abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150520768
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_150521060
Gelukkig Omen!
We ontdenkten bij Daan de dag na zijn trapval dat er een chipje van zijn tand af was. Gelukkig niet groot, maar waarschijnlijk bij de val gebeurd. Maar hij had ook niet veel blauwe plekken. Ze zijn best flexibel nog op die leeftijd :X
pi_150522201
Nou inderdaad. Je schrikt jezelf helemaal een ongelukkig. Eva is een paar maanden terug ook van de trap gevallen. 6 tredes naar beneden eindigend op de stenen vloer. Pffff. Behalve schrik had ze niks gelukkig.
pi_150533823
Oh getver wat een schrik! Gelukkig niks aan de hand Omen.

L struikelde laatst in de tuin, recht met zn voorhoofd op de openstaande poortdeur :X Reusachtige bult erop, spierwit was het, zo'n raar gezicht. Daar heb ik ook vallen en stoten gel op gedaan, de volgende dag zag je bijna niks meer. Geweldig spul O+

En ik ben gewoon weer ziek! Ben het zo zat. Voor mijn zwangerschap was ik ook veel ziek, maar de afgelopen 2,5 jaar bijna niet. Helaas -O-

Het eten gaat hier momenteel weer wat beter. Sommige dingen schuift hij nog steeds meteen weg maar meestal neemt hij iig een paar hapjes. Gelukkig maar want hij is zo mager :@
pi_150555413
Beterschap Fieder!

En Ow heeft een mening! Sommige kleding is niet mooi, 's ochtends melk ipv sappie is niet lekker en sommige puzzels zijn grappig en andere puzzels zijn niet grappig O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:20:25 #6
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150564477
Dames, mag ik jullie mening?

Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.

Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
pi_150564634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:

Vandaag met Draak (3j3m) op het CB geweest. 13,8 kilo en 95cm. Zeer netjes. Maar we hebben het volgende dilemma besproken.

Draak ligt qua ontwikkeling op de lijn van een 4-jarige. Dat was geen verrassing, want wij merken dat Draak zich meer interesseert in lezen en schrijven, letters en cijfers etc., en ze verveelt zich op de psz.
Het cb kwam met de tussenoplossing om Draak eventueel na de schoolvakantie al in te laten stromen op de basisschool, eerst voor een aantal ochtenden en dan verder uitbreiden. Ze is dan 3j9m.
Aan de ene kant lijkt me dat wel een goed plan, maar aan de andere kant, ze mag wat mij betreft nog wel even kind blijven zonder de druk van de basisschool etc.
Wat zouden jullie doen?
Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).

Dit is puur gevoelsmatig overigens. Heb er geen ervaring mee of kennis over :P
pi_150564763
Heb je al contact gehad met een basisschool of het überhaupt wel tot de mogelijkheden behoort, NTS? Ik weet nl uit (juf)ervaring dat dat meestal nog niet zo makkelijk te realiseren is omdat je met verzekeringskwesties zit.

Maar mocht de school het zien zitten, absoluut doen hoor! Ze zal een heel jonge leerling zijn en dan is het toch alleen maar fijn dat ze lekker 2 volle jaren kan kleuteren ipv ruim anderhalf?
pi_150564808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat is 3 maanden voordat ze sowieso naar school moet. En de uren worden ook nog eens opgebouwd. Ik persoonlijk zou me daar niet al te druk om maken. In ieder geval niet qua 'druk' (het zijn 3 maanden, waarin uren gaan worden opgebouwd, dat is voor mij gevoelsmatig verwaarloosbaar).

Dit is puur gevoelsmatig overigens. Heb er geen ervaring mee of kennis over :P
Nou dit ^^

Maar hoe denkt de school erover? Ik heb wel eens gehoord dat ze daar niet altijd erg happig op zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:29:23 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_150566688
Als het niet lukt lijkt het me aan de psz om uitdaging te bieden.
O. liep ook zo'n 7 maanden voor bleek met zijn 3 jaar rapportage op het kdv.
Er is geen moment aan gedacht hem naar school te doen.
Er is gewoon gezocht naar uitdaging ter plekke.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_150567333
Anne liep ook op de meeste gebieden een aantal maanden voor volgens het LVS van het KDV maar ze mocht zelfs niet meteen aan het begin van het schooljaar starten op school, terwijl ze in de vierde week van het schooljaar vier werd.
pi_150567489
De ene school doet het wel en de andere niet. Zit de psz aangesloten bij de school?

Ik heb vandaag samen met de kinderen onze nieuwe auto opgehaald en de oude daar ingeruild. Volgens Ean kreeg ze hem wel weer terug op haar verjaardag. Wij zijn ook bezig met de tuin en daar heeft ze ook moeite mee, ze wil de oude tuin weer terug. Hoezo hang naar structuur en regelmaat.
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:51:58 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_150567499
Maandag ga ik in gesprek met de psz en de basisschool. Beide partijen kennen de casus al (psz zit in het basisschoolgebouw en hebben nauwe banden met elkaar) dus weten ook dat Draak een 'bijzonder geval' is.
De zomervakantie duurt nog even dus we hebben nog even om erover na te denken en eventueel alles rond te maken. Het verhaal met de verzekering had ik nog niet bij stilgestaan.

Laziness, die uitdaging kunnen ze niet bieden vinden ze. De groep is te groot en te divers om echt individuele programma's aan te bieden.
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:55:40 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150569165
NTS, als het allemaal mogelijk is zou ik gewoon voor de basisschool gaan hoor!

Ik krijg net een berichtje van mijn ouders, ze hebben net een rondje gefietst, en hebben toen onderweg maar een eftelingabonnement gekocht :o (wij wonen vlakbij). Ik denk dat J. voortaan op vrijdag (als zij oppassen) op bezoek gaat bij Jokie en Jet O+

Supertof natuurlijk, maar wel een beetje balen want nu is mijn kado-idee voor mijn vader's 65e verjaardag weg :(
pi_150574977
Ik zou gewoon het gesprek met de basisschool aangaan. Kijk wat zij adviseren... Was je al zeker van deze basisschool of niet?

Hoe is hij op sociaal emotioneel gebied verder?
pi_150575288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:20 schreef NotTheSame het volgende:

Wat zouden jullie doen?
Wij zijn een beetje "bang" voor hetzelfde hier met Luc. Kwam er van de week vandaag dat hij al cijfers kan lezen & op het KDV wil hij alleen nog puzzels maken met 12 stukjes enzo. Dus op het KDV maken ze zich ook al "zorgen" hoe ze hem bezig blijven houden. (Hij is nog niet eens 2,5)

Als mogelijk zou ik zeker kijken hoe het gaat op de kleuterschool! Dat lijkt me voor haar toch ook echt beter & fijner. Mocht het echt niet werken/goed gaan, kan je altijd nog zien toch?
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:19:22 #17
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_150579100
Lastig NTS.

S. lijkt cognitief ook erg snel, maar hij vermaakt zich op het gelukkig kdv nog prima met z'n vriendjes. Scheelt misschien ook dat ze bij ons niet werken met thema's of werkjes of weet ik wat, er wordt gewoon heel veel gespeeld. En daar ben ik echt heel blij mee want in het geval van S. denk ik dat al dat spelen een goed tegenwicht voor alles wat er in dat hoofdje gebeurd. Qua leren zou ik hem misschien wel liever wat afremmen dan hem extra uitdagen op dit moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 12-03-2015 21:25:00 ]
Oude (on)bekende.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:46:35 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150592120
Wow, slimme, snelle kindjes hier allemaal!

NTS, sluit me aan bij de rest. Als de school akkoord gaat zou ik het doen. Zeker met rustig opbouwen en maar een paar ochtenden per week. Leuke lijkt me ook dat ze dan straks de hele feestperiode ook in zijn geheel mee kan doen ipv lastig met wennen etc,

Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roept :X Kleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed :')
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:06:32 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150594406
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Nu even de andere kant: J is echt een drama met het herkennen van kleuren. M kon eigenlijk alle kleuren wel voor zijn 2e verjaardag benoemen maar heb het idee dat J maar wat roept :X Kleurenblind? Gewoon niet zo snel? Of is dat normaal en was M relatief snel? D gaat iets beter, nog steeds niet alles. Of misschien gokt ze vaker goed :')
Bij mijn J. twijfel ik ook. Als ik een kleur noem, kan hij meteen het bijbehorende blokje pakken, maar zelf benoemen gaat vaak fout. Oranje is duidelijk zijn favoriet, wit en zwart gaan goed, paars ook. Omdat groen (en soms blauw) ook vaak oranje wordt (en dat zo'n kleurenblindheid-mixup is) vermoed ik 't een beetje (z'n overgrootopa is ook kleurenblind).

Maar goed, de interesse is er pas een maand ofzo, dus we oefenen gewoon verder, kind heeft er lol in alles met kleur te benoemen ;)
pi_150595430
Hier ook geen interess in kleuren. Of in letters. Of in getallen :@
Maar volgens mij is net twee jaar en alle kleuren kunnen benoemen vlot :D

Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo :@
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk :@
  vrijdag 13 maart 2015 @ 12:59:14 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150596101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook geen interess in kleuren. Of in letters. Of in getallen :@
Maar volgens mij is net twee jaar en alle kleuren kunnen benoemen vlot :D

Ik probeer me zoveel mogelijk geen zorgen te maken. Maar soms ben ik ineens bag dat ik dan te weinig oefen met haar ofzo :@
En dan voel ik me weer schuldig, want mijn kind is supergelukkig en vriendelijk :@
Ik zou me zeker geen zorgen maken Omen, jouw kind kletst al maanden vrolijk, terwijl die van mij nog in het 1-woord stadium hangt... ;)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:18:19 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150596648
Joh, ik haal zelf soms nog de kleuren door elkaar 😂

Volgens mij is voor je 2e verjaardag erg vroeg hoor.

Maar wat misschien helpt is zo veel mogelijk kleuren benoemen

We gaan nu je roze shirt aantrekken, of pak jij maar de gele beker oid.

Zelfde verhaal met links en rechts. Kun je nu al oefenen. 9 van de 10 keer heeft cristel het goed
pi_150597041
Kyara ik maak me daar ook zorgen om. L noemt alles zwart of 'lijkt op zwart'. :{
Maar ik geloof dat ze dat pas rond 3 jaar 'moeten' kunnen :?

Edit: vond deze link http://www.ouders.nl/vraa(...)ze-kleurenblind-3-jr

[ Bericht 22% gewijzigd door Fieder op 13-03-2015 13:48:30 ]
pi_150597609
Mijne kan nog niet eens koppeltjeduiken en op zn handen lopen OMGWTFBBQ :'(
En ik heb m nog wel aangemeld voor circusschool met 6 maanden zwangerschap. WAAR GING DIT MIS!

Nee flauw, maar ieder kind z'n eigen ontwikkeling en kwaliteiten, die gemiddelden komen ook ergens vandaan he? Op elk front shinen is ook vermoeiend :+ Als je je zorgen maakt dan kun je beter aan een deskundige vragen wat de meetlat is, en je niet druk maken door succesverhalen van fok ;)
pi_150597826
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:46 schreef Kyara het volgende:
Wow, slimme, snelle kindjes hier allemaal!

NTS, sluit me aan bij de rest. Als de school akkoord gaat zou ik het doen. Zeker met rustig opbouwen en maar een paar ochtenden per week. Leuke lijkt me ook dat ze dan straks de hele feestperiode ook in zijn geheel mee kan doen ipv lastig met wennen etc,

Kyara zowel m'n vriend als ik hebben ook serieus twee weken gedacht dat ze kleurenblind was want ze zei echt de woorden heel goed maar wel stelselmatig de verkeerde kleuren. :+

Maar sinds een week of zes zegt ze plots het altijd goed: geel oranje roze rood blauw groen zwart wit. Dus ik zou er gewoon van uit gaan dat dat binnenkort opeens komt hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')