abonnement Unibet Coolblue
pi_150597080
Ben aan derde stad begonnen na wat gerommel met de eerste twee. Speel nog wel sandbox om zo alles onder de knie te krijgen. Misschien dat ik later een andere stad normaal ernaast ga doen. Met alles unlocked is ook wel tof, al wijkt het wel erg af van de manier waarop SC4 omgaat met RCI.

Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt.


Ingang van stad, rechts zijn zeg maar die twee lijnen. Eerst was het een lege rotonde daarna, nu opgevuld met alle demand voor offices zodat je bij binnenkomst in de stad gelijk de CBD ziet. ;) City marketing. :P


Deze is een tip voor mensen die zich ook storen aan de lege ruimte in het midden. Ik vul ook wel wat met bomen maar dit is eigenlijk mooier, zodat het net lijkt of er een park is. Gewoon met freeform paden voor voetgangers aanleggen. Ook nog functioneel want ze kunnen een shortcut nemen tussen de blokken door. En als je het mooi kronkelt ziet het er ook nog tof uit.

Overigens is het wel jammer dat je die parken altijd op de weg moet laten aansluiten. :r En dat dus blijkbaar een voetgangerspad niet telt. :(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150597091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef Divje het volgende:
Wat is dat nou steeds met die cd-code :{ Waar kan ik die invoeren? :')
Nergens. Gewoon aanvinken dat ze 't niet showen. Je kunt die code gebruiken als je je registreert op de paradox forums geloof ik, zodat je in de help section terecht kunt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150597099
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom, je bent de eerste vrouwelijke city builder in dit topic volgens mij ?
Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit :D

Ben wel een noob trouwens :P
pi_150597155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nergens. Gewoon aanvinken dat ze 't niet showen. Je kunt die code gebruiken als je je registreert op de paradox forums geloof ik, zodat je in de help section terecht kunt.
Hmm oke :Y dacht dat het misschien te maken had met dat ik veel privileges op steam mis, zegt dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn omdat ik geen game op steam heb gekocht/geactiveerd/whatever. Meh.
Nait Soezn Moar Broezn
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:39:26 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150597213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt.
Het heeft alleen nut als er bij kruisingen ook voldoende reden is om af slaan. Ze kiezen namelijk erg lettelijk de kortste route.
So we just called him Fred
pi_150597276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit :D

Ben wel een noob trouwens :P
Simcity 4 *O*

Simcity 5 ken ik niet, nooit van gehoord. :{w
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:42:01 #207
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_150597298
Hmm, bij 40k inwoners begint het toch wel zwaar te worden voor mijn pc :P
Vervelende stoepboer!
pi_150597299
Tips als je ontzettend veel last van files overal hebt? Ik bouw wel nieuwe snelwegen en metrolijnen, maar dat verandert alleen de plaats van de bottlenecks. :(
Burning bridges gives you so much more
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:49:00 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150597563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben aan derde stad begonnen na wat gerommel met de eerste twee. Speel nog wel sandbox om zo alles onder de knie te krijgen. Misschien dat ik later een andere stad normaal ernaast ga doen. Met alles unlocked is ook wel tof, al wijkt het wel erg af van de manier waarop SC4 omgaat met RCI.

Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt.

[ afbeelding ]
Ingang van stad, rechts zijn zeg maar die twee lijnen. Eerst was het een lege rotonde daarna, nu opgevuld met alle demand voor offices zodat je bij binnenkomst in de stad gelijk de CBD ziet. ;) City marketing. :P

[ afbeelding ]
Deze is een tip voor mensen die zich ook storen aan de lege ruimte in het midden. Ik vul ook wel wat met bomen maar dit is eigenlijk mooier, zodat het net lijkt of er een park is. Gewoon met freeform paden voor voetgangers aanleggen. Ook nog functioneel want ze kunnen een shortcut nemen tussen de blokken door. En als je het mooi kronkelt ziet het er ook nog tof uit.

Overigens is het wel jammer dat je die parken altijd op de weg moet laten aansluiten. :r En dat dus blijkbaar een voetgangerspad niet telt. :(
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.

En ja, dat alles aan een weg moet liggen vind ik ook irritant. Laat ons dat zelf bepalen :(. Waarom zou een park niet naast een voetgangerspad kunnen liggen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150597565
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:42 schreef Gatenkaas het volgende:
Tips als je ontzettend veel last van files overal hebt? Ik bouw wel nieuwe snelwegen en metrolijnen, maar dat verandert alleen de plaats van de bottlenecks. :(
Wachten op een fix. :P Afgaande op de reddits is verkeer zo'n beetje het grootste probleem. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150597667
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.
Qua inkomen en RCI wel. Daar was ook veel meer afzonderlijke demand voor verschillende soorten gebouwen. Hier kun je alles gewoon hoogbouw maken als je dat wil.

Qua wegenbouw vind ik 't echt een stuk lastiger, al komt dat ook voornamelijk doordat alles niet meer in een grid hoeft. In SC4 was het gewoon strepen trekken en interchanges ploppen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:21 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150597778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Qua inkomen en RCI wel. Daar was ook veel meer afzonderlijke demand voor verschillende soorten gebouwen. Hier kun je alles gewoon hoogbouw maken als je dat wil.

Qua wegenbouw vind ik 't echt een stuk lastiger, al komt dat ook voornamelijk doordat alles niet meer in een grid hoeft. In SC4 was het gewoon strepen trekken en interchanges ploppen.
Oh dat hoeft niet hoor. Gridbreaking is een van mijn favoriete dingen in SC4. OK je hebt er wel de NAM voor nodig maar dan kun je de meest extravagante interchanges maken die ook nog gewoon werken.

Dat mis ik hier voornamelijk trouwens, snelwegen. Het spel mag ze best zo noemen maar een snelweg heeft toch echt in en uitvoegstroken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:47 #213
439804 Pier416
Don't look at this!
pi_150597801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:42 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Hmm, bij 40k inwoners begint het toch wel zwaar te worden voor mijn pc :P
Welkom bij de club :+
Is het al weekend?
pi_150597818
Wat me ook opvalt is hoe makkelijk het spel is. Behalve verkeer nergens problemen mee. Misschien tijd om hardmode even te proberen.
Burning bridges gives you so much more
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:56:43 #215
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_150597880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:54 schreef Pier416 het volgende:

[..]

Welkom bij de club :+
Misschien wat RAM bij kopen, kijken of dat iets oplost :'(
Vervelende stoepboer!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:00:46 #216
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_150598012
Hoppa 70% higher educated *O*
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:02:57 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150598095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat me ook opvalt is hoe makkelijk het spel is. Behalve verkeer nergens problemen mee. Misschien tijd om hardmode even te proberen.
Ik vind de balans juist wel goed. Inderdaad niet zo moeilijk voor mensen met ervaring met dit soort games maar toch wel een flinke uitdaging voor nieuwe gebruikers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150598171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
Hoppa 70% higher educated *O*
Ik heb dat ook en nu werken er allemaal mensen op de boerderijen met een Universitaire opleiding. :X

Over werken gesproken, ik moet maar weer verder, straks weer lekker verder met Cities.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:12:35 #219
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_150598428
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit :D

Ben wel een noob trouwens :P
I like you :@
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_150598521
DAMES IN HET TOPIC *O*
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150598532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus waterpomp aan de kust en dan leidingen naar het bewoonde gebied trekken toch? En zal even kijken naar de detail settings :)

Maar voor wat ik heb gezien ziet het er super cool uit :D
Het is allemaal gelukt? :D *O*
pi_150598591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:15 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Het is allemaal gelukt? :D *O*
Ja vond dat steam gedoe in combinatie met die site beetje omslachtig:p Uiteindelijk toch gelukt en nu beetje aankloten in het spel.
pi_150598645
Industrie blijft altijd een ondergeschoven kind bij mij. De rest van de stad moet er mooi uit zien maar heb echt pure schijt aan die industrie.


Even re-organiseren _O- Soort van haven-gebied van maken. Fuck it, alles plat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Divje op 13-03-2015 14:24:58 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150598670
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja vond dat steam gedoe in combinatie met die site beetje omslachtig:p Uiteindelijk toch gelukt en nu beetje aankloten in het spel.
:D
pi_150598736
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:15 schreef Divje het volgende:
DAMES IN HET TOPIC *O*
Snap niet dat er geen andere vrouwen zijn die dit spelen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')