Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, mag ik jullie mening?
Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.
Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
Nou dit ^^quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).
Dit is puur gevoelsmatig overigens. Heb er geen ervaring mee of kennis over
Wij zijn een beetje "bang" voor hetzelfde hier met Luc. Kwam er van de week vandaag dat hij al cijfers kan lezen & op het KDV wil hij alleen nog puzzels maken met 12 stukjes enzo. Dus op het KDV maken ze zich ook al "zorgen" hoe ze hem bezig blijven houden. (Hij is nog niet eens 2,5)quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, mag ik jullie mening?
Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.
Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
Bij mijn J. twijfel ik ook. Als ik een kleur noem, kan hij meteen het bijbehorende blokje pakken, maar zelf benoemen gaat vaak fout. Oranje is duidelijk zijn favoriet, wit en zwart gaan goed, paars ook. Omdat groen (en soms blauw) ook vaak oranje wordt (en dat zo'n kleurenblindheid-mixup is) vermoed ik 't een beetje (z'n overgrootopa is ook kleurenblind).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roeptKleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed
Ik zou me zeker geen zorgen maken Omen, jouw kind kletst al maanden vrolijk, terwijl die van mij nog in het 1-woord stadium hangt...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook geen interess in kleuren. Of in letters. Of in getallen
Maar volgens mij is net twee jaar en alle kleuren kunnen benoemen vlot![]()
Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo![]()
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk
Kyara zowel m'n vriend als ik hebben ook serieus twee weken gedacht dat ze kleurenblind was want ze zei echt de woorden heel goed maar wel stelselmatig de verkeerde kleuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Wow, slimme, snelle kindjes hier allemaal!
NTS, sluit me aan bij de rest. Als de school akkoord gaat zou ik het doen. Zeker met rustig opbouwen en maar een paar ochtenden per week. Leuke lijkt me ook dat ze dan straks de hele feestperiode ook in zijn geheel mee kan doen ipv lastig met wennen etc,
Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roeptKleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed
het fijne van kinderen is dat hun hele wezen is ingesteld op leren en ontwikkelen. Je hoeft dat niet per se te stimuleren, want ze leren toch wel, bij alles wat ze doen. Het enige waar je voor kunt zorgen is een rijke omgeving, met spelmaterialen, boekjes, lekker buiten scharrelen, knutselspul etc en dan maken ze zich vanzelf van alles eigen. Spelenderwijs kun je zoveel doen. Dingetjes tellen, kleuren benoemen bij het tekenen etc. En dan zie je vanzelf wel een interesse ontstaan en dan ga je daarop door.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook geen interess in kleuren. Of in letters. Of in getallen
Maar volgens mij is net twee jaar en alle kleuren kunnen benoemen vlot![]()
Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo![]()
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk
Lees je Riley voor? Ga anders naar de bieb en haal leuke boekjes over kleuren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:32 schreef Omentielvo het volgende:
Ik maak me echt niet altijd zorgen. Behalve als ik weer ga vergelijken![]()
En met kleuren benoemen ben ik ook niet zo goed bezig geweest. En dan voel ik me soms ineens een tikje falen.
Jeeej! Peuter in da house! Nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:06 schreef Gulara het volgende:
Oh ja, hoi. Ik heb een peuter. Alweer eventjes.
En die kan weinig. Dus mocht er vergelijkingsmateriaal nodig zijn omdat je bang bent dat je peuter misschien weinig kan, de mijne kan het vast ook nog niet.
Behalve springen. Dat kan ie keigoed!
Dat springen kan de mijne ook al niet.... ik ga weer terug naar het dreumes topic met mquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:06 schreef Gulara het volgende:
Oh ja, hoi. Ik heb een peuter. Alweer eventjes.
En die kan weinig. Dus mocht er vergelijkingsmateriaal nodig zijn omdat je bang bent dat je peuter misschien weinig kan, de mijne kan het vast ook nog niet.
Behalve springen. Dat kan ie keigoed!
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:48 schreef Saffier het volgende:
Mensen, een kind kan pas léren springen als de fontanel volledig is dichtgegroeid. Kunstje van moeder natuur om de hersenen zo te beschermen. En de een groeit nou eenmaal sneller dan de ander....
Ik vond dat echt zo'n 'weetje' waar ik nou nooit eens wat mee zou kunnen. Tot vandaag 😎
Dit zegt mijn moeder me ook heel vaak, dat ik ook moet zorgen dat E gewoon lekker blijft tutten met haar poppen, en dus ook speelt zonder na te denken. Fijn om hier dit bericht te lezen! Nog maar eens op t dagverblijf vragen hoe ze daar is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:19 schreef Mevr_Mus het volgende:
Lastig NTS.
S. lijkt cognitief ook erg snel, maar hij vermaakt zich op het gelukkig kdv nog prima met z'n vriendjes. Scheelt misschien ook dat ze bij ons niet werken met thema's of werkjes of weet ik wat, er wordt gewoon heel veel gespeeld. En daar ben ik echt heel blij mee want in het geval van S. denk ik dat al dat spelen een goed tegenwicht voor alles wat er in dat hoofdje gebeurd. Qua leren zou ik hem misschien wel liever wat afremmen dan hem extra uitdagen op dit moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon lang laten groeien.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Loj het volgende:
Tof Omen
Peuterjongensmoeders...
Iemand nog een leuk idee/kapsel?
Ow begint echt een bloempottenkapsel te krijgen. En met z'n lichtblonde haren vind ik dat niet zo mooi. Iemand nog een leuk idee? We gaan morgen naar de kapper
Sorry, geen suggesties, hier donker(blond) steil haar en bloempotquote:Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef Loj het volgende:
Tof Omen
Peuterjongensmoeders...
Iemand nog een leuk idee/kapsel?
Ow begint echt een bloempottenkapsel te krijgen. En met z'n lichtblonde haren vind ik dat niet zo mooi. Iemand nog een leuk idee? We gaan morgen naar de kapper
Jouw zoon heeft hetzelfde kapsel als de mijnequote:Op maandag 16 maart 2015 06:59 schreef Phaidra het volgende:
Loj, dit is het kapsel van mijnes:
Het is eigenlijk als vanzelf zo gegroeid, enige wat we nu doen is bijhouden. De kapper komt op het kdv, ideaal vind ik dat!
Broertjesquote:Op maandag 16 maart 2015 11:37 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Jouw zoon heeft hetzelfde kapsel als de mijne![]()
O, enne enne dames, hier komt een tweede jongetje bij! De echoscopiste had geen enkele twijfel![]()
![]()
. J wordt grote broer van een jongetje
Nu al?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah omen het is sneu maar aan de andere kant ook een goed teken. Ze is duidelijk gehecht aan je.
Zana je hebt al een heel mooi antwoord gekregen.
Mijn peuter gaat morgen wennen op school
Bij ons op school is dat ook zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:20 schreef danic het volgende:
[..]
Nu al?
De mijne pas na de mei vakantie, dus 11 mei.
Omdat ze pas 08 mei jarig is vonden ze wennen voor de vakantie niet handig.
Maar Ean gaat gewoon bijna 2 maanden voor haar verjaardag al wennen. Ik vind dat best vroeg zeg
Dat was hier toen ook idd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean gaat 10 dagdelen. Ik ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |