+1, dat vind ik ook erg gek, de termijnecho wordt gepland tussen de 10 en 12 weken. En dan wordt het kindje gemeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:08 schreef Gevalletje het volgende:
Trouwens ook gek Jantina dat de 10 weken echo niet vergoed wordt en de 12 weken wel, dacht dat de termijnecho juist rond 10 weken wordt gedaan? En je dan de nekplooimeting kan inplannen met 12 weken als je die zou willen? Die wordt dan juist weer niet vergoed en de termijnecho wel..
Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
.....
Nu deuk in mijn hoofd met keuzes maken. Welke kinderwagen, welk autostoeltje, wat voor matrasje.. Wat een keuzes. En we hebben ons echt goed georiënteerd van te voren. Maar wat is nu echt het geld waard en wat niet. Wat is overbodig en wat niet.
Kijk nou alleen al naar Maxi Cosi. Nu hebben ze weer een nieuwe op de markt gebracht. De Pebble Plus. Is die nou echt beter als de Pebble?
....
Ik wilde nog even zeggen dan ik het goed vind van Malteser. Knap dat je naar je lichaam luistert. Nu even bijkomen, opladen en je rust pakken.
Ook van jou Jagar..!
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:22 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is vanaf 10 weken gewoon termijnecho en een termijnecho wordt vergoedt. Ok, ik ben volgens mijn eigen berekening dan 9 weken 6 dagen, maar daar deed de VK in elk geval niet moeilijk om.
Ik snap daarom ook het hele verhaal van de echoscopiste niet meer en de VK snapte de redenatie ook niet. Maar ik proefde dus het stukje "met vakantie" en dat er dus sowieso voor die tijd geen plek bij deze echoscopiste en dat ze mij daarom dus gewoon naar voren schuift.
Maandag hoor ik weer van de VK.
Ja door mijn planner durf ik het ook wat op zijn beloop te laten. Dat is gewoon heel fijnquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dankjewel, het voelt nog wat raar. Ik werk 40 uur en ben voorlopig dus voor 40 uur ziek gemeld. Maar ik weet dat ik de beste keuze gemaakt heb.
Ik snap je dilemma wat betreft je werk. Wel fijn dat de planner je smst ipv belt!
Wat keuzes betreft rondom kinderwagen en meubels enz, herkenbaar! Vorige week een eerste winkel bezocht maar wij zijn er nog niet uit. Wat een keuze!
Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.
Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
Dat weet ik niet precies. Ik krijg er iedere week eentje om medische reden en heb nog geen rekening gezien. Nu heb ik het duurste aanvullende pakket, geen idee of dat nog iets uitmaakt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Wanneer de echo's gemaakt wordt met een medische reden worden ze vergoed.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:32 schreef Cassandra87 het volgende:
De andere echo's worden niet vergoed? Gaan die van je eigen risico af, of komen die daar bovenop nog voor eigen rekening?
Heb ik toch niet goed opgelet toen ze het me vertelde... Ik was ook helemaal in de gloria met mijn goede echo, niet alles kwam daarna meer even scherp binnenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Onze spruit kwam met de termijnecho op 3,3 cm. Met een termijn van 10w1d.
aardige buit is toch normaal Nederlands?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:51 schreef pessie het volgende:
Jagar wat doe je! Mijn hormonen WILLEN dat setje nu ook! En die stof is te cute! En mijn oudste vind de sokken tof. Kortom, vanuit Noord-Nederland zeggen we: aardige buit(wij Grunnegers
)
Oppas voor morgenochtend is ook al gelukt. Mijn zus is vanmiddag met de kindjes naar de zorgboerderij geweest en ze mogen daar morgen ook wel een uurtje spelen
En ik wil uitleg geven over de echo's maar wordt gesommeerd om aan tafel te komen eten. Dus ik kom er straks nog op terug, behalve als ik spuit 11 wordt
Stimmtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Sterker nog, vriendin van mij is gynaecologe en zei het volgende:
Als er een echo gemaakt wordt bij 10 weken en bij 12 weken, dan telt de echo die het dichtst bij de 10 weken zit als termijnecho.
Je kindje moet wel een minimale afmeting hebben van 3,4 cm geloof ik.
Mignonne, corrigeer me als ik het fout begrepen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |