abonnement Unibet Coolblue
pi_151192495
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:56 schreef mckroket het volgende:

[..]

thnx, maar dan moet je dus lid zijn van facebook... erg jammer
Lijkt er wel op inderdaad. Hebben ze dan zelf afgeschermd dat je ingelogd moet zijn. Beetje vreemd voor een commercieel bedrijf
pi_151197752
M'n eerste Boskeun. Tijd voor de lente!.. Etiket vind 'k trouwens fantastisch.

http://www.ratebeer.com/beer/de-dolle-boskeun/6861/

pi_151200939
De Boskeun vond ik een heel prettig biertje. Goede keuze Seul, sowieso mooie collecties die hier voorbijkomen.

Afgelopen weekend de Spencer Trappist geproefd, leuk blond biertje. Dan is het rijtje Trappisten weer compleet.
Daarnaast een Jai Alai IPA geproefd, een hele goede IPA. Vol van smaak, niet overdreven bitter. http://www.beeradvocate.com/beer/profile/17981/46363/
en minder spannend vond ik de Terrapin Liquid Bliss, Chocolte Peaut Butter porter. Smaakte te kunstmatig.
http://www.ratebeer.com/b(...)utter-porter/190036/
Stop rockin' the boat.
pi_151201885
Jai Alai is inderdaad erg lekker!.. Sowieso wel een voorstander van bier in blik... Voor de bieren waarvoor het geschikt is, uiteraard!..

Oh: en met "eerste Boskeun" bedoel ik eerste van 2015... Een vers flesje... Niet echt bier dat geschikt is om te bewaren...
pi_151207454
Brand IPA. Het ruikt als IPA, smaakt ook soort van als IPA alleen mist kracht en smaak. Misschien ter vervanging van Brand pils nog wel te doen maar verder gewoon in het schap laten staan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 30 maart 2015 @ 22:47:56 #231
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_151208595
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Karstman het volgende:
Brand IPA. Het ruikt als IPA, smaakt ook soort van als IPA alleen mist kracht en smaak. Misschien ter vervanging van Brand pils nog wel te doen maar verder gewoon in het schap laten staan.
Groot concern he, gaan vaker voor een vlakkere smaak, dan vindt iedereen hem te drinken :) ik ben het helemaal met je eens trouwens :)

Vanavond de rokkejager van Bax bier gehad, erg fijn!
pi_151209331
quote:
Ben daar dus vorige week geweest. Zeker de moeite waard. Tis maar 5 minuten van de snelweg af dus zonde om voorbij te rijden.
pi_151210673
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:05 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Ben daar dus vorige week geweest. Zeker de moeite waard. Tis maar 5 minuten van de snelweg af dus zonde om voorbij te rijden.
Dat scheelt, goed om te weten voor als ik eens in de buurt ben want er staat best wat mooi spul op de lijst. Maar daar in de buurt komen, dat doe je dan weer niet 'zomaar'.
Schip ahoy!
pi_151218674
Nou, toch maar 440 keer moeten bellen naar Westvleteren om een bestelling te plaatsen. Ophalen op zaterdag dus ook ff langs 't Schooltje van Struise ^O^
pi_151239857
Nice, een speciaalbiertopic. Hou er ook erg van, afgelopen weekend nog in de buurt naar een paar zaken geweest. Zit momenteel aan een Bronckhorster Nightporter, bevalt meer dan goed. Een stevige porter, in het begin zoetig maar al snel flink bitter.

pi_151242006
Onder tussen bijna alle bieren van de AH gekocht haha.

Zit aan mijn eerste biertje van brouwerij de Molen, Mooi & Meedogenloos. Zeer lekker met koffie/chocola en gebrande mouten. Mis alleen een goede volle schuimkraag, ofterwijl heb totaal geen schuim.
pi_151242101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:43 schreef Saind het volgende:
Nou, toch maar 440 keer moeten bellen naar Westvleteren om een bestelling te plaatsen. Ophalen op zaterdag dus ook ff langs 't Schooltje van Struise ^O^
Dat is zeker de moeite waard!

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:49 schreef larry_flynt het volgende:
Onder tussen bijna alle bieren van de AH gekocht haha.

Zit aan mijn eerste biertje van brouwerij de Molen, Mooi & Meedogenloos. Zeer lekker met koffie/chocola en gebrande mouten. Mis alleen een goede volle schuimkraag, ofterwijl heb totaal geen schuim.
Schuim? Eerlijk gezegd vind ik schuim echt niet belangrijk.
Ga eerder uit op geur en smaak dan op de schuimkraag.
JA!
pi_151242437
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:51 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Dat is zeker de moeite waard!

[..]

Schuim? Eerlijk gezegd vind ik schuim echt niet belangrijk.
Ga eerder uit op geur en smaak dan op de schuimkraag.
Oh ik vind dat schuim wel een toegevoegde waarde kan hebben zeker bij dit soort bier.
pi_151242588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:57 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Oh ik vind dat schuim wel een toegevoegde waarde kan hebben zeker bij dit soort bier.
Hoe donkerder des te beter.. vooral bij donkerbier vind ik schuim niet belangrijk.. (schuim is koolzuur) donker bier met koolzuur verpest het voor mij..
JA!
pi_151243158
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:59 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Hoe donkerder des te beter.. vooral bij donkerbier vind ik schuim niet belangrijk.. (schuim is koolzuur) donker bier met koolzuur verpest het voor mij..
Donker bier heeft meestal ook heel erg dik schuim. Vind het juist altijd wel lekker :p
pi_151243403
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:09 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Donker bier heeft meestal ook heel erg dik schuim. Vind het juist altijd wel lekker :p
Drink momenteel een double oatmeal stout van de rooie dop.
5 mm schuim. Zo weer weg, helemaal niet erg..

Bij Ipa's en ander soort bieren vind ik het dan weer niet erg.. Bij de stouts wel :)
JA!
pi_151252763
Ik denk dat de schuimkraag meer belangrijk is vanwege het uiteindelijke koolzuur in het bier: dat waardeer ik ook wel.
Het schuim zelf is natuurlijk niet echt van grote waarde ofzo.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151266388
Bij de Xenos verkopen ze Aziatische bieren voor 1,49 per stuk, alleen de Iki is iets duurder. Leuk wel en voor 1,49 per stuk kon ik ze niet laten staan. Ze hebben meer soorten, maar die heb ik allemaal al een keer op :') en m'n kast puilt onderhand uit.



Ook een drietal paasbiertjes gekocht bij Gall&Gall in de reclame, ben benieuwd!



Oh ja bij de Xenos hebben ze ook een doos met vijf bieren erin, maar die is 50 cent duurder dan dat je vijf bieren los pakt. :')
  woensdag 1 april 2015 @ 17:00:59 #245
408930 Chandos
The General
pi_151267800
Zowel Emelisse als PaasIJ vond ik prima in te nemen. PaasIJ heeft niet zoveel te maken met een lentebok, maar goed, zo noemen ze het ook niet (meer). Idem voor de Molen's Lentehop - ook lekker maar meer een IPA haast.
pi_151270897
A/h drinken:



Aanwinsten:



pi_151278739
Nu aan een Ciel Bleu van brouwerij 't IJ, prima I.P.A.!

Dadelijk gaat de Paasij open, ben benieuwd.

[ Bericht 41% gewijzigd door Rvhkd op 02-04-2015 14:54:06 ]
pi_151303248
Scotch ale is niet 100% mijn stijl, maar dit was heel lekker!..

http://www.ratebeer.com/b(...)rd-scotch-ale/11498/

  donderdag 2 april 2015 @ 22:50:09 #249
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_151314851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:20 schreef larry_flynt het volgende:
Bij de Xenos verkopen ze Aziatische bieren voor 1,49 per stuk, alleen de Iki is iets duurder. Leuk wel en voor 1,49 per stuk kon ik ze niet laten staan. Ze hebben meer soorten, maar die heb ik allemaal al een keer op :') en m'n kast puilt onderhand uit.

[ afbeelding ]

Ook een drietal paasbiertjes gekocht bij Gall&Gall in de reclame, ben benieuwd!

[ afbeelding ]

Oh ja bij de Xenos hebben ze ook een doos met vijf bieren erin, maar die is 50 cent duurder dan dat je vijf bieren los pakt. :')
De Proefbrouwerij heeft dan ook niet de capaciteit die de 'Aziatische' brouwers hebben. Dat flesje Cobra kwam hoogstwaarschijnlijk uit het Verenigd Koninkrijk.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_151314935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:50 schreef Curchulain het volgende:

[..]

De Proefbrouwerij heeft dan ook niet de capaciteit die de 'Aziatische' brouwers hebben. Dat flesje Cobra kwam hoogstwaarschijnlijk uit het Verenigd Koninkrijk.
Ja en kwam er, doordat ik een dutch badge kreeg op Untappd, achter dat iKi Yuzu gewoon in Nederland wordt gebrouwen... Maar bij de meeste is het denk ik dat een Europese brouwer een soort licentie koopt, net zoals bij coca cola gebeurd. Of heb ik het mis?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')