abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151167926
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:01 schreef Nammie het volgende:
Over de kinderwens: ik kan me dus niet zo goed voorstellen dat je daar gericht naar op zoek gaat. Je moet toch gewoon een klik hebben met iemand en dan groeien naar het moment dat je wellicht wel of geen kinderen wil. Als je gericht op zoek gaat naar de vader of moeder van je eventuele kind, lijkt het mij niet zo leuk om te daten enzo. Het gaat om hoe iemand is lijkt mij. Maar wel interessant dat sommige mannen op datingsites blijkbaar zo gericht kunnen zijn in het hebben van een kind! Had juist verwacht dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd zo zouden zijn. :P
Ik ben in de 30 en wel degelijk op zoek naar de moeder van mijn kinderen, maar ik merk wel dat dit hetzelfde type is dan waar ik altijd al op val. Het samen naar elkaar toegroeien en je relatie bezegelen met een liefdeskindje, dat is bij mij mislukt, en wat mij betreft geen tijd meer voor. Het is niet zo dat ik gericht vragen ga stellen over kinderen, maar ik wil wel een indruk krijgen over hoe iemand in het leven staat en of haar waarden met de mijne overeen komen. En of mijn kinderen het leuk zullen hebben bij haar.

Voortplanten is gewoon een oerdrang en is voor de man en vrouw gelijk, dus het is helemaal niet raar dat mannen dit net zo graag willen dan vrouwen volgens mij.
pi_151168145
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:40 schreef Doum het volgende:

[..]

Ik ben in de 30 en wel degelijk op zoek naar de moeder van mijn kinderen, maar ik merk wel dat dit hetzelfde type is dan waar ik altijd al op val. Het samen naar elkaar toegroeien en je relatie bezegelen met een liefdeskindje, dat is bij mij mislukt, en wat mij betreft geen tijd meer voor. Het is niet zo dat ik gericht vragen ga stellen over kinderen, maar ik wil wel een indruk krijgen over hoe iemand in het leven staat en of haar waarden met de mijne overeen komen. En of mijn kinderen het leuk zullen hebben bij haar.

Voortplanten is gewoon een oerdrang en is voor de man en vrouw gelijk, dus het is helemaal niet raar dat mannen dit net zo graag willen dan vrouwen volgens mij.
Oke! Hoe oud ben je precies? En wel eerlijk dat je er zo eerlijk over bent vind ik.
pi_151168191
quote:

[..]

Jij moet gewoon met tweedehelftwintigers gaan daten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 29 maart 2015 @ 20:48:24 #229
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151168379
quote:

[..]

Dat is het dus niet. Het is maatschappelijk bepaald. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan (bijvoorbeeld door Veenhoven van de Erasmus Universiteit).

Eigenlijk is het ook volstrekt logisch dat een kinderwens geen aangeboren oerdrang is. Om kinderen te krijgen is namelijk helemaal geen kinderwens nodig. Alleen maar een drang om te paren. Geen enkel dier kent dan ook de correlatie tussen sex en nageslacht krijgen. Ook homo sapiens kent die relatie pas vrij kort.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_151168477
:9~ paren :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_151168696
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:44 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oke! Hoe oud ben je precies? En wel eerlijk dat je er zo eerlijk over bent vind ik.
Midden dertig, je doet net of ik een patient ben.
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jij moet gewoon met tweedehelftwintigers gaan daten.
Dankje druifje, ik date ook exclusief twintigers, maar voor jou maak ik altijd een uitzondering, dat weet je toch he?

quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:48 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat is het dus niet. Het is maatschappelijk bepaald. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan (bijvoorbeeld door Veenhoven van de Erasmus Universiteit).

Wat die rare academische hippies ook zeggen...je genen verspreiden is een oerdrang. punt.

(is grapje, interessante theorie)
pi_151168826
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:54 schreef Doum het volgende:

[..]

[..]

Dankje druifje, ik date ook exclusief twintigers, maar voor jou maak ik altijd een uitzondering, dat weet je toch he?

[..]

Wat die rare academische hippies ook zeggen...je genen verspreiden is een oerdrang. punt.

Mgighighighgi, oh you :@
  zondag 29 maart 2015 @ 20:57:58 #233
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151168909
quote:

[..]

[..]

[..]

Ach, het gros van de mensen op deze aardbol is er ook van overtuigd dat god bestaat. Dat dat absolute bullshit is, deert ze niet.
pi_151169211
quote:

[..]

[..]

[..]

Oh, is niet de bedoeling. Geen idee of je een patiėnt bent natuurlijk. ;) Nee, ik vind het serieus wel 'goed' dat je eerlijk bent over zoiets. Ik zou dat niet zo snel toegeven.
pi_151169353
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:01 schreef Nammie het volgende:

[..]

Oh, is niet de bedoeling. Geen idee of je een patiėnt bent natuurlijk. ;) Nee, ik vind het serieus wel 'goed' dat je eerlijk bent over zoiets. Ik zou dat niet zo snel toegeven.
Uhhh waarom niet? Ik vind het namelijk helmaal niet raar of iets om je voor te schamen. Eerder andersom
pi_151169374
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ach, het gros van de mensen op deze aardbol is er ook van overtuigd dat god bestaat. Dat dat absolute bullshit is, deert ze niet.
Hmm maar hoe verklaar je de massa's vrouwen die aan het rammelen zijn enzo? :P
pi_151169620
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:04 schreef Nammie het volgende:

[..]

Sociale drang, huisje boompje beestje en dus moeten de kindjes er ook komen. Een "familie" in de zin van de maatschappij begint schijnbaar pas als je een kindje krijgt etc.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zondag 29 maart 2015 @ 21:10:48 #238
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151169789
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:04 schreef Nammie het volgende:

[..]

Peerpressure :)

http://www2.eur.nl/fsw/re(...)000s/2000e-fulln.pdf
  zondag 29 maart 2015 @ 21:13:02 #239
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151169902
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef joyvke het volgende:

[..]

Sociale drang, huisje boompje beestje en dus moeten de kindjes er ook komen. Een "familie" in de zin van de maatschappij begint schijnbaar pas als je een kindje krijgt etc.
Hey miss geek, zullen we kindjes maken!? :@
pi_151169937
quote:
17s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:13 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hey miss geek, zullen we kindjes maken!? :@
Ik schaf liever een hond aan 8-).
  zondag 29 maart 2015 @ 21:14:43 #241
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151170006
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:13 schreef joyvke het volgende:

[..]

Ik schaf liever een hond aan 8-).
Het wordt een kat. Sorry :(
pi_151170223
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef joyvke het volgende:

[..]

quote:
Misschien lijkt het die vrouwen ook echt leuk om moeder te worden, Ik roep maar wat hoor.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:23:04 #243
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151170469
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:18 schreef habitue het volgende:

[..]

[..]

Misschien lijkt het die vrouwen ook echt leuk om moeder te worden, Ik roep maar wat hoor.
Ja, dat zal zeker zo zijn, maar dat vinden ze alleen maar omdat hun omgeving en de maatschappij als geheel van hen verwacht dat ze moeder worden.
pi_151170541
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:18 schreef habitue het volgende:

[..]

[..]

Die zijn er ook echt wel, maar er zijn er ook genoeg die er soort van in "geforceerd" worden en het vervolgens niet echt een leven vinden waar ze op zaten te wachten. Puur door familie en vrienden die constant lopen te drukken wanneer er nu kindjes gaan komen of door de partner.
pi_151170657
Hallo, het is 2015 kinders. Ik ken werkelijk niemand die uit enige vorm van peerpressure moeder/vader is geworden.
pi_151170772
Genoeg verhalen in de childfree section van Reddit waarbij dit nog steeds gebeurd of dat er doorgedramd wordt. In ieder geval, ik wil niet meer offtopic gaan, dus ik lees nog wel mee :).
  zondag 29 maart 2015 @ 21:28:02 #247
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151170786
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallo, het is 2015 kinders. Ik ken werkelijk niemand die uit enige vorm van peerpressure moeder/vader is geworden.
Dat denk je maar. Vrijwel alles wat jij doet en denkt is ingegeven door het sociale systeem waar je in leeft.
pi_151170797
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:23 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, dat zal zeker zo zijn, maar dat vinden ze alleen maar omdat hun omgeving en de maatschappij als geheel van hen verwacht dat ze moeder worden.
Lijkt mij echt sterk. Ik denk dat het bij iedereen wel een hele vrije keuze is en een echte wens. Maar dat het bij sommige mensen gewoon een te snelle en ondoordachte keuze is als in; 'dat doen we wel even' en dat het dan tóch tegenvalt of dat het toch heel zwaar is.

Maar is niet echt een discussie voor hier bedenk ik mij nu, wel interessant! :P
pi_151170826
Dan heb ik de goede plek om te leven gekozen *O*
  zondag 29 maart 2015 @ 21:32:18 #250
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_151171027
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:28 schreef Nammie het volgende:

[..]

Lijkt mij echt sterk. Ik denk dat het bij iedereen wel een hele vrije keuze is en een echte wens. Maar dat het bij sommige mensen gewoon een te snelle en ondoordachte keuze is als in; 'dat doen we wel even' en dat het dan tóch tegenvalt of dat het toch heel zwaar is.

Maar is niet echt een discussie voor hier bedenk ik mij nu, wel interessant! :P
Net zoals het geloven in niet bepaald wordt door je opvoeding en de cultuur waarin je leeft!?? Daarom gelooft in de Arabische landen zeker 99% in allah en bijvoorbeeld in Zuid-Amerika bijna een gelijk percentage in god. Terwijl wij hier weer juist overwegend ongelovig zijn. Allemaal eigen keuze. Uhuh :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')