quote:14 maanden cel voor 'Erdogan is dictator'
Zeggen dat de Turkse premier Recep Erdogan een dictator is, dat mag niet. Een Turkse student kreeg vrijdag veertien maanden cel voor zijn misdaad, zo meldden Turkse media.
Aykutalp Avsar had in 2013 tijdens de protesten in Istanbul in een speech gezegd dat Erdogan een dictator is. De leider van de extreemlinkse Turkse Jeugdunie in zijn woonplaats Kayseri werd opgepakt en vandaag veroordeeld.
Avsar is niet de enige die terechtstond voor het beledigen van het staatshoofd. Een zestienjarige Turkse jongen wordt vervolgd, omdat hij Erdogan beschuldigde van corruptie. Merve Büyüksarac, een voormalige Miss Turkije, zou met een op Instagram gepubliceerd gedicht Erdogan hebben gekleineerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)an-is-dictator.dhtml
Dat hele land is corrupt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een achterlijke racist ben jij zeg.
Ik lees enkel wat over boetes. Hoewel dat belachelijk is valt het niet te vergelijkenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij dit ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis
Nooit vergeten dat je een onderdaan en een slaaf bent van de koning.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In Nederland hebben wij dit ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik lees enkel wat over boetes. Hoewel dat belachelijk is valt het niet te vergelijken
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeeld is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.
Check anders even die link die ik heb gepost.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeelt is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.
Dat is ook geen kritiek, meer een knuffelimago aanmeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeelt is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.
Dat heb ik gedaan, ik vraag jou om concrete recente voorbeelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Check anders even die link die ik heb gepost.
Vraag anders Edwin.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, ik vraag jou om concrete recente voorbeelden.
Want Nederland met Turkije vergelijken
Ik lees nergens dat die effectief ooit is opgelegd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de wet in ieder geval, die staat een straf tot 5 jaar toe.
Maar 2 spelen zich af in de 19de eeuw. Dat is wel erg lang geleden en dan spreken we over wel erg andere mores dan anno2015quote:Ferdinand Domela Nieuwenhuis kreeg in 1887 een half jaar gevangenisstraf naar aanleiding van een artikel dat kritisch was over koning Willem III. Hij had geschreven dat de koning "niet veel werk van zijn baantje maakte", hem "koning gorilla" genoemd en een aantal blanco pagina's toegevoegd die de activiteiten van de koning voorstelden.
In 1896 kreeg iemand drie maanden cel omdat hij op een fluit had geblazen op het moment dat koningin Wilhelmina langsreed.
Jan Fabius schreef in 1954 over de Greet Hofmans-affaire waarna hij een celstraf kreeg van 10 dagen
Kijk maar uit als je op vakantie gaat naar Turkije.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:21 schreef Ringo het volgende:
Een dictator en een aap. Een lelijke aap met een snor.
Noem 'm dan Erdogayquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Erdohomo is een achterlijke mongoolLaat ze komen dan
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Erdohomo is een achterlijke mongoolLaat ze komen dan
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Erdohomo is een achterlijke mongool
Daarom, lang leve de koningquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
'Maar hullie...'quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In de EU zijn anders recent nog mensen opgepakt omdat ze iets over IS scandeerden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De samenleving verandert, ken jij iemand die veroordeeld is voor het beledigen van het koningshuis? Iedereen mag zijn mening uiten en LuckyTV mag koning Willy afbeelden als een groot kind.
Het is maar goed dat Turkije geen EU-lid is, anders was dit ook in de EU gebeurd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de EU zijn anders recent nog mensen opgepakt omdat ze iets over IS scandeerden.
Jij stelt kritiek op een staatshoofd gelijk aan support voor een regime dat dood en verderf brengt in het M-O en ook hier in de EU?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de EU zijn anders recent nog mensen opgepakt omdat ze iets over IS scandeerden.
Dat hele land gaat naar de haaien met die achterlijke islamdictators.quote:Raids are latest in string of actions against critics of Erdogan on Twitter
Turkish police on Friday detained three people accused of insulting President Recep Tayyip Erdogan and other top officials on Twitter, after raiding their homes.
Nou, ze hebben al 4 miljard gekregen van Juncker om Turkije voor te bereiden op EU-lidmaatschap.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:03 schreef popolon het volgende:
Hoppa, vandaag nog meer opgepakt.
[..]
Dat hele land gaat naar de haaien met die achterlijke islamdictators.
bron
Hij heeft gewoon gelijk. Die gast die veroordeeld is ook trouwens.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat een achterlijke racist ben jij zeg.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ze hebben al 4 miljard gekregen van Juncker om Turkije voor te bereiden op EU-lidmaatschap.
Ze halen het paard van Troje binnen, same shit all over again.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, ze hebben al 4 miljard gekregen van Juncker om Turkije voor te bereiden op EU-lidmaatschap.
We hebben er toch geen invloed op.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze halen het paard van Troje binnen, same shit all over again.
We leven op de beste van alle mogelijke werelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:07 schreef richolio het volgende:
[..]Als dit doorgaat leef ik op een kutplaneet. Ze moeten toch wel beter weten zou je denken?
Ah, vrijheid van meningsuiting geldt enkel voor de juiste meningen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij stelt kritiek op een staatshoofd gelijk aan support voor een regime dat dood en verderf brengt in het M-O en ook hier in de EU?
Moet je eens een waxinelichtjeshouderhouderhouder naar het voertuig van die lui gooien.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik lees enkel wat over boetes. Hoewel dat belachelijk is valt het niet te vergelijken
Oproepen tot dood en verderf valt makkelijk onder de vrij logische beperkingen die bestaan op de vvmu imho.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, vrijheid van meningsuiting geldt enkel voor de juiste meningen?
Bedoel je dit in de context van de veel-werelden-interpretatie van quantummechanica?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We leven op de beste van alle mogelijke werelden.
Leibniz.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoel je dit in de context van de veel-werelden-interpretatie van quantummechanica?
De beste van alle mogelijke werelden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
was goed in wiskunde, maar als ie over god begon...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |