abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150603668
Zwangerschap en Geboorte!

2015

14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 16-03-2015 20:20:45 ]
pi_150603739
Ok, dit is mijn eerste nieuwe topic! :D

Voor aanpassingen of opmerkingen, quote of dm/pm :)
pi_150604057
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
pi_150604382
Ik zou je vanille vla pas de 23e openmaken Gevalletje ;)

Hier niet meer gedut vanmiddag. Kon de slaap niet vatten terwijl ik wel moe was. Naja dan vanavond maar op tijd!

Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.

Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?

Ach je moet je ergens mee bezig houden he..

Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!

Ik zou eigenlijk ook moeten aangeven dat ik 5 dagen beschikbaarheid niet trek. Maar net zo als nu heb ik 3 dagen gewerkt in totaal 15 uur 2 middagen 1 ochtend en dat is voor nu nog prima. Maar misschien is het volgende week opeens 36 uur en dan kunnen ze me na 2 dagen opvegen.
Maar door het verzuimgesprek en de benadering toen van de manager durf ik dat niet zo goed. Terwijl ik eigenlijk niets te verliezen heb. Dit is hoe dan ook mijn laatste contract, nog 4 maanden.
Maar toen werd mij duidelijk gemaakt dat er volledige beschikbaarheid wordt verwacht van invalsters.

En het 2e punt. Als ik niet werk heb ik ook geen inkomen..

Naja voor nu kijk ik het aan. En grijp ik in wanneer mijn lichaam dag aangeeft. Heb ook heel erg het idee dat mijn planner er wel rekening mee houdt, die stuurt nu ook elke keer een smsje in plaatst van dat ze belt smorgens vroeg. Zodat ik toch wat langer kan slapen als het om een middagdienst gaat!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150604469
Jantina: Ik hoop dat er eerder een plekje is!

Pessie: Goed dat je de fysio gebeld hebt. Al oppas kunnen regelen?

Oh, ik ben echt een zeef... Er was nog iemand gezakt voor de suikertest -O-, Lijnloos?? Balen!!

En Cholula morgen haar UD O+
We postten in het begin samen, omdat we net als Phaidra, Risu en Gevalletje in dezelfde tijd twee streepjes plasten. Toen ging het bij mij mis.
Maar nu deze nieuwe zwangerschap wel goed lijkt te gaan, voelt dat helemaal niet lastig o.i.d. Ik ben zo blij dat ik opnieuw samen met jullie mag/mocht posten in dit topic.

En nu ben ik thuis van mijn werk in de wetenschap de komende weken niet te hoeven werken... Zo raar!
pi_150604517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
+1, dat vind ik ook erg gek, de termijnecho wordt gepland tussen de 10 en 12 weken. En dan wordt het kindje gemeten.
Raar dat ze als argument geeft dat ze dan niet genoeg kan zien. Want dat is toch niet het doel van deze echo. Tenminste.. verder als 2 beentje en 2 armpjes, buik , begin van de hersentjes en de navelstreng kwamen ze bij mij niet.

In ieder geval goed dat je de VK gebeld hebt!
pi_150604611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.

Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.

Maandag hoor ik weer van de VK.
pi_150604699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
.....

Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.

Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?

....

Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!

Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.

Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!

Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
pi_150604825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:22 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.

Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.

Maandag hoor ik weer van de VK.
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.

Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
pi_150604983
:o De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
pi_150604990
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.

Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!

Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
Ja door mijn planner durf ik het ook wat op zijn beloop te laten. Dat is gewoon heel fijn :)

Snap dat het raar voelt dat je nu weet dat je voorlopig niet hoeft te werken. Probeer lekker iets voor jezelf te doen. Een hobby op te pakken. Even tijd voor jezelf.
Want als ik me bedenk hoe spannend ik de eerste weken vond en het nu nog vind. Kan ik me niet voorstellen hoe dat voor jou is met een achtergrond van miskramen. Dat gaat je niet ik de koude kleren zitten :)

Hier zijn we al wel uit over het ledikantje... En die krijgen we van mij vader en moeder. Die wilde heel graag samen (ze zijn nu net 3 jaar gescheiden) een cadeau geven. Wat ik echt superlief vind. Ook door hun financiële situatie vind ik dat echt bijzonder. Dat wordt de Stuva van IKEA.

Maar voor de rest... nog geen idee ;)
pi_150605034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.

Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
pi_150605059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
:o De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Dat weet ik niet precies. Ik krijg er iedere week eentje om medische reden en heb nog geen rekening gezien. Nu heb ik het duurste aanvullende pakket, geen idee of dat nog iets uitmaakt?
pi_150605115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Wanneer de echo's gemaakt wordt met een medische reden worden ze vergoed.
En heb zelf een beetje het idee dat dat wanneer je bij de gyn loopt dat automatisch zo is.

Oh kan niet wachten tot we weer mogen spieken naar spruit maar dat duurt nog een maand!
pi_150605116
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
Heb ik toch niet goed opgelet toen ze het me vertelde... Ik was ook helemaal in de gloria met mijn goede echo, niet alles kwam daarna meer even scherp binnen :)
Ik had 'm met 10w3d en kindje was 3,5 cm.
pi_150605236
Haha ik bleef eigenlijk bij alle echo's heel kalm. Ik had tranen e.d verwacht (a la wat je op tv ziet). Maar bij mij alleen maar een dikke vette glimlach!

En dat hartje wat je dan ziet kloppen, zo bijzonder. Wij hebben nog geen hartje gehoord, maar daar ben ik zo benieuwd naar!

Ik vond het ook erg bijzonders dat ze de baby in cm's benoemde in plaats van de 7,8 mm de echo ervoor!
pi_150605314
Nouja door mijn eigen risico waren we sowieso al heen vanwege de fertiliteitsonderzoeken. Ik heb met 6,4 de eerste gehad, zometeen met 8,4 de tweede, dan bij 9,6 een voor de intake van de vk en volgens mij de week erop een termijn echo..
pi_150605374
Ik moest bij de eerste wel een beetje huilen trouwens omdat ik er van overtuigd was dat ik een miskraam had gehad wegens bloedverlies.
Nu geen bloedverlies meer, ik doe ook extreem rustig aan, maar toch nog een mixed gevoel voor de echo dinsdag, ik verwacht half dat t hartje is gestopt, maar gewoon puur omdat ik mij nog steeds niet kan voorstellen dat ik zwanger ben.
pi_150605568
Vandaag de eerste kleertjes voor het kleintje gekocht..En stof om een broekje van te naaien..

vrijdag 13 maart 2015 @ 17:49:56 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150605631
Oh wat superleuk Jägar! O+
Kwak
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:51:51 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150605691
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit 8-) (wij Grunnegers :7 )

Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen O+

En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
pi_150605793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:51 schreef pessie het volgende:
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit 8-) (wij Grunnegers :7 )

Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen O+

En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
aardige buit is toch normaal Nederlands?

Eet smakelijk!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:08:30 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150606231
Jager,
Wat doe je! M'n hormonen! M'n baby moet er nu gewoon uit om het te komen passen. Super leuk!

Cactus,
Hoe gaat het met je?

Hier ; heel veel gekke steekjes die soms wat lang aanhouden en een baby die - net als haar moeder - geniet van het soms eventjes iemand anders zijn.
Patrick ster (beide armen en benen zo ver mogelijk uitrekken), karatekid en het golfslagbad zijn momenteel favoriet.
Auwie..maar klagen? Nooit <3
pi_150606246
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Stimmt :Y 10 weken is key.

Wat ik er een beetje uit op maak is dat ze je probeert over te halen met een soort halve nekplooimeting. Zo van als je bij 12 weken komt dan kunnen we meer zien en dan krijg je dat vergoed. Maar goed, ik was er niet bij natuurlijk. Ik kan iig geen reden bedenken waarom je de echo vooruit zou schuiven.

Elke vrouw in NL heeft recht op 2 echo's, de termijnecho en 20wekenecho worden standaard voor iedereen vergoed. De nekplooimeting wordt voor niemand vergoed en kost 160 euro. Dat gaat niet van je eigen risico af, dat is gewoon kwestie van aan de deur betalen ;) echo's op indicatie zoals groeiecho horen niet van je eigen risico af te gaan aangezien verloskundige zorg vrijgesteld is van eigen risico, net als de huisarts zeg maar.
:)
pi_150606278
*knip* mignonne al toegelicht. ;)

Maar ik begrijp dat sommige dames ook echo's krijgen zonder dat de VK er iets voor rekent...
Lijkt mij in elk geval wel dat ze je even inlichten over de kosten...?

Een echo kost trouwens 25 tot 45 euro zo ongeveer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')