abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150521017
Meer ontbijtjes, weg met de warmhoudbakken en bediening aan tafel. McDonald’s Nederland heeft nogal wat plannen voor het komende jaar. Vandaag komt de hamburgergigant met omzetcijfers voor Nederland.

Wat gaat er allemaal veranderen?

1. Je hamburger wordt naar je tafel gebracht
Nee, er komt straks geen serveerster met een schrijfblokje aan tafel, zegt Jo Sempels, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. Bestellen en afrekenen, dat moeten klanten nog altijd aan de balie doen of via een bestelscherm in de zaak. Maar het personeel brengt het eten wel naar zijn tafel.

“We gaan het dit najaar eerst bij één restaurant uitproberen”, zegt Sempels. Als het aanslaat, wordt de ‘table-service’ in alle 241 restaurants in Nederland ingevoerd. De keten wil zich hiermee onderscheiden van de concurrentie. “Waar kan McDonald’s het verschil maken? Op de service.”

2. Je hamburger wordt pas gemaakt als je hem bestelt
Weg met de typerende warmhoudbakken waar de hamburgers onder lampen liggen te wachten tot ze worden besteld. Het huidige productiesysteem is te complex, legt Sempels uit. Werknemers moeten inschatten hoeveel hamburgers er nodig zijn. Maken ze er te weinig, dan moet de klant wachten. Maken ze er te veel, dan verdwijnen de burgers na tien minuten in de prullenbak.

Voortaan worden de hamburgers pas bereid als ze zijn besteld. Dat gaat even snel, bezweert Sempels (“dat hebben we uitvoerig getest”). De hamburgers hoeven niet meer te worden gebakken, maar alleen nog maar ‘in elkaar gezet’. Het is flexibeler. “Moet er tussendoor een hamburger op een glutenvrij broodje worden gemaakt, dan kan dat. Zonder langer wachten.” Plus er wordt zo minder voedsel verspild. Nu werken vijftig restaurants zo. Aan het eind van het jaar is de helft van de restaurants ‘om’, eind 2016 allemaal.

3. Langer open = meer ontbijtjes
Verder verruimt McDonald’s de openingstijden van veel filialen, om zo de omzet te kunnen vergroten door meer ontbijtjes te verkopen. Het assortiment is uitgebreid met roerei, kaiserbroodjes, yoghurt met cruesli en vers fruit.

“De ontbijtmarkt groeit en daar moeten we op inspelen”, zegt Sempels. “Wat is er makkelijker dan je deuren een paar uur vroeger te openen?” Het ontbijt moet volgend jaar goed zijn voor 2,5 tot 3 procent van de totale omzet, zegt de directeur. Nu maakt het ontbijt nog geen 1 procent van de omzet uit.

4. McKibbeling is de nieuwe McFish
“De bulk van onze omzet komt van klassiekers als de Big Mac, de Quarter Pounder en de McKroket. Maar alleen daarmee redden we het niet. Gasten blijven om variaties vragen.” En dus introduceert het hamburgerbedrijf de Tabasco-burger en vervangt het de McFish door de McKibbeling. Soms verdwijnen producten uit het assortiment, soms komen ze ook weer terug. Zoals de BigTasty.

Tot slot: de opkomst van de culinaire burger?
“Fantastisch”, zegt Sempels. “De burger is hip.” Hij maakt zich geen zorgen over de gevolgen voor de fastfoodketen. De nieuwe hamburgerrestaurants hanteren een “totaal andere prijsstelling”, zegt hij. “Wij zijn de Volkswagen Golf onder de hamburgers.”

Bron: http://www.nrcq.nl/2015/0(...)ampaign=mcdonald%27s
(she/her)
pi_150521080
Al krijg ik geld toe, ik wil daar nog niet dood gevonden worden.
Jaren geleden eens geweest samen met een vriend. Al het voedsel smaakte naar karton, mijn cola werd in een middelgrote emmer geserveerd waar meer ijs in zat dan frisdrank.
Nooit meer. :(
pi_150521096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Jaren geleden eens geweest samen met een vriend. Al het voedsel smaakte naar karton, mijn cola werd in een middelgrote emmer geserveerd waar meer ijs in zat dan frisdrank.
Nooit meer. :(
:')
Overdreven much.
(she/her)
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:49:56 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150521136
Met alle respect, maar bij menig (goed aangeschreven) burger-keten in Rotterdam heb je voor een euro of twee meer, een burger die daadwerkelijk smaakt naar een hamburger, gemaakt door mensen die echt genieten van het maken van die burger. :P

Ik eet weleens bij de Mc, maar het is het allemaal net niet. :+
Alleen die frietsaus vind ik echt lekker.
pi_150521138
Kindervoedsel, bah. Als je ooit bij één van die bijzondere hamburgertenten een broodje hebt gegeten, hoef je echt nooit meer MD.
pi_150521156
punt 1 en 2 veranderen dus gewoon niet.
die paar keer dat ik er kom is er ook nooit iets klaar en moeten ze het naar de tafel brengen.

ik vind dat dus gewoon kut. ik wil mn tray meekrijgen en klaar. daarvoor is het fastfood. voor bediening aan tafel ga ik wel naar een restaurant
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_150521221
Als je hamburgers wilt eten ga niet naar de McD. Ook niet met tafelbediening....
pi_150521235
Beter komt Shake Shack naar Europa (Londen zitten ze al)
pi_150521259
Al die haat op McDonalds :')

McDonalds _O_
(she/her)
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 maart 2015 @ 08:59:01 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150521320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:51 schreef gianni61 het volgende:
punt 1 en 2 veranderen dus gewoon niet.
die paar keer dat ik er kom is er ook nooit iets klaar en moeten ze het naar de tafel brengen.

ik vind dat dus gewoon kut. ik wil mn tray meekrijgen en klaar. daarvoor is het fastfood. voor bediening aan tafel ga ik wel naar een restaurant
Inderdaad. De prijzen zijn al niet laag, dus dan wil je in een fastfood toko ook gewoon snel je eten. Dát is het onderscheidende.
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:59:09 #11
441402 AIi
..en de 40 rovers
pi_150521322
quote:
17s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:49 schreef Lastpost het volgende:
Met alle respect, maar bij menig (goed aangeschreven) burger-keten in Rotterdam heb je voor een euro of twee meer, een burger die daadwerkelijk smaakt naar een hamburger, gemaakt door mensen die echt genieten van het maken van die burger. :P

Ik eet weleens bij de Mc, maar het is het allemaal net niet. :+
Alleen die frietsaus vind ik echt lekker.
Die groenachtige? Die is heerlijk ja :P
pi_150521366
Dat voer werkt wel tegen constipatie. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150521390
McKibbeling bekt toch niet man. :')
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_150521408
Vergt dit niet teveel van de gemiddelde McDonalds mederwerker? Een bestelling opnemen of de mcdrive runnen is soms al te ingewikkeld.
.
pi_150521420
En het grootste nieuws wat ze hier uiteraard strategisch 'vergeten' te melden: De prijzen gaan weer met 20% stijgen. Ik denk dat een groot probleem voor de Mac in Nederland is dat in sommige filialen de omloopsnelheid veel te laag is voor hun formule. Ik verwacht niet dat dit een structurele oplossing hiervoor is en vraag me oprecht af hoe klanten hierop reageren. Ook ben ik benieuwd hoe ze nu de McDrive willen gaan bedienen.
pi_150521443
Serieus? Gaan de prijzen weer omhoog? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150521486
Wat had je dan verwacht. Ik ben zelf persoonlijk van mening dat de McDonalds beter de prijzen zou kunnen verlagen om de omloopsnelheid te verbeteren, in combinatie met het terugbrengen van de grootte van het assortiment zou dat een stuk winstgevender zijn.
pi_150521510
Ik hoop dat ze technologie gaan gebruiken met het naar de juiste tafel krijgen van de juiste burger, anders rennen ze nog als een kip zonder kop rond en loopt het eten koud te worden.

Bonscanner ofzo per tafel
.
pi_150521521
Eten _O-
pi_150521565
Niet bij de FEBO eten :')
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:14:30 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150521598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:04 schreef Fer het volgende:
Vergt dit niet teveel van de gemiddelde McDonalds mederwerker? Een bestelling opnemen of de mcdrive runnen is soms al te ingewikkeld.
Zie ze soms al een paar minuten dolend met een burger op een tray rondlopen door de zaak in de hoop dat iemand z'n hand opsteekt omdat ze iets moeten nabrengen. Vroeger zag ik nog weleens vestigingen waarbij ze met gekleurde bekertjes werkte die je mee kreeg, stuk efficiënter. :P
pi_150521622
Kende iemand, die stak altijd zijn hand op, als ze te lang rondliep. Zat ie een keer met 3 extra bigmacs.
.
pi_150521652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:15 schreef Fer het volgende:
Kende iemand, die stak altijd zijn hand op, als ze te lang rondliep. Zat ie een keer met 3 extra bigmacs.
Broodje aap, de echte klant wacht immers nog op zijn product en binnen enkele minuten zal de McDonalds dit altijd doorhebben.
pi_150521656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:13 schreef Badr_Harry het volgende:
Niet bij de FEBO eten :')
Ik haal m'n friet (en snacks) het liefst gewoon bij de lokale friture, daar kan geen McDonald's of franchiseketen tegenop...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_150521675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:47 schreef Hiddendoe het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')