Nergens. Gewoon aanvinken dat ze 't niet showen. Je kunt die code gebruiken als je je registreert op de paradox forums geloof ik, zodat je in de help section terecht kunt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef Divje het volgende:
Wat is dat nou steeds met die cd-code Waar kan ik die invoeren?
Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uitquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welkom, je bent de eerste vrouwelijke city builder in dit topic volgens mij ?
Hmm oke dacht dat het misschien te maken had met dat ik veel privileges op steam mis, zegt dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn omdat ik geen game op steam heb gekocht/geactiveerd/whatever. Meh.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nergens. Gewoon aanvinken dat ze 't niet showen. Je kunt die code gebruiken als je je registreert op de paradox forums geloof ik, zodat je in de help section terecht kunt.
Het heeft alleen nut als er bij kruisingen ook voldoende reden is om af slaan. Ze kiezen namelijk erg lettelijk de kortste route.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt.
Simcity 4quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit
Ben wel een noob trouwens
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben aan derde stad begonnen na wat gerommel met de eerste twee. Speel nog wel sandbox om zo alles onder de knie te krijgen. Misschien dat ik later een andere stad normaal ernaast ga doen. Met alles unlocked is ook wel tof, al wijkt het wel erg af van de manier waarop SC4 omgaat met RCI.
Moet wel zeggen dat het allemaal wat lastiger echt onder te knie te krijgen is dan SC4, waarschijnlijk ook vanwege het verschil in wegen. Vraag me ook bijna af hoeveel zin het heeft om meerbaanswegen aan te leggen als iedereen constant de buitenste baan gebruikt.
[ afbeelding ]
Ingang van stad, rechts zijn zeg maar die twee lijnen. Eerst was het een lege rotonde daarna, nu opgevuld met alle demand voor offices zodat je bij binnenkomst in de stad gelijk de CBD ziet. City marketing.
[ afbeelding ]
Deze is een tip voor mensen die zich ook storen aan de lege ruimte in het midden. Ik vul ook wel wat met bomen maar dit is eigenlijk mooier, zodat het net lijkt of er een park is. Gewoon met freeform paden voor voetgangers aanleggen. Ook nog functioneel want ze kunnen een shortcut nemen tussen de blokken door. En als je het mooi kronkelt ziet het er ook nog tof uit.
Overigens is het wel jammer dat je die parken altijd op de weg moet laten aansluiten. En dat dus blijkbaar een voetgangerspad niet telt.
Wachten op een fix. Afgaande op de reddits is verkeer zo'n beetje het grootste probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:42 schreef Gatenkaas het volgende:
Tips als je ontzettend veel last van files overal hebt? Ik bouw wel nieuwe snelwegen en metrolijnen, maar dat verandert alleen de plaats van de bottlenecks.
Qua inkomen en RCI wel. Daar was ook veel meer afzonderlijke demand voor verschillende soorten gebouwen. Hier kun je alles gewoon hoogbouw maken als je dat wil.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.
Oh dat hoeft niet hoor. Gridbreaking is een van mijn favoriete dingen in SC4. OK je hebt er wel de NAM voor nodig maar dan kun je de meest extravagante interchanges maken die ook nog gewoon werken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Qua inkomen en RCI wel. Daar was ook veel meer afzonderlijke demand voor verschillende soorten gebouwen. Hier kun je alles gewoon hoogbouw maken als je dat wil.
Qua wegenbouw vind ik 't echt een stuk lastiger, al komt dat ook voornamelijk doordat alles niet meer in een grid hoeft. In SC4 was het gewoon strepen trekken en interchanges ploppen.
Welkom bij de clubquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:42 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Hmm, bij 40k inwoners begint het toch wel zwaar te worden voor mijn pc
Misschien wat RAM bij kopen, kijken of dat iets oplostquote:
Ik vind de balans juist wel goed. Inderdaad niet zo moeilijk voor mensen met ervaring met dit soort games maar toch wel een flinke uitdaging voor nieuwe gebruikers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat me ook opvalt is hoe makkelijk het spel is. Behalve verkeer nergens problemen mee. Misschien tijd om hardmode even te proberen.
Ik heb dat ook en nu werken er allemaal mensen op de boerderijen met een Universitaire opleiding.quote:
I like youquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Thnx :p Was groot fan van Sim City 4. 5 ook gekocht maar was het niet zo en was ook flink teleurgesteld. Maar deze ziet er fucking vet uit
Ben wel een noob trouwens
Het is allemaal gelukt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:25 schreef Yasmin23 het volgende:
Dus waterpomp aan de kust en dan leidingen naar het bewoonde gebied trekken toch? En zal even kijken naar de detail settings
Maar voor wat ik heb gezien ziet het er super cool uit
Ja vond dat steam gedoe in combinatie met die site beetje omslachtig:p Uiteindelijk toch gelukt en nu beetje aankloten in het spel.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja vond dat steam gedoe in combinatie met die site beetje omslachtig:p Uiteindelijk toch gelukt en nu beetje aankloten in het spel.
Snap niet dat er geen andere vrouwen zijn die dit spelen?quote:
Onbegrijpelijk inderdaadquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap niet dat er geen andere vrouwen zijn die dit spelen?
Het is geen Call of Duty achtige onzin dus.... :pquote:
Zijn best veel vrouwen die dat weer wel spelen volgens mij net zoals GTAV enzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is geen Call of Duty achtige onzin dus.... :p
Is op te lossen door een weg te plaatsen, park ertegenaan, weg verwijderen en daarna verbinden met een voetpad. Werkt iig bij dat hele grote parkquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.
En ja, dat alles aan een weg moet liggen vind ik ook irritant. Laat ons dat zelf bepalen . Waarom zou een park niet naast een voetgangerspad kunnen liggen?
Protip nr 14.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Is op te lossen door een weg te plaatsen, park ertegenaan, weg verwijderen en daarna verbinden met een voetpad. Werkt iig bij dat hele grote park
[ afbeelding ]
Nice, goeie tip.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Is op te lossen door een weg te plaatsen, park ertegenaan, weg verwijderen en daarna verbinden met een voetpad. Werkt iig bij dat hele grote park
[ afbeelding ]
op knelpunten snelwegen omzetten naar zesbaans eenrichtingswegen, dan hebben ze twee keer zoveel ruimte om in de file te staanquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:42 schreef Gatenkaas het volgende:
Tips als je ontzettend veel last van files overal hebt? Ik bouw wel nieuwe snelwegen en metrolijnen, maar dat verandert alleen de plaats van de bottlenecks.
Nu gaat het losquote:
Daar was iemand op Reddit al mee bezig zodat dat wel kon. Nog even geduld dus, en tot die tijd gewoon de weg verwijderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het juist veel makkelijker dan SC4.
En ja, dat alles aan een weg moet liggen vind ik ook irritant. Laat ons dat zelf bepalen . Waarom zou een park niet naast een voetgangerspad kunnen liggen?
tegen de 120k leek hij het hier even lastig te krijgen, waarcdat precies aan lag weet ik nietquote:
Haha dat is vlakbijquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:05 schreef FredvZ het volgende:
Een versimpeld knooppunt Ypenburg bij Den Haag:
[ afbeelding ]
Hier te downloaden in de workshop:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407059075
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:28 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://steamcommunity.com(...)06684124&searchtext=
Dat is wel gruwelijk
schiet eens op met werkenquote:
die historische gebouwen van de deluxe variant kunnen op die manier ook gewoon gemaakt wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, er staan wel 1800 gebouwen op de workshop maar het zijn bijna allemaal kleine asset veranderingen of kleuren. Slechts een paar echt nieuwe gebouwen tot nu toe.
Hopelijk maakt iemand met verstand van zaken een goede tutorial voor blender in combinatie met skylines dan komt er vast en zeker een hoop bij.
Van al die aanpassingen aan reeds bestaande gebouwen word je wel kriegel jaquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, er staan wel 1800 gebouwen op de workshop maar het zijn bijna allemaal kleine asset veranderingen of kleuren. Slechts een paar echt nieuwe gebouwen tot nu toe.
Hopelijk maakt iemand met verstand van zaken een goede tutorial voor blender in combinatie met skylines dan komt er vast en zeker een hoop bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |