij naïeve veronderstelling is maar snap wel wat je bedoelt. De maatschappij werkt, mede doordat het zo loopt als nu. Of we gaan evolueren daarin, denk het niet zomaar. Misschien een Wereldoorlog en wat mensen minder verder. Maar vooralsnog is het te groot, dat construct. We hebben elkaar nog steeds nodig om te functioneren als maatschappij. Gelukkig maar, dat is weer het positieve :)
pi_151174276
quote:

[..]

:D

Weet ik nie? You tell me?

quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:22 schreef Weissman het volgende:
Dating binge is wel een nette manier om te zeggen dat je de slet hebt uitgehangen.
Het brengt maar weinig voldoening in mijn leven. Maar ik krijg dat niet uitgelegd aan mijn vrienden die week in week uit de huisvader aan het spelen zijn.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:33:55 #275
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151174350
quote:

[..]

[..]

lol, er moet in het volgende topic iets met aftrekken en datingbinge komen, stel voor dat jij de titel maakt ;)

Ik geloof ook niet dat heel veel mensen geen kinderen willen. Dus het is gewoon wat lastiger zo iemand tegen het lijf te lopen, denk ik. Ik had wel mensen om me heen die ze kregen,ook vrienden. Maar om eerlijk te zijn ga je juist ook andere mensen opzoeken juist omdat het ouderschap in de eerste jaren veel van mensen vergt. En daarom weet ik dat er zat mensen zijn die ze niet willen of ze door omstandigheden niet hebben, ja. Maar toch vind ik het ook niet verbazingwekkend dat juist mensen op datingsites ze vaak wel willen. Heb ook echt wel lang twijfels gehad omdat je zo vaak ziet dat mensen zich er helemaal in gaan verliezen of verliefder op hun kinderen dan op hun partner worden, als dat ergens op slaat :)

Het is toch vaak een soort tweede (of zoveelste) initiatief om iemand te ontmoeten en als je al weet dat je dat wilde, tja. Je kunt je ook zo voorstellen dat als een man jou heel erg leuk vindt en jij absoluut geen kinderen wil hij toch een balletje blijft opgooien. Net als andersom ook gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')