quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:28 schreef doorgaan het volgende:
[..]Oké, klinkt aannemelijk. Maar al die tijd zijn ze dus nergens gezien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het stikt daar van de huisjes en paddocks en men was naar ze aan het zoeken. Dan is dat toch vreemd?
Zo'n telefoon heeft wel nog een niet te onderschatten psychologische component. Voor menigeen is het de kompaan die je dagelijks vaak bij de hand neemt.. waarmee je leuke foto's hebt gemaakt, gesprekken hebt gevoerd, waar lieve berichten op staan.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
ik denk dat je op een gegeven moment wel "afgekickt bent" van het constant gebruiken van de telefoons en camera. Je bent aan het overleven en die dingen hebben in de eerste dagen wel bewezen geen nut te hebben, Ding in de tas en af en toe aanzetten om te kijken of het lukt.
Ik zie nu pas (de namen zijn moeilijk leesbaar in het video-screenshot) dat in de rechterbenedenhoek Alto Boquete staat, en iets hoger in het midden Bajo Boquete. Dat bevestigt mijn uitleg van de kaart, die dus ten opzichte van het noorden bijna een kwartslag naar links is gedraaid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 04:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ehh, ik zie het niet voor me eigenlijk.
Ik dacht dat dit kaartje gewoon noord-zuid was en die bergen die je dus aan de bovenkant ziet de CD?
Ik zou de Pianista leggen op het pad dat zo slingerend de bergen ingaat, ongeveer in het midden (iets rechts ervan) van de kaart?
Links ernaast is waar Martijn de Alto de Lino aanwees?
Die rechthoek in het midden wijst op Bajo Boquete en de bovenste horizontale lijn van dat vlak waar die de -in mijn ogen- Pianista kruist ligt Il Pianista?
Zo dus?
[ afbeelding ]
Lukte niet in Firefox, wel in IE. Wel van de volumeregeling op het scherm afblijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is er iemand die dit kan afluisteren? Mij lukt het niet:
http://www.radio1.nl/item(...)20en%20Lisanne.html#
Ik heb het nu helemaal afgeluisterd, het duurt ca. 38 minuten. Die reportage kende ik nog niet, maar het was duidelijk dat hij was gebaseerd op oude interviews, omdat een aantal van de besproken kwesties inmiddels zijn ingehaald door de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 14:09 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Lukte niet in Firefox, wel in IE. Wel van de volumeregeling op het scherm afblijven.
Het K&L item begint kort na 19:50. Het blijkt een herhaling te zijn van de reportage van Okke Ornstein die we al kenden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 14-03-2015 15:33:33 ]
Heb hem even gespoilerdquote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hierboven de bijgewerkte lijst. Hierin heb ik de Engelstalige vragen nog niet verwerkt.
Het begint wel een lange lijst te worden...
Beter zou zijn een soort wiki te hebben, ergens, waaraan verschillende mensen dan kunnen werken.
Iemand ideeën hiervoor?
Ik heb het net getest, het kompas van de iPhone werkt ook in de vliegtuigmodus.. Je moet het kalibreren door een rondje met de telefoon te draaien.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De Ongesorteerde Lijst Van Mysteries en Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
36 - Is er in de telefoonlogs activiteit geregistreerd van de kompasfunctie op de iPhone?
•a nee, anders was dat wel in de media gekomen
•b nee, Kris wist helemaal niet dat ze een kompas op haar telefoon had
•c ja, maar dat kompas werkt alleen als je netwerk hebt - dat is te controleren, iemand een iPhone?
•d ja, maar niet in de media gekomen
Dat is die van Edwin's paddock toch? Als dat inderdaad "Matteo's paddock" zou zijn is de CD m.i. te ver om zo in beeld te komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)h272-no/panorama.jpg
wie ziet hier de cd bergkam liggen?
Of in welke richting zou je lopen gaan lopen om in Boquete terug te komen?
Ja, goed punt, het zijn eigenlijk 2 vragen in 1:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
De Ongesorteerde Lijst Van Mysteries en Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
36 - Is er in de telefoonlogs activiteit geregistreerd van de kompasfunctie op de iPhone?
•a nee, anders was dat wel in de media gekomen
•b nee, Kris wist helemaal niet dat ze een kompas op haar telefoon had
•c ja, maar dat kompas werkt alleen als je netwerk hebt - dat is te controleren, iemand een iPhone?
•d ja, maar niet in de media gekomen
C is verkeerd geformuleerd. Er moet staan: nee, want het kan alleen activiteit registreren als je netwerk hebt.
Perico test net dat er wel kompas is zonder netwerk maar de vraag is of het geregistreerd is in de telefoonlogs.
Goede tip.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:42 schreef Domnivoor het volgende:
Mooie lijst Kloothommel
Misschien is het handig om de vragen in categorieën te verdelen, bv.
A voorbereiding reis, reis naar Panama, verblijf in Bocas del Toro
B verblijf in Boquete
C de wandeling tot het moment van foto 508
D K & L tussen 1 april 14:00 en 11 april
E zoekacties voor 12 april
F zoekacties vanaf 12 april
G overig
Ik noem maar wat.
Ik ben niet tevreden met de antwoorden op mijn twee eerder gestelde vragen over miriam en Eileen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou zij aangifte gaan doen terwijl F dat al deed?
Is het een app die je moet downloaden of is het een app die standaard op een Iphone 4 staat?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:
- Kun je zonder netwerkbereik de kompasfunctie gebruiken? - Ja, dat heeft Perico getest (werkt dus op GPS, niet op netwerk)
- Wordt dit gebruik geregistreerd in de logs van de telefoon - lijkt me van wel, het is een app toch?
Ik vind het inderdaad ook een vreemde gang van zaken, ik heb een plausibele verklaring voor het van het toneel verdwijnen van Eileen. Niet voor het uiteindelijk niet doen van de vermissing door M. Politie verschijnt uiteindelijk toch voor haar neus dus niet willen is geen optie geweest imo.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:37 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik ben niet tevreden met de antwoorden op mijn twee eerder gestelde vragen over miriam en Eileen.
Ik draai de vraag van Ouder1 om: waarom zou F. aangifte doen als miriam dat al deed? Waarom moest F.überhaupt aangifte doen? Daar heb ik moeite mee. K&L logeerden bij miriam, sliepen in haar logeerkamer, in haar bedden. Miriam gaf ze iedere ochtend ontbijt en avondeten, dat ze overigens lieten staan toen ze al vermist waren, terwijl miriam het niet eens door had.
Waarom heeft miriam geen aangifte gedaan, waarom heeft ze het aan F. overgelaten? Mata geeft een plausibele verklaring, dat ze't mogelijk niet zo op de politie heeft. Dat zou best kunnen. Maar ze heeft toch niets te verbergen? Dan neemt ze toch Eileen, F. en het hele dorp mee ter ondersteuning?
En waarom Eileen zo snel van het toneel verdween is mij nog steeds een raadsel. Ze werd overgeplaatst... so? Ze had het land niet verlaten, zoals men de buitenwereld deed denken. Ze was nog altijd in de buurt. Waar was dat voor nodig? Waarom heeft Eileen de ouders niet te woord gestaan in P.? Al die maanden? En toen ze terug was in NL? Al die maanden?
Toevallig kwam ik een stukje tegen over dat "Spuren-vernichtungs-commando" waar het NFI het over had.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
35 - Het plakband dat bericht werd om "de telefoons bij elkaar te houden", van wie was dat afkomstig?
Ik dacht het laatste, heb zelf nooit een iPhone gehad, dacht dat het standaard was. Er zijn hier mensen met een iPhone, die weten het vast.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is het een app die je moet downloaden of is het een app die standaard op een Iphone 4 staat?
Hoezo te ver, het ding ligt op maximaal 3 uur wandelen en hemelsbreed op maximaal 4 km van de paddock's. Dat die niet zichtbaar is omdat er een heuvel voor zit, is voor mij aannemelijk, ik had alleen verwacht die bergkam duidelijker te zien. Die is 1800 meter hoog en de paddocks liggen veel lager, ik dacht op ongeveer 900 meter.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is die van Edwin's paddock toch? Als dat inderdaad "Matteo's paddock" zou zijn is de CD m.i. te ver om zo in beeld te komen.
Ik denk dan ook dat die paddock van Edwin veel dichterbij de CD ligt en wat je links naast de huisjes ziet, de CD is. In de video maakt Edwin een 360 graden draai met de camera, daar zie je het goed.
Als je zo ver van de CD bent, ziet ie er niet zo markant uit. Zie het filmpje van Edwin.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoezo te ver, het ding ligt op maximaal 3 uur wandelen en hemelsbreed op maximaal 4 km van de paddock's. Dat die niet zichtbaar is omdat er een heuvel voor zit, is voor mij aannemelijk, ik had alleen verwacht die bergkam duidelijker te zien. Die is 1800 meter hoog en de paddocks liggen veel lager, ik dacht op ongeveer 900 meter.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/vPqOtVO.jpg
Wanneer ze 's ochtends in de paddocks wakker zijn geworden dan hebben ze dus heel goed de verkeerde kant op kunnen lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |