abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150630135
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:28 schreef doorgaan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, klinkt aannemelijk. Maar al die tijd zijn ze dus nergens gezien?
Het stikt daar van de huisjes en paddocks en men was naar ze aan het zoeken. Dan is dat toch vreemd?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:15:57 #27
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150630442
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:

ik denk dat je op een gegeven moment wel "afgekickt bent" van het constant gebruiken van de telefoons en camera. Je bent aan het overleven en die dingen hebben in de eerste dagen wel bewezen geen nut te hebben, Ding in de tas en af en toe aanzetten om te kijken of het lukt.
Zo'n telefoon heeft wel nog een niet te onderschatten psychologische component. Voor menigeen is het de kompaan die je dagelijks vaak bij de hand neemt.. waarmee je leuke foto's hebt gemaakt, gesprekken hebt gevoerd, waar lieve berichten op staan.

Als je daarmee dan in de angstaanjagende vijandige omgeving, in de kou, regen, misere en het donker, nog even een dierbare foto of bericht kunt bekijken.. dat kan je toch sterken. Het is de enige component die onveranderlijk vertrouwd is, net als je vriendin waarmee je in de hachelijke situatie zit. Het is een stukje thuis in het tropisch bos.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:16:08 #28
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150630449
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 04:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ehh, ik zie het niet voor me eigenlijk.

Ik dacht dat dit kaartje gewoon noord-zuid was en die bergen die je dus aan de bovenkant ziet de CD?

Ik zou de Pianista leggen op het pad dat zo slingerend de bergen ingaat, ongeveer in het midden (iets rechts ervan) van de kaart?

Links ernaast is waar Martijn de Alto de Lino aanwees?

Die rechthoek in het midden wijst op Bajo Boquete en de bovenste horizontale lijn van dat vlak waar die de -in mijn ogen- Pianista kruist ligt Il Pianista?

Zo dus?

[ afbeelding ]
Ik zie nu pas (de namen zijn moeilijk leesbaar in het video-screenshot) dat in de rechterbenedenhoek Alto Boquete staat, en iets hoger in het midden Bajo Boquete. Dat bevestigt mijn uitleg van de kaart, die dus ten opzichte van het noorden bijna een kwartslag naar links is gedraaid.
Nou ja, kaart... Misschien heeft Kloothommel gelijk en dachten ze dat het "noorden" op de kaart het echte noorden was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gorraay op 14-03-2015 13:37:17 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:59:23 #29
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150631573
Is er iemand die dit kan afluisteren? Mij lukt het niet:

http://www.radio1.nl/item(...)20en%20Lisanne.html#
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:09:46 #30
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150631888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is er iemand die dit kan afluisteren? Mij lukt het niet:

http://www.radio1.nl/item(...)20en%20Lisanne.html#
Lukte niet in Firefox, wel in IE. Wel van de volumeregeling op het scherm afblijven.

Het K&L item begint kort na 19:50. Het blijkt een herhaling te zijn van de reportage van Okke Ornstein die we al kenden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gorraay op 14-03-2015 14:19:10 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:17:33 #31
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150633546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:09 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Lukte niet in Firefox, wel in IE. Wel van de volumeregeling op het scherm afblijven.

Het K&L item begint kort na 19:50. Het blijkt een herhaling te zijn van de reportage van Okke Ornstein die we al kenden.
Ik heb het nu helemaal afgeluisterd, het duurt ca. 38 minuten. Die reportage kende ik nog niet, maar het was duidelijk dat hij was gebaseerd op oude interviews, omdat een aantal van de besproken kwesties inmiddels zijn ingehaald door de werkelijkheid.

Niettemin nog wel de moeite waard op af te luisteren, speciaal voor de misdrijf-aanhangers.

In het kort: Panama wordt in deze reportage neergezet als een door-en-door corrupt land, waar men van gedegen politieonderzoek geen kaas heeft gegeten: geen kennis, geen ervaring, geen budget. Ook zijn verdwijningen tamelijk "normaal".

De beste rechercheur schijnt Pittí te zijn, ons welbekend, tevens vertrouweling van Anna Belfonte, die zelf een (zachtgezegd) dubieus verleden heeft als het gaan om verdwijningen van personen.

Een mooi woord vond ik Spurenvernichtigungscommando, wat door oud-rechercheur Westra wordt gebruikt om het werk van Sinafront aan te geven.

Ook wordt nog eens benadrukt dat F. al vrij snel achter de mirador wilde gaan zoeken, maar vanuit de hoofdstad werd teruggefloten, wat uiteindelijk 4 à 5 dagen vertraging opleverde (en mogelijk het overlijden van K. en L. heeft veroorzaakt, of althans niet heeft kunnen verhinderen).
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:20:02 #32
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150633596
De Ongesorteerde Lijst Van Mysteries en Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 14-03-2015 15:33:33 ]
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:22:03 #33
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150633648
Hierboven de bijgewerkte lijst. Hierin heb ik de Engelstalige vragen nog niet verwerkt.

Het begint wel een lange lijst te worden...

Beter zou zijn een soort wiki te hebben, ergens, waaraan verschillende mensen dan kunnen werken.

Iemand ideeën hiervoor?
  Moderator zaterdag 14 maart 2015 @ 15:34:12 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_150633890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hierboven de bijgewerkte lijst. Hierin heb ik de Engelstalige vragen nog niet verwerkt.

Het begint wel een lange lijst te worden...

Beter zou zijn een soort wiki te hebben, ergens, waaraan verschillende mensen dan kunnen werken.

Iemand ideeën hiervoor?
Heb hem even gespoilerd :)
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:42:57 #35
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150634040
Mooie lijst Kloothommel ^O^

Misschien is het handig om de vragen in categorieën te verdelen, bv.
A voorbereiding reis, reis naar Panama, verblijf in Bocas del Toro
B verblijf in Boquete
C de wandeling tot het moment van foto 508
D K & L tussen 1 april 14:00 en 11 april
E zoekacties voor 12 april
F zoekacties vanaf 12 april
G overig

Ik noem maar wat.
Het leven is één grote fles B:)B
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:00:13 #36
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150634411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De Ongesorteerde Lijst Van Mysteries en Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
36 - Is er in de telefoonlogs activiteit geregistreerd van de kompasfunctie op de iPhone?
•a nee, anders was dat wel in de media gekomen
•b nee, Kris wist helemaal niet dat ze een kompas op haar telefoon had
•c ja, maar dat kompas werkt alleen als je netwerk hebt - dat is te controleren, iemand een iPhone?
•d ja, maar niet in de media gekomen
Ik heb het net getest, het kompas van de iPhone werkt ook in de vliegtuigmodus.. Je moet het kalibreren door een rondje met de telefoon te draaien.

Dus dat kompas konden ze gebruiken. Zelfs als je er helemaal niets mee hebt, of van snapt..

Als je het toestel draait merk je dat er nauwkeurige aanduidingen worden gegeven als "273 graden West" of "48 graden noordoost", waarbij je al snel doorhebt dat de verticale lijn stabiel blijft, bovenin het beeldscherm. Dus je kunt je scherm precies draaien naar het zuiden bijvoorbeeld en dan die richting uitlopen.

Snap je niets van windstreken, kun je toch 1 richting blijven aanhouden, als iets dat jou logisch lijkt om ergens uit te raken bij verdwaling.

Ook wordt de laatst opgeslagen geolocatie weergegeven qua breedte en lengtegraden (90 graden noorderbreedte is Noordpool, 90 graden zuiderbreedte is Zuidpool).

Zo bevind ik me op 50'52'17'' noorderbreedte en 5'58'49'' oosterlengte, volgens dit kompas

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 14-03-2015 16:07:50 ]
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:08:40 #37
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150634577
36 - Is er in de telefoonlogs activiteit geregistreerd van de kompasfunctie op de iPhone?
•c ja, maar dat kompas werkt alleen als je netwerk hebt - dat is te controleren, iemand een iPhone?

C is verkeerd geformuleerd. Er moet staan: nee, want het kan alleen activiteit registreren als je netwerk hebt.

Perico test net dat er wel kompas is zonder netwerk maar de vraag is of het geregistreerd is in de telefoonlogs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 14-03-2015 16:17:09 ]
Wie dit leest is gek
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:10:26 #38
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150634607
dubbel
Wie dit leest is gek
pi_150635764
http://forum.fok.nl/templ(...)h272-no/panorama.jpg

wie ziet hier de cd bergkam liggen?
Of in welke richting zou je lopen gaan lopen om in Boquete terug te komen?
pi_150635940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)h272-no/panorama.jpg

wie ziet hier de cd bergkam liggen?
Of in welke richting zou je lopen gaan lopen om in Boquete terug te komen?
Dat is die van Edwin's paddock toch? Als dat inderdaad "Matteo's paddock" zou zijn is de CD m.i. te ver om zo in beeld te komen.

Ik denk dan ook dat die paddock van Edwin veel dichterbij de CD ligt en wat je links naast de huisjes ziet, de CD is. In de video maakt Edwin een 360 graden draai met de camera, daar zie je het goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150636035
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 16:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

C is verkeerd geformuleerd. Er moet staan: nee, want het kan alleen activiteit registreren als je netwerk hebt.

Perico test net dat er wel kompas is zonder netwerk maar de vraag is of het geregistreerd is in de telefoonlogs.
Ja, goed punt, het zijn eigenlijk 2 vragen in 1:

- Kun je zonder netwerkbereik de kompasfunctie gebruiken? - Ja, dat heeft Perico getest (werkt dus op GPS, niet op netwerk)
- Wordt dit gebruik geregistreerd in de logs van de telefoon - lijkt me van wel, het is een app toch?

Het zou bizar zijn dat je dit niet probeert, kijken wat je telefoon allemaal biedt wat je kan redden om terug te komen. Zeker als je daarvoor 10 dagen hebt en na die 10 dagen de telefoon nog ruim een uur sap heeft. Of dat was juist het moment dat Lisanne (?) dat probeerde, maar was te verzwakt om het te begrijpen/terug te komen ermee...?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 14 maart 2015 @ 17:26:25 #42
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150636624
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:42 schreef Domnivoor het volgende:
Mooie lijst Kloothommel ^O^

Misschien is het handig om de vragen in categorieën te verdelen, bv.
A voorbereiding reis, reis naar Panama, verblijf in Bocas del Toro
B verblijf in Boquete
C de wandeling tot het moment van foto 508
D K & L tussen 1 april 14:00 en 11 april
E zoekacties voor 12 april
F zoekacties vanaf 12 april
G overig

Ik noem maar wat.
Goede tip.
pi_150636915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom zou zij aangifte gaan doen terwijl F dat al deed?
Ik ben niet tevreden met de antwoorden op mijn twee eerder gestelde vragen over miriam en Eileen.

Ik draai de vraag van Ouder1 om: waarom zou F. aangifte doen als miriam dat al deed? Waarom moest F.überhaupt aangifte doen? Daar heb ik moeite mee. K&L logeerden bij miriam, sliepen in haar logeerkamer, in haar bedden. Miriam gaf ze iedere ochtend ontbijt en avondeten, dat ze overigens lieten staan toen ze al vermist waren, terwijl miriam het niet eens door had.
Waarom heeft miriam geen aangifte gedaan, waarom heeft ze het aan F. overgelaten? Mata geeft een plausibele verklaring, dat ze't mogelijk niet zo op de politie heeft. Dat zou best kunnen. Maar ze heeft toch niets te verbergen? Dan neemt ze toch Eileen, F. en het hele dorp mee ter ondersteuning?

En waarom Eileen zo snel van het toneel verdween is mij nog steeds een raadsel. Ze werd overgeplaatst... so? Ze had het land niet verlaten, zoals men de buitenwereld deed denken. Ze was nog altijd in de buurt. Waar was dat voor nodig? Waarom heeft Eileen de ouders niet te woord gestaan in P.? Al die maanden? En toen ze terug was in NL? Al die maanden?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:38:10 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150636948
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:
- Kun je zonder netwerkbereik de kompasfunctie gebruiken? - Ja, dat heeft Perico getest (werkt dus op GPS, niet op netwerk)
- Wordt dit gebruik geregistreerd in de logs van de telefoon - lijkt me van wel, het is een app toch?
Is het een app die je moet downloaden of is het een app die standaard op een Iphone 4 staat?
Wie dit leest is gek
pi_150637044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:37 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben niet tevreden met de antwoorden op mijn twee eerder gestelde vragen over miriam en Eileen.

Ik draai de vraag van Ouder1 om: waarom zou F. aangifte doen als miriam dat al deed? Waarom moest F.überhaupt aangifte doen? Daar heb ik moeite mee. K&L logeerden bij miriam, sliepen in haar logeerkamer, in haar bedden. Miriam gaf ze iedere ochtend ontbijt en avondeten, dat ze overigens lieten staan toen ze al vermist waren, terwijl miriam het niet eens door had.
Waarom heeft miriam geen aangifte gedaan, waarom heeft ze het aan F. overgelaten? Mata geeft een plausibele verklaring, dat ze't mogelijk niet zo op de politie heeft. Dat zou best kunnen. Maar ze heeft toch niets te verbergen? Dan neemt ze toch Eileen, F. en het hele dorp mee ter ondersteuning?

En waarom Eileen zo snel van het toneel verdween is mij nog steeds een raadsel. Ze werd overgeplaatst... so? Ze had het land niet verlaten, zoals men de buitenwereld deed denken. Ze was nog altijd in de buurt. Waar was dat voor nodig? Waarom heeft Eileen de ouders niet te woord gestaan in P.? Al die maanden? En toen ze terug was in NL? Al die maanden?
Ik vind het inderdaad ook een vreemde gang van zaken, ik heb een plausibele verklaring voor het van het toneel verdwijnen van Eileen. Niet voor het uiteindelijk niet doen van de vermissing door M. Politie verschijnt uiteindelijk toch voor haar neus dus niet willen is geen optie geweest imo.

[ Bericht 17% gewijzigd door ootjekatootje op 14-03-2015 17:51:24 ]
pi_150637101
ik vind dit een zeer trieste reeks
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:46:10 #47
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150637149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
35 - Het plakband dat bericht werd om "de telefoons bij elkaar te houden", van wie was dat afkomstig?
Toevallig kwam ik een stukje tegen over dat "Spuren-vernichtungs-commando" waar het NFI het over had.
Op de telefoons en het plakband werden in Nederland vingerafdrukken van 7 verschillende personen aangetroffen. Zes van die personen waren Panamese onderzoekers en op het plakband stond 1 onbekende vingerafdruk.
Wie dit leest is gek
pi_150637203
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Is het een app die je moet downloaden of is het een app die standaard op een Iphone 4 staat?
Ik dacht het laatste, heb zelf nooit een iPhone gehad, dacht dat het standaard was. Er zijn hier mensen met een iPhone, die weten het vast.

pi_150637246
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is die van Edwin's paddock toch? Als dat inderdaad "Matteo's paddock" zou zijn is de CD m.i. te ver om zo in beeld te komen.

Ik denk dan ook dat die paddock van Edwin veel dichterbij de CD ligt en wat je links naast de huisjes ziet, de CD is. In de video maakt Edwin een 360 graden draai met de camera, daar zie je het goed.
Hoezo te ver, het ding ligt op maximaal 3 uur wandelen en hemelsbreed op maximaal 4 km van de paddock's. Dat die niet zichtbaar is omdat er een heuvel voor zit, is voor mij aannemelijk, ik had alleen verwacht die bergkam duidelijker te zien. Die is 1800 meter hoog en de paddocks liggen veel lager, ik dacht op ongeveer 900 meter.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/vPqOtVO.jpg

Wanneer ze 's ochtends in de paddocks wakker zijn geworden dan hebben ze dus heel goed de verkeerde kant op kunnen lopen
pi_150637309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 17:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoezo te ver, het ding ligt op maximaal 3 uur wandelen en hemelsbreed op maximaal 4 km van de paddock's. Dat die niet zichtbaar is omdat er een heuvel voor zit, is voor mij aannemelijk, ik had alleen verwacht die bergkam duidelijker te zien. Die is 1800 meter hoog en de paddocks liggen veel lager, ik dacht op ongeveer 900 meter.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/vPqOtVO.jpg

Wanneer ze 's ochtends in de paddocks wakker zijn geworden dan hebben ze dus heel goed de verkeerde kant op kunnen lopen
Als je zo ver van de CD bent, ziet ie er niet zo markant uit. Zie het filmpje van Edwin.

Matteo's paddock ligt op iets van 1250 m, de CD is iets van 1800-2100.

Ik situeer die scene van Edwin veel dichterbij de CD, rond "Mata's paddock".

Ik reageer ook alleen op het filmpje, verder niet op Lisanne en Kris, want wat zij gedaan hebben weten we niet. Kans is groot dat ze die paddocks nooit bezocht hebben omdat ze door de 2e quebrada door de rivier (moesten) klauter(d)en.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')