abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:14:35 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150591358
Besluit bewapening en uitrusting politie: Artikel 2 lid 1 sub c 'het pistool'

Daar staat: '... tijdens de uitoefening van de dienst...'
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:06 schreef Netsplitter het volgende:
En ja, geef jij maar het wetsartikel waar staat dat hij verplicht is zijn wapen te houden tijdens bezoek aan de Tweede Kamer.
Dat bestaat natuurlijk niet en dat weet jij ook wel.

De discussie is semantisch/ juridisch; hij vindt dat hij zijn wapen mag dragen, zijn dienst houdt immers niet op als hij de Tweede Kamer inloopt. De bewaking vindt dat hij zich aan het protocol moet houden. Beiden onvermurwbaar, prima.

Maar ga niet lopen jankbakken dat het een arrogante kwast is en dat ze hem moeten degraderen. :) Misschien niet direct van jou, maar dat is wat je in dit topic terugziet en dat vind ik nergens op slaan. ;)

[ Bericht 80% gewijzigd door SicSicSics op 13-03-2015 10:26:13 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150597597
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar een slager mag wettelijk niet met die messen niet dragen op een andere plek dan de slagerij. Deze man mag dat wel. Dat lokale regels anders voorschrijven, kan, maar dan zou ik daar ook weggebleven zijn.
Waar staat dat dan?
Kan me nog de tijd herinneren dat als iemand een zeist vervoerde dat deze afgedekt moest zijn maar weet niks over dat hij ze of deze niet bij zich mocht dragen.
pi_150597715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar staat dat dan?
Kan me nog de tijd herinneren dat als iemand een zeist vervoerde dat deze afgedekt moest zijn maar weet niks over dat hij ze of deze niet bij zich mocht dragen.
Dat mag niet als het niet nodig is. Dat soort zaken mag je bij je hebben, als dat noodzakelijk is om van A naar B te vervoeren. Volgens de regels mag het sowieso niet, maar men is niet zo regide en snapt dat regels dat ook nooit kunnen zijn, gelukkig. Daarom zijn er gedoogregelingen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_150597863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar staat dat dan?
een zeist of een zeis?
Somebody that I used to know
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:17:45 #130
116015 SicSicSics
pi_150598592
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat mag niet als het niet nodig is. Dat soort zaken mag je bij je hebben, als dat noodzakelijk is om van A naar B te vervoeren. Volgens de regels mag het sowieso niet, maar men is niet zo regide en snapt dat regels dat ook nooit kunnen zijn, gelukkig. Daarom zijn er gedoogregelingen.
Heel praktisch; een koksmes los in de deur van je auto mag niet. Een koksmes in foedraal in je kofferbak mag wel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150598774
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Heel praktisch; een koksmes los in de deur van je auto mag niet. Een koksmes in foedraal in je kofferbak mag wel.
Ik vermoed dat dat ook niet mag, tenzij die persoon misschien kok is?
Feit vind ik dat deze persoon de regeltjes naar zijn hand wil zetten, en helaas of gelukkig is hem dat niet gelukt.
Komt alweer uit wat ik denk dat het ook maar mensen zijn en net zo ziek of gezond kunnen zijn als anderen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:39:19 #132
116015 SicSicSics
pi_150599237
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:24 schreef john2406 het volgende:
Ik vermoed dat dat ook niet mag, tenzij die persoon misschien kok is?
Jij brave burger zal echt geen problemen krijgen met de politie als jij een messensetje in doos of foedraal in je kofferbak hebt liggen.
quote:
Feit vind ik dat deze persoon de regeltjes naar zijn hand wil zetten, en helaas of gelukkig is hem dat niet gelukt.
Feit is dat deze persoon misschien wel gelijk had en volledig in zijn recht stond, maar dat sommige mensen hier meteen concluderen (om redenen die mij niet duidelijk zijn, maar ik wel kan raden) dat het een arrogante zak is die geen respect heeft voor regeltjes.
Fine, fuck you then!
pi_150599460
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:39 schreef SicSicSics het volgende:

Feit is dat deze persoon misschien wel gelijk had en volledig in zijn recht stond, maar dat sommige mensen hier meteen concluderen (om redenen die mij niet duidelijk zijn, maar ik wel kan raden) dat het een arrogante zak is die geen respect heeft voor regeltjes.
Ik vind het maar een ziek persoontje met wat hij voorslaat of mee gekomen is, kan me nog dit herinneren.
http://nieuws-uitgelicht.(...)en-politieagent.html
En zo een mensen wil die met een wapen laten lopen, ziek lijkt me dat, ik scheer ze niet allemaal over een kam hoor.
Pissen in een centrum tegen een kerkmuur is er ook zo eentje, moet ik eens proberen op klaarlichte dag.
Gelukkig had een kind op de school tegenover een telefoon bij de hand om te filmen, of het daadwerkelijk niet bewerkt is weet ik niet .
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:50:25 #134
116015 SicSicSics
pi_150599626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:45 schreef john2406 het volgende:
Ik vind het maar een ziek persoontje met wat hij voorslaat of mee gekomen is, kan me nog dit herinneren.
http://nieuws-uitgelicht.(...)en-politieagent.html
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? :')
quote:
En zo een mensen wil die met een wapen laten lopen, ziek lijkt me dat, ik scheer ze niet allemaal over een kam hoor.
Je neemt nu een uiterste en projecteert dat op de groep. Wat doe je dan? :D
quote:
Pissen in een centrum tegen een kerkmuur is er ook zo eentje, moet ik eens proberen op klaarlichte dag.
Gelukkig had een kind op de school tegenover een telefoon bij de hand om te filmen, of het daadwerkelijk niet bewerkt is weet ik niet .
Je raaskalt. :7
Fine, fuck you then!
pi_150601941
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? :')

[..]

Je neemt nu een uiterste en projecteert dat op de groep. Wat doe je dan? :D

[..]

Je raaskalt. :7
Ik doe dat?
Hij neemt die helegroep zonder uitzondering en zegt tegen ze met wapen de straat op, nou dat vind ik toch wel sterk in die groep kunnen zieke mensen zitten en toch geeft deze persoon allemaal een wapen.
Laat ze dan eens goed nakijken voordat je dat beweerd zou ik zeggen, en herhaal dat met regelmaat, ik kan immers vandaag gezond zijn en over een tijdje totaal het tegenover gestelde toch?
Ik vind het dus niet zwart wit of het een of het ander dan behoord er naar mijn mening geselecteerd te worden wie wel en wie niet.
Het zou best kunnen dat het in de kamer niet voorgeschreven is, maar dan nog dan respecteer ik als gewoon mens de regels en vraag me een schriftelijke bevestiging en geef mijn wapen af!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:06:12 #136
116015 SicSicSics
pi_150602105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Ik doe dat?
Hij neemt die helegroep zonder uitzondering en zegt tegen ze met wapen de straat op, nou dat vind ik toch wel sterk in die groep kunnen zieke mensen zitten en toch geeft deze persoon allemaal een wapen.
Laat ze dan eens goed nakijken voordat je dat beweerd zou ik zeggen, en herhaal dat met regelmaat, ik kan immers vandaag gezond zijn en over een tijdje totaal het tegenover gestelde toch?
Hij heeft het ook over bevoegde personen. :) Niet iedereen, maar iedereen die bewezen heeft dat hij met het wapen om kan gaan. Dat die regels daaromtrent scherper kunnen staat nu niet ter discussie. Zelfs die oproep staat nu niet ter discussie ;)
quote:
Ik vind het dus niet zwart wit of het een of het ander dan behoord er naar mijn mening geselecteerd te worden wie wel en wie niet.
Dan zijn jullie het met elkaar eens op dat punt.
quote:
Het zou best kunnen dat het in de kamer niet voorgeschreven is, maar dan nog dan respecteer ik als gewoon mens de regels en vraag me een schriftelijke bevestiging en geef mijn wapen af!
Je kan als gewoon mens ook wel eens de regels aan de kaak (willen) stellen. Dat is ons goed recht en dat maakt ons niet automatisch arrogant of verheven. :)
Fine, fuck you then!
pi_150602452
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:06 schreef SicSicSics het volgende:

Je kan als gewoon mens ook wel eens de regels aan de kaak (willen) stellen. Dat is ons goed recht en dat maakt ons niet automatisch arrogant of verheven. :)
Toch ben ik die mening toebedeeld ik kan het niet helpen hoor, volgens mij worden de agenten ook op pad gestuurd zonder ijkingspapieren, en mag ik klakkeloos aannemen dat die apperaten van hun geeikd zijn.
Dus mooi niet ik als installateur moest ze vroeger bij me dragen en overleggen kunnen aan de mensen, dat verwacht ik van hun dus ook!
Maar ook dit heeft niets met het topic te doen, echter alleen van toepassing op arrogantie en verheven willen zijn.
Ik moet me legitimeren zei dus ook,en niet wie dacht U wie we zijn, nee legitimatie en daarmee is voor mij de kous af.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:39:50 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_150605248
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar een slager mag wettelijk niet met die messen niet dragen op een andere plek dan de slagerij. Deze man mag dat wel. Dat lokale regels anders voorschrijven, kan, maar dan zou ik daar ook weggebleven zijn.
:?:?
Het is heel erg simpel. Deze politiemedewerker heeft voor zijn bezoek aan het parlement geen wapen nodig. Niemand komt daar binnen met een vuurwapen of een steekwapen, überhaupt komt daar niemand binnen die daar niets te zoeken hoeft. Er valt niets te beveiligen dus het heeft geen enkel nut om daar bewapend te zijn. Zijn vuurwapen levert juist extra gevaar op als je hem naar binnen laat met vuurwapen als je als in termen van meer en minder gevaar wil spreken tussen het wel of niet bewapend naar binnen gaan. Anders geformuleerd: deze commissaris is een zeikerd die een torenhoog ego heeft. Verder kunnen we constateren dat deze commissaris blijkbaar medewerking weigetert aan de hoorzitting van het parlement. Houd er rekening mee in verband met de toekomstige benoemingen. ;)

Trouwens, die lokale regels zijn de enige regels die in dat gebouw tellen. Net als dat deze man niet bij jou of mij naar binnen mag zonder dat ofwel jij/ik ofwel de rechter hiervoor toestemming geeft (die afhangt van de voorwaarden waarmee hij al dan niet akkoord gaat) en voor de duur dat hij die toestemming heeft (zo gauw hij zich niet aan onze regels houdt kunnen wij hem direct naar buiten zetten). Je kan er dan inderdaad als egotrippende commissaris voor kiezen om er niet naar binnen te gaan maar dat betekent in dit geval dat je weigert om je werk uit te oefenen en dat kan, mag en moet consequenties hebben bij een dergelijke functie. Wat mij betreft ontslaat de verantwoordelijke bewindspersoon hem.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-03-2015 17:45:57 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:15:58 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_150606409
Jammer voor deze Pistolen Paul maar de politiestaat is nog steeds niet officieel ingevoerd en het favoriete law en order duo Ivo en Fred is zonet van het toneel verdwenen, dus ook hij opzouten met z'n wereldvreemde goudenknopengedrag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')