SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door very op 10-03-2015 22:58:03 ]People assume too much.
maak dan gelijk ff reklame hierquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
tnx allemaal ik ga eens kijken wat het beste is voor de meiden. @dop ja dat kan best. Ze gaan elke zaterdag vanaf het Feyenoord stadion. Ik rijd niet altijd mee. We zijn met 3 trainsters maar zoeken nog meer dames die zouden willen trainen.
Dit belooft weinig goeds afgaande op je treurige wielershirts.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:48 schreef very het volgende:
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een mooie topic header kan maken voor jullie
Speel eens lief!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit belooft weinig goeds afgaande op je treurige wielershirts.
Jezus vent...kan jij niet effe een keertje naar de hoeren ofzo?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit belooft weinig goeds afgaande op je treurige wielershirts.
Past helaas niet in mn trainingsschema.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:34 schreef very het volgende:
[..]
Jezus vent...kan jij niet effe een keertje naar de hoeren ofzo?
Je traint op hoe je jezelf een zo groot mogelijke lul moet laten lijken op internetfora?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Past helaas niet in mn trainingsschema.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit belooft weinig goeds afgaande op je treurige wielershirts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik over twijfel is het 3x klittenband... Zeker die bovenste, waar bij veel merken en ook mijn huidige bontragers straps zitten. Zijn straps steviger? Bij staand klimmen oid? Is er een reden waarom je persé NIET 3x klittenband zou willen?
Ze zaten namelijk wel onwijs goed, zeker rondom mn voorvoet. Twijfel twijfel. Eigenlijk houdt alleen die vraag over dat klittenband me tegen.
Dat zijn inderdaad enorm smalle schoenen. Zelfs de brede variant is alsnog erg smal.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:16 schreef Andyy het volgende:
Wel eens naar mavic gekeken? Zijn volgens mij ook best smal
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook 'kleding'advies nodig.
Heb dit weekend bij mn fm schoentjes gepast, mn bontragers zijn me te breed geworden. Degene die verreweg het lekkerste om mijn smalle voetjes zaten waren Sidi's en Chains (die chains waren echt heel lelijk)
Met mijn budget kwamen we dan uit op de Logo vernice schoentjesFiets al tijden met dit model, atb schoenen heb ik en race. Vind die vernice logo mooi ook, en ze zijn er ook in wit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik over twijfel is het 3x klittenband... Zeker die bovenste, waar bij veel merken en ook mijn huidige bontragers straps zitten. Zijn straps steviger? Bij staand klimmen oid? Is er een reden waarom je persé NIET 3x klittenband zou willen?
Ze zaten namelijk wel onwijs goed, zeker rondom mn voorvoet. Twijfel twijfel. Eigenlijk houdt alleen die vraag over dat klittenband me tegen.
Sidi maakt mooie schoenen maar je betaald een godsvermogen voor die fancy sluitingen.
Velcro's werken prima ook verstellen onderweg geen probleem.
tnx nu ook in Rotterdam. Kaasplankje wie van jullie fietst er mee dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:58 schreef dop het volgende:
[..]
maak dan gelijk ff reklame hier
http://vrouwenwielrennen.nl/
goed initiatief
Ikzelf vermomd als vrouw natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
tnx nu ook in Rotterdam. Kaasplankje wie van jullie fietst er mee dan?
hahaha very is op ze pik getraptquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:43 schreef 0108daniel het volgende:
TS verdiend een ban....
Doe die OP eens normaal!
Niemand heeft het over voetbal hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:45 schreef Patroon het volgende:
Het voetbal gehalte is hier wat te hoog..
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook 'kleding'advies nodig.
Heb dit weekend bij mn fm schoentjes gepast, mn bontragers zijn me te breed geworden. Degene die verreweg het lekkerste om mijn smalle voetjes zaten waren Sidi's en Chains (die chains waren echt heel lelijk)
Met mijn budget kwamen we dan uit op de Logo vernice schoentjespsst je kan ze gewoon in een oude laken in je wasmasjien stoppen hoor worden ze weer mooi van (niet te vaak doen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Sowiesoquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hahaha very is op ze pik getrapt
echt voor schut
rikketik toch goed?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:54 schreef MarcoD het volgende:
vereniging nieuw akkoord
pasfoto akkoord
Keuring verwerkt: akkoord
controle Uniebureau
productiedatum: 2015-03-10
verzending verwacht: 2015-03-14
Ja! na minuutje fietsen was dat de conclusie al, afwijking was toen al weg.quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook 'kleding'advies nodig.
Heb dit weekend bij mn fm schoentjes gepast, mn bontragers zijn me te breed geworden. Degene die verreweg het lekkerste om mijn smalle voetjes zaten waren Sidi's en Chains (die chains waren echt heel lelijk)
Met mijn budget kwamen we dan uit op de Logo vernice schoentjeszwarte schoenen... ppffffSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik over twijfel is het 3x klittenband... Zeker die bovenste, waar bij veel merken en ook mijn huidige bontragers straps zitten. Zijn straps steviger? Bij staand klimmen oid? Is er een reden waarom je persé NIET 3x klittenband zou willen?
Ze zaten namelijk wel onwijs goed, zeker rondom mn voorvoet. Twijfel twijfel. Eigenlijk houdt alleen die vraag over dat klittenband me tegen.
everyone's a critic...
even you ! !
verschilt per merk ketting en eigen wensen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:19 schreef the_critic het volgende:
ff vraagje aan de kenners hier.... vervangen jullie met kettingchecker de ketting bij 0.75 of 0.5??
Als ik ieder seizoen nieuwe zou kopen, of een setje voor alleen hoogzomer/droog dan wit ja. Hagelwitte schoenen zijn tof.quote:
Mss geen kenner maar; ik verwissel mijn kmc10.93 bij 0.75 Heb zo 3 kettingen op een 105 cassette gereden en die kan nog wel een ketting mee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:19 schreef the_critic het volgende:
ff vraagje aan de kenners hier.... vervangen jullie met kettingchecker de ketting bij 0.75 of 0.5??
Witte overschoentjes en klaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ik ieder seizoen nieuwe zou kopen, of een setje voor alleen hoogzomer/droog dan wit ja. Hagelwitte schoenen zijn tof.
Genoeg om me heen kijken heeft me geleerd dat witte schoenen meestal gelig/grijzig worden. Dat vind ik echt onwijs lelijk. Mijn huidige zwarte bontragers zien er na 16.000k weer en wind nog uit als nieuw. Zonder wasmachine.
[..]
Mss geen kenner maar; ik verwissel mijn kmc10.93 bij 0.75 Heb zo 3 kettingen op een 105 cassette gereden en die kan nog wel een ketting mee.
Moeilijkdoennerijquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Witte overschoentjes en klaar.
Onzin, mijn witte schoenen zijn na 3 seizoenen nog steeds wit. Kunst om met vies weer overschoenen aan te trekken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ik ieder seizoen nieuwe zou kopen, of een setje voor alleen hoogzomer/droog dan wit ja. Hagelwitte schoenen zijn tof.
Genoeg om me heen kijken heeft me geleerd dat witte schoenen meestal gelig/grijzig worden. Dat vind ik echt onwijs lelijk. Mijn huidige zwarte bontragers zien er na 16.000k weer en wind nog uit als nieuw. Zonder wasmachine.
[..]
Mss geen kenner maar; ik verwissel mijn kmc10.93 bij 0.75 Heb zo 3 kettingen op een 105 cassette gereden en die kan nog wel een ketting mee.
Afdoen als 'onzin' is ook gelul. Je hebt het weer niet altijd in de hand, je kan met mooi weer vertrekken en het kan zo maar omslaan. En kutten met overschoenen om je schoenen maar wit te houden vind ik gedoe. Vind zwarte net zo mooi. En ik durf met 100% succesrate te garanderen dat ik jouw schoenen uit een rij nieuwe weet te pikken. Of je moet ze wel héél erg netjes houden, en die moeite ben ik niet bereid te nemen. Of in ieder geval niet als zwart gewoon langer mooi blijft.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onzin, mijn witte schoenen zijn na 3 seizoenen nog steeds wit. Kunst om met vies weer overschoenen aan te trekken.
Tuurlijk zie je dat, maar nog altijd mooier dan zwart. Ze zijn gewoon prima te houden met wat zorgvuldigheid. Kloten met overschoenen is overdreven.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Afdoen als 'onzin' is ook gelul. Je hebt het weer niet altijd in de hand, je kan met mooi weer vertrekken en het kan zo maar omslaan. En kutten met overschoenen om je schoenen maar wit te houden vind ik gedoe. Vind zwarte net zo mooi. En ik durf met 100% succesrate te garanderen dat ik jouw schoenen uit een rij nieuwe weet te pikken. Of je moet ze wel héél erg netjes houden, en die moeite ben ik niet bereid te nemen. Of in ieder geval niet als zwart gewoon langer mooi blijft.
Verschil tussen je sokken en schoenen is zelfs op die foto van een scherm te zien. Wel jaloers op dat weer![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Tjah daar zit 't m in denk ik. Dat is mening en geen wiskunde... Ik vind een teintverschil wit/gebrokenwit/iets gelig/grijzig stukken lelijker dan gewoon netjes zwart.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:33 schreef Patroon het volgende:
Tuurlijk zie je dat, maar nog altijd mooier dan zwart
Ja denk dat dat klittenband wel prima is, al ben ik wel blij met de bucklel. Kan je lekker strak aansnoeren. Dat draai ding is ook handig, maar niet perse nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:47 schreef the_critic het volgende:
weet niet hoe het bij deze sidi's is... mijn sidi's hebben in de klittenband strip ook nog een plastic strip met soort van tandjes die in elkaar grijpen.. dus je klittenband trekt niet zichzelf open of verschuift ofzo.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk zie je dat, maar nog altijd mooier dan zwart. Ze zijn gewoon prima te houden met wat zorgvuldigheid. Kloten met overschoenen is overdreven.Lekker op je eigen fietsje, niks mis meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Mijn tootlje heeft .75 en 1.0, vervang als de .75 er in valt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:19 schreef the_critic het volgende:
ff vraagje aan de kenners hier.... vervangen jullie met kettingchecker de ketting bij 0.75 of 0.5??
mijn sidi hebben caliper buckle bovenaan... zo een klikker. Dus niet draaien, maar inderdaad met een klikje makkelijk strakker te snoeren indien gewenst. Maar klittenband is verder ook prima ja..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja denk dat dat klittenband wel prima is, al ben ik wel blij met de bucklel. Kan je lekker strak aansnoeren. Dat draai ding is ook handig, maar niet perse nodig.
Ik heb op de punt klitterband, dan zo'n draaidinges, al draai ik daar amper aan, 2 klokjes ofzo en dan die gesp/caliper dinges. Oftewel ergo2quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
mijn sidi hebben caliper buckle bovenaan... zo een klikker. Dus niet draaien, maar inderdaad met een klikje makkelijk strakker te snoeren indien gewenst. Maar klittenband is verder ook prima ja..
Ik vind de combi smalle framebuizen en hoge velgen niet echt mijn ding.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:41 schreef Z het volgende:
Ik dacht dat ik hoge velgen niet mooi vond maar daar kom ik op terug.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De moderne carbon frames zijn niet aan mij besteed.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:55 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Sowieso
Hij staat er bekend om om snel nieuwe topics te openen (zie zijn geschiedenis)
Na een tijdje is het gewoon niet grappig meer en alleen maar irritant.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hahaha very is op ze pik getrapt
echt voor schut
Dacht dat voetballers wel wat eelt op de eikel hebben..bij elkaar in de shampoo fles pissen en zulks..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:03 schreef very het volgende:
[..]
Na een tijdje is het gewoon niet grappig meer en alleen maar irritant.
Wanneer iemand nooit anders doet weet je dus niet of iemand het meent of een troll is, maar als het een troll is is het geen grappige meer ondertussen.
Geen idee. Ik ben geen voetballer.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dacht dat voetballers wel wat eelt op de eikel hebben..bij elkaar in de shampoo fles pissen en zulks..
Ja dat is geen kunst zonder knijper op je neus.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Afdoen als 'onzin' is ook gelul. Je hebt het weer niet altijd in de hand, je kan met mooi weer vertrekken en het kan zo maar omslaan. En kutten met overschoenen om je schoenen maar wit te houden vind ik gedoe. Vind zwarte net zo mooi. En ik durf met 100% succesrate te garanderen dat ik jouw schoenen uit een rij nieuwe weet te pikken. Of je moet ze wel héél erg netjes houden, en die moeite ben ik niet bereid te nemen. Of in ieder geval niet als zwart gewoon langer mooi blijft.
Verschil tussen je sokken en schoenen is zelfs op die foto van een scherm te zien. Wel jaloers op dat weer![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk zie je dat, maar nog altijd mooier dan zwart. Ze zijn gewoon prima te houden met wat zorgvuldigheid. Kloten met overschoenen is overdreven.toffe fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook 'kleding'advies nodig.
Heb dit weekend bij mn fm schoentjes gepast, mn bontragers zijn me te breed geworden. Degene die verreweg het lekkerste om mijn smalle voetjes zaten waren Sidi's en Chains (die chains waren echt heel lelijk)
Met mijn budget kwamen we dan uit op de Logo vernice schoentjesKijk inderdaad eens naar Mavic schoenen, ik heb ook smalle voetjes, ben ook overgestapt van Sidi naar Mavic, bevalt me vele malen beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik over twijfel is het 3x klittenband... Zeker die bovenste, waar bij veel merken en ook mijn huidige bontragers straps zitten. Zijn straps steviger? Bij staand klimmen oid? Is er een reden waarom je persé NIET 3x klittenband zou willen?
Ze zaten namelijk wel onwijs goed, zeker rondom mn voorvoet. Twijfel twijfel. Eigenlijk houdt alleen die vraag over dat klittenband me tegen.![]()
Ketting niet te slap?quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef Leonos het volgende:
Gister voor het eerst in het donker gereden.
Met nieuwe cassette en nieuwe ketting.
Ketting niet gebroken
Wel tof in het donker rijden, lijkt alsof je veel harder gaat
Edit: Ratelt nog wel als een malle die ketting, is even Google raadplegen.
Powermeterquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef MarcoD het volgende:
Heb een klein dilemma,
of mooie hoge wielen of een vermogensmeters.
Die wielen zijn natuurlijk pr0n maar aan de vermogensmeter heb ik waarschijnlijk meer, helemaal omdat ik dit jaar wat wedstrijden ga rijden en kan ik al mooi een vermogensprofiel opbouwen en dan vanaf volgend jaar ook echt beginnen met gericht trainen.
De vermogensmeter komt er sowieso wel maar nu is het de vraag eerst wielen of eerst een meter....
Geen stages omdat ik links/rechts niet zelfde vermogen trap (oorzaak: beenbreuk 10 jaar terug), een powertap zou kunnen, die dan in een mooie hoge velg laten spaken en dan heb ik en wielen en vermogen.
Alleen is dat niet handig omdat ik dan de racewielen ook als trainingswielen en klimwielen (moet) gebruiken, en dat is niet handig ivm opbouwen van een vermogensprofiel en omdat ik een mooi setje lichte wielen heb..
Meter in de crank wordt ook wel iets duurder maar dat is wel flexibeler met verschillende wielsets.
keuzestress![]()
Wat zouden jullie doen
Heb ik soms ook 1e paar ritjes na monteren nieuwe ketting. Moet misschien toch even inslijten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef Leonos het volgende:
Gister voor het eerst in het donker gereden.
Met nieuwe cassette en nieuwe ketting.
Ketting niet gebroken
Wel tof in het donker rijden, lijkt alsof je veel harder gaat
Edit: Ratelt nog wel als een malle die ketting, is even Google raadplegen.
stages aan allebei de kanten heb ik nog nooit over gehoord.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Powermeter![]()
Je kan trouwens volgens mij ook 2x stages kopen (of 2x 4iii, is gisteren uitgebracht voor 300nogwat). Meting aan 2 kanten en nog steeds voor dezelfde prijs als een powertap en stuk minder dan meting in de crank of in pedalen.
Wielen natuurlijk. Eerste wedstrijdjaren zijn toch vooral wennen en leren je plek te veroveren. Imo ben je sterk zat ook daar zal het niet aan liggen. Vergeet niet dat snelle wielen rond 40/u ook echt sneller zijn en tel daarbij op de moraal dat die dingen geven door de looks en het gezoef.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef MarcoD het volgende:
Heb een klein dilemma,
of mooie hoge wielen of een vermogensmeters.
Die wielen zijn natuurlijk pr0n maar aan de vermogensmeter heb ik waarschijnlijk meer, helemaal omdat ik dit jaar wat wedstrijden ga rijden en kan ik al mooi een vermogensprofiel opbouwen en dan vanaf volgend jaar ook echt beginnen met gericht trainen.
De vermogensmeter komt er sowieso wel maar nu is het de vraag eerst wielen of eerst een meter....
Geen stages omdat ik links/rechts niet zelfde vermogen trap (oorzaak: beenbreuk 10 jaar terug), een powertap zou kunnen, die dan in een mooie hoge velg laten spaken en dan heb ik en wielen en vermogen.
Alleen is dat niet handig omdat ik dan de racewielen ook als trainingswielen en klimwielen (moet) gebruiken, en dat is niet handig ivm opbouwen van een vermogensprofiel en omdat ik een mooi setje lichte wielen heb..
Meter in de crank wordt ook wel iets duurder maar dat is wel flexibeler met verschillende wielsets.
keuzestress![]()
Wat zouden jullie doen
4iiii heeft die optie sowieso.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
stages aan allebei de kanten heb ik nog nooit over gehoord.
Ook nog niet, maar zou niet lang meer moeten durenquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
4iiii heeft die optie sowieso.
True..quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wielen natuurlijk. Eerste wedstrijdjaren zijn toch vooral wennen en leren je plek te veroveren. Imo ben je sterk zat ook daar zal het niet aan liggen. Vergeet niet dat snelle wielen rond 40/u ook echt sneller zijn en tel daarbij op de moraal dat die dingen geven door de looks en het gezoef.
Powermeter is mss ook wel een goed idee maar dat kan later ook nog.
Jawel toch?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:32 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ook nog niet, maar zou niet lang meer moeten duren
quote:The breakaway in power meters. Your crank arm, your budget, your win!
Available for aluminum cranks with flat interior profiles. For specific models, please check the “Crankset Compatibility” tab below
Single side with left or right options
Dual sides: left + right option
Coin cell battery life of up to 200 hours
Active temperature compensation
Accuracy: <1% error
Dat lijkt me sowieso wel verstandig jaquote:4iiii wacht ik sowieso eerst wel op een review van dcrainmaker.
Ze gaan vanaf volgende week (ofzo) dozen versturen waarin mensen die dat ding gekocht hebben hun crank op kunnen sturen zodat zij de unit erop kunnen plakken , vooralsnog alleen de linkerkant. De rechterkant komt iets later (lees even de post op de dcrainmaker site).quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jawel toch?
[..]
[..]
Dat lijkt me sowieso wel verstandig jaDe claims zijn bijna te mooi om waar te zijn, meest accurate powermeter op de markt die gelijk verreweg de goedkoopste is
Ja, dat had ik gedaan, maar dat is dus volgens mij alleen voor mensen die pre-order hadden. Aangezien jij daar blijkbaar niet bij zit is de dubbele optie voor jou gewoon beschikbaar, bij launch. Zo las ik het tenminstequote:Op woensdag 11 maart 2015 10:45 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ze gaan vanaf volgende week (ofzo_dozen versturen waarin mensen die dat ding gekocht hebben hun crank op kunnen sturen zodat zij de unit erop kunnen plakken , vooralsnog alleen de linkerkant. De rechterkant komt iets later (lees even de post op de dcrainmaker site).
Mooi, waar is dat? Kinderdijk?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanmorgen nog mooi plaatje langs de Rotte.
[ afbeelding ]
#uitpuffen
#casualfotomaken
Oja. #koffietijdquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uh, langs de Rotte dus(de Rotte "stroomt" ongeveer van Zoetermeer naar Rotterdam)
Ik wil een compliment geven maar....quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanmorgen nog mooi plaatje langs de Rotte.
[ afbeelding ]
#uitpuffen
#casualfotomaken
Ik heb beide (powertap en 80mm) dus ik kan er wel iets over zeggen. Qua training heb je meer aan een vermogensmeter, zeker als je ook graag in de bergen rijdt. Nadeel van powertap is inderdaad dat er een velg omheen zit en dit beperkt je in de keuze qua inzetbaarheid. Een powertap naaf is ook behoorlijk zwaar (±500g). Als je al lichte wielen hebt dan is het toch zonde om die niet te gebruiken als het bergop gaat. Een vermogensmeter in de crank zou dus mijn voorkeur hebben, is alleen nadelig als je ook weer meerdere fietsen hebt waar je mee rouleert (bijv wedstrijden/winter/mooiweer).quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef MarcoD het volgende:
Heb een klein dilemma,
of mooie hoge wielen of een vermogensmeters.
Die wielen zijn natuurlijk pr0n maar aan de vermogensmeter heb ik waarschijnlijk meer, helemaal omdat ik dit jaar wat wedstrijden ga rijden en kan ik al mooi een vermogensprofiel opbouwen en dan vanaf volgend jaar ook echt beginnen met gericht trainen.
De vermogensmeter komt er sowieso wel maar nu is het de vraag eerst wielen of eerst een meter....
Geen stages omdat ik links/rechts niet zelfde vermogen trap (oorzaak: beenbreuk 10 jaar terug), een powertap zou kunnen, die dan in een mooie hoge velg laten spaken en dan heb ik en wielen en vermogen.
Alleen is dat niet handig omdat ik dan de racewielen ook als trainingswielen en klimwielen (moet) gebruiken, en dat is niet handig ivm opbouwen van een vermogensprofiel en omdat ik een mooi setje lichte wielen heb..
Meter in de crank wordt ook wel iets duurder maar dat is wel flexibeler met verschillende wielsets.
keuzestress![]()
Wat zouden jullie doen
Prachtig plaatje, vanaf de Bleiswijkse kant over het water richting molenviergang?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanmorgen nog mooi plaatje langs de Rotte.
[ afbeelding ]
#uitpuffen
#casualfotomaken
Yes. Ik fiets liever langs deze kant, minder drempels en om kwart voor 7 valt het nog mee met de wandelaarsquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:22 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Prachtig plaatje, vanaf de Bleiswijkse kant over het water richting molenviergang?
Fiets altijd alleen langs de Zevenhuizerkant, aan de Bleiswijkse kant zitten paar rotstukjes, onoverzichtelijk en veel voetvolk.
De goedkoopste power2max (met FSA gossamer crank) is opzich nog wel te doen, ∙836 incl bladen, bottom bracket boutjes.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb beide (powertap en 80mm) dus ik kan er wel iets over zeggen. Qua training heb je meer aan een vermogensmeter, zeker als je ook graag in de bergen rijdt. Nadeel van powertap is inderdaad dat er een velg omheen zit en dit beperkt je in de keuze qua inzetbaarheid. Een powertap naaf is ook behoorlijk zwaar (±500g). Als je al lichte wielen hebt dan is het toch zonde om die niet te gebruiken als het bergop gaat. Een vermogensmeter in de crank zou dus mijn voorkeur hebben, is alleen nadelig als je ook weer meerdere fietsen hebt waar je mee rouleert (bijv wedstrijden/winter/mooiweer).
Ik weet eigenlijk niet wat die moderne (crank)systemen kosten. Volgens mij is het wel bereikbaarder geworden. Het is in elk geval een kwestie van tijd voordat er goedkopere goed werkende systemen beschikbaar zullen zijn. Je kunt daar ook nog even op wachten. Hoge wielen zijn ook gewoon cool en geven zeker moraal.
Die Gossamer heb ik na 15k door midden getrapt en die bladen sleten ook veel te hard. Misschien is de kwaliteit wel verbeterd inmiddels maar ik neem het risico niet meer.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:42 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De goedkoopste power2max (met FSA gossamer crank) is opzich nog wel te doen, ∙836 incl bladen, bottom bracket boutjes.
Nu zijn die FSA cranks (of bottom brackets) niet mijn favoriet (en met mij vele anderen), BB zijn niet duurzaam maar daarvoor zou je een shimano DA BB voor kunnen gebruiken als ik het goed heb begrepen.
De cranks is meer een gevoel.
slechte reviews
voor 200¤ meer heb je wel een prima crank
Denk inderdaad dat ik het zo ga doen ja, misschien dat er volgende winter nog wat mooie aanbiedingen voorbij komen enzo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:39 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Die Gossamer heb ik na 15k door midden getrapt en die bladen sleten ook veel te hard. Misschien is de kwaliteit wel verbeterd inmiddels maar ik neem het risico niet meer.
Wat betreft je keuze, ik ben het met kaas eens. Nu lekker hoge velgen halen en van genieten in de zomerDaarna eens aan een (wellicht goedkopere tegen die tijd) pm denken.
Ja wel china's laat ze dan wel even controleren op spaakspanning etc.en eventueel naspannen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
welke wielen moeten dat worden marco? China's?
tegen die tijd is kind nummer 2 onderweg en gaat je geld naar opknappen 2e kinderslaapkamer, grotere auto, extra autostoel/kinderwagen etc etc...quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja wel china's laat ze dan wel even controleren op spaakspanning etc.en eventueel naspannen.
Over een jaartje andere fiets als ik afgestudeerd ben en een baan heb etc.
Laat die jongen nou even in zijn waanquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
tegen die tijd is kind nummer 2 onderweg en gaat je geld naar opknappen 2e kinderslaapkamer, grotere auto, extra autostoel/kinderwagen etc etc...
Nee tot die tijd doe ik aan geheelonthoudingquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
tegen die tijd is kind nummer 2 onderweg en gaat je geld naar opknappen 2e kinderslaapkamer, grotere auto, extra autostoel/kinderwagen etc etc...
En dan moet je alsnog je eigen eten koken...quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon single worden. Dan kan je een huis kopen, op vakantie naar Australie en een nieuwe fiets kopen.
Zie mijn titel van eergisterquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En dan moet je alsnog je eigen eten koken...
oh wacht dat doe ik nu ook...
quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef iScream. het volgende:
[..]
Toch de wens van iedere fietser om later met je kroost een blokje te kunnen fietsen?
als fietser was dat niet perse mijn wens... nu ik papa ben... 200% zeker weten van welquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:35 schreef iScream. het volgende:
[..]
Toch de wens van iedere fietser om later met je kroost een blokje te kunnen fietsen?
Nee, dan heb ik niets meerquote:
Dat kan ik nu anders ook hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon single worden. Dan kan je een huis kopen, op vakantie naar Australie en een nieuwe fiets kopen.
Pic van je fiets en van je ticket.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kan ik nu anders ook hoor.
Als je voor PM gaat, neem dan 1 waarmee je en kan koersen en kan trainen. De waardes uit de koers geven namelijk de meeste informatie, om die weer te kunnen gebruiken om op te trainen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:47 schreef MarcoD het volgende:
Heb een klein dilemma,
of mooie hoge wielen of een vermogensmeters.
Die wielen zijn natuurlijk pr0n maar aan de vermogensmeter heb ik waarschijnlijk meer, helemaal omdat ik dit jaar wat wedstrijden ga rijden en kan ik al mooi een vermogensprofiel opbouwen en dan vanaf volgend jaar ook echt beginnen met gericht trainen.
De vermogensmeter komt er sowieso wel maar nu is het de vraag eerst wielen of eerst een meter....
Geen stages omdat ik links/rechts niet zelfde vermogen trap (oorzaak: beenbreuk 10 jaar terug), een powertap zou kunnen, die dan in een mooie hoge velg laten spaken en dan heb ik en wielen en vermogen.
Alleen is dat niet handig omdat ik dan de racewielen ook als trainingswielen en klimwielen (moet) gebruiken, en dat is niet handig ivm opbouwen van een vermogensprofiel en omdat ik een mooi setje lichte wielen heb..
Meter in de crank wordt ook wel iets duurder maar dat is wel flexibeler met verschillende wielsets.
keuzestress![]()
Wat zouden jullie doen
Het gaat erom of je het kan, niet of je het doet...quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pic van je fiets en van je ticket.
Een omgekeerde Feyenoorder dus, woorden boven dadenquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het gaat erom of je het kan, niet of je het doet...
Fixedquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een omgekeerde Feyenoorder dus, woorden boven daden
Is dat wel soigne?quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef very het volgende:
Welke baas zet zo'n toeter op z'n fiets?
100db en wel 6 verschillende geluiden![]()
http://www.fietskortingen.nl/product.php?productid=270
[ afbeelding ]
Ik heb wel serieus een elektrisch belletje op mn racefiets, met hoog jankgeluidquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef very het volgende:
Welke baas zet zo'n toeter op z'n fiets?
100db en wel 6 verschillende geluiden![]()
http://www.fietskortingen.nl/product.php?productid=270
[ afbeelding ]
Zou een leuke functie zijn voor de garmin. Wat mij betreft van grotere waarde dan het grotere scherm van de garmin 1000.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:22 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb wel serieus een elektrisch belletje op mn racefiets, met hoog jankgeluidKun je mooi 100 meter van te voren "bellen", iedereen gaat keurig aan de kant.
Welke dan? Heb een nieuwe nodig want mijn BBB Loud&Clear Deluxe is na 10 keer gebruiken al kapotquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:22 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb wel serieus een elektrisch belletje op mn racefiets, met hoog jankgeluidKun je mooi 100 meter van te voren "bellen", iedereen gaat keurig aan de kant.
En dan een grote bek krijgen ook nogquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:25 schreef muzas het volgende:
Bij sommige mensen werkt alleen een scheepshoorn. EN zelfs dan zwalken ze naar links om achterom te kijken/
Die zit sinds begin dit jaar op mn fiets... M'n vorige was versleten, ken je nagaanquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:24 schreef very het volgende:
[..]
Welke dan? Heb een nieuwe nodig want mijn BBB Loud&Clear Deluxe is na 10 keer gebruiken al kapot
Destijds (2 jaar geleden) bij Banggood (china) besteld. Laatst ook nog 1 bij Aliexpress besteld, maar bij aankomst bleek dat ding 4 cm groot te zijnquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:24 schreef very het volgende:
[..]
Welke dan? Heb een nieuwe nodig want mijn BBB Loud&Clear Deluxe is na 10 keer gebruiken al kapot
link?quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:29 schreef iScream. het volgende:
[..]
Destijds (2 jaar geleden) bij Banggood (china) besteld. Laatst ook nog 1 bij Aliexpress besteld, maar bij aankomst bleek dat ding 4 cm groot te zijn
Ja hilarisch. Wat ook vaak gebeurt;quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
En dan een grote bek krijgen ook nog
Afstappen,neerhoeken en natrappen op het gezicht met klikschoenenquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja hilarisch. Wat ook vaak gebeurt;
*ping*
...-niks-
*ping ping*
...-niks-
"Pardon"
- "ZET GODVERREDOMME EEN BEL OP JE FIETS AIDSWIELRENNER JE MOEDER IS EEN HOER ALLA AKBAR"
Dat gaat niet in D1.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:32 schreef very het volgende:
[..]
Afstappen,neerhoeken en natrappen op het gezicht met klikschoenen
Staat niet meer op Banggood, wel op Aliexpress, maar zo te zien alleen nog de grote variant (die overigens enorm luid is), zoek maar op electric bell.. Die wil je overigens niet hebben, je wordt er zelf doof van en veel te grootquote:
Ik roep altijd en krijg eigenlijk nooit gezeur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja hilarisch. Wat ook vaak gebeurt;
*ping*
...-niks-
*ping ping*
...-niks-
"Pardon"
- "ZET GODVERREDOMME EEN BEL OP JE FIETS AIDSWIELRENNER JE MOEDER IS EEN HOER ALLA AKBAR"
Ik wist niet hoe gauw ik een bel moest kopen na een paar ritjes zonder. Mensen zeuren hier snel denk ik dan. En ik ben heeel blij met die bel. 8/10 werkt het gewoon, iedereen blij. En heb me nu gewoon erbij neergelegd dat je soms even moet remmen, vaak herken je de risicogevallen al ver van te vorenquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik roep altijd en krijg eigenlijk nooit gezeur.
Haha, de strava-sprintjes waar oude mensen naast elkaar fietsen en niet aan de kant gaan terwijl jij in de laatste 50 meter van 't segment zitquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik wist niet hoe gauw ik een bel moest kopen na een paar ritjes zonder. Mensen zeuren hier snel denk ik dan. En ik ben heeel blij met die bel. 8/10 werkt het gewoon, iedereen blij. En heb me nu gewoon neergelegd dat je soms even moet remmen, vaak herken je de risicogevallen al ver van te voren![]()
Ben meer zen nu... Voorheen kon ik me nog wel eens als een of andere tokkie kwaad gaan zitten maken om stommiteiten van anderen. Mjah dan schiet ik uit D1.
Dit ook ja. E-bike-bejaarden, loslopende honden of kinderen altijd al wat in de remmen. In de stad lekker op het gemakje. Als je jezelf weer op gang moet trekken omdat je er niet gelijk langs kon is dat alleen maar extra trainingquote:Op woensdag 11 maart 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik wist niet hoe gauw ik een bel moest kopen na een paar ritjes zonder. Mensen zeuren hier snel denk ik dan. En ik ben heeel blij met die bel. 8/10 werkt het gewoon, iedereen blij. En heb me nu gewoon erbij neergelegd dat je soms even moet remmen, vaak herken je de risicogevallen al ver van te voren![]()
Ben meer zen nu... Voorheen kon ik me nog wel eens als een of andere tokkie kwaad gaan zitten maken om stommiteiten van anderen. Mjah dan schiet ik uit D1.
das oldscool... had ik als klein criticje op mijn bmx crossfietsje.. in het knalgeel... dikke baas!quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef very het volgende:
Welke baas zet zo'n toeter op z'n fiets?
100db en wel 6 verschillende geluiden![]()
http://www.fietskortingen.nl/product.php?productid=270
[ afbeelding ]
Als je het allemaal niet weet kan je imo beter naar een fietsenmaker met een hoop schoenen gaan. Als je per se via internet wilt kopen zou ik kijken of je smalle of brede schoenen hebt en zodoende er een paar kopen, proberen en degene die niet goed zijn terug te sturen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:10 schreef Fretwork het volgende:
Ik wil binnenkort nieuwe schoenen kopen, omdat de schoenen die ik over heb genomen toch echt te klein zijn. Waar moet je op letten, en hoe pas je die schoenen? Wat test je, etc.?
Ik wil ook liever naar een FM, maar vroeg me af wat je ongeveer test aan zo'n schoen. Let je op stijfheid (zo ja, in welke richtingen allemaal), en waar let je verder op? Dat soort zaken wil ik alvast weten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je het allemaal niet weet kan je imo beter naar een fietsenmaker met een hoop schoenen gaan. Als je per se via internet wilt kopen zou ik kijken of je smalle of brede schoenen hebt en zodoende er een paar kopen, proberen en degene die niet goed zijn terug te sturen.
Dan ga ik liever naar de FM
Uiteraard dat ze niet knellen, ik let altijd goed op dat mijn kleine teen nog genoeg ruimte heeft, daar komt wat meer druk op bij het fietsen dan bij het stilstaan. Ik heb ook een gruwelijk hekel aan te warme schoenen, dus ik let altijd wel op een beetje goede ventilatie. Overigens kom je er pas echt achter na een goed stuk fietsen of de schoenen bevallen, vragen of je testritje ermee kunt makenquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wil ook liever naar een FM, maar vroeg me af wat je ongeveer test aan zo'n schoen. Let je op stijfheid (zo ja, in welke richtingen allemaal), en waar let je verder op? Dat soort zaken wil ik alvast weten.
Der Platfussradler!quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:32 schreef very het volgende:
Ik heb met mijn extra brede ()mavics wel eens dat mijn voet te weinig doorbloeding krijgt....best vervelend
Hoe strak doe jij je schoenen aan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:32 schreef very het volgende:
Ik heb met mijn extra brede ()mavics wel eens dat mijn voet te weinig doorbloeding krijgt....best vervelend
eentje die je kan heat-moldenquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:00 schreef Tommeke het volgende:
Schoenen moeten wat ruimte bij de tenen hebben, je wil niet met je tenen in het nauw komen. Verder moeten ze goed aansluiten en lekker zitten zonder knelpunten.
Een basic schoen heeft alleen klittenbandstraps en een kunststof zooltje. Een iets luxer model heeft een bucklesluiting (rateltje of draaiknop). Luxere modellen hebben meerdere draaiknoppen.
Wil je echt een goede schoen, dan kan je kiezen voor een carbon zool. Voordeel; stijver dus een betere krachtoverbrenging.
Ik ook, van vorig jaarquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:16 schreef Gripper het volgende:
Lekker gereden vandaag weer, een rustige rit van 3 uurtjes op het (semi) vlakke. Soort van herstel dus![]()
Morgen gaan we weer de bergen in en naar Sa Calobra. Mooie klim is dat, eerst afdalen naar een haventje, en de enige weg terug is de klim, 12 km @ 7% gemiddeld. Ronde van 150 km wordt t. Oh en we hebben lijntjes jongens, streepjes op de armen en benen
um....gewoon goed strak, maar niet ontzettend straks fzoquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe strak doe jij je schoenen aan?
Doe ze anders eens ietsjes losser?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:17 schreef very het volgende:
[..]
um....gewoon goed strak, maar niet ontzettend straks fzo
En ik heb wel ietsjes ruimte bij de tenen maar misschien omdat ze toch nog erg smal zijn dat het daarmee te maken heeft?
Ga ik doenquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe ze anders eens ietsjes losser?
Jij ook al? En die foto van Mickey had je nou niet mottuh doen. Dat joch heeft een een minderwaardigheidscomplex aan overgehouden. 8 mei 2002, je weetz tog.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik roep altijd en krijg eigenlijk nooit gezeur.
Komt natuurlijk door die feyenoord till i die tattoo op mn voorhoofd.
Stiekem ben je een beetje gek? Of niet?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef ddx het volgende:
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken.
Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven.
https://www.strava.com/activities/266549482
quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef ddx het volgende:
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken.
Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven.
https://www.strava.com/activities/266549482
Mooie rit man! Best jaloers ook.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef ddx het volgende:
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken.
Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven.
https://www.strava.com/activities/266549482
Hoe is het eten daar? Hebben ze er ook pasta?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:26 schreef Gripper het volgende:
Patroon en ik hadden het net tijdens het vreetbuffet eten over je rit ddx.
Ja pasta is er ook, vaak wel wat soorten, met carbonarasaus of bolognese. Heb ook al een keer een best redelijke koude pastasalade gehad. Maar de lekkerste pasta hadden we toch gisteren toen we in een dorpje zaten te lunchen, daar kan geen buffet tegenopquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:55 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoe is het eten daar? Hebben ze er ook pasta?
Jij bent de enige die elke avond wijn erbij neemt..quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja pasta is er ook, vaak wel wat soorten, met carbonarasaus of bolognese. Heb ook al een keer een best redelijke koude pastasalade gehad. Maar de lekkerste pasta hadden we toch gisteren toen we in een dorpje zaten te lunchen, daar kan geen buffet tegenop
Best wel gevarieerd nog hoor, gelukkig krijg je niet elke dag hetzelfde. Er is van alles: saladebuffet / broodjes /kazen / elke dag wel een paar andere vleessoorten, vis natuurlijk ook. Vandaag hadden ze weer een schelpdieren buffet, paëlla, En er is zo'n bakplaat waar ze wat kip of kalfslapjes grillen. Weinig groente helaas en wat er is, is kapot gekookt, maar dat lossen we wel op met wat meer salade en fruit.
t is allemaal niet bepaald van sterrenniveau, en ik erger me suf aan de typische all-in gasten, al die ouwe vellen met dikke vetpenzen die 4 borden per avond opscheppen.
Maar zoals het autistische sporters betaamt zitten we in trainingspak met 10 man stilletjes aan tafel, drinken alleen maar water en geen wijn, en lepelen met 1 elleboog op tafel ons bord leeg om daarna snel weer op bed te gaan liggen.
Ontbijt is trouwens ook allemaal prima. Lekkere pannekoekjes, en dan een goeie bak yoghurt met muesli, wat brood met jam, paar glaasjes sju en koffie, en dan kan je er zo een hele dag tegenaan (en zeker als je wat cakejes in een servet gewikkeld meesmokkelt als variatie op repen en gels)
Je begint de goede afstanden te krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef ddx het volgende:
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken.
Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven.
https://www.strava.com/activities/266549482
Nicely done.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef ddx het volgende:
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken.
Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven.
https://www.strava.com/activities/266549482
quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jij bent de enige die elke avond wijn erbij neemt..
Heb ze losser gedaan, maar zonder veel effect.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe ze anders eens ietsjes losser?
Kan ook aan de positionering van je schoenplaatjes liggen. Dat was het bij mij iig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:24 schreef very het volgende:
[..]
Heb ze losser gedaan, maar zonder veel effect.
Ik heb voor mijn tenen nog wel iets ruimte, maar mijn grote teennagel zit wel tegen het plafond aan zegmaar. Wel vreemd dat ik er alleen rechts last van krijg
Daar zat ik ook aan te denken. Ze zijn wel beide gelijk aan elkaar maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk. Is dit gewoon trial and error?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan ook aan de positionering van je schoenplaatjes liggen. Dat was het bij mij iig.
Misschien is je ene schoen ietsjes groter dan de ander.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:24 schreef very het volgende:
[..]
Heb ze losser gedaan, maar zonder veel effect.
Ik heb voor mijn tenen nog wel iets ruimte, maar mijn grote teennagel zit wel tegen het plafond aan zegmaar. Wel vreemd dat ik er alleen rechts last van krijg
Voor mij wel, maar je kan er ook door een prof naar laten kijken of voor een tientje een soort mal kopenquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:30 schreef very het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken. Ze zijn wel beide gelijk aan elkaar maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk. Is dit gewoon trial and error?
Denk eerder je ene voet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is je ene schoen ietsjes groter dan de ander.
wie weetquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is je ene schoen ietsjes groter dan de ander.
Plaatje doet het nietquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar je kan er ook door een prof naar laten kijken of voor een tientje een soort mal kopen
[ afbeelding ]
Ja, dat dusquote:
Ja gek he dat er nog meer mensen op de weg rijden. Juist om die reden heb ik geen Strava. Nederland is daar te druk voor.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:40 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha, de strava-sprintjes waar oude mensen naast elkaar fietsen en niet aan de kant gaan terwijl jij in de laatste 50 meter van 't segment zit
Of je ene voet groter....quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien is je ene schoen ietsjes groter dan de ander.
Wat een onzin zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja gek he dat er nog meer mensen op de weg rijden. Juist om die reden heb ik geen Strava. Nederland is daar te druk voor.
Daar heb je dan weer gezond verstand voor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja gek he dat er nog meer mensen op de weg rijden. Juist om die reden heb ik geen Strava. Nederland is daar te druk voor.
Zit net hetzelfde te typen, dit dus.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een onzin zegJe bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag op de weg, strava heeft daar niks mee te maken. Mijn fietsgedrag is ook helemaal niet veranderd door strava. Niet op een negatieve manier iig.
Mss moet je ze nog ff inrijden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:24 schreef very het volgende:
[..]
Heb ze losser gedaan, maar zonder veel effect.
Ik heb voor mijn tenen nog wel iets ruimte, maar mijn grote teennagel zit wel tegen het plafond aan zegmaar. Wel vreemd dat ik er alleen rechts last van krijg
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.chainreactionc(...)at-tool/rp-prod37987
Inderdaad. Er staan inderdaad een hoop totaal onzinnige segmenten in Strava, op plekken waar je met gezond verstand gewoon niet hard kunt. Maar die kun je gewoon negeren. Ik ga sowieso niet harder rijden omdat ergens een segment ligt, maar wel op plekken waar de rest ook even aanzet (viaductjes, plaatsnaamborden, mooie lange rechte stukken...) Vaak ligt daar dan ook wel een segment, dat maakt het dan nog net iets leuker.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een onzin zegJe bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag op de weg, strava heeft daar niks mee te maken. Mijn fietsgedrag is ook helemaal niet veranderd door strava. Niet op een negatieve manier iig.
Even snel een update gemaakt, misschien mis ik er een paar maar weet niet iedereen zn niet-foknaamquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer wel dat kaas geen maandstatistieken meer post
Jah je weet toch dat je als je dat soort segmenten goed wil voltooien dat er altijd wel iets op je pad komt. Of oudjes die breed blijven rijden, hardlopers, tractoren, etc. dan moet je ook niet klagen. Van de week ook een groepje van die gasten op superlichte fietsjes met een buik van heb ik jou daar tegen elkaar opsprinten op een smal dijkje en gaan schreeuwen naar een paar oudjes omdat hun snelheid omlaag ging. Nou dikkequote:Op donderdag 12 maart 2015 10:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer gezond verstand voor.
[..]
Zit net hetzelfde te typen, dit dus.
Waarom weet je dat zeker?quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets echt weinig dit jaar
@Very; je schoen is te klein.
Niet meer laatstequote:Op donderdag 12 maart 2015 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Even snel een update gemaakt, misschien mis ik er een paar maar weet niet iedereen zn niet-foknaam
DDX 3250
Kano 2898
Kaas 2830
MarcoD 2788
Patroon 2775
Tommeke 1997
Knut 1976
Gripper 1519
JspBCN 1272
viertwee 1169
Dop 1101
muzas 1089
Oksel 736
Very 453
Nodisch 445
eentwee 239
Leonos 196
Keesfietst 187
Kolonel 173
Als ik je mis dm je gegevens
Of je voet te grootquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets echt weinig dit jaar
@Very; je schoen is te klein.
viertweequote:Op donderdag 12 maart 2015 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Even snel een update gemaakt, misschien mis ik er een paar maar weet niet iedereen zn niet-foknaam
DDX 3250
Kano 2898
Kaas 2830
MarcoD 2788
Patroon 2775
Tommeke 1997
Knut 1976
Gripper 1519
JspBCN 1272
viertwee 1169
Dop 1101
muzas 1089
luc.sken 844
Oksel 736
Very 453
Nodisch 445
eentwee 239
Leonos 196
Keesfietst 187
Kolonel 173
Als ik je mis dm je gegevens
Kan ik je misschien bijhouden volgende week.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:42 schreef forty-two het volgende:
[..]
viertwee![]()
Vorig jaar zat ik op 1913750 km achter op het schema van vorig jaar.
2x ziek is niet leuk![]()
Bovendien is m'n conditie helemaal naar de neuk
Makkelijkquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kan ik je misschien bijhouden volgende week.
Maar jouw conditie is wel ok op dit moment toch.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:48 schreef MarcoD het volgende:
Loop ook achter op vorig jaarmaar ik zie kansen in de zomer maanden dit jaar om de achterstand weg te werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat zeker, vorm komt er ook aan voelde ik gister, afgelopen winter wel iets consistenter doorgetraind.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:50 schreef forty-two het volgende:
[..]
Makkelijk![]()
Vorig jaar reed Gripper zelfs met z'n tong op z'n stuur achter mij aan het laatste viaduct op, ik was toen echt super.
[..]
Maar jouw conditie is wel ok op dit moment toch.
In de winter door blijven rijden maakt zo enorm veel uit (ook al zijn het korte klote stukjes).quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:12 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat zeker, vorm komt er ook aan voelde ik gister, afgelopen winter wel iets consistenter doorgetraind.
1. zijn ze wit?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wil ook liever naar een FM, maar vroeg me af wat je ongeveer test aan zo'n schoen. Let je op stijfheid (zo ja, in welke richtingen allemaal), en waar let je verder op? Dat soort zaken wil ik alvast weten.
Als je tenen ergens tegenaan komen zijn je schoenen te klein of te krap voorin.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:06 schreef very het volgende:
[..]
Waarom weet je dat zeker?
En als dat echt zo is is het mooi kut, want kan niet meer ruilen natuurlijk
Ik merk ook dat ik weer goed in vorm ben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:12 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat zeker, vorm komt er ook aan voelde ik gister, afgelopen winter wel iets consistenter doorgetraind.
Ik zit nu ook al op mn zomergewicht. Genot.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat ik weer goed in vorm ben.
Zondag reed ik nog redelijk lekker naar huis ondanks dat ik die dag al 120 km gefietst had
Ik ben nog nooit eerder zo vroeg in het jaar zo licht geweest. Schommel nu tussen de 80 en 82.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zit nu ook al op mn zomergewicht. Genot.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef ratatat het volgende:
Vorig jaar in de winter niet gefietst en een soort van Betancur geworden.
alcoholroes?quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat ik weer goed in vorm ben.
Zondag reed ik nog redelijk lekker naar huis ondanks dat ik die dag al 120 km gefietst had
Ik ga me de 22ste helemaal volgieten. Dan zijn ipv de eerste 50 meter vol kracht, de eerste 50 km weer volle bakquote:
Ik ga graag achter de kanotrein aan dan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga me de 22ste helemaal volgieten. Dan zijn ipv de eerste 50 meter vol kracht, de eerste 50 km weer volle bak
Een keer de wagon ipv locomotief zijn is wel leuk voor de verandering.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ga graag achter de kanotrein aan dan.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:31 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Afgelopen 4 dagen heb ik samen met 16 andere een zeer mooie tocht gefietst hier even een verslagje ervan.
Dag 1 Vientiane – Thahua
De eerste dag was voornamelijk vlak en over verharde wegen. De eerste 100 km hebben we nog mooi als een groep kunnen rijden, maar daarna kwamen de eerste hellingen inzicht en ging iedereen op zijn eigen tempo rijden. Bijna iedereen kon deze dag goed verdragen op één iemand na. Die kreeg de ergste kramen die ik ooit heb gezien. Waarschijnlijk door te weinig te dringen met te weinig zouten. Omdat we de support truck pas halverwege de tweede dag zouden zien is hij de laaste 10km naar het resort geduwd. Hij kon namelijk zijn beide benen niet meer bewegen en ook zijn armen nauwelijks.
Deze dag uiteindelijk 163 km gereden waarvan ongeveer 30 km op onverharde wegen met 1182 hoogte meters.
Tol brug over de Nam Lik rivier:
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/264098095
Dag 2 Thahua – Saisoumboun
Deze tweede dag bestond uit twee delen het eerste deel ging van Tha hua naar de veerpont en bestond voor een klein deel uit verharde weg, maar daarna werd het al snel onverhard en hoe dichter we bij de veerpont kwamen hoe slechter de weg werd.
Met de veerpont voerden we over het Nam Ngun 2 reservoir. Vroeger liep hier een weg, maar door de bouw van de dam is deze onder water komen te staan en moet je een veerpont nemen. Met deze veerpont kunnen geen auto’s mee en dus konden we op de eerste 1,5 dag geen gebruik maken van de support truck. Na een oversteek van nog geen 2 uur waren we aan de overkant en konden we onze weg vervolgen door de voormalige special zone in de richting van Saisoumboun gesteund door de jongens in de support truck die was gevuld met energie repen, belgische chocola en water. Het eerste deel was onverhard, maar toen we dichter bij de Phu Bia mijn kwamen werd de weg beter. Na de lunch stop begonnen we aan een lange klim die ons omhoog leidde naar Saisoumboun. Dit was een behoorlijk zware klim niet zo zeer van wege de lengte en de steilte (het zwaarste deel was ongeveer 4 km lang a 10.5% en de volledige klim is bijna 10km a 6%), maar voornamelijk vanwege de hitte op een aantal plekken was het asfalt aan het smelten en moest je dus goed uitkijken waar je reed.
Eenmaal op de top was het een stuk relatief vlak door een schitterend gebied op weg naar het guesthouse waar we die avond zouden slapen.
Tot de veerpont was het 33 km met 707 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/264686135
Na de veerpont was het nog 45 km met 1961 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/264686579
Veerpont over Nam Ngun 2 reservoir:
[ afbeelding ]
Prachtige weg richting Saisoumboun:
[ afbeelding ]
Dag 3 Saisoumboun – Longsan
Dag 3 zou in het teken staan van de grootte afdaling, maar voor het zover was moest er eerst nog geklommen worden. De klim naar het hoogste punt op de route was hoewel deze niet verhard was goed te doen. Na het hoogste punt volgde een mooie afdaling en een rit door een schitterend dal. In een dorp werd verteld dat de support truck niet de weg kon nemen die wij gepland hadden. Gelukkig hadden we een uitstekende chauffeur die het advies van de locals negeerde en toch ons zou volgen op de route. Er volgde een hele steile klim met stukken boven de 20% met veel rotsten hier moest iedereen op een persoon na lopen. En alles wat omhoog gaat komt meestal ook weer naar beneden en ook dit ging met een steile afdaling met veel rotsen. Onder getekende ging hier dan ook onder uit. Ik heb dit opgenomen met een GoPro en jullie houden de beelden hiervan nog te goed.
Het laatste deel was op asfalt of iets wat er voor door moest gaan. Van een afstandje leek het op goede kwaliteit, maar schijn bedriegt. Het was voornamelijk een laag zwart grind die je zoveel afremde dat je in de afdalingen moest bijtrappen om niet tot stilstand te komen.
In totaal 89 km afgelegd met 3145 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/265419467
Lange weg naar de top:
[ afbeelding ]
Schitterende vallei:
[ afbeelding ]
Weg door de jungle:
[ afbeelding ]
Lopen geblazen op de steilste stukken:
[ afbeelding ]
Dag 4 Longsan – Vientiane.
De laatste dag voerde ons terug naar het start punt. En begon met de klim door het Phou Khao Khouay nationale park. Dit is een mooie brede gravel weg alleen de rede waarom deze weg zo breed is is minder mooi dat komt namelijk door de Phu Bia mijn vrachtwagens die meestal in kolonnes van 3 over de weg rijden en het nodige stof doen opwaaien. Na de klim en de afdaling kwamen we weer terecht op de verharde vlakke weg waar we weer als een groep terug naar Vientiane reden. Tussendoor hebben we weinig met de hele groep kunnen rijden, omdat het geen meter vlak was en er een redelijk verschil in kracht was binnen de groep.
Deze dag hebben we 145 km afgelegd waarvan ongeveer 90 op het vlakke asfalt en we hebben in totaal 1168 meter hoogte overwonnen.
https://www.strava.com/activities/265848124
Brede gravel weg door het Phou Khao Khouay nationale park:
[ afbeelding ]
In totaal hebben we ongeveer 475 km gereden en 8162 meter geklommen.
.
Dit was een tocht met een groep genaamd team dai en met deze tocht proberen we geld in te zamelen voor de Peuan Mitt stichting. Deze stichting haalt straatkinderen van de straat en biedt ze onderdak en een opleiding te bieden. Mochten jullie na kopen van een nieuw setje zomer kleding nog wat geld over hebben dan nodig ik jullie van harte uit om wat bij te dragen via de volgende link:
http://www.gofundme.com/teamdai2015
Als je hier geen behoeft aan hebt kun je dit gewoon lekker vergeten.
Jezus, dacht dat very een held was.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:31 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Afgelopen 4 dagen heb ik samen met 16 andere een zeer mooie tocht gefietst hier even een verslagje ervan.
Dag 1 Vientiane – Thahua
De eerste dag was voornamelijk vlak en over verharde wegen. De eerste 100 km hebben we nog mooi als een groep kunnen rijden, maar daarna kwamen de eerste hellingen inzicht en ging iedereen op zijn eigen tempo rijden. Bijna iedereen kon deze dag goed verdragen op één iemand na. Die kreeg de ergste kramen die ik ooit heb gezien. Waarschijnlijk door te weinig te dringen met te weinig zouten. Omdat we de support truck pas halverwege de tweede dag zouden zien is hij de laaste 10km naar het resort geduwd. Hij kon namelijk zijn beide benen niet meer bewegen en ook zijn armen nauwelijks.
Deze dag uiteindelijk 163 km gereden waarvan ongeveer 30 km op onverharde wegen met 1182 hoogte meters.
Tol brug over de Nam Lik rivier:
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/264098095
Dag 2 Thahua – Saisoumboun
Deze tweede dag bestond uit twee delen het eerste deel ging van Tha hua naar de veerpont en bestond voor een klein deel uit verharde weg, maar daarna werd het al snel onverhard en hoe dichter we bij de veerpont kwamen hoe slechter de weg werd.
Met de veerpont voerden we over het Nam Ngun 2 reservoir. Vroeger liep hier een weg, maar door de bouw van de dam is deze onder water komen te staan en moet je een veerpont nemen. Met deze veerpont kunnen geen auto’s mee en dus konden we op de eerste 1,5 dag geen gebruik maken van de support truck. Na een oversteek van nog geen 2 uur waren we aan de overkant en konden we onze weg vervolgen door de voormalige special zone in de richting van Saisoumboun gesteund door de jongens in de support truck die was gevuld met energie repen, belgische chocola en water. Het eerste deel was onverhard, maar toen we dichter bij de Phu Bia mijn kwamen werd de weg beter. Na de lunch stop begonnen we aan een lange klim die ons omhoog leidde naar Saisoumboun. Dit was een behoorlijk zware klim niet zo zeer van wege de lengte en de steilte (het zwaarste deel was ongeveer 4 km lang a 10.5% en de volledige klim is bijna 10km a 6%), maar voornamelijk vanwege de hitte op een aantal plekken was het asfalt aan het smelten en moest je dus goed uitkijken waar je reed.
Eenmaal op de top was het een stuk relatief vlak door een schitterend gebied op weg naar het guesthouse waar we die avond zouden slapen.
Tot de veerpont was het 33 km met 707 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/264686135
Na de veerpont was het nog 45 km met 1961 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/264686579
Veerpont over Nam Ngun 2 reservoir:
[ afbeelding ]
Prachtige weg richting Saisoumboun:
[ afbeelding ]
Dag 3 Saisoumboun – Longsan
Dag 3 zou in het teken staan van de grootte afdaling, maar voor het zover was moest er eerst nog geklommen worden. De klim naar het hoogste punt op de route was hoewel deze niet verhard was goed te doen. Na het hoogste punt volgde een mooie afdaling en een rit door een schitterend dal. In een dorp werd verteld dat de support truck niet de weg kon nemen die wij gepland hadden. Gelukkig hadden we een uitstekende chauffeur die het advies van de locals negeerde en toch ons zou volgen op de route. Er volgde een hele steile klim met stukken boven de 20% met veel rotsten hier moest iedereen op een persoon na lopen. En alles wat omhoog gaat komt meestal ook weer naar beneden en ook dit ging met een steile afdaling met veel rotsen. Onder getekende ging hier dan ook onder uit. Ik heb dit opgenomen met een GoPro en jullie houden de beelden hiervan nog te goed.
Het laatste deel was op asfalt of iets wat er voor door moest gaan. Van een afstandje leek het op goede kwaliteit, maar schijn bedriegt. Het was voornamelijk een laag zwart grind die je zoveel afremde dat je in de afdalingen moest bijtrappen om niet tot stilstand te komen.
In totaal 89 km afgelegd met 3145 hoogte meters.
https://www.strava.com/activities/265419467
Lange weg naar de top:
[ afbeelding ]
Schitterende vallei:
[ afbeelding ]
Weg door de jungle:
[ afbeelding ]
Lopen geblazen op de steilste stukken:
[ afbeelding ]
Dag 4 Longsan – Vientiane.
De laatste dag voerde ons terug naar het start punt. En begon met de klim door het Phou Khao Khouay nationale park. Dit is een mooie brede gravel weg alleen de rede waarom deze weg zo breed is is minder mooi dat komt namelijk door de Phu Bia mijn vrachtwagens die meestal in kolonnes van 3 over de weg rijden en het nodige stof doen opwaaien. Na de klim en de afdaling kwamen we weer terecht op de verharde vlakke weg waar we weer als een groep terug naar Vientiane reden. Tussendoor hebben we weinig met de hele groep kunnen rijden, omdat het geen meter vlak was en er een redelijk verschil in kracht was binnen de groep.
Deze dag hebben we 145 km afgelegd waarvan ongeveer 90 op het vlakke asfalt en we hebben in totaal 1168 meter hoogte overwonnen.
https://www.strava.com/activities/265848124
Brede gravel weg door het Phou Khao Khouay nationale park:
[ afbeelding ]
In totaal hebben we ongeveer 475 km gereden en 8162 meter geklommen.
.
Dit was een tocht met een groep genaamd team dai en met deze tocht proberen we geld in te zamelen voor de Peuan Mitt stichting. Deze stichting haalt straatkinderen van de straat en biedt ze onderdak en een opleiding te bieden. Mochten jullie na kopen van een nieuw setje zomer kleding nog wat geld over hebben dan nodig ik jullie van harte uit om wat bij te dragen via de volgende link:
http://www.gofundme.com/teamdai2015
Als je hier geen behoeft aan hebt kun je dit gewoon lekker vergeten.
Dat denk ik ook!quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een keer de wagon ipv locomotief zijn is wel leuk voor de verandering.
Denk ik.
Ik heb wel Strava maar trek me niks aan van de segmenten. Het enige klassement dat me intereseert is dat van de Gran Fondo 150.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja gek he dat er nog meer mensen op de weg rijden. Juist om die reden heb ik geen Strava. Nederland is daar te druk voor.
Nice, ga je denk ik geen spijt van hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:58 schreef Levitas het volgende:
Garmin Edge 810 is binnenLigt nu mooi op te laden. Vanavond alles installeren en hopelijk vanavond nog een ritje
Same here. Vandaag een trainingskoersje gereden en twee uur voorgetraind.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat ik weer goed in vorm ben.
Zondag reed ik nog redelijk lekker naar huis ondanks dat ik die dag al 120 km gefietst had
Ik niet. Volgende week misschien. #seizoenopenerquote:Op donderdag 12 maart 2015 20:18 schreef Carb het volgende:
Ik ben van plan om zaterdag bij Sloten te fietsen. Wie nog meer?
Je zou ietsjes lichter kunnen trappen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:31 schreef Levitas het volgende:
Wat is de Garmin een gaaf ding zeg! Simpel en duidelijk. Leuk om ook (achteraf) cadans te kunnen zien. Gemiddeld op 89 gereden, voor wat het waard is =)
quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:58 schreef ddx het volgende:
Vandaag even kort recovery rondje gefietst.
Rust hartslag is prima in orde na lange rit van gisteren :
[ afbeelding ]
Garmin hoeft de wereld niet meer te kosten nu heb je drie goede opties (800,810 en 1000). Denk dat t wel mogelijk is om 2e hands een 800 voor 160-190 te kunnen kopen. Zorg wel voor een bon en dat ie niet heel oud is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:05 schreef faston het volgende:
Zit er ook aan te denken om een garmin te bestellen. Alleen ookal een gabba jersey gehaald. Misschien eerst even sparen. 1.204,6 km, 51u 39m dit jaar trouwens. Aan het begin van het jaar wat ziek geweest had meer kunnen wezen.
Zaterdag én zondag fink wat km maken en doordeweeks het ritje werk -> huis uitbreiden.", denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:23 schreef Andyy het volgende:
Heb ook rond de 50 als rusthartslag. Maar hoe doen jullie zoveel kilometers joh![]()
Ik heb wel veel meer dan vorig jaar, maar toen had ik nog geen fiets :p
Mijn daggemiddelde zit op 41.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Zaterdag én zondag fink wat km maken en doordeweeks het ritje werk -> huis uitbreiden.", denk ik
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn daggemiddelde zit op 41.
~5 keer per week 30 km woon-werk. En in het weekend inderdaad wat meer km's. Als het mooi weer is rij ik van werk met een omweg naar huis.
Goeie, ik ga wel weer verhuizenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:32 schreef ddx het volgende:
Gewoon wat verder van je werk gaan wonen/via omweg naar/van je werk fietsen
Ja dat zei ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 21:56 schreef Levitas het volgende:
De routeplanner van de fietsbond een gpx laten uitspugen en deze direct importeren in je Garmin om er vervolgens op te navigeren kan dus wel...
oh ik dacht dat je zei dat je de route dan na moest tekenen in Garmin Connect. Excuus!quote:
Mijn woon werk is 42 km. Doe hem inderdaad niet elke dag, dat is vooral geestelijk nogal zwaar. Wel altijd heen en terug, meestal 2 x per week.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:52 schreef Levitas het volgende:
Wat betreft woon-werk. Zou dan ruim 40km heen en 40km terug moeten fietsen. Dat lijkt me leuk voor 1 keer per week, maar denk dat me dat elke dag flink tegen zou gaan staan.
Als het korte broeken weer wordt wil ik wel een aantal keer de fiets mee in de trein nemen sochtends om dan een 40km (of meer) trainingsrondje naar huis te doen..
Op dag 1 fiets heen, trein terugquote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:52 schreef Levitas het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je zei dat je de route dan na moest tekenen in Garmin Connect. Excuus!
Wat betreft woon-werk. Zou dan ruim 40km heen en 40km terug moeten fietsen. Dat lijkt me leuk voor 1 keer per week, maar denk dat me dat elke dag flink tegen zou gaan staan.
Als het korte broeken weer wordt wil ik wel een aantal keer de fiets mee in de trein nemen sochtends om dan een 40km (of meer) trainingsrondje naar huis te doen.
Waarom?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:57 schreef luc.sken het volgende:
Vanaf nu ga ik rijden met Supra Carbon RC38 wielen en gele carbon schoenen.
.. en langs de FM om mijn triple te vervangen voor een double.
Oh dat is wel tofquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De rondjes-maker van fietsrouteplanner is ook echt leuk. Beste op stand racefiets, natuur of makkelijk doorfietsen.
http://fietsrouteplanner.nl/ ?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De rondjes-maker van fietsrouteplanner is ook echt leuk. Beste op stand racefiets, natuur of makkelijk doorfietsen.
Deze:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:10 schreef Leonos het volgende:
[..]
http://fietsrouteplanner.nl/ ?
Woon je in Twente?
Die sporttest is een beetje overbodig, tenzij je een serieus risico loopt op hartklachten of zeer extreme tochten wilt gaan fietsen. Of je hem nu doet of over een paar weken hangt af van wat je wilt weten. Wil je weten wat je basis is zonder training of wil je weten wat je kan wanneer je een beetje getraind bent. Zo'n test blijft natuurlijk een momentopname. Veel succes bij het oppakken van de leukste hobby die er is!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:57 schreef tweemeter het volgende:
Ik wil binnenkort (volgende week oid) weer gestructureerd beginnen met fietsen. Mijn conditie is sinds vorig jaar weer gekelderd en ik wil toch in juli en augustus flinke stukken gaan fietsen.
Is het handig als ik nu een sport test ga doen om te kijken wat mijn maximale hartslag is etc. of kan ik beter wachten en het over een paar weken doen als ik al weer wat meer heb gefietst?
Het lijkt opzet. Die hand maakt wel een hele vreemde beweziging. Die eigenaar van de hand heeft zich ook niet gemeld, dus het zal wel opzet zijn.quote:
Het is gewoon dat ik vorig jaar bijvoorbeeld naar de 160 toe heb gewerkt met een simpel schema, maar nu kom ik steeds meer schema's tegen waarbij ook interval trainingen staan met hartslag percentages etc. Of moet ik me gewoon een keer helemaal kapot rijden met mijn hartslagmeter om en dat maar gewoon als max nemen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef Coppi het volgende:
[..]
Die sporttest is een beetje overbodig, tenzij je een serieus risico loopt op hartklachten of zeer extreme tochten wilt gaan fietsen. Of je hem nu doet of over een paar weken hangt af van wat je wilt weten. Wil je weten wat je basis is zonder training of wil je weten wat je kan wanneer je een beetje getraind bent. Zo'n test blijft natuurlijk een momentopname. Veel succes bij het oppakken van de leukste hobby die er is!
Kan niet met een triple in het peloton verschijnen hé.quote:
Wat heb je aan je max hartslag? Die hartslag percentages zijn gebaseerd op je omslagpunt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:15 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Het is gewoon dat ik vorig jaar bijvoorbeeld naar de 160 toe heb gewerkt met een simpel schema, maar nu kom ik steeds meer schema's tegen waarbij ook interval trainingen staan met hartslag percentages etc. Of moet ik me gewoon een keer helemaal kapot rijden met mijn hartslagmeter om en dat maar gewoon als max nemen?
Ga eerst maar een paar maanden lekker fietsen..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:15 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Het is gewoon dat ik vorig jaar bijvoorbeeld naar de 160 toe heb gewerkt met een simpel schema, maar nu kom ik steeds meer schema's tegen waarbij ook interval trainingen staan met hartslag percentages etc. Of moet ik me gewoon een keer helemaal kapot rijden met mijn hartslagmeter om en dat maar gewoon als max nemen?
Dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ga eerst maar een paar maanden lekker fietsen..
Nee dat is niet waar bij alle trainingsschema's. Aangezien het omslagpunt moeilijker te bepalen valt dan HF max worden veel schema's voor recreanten op basis van HFmax geschreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:16 schreef Carb het volgende:
[..]
Wat heb je aan je max hartslag? Die hartslag percentages zijn gebaseerd op je omslagpunt.
Dat zou ik doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:15 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Het is gewoon dat ik vorig jaar bijvoorbeeld naar de 160 toe heb gewerkt met een simpel schema, maar nu kom ik steeds meer schema's tegen waarbij ook interval trainingen staan met hartslag percentages etc. Of moet ik me gewoon een keer helemaal kapot rijden met mijn hartslagmeter om en dat maar gewoon als max nemen?
Want die Italianen zaten allemaal te maffen achter de lopende band, een grote puinzooi, spullen vielen al uit elkaar voordat ze de fabriek uit kwamen???quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:27 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren en eergisteren in een Italiaanse fabriek geweest, denk niet dat ik het ooit aan ga durven een Italiaanse fiets te kopen, doe dan maar Duits...
Geen Wilier
Garmin Edge 500quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Garmin hoeft de wereld niet meer te kosten nu heb je drie goede opties (800,810 en 1000). Denk dat t wel mogelijk is om 2e hands een 800 voor 160-190 te kunnen kopen. Zorg wel voor een bon en dat ie niet heel oud is.
Gewoon Posbank op en afquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ik doen.
Je kan bijvoorbeeld een kilometer of 5 op flink tempo gaan rijden en daarna een sprint heuvel/viaduct/berg op tot je niet meer kan.
Nee, dat natuurlijk niet. Maar het is wel anders dan in Nederland of in Duitsland. Kan natuurlijk dat het bij fietsen weer anders is hoor. Maar duurdere producten zijn niet gelijk verzekerd van betere productie, zie Fyra..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef forty-two het volgende:
[..]
Want die Italianen zaten allemaal te maffen achter de lopende band, een grote puinzooi, spullen vielen al uit elkaar voordat ze de fabriek uit kwamen???
Details willen we.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet. Maar het is wel anders dan in Nederland of in Duitsland. Kan natuurlijk dat het bij fietsen weer anders is hoor. Maar duurdere producten zijn niet gelijk verzekerd van betere productie, zie Fyra..
95% van de italiaanse fietsen komen sowieso niet uit Italie. Enkel nog wat topmodellen (en zelfs dan vaak alleen montage) + wat kleinere merken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet. Maar het is wel anders dan in Nederland of in Duitsland. Kan natuurlijk dat het bij fietsen weer anders is hoor. Maar duurdere producten zijn niet gelijk verzekerd van betere productie, zie Fyra..
Nopequote:
In zo'n schema zou ik niet veel vertrouwen hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar bij alle trainingsschema's. Aangezien het omslagpunt moeilijker te bepalen valt dan HF max worden veel schema's voor recreanten op basis van HFmax geschreven.
Dan zou ik twee keer zou oud zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:21 schreef Coppi het volgende:
Oh ja, je kan voordat je hem bepaald hebt ook nog voorlopig rekenen met 220- je leeftijd voor een benadering.
Ik zat op mijn 16e op 224 na een 400m sprint, was ook niet echt mogelijk met die formule..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:44 schreef Carb het volgende:
[..]
In zo'n schema zou ik niet veel vertrouwen hebben.
[..]
Dan zou ik twee keer zou oud zijn.Ik zie dat je "voorlopig" zegt, maar ik zou deze formule nooit gebruiken.
Daar naar kijkenquote:
Is niet mijn ding dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar naar kijken, niet überhaupt al visueel overprikkeld zijn door de woeste schoonheid van deze fiets...
Wat dan wel? een De Rosa?quote:
Tja, de meeste recreanten trainen nu eenmaal met zo'n schema en niet zo gek. Ook veel betere atleten trainen met schema's en in zone's gebaseerd op HFmax. Zie bijvoorbeeld de Zoladz methode http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoladz-methode. Ik train zelf ook aan de hand van die zone's.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:44 schreef Carb het volgende:
[..]
In zo'n schema zou ik niet veel vertrouwen hebben.
[..]
Dan zou ik twee keer zou oud zijn.Ik zie dat je "voorlopig" zegt, maar ik zou deze formule nooit gebruiken.
Nee. Heb sowieso weinig met Italiaanse fietsen. 13 in een dozijn malletje uit china opgeleukt met wat italiaanse stickertjes en kleurtjes. Geweldig hoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |