abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150520768
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_150521060
Gelukkig Omen!
We ontdenkten bij Daan de dag na zijn trapval dat er een chipje van zijn tand af was. Gelukkig niet groot, maar waarschijnlijk bij de val gebeurd. Maar hij had ook niet veel blauwe plekken. Ze zijn best flexibel nog op die leeftijd :X
pi_150522201
Nou inderdaad. Je schrikt jezelf helemaal een ongelukkig. Eva is een paar maanden terug ook van de trap gevallen. 6 tredes naar beneden eindigend op de stenen vloer. Pffff. Behalve schrik had ze niks gelukkig.
pi_150533823
Oh getver wat een schrik! Gelukkig niks aan de hand Omen.

L struikelde laatst in de tuin, recht met zn voorhoofd op de openstaande poortdeur :X Reusachtige bult erop, spierwit was het, zo'n raar gezicht. Daar heb ik ook vallen en stoten gel op gedaan, de volgende dag zag je bijna niks meer. Geweldig spul O+

En ik ben gewoon weer ziek! Ben het zo zat. Voor mijn zwangerschap was ik ook veel ziek, maar de afgelopen 2,5 jaar bijna niet. Helaas -O-

Het eten gaat hier momenteel weer wat beter. Sommige dingen schuift hij nog steeds meteen weg maar meestal neemt hij iig een paar hapjes. Gelukkig maar want hij is zo mager :@
pi_150555413
Beterschap Fieder!

En Ow heeft een mening! Sommige kleding is niet mooi, 's ochtends melk ipv sappie is niet lekker en sommige puzzels zijn grappig en andere puzzels zijn niet grappig O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:20:25 #6
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150564477
Dames, mag ik jullie mening?

Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.

Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
pi_150564634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:

Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.

Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).

Dit is puur gevoelsmatig overigens. Heb er geen ervaring mee of kennis over :P
pi_150564763
Heb je al contact gehad met een basisschool of het überhaupt wel tot de mogelijkheden behoort, NTS? Ik weet nl uit (juf)ervaring dat dat meestal nog niet zo makkelijk te realiseren is omdat je met verzekeringskwesties zit.

Maar mocht de school het zien zitten, absoluut doen hoor! Ze zal een heel jonge leerling zijn en dan is het toch alleen maar fijn dat ze lekker 2 volle jaren kan kleuteren ipv ruim anderhalf?
pi_150564808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).

Dit is puur gevoelsmatig overigens. Heb er geen ervaring mee of kennis over :P
Nou dit ^^

Maar hoe denkt de school erover? Ik heb wel eens gehoord dat ze daar niet altijd erg happig op zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:29:23 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150566688
Als het niet lukt lijkt het me aan de psz om uitdaging te bieden.
O. liep ook zo'n 7 maanden voor bleek met zijn 3 jaar rapportage op het kdv.
Er is geen moment aan gedacht hem naar school te doen.
Er is gewoon gezocht naar uitdaging ter plekke.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150567333
Anne liep ook op de meeste gebieden een aantal maanden voor volgens het LVS van het KDV maar ze mocht zelfs niet meteen aan het begin van het schooljaar starten op school, terwijl ze in de vierde week van het schooljaar vier werd.
pi_150567489
De ene school doet het wel en de andere niet. Zit de psz aangesloten bij de school?

Ik heb vandaag samen met de kinderen onze nieuwe auto opgehaald en de oude daar ingeruild. Volgens Ean kreeg ze hem wel weer terug op haar verjaardag. Wij zijn ook bezig met de tuin en daar heeft ze ook moeite mee, ze wil de oude tuin weer terug. Hoezo hang naar structuur en regelmaat.
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:51:58 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150567499
Maandag ga ik in gesprek met de psz en de basisschool. Beide partijen kennen de casus al (psz zit in het basisschoolgebouw en hebben nauwe banden met elkaar) dus weten ook dat Draak een 'bijzonder geval' is.
De zomervakantie duurt nog even dus we hebben nog even om erover na te denken en eventueel alles rond te maken. Het verhaal met de verzekering had ik nog niet bij stilgestaan.

Laziness, die uitdaging kunnen ze niet bieden vinden ze. De groep is te groot en te divers om echt individuele programma's aan te bieden.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:55:40 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150569165
NTS, als het allemaal mogelijk is zou ik gewoon voor de basisschool gaan hoor!

Ik krijg net een berichtje van mijn ouders, ze hebben net een rondje gefietst, en hebben toen onderweg maar een eftelingabonnement gekocht :o (wij wonen vlakbij). Ik denk dat J. voortaan op vrijdag (als zij oppassen) op bezoek gaat bij Jokie en Jet O+

Supertof natuurlijk, maar wel een beetje balen want nu is mijn kado-idee voor mijn vader's 65e verjaardag weg :(
pi_150574977
Ik zou gewoon het gesprek met de basisschool aangaan. Kijk wat zij adviseren... Was je al zeker van deze basisschool of niet?

Hoe is hij op sociaal emotioneel gebied verder?
pi_150575288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:

Wat zouden jullie doen?
Wij zijn een beetje "bang" voor hetzelfde hier met Luc. Kwam er van de week vandaag dat hij al cijfers kan lezen & op het KDV wil hij alleen nog puzzels maken met 12 stukjes enzo. Dus op het KDV maken ze zich ook al "zorgen" hoe ze hem bezig blijven houden. (Hij is nog niet eens 2,5)

Als mogelijk zou ik zeker kijken hoe het gaat op de kleuterschool! Dat lijkt me voor haar toch ook echt beter & fijner. Mocht het echt niet werken/goed gaan, kan je altijd nog zien toch?
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:19:22 #17
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_150579100
Lastig NTS.

S. lijkt cognitief ook erg snel, maar hij vermaakt zich op het gelukkig kdv nog prima met z'n vriendjes. Scheelt misschien ook dat ze bij ons niet werken met thema's of werkjes of weet ik wat, er wordt gewoon heel veel gespeeld. En daar ben ik echt heel blij mee want in het geval van S. denk ik dat al dat spelen een goed tegenwicht voor alles wat er in dat hoofdje gebeurd. Qua leren zou ik hem misschien wel liever wat afremmen dan hem extra uitdagen op dit moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 12-03-2015 21:25:00 ]
Oude (on)bekende.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:46:35 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150592120
Wow, slimme, snelle kindjes hier allemaal!

NTS, sluit me aan bij de rest. Als de school akkoord gaat zou ik het doen. Zeker met rustig opbouwen en maar een paar ochtenden per week. Leuke lijkt me ook dat ze dan straks de hele feestperiode ook in zijn geheel mee kan doen ipv lastig met wennen etc,

Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roept :X Kleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:06:32 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150594406
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roept :X Kleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed :')
Bij mijn J. twijfel ik ook. Als ik een kleur noem, kan hij meteen het bijbehorende blokje pakken, maar zelf benoemen gaat vaak fout. Oranje is duidelijk zijn favoriet, wit en zwart gaan goed, paars ook. Omdat groen (en soms blauw) ook vaak oranje wordt (en dat zo'n kleurenblindheid-mixup is) vermoed ik 't een beetje (z'n overgrootopa is ook kleurenblind).

Maar goed, de interesse is er pas een maand ofzo, dus we oefenen gewoon verder, kind heeft er lol in alles met kleur te benoemen ;)
pi_150595430
Hier ook geen interess in kleuren. Of in letters. Of in getallen :@
Maar volgens mij is net twee jaar en alle kleuren kunnen benoemen vlot :D

Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo :@
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk :@
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:59:14 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150596101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Omentielvo het volgende:

Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo :@
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk :@
Ik zou me zeker geen zorgen maken Omen, jouw kind kletst al maanden vrolijk, terwijl die van mij nog in het 1-woord stadium hangt... ;)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:18:19 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150596648
Joh, ik haal zelf soms nog de kleuren door elkaar 😂

Volgens mij is voor je 2e verjaardag erg vroeg hoor.

Maar wat misschien helpt is zo veel mogelijk kleuren benoemen

We gaan nu je roze shirt aantrekken, of pak jij maar de gele beker oid.

Zelfde verhaal met links en rechts. Kun je nu al oefenen. 9 van de 10 keer heeft cristel het goed
pi_150597041
Kyara ik maak me daar ook zorgen om. L noemt alles zwart of 'lijkt op zwart'. :{
Maar ik geloof dat ze dat pas rond 3 jaar 'moeten' kunnen :?

Edit: vond deze link http://www.ouders.nl/vraa(...)ze-kleurenblind-3-jr

[ Bericht 22% gewijzigd door Fieder op 13-03-2015 13:48:30 ]
pi_150597609
Mijne kan nog niet eens koppeltjeduiken en op zn handen lopen OMGWTFBBQ :'(
En ik heb m nog wel aangemeld voor circusschool met 6 maanden zwangerschap. WAAR GING DIT MIS!

Nee flauw, maar ieder kind z'n eigen ontwikkeling en kwaliteiten, die gemiddelden komen ook ergens vandaan he? Op elk front shinen is ook vermoeiend :+ Als je je zorgen maakt dan kun je beter aan een deskundige vragen wat de meetlat is, en je niet druk maken door succesverhalen van fok ;)
pi_150597826
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Wow, slimme, snelle kindjes hier allemaal!

NTS, sluit me aan bij de rest. Als de school akkoord gaat zou ik het doen. Zeker met rustig opbouwen en maar een paar ochtenden per week. Leuke lijkt me ook dat ze dan straks de hele feestperiode ook in zijn geheel mee kan doen ipv lastig met wennen etc,

Kyara zowel m'n vriend als ik hebben ook serieus twee weken gedacht dat ze kleurenblind was want ze zei echt de woorden heel goed maar wel stelselmatig de verkeerde kleuren. :+

Maar sinds een week of zes zegt ze plots het altijd goed: geel oranje roze rood blauw groen zwart wit. Dus ik zou er gewoon van uit gaan dat dat binnenkort opeens komt hoor!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:01:37 #26
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150598046
Het is trouwens ook niet serieus zorgen maken hoor. En natuurlijk oefenen we ook. Hoewel ook lastig met voorzeggende grote peuter :') Denk dat M het gewoon wat sneller oppikte.
pi_150598363
Luuk kent alleen blauw. En alles is dus "kaauw"
Hij is sowieso trager met alles dus ik geloof t allemaal wel. Komt vast wel goed. Ik ben met de kleuren ook nog niet zo bezig met m. Hij is nu net bezig met 2 woord combinaties. Hij is nu 26 maanden geloof ik.
*poef* nu is het weg
pi_150599063
Ik maak me echt niet altijd zorgen. Behalve als ik weer ga vergelijken :@
En met kleuren benoemen ben ik ook niet zo goed bezig geweest. En dan voel ik me soms ineens een tikje falen. :@
pi_150599164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Omentielvo het volgende:

het fijne van kinderen is dat hun hele wezen is ingesteld op leren en ontwikkelen. Je hoeft dat niet per se te stimuleren, want ze leren toch wel, bij alles wat ze doen. Het enige waar je voor kunt zorgen is een rijke omgeving, met spelmaterialen, boekjes, lekker buiten scharrelen, knutselspul etc en dan maken ze zich vanzelf van alles eigen. Spelenderwijs kun je zoveel doen. Dingetjes tellen, kleuren benoemen bij het tekenen etc. En dan zie je vanzelf wel een interesse ontstaan en dan ga je daarop door.

M is nu bijvoorbeeld heel dol op tellen en cijfers, en laatst had hij een krakeling waar een stukje vanaf was. "He mama! Het lijkt wel een 6!" O+ en dan gaan we daar even op door ("oh, wat leuk ontdekt! waar staat de 6 in je boek? En kijk, als je het omdraait is het een 9") en daarna wordt de krakelig opgegeten en is het educatief moment weer om :')

Ik herken verder heel erg wat Mus zegt (goh :+ ) M is verbaal sterk en dus echt al wel bezig met cijfers en letters, maar het kdv is vooral speeeeeeelen O+ zolang er fietsjes en zand en kruiwagens zijn zal hij zich er echt niet gauw vervelen. En dat gun ik hem heel erg, want het is zo'n denkertje. over een jaar zit hij op school en moet er al zoveel, ik vind het fijn dat hij nog even kan aanprutsen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_150599193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:32 schreef Omentielvo het volgende:
Ik maak me echt niet altijd zorgen. Behalve als ik weer ga vergelijken :@
En met kleuren benoemen ben ik ook niet zo goed bezig geweest. En dan voel ik me soms ineens een tikje falen. :@
Lees je Riley voor? Ga anders naar de bieb en haal leuke boekjes over kleuren bijvoorbeeld.

En heus, als je dochter later als enige bezwaar op haar opvoeding heeft dat ze niet als mini-peuter en verschil tussen oranje en paars wist, dan heeft ze een gezegend leven hoor :+
pi_150600034
Over kleuren herkennen: 5 tot 10% van de jongens/mannen is (gedeeltelijk) kleurenblind. Onder meisjes/vrouwen komt het een stuk minder vaak voor.

Ik had het er laatst met een collega over op de school waar ik werk. Hij geeft biologieles en zegt dat soms leerlingen van 14 jaar in zijn les, als ze bepaalde plaatjes moeten bestuderen, pas ontdekken dat ze bepaalde kleuren niet goed zien. Dat zijn gymnasiumleerlingen die kennelijk ouders hebben die daar niet echt hard op hebben geoefend, anders hadden ze dat toch wel eerder ontdekt. Foei. :P . :D . ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:04:01 #32
381212 Gulara
From the future
pi_150600120
Ik hoef zeker niet te melden dat mijn verse peuter nog geen kleuren kent he. :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:06:58 #33
381212 Gulara
From the future
pi_150600219
Oh ja, hoi. Ik heb een peuter. Alweer eventjes.
En die kan weinig. Dus mocht er vergelijkingsmateriaal nodig zijn omdat je bang bent dat je peuter misschien weinig kan, de mijne kan het vast ook nog niet. *O*

Behalve springen. Dat kan ie keigoed!
pi_150600531
Hoi Gulara :W ik heb ook een springveer :Y als hij heel blij is gaat hij altijd springen onder uitroepen dat het zo leukleukleuk is allemaal O+ stiekem hoop ik dat hij dat nog steeds doet als hij 18 is :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 13-03-2015 15:31:49 ]
pi_150600607
Haha! Dat springen ging hier voor geen meter. Tot we van die lampjes-schoenen aan haar voeten deden. Nu springt ze het liefst de hele dag. :D
Make my day!
pi_150600633
Lezen doet Riley heel graag. En dan tel ik ook het aantal eendjes. Of vertel de kleur van Nijntjes jurk. En spelen doet ze graag. Of op schoot knuffelen O+
Laatste hobby is samen fietsen. Sinds woensdag een fiets die passend is voor mij. Ze geniet enorm en wijs elk hond aan die ze ziet

Gulara welkom met je awesome peuter *O*
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:16:24 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150602439
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:06 schreef Gulara het volgende:
En die kan weinig. Dus mocht er vergelijkingsmateriaal nodig zijn omdat je bang bent dat je peuter misschien weinig kan, de mijne kan het vast ook nog niet. *O*

Jeeej! Peuter in da house! Nog gefeliciteerd! *G* *G* *G*
Springen kunnen ze hier alledrie niet.

Dus ik stel voor dat Pi even langs komt om ze dat te leren en dat kan nu makkelijk(er) ;) Praten hoeft niet, dat doen ze hier al genoeg.
pi_150603056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:06 schreef Gulara het volgende:

Dat springen kan de mijne ook al niet.... ik ga weer terug naar het dreumes topic met m 8)7

Nee even zonder dollen. Luuk is super goed in wakker zijn in de nacht, zn zus plagen en lief zijn. Kusjes doet ie niet aan. Maar wel knuffelS. En dan zeer zorgvuldig de schouder kiezen. Hij is een kei in pruillippen trekken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:48:42 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_150603361
Mensen, een kind kan pas léren springen als de fontanel volledig is dichtgegroeid. Kunstje van moeder natuur om de hersenen zo te beschermen. En de een groeit nou eenmaal sneller dan de ander....
Ik vond dat echt zo'n 'weetje' waar ik nou nooit eens wat mee zou kunnen. Tot vandaag 😎
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:13:05 #40
381212 Gulara
From the future
pi_150606352
Goed fontanelfeitje Saffier.

KJ Dat is ook een skill. En L is zo'n leukerd! Dat is het belangrijkst.
Je zult maar een kind hebben dat alles kan en heel stom is. :'(
pi_150606659
of dubbele pech hebben. En niks kunnen, en stom zijn.....
*poef* nu is het weg
pi_150609783
Riley is wel heel leuk. O+
En grappig O+
En awesome O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:15:30 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150610723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:48 schreef Saffier het volgende:
Mensen, een kind kan pas léren springen als de fontanel volledig is dichtgegroeid. Kunstje van moeder natuur om de hersenen zo te beschermen. En de een groeit nou eenmaal sneller dan de ander....
Ik vond dat echt zo'n 'weetje' waar ik nou nooit eens wat mee zou kunnen. Tot vandaag 😎
:D

M's fontanel is al best wel lang dicht

Maar waar de meeste kinderen intuitief en bijna "vanzelf" bewegen, doet M dat niet. Hij moet het allemaal (aan)leren. Maar goed, daarvoor hebben we nu dus ook fysio.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:29:41 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_150614523
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
Lastig NTS.

S. lijkt cognitief ook erg snel, maar hij vermaakt zich op het gelukkig kdv nog prima met z'n vriendjes. Scheelt misschien ook dat ze bij ons niet werken met thema's of werkjes of weet ik wat, er wordt gewoon heel veel gespeeld. En daar ben ik echt heel blij mee want in het geval van S. denk ik dat al dat spelen een goed tegenwicht voor alles wat er in dat hoofdje gebeurd. Qua leren zou ik hem misschien wel liever wat afremmen dan hem extra uitdagen op dit moment.
Dit zegt mijn moeder me ook heel vaak, dat ik ook moet zorgen dat E gewoon lekker blijft tutten met haar poppen, en dus ook speelt zonder na te denken. Fijn om hier dit bericht te lezen! Nog maar eens op t dagverblijf vragen hoe ze daar is.
pi_150616305
Nou wat mij dus wel opvalt. Luc is dus "snel" qua praten/tellen/kleuren etc..
Maar motorisch is een ander verhaal :')
Springen, rennen en stoeprand enzovoort. Allemaal uitdagingen voor hem. Hij zou het liefste nog achteruit de stoeprand afgaan :') Je merkt echt duidelijk verschil daar met andere kindjes van zijn leeftijd. Dan is Luc maar een onhandige kluns. ;)

En eens hoor dat een kind zolang mogelijk kind moet kunnen zijn. Maar Luc speelt gewoon heel erg slecht. Hij onderzoekt meer. En daarna gooit hij het aan de kant en wil hij nieuwe "uitdaging" hij speelt iets beter/meer als er andere kinderen bij zijn, maar hij is echt snel verveeld ;(
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 13 maart 2015 @ 22:16:43 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150616910
Ik ben ook blij dat M een goede speler is. Kan er echt helemaal in op gaan. Bouwen met blokken of duplo, met auto's, fantasiespellen. Maar ook heel veel ontdekken en alles willen weten.

Maar motorisch..... tja, dat is dus nu ongeveer hetzelfde niveau als zijn zusjes. Ze gaan nu redelijk gelijk op. Maar daar zit dus wel een jaar leeftijdverschil tussen. (koprollen, lopend de trap af aan de leuning dat soort dingen. De meiden oefenen echt met springen, proberen te huppelen etc. M doet dat allemaal niet, die moet ik daarin echt stimuleren.

Achteruit de stoeprand af..... M gaat pas sinds dit jaar zonder iets vast te houden van de stoeprand af of over een drempel heen.....
pi_150627227
NTS, is het echt het gehele plaatje waardoor ze denken dat draakje snel vooruit kan? Daan is ook van eind december, dus ook het "risico" dat hij maar anderhalf jaar kleutert. Dan zou ik liever ook kiezen voor beginnen na de zomervakantie, zeker als het rustig aan kan.
Ik dacht dat de dochter van ET en swets(?) ook eerder was begonnen. Dat was wel officieel geregeld toen.

Daan is sneller dan chris in bijna alles. Vooral de motoriek zie je een groot verschil. Chris koprolde met 6,5 jaar, Daan met 2. Op hetzelfde moment.. Chris heeft extra gym gehad daarvoor. Maar dat is wel redelijk bijgetrokken nu.
Het enige dat bij Daan duidelijk later tevoorschijn komt is het fantasie spelen. Hij begint het nu wel wat te doen, maar hij kan zich niet zo lang en diep in de verhalen verliezen als Chris dat kon.
Maar ik vind het leuk om die verschillen zo te zien. Opvoeden is opeens heel anders. Met een kind dat niet van de stoeprand durfde te springen, en een kind dat vorig jaar van de eettafel sprong toe grote broer er een matras voor legde :X :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150638702
Verschillen tussen brusjes is ook heel leuk om te zien vind ik. O+

Hier net een smeltmomentje. Riley was heel lief aan het spelen en riep ineens: "Mama kusje" en ik kreeg een kus op mijn teen O+
pi_150644391
Vergelijken, je doet het toch automatisch he.
Ik dacht dat Kyan niet zo'n snelle prater was. Maar dat was in vergelijking tot Yaro. Nu heeft Kyan het praten ruimschoots ingehaald en praat hij heel goed. Yaro was motorisch niet langzaam, maar zeker niet snel. Het "probleem'" zit hem vaak tussen de oren. Hij moet dan minder denken en meer doen. maar als hij het doet, doet hij het vaak wel gelijk goed.
Kyan leert door het te doen en is motorisch sneller dan Yaro.

Ik weet nog dat Yaro van de vensterbank op de bank sprong en ik vroeg heb je dat op school geleerd? Waarop hij droog antwoordde, nee van Kyan :D
pi_150645255
Ik zeg ook wel dat ik blij ben dat Daan de tweede is. Als het andersom was geweest had ik me met Chris veel zorgen gemaakt en had hij misschien ook nog wel ergens een stempel opgelopen.

Vandaag de smart car van Chris uit de kast gehaald voor Daan. Is een puzzel-auto met 4 grote blokken die je goed moet neerzetten. De eerste oefeningen lukte Daan ook nog. Echt draaien met die blokken tot ze goed stonden. Geduld was na 10 minuten op, en ging hij anders spelen. Maar het begin was goed ;)
pi_150645328
Oh die is leuk het Deepfreeze, wij hebben hem ook.
pi_150672356
Vandaag naar de kermis geweest. Riley vond het super en is met vele prijzen thuisgekomen :D
Maar draaimolen was toch wel favoriet O+

pi_150674231
Tof Omen :D

Peuterjongensmoeders...
Iemand nog een leuk idee/kapsel?

Ow begint echt een bloempottenkapsel te krijgen. En met z'n lichtblonde haren vind ik dat niet zo mooi. Iemand nog een leuk idee? We gaan morgen naar de kapper :)
pi_150675474
Leuke foto omen, je ziet haar genieten.

Helaas Loj, kapsel blijft hier ook lastig. het groeit als kool, maar het is zo dun. Ik zou de vraag bij de kapper neerleggen. Die kan een inschatting maken n.a.v. zijn type haar vermoed ik.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:20:04 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_150677836
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Loj het volgende:

Peuterjongensmoeders...

Ow begint echt een bloempottenkapsel te krijgen. En met z'n lichtblonde haren vind ik dat niet zo mooi. Iemand nog een leuk idee? We gaan morgen naar de kapper :)
Gewoon lang laten groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 15 maart 2015 @ 23:09:28 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150682634
Leuke foto Omen! Ze zit er lekker stoer bij zo :D

Grote peuter heeft ook niet echt een kapsel. Nou ja, de kapster noemt het een "wat langer jongenskapsel" dus er zit wel iets van model in. Nu niet meer, hij moet hoognodig naar de kapper want het hangt weer in zijn ogen :X
pi_150686843
Loj, dit is het kapsel van mijnes:
*knip*

Het is eigenlijk als vanzelf zo gegroeid, enige wat we nu doen is bijhouden. De kapper komt op het kdv, ideaal vind ik dat!

[ Bericht 63% gewijzigd door Phaidra op 17-03-2015 19:54:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150686858
O+
pi_150688045
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Loj het volgende:

Peuterjongensmoeders...

Sorry, geen suggesties, hier donker(blond) steil haar en bloempot :D Ik weet dat niet iedereen mijn mening deelt maar ik vind het zelf juist fantastisch lief zo, haha.

Iets met een kuifje en gel of zo? Misschien heeft de kapper suggesties?

Edit: is dit iets?

[ Bericht 9% gewijzigd door Mineola op 16-03-2015 09:24:29 ]
pi_150689665
Hier bovenop iets langer, en dan aan de zijkanten wat korter. Maar niet het hele korte, dat staat hem niet.

Mijn peuter fietst zonder zijwieltjes, en kan er geen genoeg van krijgen! Hij is zo echt bijna kleuter. We moeten nog wel wat oefenen op het wegrijden en remmen...
  maandag 16 maart 2015 @ 11:37:49 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150691243
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 06:59 schreef Phaidra het volgende:
Loj, dit is het kapsel van mijnes:

Het is eigenlijk als vanzelf zo gegroeid, enige wat we nu doen is bijhouden. De kapper komt op het kdv, ideaal vind ik dat!
Jouw zoon heeft hetzelfde kapsel als de mijne O+

O, enne enne dames, hier komt een tweede jongetje bij! De echoscopiste had geen enkele twijfel O+ O+ O+ . J wordt grote broer van een jongetje :D
pi_150691392
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 11:37 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jouw zoon heeft hetzelfde kapsel als de mijne O+

O, enne enne dames, hier komt een tweede jongetje bij! De echoscopiste had geen enkele twijfel O+ O+ O+ . J wordt grote broer van een jongetje :D
Broertjes O+!!

Op mijn foto's is het haar trouwens net geknipt. Iets langer vind ik het nog leuker, lekker woelen door zijn haartjes :@ (beetje als 2e foto van Mineola). Maar zelf heeft hij nog dagen geroepen dat zijn haren nu niet meer in z'n oogjes prikten :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150699453
Wat een leuke foto Phaidra! O+. Billie heeft ook zo'n kapsel nu. Ik laat het wel altijd stoer kort knippen zodat ik niet om de haverklap naar de kapper hoef met 'm.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 16 maart 2015 @ 17:41:06 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150704478
In het kader van dit zou ik nooit doen als ik een kind heb: ik heb vanmiddag een opbergbox van Hello Kitty gekocht en toen ik er toch was, nog eentje met mandjes erin. :X In de aanbieding bij Leen Bakker en miep is er gek op (ook al kijkt ze het nooit gek genoeg :? ). Schuldig dus.
Maar toen ze het aan papa ging laten zien en ik hoor een "tadaaaa" van boven, dan weet ik dat het ok is O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_150725078
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat mijn zoontje mij iets verteld en later verteld hij mij iets kompleet anders....Bijvoorbeeld, wij kwamen op de peuterspeelzaal en een jongetje had een Duplohondje in zijn handen, kom ik mijn zoon later ophalen, heeft hij de hond "gekregen van S.", gaan wij samen naar S. om de hond terug te geven, is de hond niet van S., komen wij later in de week in bibliotheek en vader met een baby tegen, verteld mijn zoon mij dat de baby de hond op de peuterspeelzaal heeft laten vallen...(ik zou niet weten of deze vader überhaupt op de PSZ komt....) Gaat dan de fantasie met hem door? Gisteren weer so' n verhaal...Heeft hij een poppetje in zijn tas, toevallig weer "gekregen van S.", vanochtend vertelt hij mij dat hij het poppetje op de speelplein van de PSZ heeft gevonden...het zijn ook vaak van die kleine prullaria die hij onbedingd moet hebben, omdat hij ze leuk vindt. ...maar nu weet ik niet of hij ze stiekem van andere kindjes afpakt, of wat dan nu waar is...

En nog iets , wij hebben nu steeds vaker situaties, waar hij iets gevraagd wordt of een keuze moet maken en dan zich achter mij verstopt en niets zegt of niet duidelijk een antwoord geeft, 2 minuten later gaat hij dan bij mij huilen,omdat hij zijn zin niet heeft gekregen...Bijvoorbeeld op de groenteafdeling van de supermarkt wordt hij gevraagd of hij een banaantje wil en hij geeft geen duidelijk antwoord, ietsje later huilt hij mij de oren vol dat hij wel gezegd heeft dat hij er een wou ( nu ja, ik heb er ook niets gehoord)...of gisteren, iemand was voor het laatst op de PSZ en had een traktatie mee, bekertje met een zakje snoep en een uitdeelcadeautje, wel verschillende . De kinderen mogen pas iets krijgen, wanneer ook de ouder er is, die komt ophalen...dus de kindjes die nog niet worden opgehaald, staan vaak een beetje als vliegen rond de stront en kunnen haast niet wachten op de cadeautjes. Mijn zoontje pakt zelfs een beker (eigenlijk al te vroeg, want het kindje was even weg om afscheid te nemen van de andere juf, maar blijkbaar had ze gezegd dat iedereen zelfs mocht kiezen), er waren nog een stuk of 10 traktaties over, en wij zijn nog niet eens bij de fiets gaat hij huilen dat hij graag een kikker wou... ik vind het dan moeilijk om hierop te reageren, want ten eerste heeft hij zelfs gekozen en moet hij maar gewoon blij zijn met wat hij krijgt, maar ik wil hem ook graag aanmoedigen om voor zich zelfs op te komen en gewoon zijn mond open te maken en duidelijk te zeggen, wat hij wil....heb dus maar gekozen om terug te gaan....Helaas de kikkers waren op, maar nu heeft hij een fluitje in plaats van een jojo...
Hetzelfde met buitenspelen, mengen jullie zich in als het erom gaat om ergens mee te spelen...Wij komen in verschillende speeltuintjes en het zijn vaak ook iets oudere kinderen, mijn zoon is dan nog erg terughoudend om te vragen of hij mag meevoetballen bijvoorbeeld en de grotere kindjes willen als ze met meerdere zijn ook vaak niets van de kleinere weten, ik vind dat soms best sneu....maar hij moet het toch zelfs regelen, vind ik.
pi_150725810
Qua fantasie: sommige hebben best lang moeite om fantasie en waarheid uit elkaar te houden. Ze liegen dus niet bewust, ze zijn zich niet bewust van dat ze liegen. Chris had dit vroeg door, maar Daan heeft dat ook nog, en dat zie ik ook niet zo snel verdwijnen. Als hij iets bedenkt dan is dat zo, ook al heb je een minuut ervoor gezien dat het anders was. Bij Daan merk ik ook vaak dat het gebruikt als hij iets wil hebben. Dan zegt hij dat iets van hem is, terwijl het van iemand anders is. Vooral met grote broer. Dan leg ik rustig uit dat hij het graag zou willen hebben, maar dat het niet van hem is. Dat we even het ding moeten terug geven of vragen of hij ermee mag spelen.
Een (beste) vriendje van Chris gebruikte in groep 3 nog steeds "ik heb die bal" in plaats van "mag ik die bal" en zijn papa had altijd een grotere auto dan ons, hij was ook slimmer, terwijl hij dan een uur later piepte dat Chris beter ging op school. Hij wist het wel, maar zijn wens en de werkelijk liepen mis omdat zijn taalniveau nog wat laag was. Dat is in dat jaar gelukkig wel bijgetrokken.

Qua spelen is het een beetje een tussenweg vinden op deze leeftijd denk ik.. Afhankelijk van het kind. Tegen daan zeg je dat hij even iets moet vragen aan een kindje, en hij loopt er op af. Gisteren in de speeltuin ook. Jochie van dezelfde leeftijd durfde niet zo goed, en deinsde ook wat terug toen Daan het vroeg. Ik heb de voetbal even richting het jochie geschopt, hij schopte het naar mij terug en daarna schopte ik naar Daan en gingen ze samen verder. Ook met andere speeldingen. Mijn oudste had ook altijd dat extra zetje nodig. En soms was dat niet eens genoeg. Ik probeer een tussenweg te vinden in helpen en zelf laten doen. Maar als hij echt niet wil, dan ga ik ook niet. Wil hij wel en durft hij niet, dan probeer ik het zetje te geven door even een zin te zeggen die hij kan vragen, of even mee te lopen.
Met grotere kinderen bemoei ik me er niet tegenaan. Ik snap best dat ze niet zo'n ukkie erbij willen. De keer dat daan wel mee mocht doen kon ik hem uit het doel rapen met een bal ik zijn buik. Dus dan laat ik hem liever zien waar zijn leeftijdsgenootjes spelen.

Bij zo'n keuze was ik niet terug gegaan. Eens gekozen is gekozen. Zeker als je duidelijk de tijd&keuze had.
pi_150727710
MM, wat leuk. Twee jongetjes O+

Deepfreeze, wat een verhelderend antwoord :*

Hier zo zielig. Gisterenavond was ze helemaal overstuur toen ik haar naar bed bracht. Heb ik haar maar weer mee naar beneden genomen. Uiteindelijk lukte het een uur later.
En vanmorgen geheel overstuur toen ik haar naar het kdv bracht. Ze klampte zich helemaal aan me vast. Ik heb haar aan de juf gegeven en een kusje gegeven en gezegd dat ik er vanmiddag weer ben.
Later even gebeld naar het kdv en ze was al lekker aan het spelen.
Maar mijn hart is een beetje gebroken hoor :'(
pi_150728129
Ah omen het is sneu maar aan de andere kant ook een goed teken. Ze is duidelijk gehecht aan je.

Zana je hebt al een heel mooi antwoord gekregen.

Mijn peuter gaat morgen wennen op school :o
pi_150728355
De mijne vrijdag :o
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150728591
Bizar he?
pi_150730999
School, dan worden ze echt groot. En zelfstandig.

Omen, wat een heftig afscheid dan. Het is vast een goed teken, en misschien zit ze even in een fase. Maar voor nu is het vervelend :*

Net met Daan terug van het CB, weer helemaal goedgekeurd. maar ik had ook niks anders verwacht bij deze eigenlijk.
Hij is nu 97,9 cm en 16,25 kg. Zelfde lijntje als altijd.

Ik heb er met de oudste veel over na moeten denken, met veel mensen gesproken omdat dat zo'n verlegen guppie was. Nu is hij 7 en van die verlegenheid is niet zoveel meer over. Dus het is ergens goed gegaan ;)
Daan is van zichzelf al veel vrijer. Maar ook dat moet je begeleiden als ze makkelijk met vreemden praten of snel wegzwerven op de speeltuin..
pi_150732813
Ja echt zo van waar blijft die tijd ;( Mijn kleine meid O+
pi_150732910
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah omen het is sneu maar aan de andere kant ook een goed teken. Ze is duidelijk gehecht aan je.

Zana je hebt al een heel mooi antwoord gekregen.

Mijn peuter gaat morgen wennen op school :o
Nu al?
De mijne pas na de mei vakantie, dus 11 mei.
Omdat ze pas 08 mei jarig is vonden ze wennen voor de vakantie niet handig.
Maar Ean gaat gewoon bijna 2 maanden voor haar verjaardag al wennen. Ik vind dat best vroeg zeg
pi_150733030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:20 schreef danic het volgende:

[..]

Nu al?
De mijne pas na de mei vakantie, dus 11 mei.
Omdat ze pas 08 mei jarig is vonden ze wennen voor de vakantie niet handig.
Maar Ean gaat gewoon bijna 2 maanden voor haar verjaardag al wennen. Ik vind dat best vroeg zeg
Bij ons op school is dat ook zo.
Beginnen met wennen is vanaf 2 maanden voor ze 4 worden en dan iedere woensdagochtend in principe.
Vond ik best fijn voor F, dat ie al een beetje bekend was met school. Hij begon pas echt na de zomervakantie.
pi_150733125
Mijn dochter is op 8 april jarig. Ze gaat aankomende vrijdag, de vrijdag er op en de woensdag er op wennen. En dan 10 april naar school. En dan 3 dagen in de week.
pi_150733158
Oh op die manier.
Maar dan gaan ze dus twee maanden lang een ochtend per week?

Ik geloof dat ze dan hier wat van de snellere aanpak zijn :D
Ze gaat die week drie ochtenden wennen (ma, di, woe) en daarna is het Hemelvaart. Vrijdag zijn ze ook dicht dus heeft ze weer even rust.
De week erna begint ze volledig.
Maar die week ik vrijdag weer een studiedag dus die vervalt en de week erna begint met Pinkstermaandag. Dus ook weer 4 dagen.
Dus eigenlijk pas in juni 5 dagen (ik tel woensdag voor het gemak even als een dag, ook al is het een ochtend).

Ik had ook even gedacht dat ze in april zou wennen, dus voor haar 4e. Maar dan zou ze gaan wennen, dan meivakantie en dan school. Door die vakantie is ze dan weer ontregelt. Dus wij starten na de vakantie.
pi_150735578
Bedankt voor de uitgebreide reactie Deepfreeze.

Wij merken nu dat er steeds meer speelmaatjes van de PSZ naar school gaan....best wel stom, maar ja ook een natuurlijk proces...er komen steeds meer jongere bij in de groep en nu is mijn zoon ook bijna aan de buurt met school, het is ook goed dat ze een tijdje bij de ouderen zitten, dan zijn ze op gegeven moment ook aan toe, weer iets nieuws te beginnen. Ik ben benieuwd, hoe hij de overstap gaat maken, maar heb er wel vertrouwen in...opeens komen heel andere dingen qua opvoeding kijken....
pi_150735725
Zoë haalt gister, morgen en noem maar op door elkaar. Ik vind dat zo schattig klinken. Ook al verbeteren we het wel :P

Gister gaan we naar de Efteling!
En morgen zijn we bij Oma geweest toch?
Toen het nog morgen was zat ik nog in jouw buik he Mama O+
pi_150738620
Ean gaat 10 dagdelen. Ik ben benieuwd
pi_150744387
Het ging nog over kapsels:
Ik laat Bram zn haar lang groeien. Het zit nu op een prut lengte...

pi_150748795
Is dat Bram :o ?
Jemig wat een grote peuter zeg!
pi_150750674
Dit is zn stouthoofd. Ik doe iets wat niet mag en ik ga niet doen wat je zegt. :D
pi_150750731
Oh en uiteraard een vliegtuigtrui. :')
pi_150751443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean gaat 10 dagdelen. Ik ben benieuwd
Dat was hier toen ook idd.

Mijn jongste moet ik op gaan geven voor school :') willen ze graag het schooljaar voor ze 4 worden weten. Het is meer luiheid van mij dat ik het nog niet geregeld heb aangezien broerlief er prima op school zit :D

Jeetje tico wat is Bram alweer groot joh!
Gaat allemaal zo bizar hard pff
pi_150751712
Bram gaat elke dag zn zussen mee naar school brengen. De juf had nu al gevraagd of hij niet een ochtend wilde blijven. :')
pi_150752371
:D
Elise zou het liefste ook blijven. Maar voorlopig is psz wel even genoeg ;)
pi_150754295
De peuters zitten bij de kleuters hier. Maar bran heeft nog niet eens de psz leeftijd. Ik ga er over denken als hij 3 is.
pi_150754584
Luuk wilde ook al blijven. Zeker nu met t thema verkeer. Allemaal auto dingen in de klas. Ik heb elke dag drama m mee naar huis te krijgen.

Hier wennen ze op school 5 dagdelen. Luuk is ook al ingeschreven op school.
*poef* nu is het weg
pi_150754594
En Bram is O+
*poef* nu is het weg
pi_150786754
Tico gave foto's en mooie kinderen.

Ean vond het leuk op school, geen drama met afscheid en ze wil zo snel mogelijk weer. Ik was aan het werk dus kon haar niet zelf wegbrengen helaas.
pi_150802584
Billie wordt volgende week dinsdag 3, maar we hebben nog geen brief van het consternatiebureau gehad. Iets om achteraan te gaan of zal ik het maar laten?...
pi_150803723
Ik had dat ook bij Riley. Na haar tweede verjaardag heb ik gebeld :D
pi_150807305
Op het oude cb kreeg je dan een maand of 2 erna weleens een uitnodiging. Voor 2 maand erna. Die liepen erg achter. Ik heb ook weleens gebeld. Of ze belden mij als er iemand uitviel. Lekker rommelig.

Met de verhuizing bleken we voor Daan zijn 3 jaars afspraak geen uitnodiging te krijgen. Toch maar even bij het cb hier binnen gelopen omdat papa een bril heeft. Ik wilde eigenlijk alleen de ogentest, maar dat kon niet. Dus dan maar een volledige afspraak. Afgelopen dinsdag zijn we er langs geweest. Dus 2,5 maand te laat. Maar Chris was destijds 4 maand te laat :P
pi_150807471
Ohh nou dan komt het wel goed.
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:29:51 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150808265
Hier is na de 2 jaar afspraak pas weer een volgende afspraak met 3.5, dus dat kan ook nog? Ik ben toevallig vandaag eindelijk geweest voor de verlate 2-jaar afspraak. De vaste arts blijkt langdurig ziek te zijn, dus alles loopt daar lekker in de soep...

Maar goed, J. was in orde, hij deed zelfs braaf de blokjesstapeltest, wilde de vormenstoof niet meer teruggeven en kon alle lichaamsdelen precies aanwijzen... Wegen en meten was natuurlijk drama toen t moest, maar een half uur later wilde hij wel per se }:|
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:08:15 #96
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150811810
Cristel is dinsdag naar het cb geweest. Ze wou NIKS. Niet uitkleden niet wegen en niet meten... uiteindelijk ging ze ff spelen. Maar meer ook niet...
pi_150821390
Kijk nou ;( morgen voor het eerst naar school. ;( Oefenen O+ Ze heeft er ontzettend veel zin in! O+

donderdag 19 maart 2015 @ 19:51:03 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150823001
Wat een moppie Tally! O+ En zo spannend!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:50:43 #99
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150824979
Wat een leuke meid O+ en wat spannend naar de grote school. :Y

Rayen wordt in november pas 4, pfff ik moet er nog niet aan denken dat hij hele dagen naar school gaat, mijn kleintje :'(
Rayen 2½ jaar!
pi_150825105
Tally O+

Hier weer huilen bij het naar bed brengen. Twee keer eruit gehaald, geknuffeld en getroost. Derde keer ging goed en ze is nu stil. Maar ondertussen heeft ze haar slaapzak uitgedaan en ligt ze te gymen.
Nieuwe fase qua slapen? Het is eigenlijk altijd goed gegaan. En nu, weet ik even niet meer wat te doen. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')