abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150542684
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 7 maanden nu alweer een relatie met mijn vriend en dit gaat eigenlijk allemaal heel goed. We zijn smoorverliefd op elkaar, houden van elkaar, en doen leuke dingen samen. Mijn vriend is fors wat ouder en heeft een hele drukke baan, ik ga zelf nog naar school en heb het veel minder druk. Daar ligt nou net het probleem denk ik.

Ik loop hem de hele dag door maar te appen en van alles te vragen en bevestiging te zoeken wat nogal best vaak leidt tot ruzies. Als ik de bevestiging die ik wil krijgen namelijk niet krijg (en ik zoek overal bevestiging in) dan word ik namelijk erg chagrijnig en ben ik alles aan het afreageren op hem. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij toch liever niet met mij wilt praten of mij überhaupt wilt zien.. 'Anders had hij toch wel gezegd dat hij me mist?' Gaat er dan door mijn hoofd heen.. We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt. Daarnaast kan ik ook behoorlijk zeuren als hij aan het werk is, of op zakentrip, en mij 3 uur lang niet appt.. En dan als hij me appt hij dan niet in gaat op mijn 100 berichten maar vraagt aan mij wat ik doe... Ook als hij heeft beloofd om te bellen en dat gebeurt uiteindelijk niet omdat hij te druk is, of omdat hij in slaap gevallen is, of omdat hij het gewoon vergeten is gaat er gelijk door mijn hoofd heen dat ik niet belangrijk genoeg ben voor hem..

Zoals jullie merken loop ik dus echt met een probleem rond en ik wil dit opgelost hebben voordat mijn relatie eraan stuk gaat, dat is namelijk echt wel het laatste wat ik wil. Hij heeft het er namelijk ook wel moeilijk mee zoals jullie kunnen begrijpen.. Ik heb natuurlijk een beetje op internet rond gekeken wat dit zou kunnen zijn en ik kwam steeds uit op een vorm van OCS/OCD.. Wat opzich niet geheel gek klinkt gezien dat ik in mijn verleden ook verschillende vormen van OCS/OCD liet zien.. Maar ik vraag mij nu af of er mensen zijn die hetzelfde hebben (gehad) en wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan? :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:06:36 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150543036
quote:
11s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:00 schreef Amerikaganger het volgende:
Dus wat raden jullie mij aan?
Professionele hulp zoeken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_150543094
Dat van die app waar hij is is echt heel ziek.
pi_150543109
Hulp zoeken. Ik heb ervaring gehad met iemand die OCS had en het was allesbehalve leuk toen hij zich niet liet behandelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 21:07:54 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:09:39 #5
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150543226
Wow. Ik sta perplex dat jij zelf door hebt hoe schadelijk en vervelend dit is en dat je het toch blijft doen. Als jij niet na zelf analyse je gedrag kan aanpassen zou ik:

Snel professionele hulp zoeken, voor hem is dit namelijk nog vele mate frustrerender dan voor jou. Het zoeken naar bevestiging is iets wat hij niet kan bevredigen, ondanks verschillende pogingen. Het probleem ligt bij jou en ik zou gaan onderzoeken met behup van een professional waarom jij zo'n bevestiging zoekt en hoe jij dit kan "afleren".

Even een voorbeeld van iets wat een professional met je kan doen:
Cognitieve gedragstheraphie is een van de mogelijke oplossingen om je even een beeld te schetsen. Dat is minder gefoccused op een analyse en grotendeels ook echt met jezelf aan de slag gaan om je (denk)gedrag aan te passen door middel van oefeningen. Het leert je stappen te zetten en zeer praktijk gericht een oplossing, waar je dus ook snel van merkt of het werkt! Ik ben geen psycholoog/psychiater, maar dit is een van de theraphien die wel eens wordt toegepast op OCD. Maar een deskundige/professional kan jou vertellen wat goed bij je situatie past.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150543272
Jij hebt geen vriend nodig, maar een huisdier.

Of een dwangbuis.
pi_150543983
quote:
Ik loop hem de hele dag door maar te appen en van alles te vragen en bevestiging te zoeken wat nogal best vaak leidt tot ruzies. Als ik de bevestiging die ik wil krijgen namelijk niet krijg (en ik zoek overal bevestiging in) dan word ik namelijk erg chagrijnig en ben ik alles aan het afreageren op hem. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat hij toch liever niet met mij wilt praten of mij überhaupt wilt zien.. 'Anders had hij toch wel gezegd dat hij me mist?' Gaat er dan door mijn hoofd heen.. We hebben zelfs allebei een app gedownload (op mijn aandringen) zodat ik kan zien waar hij is en wat hij doet. (Geeft mij dan ook weer een bevestiging dat hij echt aan het doen is wat hij zou moeten doen). Ik ben dus erg controlling zoals jullie kunnen zien. Zodra hij bijvoorbeeld ineens een andere route neemt naar zijn werk toe en dat niet eerst tegen mij had vertelt sta ik alweer te zeuren hoezo hij die route neemt. Daarnaast kan ik ook behoorlijk zeuren als hij aan het werk is, of op zakentrip, en mij 3 uur lang niet appt.. En dan als hij me appt hij dan niet in gaat op mijn 100 berichten maar vraagt aan mij wat ik doe... Ook als hij heeft beloofd om te bellen en dat gebeurt uiteindelijk niet omdat hij te druk is, of omdat hij in slaap gevallen is, of omdat hij het gewoon vergeten is gaat er gelijk door mijn hoofd heen dat ik niet belangrijk genoeg ben voor hem..
Je bent in elk geval eerlijk :') Ik raad je aan om professionele hulp te zoeken, want dit is dusdanig afwijkend, dat je nooit in staat zal zijn om een eerlijke en/of langdurige relatie te onderhouden.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:34:07 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150544692
Dit gedrag is gewoon ziekelijk.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:52:10 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_150545533
Als ik die gaat was ik hard weggerend. Damn. Hoezo weet hij niet dat je je dick niet in crazies moet steken?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_150545702
Hoe oud ben je? En hoe oud is je vriend?
pi_150545704
Je vriend is ook niet goed dat hij bij jou blijft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:13 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_150546062
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:07 schreef Toto69 het volgende:
Dat van die app waar hij is is echt heel ziek.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_150547303
Ik dacht dat mijn vriendin moeilijk was omdat ze het vervelend vind als ik op Whatsapp kijk maar niks terug zeg als ze niet weet waar ik ben :`)

Zou het waarschijnlijk geen maand met je volhouden.
pi_150547460
quote:
wat die eraan gedaan hebben. Ik wil er namelijk echt vanaf... Ben er zelf ook echt klaar mee.. Dus wat raden jullie mij aan? :)
Als je dit nog moet vragen... ;(
  woensdag 11 maart 2015 @ 22:50:55 #15
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_150549108
Professionele hulp een optie?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_150549134
Stel dat hij vreemd wil gaan, dingen stiekem wil doen...om de 1 of andere reden niet tevreden is met jullie relatie gaat zo'n app echt niks helpen.. En daarbij is het ziek.
  donderdag 12 maart 2015 @ 00:14:11 #17
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150553202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je vriend is ook niet goed dat hij bij jou blijft.
Hij mag niet weg van de app
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:03:13 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_150555750
Er komt een moment dat je bezorgdheid niet langer schattig is, maar rete-irritant wordt.
Ik zou het moment maar proberen voor te zijn..... als het nog niet gepasseerd is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_150555851
Bedankt voor de reacties van mensen die wel serieus zijn! Daar heb ik nog eens wat aan! Voor de anderen: ik heb gewoon medelijden met jullie (toekomstige) partners.. Jullie zeggen dus gewoon dat als je partner wat problemen krijgt (op psychisch gebied) dat jullie hem/haar zullen dumpen.. Wat ontzettend laf. Volgens mij ga je een relatie aan met de gevoelens dat je heel veel van iemand houdt en altijd voor hem of haar zal blijven zorgen... Ik kan er niks aan doen dat ik zo ben en zo mijn zorgen zijn.. Ik zei zelf ook in mijn verhaal dat ik er klaar mee ben en dus daarom of dit verhaal herkenbaar voor iemand zou zijn. Nogmaals bedankt voor de mensen die wel serieus hebben gereageerd.
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:22:01 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150555907
Heb je destijds hulp gehad? Ben je nu van plan om hulp te zoeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_150555939
Hoe heet die app trouwens?
pi_150556083
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:22 schreef Lienekien het volgende:
Heb je destijds hulp gehad? Ben je nu van plan om hulp te zoeken?
Nee dat heb ik niet.. Ben het wel van plan maar vind die stap zetten om de dokter te bellen best wel een grote stap..
pi_150556100
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:25 schreef Harlekien het volgende:
Hoe heet die app trouwens?
Het is de 'zoek mijn vrienden' app van Apple..
  donderdag 12 maart 2015 @ 08:39:05 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150556116
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:37 schreef Amerikaganger het volgende:

[..]

Nee dat heb ik niet.. Ben het wel van plan maar vind die stap zetten om de dokter te bellen best wel een grote stap..
Hoe ben je destijds dan van je klachten afgekomen?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')