Oxxio zegt: wij vinden deze laptop wel gelijkwaardig.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:26 schreef r_one het volgende:
Wat is het verweer van Oxxio? En heb je dat schriftelijk?
Dan schrijf ze aan, vertel je verhaal, met techspecs, eis nakoming van de overeenkomst en verzoek om een schriftelijke reactie..quote:Op zondag 15 maart 2015 06:43 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Oxxio zegt: wij vinden deze laptop wel gelijkwaardig.
En da's alles. Nee, niet schriftelijk, telefonisch.
Denk niet dat dat in een week nog gaat lukken... telt mail ook? En daarbij, Oxxio was nogal stellig dat dit model wel gelijkwaardig is. Kan ik bewijzen dat dat niet zo is?quote:Op zondag 15 maart 2015 06:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan schrijf ze aan, vertel je verhaal, met techspecs, eis nakoming van de overeenkomst en verzoek om een schriftelijke reactie..
Dat is Oxxio's probleem ... ze hebben je niet de kans gegeven een gelijkwaardig model te verzilveren.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:48 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Denk niet dat dat in een week nog gaat lukken...
Ja, mits leesbevestiging. Maar vraag voor de zekerheid Oxxio je de ontvangst per kerende mail te bevestigen.quote:telt mail ook?
Ja. De techspecs liegen niet.quote:En daarbij, Oxxio was nogal stellig dat dit model wel gelijkwaardig is. Kan ik bewijzen dat dat niet zo is?
Laat Oxxio maar met een (ander) voorstel komen, anders heb je kans dat ze op grond van het grotere scherm je claim gaan afwijzen.quote:Dit zou ik wel gelijkwaardig noemen: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/flex//?cid=nl:sem|se|google||Lenovo|NL+IIP+Dynamic+Search|166000290&ef_id=U@WkWQAABdibYSo2:20150315054421:s#facet-2=2&facet-4=5 (buiten het iets grotere scherm komt deze goed overeen met het beloofde model)
23 februari geloof ik, en ik had tot 23 maart om hem te verzilveren. Contract is echter al in oktober afgesloten.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:53 schreef r_one het volgende:
BTW, wanneer heeft Oxxio de codes voor de i3 verzonden?
Dan is het helemáál Oxxio's probleem.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:56 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
23 februari geloof ik, en ik had tot 23 maart om hem te verzilveren. Contract is echter al in oktober afgesloten.
Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.quote:En bedankt, ik ga een mail sturen. Dan bel ik morgen op om te vragen of ze een ontvangstbevestiging willen sturen.
Ja, het verzoek zet ik er ook in, maar dat geeft geen garantie dat ze erop ingaan. Beter nog even nabellen zodat ze zeker niet kunnen zeggen het niet gezien te hebben.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan is het helemáál Oxxio's probleem.
[..]
Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.
En graag gedaan.
Prima, wat jij wil. Ik vrees alleen dat, als ze er op schriftelijke uitnodiging al niet op ingaan, ze het evenmin op telefonische uitnodiging doen.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:04 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Ja, het verzoek zet ik er ook in, maar dat geeft geen garantie dat ze erop ingaan. Beter nog even nabellen zodat ze zeker niet kunnen zeggen het niet gezien te hebben.
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Prima, wat jij wil. Ik vrees alleen dat, als ze er op schriftelijke uitnodiging al niet op ingaan, ze het evenmin op telefonische uitnodiging doen.
Wat je ook kunt doen is het telefoongesprek opnemen en daarin vragen of ze je mail ontvangen hebben; kun je daarin je verhaal en eis nog eens herhalen; heb je meteen extra bewijs![]()
Dan dien je een officiële klacht in bij Oxxio (kun je nu al, de mail die je verstuurt als "klacht" versturen) en als ze je klacht afwijzen, kun je naar de Geschillencommissie Consumentenzaken; dat is een laagdrempelige procedure.quote:Op zondag 15 maart 2015 07:10 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja.
Maar, als oxxio nou voet bij stuk houdt (wat ik verwacht) wat kan ik dan? Ik wil niet dat mijn code vervalt want dan heb ik niks. Ik voel me als consument zo minderwaardig aangezien alle macht bij oxxio ligt, als zij nee zeggen heb ik weinig meer te willen.
Dit jaquote:Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
Joh, echt? Alsof een bedrijf iets voor jou doet. Ze worden er zelf beter van. Natuurlijk bestaat 'gratis' niet. Die laptop betaal je zelf. Daarom snap ik mensen die in gaan op dit soort 'aanbiedingen' ook nooit.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
Code wordt pas verstuurd na de eerste succesvolle afschrijving.quote:
quote:[..]
Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.
En graag gedaan.
En als dat zo is dan mag je wel helemaal minimaal de beloofde specificaties krijgen.quote:Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik baseerde me op de info uit de OP:quote:Op zondag 15 maart 2015 10:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Code wordt pas verstuurd na de eerste succesvolle afschrijving.
Dus oktober is hier ondergeschikt aan.
Tevens geven ze in de welkomstbrief aan wanneer je daadwerkelijk overstapt, dit kan tot drie maanden later zijn.
Dus wanneer is ts daadwerkelijk overgestapt en wanneer is zijn eerste succesvolle afschrijving geweest.
https://www.oxxio.nl/broc(...)_Oxxio_InControl.pdf
[..]
Dat laat onverlet dat Oxxio aan TS nog steeds geen code heeft verstrekt die beantwoordt aan de overeenkomst.quote:Op zondag 15 maart 2015 06:20 schreef Gebruikersna het volgende:
Echter heeft Oxxio zo lang gewacht met het verzenden van de codes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |