abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150578931
Hij wou de kamerleden intimideren.
Helaas.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_150582369
Wat een makke schapen hier, een soort Befehl ist Befehl cultuur. Die man is een held omdat hij wel zorg draagt voor de veiligheid.
De Republiek
pi_150584852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:14 schreef stroopdoosch het volgende:
Wat een makke schapen hier, een soort Befehl ist Befehl cultuur. Die man is een held omdat hij wel zorg draagt voor de veiligheid.
Het komt eerder over alsof hij zelf een gevaarlijk type is. Daarnaast is er dan gewoon een vuurwapen aanwezig in het kamergebouw, en dat is sowieso een veiligheidsrisico.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150585584
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:14 schreef stroopdoosch het volgende:
http://www.camilleri.nl/2(...)nning-om-te-moorden/
pi_150587740
En terecht dat ie is weggelopen. Er is geen gewapende beveiliging bij het tweede kamer gebouw.Was er wel gewapende beveiliging dan had hij vast ze wapen afgedaan.
pi_150587879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 02:03 schreef bierdrinker93 het volgende:
En terecht dat ie is weggelopen. Er is geen gewapende beveiliging bij het tweede kamer gebouw.Was er wel gewapende beveiliging dan had hij vast ze wapen afgedaan.
Helemaal niet? Ik mag toch hopen dat er daar wel wat bewapende marechaussees rondlopen?

Daarbij, die beveiligers van geert zijn wel bewapend toch?
pi_150588171
Ik vind het sowieso nogal merkwaardig dat de Tweede Kamercommissie een hoorzitting gaat houden terwijl het betreffende ministerie zonder bewindspersonen zit. Misschien had dat beter een paar weken kunnen worden uitgesteld.
pi_150588272
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 02:29 schreef Awsom het volgende:

[..]

Helemaal niet? Ik mag toch hopen dat er daar wel wat bewapende marechaussees rondlopen?

Daarbij, die beveiligers van geert zijn wel bewapend toch?
Nope. Vooralsnog is t daar zo geregeld dat alleen de politie en de KMAR wapens dragen. Al die mannen met zo'n V op hun borst (zoals de bewakers van Wilders) zijn ongewapend.
pi_150588409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Bij de militaire inlichtingen dienst moest ik m'n paspoort ook achterlaten.
Dus zo vreemd is het niet inderdaad.
Ik dacht dat ook regels voor burgers gemaakt zijn dat je je ID nooit mag achterlaten.
pi_150588733
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ook regels voor burgers gemaakt zijn dat je je ID nooit mag achterlaten.
Dat staat zelfs op je ID, naja,vroeger iig. Nu staat er op dat "de houder verplicht is het zorgvuldig te bewaren". In het verleden stond er op dat je het niet uit handen mocht geven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 08:19:18 #86
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150588944
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:37 schreef mrspoeZ het volgende:
Krachtig signaal om je niet te houden aan wat je zelf zegt inderdaad. De vergadering was binnen, toch?
quote:
Korpschef van de Nationale Politie Gerard Bouman adviseert agenten die een vuurwapen mogen dragen dat ook te doen "waar en wanneer mogelijk".
http://www.parool.nl/paro(...)erreurdreiging.dhtml

Niet helemaal lekker overgenomen uit het bericht. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150589641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat staat zelfs op je ID, naja,vroeger iig. Nu staat er op dat "de houder verplicht is het zorgvuldig te bewaren". In het verleden stond er op dat je het niet uit handen mocht geven.
Er zijn dus overheids instellingen die graag toch dingen willen doen die andere overheden weer verboden hebben. :D
pi_150589990
Ik wacht op een slager die gaat klagen dat hij zijn messen niet mee naar binnen mag nemen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:24:46 #89
116015 SicSicSics
pi_150590034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:23 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik wacht op een slager die gaat klagen dat hij zijn messen niet mee naar binnen mag nemen.
Hahaha ja want dat is precies hetzelfde. Scherpe analyse. Ik herzie mijn standpunt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150590049
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hahaha ja want dat is precies hetzelfde. Scherpe analyse. Ik herzie mijn standpunt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Messen zijn ook erg persoonlijk en nodig voor zijn werk.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150590145
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

SPOILER
Mwah, politie daar vervult sowieso niet de rol die hij voor ogen heeft. Dat hij zich daar beveiliger waant terwijl het de marechaussee is die dat op zich neemt komt er ook op neer dat hij daar simpelweg niet bevoegd voor is.
pi_150590184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Misschien een idee om iedere agent een kapmes te laten dragen. Wordt het vaderland ook veiliger van.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:23 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150590223
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 07:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar moest wel anders kwam ik echt niet naar binnen en had dan m'n werk niet kunnen doen. Kon daar wel een hoop stennis gaan schoppen maar de enige die ik daar mee gehad zou hebben was ik zelf, dus nutteloos. In sommige gevallen is het beter om gewoon mee met de flow te gaan. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150590275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Maar een slager mag wettelijk niet met die messen niet dragen op een andere plek dan de slagerij. Deze man mag dat wel. Dat lokale regels anders voorschrijven, kan, maar dan zou ik daar ook weggebleven zijn.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 maart 2015 @ 09:35:09 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150590291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 02:03 schreef bierdrinker93 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ede-Kamer-over.dhtml
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:35:59 #96
116015 SicSicSics
pi_150590311
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef Xa1pt het volgende:
Mwah, politie daar vervult sowieso niet de rol die hij voor ogen heeft. Dat hij zich daar beveiliger waant terwijl het de marechaussee is die dat op zich neemt komt er ook op neer dat hij daar simpelweg niet bevoegd voor is.
Dat is juist zijn punt. Hij heeft in een interne memo geadviseerd dat ze, vanwege de verhoogde terreurdreiging, 'waar en wanneer mogelijk, uit voorzorg' hun dienstwapen dragen.

Zijn visie is juist dat de rol van agent nooit ophoudt wanneer zij in uniform zijn, ook niet in beveiligde objecten. Taak of niet. Als de bevoegdheid er is, en je hebt een uniform aan, dienstwapen dragen.

En die bevoegdheid is niet duidelijk wat mij betreft. Misschien mijn naïviteit, maar als het bij wet verboden was, of als hij nadrukkelijk onbevoegd is zijn wapen te dragen op die locatie, denk ik niet dat hij er moeilijk over gedaan had.
Fine, fuck you then!
pi_150590329
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien een idee om iedere agent een kapmes te laten dragen. Wordt het vaderland ook veiliger van.
Gewoon een sabel, kunnen ze bontkraagjes aan elkaar rijgen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar een slager mag wettelijk niet met die messen niet dragen op een andere plek dan de slagerij. Deze man mag dat wel. Dat lokale regels anders voorschrijven, kan, maar dan zou ik daar ook weggebleven zijn.
Neem ik mijn scalpelsetje wel mee. Misschien kan ik ter plekke nog wel een paar tumoren wegsnijden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 maart 2015 @ 09:38:09 #98
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150590368
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is juist zijn punt. Hij heeft in een interne memo geadviseerd dat ze, vanwege de verhoogde terreurdreiging, 'waar en wanneer mogelijk, uit voorzorg' hun dienstwapen dragen.

Zijn visie is juist dat de rol van agent nooit ophoudt wanneer zij in uniform zijn, ook niet in beveiligde objecten. Taak of niet. Als de bevoegdheid er is, en je hebt een uniform aan, dienstwapen dragen.

En die bevoegdheid is niet duidelijk wat mij betreft. Misschien mijn naïviteit, maar als het bij wet verboden was, of als hij nadrukkelijk onbevoegd is zijn wapen te dragen op die locatie, denk ik niet dat hij er moeilijk over gedaan had.
Er staat letterlijk in de tekst: waar en wanneer mogelijk
Dus waar: Tweede kamer
Mogelijk: nee
Dus wapen niet meenemen of afgeven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40:36 #99
116015 SicSicSics
pi_150590438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
Er staat letterlijk in de tekst: waar en wanneer mogelijk
Dus waar: Tweede kamer
Mogelijk: nee
Dus wapen niet meenemen of afgeven.
Daar gaat deze hele discussie dus over. Waarom is het niet mogelijk?

Is dat omdat de collega's van de Marechaussee volledig in hun recht staan en het inderdaad verboden is, of is het omdat zij een (verkeerde) instructie hebben meegekregen en staat Bouman volledig in zijn recht en geeft hij dus een krachtig signaal af richting zijn achterban.

Weet jij het? :)
Fine, fuck you then!
pi_150590451
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En bij welk voorval in de afgelopen decennia hadden agenten die buiten dienst een wapen droegen een aanslag kunnen voorkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')