abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150653880
Vorig jaar ben ik overgestapt naar Oxxio omdat er een Lenovo laptop bij zou zitten met aardige specificaties - i5 processor, 8gb ram, en een aparte videokaart.

Echter heeft Oxxio zo lang gewacht met het verzenden van de codes, dat Lenovo dit model niet meer maakt. Nu bieden ze een 'gelijkwaardig' model aan wat aan alle kanten minder is; i3 proc, 6gb ram en een intel videokaart.

Hiervoor heb ik niet getekend, dit is helemaal geen goede laptop. Levering zou gebeuren door Paradigit en nadat ik contact met hen gehad heb, bevestigen zij dat er inderdaad eerst een ander model (bovenstaand) bij de actie hoorde en dat die niet meer leverbaar is inmiddels. Echter mogen zij enkel het huidige model leveren. Begrijpelijk,

Dus Oxxio gebeld dat deze laptop totaal niet gelijkwaardig is. Daar krijg ik een dikke vinger. Was te verwachten.

Wat kan ik nu nog doen? Ik heb het contract getekend voor eerstgenoemde laptop of gelijkwaardig model, niet voor een ding wat twee klassen lager is.

Ik heb nu nog een week om mijn code te verzilveren voor hij vervalt.
pi_150653903
Ik heb trouwens kassa en radar ook al benaderd. Die zijn er bekend mee maar komen ook niet verder dan een standaardbrief om het contract te beëindigen wegens niet nakomen van gemaakte afspraken.

Ik wil gewoon de laptop of een gelijkwaardig model waarvoor ik getekend heb.
pi_150653924
Wat is het verweer van Oxxio? En heb je dat schriftelijk?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654064
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:26 schreef r_one het volgende:
Wat is het verweer van Oxxio? En heb je dat schriftelijk?
Oxxio zegt: wij vinden deze laptop wel gelijkwaardig.

En da's alles. Nee, niet schriftelijk, telefonisch.
pi_150654117
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:43 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

Oxxio zegt: wij vinden deze laptop wel gelijkwaardig.

En da's alles. Nee, niet schriftelijk, telefonisch.
Dan schrijf ze aan, vertel je verhaal, met techspecs, eis nakoming van de overeenkomst en verzoek om een schriftelijke reactie..
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654140
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan schrijf ze aan, vertel je verhaal, met techspecs, eis nakoming van de overeenkomst en verzoek om een schriftelijke reactie..
Denk niet dat dat in een week nog gaat lukken... telt mail ook? En daarbij, Oxxio was nogal stellig dat dit model wel gelijkwaardig is. Kan ik bewijzen dat dat niet zo is?

Dit zou ik wel gelijkwaardig noemen: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/flex//?cid=nl:sem|se|google||Lenovo|NL+IIP+Dynamic+Search|166000290&ef_id=U@WkWQAABdibYSo2:20150315054421:s#facet-2=2&facet-4=5 (buiten het iets grotere scherm komt deze goed overeen met het beloofde model)
pi_150654177
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:48 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

Denk niet dat dat in een week nog gaat lukken...
Dat is Oxxio's probleem ... ze hebben je niet de kans gegeven een gelijkwaardig model te verzilveren.
quote:
telt mail ook?
Ja, mits leesbevestiging. Maar vraag voor de zekerheid Oxxio je de ontvangst per kerende mail te bevestigen.
quote:
En daarbij, Oxxio was nogal stellig dat dit model wel gelijkwaardig is. Kan ik bewijzen dat dat niet zo is?
Ja. De techspecs liegen niet.
quote:
Dit zou ik wel gelijkwaardig noemen: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/flex//?cid=nl:sem|se|google||Lenovo|NL+IIP+Dynamic+Search|166000290&ef_id=U@WkWQAABdibYSo2:20150315054421:s#facet-2=2&facet-4=5 (buiten het iets grotere scherm komt deze goed overeen met het beloofde model)
Laat Oxxio maar met een (ander) voorstel komen, anders heb je kans dat ze op grond van het grotere scherm je claim gaan afwijzen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654189
BTW, wanneer heeft Oxxio de codes voor de i3 verzonden?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654219
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:53 schreef r_one het volgende:
BTW, wanneer heeft Oxxio de codes voor de i3 verzonden?
23 februari geloof ik, en ik had tot 23 maart om hem te verzilveren. Contract is echter al in oktober afgesloten.

En bedankt, ik ga een mail sturen. Dan bel ik morgen op om te vragen of ze een ontvangstbevestiging willen sturen.
pi_150654255
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:56 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

23 februari geloof ik, en ik had tot 23 maart om hem te verzilveren. Contract is echter al in oktober afgesloten.
Dan is het helemáál Oxxio's probleem.
quote:
En bedankt, ik ga een mail sturen. Dan bel ik morgen op om te vragen of ze een ontvangstbevestiging willen sturen.
Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.

En graag gedaan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654350
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan is het helemáál Oxxio's probleem.

[..]

Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.

En graag gedaan.

Ja, het verzoek zet ik er ook in, maar dat geeft geen garantie dat ze erop ingaan. Beter nog even nabellen zodat ze zeker niet kunnen zeggen het niet gezien te hebben.
pi_150654398
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:04 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

Ja, het verzoek zet ik er ook in, maar dat geeft geen garantie dat ze erop ingaan. Beter nog even nabellen zodat ze zeker niet kunnen zeggen het niet gezien te hebben.
Prima, wat jij wil. Ik vrees alleen dat, als ze er op schriftelijke uitnodiging al niet op ingaan, ze het evenmin op telefonische uitnodiging doen.

Wat je ook kunt doen is het telefoongesprek opnemen en daarin vragen of ze je mail ontvangen hebben; kun je daarin je verhaal en eis nog eens herhalen; heb je meteen extra bewijs ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654441
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Prima, wat jij wil. Ik vrees alleen dat, als ze er op schriftelijke uitnodiging al niet op ingaan, ze het evenmin op telefonische uitnodiging doen.

Wat je ook kunt doen is het telefoongesprek opnemen en daarin vragen of ze je mail ontvangen hebben; kun je daarin je verhaal en eis nog eens herhalen; heb je meteen extra bewijs ;)
Dat zou ook kunnen ja. :)

Maar, als oxxio nou voet bij stuk houdt (wat ik verwacht) wat kan ik dan? Ik wil niet dat mijn code vervalt want dan heb ik niks. Ik voel me als consument zo minderwaardig aangezien alle macht bij oxxio ligt, als zij nee zeggen heb ik weinig meer te willen.
pi_150654488
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:10 schreef Gebruikersna het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja. :)

Maar, als oxxio nou voet bij stuk houdt (wat ik verwacht) wat kan ik dan? Ik wil niet dat mijn code vervalt want dan heb ik niks. Ik voel me als consument zo minderwaardig aangezien alle macht bij oxxio ligt, als zij nee zeggen heb ik weinig meer te willen.
Dan dien je een officiële klacht in bij Oxxio (kun je nu al, de mail die je verstuurt als "klacht" versturen) en als ze je klacht afwijzen, kun je naar de Geschillencommissie Consumentenzaken; dat is een laagdrempelige procedure.

Oxxio zal je een nieuwe verzilveringsperiode moeten gunnen, neem ook dat mee in je mail/klacht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150654898
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
pi_150654980
Sowieso is het niet gelijkwaardig, dat begint al bij de processor.
Een i3 komt niet in de buurt qua kracht bij een i5.
Net zoals een i5 niet in de buurt komt van een i7. (tenzij je hoogste i5 met laagste i7 gaat vergelijken uiteraard)

6gb is niet 8gb.. hoe is dat gelijkwaardig?
Ook qua prestaties merk je dat verschil duidelijk.

Laten we naar niet eens beginnen over de videokaart.
Het is algemene kennis dat onboard het altijd aflegt tegenover een aparte videokaart.

Uiteraard zulleh ze net doen alsof ze gek zijn.
Geschillencommissie eventueel consumentenbond achtige toestanden hou je dan over als ze voet bij stuk houden.
pi_150655063
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
Dit ja
Somebody that I used to know
pi_150655154
Blijken ze die reputatie toch weer niet voor niets te hebben :')
Oxxio :')
Stroom hebben :')
Geen Amish zijn :')
  Moderator zondag 15 maart 2015 @ 08:58:22 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_150655194
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
Joh, echt? Alsof een bedrijf iets voor jou doet. Ze worden er zelf beter van. Natuurlijk bestaat 'gratis' niet. Die laptop betaal je zelf. Daarom snap ik mensen die in gaan op dit soort 'aanbiedingen' ook nooit.

Dan kun je nog beter die laptop zelf kopen en niet naar Oxxio gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_150656025
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:58 schreef r_one het volgende:

[..]


Dan is het helemáál Oxxio's probleem.
Code wordt pas verstuurd na de eerste succesvolle afschrijving.
Dus oktober is hier ondergeschikt aan.
Tevens geven ze in de welkomstbrief aan wanneer je daadwerkelijk overstapt, dit kan tot drie maanden later zijn.

Dus wanneer is ts daadwerkelijk overgestapt en wanneer is zijn eerste succesvolle afschrijving geweest.
https://www.oxxio.nl/broc(...)_Oxxio_InControl.pdf
quote:
[..]

Niet bellen maar het verzoek meenemen in je mail.

En graag gedaan.



[ Bericht 7% gewijzigd door klipper op 15-03-2015 10:17:14 ]
pi_150656133
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 08:19 schreef Joenes het volgende:
Ik zou eerder kijken of je er nog onderuit kunt. Via Oxxio betaal je een enorm hoog vastrecht waardoor je je laptop ongeveer 1,5x terugbetaald.
En als dat zo is dan mag je wel helemaal minimaal de beloofde specificaties krijgen.
pi_150656237
Schelen de laptops ook in prijs? Want anders zijn ze natuurlijk wel gewoon gelijkwaardig.
pi_150656298
Alleen i3 of i5 zegt niet zoveel. als die i5 een 2 jaar oud model is (productie is al gestopt) dan kan de aangeboden i3 wel sneller zijn, hetzelfde voor de videokaart ook losse kaarten kunnen bagger zijn en qua specs al ingehaald zijn door een nieuwere onboard. Stel dat deze twee wat beter zouden zijn, dan iets minder ram en mijn inziens kun je wel spreken van gelijkwaardig.

Als het om verschillende generaties gaat zegt de geboden info helemaal niets tot zeer weinig over de benchmarks. Als TS geen uitgebreidere info geeft kan ik geen oordeel vellen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_150656326
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Code wordt pas verstuurd na de eerste succesvolle afschrijving.
Dus oktober is hier ondergeschikt aan.
Tevens geven ze in de welkomstbrief aan wanneer je daadwerkelijk overstapt, dit kan tot drie maanden later zijn.

Dus wanneer is ts daadwerkelijk overgestapt en wanneer is zijn eerste succesvolle afschrijving geweest.
https://www.oxxio.nl/broc(...)_Oxxio_InControl.pdf

[..]

Ik baseerde me op de info uit de OP:
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 06:20 schreef Gebruikersna het volgende:
Echter heeft Oxxio zo lang gewacht met het verzenden van de codes
Dat laat onverlet dat Oxxio aan TS nog steeds geen code heeft verstrekt die beantwoordt aan de overeenkomst.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150656434
Ik denk dat Oxxio de term gelijkwaardig anders beschouwt dan jij.
Gelijkwaardig = van gelijke waarde, als in; bruto verkoopprijs..
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')