Die regels gelden toch voor iedereen neem ik aan of mag een minister er wel met een wapen zitten dan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ben je een arrogante zak als je het niet eens bent met de regels en daar vraagtekens bij zet?
Een minister heeft toch helemaal geen ontheffing voor een wapen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die regels gelden toch voor iedereen neem ik aan of mag een minister er wel met een wapen zitten dan.
En iedereen lijkt me een potentiele hoe zeg ik dat netjes?
Ik heb dingen meegemaakt teveel om op te noemen en naar mijn idee of mijn ervaring is dat wat ik eerder melden deed.
Ze denken boven de anderen te staan is mijn ervaring.
Juridisch gezien gelden die regels misschien wel niet voor iedereenquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:23 schreef john2406 het volgende:
Die regels gelden toch voor iedereen neem ik aan of mag een minister er wel met een wapen zitten dan.
En iedereen lijkt me een potentiele hoe zeg ik dat netjes?
Ik heb dingen meegemaakt teveel om op te noemen en naar mijn idee of mijn ervaring is dat wat ik eerder melden deed.
Dat is (deels) terecht natuurlijk.quote:Ze denken boven de anderen te staan is mijn ervaring.
Uiteraard mogen de goede niet onder die wat het wel denken leiden, al vind ik als een appel rot is die de ander kan aansteken!quote:
Dat dacht ik dus ook van die Magda, zij zal ook wel denken boven de rest te staan dan denk ik?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Odaiba het volgende:
Er zullen vast wel voorzieningen zijn waar je wapen veilig opgeborgen kan worden, dus hij had dit even kunnen navragen, want ik kan me voorstellen dat je als agent ook niet graag je wapen afgeeft. Echter vind ik het goed werk van de beveiligers om niet te buigen voor deze meneer en, wel een slechte zaak dat politicus Magda Berndsen de beveiliging probeerde te overrulen, iets wat helaas veel te vaak gebeurt. Regels en protocollen zijn dan even niet belangrijk voor zulke mensen.
Zo een plof wapen, dan toch zeker een ak47 toch, daar was toch ook sprake van dat ze die wouden hebben?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
Meer wapens op straat goed voor de veiligheid.Laten we het maar op de naweeën van bepaalde bewindslieden houden.
En meteen zakt het niveau stijl naar beneden, dan maak of laat meteen iemand als Hitler aan de macht zou ik zeggen. LOL.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:03 schreef RM-rf het volgende:
Wat een onzin. in landen waar ze niet zo moeilijk doen over al dat soort regeltjes kan dit toch ook?
[ afbeelding ]
Zo te zien lukte het de politie nog niet, of de korpchef, dan zal het ook niemand anders lukken vermoed ik.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
Hoe moet dat met de politie als een gewapende man de kamer is binnengedrongen?
Ik mag toch hopen dat er in dat gebouw gewapende diensten aanwezig zijn, maar zou me niks verbazen als daar alleen maar ongewapende beveiliging rondloopt xDquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
als je bij Europol binnen wilt moet je je ID achterlatenquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:59 schreef whY... het volgende:
Een dienstwapen is net zo persoonlijk als een ID-kaart, die laat je gewoon niet achter. Dan had hij vooraf dat dienstwapen niet mee moeten nemen, of zoals nu niet deelnemen aan de vergadering.
Bij rijkswaterstaat trouwens ook, alleen wordt je daar van te voren over gebrieft. Het beste was waarschijnlijk geweest als het van te voren uitgezocht was en ontheffing eventueel op tijd aangevraagd was. Voor nu alleen maar complimenten aan de beveiliger die zich niet laat intimideren.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je bij Europol binnen wilt moet je je ID achterlaten
Bij Westraven is laten zien genoeg, bij VROM vroeger moest ik hem wel achterlaten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef whY... het volgende:
Bij rijkswaterstaat trouwens ook, alleen wordt je daar van te voren over gebrieft.
Bij de militaire inlichtingen dienst moest ik m'n paspoort ook achterlaten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je bij Europol binnen wilt moet je je ID achterlaten
De politie is er niet om die gebouwen te beveiligen of te beschermen, dat is een taak voor de marechaussee.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij als die ter plaatse komen heeft de Politie het nakijken?quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
De politie is er niet om die gebouwen te beveiligen of te beschermen, dat is een taak voor de marechaussee.
Ik vind dat hij zich als een klein kind gedraagt. De regels zijn duidelijk, die gelden ook voor een politie-agent. Bevalt het je niet dan staat het je inderdaad vrij om niet te spreken. Prima, wat mij betreft schrap je hem dan als gesprekspartner en ga je met iemand die wat meer volwassen is verder.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:
Korpschef Gerard Bouman van de Nationale Politie heeft vandaag geweigerd een bijeenkomst in de Tweede Kamer bij te wonen, omdat hij zijn dienstwapen moest inleveren bij de beveiliging.
Bouman was uitgenodigd voor een hoorzitting van de Kamercommissie Veiligheid en Justitie. Toen hij bij het streng beveiligde gebouw van de Tweede Kamer arriveerde, kreeg de korpschef te horen dat hij niet met zijn dienstwapen naar binnen mocht. Bouman probeerde het nog met de mededeling: "U krijgt er gratis een bewaker bij", zegt zijn woordvoerder, maar dat hielp niet. Met wapen geen toegang, was de onverbiddelijke boodschap.
Bouman besloot daarop de bijeenkomst niet bij te wonen. D66-Kamerlid Magda Berndsen, voormalig politiechef, heeft nog geprobeerd er een mouw aan te passen, maar dat mocht niet baten. Zowel Bouman als de bewaking bleef onvermurwbaar.
Bevel
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen. Ze moeten ook voldoende geoefend zijn om het te gebruiken. Sindsdien draagt Bouman, als hij in uniform op weg gaat, zijn dienstwapen bij zich.
Dat is goed voor de veiligheid van de politieagent en het is goed voor de veiligheid op straat, vindt Bouman. Zo nodig kunnen agenten ook optreden, zei hij verder.
Bron: NOS
Niet zo'n handige actie van deze korpschef. Van iemand in zo'n functie mag je toch een meer diplomatieke en professionele houding verwachten, zeker nu de politie zo onder druk staat met de CAO onderhandelingen de de agenten die zijn aangeklaagd wegens schietincidenten. Dat laatste is sowieso ook opmerkelijk. In het geval wanneer een agent schiet op een vluchtende verdachte snap ik wel dat het OM spreekt van overmatig geweld en het ontbreken van noodweer, maar wanneer er een auto op je inrijdt kan ik dat toch anders zien (of is hier meer sprake van een wraakactie?).
Wat vinden jullie?
Weet je wat ik nu niet begrijp? Enerzijds zijn de Nederlanders bij uitstek het volk wat zich niets aantrekt van regels. Zie bijvoorbeeld het verkeer. Regels worden als suggestie beschouwd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet de regels van te voren. Je kan het er mee eens zijn of niet, ze gaan echt die regels niet aanpassen. Zo simpel werkt het. Ook niet voor die meneer.
Als hij z'n wapen niet wil afgeven moet hij het niet meenemen.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef DW457 het volgende:
De achtergrond van Boumans opstelling is dat hij eind januari opdracht heeft gegeven aan alle politiemensen die geüniformeerd de straat opgaan, hun dienstwapen te dragen.
Krachtig signaal om je niet te houden aan wat je zelf zegt inderdaad. De vergadering was binnen, toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:32 schreef SicSicSics het volgende:
Wel netjes om uit te dragen wat je predikt.![]()
Politiek statement en een krachtig signaal naar 'zijn' agenten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |