abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150559513
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ben je een arrogante zak als je het niet eens bent met de regels en daar vraagtekens bij zet? :)
Die regels gelden toch voor iedereen neem ik aan of mag een minister er wel met een wapen zitten dan.
En iedereen lijkt me een potentiele hoe zeg ik dat netjes?
Ik heb dingen meegemaakt teveel om op te noemen en naar mijn idee of mijn ervaring is dat wat ik eerder melden deed.
Ze denken boven de anderen te staan is mijn ervaring.
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:26:31 #52
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_150559575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die regels gelden toch voor iedereen neem ik aan of mag een minister er wel met een wapen zitten dan.
Ik heb dingen meegemaakt teveel om op te noemen en naar mijn idee of mijn ervaring is dat wat ik eerder melden deed.
Een minister heeft toch helemaal geen ontheffing voor een wapen?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:27:18 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150559600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:23 schreef john2406 het volgende:
Juridisch gezien gelden die regels misschien wel niet voor iedereen ;)
quote:
Dat is (deels) terecht natuurlijk. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_150559654
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:27 schreef SicSicSics het volgende:

Dat is (deels) terecht natuurlijk. :)
Uiteraard mogen de goede niet onder die wat het wel denken leiden, al vind ik als een appel rot is die de ander kan aansteken!
pi_150559887
Er zullen vast wel voorzieningen zijn waar je wapen veilig opgeborgen kan worden, dus hij had dit even kunnen navragen, want ik kan me voorstellen dat je als agent ook niet graag je wapen afgeeft. Echter vind ik het goed werk van de beveiligers om niet te buigen voor deze meneer en, wel een slechte zaak dat politicus Magda Berndsen de beveiliging probeerde te overrulen, iets wat helaas veel te vaak gebeurt. Regels en protocollen zijn dan even niet belangrijk voor zulke mensen.
pi_150560171
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Odaiba het volgende:
Er zullen vast wel voorzieningen zijn waar je wapen veilig opgeborgen kan worden, dus hij had dit even kunnen navragen, want ik kan me voorstellen dat je als agent ook niet graag je wapen afgeeft. Echter vind ik het goed werk van de beveiligers om niet te buigen voor deze meneer en, wel een slechte zaak dat politicus Magda Berndsen de beveiliging probeerde te overrulen, iets wat helaas veel te vaak gebeurt. Regels en protocollen zijn dan even niet belangrijk voor zulke mensen.
Dat dacht ik dus ook van die Magda, zij zal ook wel denken boven de rest te staan dan denk ik?

In feite beschaamd ze dus alle regels dat ze er maar eens gaan controleren wat en of ze geen wiet ergens heeft staan of zelfs iets aangenomen heeft waar ze geen recht op had.
Mijn mening he!
pi_150560353
Meer wapens op straat goed voor de veiligheid. :') Laten we het maar op de naweeën van bepaalde bewindslieden houden.
pi_150560456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
Meer wapens op straat goed voor de veiligheid. :') Laten we het maar op de naweeën van bepaalde bewindslieden houden.
Zo een plof wapen, dan toch zeker een ak47 toch, daar was toch ook sprake van dat ze die wouden hebben?
Of in iedergeval automatische wapens toch?
pi_150560499
Wat een onzin. in landen waar ze niet zo moeilijk doen over al dat soort regeltjes kan dit toch ook?

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_150560525
Hoe moet dat met de politie als een gewapende man de kamer is binnengedrongen?
pi_150560547
quote:
12s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:03 schreef RM-rf het volgende:
Wat een onzin. in landen waar ze niet zo moeilijk doen over al dat soort regeltjes kan dit toch ook?

[ afbeelding ]
En meteen zakt het niveau stijl naar beneden, dan maak of laat meteen iemand als Hitler aan de macht zou ik zeggen. LOL.
pi_150560591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
Zo te zien lukte het de politie nog niet, of de korpchef, dan zal het ook niemand anders lukken vermoed ik.
En zou het lukken dan kan altijd een uitzondering gemaakt worden lijkt me!
pi_150560897
quote:
Ik mag toch hopen dat er in dat gebouw gewapende diensten aanwezig zijn, maar zou me niks verbazen als daar alleen maar ongewapende beveiliging rondloopt xD
pi_150561001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:59 schreef whY... het volgende:
Een dienstwapen is net zo persoonlijk als een ID-kaart, die laat je gewoon niet achter. Dan had hij vooraf dat dienstwapen niet mee moeten nemen, of zoals nu niet deelnemen aan de vergadering.
als je bij Europol binnen wilt moet je je ID achterlaten
pi_150561178
Er is natuurlijk een verschil tussen 'de straat opgaan' en 'naar de Tweede Kamer gaan'. Straks wil die lul ook met zijn dienstwapen het vliegtuig in "jullie krijgen er een gratis bewaker bij". :')
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:35:16 #66
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_150561336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij rijkswaterstaat trouwens ook, alleen wordt je daar van te voren over gebrieft. Het beste was waarschijnlijk geweest als het van te voren uitgezocht was en ontheffing eventueel op tijd aangevraagd was. Voor nu alleen maar complimenten aan de beveiliger die zich niet laat intimideren.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 12 maart 2015 @ 13:11:32 #67
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150562501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef whY... het volgende:
Bij rijkswaterstaat trouwens ook, alleen wordt je daar van te voren over gebrieft.
Bij Westraven is laten zien genoeg, bij VROM vroeger moest ik hem wel achterlaten. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 maart 2015 @ 13:13:32 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150562550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij de militaire inlichtingen dienst moest ik m'n paspoort ook achterlaten.
Dus zo vreemd is het niet inderdaad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150563617
quote:
De politie is er niet om die gebouwen te beveiligen of te beschermen, dat is een taak voor de marechaussee.
pi_150567322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De politie is er niet om die gebouwen te beveiligen of te beschermen, dat is een taak voor de marechaussee.
Volgens mij als die ter plaatse komen heeft de Politie het nakijken?
pi_150575384
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:
Korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie heeft vandaag geweigerd een bijeenkomst in de Tweede Kamer bij te wonen, omdat hij zijn dienstwapen moest inleveren bij de beveiliging.

Bouman was uitgenodigd voor een hoorzitting van de Kamercommissie Veiligheid en Justitie. Toen hij bij het streng beveiligde gebouw van de Tweede Kamer arriveerde, kreeg de korpschef te horen dat hij niet met zijn dienstwapen naar binnen mocht. Bouman probeerde het nog met de mededeling: "U krijgt er gratis een bewaker bij", zegt zijn woordvoerder, maar dat hielp niet. Met wapen geen toegang, was de onverbiddelijke boodschap.

Bouman besloot daarop de bijeenkomst niet bij te wonen. D66-Kamerlid Magda Berndsen, voormalig politiechef, heeft nog geprobeerd er een mouw aan te passen, maar dat mocht niet baten. Zowel Bouman als de bewaking bleef onvermurwbaar.

Bevel
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen. Ze moeten ook voldoende geoefend zijn om het te gebruiken. Sindsdien draagt Bouman, als hij in uniform op weg gaat, zijn dienstwapen bij zich.

Dat is goed voor de veiligheid van de politieagent en het is goed voor de veiligheid op straat, vindt Bouman. Zo nodig kunnen agenten ook optreden, zei hij verder.

Bron: NOS

Niet zo'n handige actie van deze korpschef. Van iemand in zo'n functie mag je toch een meer diplomatieke en professionele houding verwachten, zeker nu de politie zo onder druk staat met de CAO onderhandelingen de de agenten die zijn aangeklaagd wegens schietincidenten. Dat laatste is sowieso ook opmerkelijk. In het geval wanneer een agent schiet op een vluchtende verdachte snap ik wel dat het OM spreekt van overmatig geweld en het ontbreken van noodweer, maar wanneer er een auto op je inrijdt kan ik dat toch anders zien (of is hier meer sprake van een wraakactie?).

Wat vinden jullie?
Ik vind dat hij zich als een klein kind gedraagt. De regels zijn duidelijk, die gelden ook voor een politie-agent. Bevalt het je niet dan staat het je inderdaad vrij om niet te spreken. Prima, wat mij betreft schrap je hem dan als gesprekspartner en ga je met iemand die wat meer volwassen is verder.

Wat ik vind?
Schieten op een vluchtende verdachte? Nooit! Wat mij betreft strafbaar maken in plaats van toestaan ("arrestatievuur").
Schieten op een auto die op je inrijdt? Nee, je kan beter opzij springen!
Schieten op iemand die een vuurwapen vastheeft? Ja, zo gauw hij het wapen op iemand richt of ergens op richt waar iemand zich kan bevinden (bijv. een raam of een deur).
Schieten op iemand die een steekwapen vastheeft? Enkel zo gauw hij binnen het bereik van iemand komt.

Ik heb het artikel gelezen: alle drie worden terecht vervolgd. Geen twijfel over mogelijk. Als iemand vlucht dan zijn er genoeg andere middelen om die persoon aan te houden, als je dat niet kan dan is dat wellicht eerder een teken dat ze fysiek de lat fors hoger moeten leggen bij de selectie, de opleiding en de verdere training (momenteel zijn de fysieke vereisten bij de selectie een joke). ;)
Aangezien die auto al voorbij die agenten was op het moment dat ze schoten was het gevaar voor hen geweken. Dan kan er nooit een excuus zijn om nog te schieten. Goed, je kan stellen dat de automobilist een gevaar oplevert voor het overige verkeer maar dat is nog veel meer het geval als hij verwond verder rijdt of met een lekke band verder rijdt. Schieten maakt het niet veiliger. Ook hier geldt dat er andere (betere) oplossingen zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-03-2015 20:15:55 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150576031
Trouwens, voor wie vindt dat het gemakkelijk oordelen is voor ons omdat wij geen politie-medewerkers zijn (voor wie van ons dat geldt), als je vergaande bevoegdheden krijgt (bekeuren, schieten, geweld gebruiken, gijzelen, boeien) dan hoort daar bij dat je vergaande verantwoordelijkheden krijgt, en dus ook sterk aansprakelijk bent voor het niet dragen van die verantwoordelijkheden. Als je die niet aankan dan moet je maar een ander vak gaan beoefenen, hoe sneller hoe liever.
#NoDAPL
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:25:38 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_150576166
Regels zijn er ook voor hem daar moet hij zich dus gewoon aan houden. Het is tenslotte iets anders dan op straat lopen. Dus dat argument is niet van toepassing.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_150576168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je weet de regels van te voren. Je kan het er mee eens zijn of niet, ze gaan echt die regels niet aanpassen. Zo simpel werkt het. Ook niet voor die meneer.
Als hij z'n wapen niet wil afgeven moet hij het niet meenemen.
Weet je wat ik nu niet begrijp? Enerzijds zijn de Nederlanders bij uitstek het volk wat zich niets aantrekt van regels. Zie bijvoorbeeld het verkeer. Regels worden als suggestie beschouwd.
Anderzijds zijn Nederlanders enorme muggenzifters als het om allerlei regeltjes gaat. Kan iemand die shizofrene houding van de Nederlander verklaren? Waarom wordt de ene regel als richtlijn gezien die je al dan niet opvolgt terwijl over andere, eventueel pietluttige en niet gepaste, regeltjes enorm kan worden gezeurd?
#NoDAPL
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:37:48 #75
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_150576816
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen.
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wel netjes om uit te dragen wat je predikt. ^O^
Politiek statement en een krachtig signaal naar 'zijn' agenten.
Krachtig signaal om je niet te houden aan wat je zelf zegt inderdaad. De vergadering was binnen, toch?
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')