Hallo allemaal,
Ik heb sinds 7 maanden nu alweer een relatie met mijn vriend en dit gaat eigenlijk allemaal heel goed. We zijn smoorverliefd op elkaar, houden van elkaar, en doen leuke dingen samen. Mijn vriend is fors wat ouder en heeft een hele drukke baan, ik ga zelf nog naar school en heb het veel minder druk. Daar ligt nou net het probleem denk ik.
Ik loop hem de hele dag door maar te appen en van alles te vragen en bevestiging te zoeken wat nogal best vaak leidt tot ruzies. Als ik de bevestiging die ik wil krijgen namelijk niet krijg (en ik zoek overal bevestiging in) dan word ik namelijk erg chagrijnig en ben ik alles aan het afreageren op hem. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij toch liever niet met mij wilt praten of mij überhaupt wilt zien.. 'Anders had hij toch wel gezegd dat hij me mist?' Gaat er dan door mijn hoofd heen.. We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt. Daarnaast kan ik ook behoorlijk zeuren als hij aan het werk is, of op zakentrip, en mij 3 uur lang niet appt.. En dan als hij me appt hij dan niet in gaat op mijn 100 berichten maar vraagt aan mij wat ik doe... Ook als hij heeft beloofd om te bellen en dat gebeurt uiteindelijk niet omdat hij te druk is, of omdat hij in slaap gevallen is, of omdat hij het gewoon vergeten is gaat er gelijk door mijn hoofd heen dat ik niet belangrijk genoeg ben voor hem..
Zoals jullie merken loop ik dus echt met een probleem rond en ik wil dit opgelost hebben voordat mijn relatie eraan stuk gaat, dat is namelijk echt wel het laatste wat ik wil. Hij heeft het er namelijk ook wel moeilijk mee zoals jullie kunnen begrijpen.. Ik heb natuurlijk een beetje op internet rond gekeken wat dit zou kunnen zijn en ik kwam steeds uit op een vorm van OCS/OCD.. Wat opzich niet geheel gek klinkt gezien dat ik in mijn verleden ook verschillende vormen van OCS/OCD liet zien.. Maar ik vraag mij nu af of er mensen zijn die hetzelfde hebben (gehad) en wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan?